W radio, albo tak jak kolega wyżej pisał alternator. Przez to też mogą być zakłócenia na radio. Jeżeli poszło wyższe napięcie, mogło uszkodzić radio i inne rzeczy el.
Będę monotematyczny > jakie radio?
Jakie radio?
Czyli mam rozumieć że ten niebieski kabel ma iść nie bezpośrednio do radia tylko do wiązki z samochodu? Przy tym modelu nie widzę aby było wyjście zasilania do anteny. Radio chińskie 7010B zapewne ma lichy moduł radiowy i więcej jak już z niego nie wyciągniesz. Często bywa tak że zakłócenia w radio lub słaby odbiór spowodowane są zakłóceniami z alternatora...
radio nieoryginalne Pewnie jeszcze instalowane "ja ze szwagrem" ? To mogą być zakłócenia z alternatora, bo na montażu zaszły "oszczędności" O czym zapomniałeś powiedzieć ?
NBA79 - zamontowanie takich lub innych żarówek nie powinno spowodować zwiększenia się poziomu zakłóceń w radiu. Przyczyny należy szukać w innym miejscu (może alternator?). Dziś rano sprawdziłem Twoją teorie. Po zgaszeniu silnika, zostawiłem światła mijania i radio nadal odbierało te zakłócenia... Więc alternator raczej wykluczam. Po wyłączeniu świateł...
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
Do kupienia są filtry przeciwzakłóceniowe na przewód zasilający. Sprawdź czy zakłócenia przechodzą na radio w drugim samochodzie stojącym obok.
Nie jest to filtr do tego celu. Masę radia masz przecież połączoną z masą samochodu. (przynajmniej powinna być jak najkrótsza droga połączenia) Ten filtr jest symetryczny. Wykorzystałbyś tylko jego połowę. Przewodem minusowym i tak prąd nie popłynie, gdyż zapewne masa łączy się z karoserią dużo wcześniej. Tutaj bardziej wskazany byłby filtr niesymetryczny...
Zakłócenia od zapłonu i alternatora trzeba wstawić filtr zasilania.
Witam. Jak masz możliwość podłącz inne radio, jeśli problem się powtórzy to można zastosować filtr przeciwzakłuceniowy na alternator (do kupienia w sklepach CA) bo sądze że on jest słyszalny w głośnikach. sprawdź jeszcze masy w aucie, tzn masę silnika z budą i aku z budą. pzdr
sprawdzałem i te zakłócenia z silnika lecą, ponieważ gdy przygazowałem, to te zakłócenia coraz bardziej się zwiększały. Przy zwiększaniu obrotów silnika również wzrastają obroty prądnicy/alternatora i to powoduje wzrost zakłóceń. Poruszające się tłoki silnika nie mają na to wpływu.
A jak sprawdzić, czy nie zrobiłem pętli masy ? Radio u kolegi i u taty chodziło dobrze, wzmacniacz zresztą też.
Odłącz alternator i sprawdź.
Trzeba by było popatrzeć oscyloskopem na zasilanie co na nim się dzieje. Mnie to wygląda na zakłócenia na zasilaniu od alternatora.
Jak włączę zapłon(tak, że wszystkie kontrolki się świecą) i włączę radio i np przycisnę pedał hamulca też są zakłócenia czyli alternator mogę wykreślić?
Czy te radia mocno różnią się klasą? Nie sądzę. Nie skacz z radia na radio, popracuj nad instalacją. Te zakłócenia to wyraźne "iskry" w rytmie świec zapłonowych (benzyna), czy niemiły wyższy "jazgot" (być może alternator - zarówno benzyna jak i diesel) ... ? Masz w nim coś elektrycznego nie fabryczne? W tak prostym (nie napranym elektroniką) samochodzie...
Witam. To popiskiwanie w zależności od obrotów silnika to właśnie od alternatora. Zamontuj kondensatorek przeciwzakłóceniowy na altku i powinno pomóc.Niewiem jakiej klasy masz radio ale często robił tak te z najniższej półki. Pozdrawiam.:D
odłączyłem alternator i ustało. Czyli wina alternatora - jak można zniwelować te zakłócenia ?
