Nic przyczepa nie ma do napiecia ładowania alternatora. Alternator napraw i akumulator zmień. Umyj komore silnika gorąca wodą. Jesli na upartego nie naprawisz kup https://obrazki.elektroda.pl/7731526800_... https://obrazki.elektroda.pl/2868801900_... w zapalniczkę i monitoruj sytuację podczas jazdy
aku to wogole odrazu miałem wywalic bo az spuchl. balem sie go odkreci zeby nie wybuchl.
R1 jest po to, żeby ograniczał prąd ładowania. Obniżenie napięcia zasilającego też to zrobi, ale wtedy prąd ładowania będzie bardziej zależny od napięcia w sieci. Nie jest to dobry pomysł: jak będzie trochę niższe napięcie, to akumulator się nie naładuje, jak trochę wyższe - spali się transformator, albo zagotuje akumulator.
Nie kombinuj, bo zniszczysz sobie baterię. Korzystając z telewizora masz za słaby prostownik, za to jak go odłączysz to jest wystarczający. Jak zapakujesz jakiś silniejszy to zagotujesz akumulator jak wyłączysz telewizor i tyle będzie. Do tego to 16 V... Mniemam, że to jakaś ładowarka programowalna.
Akumulator mógł się zagotować, kable przepalić. Po za tym żadnych szkód dla instalacji samochodu.
Witam mam fiacika eleganta od roku i nie było z nim problemów. Ładowałem już wiele razy akumulator i wszystko było OK (akumulator 50Ah ładowałem prądem 6A). Ostatnio podłączyłem akumulator do prostownika i nie mogłem go ładować większym prądem niż 4A myślałem że to dlatego że zmarzł (wcześniej stał tydzień nie jeżdżony). Następnego dnia podłączyłem...
Uzywaj automatycznego może byc tani np. z Lidla. jak budzetu nie ma. Automaty nie zagotują akumulatora.
Nie napisałeś jakie napięcie potrzebujesz na wyjściu przetwornicy i jaki prąd zmienny czy stały. Moc 12 V 500 A to 6 kW (6000 W). Przykładowo z akumulator 120 Ah przy takim prądzie pociągnie nie dłużej jak 24 minuty o ile wcześniej się nie zagotuje. Akumulator ołowiowy z płytami pancernymi 1000 Ah rozładuje się w ciągu 2 h, po za tym jest drogi i przeważnie...
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
Gazowanie zaczyna się powyżej 14,7V - nie dasz rady zagotować.
regulator napięcia Jak nie było dymu i smrodku z przewodów, w komorze silnika, to przy zagotowanym akumulatorze tylko regulator Pozdrawiam
Możesz zmienić na ten mostek ale wykorzystując tylko dwie diody (czyli pół mostka) ale jeśli to wyjaśnienie jest niezrozumiałe dla ciebie to nie zmieniaj, średnica drutu nawojowego i wymiary rdzenia transformatora ograniczają wydajność prądową tego prostownika więc niczego to nie polepszy. Co do twojego pytania: prostownik, jak widać, nie ma żadnego...
Wg mnie za duży prąd ładowania. Taki akumulator powinien być ładowany prądem max 1A. Możesz zagotować akumulator.
Ostatnio po podłączeniu akumulatora zagotowała mi się 128. Podmieniłem na 64 bo tylko taką miałem przy sobie, a 66 linii na obiekcie. 128 do serwisu i czekam co odpowiedzą
Dlatego napisałem żeby ustawić na flooded bo mała wydolność panela, przy takim panelu nie zagotujesz akumulatora a wykorzystasz panel na max. co do przewodu kup 2,5 mm2 do solarów niewielki koszt.
Popalisz resztę elektryki w trakcie jazdy i tak się skończy jazda, w oparach siarkowodoru z zagotowanego akumulatora.
Kupię wskazówkowy pomiar.Co do ograniczenia mocy ładowania to jak to najlepiej robić. Ściemniaczem czy tym z tego schematu co załączyłem dla was. Moze jeden i drugi podłączyć? Powiedzcie jak dla laika. Chcę mieć dobry prostownik, który nie zagotuje akumulatora nie uszkodzi jego.
