Cześć, miałem wczoraj nieprzyjemną sytuację, więc opiszę całość. Wypożyczyłem na stacji przyczepę/lawetę, podczas inspekcji przed wypożyczeniem okazało się że prawy kierunkowskaz w tej przyczepie nie działa, u mnie w aucie wszystkie świeciły prawidłowo, gość z obsługi zapewnił, że przyczepa jest w 100% sprawna, uznałem, że to może u mnie coś niedomaga,...
Witam mam fiacika eleganta od roku i nie było z nim problemów. Ładowałem już wiele razy akumulator i wszystko było OK (akumulator 50Ah ładowałem prądem 6A). Ostatnio podłączyłem akumulator do prostownika i nie mogłem go ładować większym prądem niż 4A myślałem że to dlatego że zmarzł (wcześniej stał tydzień nie jeżdżony). Następnego dnia podłączyłem...
pewnie zbyt duże napięcia ładowania zagotowało akumulator a po odłączeniu popaliło elektronike a on odpala wogóle?
W tych modelach volvo jest czujnik pod akumulatorem który mierzy jego temperaturę. Jest on ściśle związany z napięciem ładowania akumulatora, przy niskich temperaturach (-30) potrafi dać napięcie akumulatora coś koło 14,8V. Jak akumulator będzie zagotowany to napięcie spadnie do 13,2(coś przy 90 stopniach Celsjusza). Sprawdź czy jest on podpięty. Nowsze...
W normalnej prądnicy wydajność reguluje się prądem wzbudzenia. W takich prymitywnych dynamach wzbudzenie jest stałe, trzeba więc tracić nadmiar prądu żeby ograniczyć wzrost napięcia. Przy cewce podłączonej do masy nie da się wyprostować napięcia mostkiem greatza, jest to kolejny problem utrudniający montaż akumulatora w Romecie. Po weekendzie spodziewajmy...
może ktoś ma pomysł co mogło się stać w moim Polonezie? POLONEZ ATU 1,6 JEDNOPUNKTOWY WTRYSK BOSCHA oto problem: podczas jazdy nagle włączyły się wycieraczki,włączyła się kontrolka podgrzewania tylnej szyby i inna czerwona kontrolka,zjechałem na pobocze po otworzeniu maski okazało się że mam zagotowany akumulator z którego strasznie śmierdzi i wydobywa...
A skąd wiesz, że to jego wina? A co w sytuacji, kiedy dostanie za małe napięcie odniesienia? Jak myslisz, po co kazałem wyczyścić tulejkę dystansową? Miałem 2 takie przypadki zagotowany akumulator [brak elektrolitu pokrzywione płytki w celach akumulatora] w skutek dużego prądu , paliło żarówki po pomiarze okazało się 18V i pomogło wymiana regulatora...
buszmen78 Masz rację co do akmulatorow, tylko nigdzie nie znajdę informacji poza tym że zasilacz ładuje aku prądem X. To trzeba sprawdzić empirycznie. Stąd ten post. Projekt do ktorego potrzebuje tych zasilaczy nie jest "na już" więc pewnie się wysile i jeśli będzie możliwość to sprawdzę co będę mógł w firmowym "labolatorium" Z pulsarami (AWZ-y) miałem...
Alternator jest jak najbardziej w porządku. A gotowanie aku świadczy w tym przypadku o jego niesprawności - jest już po prostu wyeksploatowany.
To nie było gotowanie a gazowanie. Podaj model akumulatorów i prostownika. W wózku inwalidzkim oryginalnie powinny być agm'y co by w razie wywrotki się inwalidzie elektrolit na twarz nie wylał.
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Akumulator mógł się zagotować, kable przepalić. Po za tym żadnych szkód dla instalacji samochodu.
http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/KTM/62... Licznik włącza się automatycznie po przekręceniu kołem. Dziwne, jak Ci działa, skoro brakuje diody która znajduje się w szereg z zasilaniem +12V? Odlutowała się po zwarciu? Warystor trzeba wymienić, to jest K14 o napięciu wyzwalania ok. 16V. Oryginalny jest praktycznie nieosiągalny,...
