A nie możesz przełożyć mat z starych foteli?
Z reguły takie sterowniki są montowane pod tunelem środkowym w kierunku od gałki zmiany biegów w stronę grodzi. Ale zanim zaczniesz wymianiac podłączyć pod kompa i odczytać błędy może problem leży w poduszcze albo coś z mata zajętości fotela. . Elektryk raczej Ci to ogarnie i może jakoś dużo nie skroi.
więc i może w moim przypadku tak jest - włożony opornik symuluje "pas nie zapięty". a czy za włączenie/wyłączenie poduszki nie jest odpowiedzialny moduł zajętości fotela z matą? Tak, lecz bez zapiętych pasów poduszka może Cie zabić, nie uratować, wiec to i to ma swoje znaczenie.
To chociaż napiszcie czy takie czujniki zajętości fotela były montowane w megane I.
,czy to od zajętości fotela czy jeszcze coś innego? Dziękuję za pomoc. Auto to Vectra b rok 2001. Nie .W tych łopelach nie było jeszcze takiej "technologii" To od poduszki w siedzeniu i/albo czujnik zapięcia pasa. Jak nie ma siedzeń podgrzewanych i el. to tylko to pierwsze.
do bmw idzie dioda i opornik
airbag ma autodiagnostyke i w przypadku braku bledu system sam kasuje kontrolke przy wlaczeniu zaponu kasowanie nic Ci nie da jak masz usterke
generalnie to nie każda VC ma czujnik zajętości fotela pasażera, więc wystrzeli poduchę pasażera jeśli tylko algorytm wyliczy że mógłby on ucierpieć. Drugi temat jest taki że w większości przypadków niezapięty pas nie zapobiegnie wystrzeleniu napinacza, a nawet wszystkich jakie tylko w tym aucie są ;)
Odłączenie czujnika nic nie da. Trzeba podpiąć pod komputer i sprawdzić jakie są błędy i parametry rzeczywiste. Nie tylko czujnik zapięcia pasa będzie w tym brał udział ale pewnie też czujnik zajętości fotela czyli mata w fotelu.
Ten sprzęt ma czujnik zajętości fotela (obecność kierowcy) lub zapięcia pasów ? Ogólnie w takich sprzętach polecam sprawdzić wszelakie czujniki związane z bezpieczeństwem - zajętości fotela/platformy i ewentualnie zaryglowania/położenia fotela i kierownicy.
O matach myślałem wcześniej ale nie mogę odszukać parametru zajętości fotela. Nie ma tego w parametrach BSI i SRS.
Obecnie sterowniki kodowane są online, zgodnie z danymi pojazdu z dnia opuszczenia fabryki. Zapewne przypisać trzeba nr VIN, wyposażenie, czyli ile i jakie poduszki, napinacze, jakie czujniki uderzenia, zajętości fotela itp, z jakimi modułami ma współpracować ( np zgaszenie silnika po wypadku, otwarcie zamków w drzwiach, uruchomienie modułu SOS) oraz...
Chodzi mi o matę zajętości fotela. Masz poduszkę parażera?
Może jest przekonfigurowany na kierownicę po prawej stronie ? A nie ma tam czujnika zajętości fotela ? Można też ten sygnał od pasa wytelekodować i po sprawie..
Na moją znajomość angielskiego to czujnik zajętości fotela.
Czym czytasz błędy??? Kolejno dotyczą poduszki bocznej , napinacza pasa , napięcie aku, mata zajętości fotela,
Błędy z wcześniej czy z teraz? Ta dioda to pewnie emulator maty zajętości fotela - ta beemka ma z tym problem, czujnik kosztuje 400 zł więc oszukuje się go, tak żeby poduszka prawa przednia odpaliła niezależnie czy ktoś siedzi czy nie.
WITAJ Kolego wykluczam byś miał wypiętą kostkę czujnika bezpieczeństwa lub samej poduszki. Wykluczam też złącze od maty zajętości fotela bo fotel kierowcy go nie ma. Napisz mi jaki kolor tych przewodów ewentualnie wrzuć zdjęcie to ci powiem co to takiego
Mata uszkodzona . Sprawdzałem na komputerze zajętość fotela - nie aktywny , zapinka klamry pasa nie aktywna ale gdy wpiołem pas - klamra pasa aktywna . Czy jak klamra pasa jest aktywna a mata nie aktywna mimo to ,że ktoś siedzi to czy w razie czego wystrzeli poduszka ?
Czujnik zajętości fotela po wymianie sterownika trzeba skalibrować , ale w serwisie to powinni wiedzieć ,trzeba mieć do kalibracji specjalne obciążniki kalibracyjne.
Witam, W moim Mercedesie od pewnego czasu szwankowała mata wykrywająca zajętość fotela pasażera. Czasem działała, czasem nie. Od jakiegoś czasu postanowiła całkowicie odmówić posłuszeństwa i zasygnalizowała to radośnie świecącą się kontrolką SRS na desce. Bardzo niepocieszony pojechałem na diagnostykę i po odczytaniu błędów otrzymałem następujące kody...
