na 110% przyczyną pękania głowicy jest zakamieniona chłodnica - wymień ją jak najszybciej na nowa. Płukanie itd. nic tu nie pomoże (i jak piszesz, nie pomogło) Autem z taką zakamienioną chłodnicą możesz jeździć np. po mieście ewentualnie spacerkiem po trasie i często nic się nie wydarzy, ale gdy np będziesz gdzieś chciał popędzić szybciej, albo trafisz...
Może tak być. Zakamieniona w środku chłodnica i płyn nie nadąża przez chłodnicę przepływać i wywala go tym wężykiem od nadmiaru. Ja w 3-garowym 5211 zaślepiłem ten wężyk bo też ubywało tylko ja na wodzie jeździłem to chłodnica zabita kamieniem była.
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
sprawdz termostat,,chłodnicę może być mocno zakamieniona
Witam. Albo chłodnica jast zakamieniona czy w jakis inny sposob niedrozna i w skutek tego nie odprowadza ciepła albo cos z pompa wody i za małe krazenie. A czy ten termostat mozesz wogole zdemontowac i zrobic test bez niego???
Może nie czujnik, może słaby obieg wody, zapowietrzenie, słaba pompa wody, zakamieniona chłodnica, najpierw to trzeba wykluczyć.
Jest już diagnoza- zakamieniona chłodnica i teraz tylko pytanie cz jakiś środek odkamieniający poradzi sobie z udrożnieniem chołdnicy. Jakieś pomysły?
wyczuwalny zapach płynu 1. Usunąć nieszczelność nie było przepływu przez chłodnicę 2. Jeżeli jest zakamieniona - wymienić chłodnicę odetkać jeśli nie jest drożna 3 stała półtora roku .3. Nic nie odtykać. Nawet gdy jest drożna, to wewnątrz pokryta jest kamieniem i jest do wymiany. 4. Starannie odpowietrzyć.
Najtaniej i chyba najbezpieczniej zwykły ocet. Czyściłem chłodnicę od multikara, bardzo zakamieniona. Czysty ocet do czajnika, zagotować, nalac do chłodnicy do pełna. Chłodnica leżała ze 2-3 godziny. Potem to wylałem, zagotowalem jeszcze trochę octu, wlalem do chłodnicy i dołem wody. I tak kolejne 3 godziny poleżało. Potem porządne płukanie wodą z węża...
Ale czy wymiana na 4 łopatki wentylatora, pomoze szybciej chłodzić płyn chłodniczy? Jesli zakamieniona chłodnica to nic nie pomoże.
Witam. Kiedyś przerabiałem podobny temat w Fiat Marea 1,8. Zakamieniona była chłodnica. Tam była chłodnica połączona jak by w układ "U" Czyli pisząc łopatologicznie była podzielona na pół dołem na środku. Tam się nazbierał kamień i ją blokowało. Auto dawało na trasie dosłownie do 80 km/h a już 82 km/h gotowała się. Kilku mechaników rozkładało ręce ....
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Na moje oko jest ok bo jak jechałeś ok 140 to temperatura jest w normie gorzej jak by poszła na czerwone pole a tak to jest dobrze. Jeżeli szybko się nagrzewa to może termostat się zawiesza lub jest zakamieniona chłodnica Sprawdz też koniecznie poziom płynu (oczywiście na zimnym silniku) Dodano po 1 a te przewody są od czujnika temperatury
sprawdz czy górny wąż od chłodnicy gorący czy zimny jezeli gorący to pompa lub zakamieniona chłodnica jeżeli zimny to termostat a jeżeli nic się nie dzieje woda nie paruje to tylko zegar lub czujnik temperatury jeszcze nie napisałes czy wentylatory od chlodnicy włanczają się czy nie pozdrawiam
Jeśli wywala płyn przy normalnej temperaturze to UPG lub uszkodzona głowica, jeśli temperatura jest znacznie podwyższona to są 4 możliwości, ciągle zapowietrzony(zatkany wężyk odpowietrzający), niesprawny termostat, uszkodzona pompa wodna lub zakamieniona chłodnica.
Zakamieniona, zabrudzona chłodnica.