R1 jest po to, żeby ograniczał prąd ładowania. Obniżenie napięcia zasilającego też to zrobi, ale wtedy prąd ładowania będzie bardziej zależny od napięcia w sieci. Nie jest to dobry pomysł: jak będzie trochę niższe napięcie, to akumulator się nie naładuje, jak trochę wyższe - spali się transformator, albo zagotuje akumulator.
Nie kombinuj, bo zniszczysz sobie baterię. Korzystając z telewizora masz za słaby prostownik, za to jak go odłączysz to jest wystarczający. Jak zapakujesz jakiś silniejszy to zagotujesz akumulator jak wyłączysz telewizor i tyle będzie. Do tego to 16 V... Mniemam, że to jakaś ładowarka programowalna.
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
Nie napisałeś jakie napięcie potrzebujesz na wyjściu przetwornicy i jaki prąd zmienny czy stały. Moc 12 V 500 A to 6 kW (6000 W). Przykładowo z akumulator 120 Ah przy takim prądzie pociągnie nie dłużej jak 24 minuty o ile wcześniej się nie zagotuje. Akumulator ołowiowy z płytami pancernymi 1000 Ah rozładuje się w ciągu 2 h, po za tym jest drogi i przeważnie...
Uzywaj automatycznego może byc tani np. z Lidla. jak budzetu nie ma. Automaty nie zagotują akumulatora.
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
Możesz zmienić na ten mostek ale wykorzystując tylko dwie diody (czyli pół mostka) ale jeśli to wyjaśnienie jest niezrozumiałe dla ciebie to nie zmieniaj, średnica drutu nawojowego i wymiary rdzenia transformatora ograniczają wydajność prądową tego prostownika więc niczego to nie polepszy. Co do twojego pytania: prostownik, jak widać, nie ma żadnego...
Gazowanie zaczyna się powyżej 14,7V - nie dasz rady zagotować.
Nie powinno mu nic się stać od jednokrotnego "zagotowania".
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Wg mnie za duży prąd ładowania. Taki akumulator powinien być ładowany prądem max 1A. Możesz zagotować akumulator.
Słabszy alternator 55A czyli Fela musi być z początku produkcji '95. Płyta była odkryta najprawdopodobniej z powodu przeładowania akumulatora, zagotowania roztworu i odparowania wody czemu winny był regulator napięcia.Jeśli chodzi o Centrę nie mam najlepszej opinii.
regulator napięcia Jak nie było dymu i smrodku z przewodów, w komorze silnika, to przy zagotowanym akumulatorze tylko regulator Pozdrawiam
Ostatnio po podłączeniu akumulatora zagotowała mi się 128. Podmieniłem na 64 bo tylko taką miałem przy sobie, a 66 linii na obiekcie. 128 do serwisu i czekam co odpowiedzą
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
chińska jakość (jakoś to będzie ;)) Blachy poleciały, jakby były tylko zawieszone na konstrukcji :) Akumulatory się pewnie zagotowały i zaczął się wydobywać wodór?
Pewnie szlak trafił regulator ładowania w Twoim agregacie, zagotował akumulatory i padły. Sprawdź ładowanie zanim wstawisz nowe.
Dlatego napisałem żeby ustawić na flooded bo mała wydolność panela, przy takim panelu nie zagotujesz akumulatora a wykorzystasz panel na max. co do przewodu kup 2,5 mm2 do solarów niewielki koszt.
no dobrze zrobilem tak jak pisza elementy mam sprawne moze mi ktos pomoc bo nie chce zagotowac akumulatora :(
Kupię wskazówkowy pomiar.Co do ograniczenia mocy ładowania to jak to najlepiej robić. Ściemniaczem czy tym z tego schematu co załączyłem dla was. Moze jeden i drugi podłączyć? Powiedzcie jak dla laika. Chcę mieć dobry prostownik, który nie zagotuje akumulatora nie uszkodzi jego.
