Może lepiej kupić gotowy filtr, koszt około 20 zł.
Schematy
No właśnie, bo bezpośrednio bez żadnego ograniczenia zasila bramkę mosfeta, która to przy "w.cz" ciągnie spore prądy przeładowywania pojemniści. Ja bym tu zastosował rozwiązania stosowane w fabrycznych driverach, np układ komplementarny, który równie szybko ładyje co i rozładowuje tą pasożytniczą pojemnośc. Poprawi to efektywnośc działania stopnia(...
Jak dobre radio np pioneer itp to sam w sobie tłumi te zakłucenia. przekonałem się o tym.
Witam. Ktoś ma jakiś pomysł? Zlikwidować zakłócenia w miejscu powstawania, odkłócić pompę. Przeczytać co już na ten temat napisano na Elektrodzie.
Połączenia sygnałowe w instalacji audio są symetryczne? To instalacja radiowęzłowa? Co masz podłączone pod instalacje (mikrofony bezprzewodowe/przewodowe/minidisc/keyboa... ew. model podaj)? Sprawdź tak jak ktoś wyżej pisał, z odłączonymi urządzeniami, a najlepiej ze zwartymi wejściami wzmacniacza.
Popatrz tu http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?h... powinieneś znaleźc to co cię interesuje. Pozdrawiam.
wlasnie dla tego specjalne kable do car audio sa ekranowane. wymiana kabli powinna pomoc, ale jesli nie chesz pakowac sie w dodatkowe koszty i masz ochote sam sie z tym "pobawic" to mozesz sprobowac owinac kable folia aluminiowa i pokombinowac z ich ulozeniem. pamietaj takze, ze kable sygnalowe nie moga isc obok kabli zasilajacych
Raczej bym się martwił o zakłócenia z silników elektrycznych a nie z silnika spalinowego. Tylko pamiętaj, że silnik nie może nagrzać elektroniki i że elektronika źle znosi wibracje.. to może ją wykończyć.
Silnik ma inny schemat niż ten rysunek. Ale nie ważne, przydał by się jakiś filtr LC co by zakłócenia z silnika, zakładam komutatorowego nie utłukły diod elektroluminescencyjnych.
Witam sprawa szumów a zakłócenia od silnika to dwie różne kwestie.Jeżeli silnik generuje zakłócenia to bez odkłócenia silnika u dobrego elektryka samochodowego sie nie obejdzie,Poziom blokady szumów dlatego jest regulowany ponieważ poziom ten zmienia się razem z natężeniem sygnału i jego użytkowników. Dobrym rozwiązaniem jest "ASC" ale to wiążę się...
hmm wydaje mi sie ze musisz w tej kostce znalesc(najlepiej na schemacie jezeli taki masz do swojego samochodu) kable zasilnia i zrobic dokładnie tak jak na schemacie, co trudnosci tego przesiewziecia to nie jest trudne bierzesz te 2 kondensatory i skrecasz jedne nozki razem a dwie pozostałe do cewki po jednym na srtone, cewka jest tak oznaczoma bo pewnie...
W układzie brakuje obwodów polaryzacji wejść skoro układ zasilany jest napieciem niesymetrycznym.
Załóż tam 47nF - 100 nF/100V. Ten kondensator ma tłumić zakłócenia z silnika wycieraczek.
Czy podanie przewodów ( grubych izolowanych typu RCA ) będzie miało wpływ na zniwelowanie zakłóceń? Jak nie przetestujesz to sie nie dowiesz, ale jest to bardzo prawdopodobne.
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
Dzięki za podpowiedź, sprawdzałem i te zakłócenia z silnika lecą, ponieważ gdy przygazowałem, to te zakłócenia coraz bardziej się zwiększały.