Witam, chodzi o Mazdę 6, mam problem tego kalibru, że jak jadę z pasażerem (dokładnie pasażerką) to wariuje mi sensor zajętości fotela. Nie wiem co mam z tym zrobić.. Mnie też tak kiedyś wariował sensor to miałem całą podsufitówkę podrapaną obcasami :D . Ja przy białej wtyczce widzę trzy przewody.
jak zachowuje się kontrolka zajętości fotela pasażera ta pomarańczowa. Miga i gaśnie czy pali się razem z czerwoną air bag. Dobrze było by żebyś podłączył byle co byle pokazało błędy równie dobrze może nie łączyć kostka w tylnych fotelach są przesuwne jak przednie i niektóre wersie miały poduszki.
Witam mam problem w podanym mercedesie z matą zajętości fotela, wywala błąd zwarcia do plusa, moje pytanie jednak jest inne, ze schematu wynika ze oprócz sterownika SRS w tunelu, gdzieś jeszcze jest KOMPUTER STEROWANIA IDENTYFIKACJĄ SIEDZEŃ ,ze schematu wynika że jest on 8-pinowy, czy ktoś wie gdzie on się znajduje.
Elektrit ma racje poduchy nie zgasisz kolego jakimś tam zwarciem czegoś do tego trzeba interfejsu. W przypadku twojego autka nie wiem nie jestem w 100% pewny ale problem może lezec w czujniku zajętości fotela pasażera. Problem łatwy do wyeliminowania jak będziesz miał problemy albo będzie cie ktoś namawiał na wymianę tej maty to daj znac cos zaradzimy....
po fotelem powinna być czerwona lub żółta wtyczka od maty... (czujnika zajętości fotela pasażera AKSE) a masz na środkowym tunelu wyłącznik poduszki?? może z nim coś nie tak......? "air bag off" pali się jesli wyłączona jest poduszka pasażera (jak przewozisz dziecko w foteliku np to wyłączasz poduszkę pasażera) nowsze modele mercedesów miały taki "układ"...
Wszystko w tym systemie idzie światłem w pętli MOST, złączem ze zdjęć 2 i 4, więc jak chcesz coś rozbudować to potrzebny adapter pod światłowód (ca. 1500 pln). Na ostatnim zdjęciu masz moduł fotela - grzanie, wentylacja, regulacja, masaże, obsługa maty zajętości itp. To samo jest też pod drugim fotelem.
Zajętość fotela sterownik odczytuje z jakiegoś czujnika przy napinaczu pasów Bzdura. Napinacz to napinacz - nie ma tam żadnego czujnika. Sprinter nigdy nie miał również maty na siedzeniu. Jedyny czujnik obecności toi stykowy czujnik w klamrze pasa kierowcy - wykorzystywany również do dźwiękowego sygnału w przypadku jak kierowca nie zapnie pasa. Więcej...
posiadam CDIF/2 i tym czytałem autko było po kolizji i po wykasowaniu wszystkich błędów zostały właśnie te 2. i dzięki za podpowiedź że to może być również obwód napinaczy pasażera które w prawdzie sprawdziłem ale dałeś mi do myślenia że to może być padnięty czujnik zajętości fotela pasażera bo tak śledząc schemat ideowy z autodaty to jest powiązanie,...
Generalnie BMW po 2003r posiada maty w fotelach które pełnia role czujnika zajętości fotela oraz "ważą" pasażera, dodatkowo posiadają dwu nabojowe AIRBAGi, strzelają zależnie od uderzenia jak i wagi pasażera, zależnie od wyposażenia oraz wgranego oprogramowania są tez czujniki zapięcia pasa i dopiero on "zamyka obieg" i pozwala uruchomić AIRBAG. W autach...
Jak działa układ kondensator 10nF i dioda 1N400x połączone ze sobą równolegle i podłączone do napięcia stałego max 12V (dotyczy samochodu a konkretnie emulacji wadliwej maty pasażera na fotelu). Dla wyjaśnienia, mata powinna działać tak, że pasażer siadając na niej wytwarza jakąś rezystancję od 18kOhm do 28kOhm, którą komputer traktuje jako zajętość...
Co o tym myślicie? Myślę, że nic nie "wymyślimy". Szukać przy liczniku czy gdzieś niżej. Należy zejść do samochodu, zdemontować licznik, podłączyć licznik "na stole" i sprawdzić czy podczas "ostukiwania" nadal gaśnie podświetlenie. Jeżeli problem wystąpi w "liczniku na stole", to przeglądnąć płytkę drukowaną pod mikroskopem, poprawić lutownicą "zimne...