Popalisz resztę elektryki w trakcie jazdy i tak się skończy jazda, w oparach siarkowodoru z zagotowanego akumulatora.
150W do 50Ah przy zwykłym mostkowym nie polecam dla amatora, można łatwo zagotować akumulator. Chyba, że tam damy odczepy i inne zabezpieczenia.
Jak podłączyłem w taki sposób to 1 i 3 miały 15V a 2 i 4 13.6V wyłączyłem panele bo by się akumulatory zagotowały. Oczywiście zmieniałem je miejscami i dalej te co naładowane się nie ładowały. https://obrazki.elektroda.pl/8308928000_... Jak podłączyłem w ten sposób to 1 i 4 po 15V a 2 i 3 po 13.8 Zamieniałem wszystko jak można i ten...
15V to zbyt duże napięcie ładowania. Optymalne jest 14,4V. Lepiej to sprawdź dokładnie bo zagotujesz akumulator. A kontrolka ładowania gaśnie po zapaleniu auta?
0,3 C dla 18 Ah to 5,4 A. Planowałem do 5A na akumulator. Naiwne pytanie laika. Skoro ma być do 10A (dla 2 akumulatorów) a alternator jest nominalnie 120 A to nie zagotuję akumulatorów? Napięcie ładowania może być na poziomie 14,2 V.
No niestety nie jest to takie proste, ładować zapewne się zacznie. Ale jeżeli nie ograniczysz niczym prądu ładowania to zagotujesz akumulator. A jak już go naładujsz to nic tego ładowania nie przerwie i znów się zagotuje z przeładowania. Elementy na płycie są standardowe, nic nadzwyczajnego. Trzeba znaleźć kontroler ładowania i sprawdzić czy nie ubity....
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
Nie ma jak to pchać chińszczyzny i bawić się w ruletkę czy nie zagotuje akumulatora. Seria ładnie powinna trzymać napięcie, a wiem że w starszych LT jest problem ze spadkiem napięć z alternatora oraz połączeń skrzynka bezpieczników-akumulator.
Witam.:) Ostatnio zagotowałem akumulatory po 5h ładowania. Generalnie używam innej ładowarki BC-700, a tą awaryjnie. U mnie napięcia bez aku na poszczególnych celach wynoszą ok.12V -> "paluszki" a dla "dziewiątek" niecałe 14V. Czy takie wartości są OK?
Piszecie o napięciu 14,2 wolty..... przecież alternator musi dać większe napięcie po to ,aby była różnica potencjałów i ,aby prąd mógł płynąć do akumulatora. Od zagotowania akumulatora broni regulator napięcia.... pan moderator przysnął
No własnie nie - na koniec fazy ładowania następuje gazowanie elektrolitu - elektrolityczny rozkład wody, przez co elektrolit się zagęszcza - ale nie poprzez rozkład siarczanu ołowiu, tylko ubytek wody. Czaisz niuans? ale tenże ubytek wody jest bardzo niewielki, wręcz znikomy. W przypadku ładowania małym prądem (na wyższym napięciu >15,8V do max.ok.16,3V...
AirBag OFF sygnalizuje wyłączenie systemu. Podepnij auto pod komputer i odczytaj błędy z SRS. Jazda z ładowaniem ok 16V skończy się zagotowaniem akumulatora jak i może spowodować usterki elektroniki w samochodzie.
Jak się zewrze cela, to zagotuje elektrolit i wybucha. Tu małe sprostowanie - elektrolit w akumulatorach nie ulega zagotowaniu, tylko woda w nim zawarta ulega elektrolizie. Przy intensywnym jej przebiegu daje to wrażenie wrzenia. W wyniku elektrolizy powstaje tlen i wodór w ilościach tworzących doskonałą mieszankę wybuchową - wystarczy tylko mała iskra...