Jeżeli miałoby gps/gsm antykradzieżowy to nic by ni zakłócał - w paśmie gps on tylko odbiera. Antyradar też tylko odbiera, natomiast są jammery do radarów i jeżeli ten byłby marnej jakości to mógłby coś krzaczyć. Ja bym zainwestował w bezstykowy szukacz par przewodów- ma końcówkę zdalną która jest niczym innym jak szerokopasmowym odbiornikiem. Jak załączy...
PRO 510XL w wykonaniu smd to najgorszy śmieć do spraw zakłóceniowych w samochodzie i akurat musiałeś trafić na nie. Podmień radio na początek. Stań z boku drugim autem i patrz się czy słychać te zakłócenia w drugim samochodzie.
Na wejściu zasilania ACC masz cewkę L811 następnie C910 i R946, natomiast na zasilaniu BU stoją filtry EF803, EF802, EF801. Pewnie po podłączeniu radia pod zasilacz warsztatowy będzie brak jakichkolwiek zakłóceń. Kondensator to 2200pF/50V
Masz jakieś zakłócenia może silnik za blisko Terminatora może masz problem z masą GND zasilania masz 2 a masy masz razem spięte .
Takie zasilanie jest nawet bardziej korzystne, bo zakłócenia, które silniki produkują nie przedostają się do obwodu sterowania. Oczywiście masy obu części układu muszą być połączone.
Jednak nie mogę znaleźć informacji odnośnie sposobu na wyliczenie grubości materiału, oraz zastanawiam się jaki materiał jest najefektywniejszy . Gdyby sprawa była taka prosta - wsadzasz do puszki i problem znika. Niestety nie jest, większa część zakłóceń przenosi się po przewodach, może być też z tych przewodów promieniowana i odbierana przez inne...
Nic na ten temat nie znalazłem. Pewnie ma potencjał podłoża, więc można nie podłączać, albo do najniższego potencjału, czyli GND. Nie podłączony może powodować większą podatność na zakłócenia.
Nie powinno być żadnych problemów u mnie w pracy kable z czujników PT100 idą jednym torem z kablami od silnika 2,5 MW zasilanego z falownika . Często się spotykam pracą pompy np 80 KW i obok czujnik temperatury i jedną wiązką idą kable do szafy automatyki. PT100 są bardzo odporne na zakłucenia elektromagnetyczne.
Możesz dodać kolejny feryt lub inny filt CM. Zjawisko wynika głównie z promieniowanych zakłóceń EM. Najlepszą metodą na to jest ekranowanie urządzenia. Na początek spróbuj z folia aluminiową połączoną z uziemieniem. Uważaj aby folia nie zrobiła przypadkowego zwarcia.
No zacznij od sprawdzenia i zrobienia tego - zwłaszcza pkt. 2 i 4. Ten pilot to co nadaje? Jest tam jakiś protokół z CRC? To najprostszy układ nadajnika i odbiornika jaki może być, bez żadnych dodatków. Jak nie potrafisz tego stwierdzić po zobaczeniu zdjęcia tegoz odbiornika, to po co zabierasz głos w dyskusji? :) Rodzaj filtra i jego parametry zależą...
Witam Spróbuj zakleić taśmą buzer trochę go ściszy ale nie będzie słychać przydźwięków silnika :) Sposób może trochę amatorski ale skuteczny. W innym przypadku jakby nie zadziałało spróbuj równolegle do buzera dać kondensator - pojemność dobierz eksperymentalnie.
Mam taki problem i nie potrafię z nim sobie poradzić. Zrobiłem zdalne sterowanie do samochodu i okazało się że silnik zakłóca radiówka i odbiera mi z 2m ale bez silnika przy samych diodach led mam zasięg ok. 150m podłączałem do silnika kondensatory 100nF i było trochę lepiej o1m. Jak sprawdzałem oscyloskopem zasilanie to przy chodzącym silniku mam lekką...