Jak silnik jest zgaszony to alternator nie pracuje więc jakim cudem ma wytwarzać zakłócenia? Piszę o tym bo koledzy wyżej sugerowali że problem nie wynika z alternatora. Mnie po prostu dziwi że zakłócenia z alternatora są ale wyłącznie na źródle CD, tymczasem najbardziej podatne na zakłócenia źródła (aux oraz radio) działają bez zarzutów. Dlatego jak...
Witam. Zdemontuj pasek z alternatora i odpal autko. Dowiesz sie w ten sposob czy to nie alternator zakłóca.Jak zakłócenia znikna to znaczy ze wina jest po stronie alternatora jak nie to raczej układ zaplonowy.
Filtr ma za zadanie wyłącznie ograniczyć wartość zakłóceń powstałych podczas pracy alternatora oraz innych odbiorników zasilanych z sieci pokładowej samochodu.
Kondensator na alternator i na cewkę zapłonową to podstawa, masa robocza z instalacji zasilającej radio dodatkowa masa pomiedzy śrubą w tyle radia i najbliższą śrubą w aucie nie zaszkodzi. Wiele razy o tym pisaliśmy tu na forum. SławeK
Witam!! Mam renault clio - choć marka pewnie nie istotna, ale problem jest w tym, że podczas jazdy słyszę "prykanie" w radiu, słyszalne ze zmianą obrotów. Nie wiem czy to wina szczotek na alternatorze, czy raczej zapłonu. Mam też CB radio, więc to nie jest wina radia. Pozdrawiam Jaśko
1) zakłócenia nie są spowodowane alternatorem 2) radio zaczęło szumieć z dnia na dzień, wczoraj działało spoko a dziś jak by go ktoś rozstroił.
Zakłóceń również nie będzie przy odłączonym zasilaniu radia, to pewne. Co chcesz udowodnić?. Wiesz co to są fale elektromagnetyczne? i dlaczego radio trzeszczy w szasie wyładowań atmosferycznych? a co z alternatorem, sprawdziłeś?. Napisałem wszystko w tym temacie.
Samo radio jest zasilane tradycyjnie z kostki z instalacji samochodowej. Trzaski napewno nie są ze wzmacniacza tylko z radja bo kiedy odłączyłem sygnał od wzmacniacza to przestało. To tak jak by filtr za radiem nie wyrabiał.
Jaki samochód i wiek, jakie radio, jaki montaż anteny? Zdarzało się podłączać i fizycznie jest to proste jak konstrukcja cepa, wystarczy prosty ogląd. ALE... O ile zakłócenia (świec, alternatora) już zostały wyemitowane w eter, nic nie pomoże. W dodatku najlepszym filtrem jest montaż radia CB, jak należy, z masami itd. Mieć totalną prowizorkę i montować...
Witam, Masz kiepskie zasilacze, sieją zakłócenia po zasilaniu. Trzeba bardziej firmowe zasilanie i będzie ok. Może też być winny alternator? Radio gra dobrze? Podaj bardziej sprecyzowane dane, symbole jak podłączasz co gdzie? Pozdrawiam
Witam wszystkich mam Vectrę 1.8 B A problem ploega na tym iz mam zakłócenia w głosnikach radia piszczy brzęczy co zrobić ? Czy to alternator czy jakiś inny układ co zrobić aby nastała cisza ? Podłanczałem filtry dostępne w handlu przed radio przy akumulatorze i nic dalej to samo.Jak silnik nie pracuje jest wszystko OK
miałem to samo w starszym radiu jakie było już z autkiem. znajomi doradzili założenie diody przy alternatorze filtrów ale to na nic kupiłem nowe radio i jest ok.
Kondensator przeciwzakceniowy przy alternatorze.
Filtr przeciwzaklóceniowy jest w srodku radia i on jest odpowiedzialny za tłumienie zakłoceń Alternator ma przeciwzakłóceniowy ale wymiana NAPEWNO nic nie da(jedynym zakłóceniem z alternatora jaki może odbierać radio to "gwizd"). Pamieci też bym sie nie "czepiał" Sprawdż antene jeszcze Najlepiej w tym wypadku założyć inne radio i sprawdzić co sie dzieje...
musisz założyc filtr przed radio w sklepie elektronicznym ci doradzą...Stary numer i napewno pomoze
Najlepiej poszukać co powoduje zakłócenia bo jak założysz filtr to może pomóc na jakiś czas jak poziom zakłóceń się podniesie to trzeba będzie wymienić filtr. Ja bym sprawdził czy radio ma masę z anteny no i ten pechowy alternator też może robić zakłócenia.