Akumulator strzela jak podłączam trzy zaciski 12+ i REM I -GND Jakie pytanie/wypowiedź , taka odpowiedź. Akumulator ci strzela? W jaki sposób? Chyba że się zagotował,to dopiero może strzelić... Dostałeś odpowiedź #4. Sprawdziłeś to? To jak rozmowa dziada z babą,on o gruszce, a ona o pietruszce. Daj znać po sprawdzeniu propozycji kolegi.
Seleny zawodne (...) Tak zawodne, że ten z tematu jest sprawny, pomimo upływu 60 lat. O funkcji ograniczenia prądu ładowania elementem selenowym (0,1A/cm²) też mało nie wiesz, bo wykłócasz się, niczym przedszkolak. Krótkotrwałe zwarcie zacisków przy prostowniku selenowym spowoduje tylko zaiskrzenie tych zacisków, bez uszkodzenia prostownika, bo...
Dziekuję za porady.Sprawdze sugestie jak wrócę do domu Mogę z tym trochę pojeździć? Czy zagotuję akumulator? Dodano po 5 Niestety sprawdziłem dokładnie - nie ma ładowania, ale czemu swieci się hamulec???
W zamkniętym. Ale myślę że to nie wodór tylko para rozerwała go na kawałki. Może się zagotował ? To akumulator bezobsługowy. Nie powinien mieć jakichś zabezpieczeń ?
Maverick73 napisał: Dlaczego 200Ah bo przypuszczam ze możesz mieć prąd ładowania z 200W nawet ok 16-18A a to za dużo jak na aku 140Ah. Regulator Cię się nie będzie pytał ile ma podawać prądu do aku tylko będzie pruł z wszystkiego co dają panele. To są tylko moje przemyślenia a dasz co uważasz za słuszne. No nie sadze żeby tak było. Chyba po to aku...
Schematu z całą pewnością nie zdobędziesz. Zobacz jak jest zrobiony regulator prądu ładowania. W mniejszych UPSach EWERA był bodaj że na LM317 lub 314. Ponadto prąd ładowania zależy od napięcia na akumulatorach. Może jest uszkodzony dzielnik lub potencjometr w takim dzielniku z którego jest brana informacja o tym napiciu. Ciekawe w rozwiązaniach EWERA...
gdybym chciał go przerobić na diody radzieckie to przecież osiągnę prąd pół prosty. Czy takie rozwiązanie będzie ok? Co to za pojęcie prąd pół prosty? Jeśli z diod zrobisz układ mostkowy to będzie dokładnie to samo co w tej kostce którą masz. Każdy zwykły a poprawnie wykonany prostownik jest w stanie "zagotować " akumulator. Wtedy albo należy nadzorować...
Witam.był juz taki temat ale nie dowiedziałem się tam co chciałem. Więc tak. Mam Silnik od kosiarki spalinowej 3,5 KM i wpadłem na pomysł budowy prostego agregatu. Powiedzcie tylko mi czy dobrze to przemyślałem i czy to wypali. Chciałbym podłączyc silnik do alternatora 12v za pomocą paska klinowego, prąd z alternatora będzie ładował akumulator 12v ok...
Spokojnie ładuj bo będzie to chwilę trwało, ten prostownik nigdy nie zagotuje elektrolitu.
Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje bardzo duże napięcie i prawdopodobnie spowoduje...
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
Układ do prostowania napięcia to prostownik. W tym prostowniku prostownik wygląda na czterodiodowy, czyli mostek prostowniczy. Sprawdzenie tej ładowarki polega na: 1. Sprawdzeniu czy po stronie wtórnej transformatora pojawia się napięcie i jest ono regulowane przełącznikiem i w jakim zakresie jest regulowane? Transformator daje oznaki działania, więc...