150W do 50Ah przy zwykłym mostkowym nie polecam dla amatora, można łatwo zagotować akumulator. Chyba, że tam damy odczepy i inne zabezpieczenia.
Pewnie szlak trafił regulator ładowania w Twoim agregacie, zagotował akumulatory i padły. Sprawdź ładowanie zanim wstawisz nowe.
0,3 C dla 18 Ah to 5,4 A. Planowałem do 5A na akumulator. Naiwne pytanie laika. Skoro ma być do 10A (dla 2 akumulatorów) a alternator jest nominalnie 120 A to nie zagotuję akumulatorów? Napięcie ładowania może być na poziomie 14,2 V.
No niestety nie jest to takie proste, ładować zapewne się zacznie. Ale jeżeli nie ograniczysz niczym prądu ładowania to zagotujesz akumulator. A jak już go naładujsz to nic tego ładowania nie przerwie i znów się zagotuje z przeładowania. Elementy na płycie są standardowe, nic nadzwyczajnego. Trzeba znaleźć kontroler ładowania i sprawdzić czy nie ubity....
15V to zbyt duże napięcie ładowania. Optymalne jest 14,4V. Lepiej to sprawdź dokładnie bo zagotujesz akumulator. A kontrolka ładowania gaśnie po zapaleniu auta?
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
chińska jakość (jakoś to będzie ;)) Blachy poleciały, jakby były tylko zawieszone na konstrukcji :) Akumulatory się pewnie zagotowały i zaczął się wydobywać wodór?
Nie ma jak to pchać chińszczyzny i bawić się w ruletkę czy nie zagotuje akumulatora. Seria ładnie powinna trzymać napięcie, a wiem że w starszych LT jest problem ze spadkiem napięć z alternatora oraz połączeń skrzynka bezpieczników-akumulator.
Witam.:) Ostatnio zagotowałem akumulatory po 5h ładowania. Generalnie używam innej ładowarki BC-700, a tą awaryjnie. U mnie napięcia bez aku na poszczególnych celach wynoszą ok.12V -> "paluszki" a dla "dziewiątek" niecałe 14V. Czy takie wartości są OK?
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Seleny zawodne (...) Tak zawodne, że ten z tematu jest sprawny, pomimo upływu 60 lat. O funkcji ograniczenia prądu ładowania elementem selenowym (0,1A/cm²) też mało nie wiesz, bo wykłócasz się, niczym przedszkolak. Krótkotrwałe zwarcie zacisków przy prostowniku selenowym spowoduje tylko zaiskrzenie tych zacisków, bez uszkodzenia prostownika, bo...
Jak podłączyłem w taki sposób to 1 i 3 miały 15V a 2 i 4 13.6V wyłączyłem panele bo by się akumulatory zagotowały. Oczywiście zmieniałem je miejscami i dalej te co naładowane się nie ładowały. https://obrazki.elektroda.pl/8308928000_... Jak podłączyłem w ten sposób to 1 i 4 po 15V a 2 i 3 po 13.8 Zamieniałem wszystko jak można i ten...
Dziekuję za porady.Sprawdze sugestie jak wrócę do domu Mogę z tym trochę pojeździć? Czy zagotuję akumulator? Dodano po 5 Niestety sprawdziłem dokładnie - nie ma ładowania, ale czemu swieci się hamulec???
W normalnej prądnicy wydajność reguluje się prądem wzbudzenia. W takich prymitywnych dynamach wzbudzenie jest stałe, trzeba więc tracić nadmiar prądu żeby ograniczyć wzrost napięcia. Przy cewce podłączonej do masy nie da się wyprostować napięcia mostkiem greatza, jest to kolejny problem utrudniający montaż akumulatora w Romecie. Po weekendzie spodziewajmy...
To nie było gotowanie a gazowanie. Podaj model akumulatorów i prostownika. W wózku inwalidzkim oryginalnie powinny być agm'y co by w razie wywrotki się inwalidzie elektrolit na twarz nie wylał.