Ja akurat mam na biurku "AG KWAS LUTOWNICZY" i z tego co widzę na etykiecie jest napis że zawiera kwas fosforowy. Więc chyba nie zaszkodzi. Chłodnica i tak zakamieniona więc gorzej nie będzie. I tak jest w chwili obecnej bezużyteczna.
Może też być zakamieniona, niedrożna chłodnica- słaby obieg. I nie przyjemny wypadek- uszczelka pod głowicą.
A może chłodnica jest zakamieniona
silnik może się przegrzewać z powodu niedostatecznego chlodzenia jakim mozę być np: zakamieniona chłodnica, uszkodzony termostat niesprawna pompa układu chlodzenia i wreszcie zapowietrzenie układu chlodzenia. Natomiast pozatym jeżeli chodzi o olej to jak jeździsz na mineralnym to jeździj dalej. jeżeli chcesz przejść na syntetyk to popytaj mechaników...
W nagrzewnicy znajdowało sie bardzo duza ilosc mułu, Bardzo często czytam, że przyczyną złego działania układu chłodzenia oraz ogrzewania są zamulone lub zakamienione chłodnice lub nagrzewnice, podejrzewam, że w podobnym stanie sa bloki silników. Pytanie może głupie, ale zastanawia mnie jak eksploatowane są te silniki, że dochodzi do takich sytuacji....
Podczas jazdy miejskiej wentylator co chwile się włącza. U kolegi co też ma tico ten objaw nie wystepuje. Podejrzewam że może być zakamieniona chłodnica, przez którą może być to częste załączanie się dmuchawy. Po nagrzaniu się silnika górny i dolny przewód gumowy od chłodnicy jest gorący. Po wyłączeniu silnika po pewnym czasie (np 15 minut ) dolny przewód...
Jedynymi przeciwwskazaniami są temperatura zamarzania i ewentualnie kamień w wodzie z wodociągu. Ale jakże istotnymi konsekwencje pierwszego popękany blok, głowica czy chłodnica. W drugim przypadku pewnie zakamieniona nagrzewnica, chłodnica etc. Kto w 2010 leje wodę do układu chłodzenia ? W Londynie jeszcze :D Wybitny debilizm...
Lamelki w chłodnicy drożne? Chłodnica nie zakamieniona?
Gdyby sie nie zał. wentylatory to zobacz czyjnik w chłodnicy który jest odpowiedzialny za załaczanie wentylatorów czujnik jest oczywiście 2 stopniowy, ja miałem tak kiedyś ze czujnik był zakamieniony chłodnica była zaszlamowana i sie nie włanczały wentylatory wyczyściłem i ok warto czasem wyjac chłodnice i ja wyczyścic jeszcze pytanie jak kto dbał jak...
Sprawdż chłodnice niejest zakamieniona.
Problem rozwiązany. Okazało się, że miałem sporo syfu w układzie chłodzenia (kamień- jakiś mistrz wcześniej musiał dolać kranówki). Wymieniłem chłodnice (zakamieniona), nagrzewnicę (to samo co w chłodnicy) oraz przy okazji termostat. Cały układ został wcześniej przeczyszczony. Teraz bardzo dobrze się rozgrzewa i grzeje.
Witam Też tak myśle że będzie coś z wentylatorem, ewentualnie może być jeszcze chłodnica zakamieniona lub coś takiego nie bedzie miała dobrego obiegu tez może sie przez to grzać nadmiernie. Pozdrawiam
Zapewne w chłodnicy nazbierało się sporo brudu, nagaru, i stąd ten ciemny kolor płynu. Jeżeli faktycznie chłodnica jest zakamieniona to nie odprowadza ciepła tak jak się należy, i to może być przyczyną skoków temperatury na wskaźniku.
A przy remoncie kiedy wymienialiście tuleje to dużo było rdzawego osadu-kamienia w bloku silnika? Być może ktoś po prostu używał albo dolewał wodę (kranówkę) zamiast odpowiedniego płynu do układu chłodzenia silnika. Bo już miałem parę przypadków że chłodnica była częsciowo zakamieniona i nie było pełnego przepływu przez nią co skutkowało przegrzewaniem...
