Mi to wygląda na element popychacza. Obstawiam, że silnik poddał się ze względu na niskie ciśnienie oleju.
Po jakimś czasie przestał sam twardo pracować, pisałem w zakończeniu tematu, oraz tak ma Ratarder, Ratarder również jest nowy
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
A po co? Chyba że chcesz zagotować silnik. Bo bez termostatu nie będzie chodzenia.
Jeśli łańcuch hałasuje to nie jest to wina samego łańcucha tylko napinacza - tu nasuwa mi się pytanie. Ile auto ma nalatane kilometrów, że rozrząd klepie? Co do pocenia się silnika to raczej niemożliwe, że to z pod uszczelki głowicy. Gdyby to była uszczelka to albo byś zagotował silnik (w najlepszym wypadku) albo już by głowica "poleciała". Poci się...
Jak się ma dobry kanał lub podnośnik można naprawić go po "częściowym" demontażu, no i jak się ma trochę szczęścia i umiejętności...
Jesli przegrzałeś (zagotowałeś) silnik to prawie napewno trafiło uszczelkę pod głowicą. I wcale nie musi się to objawiać przeciekiem oleju w układ chłodzenia. Uszczelka mogła walnąć między cylinrami i kompresja z jednego cyl. ucieka na drugi. Pisałeś że na dwóch cyl nie ma ciśnienia. Na których konkretnie?? Bo jeśli np na 1 i 2 lub np 3 i 4 to jest...
I nie zagotował silnika???(ta zatarta pompa).... w sumie ten post to moje zdanie i jest nieistotny ...
Po przejechaniu 20 km na trasie ze srednia predkoscia 120 km No widzisz, jak byś miał cos uszkodzone to byś po 5km zagotował silnik na cacy. Na pewno korek by ejakulował płyn i parę.
Czy pompa wody działa prawidłowo? Czy ma zapewniony przepływ? Czy łopatki są wykonane z tworzywa sztucznego, czy metalu? Przed jazdą przetestuj ją w garażu, pozwól jej pracować na biegu jałowym, aż osiągnie 90 stopni. Jeśli wentylatory się nie włączą, należy podjąć odpowiednie działania. Ale nie jedź, a następnie zagotuj silnik.
miałeś zbyt małej mocy reduktor i dlatego przerzucało na benę z powody dużych spadków ciśnienia. Towarzyszy temu niska temperatura gazu i wytrącanie się parafin w całej instalacji. Zabrudzenie wtryskiwaczy to wypadanie zapłonów, szarpanie, brak mocy i nie ma to nic do przełączania na benę, więc to raczej reduktor padł. Magic III to wydajny reduktor...
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
z opisanych przez Ciebie objawów; za taki stan rzeczy najprawdopodobniej odpowiadać będą dwa elementy... a dokładniej mówiąc uszkodzenie jednej z Nich... - termostat ( o nim już wspominałeś ) - pompa wodna a może być również niedrożna sama chłodnica jak i Jej przewody... żadnej z tych usterek Nie należy lekceważyć , bo jeśli kilka razy (a wystarczy...
4 solary absorber aluminium rurki również alu , łączna powierzchnia 4m2 , na pewno zagotują jak stanie silnik w pompie ;)
Potrzebujesz jeździć bez? Daleko nie zajedziesz, zagotujesz silnik lub zabijesz akumulator. Na krótki dojazd do mechanika możesz kupić krótszy pasek, tymczasowo.
Palec nie służy do sprawdzania kompresji, jeżeli aż tak zagotowałeś silnik to trzeba obejrzeć cylinder od środka.
Jak będziesz robił takie experymenty to niedługo się nacieszysz swoim cintkiem. Zagotowałeś silnik żeby sprawdzić że jest zatarty wentylator? Opamiętaj się.
Witam, chciałbym doposażyć auto w sygnalizator dźwiękowy przekroczenia temperatury 90 C°, może ktoś robił już coś takiego? Chodzi o to żeby nie zagotować silnika w razie nie włączenia wentylatora. Sam brzęczyk zacznie piszczeć pewnie już przy 40-50 C° więc trzeba jakiś prosty :?: układ dorobić.