Szukaj tematów o zakłóceniach CB radia i tamte wskazówki zastosuj u siebie. zamontować pierścień ferrytowy W większości przypadków pomaga ale nie nie jest to 100% że pomoże. Warto też sprawdzić stan alternatora, szczotki mogą iskrzeć i to wystarczy. to nie może być alternator ponieważ wtedy zakłócenia pojawiałby się nawet gdy czekasz w korku. Alternator...
Witam sorki że dopiero dzisiaj ale nie miałem dostępu do internetu. Radio zmieniałem tylko że na takie samo (Uniden 520) ale z plombami bo jest u mnie od nowości ale zbierało to samo co moje + także zakłócenia z alternatora, także chyba radio powinno być ok. Radio kupiłem używane tylko po rozkręceniu widać było że ktoś poprawiał luty płytki z obudową...
Witam.mam pytanie jaki masz radio do tego? Wyslano z komorki wap.elektroda.pl
witam kupilem nowy samochod i przemontowalem radio i tych zaklocen nie ma , cos z tym LT jest nie tak
Są w sprzedaży kable z separacją sygnałową. Używa się ich przeważnie w podłączeniach samochodowych między radiem a wzmacniaczem żeby odizolować zakłócenia z alternatora. Co prawda nie są to kable na Jack tylko Cinch, ale mozna to przerobić.
Filtr przeciw zakłóceniowy. W teorii ma za zadanie wytłumić niewielkie zakłócenia na zasilaniu radia. W praktyce nie poradzi sobie z zakłóceniami alternatora czy silnika dmuchawy. Nie ma też żadnego związku z twoim problemem zasilania wzmacniacza anteny. To całkiem osobne urządzenie.
Tu właściwie całokowita wina jest zasilania. Alternator robi zakłócenia. Trzeba zamontować jakiś filtr przeciw zakłóceniowy.
Przyczyn tego zjawiska jest kilka; Tak jak podał elektryk ; Alternator - brak pika /kondensator/, Radio - nieprawidłowy fitr na zasilaniu , antena.
W kondensatorowni. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy to problem z radiem, czy z autem. Podstawić inne radio, problematyczne radio wstawić w inne auto. Do sprawdzenia alternator.
Zmiana poziomu fali fośnej? No tak, zakłócenia od silnika czy alternatora będziesz miał ale z czułością to bym dyskutował że CB radio ma większą czułość.
Jakie radio ? Jeśli nie markowe to wszystko jest możliwe. Ale jeśli markowe to masz problem z instalacją antenową ( jeśli wyje tylko przy odbiorze radia) , alternatorem, kablami zapłonowymi lub jeśli masz przetworncą do ksenonów która sieje zakłóceniami. SławeK
Auto Toyota rav4 r. 2002 2.0 TDI .Zakłócenia powstają najprawdopodobniej na alternatorze.
zakłócenia pochodzą od alternatora. powinieneś założyć odpowiednie filtry na kabel zasilający radio i alternator. w sklepach gdzie sprzedają caraudio powinny być do dostania. najprostsza sprawa to kondensator na kabel (kabel-masa) przy alternatorze i filterek na kabel od radia. po za tym sprawdź szczotki w alternatorze i regulator napięcia..
Witam wszystkich. Czy byłby ktoś w stanie mi pomóc. Mam radio cb niedawno zakupiłem wzmacniacz audio pod elipsy, jeśli włączę wzmacniacz zakłócenia słychać z tylu w głosnikach, tzn. praca alternatora no i w radiu cb. Czy ktoś byłby w stanie pomoc? Z góry dziękuje
Rozumiem że na zgaszonym silniku nic takiego się nie dzieje i radio działa pięknie? Wygląda na to że twój alternator wprowadza spore zakłócenia, które mogą być powodem dziwnej pracy radia lub sterownika silnika.
