Polecam instalację centralnego zamka.Myślę że to rozwiąże problem
VW Polo Cordoba , Ibiza za zamarzające zamki drzwi i powtórzę za kimś - za skrzynie biegów.
zamarzające zamki to mankament seatów należy powyjmować zaślepki w drzwiach i porządnie nasmarować np.olejem w spraju i problem zniknie(operacje powtórzyć co jakiś czas).
Przy okazji sprawdż stan zużycia krzywek (popychaczy) i nasmaruj mechanizmy.
Witaj miałem zamarzające zamki w VW polo proponowałbym ci zdemontowanie zamków dokładnym wyczyszczeniu i zamoczenie ich na kilka godz w jakimś oleju (czystym), a jeśli chcesz się pobawić to możesz jeszcze rozebrać same zamki i nasmarowac je dokładnie wazeliną ( smary odpadają tracą swe wartości przy silnych mrozach). W polo zamoczenie zamków pomogło...
To normalne zjawisko, nie ma żadnych powodów do niepokoju. Prawdopodobnie jest to wynik naturalnego utleniania się materiałów użytych do wykonania przewodów i ich łączenia. Zjawisko można znacznie ograniczyć poprzez pokrycie tych połączeń olejem silikonowym w aerozolu - takim samym jak stosuje się do zamarzających zamków.
Rozpyl silol na mechanizm zamka i wszystkie połaczenia i sworznie. Nie zaszkodzi napewno. Trzeba będzie niestety zdjąć lub uchylić tapicerkę. Możesz zastosować cieniutką warstwę smaru ale tu trzeba uważać. Należy zastosować smar który nie zamarza do minimum -20*C i nie działa degradująco na tworzywa sztuczne.
Błahahahahahhahahahahaha. :lol: No ja się nie dziwie że problem rozwiązany. W końcu wiosna przyszła. Ale kolega napisał w jaki sposób się to skończyło, to się chwali :D Dla potomnych. Problemem jest nie tyle wilgoć, która zamarza na mechaniżmie zamka. Ile pył (brud) który przylepiał się przez lata do substancji, którą zostały nasmarowane owe mechanizmy....
Myślałem że zamarzają zamki. Wymylem i przesmarowalem odpowiednimi środkami ale poprawy nie ma.Ja używam środków firmy matech.Jaki może być jeszcze powód? W którym miejscu jest sterownik od centralnego?
juz przy niewielkim mrozie zamarza mi centralny zamek, moze wie ktos jak temu zapobiec, moze sa jakies spaejalne preparaty, albo mozna go jakos uszczelnic.
Jak ci zamek zamarza to go ogrzej i przesmaruj .
Central w maluchu jest koniecznością w zimie . Można olać zamarzające zawsze zamki. Problem w tym że trzeba raz w miesiącu ustawiać siłowniki.
co do zamarzania zamków i uszczelek ,używałem wielu produktów ale najlepiej sprawdził się "SMAR SILIKONOWY DO CELÓW LABORATOTRYJNYCH" opakowanie po 18gram, producent POCH s.a z Gliwic.tel 032 23 92 000. nr katalogowy 786260536.......naprawdę polecam , jak posmarowałem na poczatku zimy uszczelki to niemiałem problemu przez cały sezon a do zamków napchałem...
Po prostu zamarza ci mechanizm zamka i siłownik nie ma siły ruszyć tego mechanizmu. Polecam zakonserwować mechanizm jakimś dobrym odmrażaczem do zamków (tzn wszystkie elementy przegubowe przesuwne, które mogą się zakleszczać. Mechanizm zamarza, ponieważ musiała dostać się do niego woda - trzeba osuszyć.
Mam bardzo złe doświadczenia ze stosowaniem powyższego smaru w niskich temperaturach. Zamki w samochodzie zamarzały poniżej -15*C. Dopiero wypłukanie naftą powyższego specyfiku usunęło problem.
słyszałem że w tych samochodach problemem jest fabryczna wada polegająca na dostawaniu się wody w okolice zamka i zamarzaniu. zróbcie doświadczenie z suszarką . pozdr..