Zagotowany silnik wedlug ciebie to nie problem ? Jesli masz mnie tutaj obrazac to wcale sie nie odzywaj, wydaje ci sie ze nie mam innego zajecia tylko niepotrzebnie na forum sobie wypisywac. Potrzebuje wskaznik elektroniczny zeby konkretnie ocenic po jakim czasie sie zagrzeje zeby codziennie wody nie gotowac.
Postawić tarota, zadzwonić do wróżki, zrobić wyliczankę? Ew. głosowanie w sołectwie? Skoro jest woda w oleju, to mogło pęknąć wszystko - głowica, blok, tuleja. Bez rozebrania możesz sobie gdybać. Z reguły przy zagotowanym silniku puszczały oringi na tulejach. Przy zamrożeniu - to tak jak wyżej.
W maluchu jak jest uwalony termostat , klapka może być cały czas zamknięta . Jak ma włączony nadmuch do środka to jeszcze ujdzie ale przy zamkniętym zagotuje silnik . Łatwo to sprawdzić , przy zepsutym termostacie odchylając klapkę nie wróci na swoje miejsce . :|
Witam, wczoraj odebrałem auto po wymianie uszczelki pod głowicą i rozrządu. Auto przejechało kilka kilometrów po czym kontrolka pokazała "zagotowany" silnik. Obroty falują, płyn chłodniczy zagotowany. Co to może być? Zaczynam już tracić cierpliwość do mojego egezemplarza...Jestem totalnie początkujący i stąd pytanie - czy może być tak,że przy wymianie...
Jeśli ktoś, zastanawia się nad tym, czy dolać, czy nie, uszczelniacza do chlodnic, to dobrze radzę nie dolewajcie tego do układu chłodzenia, można przez głupotę wpedzic się w niezle kłopoty. Tak przdazylo się w moim aucie, idiota mechanik dodał mi to świństwo, bo był maly wyciek plynu. Efekt, zagotowany silnik na autostradzie,poniewaz zalepilo termostat....
Wskaźnik jest zdecydowanie potrzebny, jeśli wentylator nie załączy to zagotuje się silnik a tak można zareagować, oczywiście nie daje to 100% ze elektryka czujnika działa również poprawnie, ale zwiększa szanse na prawidłową reakcje kierującego. Dziwne jest to ...
Witam, jestem posiadaczem opla astry f 1.7td. Mam problem ponieważ nie włącza się wentylator na chłodnicy przez co w upalne dni mogę zagotować silnik. Sam wentylator działa, ale nie wiem gdzie jest czujnik odpowiadający za jego włączanie. Nie mogłem tego znaleźć nigdzie w internecie. Z góry dziękuję za pomoc.
Czy się różnią ciepłotą musiałbyś się producenta zapytać,żaden mechanik ci tego nie powie,może być podobnie czy porobić testy wrzucając go gorącej wody jeden jak i drugi.Ale logicznie myśląc nie może być od benzyniaka bo przy ciężkiej pracy zagotujesz silnik.
Ale ja bym sprawdził termostat czy otwiera duży obieg E tam już dawno by zagotował silnik, jeśli masz dobre ogrzewanie to jest to normalna sprawa w a8 obieg wody jest rozbudowany i nie należy nawet bez potrzeby odkręcać korka wlewowego.
Czy wcześniej ktoś nie zagotował tego silnika?