Napisz, jaką masz antenę, jeśli to magnesówka to nic nie zrobisz. Najlepiej założyć normalną antenę. Jeśli zakłócenia są od alternatora to może pomóc filtr wpięty na wyjściu alternatora.
witam mam taki problem : po zamontowaniu CB w samochodze slychac w nim silnik i zmiana miejsca zasilania nic nie pomaga zawsze to samo szukalem schematu ale nic nie znalazlem czy ma ktos jakis chcemaci takiego filtru ?? z gory dzieki
Pierwsze co zrób to zasil radio bezpośrednio z akumulatora. Gdzie masz zamocowaną antenę ? Sprawdź czy antena jest dobrze zmasowana, najlepiej jeśli jej cewka wystaje ponad dach - wtedy ściąga mniej zakłóceń. Na elektrodzie było coś o usuwaniu zakłóceń elektrycznych, ale w tej chwili nie pamiętam. Powodzenia
Zasadniczo, RS422/RS485 są dość odporne, bo odbiornik jest czuły na sygnał różnicowy, a zakłócenia na ogół wchodzą na obie żyły tak samo - różnica jest zero. Chyba, że ten odbiornik zostanie przesterowany... i choćby to wypadałoby sprawdzić. A może zamiast opornika 120Ω między przewodami linii dać np. oporniki 60Ω między każdym z tych przewodów,...
Jeśli chodzi o uaktualnienia softu to trzeba nagrać oba pliki bin. na płytkę oraz jeszcze dodatkowo (może być ze 100mb) "śmieci"najlepiej jakieś archiwum rar. lub zip. w celu poprawienia wypalenia płytki. Najpierw jednak ustal jaki masz rodzaj loadera w swoim odtwarzaczu i ściągnij odpowiedni soft. Można to sprawdzić w następujący sposób: Wysunąć tackę...
https://pl.scribd.com/doc/29238228/Elect...
Te bezpieczniki wyglądają jak rezystory SMD czyli małe prostokąty na płasko przylutowane do płytki w okolicy złącz rca. Ktoś kto ma cokolwiek wspólnego z lutownicą i miernikiem powinien bez problemu je wymienić. Mechanikę oczywiście trzeba będzie wyjąć ale to nie problem. Druga sprawa to trzeba wyeliminować przyczynę usterki. Gdzieś się zwarł plus zasilania...
Generalnie temat jest ciekawszy niż się z pozoru wydaje ze względu zakłócenia z silnika których zwykły filtr może nie wytłumić a wysokie częstotliwości i tak wejdą w pasmo które mierzysz. Jeśli prototyp będzie Cię zadowalał to OK, jeśli nie to pisz wtedy coś poradzimy:)
(at)lukaszSZ999 Zakłócenia powstają podczas pracy silnika z falownika czy podczas ,,stop" także ? Czy kabel od tensometrów jes prawidłowo zaekranowany ?
koledzy co sądzcie o tym filtrze czy wyelimiunuje on gwizd silnika szumy i i nne zakłucenia typu wentylator kierunkowskazy a mozę można to inaczej wyeliminować http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item... piszą ze to niby filtr firmy soling a mam wzmacniacz soling czyli powinno pasować teoretycznie pozdrawiam. Dodano po 23 i jeszcze jedno pytanie...
Nowe auto i już taki problem? Gwarancji nie ma ? Na serwisie ręce rozkładają? Może zerknę w texe jutro to coś się dowiem co to za błąd.
Zakłócenia z silników możesz zmniejszyć dodając kondensatory 100nF na wyprowadzeniach. O tak: http://obrazki.elektroda.pl/6104078800_1... A poza tym to jak wygląda reszta schematu? Bo kto wie czy w ogóle masz kondensaory na zasilaniu procka i modułu radiowego.
Tutaj http://www.zbc.uz.zgora.pl/dlibra/docmet... dobra pozycja na tematy przez Ciebie poruszane, przede wszystkim powstawanie zakłóceń pochodzących od silników. Jest też pokazana analiza w ujęciu transformacji Fouriera w którymś rozdziale.