Radio naprawione, pomogło przelutowanie prawie całej płytki w szczególności okolice scalaków oraz samych scalaków. Niepokoi mnie tylko jedno podczas pracy silnika słychać w głośnikach zakłócenia od alternatora, filtr na zasilaniu jest ale chyba nie spełnia swojej roli. Bez silnika jest czysto.
Witam kolego damiancz. Podpowiedź okazała się właściwa. Kupiłem blaupunkta z linka powyżej w przystępnej cenie i radio gra podczas jazdy jakby nie było alternatora. Czysto i bez żadnych zakłóceń. Jakbym nie miał w bagażniku butli z gazem to frista wykorzystałbym pod tubę. Wielkie dzięki.
Wzmacniacze leżą na wykładzinie pod fotelami. Obudowy wzmacniaczy są połączone masą ale to już fabrycznie. Zrobiłem taki myk, że soprany podłaczyłem bezpośrednio do radia a mid basy do wzmacniacza. Zakłócenia są słyszalne ale w niższym stopniu. Sopran czysty. We wzmacniaczu mam podłączenie aux - wpinam mp4 i zakłócenia są prawie żadne, dopiero powyżej...
wpierw podaj co to za auto i radio bo pewnych zakłóceń wyeliminować się nie da. W większości przypadków wystarcza naprawa alternatora i spraedzenie pod kątem przebicia przewodów świec zapłonowych.
Witam! Masz kolego poważny problem z instalacją w ciągniku. Trzeba zrobić jak sugeruje kolega lukaszzaqwsx, ale trzeba jeszcze zmienić miejsce podłączenia radia. Alternator wprowadza duże zakłócenia i lepiej będzie wyprowadzić nowy kabel od akumulatora +12V i poprzez filtr p-zakłóceniowy do plusa radia. Pozdrawiam.
Cześc! sprawdz stan instalacji elektrycznej styki przy urządzeniach być moze zakłócenia pochdzą od alternatora i napisz jaki masz samochód bo to też ważne.
jest to najprostrze radio ,podobne do doskonale znanej ONWY.jeśli posiada modulacje AM to na pewno da się z tego pogadać,choć mogą być problemy z zakłóceniami w odbiorniku(trzaski i gwizdanie alternatora)bo to radio nie posiada filtrów ANL i NB.jaką masz do tego antene?
Możliwe że alternator daje a duże napięcie i włącza sie zabezpieczenie w radiu. Na wyłączonym silniku to samo sie dzieje?
Zakłócenia zmieniają się wraz z obrotami, czy nie? Jeśli nie, to może też być uszkodzenie wewnętrzne radia. Nie filtruje zasilania, zbiera zakłócenia, gubi stabilność przy zmianie napięcia... Jeśli tak, to możesz jeszcze spróbować odłączyć elektrycznie alternator i sprawdzić, czy to on nie sieje.
Witam. Jestem zupełnym laikiem. Chce kupic radio do samochodu. Mam okazje kupić alana 87. Czy te radia radza sobie z zakloceniami pochodzacymi z pracy alternatora, wycieraczek itp... I tak przy okazji co sadzicie o tym modelu? Pozdrawiam i dziekuje
najlepiej namierzyć źródło zakłóceń i usunąć musisz przybliżyć jaki samochód i wyposażenie często są to zakłócenia z alternatora i wystarczy zmienić szczotki z reglatorem napięcia. namierz przyczynę zakłóceń i spróbuj naprawić. radze poprowadzić zasilanie do radio odbiornika bezpośrednio z akumlatora, nie zapomnij o zabezpieczeniu przeciw zwarciu(bezpiecznik)...
Coś nie tak, rozumiem, że radio podłączone do aku ma duże szumy z wyłączonym zapłonem? jeśli tak to ci "fachowcy" od strojenia nie bardzo się znają. Jeśli włączysz zapłon, mogą wystąpić zakłócenia od alternatora. Rada jest- trzeba zainstalować kondensator przeciwzakłóceniowy między masą a wyjściem z alternatora. Tak się robi. Natomiast zapytaj tych...
anteny do radia w ogolę nie mam podłączonej. Masz racje, radio mam słabe jakieś overmax, jak wcześniej miałem alpine to nie było zakłóceń. Z tym kondensatorem od alternatora już ktoś kiedyś mi mówił, ze to może być przyczyną. Świece zmieniałem ale zmienię za jakiś czas na platynowe może będzie lepiej. Jak zastosuję jakiś kondensator to może to rozwiązać...