Z klucza się nie zamykają bo zamarzła/zapiekła się nieużywana wkładka (jak się otwiera samochód tylko z pilota to tak się dzieje). Z pilota się nie zamykają bo się uszkodził zamek lub przewody do zamka - to ostatnie rzadko spotykane. W tym samochodzie, zgodnie z nowszą modą, nie ma siłowników, są zintegrowane razem z zamkami w jedną nierozbieralną całość....
Założyłem już uniwersalny siłownik, u mnie siłownika fabrycznego nie ma niestety , na kostce do zamka z lewej strony przód idą tylko dwa kabelki. Czy w jazzach to normalne że poniżej zera stopni zamarzają tylne zamki ? nie można otworzyć drzwi ani z centralnego ani wyciągnąć "bolca" ręcznie ;/ Jest jakiś patent na to?
Kolega numer 2 "Jardo": zamki za 50~120zł to raczej trzeba się liczyć z awaryjnością przy takiej pogodzie jak teraz tzn. odwilż i zamarzanie. Zamki atestowane to koszt nawet 1000zł i więcej. trzeba sobie z tymi dziadami radzić, np: można zrobić sprytną obudowę i wysmarować go smarem litowym po zewnątrz oczywiście, tak aby woda po nim spływała i nie...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Otóż borykam się od pewnego czasu z problemem zamarzających zamków... Niestety mój Golf IV nie posiada zamykania i otwierania na pilot. Posiadam centralny zamek lecz nie jest sterowany pilotem. Moje pytanie brzmi, czy gdy dokupię moduł komfortu wraz z kluczykiem od samochodu o podobnym roczniku i wersji, założę...
milejow to może nam podpowiesz jak się uporać z dzwoniącymi elementami zamka ? Z zamkami nie miałem najmniejszego problemu(nic nie robiłem, może dlatego, że auto było wtedy w miarę młode), za to delikatnie poskrzypywał boczek ale dałem nową gumę montażową między boczek a drzwi i nastała cisza. Nic nie można było tylko wrzucić w kieszeń drzwi bo nawet...
Zedytuj swój post-zastosuj polskie literki.
Jak od środka nie działa, to chyba powinieneś sprawdzić zamki, przeczyścić, nasmarować, zobaczyć co tam "piszczy w środku drzwi" że ręcznie nie zablokujesz zamka. Mogło przyrdzewieć i nie blokuje... a tego bez zdjęcia boczków drzwi chyba nie zrobisz. Przy mrozie mogą też zamarzać zamki, przy czym nie piszę o bardziej popularnej wkładce i kluczyku, tylko...
Temat znany i wielokrotnie poruszany na różnych forach. Dotyczy wszelkich polówek, cordób, ibiz i tym podobnych autek z tego rocznika. Musisz wymontować cały zamek z drzwi, wymyć go dokładnie ze starego smaru i kurzu i od nowa nasmarować, najlepiej olejem maszynowym, albo jakimś innym smarem nie gęstnącym pod wpływem niskiej temperatury. Problemem jest...
Musisz wymienić linkę tą wewnątrz. Połączenie klamka - zamek. Dość typowe dla tego modelu, przesiąka woda i poniżej zera zamarza i się blokuje. Linka tylko oryginał od VW i pasuje od b6.
Zrób tak, wymontuj siłowniki, w dolnej ich części wywierć wiertłem Φ2 2-3 otwory i nalej do środka siłownika preparatu WD40. Patent w 99,99% przypadków pomaga.
Trochę przesadził. Co prawda nie używa się towotu do zamków, ale to jedynie dlatego, że twardnieją na mrozie i zapadka może rygiel blokować częściowo, albo wcale. Smar jako smar może nie twardnieje, ale wnikają w niego kropelki wody, które zamarzają. Sam też już przerabiałem ten temat w swoim samochodzie i narobiłem sobie sporo roboty, aby powyciągać...
A dlaczego z wkładki nie próbowałeś? wkładka bardzo ciężko chodzi. To auto mojej kobiety, zimą zamek często zamarzał, a ona psikała różne specyfiki. Właśnie dlatego chciałem dołożyć jej pilota, a nie wymieniać wkładkę na nową, bo to kolejny klucz. Jak uda mi się to podlaczyc to wtedy ja spokojnie zajmę się naprawą wkladki z zestawu naprawczego.