Termostat, chłodnica nie zakamieniona? Może ktoś ją mył pod ciśnieniem i pozaginał blaszki. A gdzie ty jeździsz tak szybko? :)
Może chłodnica jest zakamieniona? Skoro pojawiło się po wymianie uszczelki- głowica może nie jest wystarczająco mocno dokręcona? Jest na pewno poprawnie założona, z towotem?
A jak zatrzymasz się całkiem, na dłuższy czas powiedzmy 5-10 minut. Czy temperatura wzrośnie jeszcze wyżej czy na tym poziomie sie utrzymuje? Możesz mieć kilka problemów: - pompa wody - czujnik temperatury - za gęsty płyn chłodniczy - przytkany układ chłodzenia czyt. zakamieniony - niedrożna chłodnica Nie napisałeś jaki masz wentylator? Elektryczny?...
termostat zdemontowany Pierwszy błąd. Termostat musi być. Zostaje do sprawdzenia czystość pomiędzy chłodnicami i sama chłodnica wody może być zakamieniona.
Witam. No nagrzewnica to super pomysł. Dodał bym jeszcze do weryfikacji wlew paliwa. Ale na poważnie. Do weryfikacji sam czujnik temperatury na już. Tam na pewno jest osobny czujnik do komputera i osobny do wskazówki. - Odczyt komputerem co pokazuje w danym momencie. Następnie do płukania chłodnica - może zakamieniona albo nawet przytkana już. No i...
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
Wg. Mnie również wszystek wskazuje na pompe mimo iż samochód się nie przegrzewa gdy stoi na postoju wgl. nie ma dużego obiegu bo węże chłodnicy puste a do nagrzewnicy pompuje ciurkiem dosłownie. Ten górny wąż chłodnicy jest letni co by wskazywało że płyn przechodził ale na jałowym już jest pusty. A może chłodnica zakamieniona ?
Kolego sprawdź chłodnice podejrzewam ze jest zakamieniona i nie ma takiego przepływu jaki powinien być. Podobna sytuacje miał kolega w Oplu.
Daj znać, bo trochę przewiduję, że będzie to raczej wymijająca odpowiedź tłumacząca, dlaczego tego nie powinieneś robić, jako że takie AIO nie jest serwisowalne przez użytkownika końcowego. Przynajmniej taką byś zapewne dostał od większości firm, szczególnie tych większych. Będę jednak naprawdę pozytywnie zaskoczony, jeśli napiszą coś sensownego i...
Chłodnica może być zakamieniona, nie wyleci nic, a skuteczność oddawania ciepła będzie marna. Silnik wymieniłeś kompletny? Pompa wody w jakim stanie? Stawiam jednak na zbyt ubogą mieszankę.
Może masz układ zapowietrzony. Warto spróbować sprawdzić też chłodnice i nagrzewnice. Maga być zakamienione. Najlepiej odpowietrzyć podciśnieniowo. Instalacje elektryczną należy sprawdzić czy nie jest gdzieś uszkodzona, styki od czujników wyczyścić szczotką i kontaktem spray. Masę na karoserii sprawdzić też należy i połączenie z silnikiem czy nie występują...
Wydaje mi sie że to jednak wina zakamienionej chłodnicy
Termostat może się blokować i nie otwierać się całkowicie. Termostat jest mechaniczny, i też może się zepsuć. Może jeszcze siedzi od nowości w samochodzie. Chłodnica używana może być zakamieniona i nie oddaje tak ciepła jak powinna.
Zawsze należy sprawdzić drożność i szczelność chłodnicy, gdy się kupuje używaną. Warto ją też obejrzeć czy nie jest skorodowana. Od razu odradzam zakup chłodnicy z auta, w którym zamiast płynu chłodniczego stosowano wodę. Chłodnica taka zazwyczaj jest mocno zakamieniona i skorodowana w środku.
Problem w tych Skodach, to nie tylko chłodnica, która jest fatalnie umiejscowiona względem silnika, to także słabe pompy wody. Po tylu latach, wydajność chłodnicy będzie zerowa. Zakamienione wnętrze. Plusem jest to, że chłodnicę można zregenerować i będzie jak nowa. Barbarzyństwem byłoby wstawienie tam plastikowego zamiennika. Warto też zobaczyć i przywrócić...