W zamkniętym. Ale myślę że to nie wodór tylko para rozerwała go na kawałki. Może się zagotował ? To akumulator bezobsługowy. Nie powinien mieć jakichś zabezpieczeń ?
gdybym chciał go przerobić na diody radzieckie to przecież osiągnę prąd pół prosty. Czy takie rozwiązanie będzie ok? Co to za pojęcie prąd pół prosty? Jeśli z diod zrobisz układ mostkowy to będzie dokładnie to samo co w tej kostce którą masz. Każdy zwykły a poprawnie wykonany prostownik jest w stanie "zagotować " akumulator. Wtedy albo należy nadzorować...
- sugerujesz zmianę selenów na mostek diodowy- co należy zrobić z wtórnym uzwojeniem tego starego trafa, by napięcie ładowania było optymalne? - czy weźmiesz na klatę problem, jak kompletnego amatora pieprznie 230V podczas zabaw a w najprostszym wypadku spali miernik lub zagotuje akumulator? - czy poświęcisz ładnych kilkanaście postów, by nieelektrykowi...
No więc posiadam przetwornice sinuPRO-2000S (1400W mocy ciągłej , 2000W chwilowej), jest to przetwornica z wbudowanym regulatorem MPPT 30A. i tu jest coś co mnie zaciekawiło bo żaden z regulatorów jakie sprawdzałem w parametrach technicznych nie ma napisane jakim prądem ładuje akumulator. Czy jest to na tyle mało istotne?? bo chyba kupując regulator...
Alternator jest jak najbardziej w porządku. A gotowanie aku świadczy w tym przypadku o jego niesprawności - jest już po prostu wyeksploatowany.
Akumulator specjalnie rozladowalem żeby sprawdzić jak sobie poradzi taki mały prostownik z dużym akumulatorem i od początku pulsuje ładowanie tam można tylko ustawić wolne lub szybsze ładowanie i koniec. Ale z tego co czytałem to tak podobnie lądują te inteligentne ładowarki tylko że one są do mniejszych akumulatorów a tu ktoś zrobił z większą wydajnością...
Maverick73 napisał: Dlaczego 200Ah bo przypuszczam ze możesz mieć prąd ładowania z 200W nawet ok 16-18A a to za dużo jak na aku 140Ah. Regulator Cię się nie będzie pytał ile ma podawać prądu do aku tylko będzie pruł z wszystkiego co dają panele. To są tylko moje przemyślenia a dasz co uważasz za słuszne. No nie sadze żeby tak było. Chyba po to aku...
To regulator innego producenta. Z tego co widzę w Triumphach montowano także regulator Shindengen FH012AA lub FH020AA wraz z wiązką–przejściówką. To jest regulator MOSFET ale stratny, jego obudowa będzie się mniej grzała ale alternator i przewody alternatora będą tak samo obciążone. Nie masz kogoś z rodziny w Anglii żeby kupił oryginał z wiązką?...
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
Czy samochód uruchamia się? Który kabel był zepsuty? :) Passat postał sobie noc na lekkim mrozie, więc z rana potworzyłem pomiary. Do kabla prądowego przy alternatorze miernikiem cęgowym nie sięgnę. Niestety po kilku sekundach od uruchomienia silnika pobór z klemy plusowej wchodzi na poziom blisko 80 A (światła wyłączone) i ta sytuacja się nie zmienia,...
Część, mam problem z traktorkiem kosiarką z silnikiem briggs 13hp na wyjściu z cewek mam dwa kable na jednym jest dioda prostownicza drugi kabel idzie na światła. Mam przerwany kabel od ładowania akumulatora i nie mam zamiaru szukać w którym miejscu i chce puścić nowy kabel obok prosto do na akumulator, ale gdy zmierzyłem prąd na tym kablu z diodą wynosi...