Sprawdź termostat albo wymień. Kosztuje grosze. Poza tym nie widzę tu nic niepokojącego w Twoim poście (chyba że źle zrozumiałem). Zacięty termostat zagotujesz silnik ogrzewanie działa, otwarty nie zagrzejesz silnika przy obecnych temperaturach nie drgnie wskazówka za bardzo. Napisz dokładniej o co dokładnie chodzi. Pozdrawiam ;)
pokosi trochę i zagotuje silnik, robiłem takie coć i rodzina sobie w ciągu niepełnego sezonu z tym poradziła - poszedł dym. nie musi dobrze izolować - byle gdy pojawi się napięci rama kosiarki miała metaliczne połączenie z ziemmią, a rączka była dobrze izolowana, wszystko przez S191 C3 i ew. różnicówkę 0,03A :? macher
Skoro w VAGu i na klimie wskazuje poprawnie to przyczyna jest tylko jedna podwójny czujnik temperatury. Mimo, że nowy to niesprawny, bądź jego okablowanie. Jak juz pisałem jest to czujnik podwójny i jedno wskazanie wędruje prosto do MCU, a drugie bezpośrednio na zegar. Z tego powodu nie zagotujesz silnika, bo tylko ten pomiar co idzie do MCU jest brany...
Musisz wymienić chłodnicę i sprawdzić, co się będzie działo. Ubywanie płynu mogło być spowodowane dziurą w chłodnicy, której nie zauważyłeś wcześniej. Branie oleju może być spowodowane przegrzaniem silnika - jazda autem 4 miesiące, które się przegrzewa mogło spowodować uszkodzenie pierścieni. Jeżeli wlałeś 5l zimnej wody do zagotowanego silnika, który...
Jak pompa cieknie to nadaje się do wymiany. Tylko nie używaj żadnych proszków uszczelniajacych bo nie skończy się na pompie wody. A w jakim kraju jesteś ze to jest aż tak kosztowne? bo w Polsce zapłacisz około 300 zł tak jak za rozrząd a np w Anglii około 80 funtów a to ile możesz stracić jak zagotujesz silnik jest o wiele droższe
Siema mordeczki Chciałbym Was prosić o pomoc w doborze silnika do BMW e46 316i ON+LPG wersja przedliftowa. Zagotowałem silnik (1,9-105 koni). Sprawa wygląda następująco. Wymiana jest konieczna. Myślałem by wstawić taki sam goły słupek a graty się przerzuci, ale zastanawiam się czy poliftowy silnik 118 konny będzie pasować z taki samymi gratami. Proszę...
Wentylator po wyłączeniu silnika zaczyna kręcić. Podejrzewam, że na tym pierwszym biegu, bo nie są to szybkie obroty. Gdy włączę silnik, to może się silnik nawet zagotować, a wentylator nie drgnie. Jakie ewentualnie usterki może wykazać ta diagnostyka ECM? Jakie są możliwe usterki?
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
Kolego marcin mam roverka i dopuki nie zagotujesz silnika doputy masz go sprawnego. Więc jak sie dba tak sie ma. Bardzo żywy silnik ja mam akurat 103Km spokojnie pali opony 15R205 mocy pod dostatkiem 180km/h leci przy spalaniu ok 10l/100km. Tylko dobry olej lać i dbać. A forum rovera to dobra baza wiedzy i wypłakiwanie się userów jakie to mają usterki.
Mam pytanie dla ekspertów. Posiadam Seata Cordobę z 2000 r. z sekwencyjną instalacją gazu. Zauważyłem, gdy silnik jest gorący powietrze zasysa z kolektora wydechowego, bo gdy zatykam tę rurę z boku z lewej strony plastikowej obudowy - to nie ma żadnej reakcji silnika (zarówno na benzynie jak i gazie). W innych samochodach starszych generacji następstwem...
Witam, wiele lat temu byłem w jednym z warsztatów z okolic krasnegostawu. Warsztat niskiego sortu, ale do rzeczy. Koledzy składali auto i podczas zalewania płynu chłodniczego między nimi zaszła taka dyskusja, że omyłkowo zalali do poziomu max mieszankę benzynową (była w kanistrze borygo) Trzeźwi wiadomo nie byli i nie jeździli tego dnia, ale odpalali...
nie napisałem że wszystkie popuszczają :D, ale jest to pierwsza poważna zdiagnozowana wada , a ponieważ nie ma zestawów naprawczych , jedyną naprawą jest wymiana. Kilka osób już zagotowało silnik jak im gaz wyrzucił płyn zanim się zorientowali o co chodzi. Jestem gorącym zwolennikiem tych reduktorów, ale trzeba być wyczulonym na takie sytuacje aby nie...