Jak nie ma termostatu to pompa pompuje 90% przez mały obieg a tylko 10% przez chłodnicę. W obudowie termostatu musisz zatkać otwór małego obiegu tak aby 100% płyny było pompowane przez chłodnicę. wentylator musi pracować w obudowie, która jest przykręcona do chłodnicy. Bez tej obudowy wentylator nie przedmuchuje powietrza przez chłodnicę. Jak silnik...
Witam.Pompa wody wymirniona na nową razem z obudową.Kanały wodne sa zakamienione ale tutaj za chlodnica oleju na bloku i z boku rowniez (klapka w bloku obok chlodnicy oleju.sptezarka byla calkiem odlaczana i nic sie nie zmienialo.Korek wlewu plynu mam ptzerobiony.Pompowalem 1bar ale dalej to samo bylo . zbiorniczek wyrownawczy jest 100% sprawny .
Masz zakamienioną nagrzewnicę lub pompa źle pracuje. Jeżeli to pompa to powinno dojść do przegrzewania silnika. Jeżeli chłodnicę silnika będziesz miał gorącą i będą załączać się wentylatory to zakamieniona nagrzewnica. Żadna chemia nie da rady, tylko wymiana.
wiem ze odkopuje temat ale miałem podobnie u mnie problemem była chłodnica która była zakamieniona i miała pozatykane kanaliki przez co wentylator nie chłodził tak jak powinien dodatkowo miałem zapowietrzony układ ręcznie go odpowietrzyłem wlałem odkamieniacz do układu chłodzącego wyskoczyły dziury na chłodnicy wymieniłem chłodnice i chodzi tak jak...
Jeśli powrót jest gorący, to sprawa jest jasna. Chłodnica nie oddaje ciepła, czyli jest zamulona lub zakamieniona. Dlatego też załącza się wentylator, ponieważ wyłącznik termostatyczny znajduje się na powrocie. W normalnych warunkach pracy chłodnica oddaje ciepło i powrót ma niską temperaturę, wentylator nie powinien się załączać. Nie kojarzę jakie...
Witam serdecznie. Dużo zależy również od tego czy nagrzewnica oraz chłodnica nie jest zakamieniona gdyż przy zakamienieniu będzie grzała bardzo słabo. Jak się domyślam ciągnik masz zalany wodą a nie płynem więc najprawdopodobniej może to być to. Druga sprawa to słaba pompa wody która nie da rady nagnać obiegu lub niedogrzany silnik(termostat uszkodzony)....
TDoman chłodnicę wymienił, niewykluczone że ma zakamieniony blok i głowicę (jeśli jeździł na wodzie). Sprawdziłbym również drożność przewodu odpowietrzającego(górny powrót do zbiorniczka wyrównawczego), i czy wtryskiwacze nie leją.
Widziałem kiedyś że przy odpowietrzaniu ściągane były węże od nagrzewnicy i chłodnicy?To coś pomaga? Tak. Możesz na zimnym silniku zalać zbiorniczek, odkręcić górny wąż od chłodnicy, wlać płyn i założyć przewód. Termostat Ci się otwiera? Grzeje Ci w aucie? Do odpowietrzania nie ustawiaj wysokiej temperatury na ogrzewaniu, bo Passat nie ma zaworu przed...
Sprawdź czujnik temperatury, napięcie paska do pompy wodnej chłodnica jest dobra Tzn. nie cieknie, ale czy nie jest "zakamieniona"?
ok wezmy pod uwage ta uszczelke pod glowica, skoro to ona to dlaczego na postoju wywala plyn a podczas jazdy jest ok temp. jest w normie? poza tym nie ma jakichs spalin w zbiorniczku itp Bo masz zakamienioną chłodnice podczas jazdy ok na postoju nie nadąża schładzać.
Dziwne jest to, że jak piszesz: cylinder i chłodnica parzy a płyn tylko ciepły Podejrzenia: 1. Uszkodzona pompa wody. 2. Źle działający termostat - Nie otwiera się. 3. Zakamieniony układ - Do chłodnicy użyj Kamix lub coś podobnego. Czy nie ubywa płynu? Czy w spalinach nie ma za dużo pary wodnej - chmura?