Spokojnie ładuj bo będzie to chwilę trwało, ten prostownik nigdy nie zagotuje elektrolitu.
biegunowość zmieniłem a mierzyć nie mierzyłem bo takiego miernika nie posiadam ale skoro sie akumulator zagotował to widocznie daje za duże napięcie.
A skąd wiesz, że to jego wina? A co w sytuacji, kiedy dostanie za małe napięcie odniesienia? Jak myslisz, po co kazałem wyczyścić tulejkę dystansową? Miałem 2 takie przypadki zagotowany akumulator [brak elektrolitu pokrzywione płytki w celach akumulatora] w skutek dużego prądu , paliło żarówki po pomiarze okazało się 18V i pomogło wymiana regulatora...
Witam, tak się zastanawiam, jakie to kosmiczne warunki musiałyby zajść w danym akumulatorze, aby zamienić siarkę na stopniu utlenienia +VI z kwasu siarkowego do siarki -II, jaka to jest w siarkowodorze. Pozdrawiam Nic specjalnego nie trzeba robić.... Z własnego doświadczenia: wystarczy nie wiedząc że akumulator ma zwartą celę uruchomić auto na kablach...
Wzbudzenie alternatora podawane jest po włączeniu zapłonu, przez kontrolkę +12V, jak przepali się kontrolka to alternator się nie wzbudzi, później alternator sam zapętla sobie wzbudzenie, takie trzy diody mało prądowe, kontrolka gaśnie na zasadzie +12V z akumulatora i +14V z alternatora, dwa plusy bez minusa i kontrolka gaśnie, czasem może żarzyć (bardzo...
Co do ceny to ciężko powiedzieć.... fajnie by było coś koło 300-400zl, od 500 w górę to już do poważnego przemyślenia. Z radzieckim prostownikiem głupia sprawa, przetarł się przewód od 220V o obudowę trafo i dotknął do albo obudowy albo uzwojenia... prostownik się zapalił i zagotował akumulator.... stopiła sie obudowa, a on dalej działał... po odpięciu...
może ktoś ma pomysł co mogło się stać w moim Polonezie? POLONEZ ATU 1,6 JEDNOPUNKTOWY WTRYSK BOSCHA oto problem: podczas jazdy nagle włączyły się wycieraczki,włączyła się kontrolka podgrzewania tylnej szyby i inna czerwona kontrolka,zjechałem na pobocze po otworzeniu maski okazało się że mam zagotowany akumulator z którego strasznie śmierdzi i wydobywa...
W akumulatorze zagotował się elektrolit. Moim zdaniem do wymiany na nowy, możliwe że aku dostało zwarcia między celami.
Samochodowy regulator napięcia reguluje w alternatorze lub prądnicy (w starszych samochodach ) prąd wzbudzenia, dzięki temu uzyskujemy stabilne napięcie w instalacji pokładowej, to rozwiązanie nie jest możliwe do realizacji. Jeśli jest podłączony akumulator w instalacji, to napięcie musi być w miarę stabilne i wynosić ok. 14V w szerokim zakresie zmian...
To prawie nowy akumulator i go nie odkręcałem. W starym dolałem, ale chyba za dużo. Niby są jakieś znaczniki, ale... Ostatnio oglądałem jakiś film, gdzie gościu AGM-a ratował i właśnie dolewał. Była mowa, że nowy akumulator warto zważyć po to, by dokładnie wiedzieć, ile wody dolać. W przypadku AGM-a nie ma poziomu płynu i jest to nader istotne. Ale...
Witam. Zakładam, że akumulator był naładowany, to przy przykładowej pojemności 45Ah, żeby rozładować do zera w 5 minut, trzeba prądu ponad 500A. Raczej niemożliwe, bo coś by się raczej zadymiło, i prawdopodobnie zagotował by się akumulator. Albo ten akumulator był nie naładowany lub niesprawny, albo napięcie akumulatora nie było mierzone bezpośrednio...