Czytałem różne posty na ten temat. Czy zamontowanie zewnętrznego filtra przeciwzakłóceniowego pomoże?? Czy lepiej rozebrać radio i tam się bawić?? Dodam jeszcze że na wysokich obrotach zakłócenia się zmniejszają... Alternator temu winny??
sieja zakłócenia na radio -ale jakie??? zwykłe czy CB ??? jezeli na CB proponuje założyć kondensator na cewkę i alternator -w bardzo wielu przyppadkach rozwiazuje to problem
Cześć, Kupiłem ostatnio chińskie radio dotykowe z Carplay itp. na bazie układu F133-B. Niestety, jak na taniego chińczyka przystało, radio ma swoje wady. Najbardziej denerwującą jest świst z alternatora słyszany w głośnikach. Częstotliwość tego dźwięku zmienia się wraz z obrotami. Wcześniej miałem radio Sony A410BT i tam nie było mowy o takich szumach/świstach....
Moze sprobuj przed zasilanie radia wstawic stabilizator na 12V i dobre kondensatory filtrujace. Mozliwe ze alternator rozsiewa zakłócenia po instalacji w samochodzie. Mialem juz podobny przypadek z tym ze radio dzialalo super na postoju natomiast na wlaczonym silniku az gwizdalo i nie dalo sie go sluchac. Pozdro:D
Dodam, że podłączyłem radio kolegi i kamera zadziałała bez problemu. Linie natomiast są, ale nie reagują na skręcanie kierownicą. Podłączyłem kamerkę wg schematu i na zapłonie działa po włączeniu biegu wstecznego, natomiast gdy uruchomię silnik to albo się w ogóle nie załączy, albo działa lecz z dużymi zakłóceniami. Coś źle podłączyłem czy prąd ze...
W zasadzie im czulszy tuner ma radio tym mniej odporny na zakłócenia. Zakłócenia od alternatora to najczęściej gwizd a od cewki, czy aparatu zapłonowego to częst strzały, któtkie ostre. Może przewody wysokiego napięcia, osłony świec, same świece, kopułka rozdzielacza itp... wszystkie elementy na których jest wysokie napięcie. Zrób eksperyment wieczorem,...
Jeszcze spróbuj podmienić radio. Pożycz od kogoś na chwile.
Na alternatorze powinien być kondensator przeciwzakłuceniowy jeżeli go niema to kup i zamocuj obudowa kondensatora do obudowy alternatora a kabelek który wyczodzi z kondensatora do + alternatora . Jeżeli to nie pomoże to kup filtr przeciwzakłuceniowy do radia samochodowego i podłącz radio przez filtr .
Podłączyłem sobie cd-rom do auta, wszystko jest spox gra sobie ale słychać alternator i silniczki od cd-romu w głośnikach. Dzieje sie tak tylko jak słucham muzyki z cd-romu jak normalnie radio idzie to jest spox. Czy ktos może pomóc? Słyszałem że diode podobno można wstawić a jeśli tak to jak? Z góry dzięki? pozdrawiam
Sprawdz źródło zakłóceń - zdaża sie że alternator zakłóca - wymień kondensator przeciwzakłóceniowy
powiem ci tak ja miałem podobnie turbinka w aucie:) jedni mówili ze to od alternatora drudzy ze wzmak i moze by cza było kondensator a wystarczyło zmienic radio i po problemie
Stwierdzenie, że oszalałem to tylko stwierdzenie kolegi i jakoś hm… mam to gdzieś. Przy alternatorach sterowanych z ECU istnieje możliwość zakłócenia pracy instalacji. Jak wpinasz radio wpinasz się przecież w wybudzanie po zapłonie. Widziałem co się dzieje w tym aucie z instalacją przy źle działającej kostce stacyjki. Widziałem też uwalone ECU...