Zastanawiam się co może być tego przyczyną Może warto byłoby też się przyjrzeć/wymienić korek od chłodnicy? O ile pamiętam w japońcach powinien utrzymywać ciśnienie do 0.9 bądź 1.1 atm. Jeśli jest zarośnięty/zakamieniony zaworek to puści któryś wąż lub właśnie chłodnica.
Z tym rozpuszczaniem kamienia przez płyn to ciekawa teoria i ten kamień ma zeżreć chłodnicę hmnnn. Myśle że to jest tak, jesli miałeś gdzieś minimalny wyciek wczesniej (np. popękały luty) to kamień go uszczelnił. Jeśli jeżdziłeś 20 lat na wodzie to chłodnica i tak już pewnie ładnie zakamieniona. Nie radzę dosypywać kretów. A w kwestii zamiany wody na...
nic nowego nie ogłosiłem .a co do zmiany wentylatora to niestety ten wentylator nie daje rady w gorące dni przy cięzkiej pracy sam czesto obserwuje jak wskazówka temperatury wchodzi na czerwone pole i dodam jeszcze że chłodnica jest myta regularnie i nie zakamieniona a silnik w dobrym stanie termostat nowy .sam myśle o takiej zmianie co do chłodnicy...
Z tymi cudownymi wynalazkami do odkamieniania chłodnic byłbym ostrożny, bo po ich zastosowaniu może rozszczelnić się cały układ chłodzenia. Jeżeli chłodnica ma 1,5 roku to nie powinna być aż tak zakamieniona. Najlepszym sposobem na uniknięcie osadzania się kamienia jest zalanie układu płynem niezamarzającym.
Nie będzie się co chwila załączać bo chłodnica będzie przez większość czasu chłodna, chyba że jest zakamieniona lub zalepiona jakimiś uszczelniaczo-zapychaczami, ale skoro piszesz że poprzedni właściciel dbał o samochód to raczej takiej sytuacji nie powinno być.
Termostat jaki tam jest każdy wie a jak zakamieniony i gdy ten kamień odpadnie to może go zablokować. Wątpliwe jest to że chłodnica nie wytraca ciepła.
Zakamieniony blok.
może masz zakamienioną chłodnicę, moze termostat padaka itp. itd. Ja nie powróżę:D, ale jeśłi się nie gotuje to to nie jest problem - gorący gaz to mniej syfu w reduktorze i wtryskach. Jaka temperatura gazu wtedy ? Korekty ? A instrukcja nie czytana? :cry: F3 , zakładka ekspert, nie dotykać zanim nie przeczytasz w instrukcji. Koniecznie załączyć korekty...
Chlodnica zakamieniona?
No jest wiele rzeczy, bo niestety Polonez nie należał do auto dobre jakości. Mogę napisać Ci co mi się psuło ale pewnie też ktoś by się przydał że sprzętem, żeby to sprawdzić. Pod koniec żywotności miałem bardzo niskie ciśnienie na cylindrach, prawidłowe koło 12 atmosfer a u mnie nawet na ostatnim nie było 2 atmosfer na reszcie koło 7, lecz może być...
wiskoza się kręci, Pamiętaj, że wiskoza zawsze się kręci, a efektem jej uszkodzenia jest to, że nie zasprzęgla się wystarczająco mocno i w rezultacie poślizgu wiatrak nie osiąga wymaganej wydajności. wiskoza to lipa dla wolnych prędkości/obrotów. Audi to w sumie nie jest konstrukcja improwizowana z tego co w fabryce mieli pod ręką, więc jeśli szkop...