- sugerujesz zmianę selenów na mostek diodowy- co należy zrobić z wtórnym uzwojeniem tego starego trafa, by napięcie ładowania było optymalne? - czy weźmiesz na klatę problem, jak kompletnego amatora pieprznie 230V podczas zabaw a w najprostszym wypadku spali miernik lub zagotuje akumulator? - czy poświęcisz ładnych kilkanaście postów, by nieelektrykowi...
Witam, tak się zastanawiam, jakie to kosmiczne warunki musiałyby zajść w danym akumulatorze, aby zamienić siarkę na stopniu utlenienia +VI z kwasu siarkowego do siarki -II, jaka to jest w siarkowodorze. Pozdrawiam Nic specjalnego nie trzeba robić.... Z własnego doświadczenia: wystarczy nie wiedząc że akumulator ma zwartą celę uruchomić auto na kablach...
Problem rozwiązany ale pozostaje jeszcze kwestia akumulatora. 4 lata to mało dla akumulatora - powinien pochodzić około 15 lat a 10 to minimum. Ładowanie małym prądem przez długi czas jest niewłaściwe, może stąd problem z akumulatorem. Rozładowany akumulator powinno potraktować się dość dużym prądem, dla 120Ah to będzie na początek nawet 25-30A pilnując,...
Akumulator specjalnie rozladowalem żeby sprawdzić jak sobie poradzi taki mały prostownik z dużym akumulatorem i od początku pulsuje ładowanie tam można tylko ustawić wolne lub szybsze ładowanie i koniec. Ale z tego co czytałem to tak podobnie lądują te inteligentne ładowarki tylko że one są do mniejszych akumulatorów a tu ktoś zrobił z większą wydajnością...
biegunowość zmieniłem a mierzyć nie mierzyłem bo takiego miernika nie posiadam ale skoro sie akumulator zagotował to widocznie daje za duże napięcie.
Akumulator ma już około trzech lat. Nawet po trzech miesiącach postoju się nie rozładował. Wszystko było dobrze, aż do momentu jak takim dużym prądem go naładowałem i się zagotował. Nawet wcześniej, przed tym przeładowaniem, się nie pocił — był suchy.
Czy samochód uruchamia się? Który kabel był zepsuty? :) Passat postał sobie noc na lekkim mrozie, więc z rana potworzyłem pomiary. Do kabla prądowego przy alternatorze miernikiem cęgowym nie sięgnę. Niestety po kilku sekundach od uruchomienia silnika pobór z klemy plusowej wchodzi na poziom blisko 80 A (światła wyłączone) i ta sytuacja się nie zmienia,...
a prostownik do ładowania akumulatora "12V" powinien dawać ponad14V. Trzeba by było coś przerobić, dowinąć parę zwojów (można spróbować przestawić stabilizację, ale to może gorzej działać, bo konstrukcja raczej jest optymalizowana dla napięć, jakie normalnie daje), żeby zamiast 12V dostać np. 14.5V; To nie wystarczy, potrzebna jest kontrola prądu,...
Witam. Mam problem z moim Focusem 1,8 TDCI z 2002. Parę dni temu podczas jazdy zagotował mi się akumulator (3 letni Bosh 70Ah 640mA). Wiadomo do mechanika i zmierzyliśmy napięcie ładowania - 15,3. Wymieniliśmy regulator napięcia i łożyska (przy okazji) w alternatorze, nowy akumulator i dalej to samo - 15,3 V. No to nowy alternator no i niestety dalej...
No więc posiadam przetwornice sinuPRO-2000S (1400W mocy ciągłej , 2000W chwilowej), jest to przetwornica z wbudowanym regulatorem MPPT 30A. i tu jest coś co mnie zaciekawiło bo żaden z regulatorów jakie sprawdzałem w parametrach technicznych nie ma napisane jakim prądem ładuje akumulator. Czy jest to na tyle mało istotne?? bo chyba kupując regulator...