Według mnie to jest ewidentnie przeciek z kolektora ssącego. Odpowiedź znajdziesz w tym wątku: -> matiz 99r pojemnosc 800 ubytek plynu chlodniczego Napisałeś że "wywaliło" płyn i ludzie myślą, że się zagotował. Płyn po porostu popłynął po silniku z nieszczelnego kolektora. Miałem to samo, też się nieźle lało.
W czym leży problem. Pewnie w tym że silnik zagotowany... To ten sam silnik: https://www.youtube.com/watch?v=xGGZsNow... Rozgrzej go, załóż klucz na koło pasowe wału korbowego i spróbuj ręcznie obrócić.
Moim zdaniem termostat nie osiąga temperatury która miała by go otworzyć przejechałeś 100km nie zagotowałeś silnika bo jest chłodzony przez powietrze z zewnątrz napływające. Zasłoń chłodnicę obserwuj temperaturę jak osiągnie miedzy 95 a 100 C i się nie otworzy a co za tym idzie nie puści na chłodnicę to trzeba go wymienić ale jeśli temperatura nie urośnie...
witam mam problem z t4 auto nie chce palic wymienilem filter paliwa i nic gdy probowalem odpalic go na pych na wstecznym dostal wysokich obrotow i zaczal strasznie dymic silnik sie zagotowal jaki moze byc problem ?
Na początek dzięki za pomoc i podpowiedzi. 1. To teraz sprawdź ile wynosi suma wskazywanego ciśnienia i podciśnienia w różnych obciążeniach , nie tylko na biegu jałowym. 2. Pisałeś że robiłeś uszczelkę pod głowicą , to pewnie silnik się zagotował - nie myśłałeś że może i reduktor szlag trafił ? 3. A co z podwojonymi czasami ? Może zapisac konfigurację...
parę razy już się zagotowal a w rezultacie zatarl Kolego zdradź szczegół jaki to silnik? I czemu się zagotował?
Co do sterownika chińskiego jest to 0 satysfakcji z budowy tego bo "wklejam" gotowca... Co do Pwma Minus jest wyzwalany przez tranzystory mosfet a + jest podpięty do plusa gł. ... To jeszcze lepiej - będzie dokładniejszy pomiar - odepnij tranzystor od masy i podłącz go przez rezystor - o czym pisałem wcześniej. A tak przy okazji to nie za cienkimi...
spostrzegłem, że tranzystor serujący 6803 już dwa razy się zagotował. Sprawdź jakość i czystość tych dwóch tray-in end switch'y które widać też na schemacie. Być może któryś nie styka i mimo wsunięcia się tacki silnik dalej dostaje zasilanie stąd to zagotowanie się tranzystora.
Raz miałem ten model ale na inną przypadłość. Termostat był cały czas otwarty bo ciągle dostawał napięcie. Po odłączeniu wtyczki nie otwierał się do ponad 100 stopni, dalej nie ryzykowałem. Skoro u Ciebie układ zasymulowany opornikiem działa powiedzmy prawidłowo to sam termostat fizycznie raczej też jest uszkodzony (otwarty bądź uchylony). Inaczej po...
Przestań fantazjować wolę jechać 5 razy do sklepu niż ugotować silnik nieobliczalnym wskaźnikiem, który ma poprawnie pokazywać w całym zakresie. Zapłaciłem za niego ma być sprawny. Powodzenia w egzekwowaniu praw klienta. I tak będziesz musiał sprawdzać realność wskazań nowego czujnika. A tak w ogóle jak chcesz zagotować silnik mając wskaźnik wyskalowany...
Hmm brzmi skomplikowanie. A czy gdy zastosuje kondensatory to nie przestanie mi działać wyświetlanie prędkości?? No właśnie może jeden przewod by się zmieścił, ale musiałby lecieć luzem dodatkowy przewod. A obok kręcą się pedały i łańcuch, zostawię to jako ostateczność. Albo myślałem zamontować w silniku wylacznik termiczny tak żeby odcinał właśnie...