Problemem może być nie czujnik i nie temperatura, ale jakieś zakorkowanie, zaszlamienie, zakamienienie chłodnicy oraz w ślad za tym całego obwodu chłodzenia. Jeżeli węże gumowe są sparciałe, to co mówić wewnątrz? Nie może być tak, że na postoju temperatura cieczy rośnie, a podczas jazdy spada. Na postoju przecież nie pracuje pompa obiegowa wodna, tylko...
witam.ja mialem podobne objawy i u mnie to byla chlodnica zakamieniona,po wymianie na nowa wszystko jest ok.(tez wyplowal wode wczesniej i grzal sie)
Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu jak w temacie. Problem jest taki, że ciśnienie oscyluje w granicach: jałowe po mocnym rozgrzaniu 1,1-1,2 bar 1500 obr 3,3 bar i skacze raz 3,1 raz 3,5 bar. 2000 obr 4,3 bar 1000 obr 1,8 bar Jednak wystarczy 20 min. postoju i następuje znaczna poprawa tzn przy 1200 robi sie 3,5 bar. Komunikat o niskim ciśnieniu...
Nie ma co panikować 95*C to normalna temperatura, a i czujnik nie jest jakiś super dokładny, podaje tylko orientacyjne wskazania. Płyn w układzie jest pod lekkim ciśnieniem i nawet jeśli byłaby to zwykła woda to wrze dopiero w okolicach 120*C, także nawet temperatura cieczy na poziomie 100-105*C to nie powód do paniki. Najgorsze co możesz zrobić to...
Witam, na początku wrzęśnia kupiłem Volkswagena golfa 3 1.9 Tdi 90km silnik chodzi bez zarzutu lecz od początku borykałem się z problemem przegrzewania się samochodu. Mianowicie przy przyspieszeniu(prędkości powyżej 100km/h) temperatura wzrasta do 100 stopni, spada gdy ujmiemy gazu i włączymy ogrzewanie dzieje się to również podczas jazdy pod górę bądź...
Przyczyną może być jeszcze pompa wody, jest za słaba i nie wymusza odpowiedniego obiegu, lub tez ktoś jeździł na wodzie i zakamieniła się chłodnica. Sprawdzałeś może tą temperaturę innym czujnikiem może przyczyna leży po stronie wskaźnika i czujnika temperatury????
Jak dołożyłęś łopatke to momentalnie rozleci się pompa wody od wibracji. Orginalna chłodnica w lecie przy 30'C i pełnej kur..... jest w stanie schłodzić ten silnik bez problemu. Jak nie chłodzi to być może niedrożna lub zakamieniona, czyli do wymiany , zanim skończysz silnik. I nie lej wody bo nową tak samo skończysz.
Witam! Posiadam audi a4 b6 1.9tdi 131KM. Moim problemem jest wzrost temperatury do ok 110stopni, zapalająca się kontrolka poziomu temperatury cieczy oraz wyrzucanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Na wstępie opisze co już zdołałem wymienić po radach mechanika, a więc; kompletny rozrząd wraz z pompą, termostat, chłodnica(która była zakamieniona w...
A z czego ta chłodnica jest zrobiona? Jaki skład chemiczny ma płyn do mycia naczyń? Nawet jeśli chłodnica jest z aluminium/amelinium, to płyn do mycia naczyń nie jest dość żrący by ją uszkodzić. Chłodnice wypłukać bieżącą wodą, byle tylko silnik był zimny, do usunięcia brudu z żeberek. Jeśli silnik przegrzewa się, to układ chłodniczy jest zakamieniony...
Ogolnie temperatura spalania silnika zasilanego LPG jest wyzsza niz benzyny. Sprawdz ustawienie mieszanki gazowej na analizatorze spalin, jesli ten samochod jest na gazniku to wymaga on czestszej regulacji niz auta na wtrysku. Jesli wszystko bedzie w porzadku z mieszanka to musisz sie zajac ukladem chlodzenia gdyz moze jest malo wydajny na gazie. Moze...
witam sprawdź drożność chłodnicy - szczególnie jeżeli widać ślady wgnieceń na chłodnicy - lub ewentualnie zakamieniona :) pompie chyba nie urwało łopatek ;) pozdrawiam
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda wrze w granicach 100 stopni Celsjusza, więc jak najbardziej...