Tyle wiem że napinacze nie są w zwijaczach tylko w uchwycie przymocowanym do karoseri . Mało wiesz, bo napinacze są w zwijaczach pasów na słupkach. Sprawdziłem i pod siedzeniami jest jedna kostka, żółta z fioletowym/różowym idą do niej 3 przewody, nie ma innych wtyczek. Jeśli jest jedna, to zapewne do poduszki w oparciu fotela, skąd więc błąd, czujnika...
Bariera optoelektroniczna, np wykrywanie czy zajęte miesce na fotelu, i inne takie. Bariera optoelektroniczna w zabezpieczeniu samochodu. Nie chcę się sprzeczać bo nie znam takich rozwiązań ale w barierach optycznych stosuje się raczej fotodiody lub fototranzystory, bo wiązka zazwyczaj jest IR i do tego modulowana, na co fotorezystor jest zwyczajnie...
Tak, ale przyczyna jest trochę innej natury. Tu już raczej chodzi o wydajność. W sterowaniu procesami CO czy innymi prostymi sterownikami nie potrzeba olbrzymiej mocy obliczeniowej. W samochodzie masz masę czujników do odczytania. Ich odczyt (w 99 % w formie analogowej) wymaga dodatkowego przetworzenia cyfrowymi filtrami i dodatkowej skomplikowanej...
Witam mam następujący problem potrzebuje schemat emulatora maty zajętości fotela jest o tym cała masa materiałów ale niestety o bmw E46 różni się to tym że Bmw E92 potrzebuje emulator na 3 kabelki i nie wiem w jak wlutować diodę proszę o pomoc z góry dziękuje
Czyli mam go wypiąć wstawić emulator w miejsce zajetości fotela i napinacz pasa i poduszke boczną ? Zrobiłem emulator w zajetość fotela i błendy nie chcą sie wykasować ;D
Witam. golf 7 GTI 2015r. wersja USA. Zapaliła sie kontrolka airbag, błedy: 9445929 (B102229) Sterownik układu rozpoznawania zajęcia siedzenia 9573376 (B121400) Ograniczenie działania układu rozpoznawania zajęcia siedzenia Z tego co sie dowiedziałem to czujnik zajęcia znajduje sie w macie ogrzewania fotela, wiec sie tam dobrałem i sa tam, tylko dwa przewody...
Witam! Mam problem z moim BMW E46 320D 2001 rok. Mianowicie po wyjęciu fotela pasażera i ponownym zamontowaniu zaświeciła się kontrolka Airbag. Przy próbie kasowania błędu urządzenie pokazuje mi następujące błędy: 03 ignition circuit ZK2, passenger belt-tensioner 26 seat occupation reconition 1 (SBE1) Czy to oznacza że do wymiany jest napinacz jak i...
Może ktoś ma doświadczenie jak podłączyć matę zajętości fotela EU do instalacji auta z USA.Tak jak w temacie wymieniłem fotele na komforty ale wersja EU BMW F10.Z elektryką i kodowanie silników dałem sobie radę.Gorzej z matą zajętości.Nie chcę zakładać emulatora bo mata EU w nowym fotelu jest de facto dobra.W starym fotelu jest inna elektronika(podobno...
Witam szanowne grono... Od dłuższego czasu borykam się, z niedziałającym podgrzewaniem fotela kierowcy. Pacjent to Audi A4 b72005 rok Z czynności na które moje zdolności manualne pozwoliły to sprawdziłem Vagiem i pojawił się błąd zajętości fotela I teraz moje pytanie brzmi gdzie dokładnie się znajduje ten czujnik? Z czystej ciekawości rozebrałem fotel...
Witam czy ktoś już coś takiego robił i czy bez problemu można wykodowac mate zajetosci i napinacz mam fotele od angola i niestety jest problem można to obejść przedłużając kable ale wolał bym szybko sprawnie wykodowac
Kable pod fotelem się łamią albo wtyczka. Poczytaj o tym bo już pewnie nawet się pojawiły filmiki jak to naprawić Tylko żeby to były złącza pod fotelem by zgłosiło błąd napinaczy, maty zajętości itp. Ale błąd konfiguracji to bardziej problem komunikacji, kodowania sterownika AIRBAG, problemy ze sterownikiem.
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
ewentualnie jakieś szczegóły na Priva, jeśli można, wnoszę,że jest tam jakiś czujnik w samym siedzeniu jego oporność powinna zawierać się pomiędzy 1 a 10kΩ ale to w dalszym ciągu nie daje efektów, więc pewnie coś przed elektroniką w tym małym czarnym pudełku pod fotelem.
czujnik zajętości fotela sygnału zajętości czujnik zajętości
alpine wyłącza różnice attiny atmega gaznik zalewa silnik
radmor ul1242 pomiary małych pojemności
Jak odzyskać hasło do poczty WP? Chrysler Voyager 2.8 CRD – wentylator chłodnicy klimatyzacji nie uruchamia się