Pytający jest początkujący, ale od razu zabrał się do wylutowania. Podejrzewam, ze po spaleniu bezpiecznika wymienił go na gwożdzia, i dlatego dławiki nawinięte grubym miedzianym drutem sa spalone. Jezeli usunąć przyczyne zwarcia, ta nieszczesna diode, czy zwarcie w koncówce mocy, to radio bedzie dzialalo. Zwarcia miedzyzwojowe w dławikach, to tylko...
Witam cię serdecznie. Mam podobny temat, ale parę lat później u mnie bardzo dużą poprawę przynosiło podłączenie masy od wzmacniacza, bo tak i radia. Dorobiłem sobie dwa kabelki w jeden punkt, tam gdzie są wszystkie masy przy kostce bezpiecznikowej. Natomiast zakłócenia od alternatora idą przy włączonej szybie, z tym że nie umiem za bardzo poradzić....
Jeśli będzie używane sporadycznie to kup jakieś najtańsze radio Uniden Najtańsze modele są po 150-200zł i nie mają zbędnych bajerów tylko filtr przeciwszumowy, filtr przeciw zakłóceniom z alternatora i zapłonu, wyświetlacz i pokrętło od zmiany kanałów.
popracuje nad tą polszczyzną,popracuje Dodano po 1 podłączałem wzmacniacz pod klemy i nie pomaga,dowiedziałem się że w warsztacie robione było przty alternatorze,czy można go jakoś odfiltrować?Radio bez wzmacniacza,na głośnikach chodzi bez zakłóceń.
Czy zna ktoś skuteczny sposób aby wyeliminować zakłócenia w radiu pochodzące od alternatora, wentylatora, dmuchawy w samochodzie Polonez 1.5 rok 1993.
Najpierw ustal, którędy trafia zakłócenie (zasil radio z osobnego żródła zasilania), jezeli dalej będą zakłócenia dopiero weź się za antenę. Wzmacniacz jeszcze wzmocni tez i zakłocenia, proponowałbym odklócic alternator oraz zaplon, chociaż uszkodzona antena moze byc przyczyna zaklócen. Pozdrawiam .fgh98
Witam. Spowodowane jest to zakłóceniami z cewki zapłonowej lub cewek zapłonowych, rzadziej z alternatora drganiami szczotek. Wystarczy zakupić specjalny filtr do zasilania CB.
Nie wiem z moich informacji w Polsce śmiga wszystko na AM bo FM jest bardzo bardzo "zaśmiecone", ale mimo wszystko wydaje mi się, że nie w głośniku problem. Bardziej w jego podłączeniu, polaryzacji bądź odfiltrowania zakłóceń. Jeśli była by to wina nieoryginalnego głośnika (wg mnie Pionier jest lepszy od Blaupunkt) to wszyscy byśmy jeździli ze słuchawkami...
Witam. Transformator do odseparowania mas sygnału audio i masy zasilania. Potrzebny wówczas gdy mamy problem z pętlą masy i radio zbiera wszystkie zakłócenia z samochodu (szczególnie od alternatora). Nie zauważyłem negatywnego wpływu na jakość dźwięku. Nie tylko do car-audio. Sprzęt jest nowy, nieużywany, w 100% sprawny. http://img215.imageshack.us/img215/2516/...
Nic to nie da. Też cuda wianki wyczyniałem. A to rdzenie ferrytowe na przewody a to podpięcie się gdzie indziej z radiem. Dopiero bezpośrednie wpięcie w zasilanie radia tym ustrojstwem dało skutek :) te zakłócenia są zależne od tego co akurat je sieje. W twoim przypadku to może np alternator siać
Może problem tkwi w samym radiu a nie w instalacji samochodu. Spróbuj zamontować inne radio. Czy próbowałeś zastosować zozszerzony zestaw przeciwzakłóceniowy?, osłony ekranujące?, elastyczne taśmy uziemiające?. Sprawdż bardzo dokładnie połączenia mas silnika, pokrywy silnika z resztą nadwozia, masy anteny. Określ dokładnie na jakim zakresie fal te zakłócenia...
Korzystając z szukajki znalazłem problemy podobne do mojego, lecz chodziło o zakłócenia w radiu podczas pracy silnika samochodu i alternatora. U mnie natomiast pojawiają się zakłócenia podczas pracy silnika wycieraczek, silnika spryskiwaczy i silnika elektrowentylatora. Znalazłem również schemat filtru na zasilanie, lecz zanim się do tego zabiorę, chciałbym...