Witam Radio CD30 MP3 w astrze h. Wymieniałem końcówkę na troszkę mocniejszą (teraz siedzi TDA 7564. Wyciągnąłem sygnał na cinche pod wzmaka. Wlutowałem się pod nogi wejściowe końcówki 11 (Lewy przód), 15 (Prawy przód) i 13 (masa sygnału SGND). Między nogi końcówki a gniazda dałem po kondzie 4.7 uF (ceramik) na kanał (załącznik). Podłączyłem do auta...
Bardziej bym widział takie tranzystory: http://pl.farnell.com/vishay/sis414dn-t1... Nie chodzi o oto by threshold był przy 3V a mierzone Rds(on) przy 3V było jak najmniejsze (w ramach rozsądku). Jeśli masz threshold na 3V to nie oznacza, że klucz jest otwarty.
Bez filtra odkurzacz będzie działał, należy bezpośrednio doprowadzić zasilanie do silnika, ale koszt nowego filtra to ok 6 zł, więc warto go wymienić by nie powstawały zakłócenia RTV. Skoro silnik masz wymontowany, polecam wszystko wyczyścić i sprawdzić stan łożysk i szczotek.
Wyjmij bezpieczniki od świateł. Wszystkich. Włącznie z kierunkowskazami, stop, cofania.
Lepiej zachować separację galwaniczną między mikroprocesorem a silnikami. Czyli albo przekaźniki albo tranzystory z układem optoizolacyjnym. Moim zdaniem przekaźniki się sprawdzą gdy ilość łączeń nie będzie zbyt duża. Pamiętaj by diody przylutować spolaryzowane zaporowo. One przewodzą tylko w krótkich momentach zaraz po wyłączeniu silnika i rozładowują...
Nie zrozumiałeś dokładnie, to nie sposób na likwidację zakłóceń lecz zaczynasz prawidłowo projektować taki sprzęt. Dopasowanie impedancji wejścia i wyjścia to bardzo ważna sprawa. Jest jeszcze wiele zjawisk w takich układach z którymi spotkasz się w następnych projektach.;) powodzenia SławeK
Jest 78 nie ma praktycznie zadnego filtrowania napiecia zasilajacego. Kolega od unidena nie wziol pod uwage ze uniden 520 sam z siebie reprezentuje kategorie radia CB potocznie nazywana przez bardziej wtajemniczonych jako "szumofony" selektywnosc prawie zadna,odpornosc na skrosne podobnie. Jedyna dobra oznaka tego radia to filtr zasilania :) dlatego...
Załóż sobie filterek radiowy (np.) na zasilanie układu. W pewnym okresie dodawali już sami filtry w komplecie z układem.
Czy użyłeś krokowego. bo kontroler podczas strojenia "wiedział" ile kroków ma obrócić do danej częstotliwości, czy bo miałeś akurat krokowy pod ręką? Cy silnik ma być z przekładnią? Jakie napięcie zasilania? Michał
Dwa rezystory 0.1 Ohm 5W równolegle. Spalić się nie powinny; przy normalnej pracy masz 0.15-0.3V, przy zatrzymaniu silnika 0.65-0.75V (nie licząc tolerancji oporników). Najwygodniej wpiąć oporniki pomiędzy przekaźniki sterujące a masę - wtedy możesz mierzyć napięcie względem masy. No i porządne filtrowanie i zabezpieczenia, żeby zakłócenia od silnika...
Kolejny eksperyment : - Telefon w uchwycie, emulator podpięty do uchwytu, ładowarka podpięta do uchwytu, ale zasilana nie z gn. zapalniczki lecz z prostownika 220V/12V. W takiej konfiguracji słychać brzęczenie 50 Hz w głośnikach samochodu, natomiast nie słychać w ogóle silnika.