Spróbuj trysnąć w szczeliny olej silikonowy w aerozolu. Likwiduje objawy, a nie przyczynę, ale to tanie i skuteczne na wszelkie skrzypienia, czy piski. Koszt opakowania oleju to kilka złotych, przyda się także zimą do zabezpieczania uszczelek i zamków przed zamarzaniem.
Szanowni Koledzy, Dziękuje za wszystkie wpisy, cud się nie wydarzył. Kupiłem pin za poważną kwotę (mam potwierdzenie przelewu). Pin uzyskałem przez nasze forum. Mam takie problemy że: jedyny zamek zamarza na mrozie (zaoliwiony, zasmarowany), nie mogę dobrać pilota, chińskie chyba nie chcą działać (immo działa, obsługa centralnego zamka NIE). Zaczynam...
Nie uzywaj WD-40 do tego, zamarza!
Kolego w polówkach, seatach jest problem z zamazaniem zamków i ich zanieczyszczeniem, typowa usterka (zamków wewnątrz drzwi nie z wkładką do kluczyka) zacznij od wyjęcia, oczyszczenia a potem nasmarowania zamka kierowcy powinno pomóc ale trzeba to zrobić ze wszystkimi zamkami skończą się problemy z zamarzaniem i niepoprawnym działaniem centralnego zamka....
Witam, Porozmawiałem wczoraj dokładniej z domownikami. Doszliśmy do wniosku, że lepiej nie kombinować z dodatkowymi urządzeniami. Szczerze to nawet o tym nie wiedziałem, ale jednak zamek w furtce był, ale został on zdemontowany, ponieważ w zimę ciągle zamarzał. Z tego co usłyszałem od ojca, nawet środki przeciw zamarzaniu zamków nie sprawdzały się....
Odłącz drugiego mastera, tzn. podłącz go jako siłownik slave. Jeżeli masz uniwersalny central tki jak maja na allegro to podłącz w nim tylko przewody zielony i niebieski. Czarny , biały i brązowy nie podłączaj . Zaizoluj wolne końcówki. Po drugie przesmaruj sobie zamki, mogą zamarzać i wtedy siłowniki mogą nie uciągnąc.Po trzecie sprawdź połączenia...
Mogę się mylić, ale chyba nie ma jako takiego czujnika krańcowego, wydaje mi się, że jest to realizowane w zamku za pomocą mikrostyku. Tak właśnie jest. Nie które auta tak mają (tak jak moje- ROVER 75) . Zamarza mikro styk w zamku jak jest mróz i kontrolka świeci się dopóki nie odmarznie . U mnie zdarza się to tylko na mrozie.Oczywiście mogą to być...
wstawiłem jeszcze przed zimą centralny zamek ale kompletnie się nie sprawdza , zimą zamarza a czasami potrafi sam otworzyć samochód Kolego wepnij sam sterownik np. bx10.
Tak wiem , potraktował mnie jak złodzieja. Tam mam przycisk reset i tej metody już próbowałem ale nie reaguje. Kiedyś mi się zapasowy pilot rozkodował, to kombinacją tego przycisku i stacyjki ponownie go zaprogramowałem, natomiast w tej sytuacji albo jest jakaś kombinacja która go odblokowuje albo po wielu moich nieudanych próbach zablokował się na...
Powinny wystarczyć. To zależy jak ci chodzą zamki. Jak są w pełni sprawne, to nie ma sensu ładować mocniejszych. Jak ci zamarzają, przycinają się, są zabrudzone to możesz dać te 6 kilowe. Choć wtedy należałoby najpierw usunąć przyczynę, czyli zrobić zamki.
Spalanie zależy między innymi od stylu jazdy . Co drzwi to najpierw osusz , a później posmaruj smarem do zamków.
Mam taki wyłącznik podłączony w samochodzie - zasila mi 2 oporniki 30W umieszczone na zamkach w drzwiach bo mi zamarzały w zimie (nie wkładki, a sam mechanizm). Pracuje to już 2 lata. Też miałem obawy co do przepięć od rozrusznika i dałem po bezpieczniku transil 16V. Bezpiecznika nie pali, więc tam nie ma wyższego napięcia - akumulator dobrze tłumi...