Ten Sense również dać na plus do aku?? http://obrazki.elektroda.pl/7951731800_1... Kurcze byłem pewien że Ci już odpowiedziałem ale mój post gdzieś wcieło, nie wnikam co i kto i jak. Podłącz do akumulatora to sense, gdybyś natomiast miał oświetlenie zasilane napięciem zmiennym przy tym inny regulator to wtedy należy podłączyć sense...
Część, mam problem z traktorkiem kosiarką z silnikiem briggs 13hp na wyjściu z cewek mam dwa kable na jednym jest dioda prostownicza drugi kabel idzie na światła. Mam przerwany kabel od ładowania akumulatora i nie mam zamiaru szukać w którym miejscu i chce puścić nowy kabel obok prosto do na akumulator, ale gdy zmierzyłem prąd na tym kablu z diodą wynosi...
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
W akumulatorze zagotował się elektrolit. Moim zdaniem do wymiany na nowy, możliwe że aku dostało zwarcia między celami.
Wzbudzenie alternatora podawane jest po włączeniu zapłonu, przez kontrolkę +12V, jak przepali się kontrolka to alternator się nie wzbudzi, później alternator sam zapętla sobie wzbudzenie, takie trzy diody mało prądowe, kontrolka gaśnie na zasadzie +12V z akumulatora i +14V z alternatora, dwa plusy bez minusa i kontrolka gaśnie, czasem może żarzyć (bardzo...
Witam. Zakładam, że akumulator był naładowany, to przy przykładowej pojemności 45Ah, żeby rozładować do zera w 5 minut, trzeba prądu ponad 500A. Raczej niemożliwe, bo coś by się raczej zadymiło, i prawdopodobnie zagotował by się akumulator. Albo ten akumulator był nie naładowany lub niesprawny, albo napięcie akumulatora nie było mierzone bezpośrednio...
Obciążenie akumulatora to sonda morska z navigacją Lowerance Elite 5 hdi i może jakieś ośeietlenie z 10w Myślałem nad tym żeby podłączyć mostek prostowniczy 50A 1000v KBPC5010 ale obawiam sie zagotowania akumulatora a co gorsze puszczenia z dymem navigacji Dlatego szukam jednak regulatora Dodano po 12 Miernik ustawiłem na 100 ohm i po miedzy dwoma kablami...
To regulator innego producenta. Z tego co widzę w Triumphach montowano także regulator Shindengen FH012AA lub FH020AA wraz z wiązką–przejściówką. To jest regulator MOSFET ale stratny, jego obudowa będzie się mniej grzała ale alternator i przewody alternatora będą tak samo obciążone. Nie masz kogoś z rodziny w Anglii żeby kupił oryginał z wiązką?...
Akumulator będzie szrot... Zagotowany. Zwarcie w instalacji.
Witam! Ostatecznie, jeśli nie będziesz ładował akumulatora od tzw. "zera", możesz, dla zmniejszenia napięcia, użyć szeregowo włączonej żarówki, o napięciu np. 12V lub 24V i mocy takiej, żeby przy prądzie odpowiadającym, w przybliżeniu, nominalnemu prądowi ładowania akumulatora, była jeszcze ciemna lub dopiero zaczynała się jarzyć. Dokładnie musiałbyś...
Wg. mnie, gdyby uszkodził się regulator, to kontrolka przy wyższych obrotach świeciła by jaśniej. A jest odwrotnie. Niekoniecznie, czasem przy uszkodzonym regulatorze zagotuje się akumulator. Najlepiej wszystko dokładnie sprawdzić. Sprawdź napięcie oraz prąd jakie podaje alternator, czasem napięcie jest w porządku, a akumulator niedoładowany lub przeładowany.