Poczytaj o odkłócaniu instalacji samochodowych z zakłóceń spowodowanych zapłonem silników iskrowych. Na pewno ekranowany przewód WN do świecy i ekran na fajkę pomoże. Ponadto połącz masę silnika z masą odbiornika w miarę grubą linką miedzianą. Wiele też zależy od jakości i konstrukcji samego układu nadajnik/odbiornik i ich odporności na zakłócenia elektromagnetyczne....
Czyli RCA masz przedłużony? Spróbuj połączyć ekran z masą pojazdu na obu końcach. Ale jeśli to nie pomoże to trzeba będzie jakiś kabelek z lepszym ekranem zastosować. Rozumiem że zasilanie kamery + i - idą z bagażnika? Kolejny problem jeśli masz ledowe lampy cofania😕
z akumulatora nie ma czego odfiltrowywać w tym przypadku. Moze to świadczyć o jakimś szkodliwym sprzężeniu zwrotnym w wzmacniaczu. albo po prostu słyszysz zakłócenia pochodzące od silnika np: magnetofonu. Na radiu też to słychać??
Może - prawdopodobnie jest uszkodzony silnik w kompresorze.
kable miedzy radiem a wzmacniaczem muszą być w ekranie a co do zakłuceń pracy silnika musisz dać filtr przeciwzakłuceniowy na zasilanie radia i wzmacniacza. Sprawdz podpiecie wzmacniacza chodzi o zasilanie "+" i plus po załączeniu radia
Myślałem o czymś co było by w stanie przejąć energię tego zasilacza, stłumić ją. Są takie układy. Nazywane "gasikami" - co prawda docelowo były stosowane w odkłanianiu zakłóceń silników elektrycznych (iskrzenie szczotek) ale w tym wypadku również powinny zadziałać i przynajmniej częściowo stłumić taki efekt. Poszukaj pod tym hasłem co zacz. Poczytaj...
Myślę że o to właśnie chodzi, te piki napięciowe zakłócają pracę sterownika. Czy mógłbym prosić o kilka konkretnych rad lub pomysłów jak takie zakłócenia wyeliminować ?
Odpowiedz na pytania: 1. Czy te zakłócenia masz po wyłączonym silniku również? 2. Kiedy pojawiają się zakłócenia? 3. Czy po przekręceniu kluczyka, ale przed zapłonem występują szumy? 4. Czy po dodaniu "gazu" poziom zakłóceń zwiększa się? 5. Czy po włączeniu świateł, poziom zakłóceń wzrasta, czy jest na jednakowym poziomie? Inaczej to wróżenie z fusów.
hmm ciekawe A ja zapytam tak - co to są zakłócenia z silnika - co ty właściwie słyszysz? zapłon? alternator? czy co? a wentylator może mieć np. stare lub zurzyte szczotki które iskrzą, możę konserwacja?
z tego wynika że powodem zakłóceń są silniki , tylko pozostaje sprawa czy są to zakłócenia , czy spadek napięcia podczas ich pracy , sprawdź sobie napięcie na uC podczas pracy silników i bez lub jeżeli masz możliwość zasil układ z zasilacza o odpowiednim napięciu jeżeli to nie spadek napięcia to sprawa elminacji zakłóceń z silników może być kłopotliwa...
Uwalona masa na wyjściach RCA w radiu >poszukaj na forum jak to rozwiązać .
...problem rozwiązałem, odciąłem masę sygnałową w jacku z mp3, tak że ekran kabla sygnałowego był podłączaony do masy tylko w radiu. Wszystkie zakłócenia ustały, od pracy silnika samochodu także. 5 dni temu to napisałem :)
Witam A działa przy wyłączonym silniku, może jakieś zakłócenia?
Witam. Sprawdź drożność odpowietrzenia zbiornika paliwa (możesz uruchomić z odkręconym korkiem - OSTROŻNIE!!!) i czystość filtrów.