:idea:Kup sprawnego elektronicznie UPS'a z allegro najlepiej EVER bez akumulatorów, za grosze, zobacz albo zapytaj sprzedjacego jakie napiecie mialy akumulatory i podepnij sobie jakiś większy jeden albo parę mniejszych. Wiedz tylko, że im większa pojemność akumulatora:arrow:tym dłużej go ładujesz:!: Jak dasz za duzy prąd ładowania to zagotujesz akumulator...
Schematu z całą pewnością nie zdobędziesz. Zobacz jak jest zrobiony regulator prądu ładowania. W mniejszych UPSach EWERA był bodaj że na LM317 lub 314. Ponadto prąd ładowania zależy od napięcia na akumulatorach. Może jest uszkodzony dzielnik lub potencjometr w takim dzielniku z którego jest brana informacja o tym napiciu. Ciekawe w rozwiązaniach EWERA...
Witam. Mam problem z moim Focusem 1,8 TDCI z 2002. Parę dni temu podczas jazdy zagotował mi się akumulator (3 letni Bosh 70Ah 640mA). Wiadomo do mechanika i zmierzyliśmy napięcie ładowania - 15,3. Wymieniliśmy regulator napięcia i łożyska (przy okazji) w alternatorze, nowy akumulator i dalej to samo - 15,3 V. No to nowy alternator no i niestety dalej...
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Już wysłałem do naprawy, okazało się, że ma gdzieś przebicie bo kable się strasznie zagotowały jak podłączyłem akumulator.
Układ do prostowania napięcia to prostownik. W tym prostowniku prostownik wygląda na czterodiodowy, czyli mostek prostowniczy. Sprawdzenie tej ładowarki polega na: 1. Sprawdzeniu czy po stronie wtórnej transformatora pojawia się napięcie i jest ono regulowane przełącznikiem i w jakim zakresie jest regulowane? Transformator daje oznaki działania, więc...
Wg. mnie, gdyby uszkodził się regulator, to kontrolka przy wyższych obrotach świeciła by jaśniej. A jest odwrotnie. Niekoniecznie, czasem przy uszkodzonym regulatorze zagotuje się akumulator. Najlepiej wszystko dokładnie sprawdzić. Sprawdź napięcie oraz prąd jakie podaje alternator, czasem napięcie jest w porządku, a akumulator niedoładowany lub przeładowany.
Akumulator będzie szrot... Zagotowany. Zwarcie w instalacji.
Witam, zastanawiałem się czy nie kupić jakiś MPPT, bo zasilacze marnie ładowały akumulatory. Ale od dwóch dni pełne słońce i mam na zasilaczach tyle prądu ile potrzeba by zagotować akumulatory. Czyli dziś akumulatory nareszcie będą naładowane prawidłowo. Wygląda na to, że dwóch zasilaczy po 12V 15A i jednego 24V 9A wystarcza by za dnia naładować 400Ah...
Dzięki wielkie za informacje A jeszcze jedno pytanie, jak jest z alternatorami, na moim pisze 14V 70A, czy alternator rzeczywiście potrafi dać aż tak wysoki prąd? bo jeśli np mamy rozładowany akumulator i odpalamy samochód prostownikiem z rozruchem to gdyby alternator był w stanie dać zbyt duży prąd to mógłby się zagotować elektrolit w akumulatorze...
Akumulator strzela jak podłączam trzy zaciski 12+ i REM I -GND Jakie pytanie/wypowiedź , taka odpowiedź. Akumulator ci strzela? W jaki sposób? Chyba że się zagotował,to dopiero może strzelić... Dostałeś odpowiedź #4. Sprawdziłeś to? To jak rozmowa dziada z babą,on o gruszce, a ona o pietruszce. Daj znać po sprawdzeniu propozycji kolegi.
Ten Sense również dać na plus do aku?? http://obrazki.elektroda.pl/7951731800_1... Kurcze byłem pewien że Ci już odpowiedziałem ale mój post gdzieś wcieło, nie wnikam co i kto i jak. Podłącz do akumulatora to sense, gdybyś natomiast miał oświetlenie zasilane napięciem zmiennym przy tym inny regulator to wtedy należy podłączyć sense...
http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/KTM/62... Licznik włącza się automatycznie po przekręceniu kołem. Dziwne, jak Ci działa, skoro brakuje diody która znajduje się w szereg z zasilaniem +12V? Odlutowała się po zwarciu? Warystor trzeba wymienić, to jest K14 o napięciu wyzwalania ok. 16V. Oryginalny jest praktycznie nieosiągalny,...