Chyba jednak nie, miałem okazje montować ten sprzęt i wiem że na 4 przewodach to idzie sygnał, + 2 dodatkowe do zamka, ale na szczęście masz na tyle przewodów. A dla jasności rozwiązanie tzw. "impuls" jest również bardzo przydatne, gdy nie ma więcej przewodów niż 4, to kaseta za pomocą kondensatorów steruje zamkiem z pamięcią.. Każde zamki się psują...
Zamek w drzwiach jest sterującym ale powinno być sterowanie też na klapie bagażnika sprawdż to jeśli chodzi o zamarzanie to może się to zdażyć dość częstą przyczyną uszkodzenia jest spalony przełącznik w drzwiach kierowcy
Zgodnie z instrukcja olej wymienia się co 15tyś lub raz na rok. Może przy każdej wymianie to przesada jak mi ktoś sugerował. Sądze, że raz na trzy lata można to zrobić i nie jest to skomplikowane ani drogie. Pierwsze problemy z odmą pojawiły się po 6 latach po kupnie nowego auta (więc to liczba graniczna). Niezły syf się tam zbiera. Ja czyszcze co trzy...
Dużo wilgoci ! Próbowałeś jakimś odmrażaczem pryskać ? Załóż sterownik z pilotem i powinno być po problemie. Zamki nie będą sie tak wyrabiać !
Mogę się wypowiedzieć tylko o takim, który posiadam czyli 1.9TDI ASZ 130KM ze skrzynią 6 biegową DRW. Nie wiem tylko czy możliwe jest jeszcze znalezienie takiego w stanie godnym polecenia. A3 i Golf są na tej samej płycie podłogowej jednak A3 jest zdecydowanie lepiej wykonana we wnętrzu. Golf niestety trzeszczy, a A3 praktycznie nie nawet w spore mrozy...
Moja rada to niestety rozebrać drzwi i dokładnie umyć zamki (olej napędowy, benzyna ekstrakcyjna lub coś podobnego) potem przesmarować je i poskładać. Na zamkach z czasem zbiera się syf, a w ujemnej temperaturze zamarza i problem gotowy.
Witam. A jaka jest temperatura na zewnątrz samochodu?? Czasami woda zbiera się w przewodach i jak jest mróz to potrafi zamarzać i nie zamykać. Pozdrawiam.
nie podwazam twojej wiedzy przeciez jestes moderatorem ale nie powiniennes pisac ze jestem oszustem - bo tak rozumiem ten wpis. Dobrze rozumiesz ten wpis - piszesz z pozycji użytkownika jednego pojazdu, w dodatku sądząc z opisu strasznego rzęcha. Ja prywatnie zdzieram 3 z kolei B4, żona jeździ jeszcze B3 - blacha? Owszem, na B3 była nieco lepsza, ale...
Witam A ja problem z kluczami dla domowników rozwiązałem w inny sposób - kupiłem najtańszą jaka istnieje na allegro dwu kanałową centralkę do samochodu , z możliwością dokupienia pilotów... Pod 2 wyjścia astabilne podpiąłem układ na NE556 (2x555), który wydłuża mi impuls do 2s i 10s. Przez przekaźniki jeden kanał podpięty jest pod zamek (10s), a drugi...
nie majster ściąga gumowa rurę oczyści coś tam oczyszcza na samym dole silnika gdzie zbiera się cały problem przedmucha powietrzem pod ciśnieniem w stronę silnika / odkręca korek wlewu oleju/ i na pół roku mam spokój Kiedyś szukałem jakiejś recepty na to znalazłem nawet na stronie Rosyjskiej patent z grzałką. ale nie kombinowałem, w salonie WW przecież...
zamarzające zamki drzwi zamarzające wtryski zamarzające biegi
urwany bęben nokia blokada klawiszy lampy ksenony
schemat sterownika masters schemat sterownika masters
Ariston 3318588 – rezystancja czujnika temperatury NTC 10kΩ, charakterystyka, tabela R-T Jak ustawić histerezę w Vaillant ecoTEC Plus?