Na początek to nawet nie umiesz porządnie określić, co to za zakłócenia/niepożądane brzmienie. Mieszasz wszystko i niczego nie określasz do końca. Poczynając od tytułu, który sugeruje jakieś cudowne rzeczy (że wzmacniacz zakłóca pracę silnika). Nie mam pojęcia co Ci wskazać na odległość ... kogoś w realu, kto się zna. Ale zna się naprawdę, nie znaffca...
Daj zasilanie poprzez przekaźnik a +12 z żarówki wstecznego wykorzystaj tylko do uruchomienia tego przekaźnika.
Co do cewki to rzędu ilu henrów? Tego ci nie powiem, bo nie mierzyłem, wiem że jest to z 10 zwojów na ferrycie grubości wkładu od długopisu, i to działa.
To jest jego auto służbowe i nie moge założyć dławików czy nawet zmienić kabli wysokoiego napięcia... To jakiś Absurd . To znaczy, jak "poleci" kabel wysokiego napięcia i silnik nie zapali , to nie można wymienić tego spalonego kabla wysokiego napięcia. ??? . Tak to znaczy że kolega idzie do domu, dzwoni do szefa, przyjeżdża laweta a on ma dzień wolnego...
Witam. Widzę, że już zaczyna się doklejanie swoich problemów o podobnej ale trochę innej naturze i już wiem, że z tego tematu również zrobi się śmietnik tak jak z poprzednich które czytałem, ale trudno. Mam natomiast dobra wiadomość udało mi się zredukować zniekształcenia nie do końca ale w dużym procencie teraz zakłócenia są znikome trzeba sie wsłuchać...
Witam! Mam gramofon stary niemiecki DUAL1256. Niestety w głośnikach słyszę zakłócenia z silnika /charakterystyczne brzęczenia/. Zasilany jest 230V. Czy da się jakoś wyeliminować to zjawisko??
Witam, tylko ty widzisz układ, im dokładniej go opiszesz, tym łatwiej go analizować. Jak sam doszedłeś, problem występuje w chwili "przełączania" cewek silnika. Nie znam budowy tego sterownika (co jest w środku tego układu firmy Allegro). Sprawdź, czy masz na pewno elementy gaszące i usuwające piky. Najlepszym rozwiązaniem jest rozdzielenie zasilania....
Sprawdź silnik pompy ,wygląda na to że on robi zakłócenia. Silnik nadaje się do wymiany ponieważ raz chodzi a raz nie zależy od szczęścia.
Tak, ma to wpływ na nie tylko sprzęt odbiorczy ale i pomiarowy.
Witam, Mam następujący problem. Buduję robota balansującego na platformie Arduino Mega2560 i IMU MPU9150. Od strony oprogramowania wszystko gra, jednakże po kilkunastu sekundach zawiesza się I2C a z nim Arduino i komunikacja z regulatorem silników. Zostało sprawdzone, że problemy nie występują po przeniesieniu IMU z pomiędzy silników jakieś 10cm od...
Zdejmij kostkę z silnika wycieraczek - weź żarówkę 55W z przedniego reflektora i dodaj do niej przewody (taki próbnik). włącz CB i wycieraczki i zamiast silnika daj żarówkę. żarówkę jednym końcem do masy pojazdu a drugim do kostki: ŻółTY(53) -szybkie obroty, a potem do BIAłY (53a) - wolniejsze obroty. Jeśli zakłócenia ustały przy świecącej żarówce to...
poczytaj o zakłóceniach przewodzonych oraz minimalizowania ich wpływu na obwód zakłócany - szukaj artykułów EMC. Pudełko aluminiowe zabezpiecza przez zakłóceniami promieniowanymi, ale po przewodach będą się dostawały zaklócenia przewodzone. Należy zastosować filtry.