Einhell czasami potrafi zadziwić. Mam kompresor Einhell Global, kiedyś pękl wąż, ciśnieniówka nie wyłączyła bo wiadomo-z butli uchodzi i pracował on tak długo, że aż zagotował olej, zaś silnik był tak gorący, że jak na niego plunąłem ( :) ) to odparowało z sykiem. I co? Nic mu się nie stało, mam nawet wrażenie, że od tego czasu chodzi jakby trochę lepiej.
wstyd sie przyznać ale ciekła mi chłodnica i wsypałem uszczelniacz do chłodnic silnika nie zagotowałem bo do 100stopni nawet nie doszło silnik pracuje normalnie.a jakie są objawt padnietego termostatu?
Witam Mam chwilę, to dokończę temat. Usterką okazał się uszkodzony kolektor dolotowy, który jest chłodzony płynem. Wygląda na to, że plastikowe elementy w Ducato mają tendencję do kruszenia się w sytuacji, kiedy silnik się zagotuje z powodu utraty płynu. Podobne uszkodzenie znalazłem też na chłodnicy EGR, ale powodem utraty płynu był kolektor. Około...
Sprawdź uszczelke pod glowicą, jak padł wentylator i silnik ci się zagotował , to może być to.
Szybszy start i mocniejszy podjazd ale kosztem v-max? Na pewno parę kilometrów ubędzie. Czyli rasumując: szczotkowy + oryginalne ogniwo, można dać ew. na silnik ale nie trzeba bezszczotkowy - nigdzie nic nie daje Na bezszczotkowy byś musiał mieć szybkie przełożenia aby się silnik zagotował w terenie. Poczekaj i w czasie eksploatacji sprawdzaj i po...
Pompa wody to problem by był podczas jazdy. Jak to była pierwsza jazda po wymianie to mógł się odpowietrzyć dokładnie i się zagotował.
jesli nasz impuls wtrysku i cisnienie paliwa ,a wtryskiwacz nie podaje paliwa to chyba oczywiste ,ze zacina się wtryskiwacz.Czym sprawdzasz wysterowanie wtryskiwacza ? To ,ze cisnienie spada po paru sekundach to nic wielkiego. Uszkodził się zawór zwrotny w pompie paliwa.Skutkuje to tym ,ze jak zgasisz motor to moze zagotować się benzyna(temp wrzenia...
jeżeli zwierasz piny po wypięciu kostki z czujnika i wentylator działa, to na 99% masz do wymiany czujnik temp w chłodnicy... koszt jakieś 25 zł... Przy wymianie powinieneś teoretycznie spuścić płyn chłodzący z układu, ale jak wymiany dokonasz sprawnie to nie będziesz musiał wypuszczać płynu z chłodnicy. Dodano po 1 chodzi o ten czujnik na dole w chłodnicy...
Witam,mam takie samo auto i ten sam problem,tylko mi po jakimś czasie doszło szarpanie na gazie i na benzynie auto jak by chodziło na trzech garach.Gaz został odcięty i na benzynie to samo ale występowało rzadziej.Komputer wykazał wypadanie zapłonu,auto przeswietlone na kompie i nic,wychodzi że usterka mechaniczna tylko co????Macie jakieś pomysły to...
W mojej reno thalia miałem podobnie. Wlałem płyn odpaliłem i zaczął podnosić się poziom w zbiorniczku, potem zagotowało w silniku i wywalało przez wlew. Okazało się że układ po wlaniu płynu nie odpowietrzył się. Dopiero gdy znalazłem na jednym z przewodów śrubkę do odpowietrzania i odpowietrzyłem to problem znikł. Być może u Ciebie jest to samo. Termostat...