Można wykorzystać nieduży agregat prądotwórczy wtedy mażna zagotować wodę i podłączyć akumulator do ładowania gdyż ma wyjście 12v i równolegle można stosować ''solary '' do ładowania akumulatora
Akumulator bedzie miał napięcie, ale niebędzie miał prądu rozruchowego odpowieniego do kręcenia. Sam to sprawdzałem na swoim. Alternator 45A, akumulator ok 45Ah, ale nie zamały żeby się nie zagotował bo to też się zdarza...
Ty czy nie "zagotujesz" tych akumulatorów które powinny być równe nie tylko pod względem nominalnych parametrów ale podobnie rozładowane. Wypada po ponad 17 V na jeden akumulator to trochę za dużo. Lepiej jak wspomniał kolega wyżej ładować pojedynczo. Kolego coś przeoczyłeś. Duży akumulator--> przetwornica 230V --> ładowarka do zestawu akumulatorów...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
Burza mózgów :) Skąd taki prąd zwarcia, że pali mu przewód na karoserie, a po jego pogrubieniu wysadza korki akumulatora ? Jest coś innego niż rozrusznik, co potrzebuje takich prądów zdolnych przepalić (jak gruby) przewód, zagotować akumulator ? Tylko zwarcie samego przewodu plusa. Lub maska dotyka do klemy plus (tam jest cieńko miejsca). To miałby...
Czy zwiększona częstotliwość pracy przetworki nie wpłynie negatywnie na elektrolit w aku?,nie "zagotuje go"???
No to dobry pomysł z takim "power bankiem" z Chin, nie powiem :) Ale trochę pytanie lajka z mojej strony, czy... jeśli FP nie będzie działać po wpięciu power banka do gniazda zasilania bez włożonych baterii, to czy jeśli... włożę baterie i zacznę je ładować power bankiem, to nie zagotuję szybko ogniw w FP?
witam. Od razu zaznaczę, że szukałem podobnych tematów, ale nie dały one odpowiedzi na moje pytanie. Posiadam golfa II seryjnie ma on alternator 55A, jednak jest on niewystarczający bo po regeneracji nie jest w stanie wyżywić odpalonego silnika i samych świateł mijania. Chce go zastąpić alternatorem 120A z mercedesa którego sprzedaje na części. Montaż...
Potrzebujesz jeździć bez? Daleko nie zajedziesz, zagotujesz silnik lub zabijesz akumulator. Na krótki dojazd do mechanika możesz kupić krótszy pasek, tymczasowo.
Jak się zewrze cela, to zagotuje elektrolit i wybucha. Tu małe sprostowanie - elektrolit w akumulatorach nie ulega zagotowaniu, tylko woda w nim zawarta ulega elektrolizie. Przy intensywnym jej przebiegu daje to wrażenie wrzenia. W wyniku elektrolizy powstaje tlen i wodór w ilościach tworzących doskonałą mieszankę wybuchową - wystarczy tylko mała iskra...
Jeśli w tym świecidełku będzie podobna płytka w koszyku z akumulatorkami to odradzam ich ładowanie w nim. https://obrazki.elektroda.pl/9369365900_... Zagotujesz akumulatorki i tyle z nich będzie. Inną sprawą jest to, że te w komplecie mają zawrotną pojemność. https://obrazki.elektroda.pl/9950205300_... https://obrazki.elektroda.pl/6138677500_...
Skoro całą dobę było 250V to fotowoltaika nie miała na to żadnego wpływu. Tak, ale mówimy o napięciu tak w ogóle, a nie tylko o napięciu z PV. wyjątkiem spawarki która lepiej spawała i czajnik szybciej gotował wodę. I prostownik szybciej zagotował akumulator. A tak poza tym, wszystkie sprzęty z przetwornicą, wszystkie komputery obecne TV dekodery i...