Twoja mam ma pewnie silnik Silma RH 5500
...Występuje to zakłucenie tylo podczas pracy silnika. Z chwilą pracy silnika wzrasta napięcie , a co za tym idzie wzrasta moc.moc jest proporcjonalna do kwadratu napięcia!!!. Kolego, poprostu możesz przesterowywać dopał. - możesz zastosować w dopałce tłumik na jej wejściu. ...a jeśli chodzi o antene to magnesówka... To już całkowite nieporozumienie....
Witam, mam pytanie odnośnie zasilania silników krokowych. Można zasilać 10 silników krokowych na 1 kablu 50 żyłowym zwykłym bez akranu odległość np 15m Nie będą przez to robiły się zakłócenia? Silniki 3A 3Nm
Daruj sobie te filtry, radiu nie pomogą, ANL usunie tylko zakłócenia od silnika w radiu nie w tubie. Jak już chcesz założyć to 7A wystarczający, radio pobiera mniej niż 4A i taki bezpiecznik powinien być na zasilaniu. Druga istotna sprawa czy trzaski w radiu po włączeniu tuby pojawiają się na radiu przy wyłączonym silniku? jeśli tak to załóż filtr na...
Spróbuj założyć kondensator przeciwzakłóceniowy który był w oryginale przy silniku. Silnik szeregowy generuje zakłócenia w postaci impulsów napięciowych które są odczytywane przez układ jako sygnał do otwarcia triaka w nieodpowiednim momencie.
Brak obrazu jest jak uruchomię silnik jak przekręcę kluczyk i włączę zasilanie to obraz jest podejrzewam jakieś zakłócenia wywołane przez uruchomiony silnik
Witam! Mam problem tego typu iz kupiłem licznik rowerowy i chciałbym go założyć do motoroweru (Simsona) lecz po załozeniu, przy odpaleniu zaczyna on "głupieć" i w koncu nie wskazuje nic... Czyżby to magneto miało tak silne pole ze zamyka kontaktron na amen?? Dodam ze gdy wylacze silnik zachowuje sie juz normalnie. Pomóżcie
Masz zakłócenia z silnika.. było o tym już wiele razy. Najprostsza i pewna metoda - odseparuj silniki od reszty układu (czyli masz 2 baterie) A jak tego nie chcesz robić to kombinuj: 1.Przy silniku kondensatorek (0.1uF) 2.Silniki zasilasz bezpośrednio z baterii a nie z regulatora 5V 3.koło regulatora kondensatorki obowiązkowo 4.przy procu kondensatorek...
Chłopie, a gdybyś ty był mądry, to o takie sprawy nie pytał byś w dziale elektryka elektronika samochodowa a wybrał byś najbardziej lamerski dział; może kosz? To zwykły kondensator bocznikujący silnik i jego cel jest przeciwdziałaniu zakłóceniom jaki może tworzyć silnik. Te zakłócenia pojawiają się w momencie komutacji na węźle szczotkowym, gdy występuje...
To jest dławik przeciwzakłóceniowy. Możesz go całkowicie pominąć ale silnik może wtedy generować zakłócenia. Swoją drogą dławiki tak łatwo nie "wylatują w powietrze". Taki dławik łatwo samemu przewinąć .
Układy ke-jetronic są bardzo wrażliwe na fałszywe powietrze,niestety przy zasilaniu gazem i strzałach w kolektor dolotowy są z tym problemy,ewenementem przy tym silniku jest odpowietrzanie komory korbowej jakakolwiek nieszczelność w silniku powoduje zakłócenia wolnych obrotów,czyli wszelkie pocenia i wycieki oleju.Zacznij od tego.
Trudno jest określić warunki rzeczywiste pracy tego układu. TTLe są dość wrażliwe na zakłócenia. Proponuję zmniejszyć wartość R1 do R8 z 3 na 1kOhm. Na pewno nie zaszkodzi to "kości", a bardziej stanowczo wymusi stan wysoki na niewysterowanych wejściach. Dobrze byłoby również połączenia do przycisków poprowadzić kablem ekranowanym, jednym z przewodów...