Ja mam nie rozwiązaną sprawę w V6 po mimo wymiany czujnika na jeden z rozbitego drugi kupny nowy ( nie oryginał) went. nie załączają . Na potencjometrze zamiast czujnika wskaźnik w kabinie minie połowę zakresu to włącza już niskie obr. im wyżej wskazówka tym szybciej się kręcą. Na trzech czujnikach wskaźnik idzie max do połowy zagotuje silnik i nie...
Też miałem problem z wiązką przewodów do sterownika klimy - jest on schowany za lewym przednik błotnikiem, ale błoto na niego czasem chlapnie. U mnie zaśniedziało kilka przewodów i poprzerywały się, nawet się Tech2 nie mógł z nim połączyć. Wymieniłem wszystkie przewody i wypucowałem złącza w sterowniku - kilka godzin lutowania i czyszczenia - i jest...
Znaki gdzieś muszą być. Ale pomijając to jest taki sposób. 1. Ściągnij dekiel z głowicy i kopułkę z rozdzielacza. 2. Ustaw silnik tak żeby na pierwszym tłoku zawory były zamknięte. I ustawiasz rozdzielacz mniej więcej tak by palec wskazywał na kabel wychodzący do świecy pierwszego tłoku. 3.To samo robisz dla ostatniego tłoku ( ustawiasz silnik tak by...
Witam, Mam problem ze swoją astrą H 1.7. Ucieka z niej płyn chłodniczy. Zrobiłem kilka testów : 1. Dolałem płynu i zostawiłem samochód na noc, płyn nie wyciekł. 2. Następnego dnia , przejechałem może 10 km , zaparkowałem auto i widziałem ,od spodu że po lewej stronie osłona silnika jest mokra. Zaraz wjechałem samochodem na kanał , zdjąłem osłonę od...
Tak więc byłem u elektryka i podłączył auto pod komputer i stwierdził że jest brak komunikacji i trzeba będzie wymienić jakiś sterownik. Ale że wyjeżdża na urlop to dopiero za dwa tygodnie będzie miał czas a na razie odłączył wentylatory w kostce.Tylko chciałbym się dowiedzieć czy to jest możliwe bo samochód pracuje bez zarzutów i się nie grzeje a...
Witam. Czujnik temperatury nie ma nic wspólnego z pracą silnika , może co najwyżej nie wskazać przegrzania i zagotujesz silnik.A ta kontrolka to nie jest czasem od temperatury skrzyni? Brzęczyk ma się załączyć z każda kontrolką.
zajedziesz silnik jak go zagotujesz
Na zimnym silniku temperatura wynosi 60C czy to jest normalne? Witam, na twoim miejscu sprawdził bym najpierw wskaźnik, jeśli silnik przegrzewał by się bez obciążenia to przy obciążeniu płyn (woda) by się zagotował. Może wskaźnik się przestawił na skutek uderzenia itp.
W jaki sposób turo ma zagotować płyn po wyłączeniu silnika jeśli cały czas będzie chłodzone płynem podczas jego pracy??? W-g. mnie to całkiem niepotrzebna ta pompa.
A na czym twój problem polega ?? bo ja po prostu miałem głowice do zdjęcia bo pękł trójnik od gazu i silnik się zagotował.
Samo ustawienie zapłonu raczej nijak się ma do kopcenia,co do utraty mocy to owszem.Nie miałem doczynienia z tym silnikiem więc na temat ustawienia rozrządu się nie wypowiem .Dwa pytania; -czy głowica była planowana i sprawdzona na szczelność -czy silnik nie został zagotowany(zapieczone pierścienie,brak kompresji)
Witam ponownie. Niestety nic nie dało. Wymieniona chłodnica, głowice, olej.plyn. Po pół godzinie pracy talerzowanie zagotował płyn i olej. Cały silnik wrzawy. Może wina wału? Trzeba wymienić na nowy? Smarowanie jest ale ciśnienia oleju mi nie pokazuje manometr
regulator napięcia Jak nie było dymu i smrodku z przewodów, w komorze silnika, to przy zagotowanym akumulatorze tylko regulator Pozdrawiam
Zastosuj silnik na 12V i po kłopocie, albo dostosuj sterownik z zasilaczem do silnika który masz i to wszystko. W tej chwili około 10V masz za dużo i dlatego zagotowałeś BUZ-y. powodzenia................