Dzięki wielkie za informacje A jeszcze jedno pytanie, jak jest z alternatorami, na moim pisze 14V 70A, czy alternator rzeczywiście potrafi dać aż tak wysoki prąd? bo jeśli np mamy rozładowany akumulator i odpalamy samochód prostownikiem z rozruchem to gdyby alternator był w stanie dać zbyt duży prąd to mógłby się zagotować elektrolit w akumulatorze...
To prawie nowy akumulator i go nie odkręcałem. W starym dolałem, ale chyba za dużo. Niby są jakieś znaczniki, ale... Ostatnio oglądałem jakiś film, gdzie gościu AGM-a ratował i właśnie dolewał. Była mowa, że nowy akumulator warto zważyć po to, by dokładnie wiedzieć, ile wody dolać. W przypadku AGM-a nie ma poziomu płynu i jest to nader istotne. Ale...
Witam wszystkich ponownie; mam zapytanie co do mojego poprzedniego tematu odnośnie prostownika świtaż po przewinięciu trafa,wymianie tyrystorów jeden z nich był uszkodzony, oraz po wymianie kondensatora oraz tranzystorów ,prostownik niby działa regulacja prądu jest natomiast nie kończy procesu ładowania ładuje do momentu aż zagotuje akumulator.Z trafa...
Cześć . Przestroiłem kilka takich Nokii i nie jestem zadowolony z efektów . Po pierwsze , to moc wyjściowa . 6 - 7 W z takiej cegły to stanowczo za mało. Kolejna sprawa , to błędy w oprogramowaniu . Kłopoty z krokiem 12,5 KHz (z tym krokiem nie daje się przeszukiwać kanałów ) . Programowo sterowana ładowarka , nie ładuje poprawnie akumulatorów , a wręcz...
Co do ceny to ciężko powiedzieć.... fajnie by było coś koło 300-400zl, od 500 w górę to już do poważnego przemyślenia. Z radzieckim prostownikiem głupia sprawa, przetarł się przewód od 220V o obudowę trafo i dotknął do albo obudowy albo uzwojenia... prostownik się zapalił i zagotował akumulator.... stopiła sie obudowa, a on dalej działał... po odpięciu...
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
Przez 5 min grzałką 300W zagotujesz szklankę wody, jeśli pominąć straty ciepła w obliczeniach, czyli w praktyce mniej. 50min pracy grzałki 300W to 250Wh, tyle ma akumulator 20Ah 12V lub 10Ah 24V takie akumulatory spotyka się UPSach, ale oczywiście będą straty na przetwarzanie więc lepiej było by mieć o 50%-100% więcej. Jeśli chodziło by tylko o grzanie...
Akumulator bedzie miał napięcie, ale niebędzie miał prądu rozruchowego odpowieniego do kręcenia. Sam to sprawdzałem na swoim. Alternator 45A, akumulator ok 45Ah, ale nie zamały żeby się nie zagotował bo to też się zdarza...
Już wysłałem do naprawy, okazało się, że ma gdzieś przebicie bo kable się strasznie zagotowały jak podłączyłem akumulator.
:idea:Kup sprawnego elektronicznie UPS'a z allegro najlepiej EVER bez akumulatorów, za grosze, zobacz albo zapytaj sprzedjacego jakie napiecie mialy akumulatory i podepnij sobie jakiś większy jeden albo parę mniejszych. Wiedz tylko, że im większa pojemność akumulatora:arrow:tym dłużej go ładujesz:!: Jak dasz za duzy prąd ładowania to zagotujesz akumulator...
Ty musisz iść do szkoły, tobie się tego nie da wytłumaczyć. Z tego co piszesz, to Ty nawet nie wisz do czego suży bocznik i jak się go włącza. Bocznik włącza się szeregowo z obciążeniem, np. rozrusznikiem i mierzy się na nim spadek napięcia. Jak wynika z danych, maksymalny prąd jaki można przepuścić przez ten bocznik to 150A i przy takim prądzie spadek...