Cześć . Przestroiłem kilka takich Nokii i nie jestem zadowolony z efektów . Po pierwsze , to moc wyjściowa . 6 - 7 W z takiej cegły to stanowczo za mało. Kolejna sprawa , to błędy w oprogramowaniu . Kłopoty z krokiem 12,5 KHz (z tym krokiem nie daje się przeszukiwać kanałów ) . Programowo sterowana ładowarka , nie ładuje poprawnie akumulatorów , a wręcz...
Generalnie masz rację, ale stabilizuje się napięcie, czyli ładuje się metodą CV, a w zasadowych stabilizuje się prąd Gdzie stabilizuje się napięcie ładowania? W kwasowych? To naładuj rozładowany kwasowy o nominale 12V, utrzymując napięcie 14,5V. Szybko zagotujesz elektrolit :)
Jeśli uszkodzony regulator poda pełne napięcie na instalacje to mostek będzie przeciążony(prawdopodobnie zagotuje się też akumulator), gdyby był problem z masą na silniku to prawdopodobnie miał byś też problem z odpaleniem(rozrusznik nie miał by pełnego napięcia) Sprawdź ten wirnik.
Kolego, trymer01! Sam niezbyt różnisz się od początkującego jeśli nie możesz zrozumieć, że maksymalny prąd ładowania przy napięciu na wejściu prostownika 14 i 17V będzie różniły się! Znowu kolega nie rozumie - który to już raz? A nauczony doświadczeniem, powinien kolega uważniej czytać posty innych, być pewnym że wie o co chodzi (bariera językowa?)...
jack63 potrafię podpiąć/odpiąć kilka kabelków to nie sztuka, ale co dalej, co mi to da jak nie znam się na elektronice. Majsterkowanie też ma swój zakres, potrafiłbym zbudować cep, ale bomby atomowej już nie. Dla mnie dioda to świecąca lampka, jak powinna się świecić i świeci to dobrze jak nie to źle, a jaki prąd płynie, jaki jest opór, jakie napięcie...
Ostatnio rozładował mi się akumulator w aucie, jestem w trakcie ładowania. To jest kwasiak, i jeśli był głęboko rozładowany to nawet do 16V możesz mu się pozwolić naładować. Napięcie będzie spadać i zamieni się na gęstość elektrolitu. Nie powinno mu to zaszkodzić, a jeśli się nawet zagotuje to z dna akumulatora poruszą się masy czynne i wyjdzie mu...
Witam, posiadam pojazd elektryczny, wyposażony w 4 akumulatory 12V 45Ah połączenie szeregowe, czyli 48V. Niestety nie posiadam ładowarki na 48V, a ładowanie każdego akumulatora osobno jest męczące. Zastanawiam się, czy można połączyć je równocześnie równolegle do ładowania prostownikiem 12V. Podejrzewam, że będzie trzeba zastosować jakieś diody itd....
Tak jak mike napisał , stosując wyczynowe akumulatory np. na 16V i specjalne alternatory , w zwykłym alternatorze nic nie podkręcisz bo regulator jest na stałą wartość , więcej będziesz miał jak się on uszkodzi ( regulator) , nawet do 16V , ale wtedy akumulator zagotujesz ( zwykły ). Pozdr
Ojej, katastrofa! Pompka do oleju 3A, zasilacz góra 3,5. To ile miesięcy trzeba ładować akumulator by go zagotowało? Może zawęzimy warunki i omówimy konkretny zasilacz, akumulator? Dobierzemy do tego odpowiednia ilość paneli? Może komuś się przyda taka dyskusja. Bo większość tematów kończy się niczym. Wiec proszę o wskazówki, przeprowadzę eksperyment....