Odpalałeś auto bez paska wielorowkowego? Nie miałeś wczesniej problemów z temperatura silnika, może się zagotował?
Tomekb ma prawdopodobnie rację. Mogłeś zagotować swoje autko.
Chodziło mi o to czy ciecz chłodząca się nie przekroczyła 100 stopni C (zagotował się silnik)??. Podpinałeś pod komp. nie pokazuje błędów?? Podejrzewam w najgorszym przypadku ( ciśnie sprężania za niskie ) głowice do remontu, nowa uszczelka pod nią ostatecznie w jeszcze wymiana pierścieni, jeśli ciśnienie oleju też za niskie to nie naprawiać tylko wymiana...
Dobre termostaty mają kulkę i otworek. Dziurkę można zrobić,nie zaszkodzi byle otworkiem do góry zamontować. I zagotować nowy termostat w garnku.
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Polift kombi. Zwykły trend z polskiej floty. Z wyposażenia więcej to ten mały sync i grzane fotele i szyba. Mam 1,86 wzrostu i wygodnie mi się jeździ. Potrafiłem dojechać do Chorwacji na strzała i było w porządku. Jak siedzę z przodu to za mną było mało miejsca. Żeby jechać w 5 osób trzeba się trochę pocisnac. Bagażnik spory i praktyczny, bo po otwarciu...
A ja raczej bym się zajął to sprawą ponieważ możesz sobie kolego kiedyś zagotować wodę i uszkodzić silnik...ale wybór należy do ciebie...
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Praca napędu musi być przerywana? Jeśli nie to niezawodne i najprościej zdobyć jakiś mały silnik z dużą przekładnią i dorobić / kupić drugą tak by uzyskać około (3st/10s czyli 18st/min czyli 180st/10min) 3 obroty na godzinę. Możesz pomiędzy przekładniami zastosować wariator, uzyskasz wtedy możliwość małej regulacji i dostrojenia obrotów. Ewentualnie...
Zararte wycieraczki na czopach w podszybiu dają duży opór silnikowi a on gotuje i uwala czasówkę. Co do chłodzenia to jeśli woda gotuje a dolny wąż chłodnicy jest zimny lub ciepły to wina termostatu. Uwaga jak silnik zagotuje może wytworzyć się takie podciśnienie że rozerwie zbiorniczek wyrównawczy. Spotkałem się z tym w Cieniasie.
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować". Chodzi mi o lato i te okresy czyli co płyn sie zagotuje razem z silnikiem? Czy lepszy by był płyn do...
Pompa wody nowa. Dodano po 5 Sprawdzę wiskozę. Przed naprawą wcześniej opisaną woda się zagotowała i padł silnik. Wymieniłem wszystko co opisałem i myślę ,że jakbym pojechał w trasę to było by to samo. Testuję na krótkich odcinkach.
Co tak się tego podnoszenia temperatury uczepiliście. W prawidłowo eksploatowanym silniku można jeździć nawet bez korka i ciecz się nie zagotuje. A ciśnienie podnoszone jest aby zminimalizować zjawisko kawitacji na tulejach, a nie po to żeby zapobiegać gotowaniu płynu. Ja Mf-255 zrobiłem 8000 mth bez uszczelki w korku chłodnicy. Teraz ma 15000 mth....
No czujkę pójdę zaraz oczyszcze rurkę i się zobaczy. Kable oizoluje. Tylko co z tą pompą, producent też by przewidział zagotowanie i że by chodziła na sucho. Producent pieca pewnie przewidział ale pompy? Bo chodzi teraz jak silnik od motorówki. Wcześniej była cicha tylko słychać było wodę, a teraz to słychać takie szybkie trykanie.
Czyli reasumując. Jest możliwe, że opornica była ustawiona tak, że faktycznie silnik bedzie dawał ok 140 obr/min? I czy układ się nie będzie przegrzewał? Nie zagotuję opornicy? Pobór prądu pomimio silnika 11kW był do 4kW/h.