Hej. Posiadam pewien problem z instalacją grzewczą u siebie. Kocioł Defro 20kw 2 poziomy domu podłogówka na jednym poziomie Dwie pompki (kręcą się więc chyba działają) wymiennik płytowy 9 płyt Problem pojawiał się już rok temu, mianowicie piec rozgrzany do 80 stopni a grzejniki hmm no ciepłe ale nie gorące. Generalnie takie mocno letnie. Dawniej jak...
podłącze się pod temat - zafira b 1.9 cdti problem polega na tym iż rano przy temperaturze ok 20 stopni auto podczas jazdy trzyma temp. 87/89 stopni cała zabawa zaczyna się po godzinie 15 jak wracam z roboty i jest temp otoczenia 35 stopni w mieście jest ok (włączona klima działa przedni wentylator) temp. silnika dochodzi do 90 stopni ale jak wyjadę...
Ja widzę 2 opcje, albo jak już pisałem masz zakamienioną lub zalepioną innym paskudztwem chłodnicę, albo szukasz dziury w całym, bo takie temperatury jak opisujesz to nic niepokojącego.
Sprawdz na zawartosc co2 w ukladzie chlodzenie moze masz uszczelke dmuchnieta, a tak wogule ciekawe czy nie zakamieniona i czy nie brudna od owadów? PPlynu nie wysadza poza uklad? powino byc lekkie psyk na cieplym. jest te lekkie "psyk" płynu nie wywala, wentylator pracuje, co do brudu to raczej odpada bo jest przed nia chłodnica klimy załonieta obudowa...
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
A sprawdzenie chlodnicy poprzez dmuchanie w Nia przy odpietych wezach cos da? Możesz mieć chłodnice zakamienioną i przez to mało drożną wiec dmuchanie nic nie da. Druga sprawa jak wysoko podnosi sie poziom wody w zbiorniku wyrównawczym i czy korek jest szczelny. Generalnie układ musi pracować pod ciśnieniem, woda zwiększa swoją objętość co powoduje...
Oczywiście że zapchałeś sobie nagrzewnice przez własną głupotę. Teraz sciąganie deski wymiana nagrzewnicy i powinno grzać jak nowy z fabryki. PS nigdy nie lej wody , bo przerdzewieje ci wszystko co stalowe w tym pompa wody i uszczelka pod głowicą. A chłodnica i nagrzewnica się zakamienią.
Nie, spalinami nie śmierdzi :) Bąbli nie ma, mogę do odcięcia przegazować a i tak nawet jeden bąbelek się nie pojawi. Termostat raczej się nie zacina, gdy temperatura dojdzie do ok 90 stopni wąż idący od termostatu zaczyna się robić ciepły, gdy dojdzie do 100 jest gorący dosyć mocno. Węże twarde się nie robią. Chłodnica i tak zapewne będzie do wymiany...
auto jest zawiezione i czeka na ostygnięcie. ciekawa sytuacja bo temperatura wynosiła ok 94°C na silniku (chłodnica i grube węże też gorące) a woda w zbiorniczku zimna (ok 5-10 stopni). węże od zbiorniczka są wpięte równolegle (z tymi grubymi od silnika) do chłodnicy. jeden najcieńszy wężyk nie tak dawno był wymieniany na nowy, ale to już pisałem. też...
Kombajn Fortschritt E514 oryginalnie miał silnik IFA 4cyl , został wymieniony na Perkinsa 6cyl. (kupiłem go już po tej zmianie) Chłodnica mocno się zakamieniła i przecieka więc czas na nową. Wszystkie chłodnice jakie obejrzałem na olx i allegro od E514 nie pasują wymiarami, bo są docelowo do IFY 4cyl. Zbliżone wymiary posiada chłodnica od bizona, tylko...
Jeżeli tak Ci się grzeje, a zarazem słabo pracuje nagrzewnica to świadczy o zapowietrzonym układzie chłodzenia. Teoretycznie układy te powinny same się odpowietrzać ale to jest tylko teoria. Sprawdź też stan chłodnicy (mocno zniszczona lub zakamieniona nie spełnia w pełni swojej funkcji). Wentylatorów nie załączaj na stałe, to nic nie da.
dzwonilam dzis do mechanika powiedzial mi ze jezeli podczas jazdy gorace powietrze leci do kabiny to uszczelka niby jest ok zaproponowal mi zeby do niego podjechac rzekomo sa jakies testy przy wlocie paliwa i wszystko bedzie wiedzial co i jak mowi ze chlodnica moze byc zakamieniona mowi zebym wykrecila chlodnice i przeplukac ale jak tam ma byc niby...