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
A skąd wiesz, że ma alternator ? Nawet nie wiemy jakie auto, jakie radio, jak podłączone, jaki wzmacniacz.... Wina leży w zakłóceniach generowanych przez np. układ zapłonowy, ale na tym etapie to wróżka powie prawdę ;)
Stabilizowanego? Nie przesadzasz Kolego? Raczej nie przesadza. Przynajmniej nie bardzo. W samochodzie ważną rolę spełnia akumulator - zakłócenia od alternatora, prądnicy są przez niego w dużej mierze zmniejszane. Owszem, można zasilać takie radio z zasilacza bez stabilizacji, ale wymaga to zastosowania dobrze wygładzonego napięcia (duże pojemności...
Problemów ciąg dalszy. Wzmacniacz od początku miałem w obudowie po radiu samochodowym. Stwierdziłem, że zamontuje go w moim seicencie zwłaszcza po tym jak poprzednie radio "szlag trafił". Wmontowałem go w miejsce starego, przewody podpiąłem odpowiednio do kostki, wzmacniacz działa, lecz problem zaczyna się po odpaleniu silnika. Zakłócenia (świst) z...
Jeśli zakłócenia zmieniają się wraz z obrotami, to jak najbardziej. Odepnij alternator elektrycznie od auta i sprawdź, jaki efekt.
mam w samochodzi zamontowane radio i wzmacniacz wszystko dobrze chodzi ale jezeli zapale auto to mam okropne zaklocenia w glosnikach od alternatora ,kierunkowskazow..itp.jak to wyeliminowac????prosze o pomoc bo nie mozna sluchac jak sie jezdzi:)!!
Witam Zrobiłem taką przetwornicę z PE 10/96 .Zrobiłem wtórene uzwojenie tak aby było napięcie 2*36V bo takie potrzebne mi jest do zastosowanego przezemni wzmacniacza mocy. Całość działą ale poprawnie tylko przy wyłąnczonym silniku - słychac zakłocenia od zapłonu alternatora itp. Radio jest natomiast odkłócone bo jak podłaczyłem pod nie głosniki to jest...
Dzień dobry, Jestem posiadaczem chińskiego kombajnu 2din do samochodu (no name, na pudełku był napis CAR MULTIMEDIA :) ). Posiada on wiele funkcji (usb, sd, bluetooth, cd, dvd, gps). Wymienione funkcje działają znakomicie, ale radio FM praktycznie nie działa. Owo niedziałanie objawia się szumieniem, oraz tym, że radio nie potrafi automatycznie znaleźć stacji....
Być może problem jest w samym samochodzie, prawdopodobnie przy większych obrotach alternator lub inny element samochodu emituje więcej zakłóceń. Spróbuj zamontować swoje radio w innym pojeździe i zrobić test.
Witam wszystkich gorąco, problem dość popularny, ale jednak chrakterystyczny w paru przypadksch. Mam oryginalną instalację radiową ( Gamma+subufer+procesor dźwięku) w Vw golfie III. Po wjechaniu w dużą dziurę i szarpnięciu nadwozia radio zaczyna emitowć przez głośniki gwizd i lekkie zakłocenia w twiterach. Sprawdziłem masę na alternatorze i ładowanie.Wszystko...
Zakłócenia to w wielu przypadkach temat rzeka, mowa o używanych pojazdach. W twoim przypadku sprawdził bym w pierwszej kolejności szczotki w alternatorze. Jeżeli zakłócenia zwiększają się proporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika to sprawa wydaje się ogarnięta, ale zawsze jest to ale. Bardzo ważna sprawą jest poprawne i pewne podłączenie masy pojazdu...
zakłócenia alternator wzmacniacz zakłócenia alternator alternator radio
wyłącznik różnicowoprądowy uziemienia silnik odkurzacz iskrzy szczotka przewod ethernet
moment dokręcania korbowodów blaupunkt vwz1z7
Kod błędu na płycie Schott Ceran - dwa palniki nie grzeją Kod błędu PWM9101-12 w koparce Volvo EC160