[quote="vodiczka]Ja do oceny stanu akumulatora przyjmuję napięcie po 12 godzinach i po czterech dobach [/quote] To też źle. Bo oceniasz upływ - nie naładowanie. Końcowe napięcie ładowania to 15,5- 16V. Jak prąd spadnie do 1-2A to oznacza, że Aku jest naładowany, więcej w niego nie "wepchniesz". Stary Aku bezpiecznie ładować do 14,4 V. Powyżej prąd może...
Problem rozwiązany ale pozostaje jeszcze kwestia akumulatora. 4 lata to mało dla akumulatora - powinien pochodzić około 15 lat a 10 to minimum. Ładowanie małym prądem przez długi czas jest niewłaściwe, może stąd problem z akumulatorem. Rozładowany akumulator powinno potraktować się dość dużym prądem, dla 120Ah to będzie na początek nawet 25-30A pilnując,...
Witam, coś strasznie dużo prądu ten silnik pobiera. Możesz podać jakieś bliższe dane tego silnika. Coś tu mi nie pasuje, przecież przy takiej wartości prądu, to ten akumulator szybko zagotuje się. Na pewno włączyłeś amperomierz szeregowo z silnikiem? Pozdrawiam
Taki prąd (ze 300mA) nie mógłby popłynąć przez opornik 390R, więc pozostaje LM... albo błąd pomiaru. Zmiana napięcia na akumulatorze też wygląda podejrzanie - tym bardziej, że rosło kiedy prąd malał, i to do dość dużego - od 17V to taki akumulator powininien się zagotować. Myślę, że błąd pomiaru.
nie chciałbym przedwcześnie pozbywać się tego co mam teraz A jaki masz? a potencjometr regulacyjny to jakieś dzielniki napięcia Nie do końca. Zwykle stosuje się triak przed uzwojeniem pierwotnym transformatora, a cały układ działa na zasadzie najprostszego ściemniacza żarówek. W każdym razie bierzesz pod uwagę napięcie ładowania akumulatora, a konkretnie...
Ale ten który zbudowałem jest właśnie podłączony do alternatora. Są tam 6 diod chyba 60A, a jako diody wzbudzenia dałem takie zwykłe diody prostujące - niemów, że a alternatorze powinny być jakieś niezwykłe??? Kiedyś tak zrobiłem z tymi diodami wzb. podłączonymi do akumulatora - było ładowanie 14.7 (ale mostek też był podłączony) i było zaduże, bo zagotował...
Takie napięcie powyżej 14.6V zagotowało ci już pewnie akumulator. Moim zdaniem regulator ładowania do wymiany. Możliwe, że ktoś ma inne zdanie to wstrzymaj się z zakupami.
janons wariowanie obrotomierza nie jest powiązane z ładowaniem. Bardziej z przetartym gdzieś przewodem (zwarciem). Napięcie sprawdź przy samym alternatorze. Jeśli będzie ok to przeczyść styki przewodu alternator-akumulator. stach2005 Uszkodzony regulator napięcia. Jazda jak najbardziej jest szkodliwa dla akumulatora (może zagotować się elektrolit,...
Akumulator az się zagotował,to znaczy ze alternator do wymiany? Dodano po 7 Jak za dużo ładuje to dlaczego całkiem rozładował akumulator ??
Myślę że taki układ nie pogra długo, "wysiorbie" Ci szybko akumulator. Trzeba stosować bocznik napięcia by stabilizator nie zagotował się. SławeK
Witam! Ostatecznie, jeśli nie będziesz ładował akumulatora od tzw. "zera", możesz, dla zmniejszenia napięcia, użyć szeregowo włączonej żarówki, o napięciu np. 12V lub 24V i mocy takiej, żeby przy prądzie odpowiadającym, w przybliżeniu, nominalnemu prądowi ładowania akumulatora, była jeszcze ciemna lub dopiero zaczynała się jarzyć. Dokładnie musiałbyś...
zagotowany akumulator żelowy zagotowany akumulator przez prostownik zagotowany silnik
czujnik czarny czujnik zielony power acoustik termopara przewody
Kia Carens - Nie otwierają się szyby z lewej strony Schemat jednostki sterującej 30p control unit 506270A