W czasie wakacji we Wloszech uszkodzil sie termostat w Renaut Mergane 1.4 1998r aby jechac dalej wyjalem termostat. Brakujacy plyn uzupelnilem woda.Po powrocie i zalozeniu nowego tetmostatu zauwazylem nadmierne grzanie silnika.Czy mogl sie zakamienic uklad chlodzenia i jak go ewentualnie odkamienic? Chlodnica chyba aluminiowa prosze o porade.
to może być przyczyna zakamieniona zapchana nagrzewnica w wyniku czego woda bedzie miała duzy opór i bedzie sie mieszała w chłodnicy?
załóż najpierw ten czujnik w chłodnicy od Cieniasa czy tam pomyloneza i powinno być ok :) 30zł nowy to niema nad czym dumać To raczej nie wchodzi w grę. Coś jest zesrane z obiegiem - na dwóch różnych czujnikach wentylator się włącza przy 110 stopniach, nie dlatego, że czujniki są złe, tylko dlatego, że zanim temperatura dotrze do czujnika to już się...
Napisałeś: "sprawdziłem węże górny gorący dolny zimny" ale od czego. Jeżeli od nagrzewnicy to niedobrze powinno być: górny gorący dolny ciepły. Moim zdaniem nie ma przepływu czynnika chłodzącego przez nagrzewnię powietrza bo jest zakamieniona lub niesprawna jest pompa kładu chłodzenia ( np. oberwany wirnik). I jeszcze jedno jeżeli załącza się wentylator...
To co piszesz wskazuje na to ze silnik jest nie dogrzany(chlodnica zimna,waz cieply).Rozgrzej samochod i sprawdz dzialanie termostatu.Slabe ogrzewanie wnetrza moze byc spowodowane zakamieniona nagrzewnica lub zle wyregulowanymi ciegnami.W oplach ogrzewanie jest bardzo dobre :wink:
Mimo,że sprawa nie jest elektryczna,chociaż jest mowa o włączniku termicznym,to wydaje mi sie,że sa zapchane przewody doprowadzajace płyn chłodzący do silnika,a jeszcze bardziej prawdopodobne jest to,że są zapchane lub zakamienione kanaliki obiegu płynu w samym silniku.Podczas nagrzewania sie silnika,w silniku jest zbyt mało płynu chłodzacego,w skutek...
ale wydaje mi się że zbyt mocno przydławimy w ten sposób mały obieg. No tak zakamienioną nagrzewnicą z pewnością. A mały obieg to pompa, blok, głowice, kolektor, łącznik gumowy, termostat i wzależności od temperatury chłodnica lub pompa z powrotem.
Witam. Jest jeszcze opcja że tarcze mocno przegrzało i zaczną wibrować albo od razu albo w niedługim czasie się odezwą. Na przyszłość - źle odpowietrzony układ hamulcowy też potrafi takie cuda zdziałać. A co do chłodnicy w fiatach jest odpowietrznik i on też lubi figlować. Odpowietrz układ chłodzenia do porządku. Zobacz czy nagrzewnica ma drożny układ....
Dziękuję, troszkę ciężko chodzi pokrętło i pewnie to będzie przyczyną, zakamieniona nagrzewnica. Dodano po 2 Zawór nagrzewnicy wyhaczyłem i chodzi linka dobrze, nie wiem jak u góry przy chłodnicy, ale jak zacina się na ustawieniu góra dół bo linka się załamała wymienię linkę i nagrzewnicę i powinno być ok.
zakamieniona grzałka zakamieniona wężownica zakamieniona nagrzewnica
palet maszyna oprawa rtęciowa sodowa indesit instrukcja pralka
grundig 6000x hulajnoga elektryczna
Volvo SH380 – demontaż prawej strony deski rozdzielczej, instrukcja krok po kroku Mercury – opór statora silnika zaburtowego: typowe wartości, modele, diagnostyka