No to dobry pomysł z takim "power bankiem" z Chin, nie powiem :) Ale trochę pytanie lajka z mojej strony, czy... jeśli FP nie będzie działać po wpięciu power banka do gniazda zasilania bez włożonych baterii, to czy jeśli... włożę baterie i zacznę je ładować power bankiem, to nie zagotuję szybko ogniw w FP?
Ty czy nie "zagotujesz" tych akumulatorów które powinny być równe nie tylko pod względem nominalnych parametrów ale podobnie rozładowane. Wypada po ponad 17 V na jeden akumulator to trochę za dużo. Lepiej jak wspomniał kolega wyżej ładować pojedynczo. Kolego coś przeoczyłeś. Duży akumulator--> przetwornica 230V --> ładowarka do zestawu akumulatorów...
Samochodowy regulator napięcia reguluje w alternatorze lub prądnicy (w starszych samochodach ) prąd wzbudzenia, dzięki temu uzyskujemy stabilne napięcie w instalacji pokładowej, to rozwiązanie nie jest możliwe do realizacji. Jeśli jest podłączony akumulator w instalacji, to napięcie musi być w miarę stabilne i wynosić ok. 14V w szerokim zakresie zmian...
Można wykorzystać nieduży agregat prądotwórczy wtedy mażna zagotować wodę i podłączyć akumulator do ładowania gdyż ma wyjście 12v i równolegle można stosować ''solary '' do ładowania akumulatora
Tylko ten schemat nie trzyma się założeń projektu... Używanie do tego celu "bezobsługowych automatów", Made in Home , najczęściej kończy się - za którymś razem - kompletnym ''zagotowaniem" akumulatora, ponieważ compjutrowa elektronika - domowej roboty - zwyczajnie zawiodła... :idea: :cry: Coś wiem na ten temat... nawet te 'fabryczne' Сдлеаl...
Przy tak małym prądzie nie będzie się gotował, często nawet stosuje się 1/20 pojemności i nawet zostawienie akumulatora na 2 dni nic mu nie zrobi (nawet i tydzień, chociaż to już nie zalecane), za mały prąd jak na jego pojemność. Testowane wielokrotnie. To jest akumulator ołowiowy i nie jest tak wrażliwy na napięcie jak inne. Oczywiście nie jest to...
Witam, zastanawiałem się czy nie kupić jakiś MPPT, bo zasilacze marnie ładowały akumulatory. Ale od dwóch dni pełne słońce i mam na zasilaczach tyle prądu ile potrzeba by zagotować akumulatory. Czyli dziś akumulatory nareszcie będą naładowane prawidłowo. Wygląda na to, że dwóch zasilaczy po 12V 15A i jednego 24V 9A wystarcza by za dnia naładować 400Ah...
Masakra jakie brednie.. Prostownik transformatorowy nie ma ograniczenia napięcia ładowania, więc bardzo łatwo może dojść do przeładowania (tzw zagotowania) akumulatora powodującego w dalszej konsekwencji zagęszczenie elektrolitu (odparowanie wody) i zasiarczenie płyt. Co gorsza, ładowanie w układzie (bez odlączania akumulatora z auta) może doprowadzić...
Potrzebujesz jeździć bez? Daleko nie zajedziesz, zagotujesz silnik lub zabijesz akumulator. Na krótki dojazd do mechanika możesz kupić krótszy pasek, tymczasowo.
Czy zwiększona częstotliwość pracy przetworki nie wpłynie negatywnie na elektrolit w aku?,nie "zagotuje go"???
zagotowany akumulator żelowy zagotowany akumulator przez prostownik zagotowany silnik
testy akumulatorów kondensator mniejszy zasilacz wykrywanie dźwięku
active webcam obudowa 18tbx100
Telewizor wyłącza się po 5 minutach, migająca kontrolka Różnice między płytami głównymi U042 a U044 Buderus