Pytanie brzmi dlaczego się zagotowało?Ktoś sprawdzał sprężanie czy tylko wymieniali bo tak im się zdawało i chcieli zarobić nic nie robiąc?Jak się zagotowało to mógł się silnik przegrzać i n.p. pękła głowica może uszczelkę wydmuchało?
Jeśli silnik był zagotowany to prócz wymiany uszczelki uszkodzeniu na 100% uległy pierścienie, bowiem na skutek przegrzania utraciły swe właściwości sprężyste przez co nie spełniają już swojej roli. Jeśli brak dymu szukać przyczyny tak jak wyżej podpowiadają koledzy w układzie zasilania, jeśli dym jest to brak kompresji, pod warunkiem, że nic kolega...
Trudno to zdiagnozować, bo dzieje się sporadycznie. Trzeba uruchomić silnik i niech sobie chodzi, obserwować włączanie się wentylatora. Zarejestrować przy pomocy kontrolki gdzie jest problem, gdy się nie włączy, czy czujnik połączył obwód. Ja niegdyś przejeździłem 1 rok bez wentylatora w seycento- taka trasa do pracy, pogoda i inne uwarunkowania- szybka...
(at)dziarskihank to dokładniej chodzi tłoki tuleje nominał orginalne co były w nim tylko pod wymiar pierścienie bo były mocno zjechane i pęknięte dwa ale to przez poprzedniego właściciela bo silnik był zagotowany i tylko zrobili dół silnika wał panewki jak pisałem też z niego bo były ładne nie wytarte bez luzu rys tylko jeden zestaw tłok pierścienie...
Juz kilka razy pisałem o termostatach parafinowych co i dlaczego. Zanim zamontujesz termostat zagotuj go w garnku do full otwarcia i ochłodź w zimnej wodzie. Operacje powtórz ze trzy razy, potem zamontuj i podziękuj.
Hmm. Wykorzystałeś wodę tak?... Ale przecież przy ostrej jeździe kolanko się bardo nagrzewa... Nie raz do "czerwoności" jak to mówią..:) Czy nie doprowadzi to do zagotowania płynu? Wiem że rozprężający się gaz odbiera ciepło z chłodziwa... Ale czy na tyle aby płyn się nie zagotował?
Przyczyną są świetne pomysły inżynierów, by kontrolka zapalała się przy spadku napięcia w aucie. Widziałem przypadki, zapalenia się kontrolki ABS wcześniej niż kontrolki ładowania. Dodatkowo kiedyś kontrolka alternatora mówiła też np o uszkodzeniu paska klinowego/wielorowkowego napędzającego osprzęt silnika, często i pompy wody. Teraz można silnik zagotować...
Witam. Posiadam Fiata Scudo 2005 rok 1,9 d i dziwna sprawa. Jechałem, płyn się zagotował i auto zdechło, już nie chciało odpalić a silnik się kręci. Po wykręceniu świec żarowych okazało się że na 1 i 4 cylindrze mam 1 bar a na 2 i 4 3 bary, pasek na swoim miejscu zgrały się 3 blokady. Pozostaje klin na wale i wałku rozrządu i nie zerwane. Głowica zdjęta...
ogranicznik z dołu? :D Co by się wskazówka nie obrócia, jak się zagotuje :p
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Przepraszam, że po tak długim czasie, ale dopiero znalazłem nie zamknięty post. Otóż sprawa wygląda tak; właściciel owego kombajnu przyznał, że w czasie żniw-koszenia zagotował wodę w silniku i dolał zimnej wody. Efekt był taki, że pękł blok. Ot i cała historia Classa. Pozdrawiam.
zagotowany akumulator zagotowany zacisk zagotowany akumulator żelowy
volvo spalanie parametr maszynowy uszczelka podgrzewacza
Kia Venga - brak przednich świateł przeciwmgłowych: przyczyny i rozwiązania WebOS 1.4.0 w telewizorach LG - ograniczenia i możliwości