A potem następny post będzie z pytaniem dlaczego ma takie zakłócenia przy włączonym silniku.... Pewne rzeczy się nadają ale tylko teoretycznie i pobieżnie myśląc a praktyka to weryfikuje brutalnie. A znam takiego co wozi przetwornicę 12V->230V i zasila nią wzmacniacz. Teoretycznie to poprawne rozwiązanie dla domowego wzmacniacza ale jak się to ma do...
a nie robi czasem za kondensator rozruchowy? w końcu jest to normalny silnik. żadne zakłócenia by tam nie przeszkadzały. do silnika idą w końcu tylko masa i dwa plusy. udało mi się znaleźć fotkę jak to wygląda w oryginale
Mam następujące pytanie, otóż kolega jest motolotniarzem i ma taki kłopot, że silnik "Rotax" który napędza motolotnię zakłóca dosyć poważnie pracę jego Icoma23. Gdy pracuje z własnej baterii to jest ok. Jednak że używa on dopałki do niego to musi zasilać to z akumulatora motolotni. Jak można w miarę skutecznie odkłócić ten radiotelefon?
Dzień dobry. W moim RM-222 głośno słychać zakłócenia od silnika. Jeśli go odkręcę i odsunę od radyjka to zakłócenia cichną. Zależy w jakiej pozycji go trzymam. Jeśli obciążę rdzeń silnika (element który się obraca) np. palcami to wraz z siłą nacisku zakłócenia są coraz mocniejsze. Próbowałem na dwóch różnych silnikach. Próbowałem wymieniać kondensatory...
Nie wiem, czy jeszcze wniosę coś do tematu, ale ja bym zaczął od obcięcia linii diagnostycznej z wtyczki ISO od radia 😉, z której to zapewne masz też wyciągnięty przewód sterujący wzmacniaczem. W tych autach złośliwie pokrywał się pin diagnostyczny linii K do radia z wyjściem sterowania anteny zewnętrznej w radiu zamiennym.
To po prostu inne nieporządane zakłócenia dostające się czasami do sieci zasilającej np. zakłócenia silników z komutatorem.
Aha, czyli prawdopodobnie zakłócenia wchodzą na uC przez kabel, którym przesyłasz sygnały z uC , tak? Na to rzeczywiście dodatkowa optoizolacja może pomóc. Jeszcze pytanie: jakie ten układ ma połączenia do uziemienia? Bo może być tak, że prąd płynący przez uziemienie silnika daje zakłócenia na uziemieniu układu uC.
Witam, kupiłem wzmacniacz na all Soundstream STL1.600D używkę za 450zł i niepokoi mnie zbieranie zakłóceń przez ten sprzęt, tzn słychać obroty silnika, ruchy odtwarzacza cd, sprawdzałem go w innych samochodach i w każdym zachowywał się tak samo, czy jest on uszkodzony? bo jeżeli tak to muszę go oddać jak najszybciej, ale jeżeli tak ma fabrycznie to...
No właśnie... Dość dziwnie sformułowane pytanie i kilka odpowiedzi - a wszystkie dość pobieżne... Jaki silnik z czego zasilany? Silnik DC zasilany z transformatora (po prostowaniu i filtracji) - Jak w nawiasie: Pojemność równoległa do wyjścia mostka Graetza może być - silnik będzie pracował "spokojniej" - Najlepiej zmierzyć prąd jaki pobiera ów silnik...
zakłócenia silników krokowych synchronizacja silników silników przyczepnych
falownik bonfiglioli szczotki alternatora mazda lusterka elektrycznie
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
CR8F6128 14-pin – opis wyprowadzeń, pinout, funkcje, mikrokontroler, zamienniki Akumulator litowo-jonowy – czerwona dioda po ładowaniu, Bosch, Stihl, Ryobi, BMS, diagnostyka