Nie wpina się reduktora szeregowo z nagrzewnicą, niektóre układy (a tak naprawdę to większość) mają sterowanie ciepłym nadmuchem zrobione za pomocą zaworu dławiącego przepływ cieczy przez nagrzewnicę, zamknięcie go, spowoduje zamarzanie parownika.
Witam. Nie zastanawiaj się nad wymianą membran tylko je wymień i zapomnij o problemie oczywiście należy tez wyczyścić dobrze parownik doskonałym preparatem jest aceton ten do czyszczenia pistoletu z pianki poliuretanowej. Pozdrawiam
Z tego co napisałeś na początku ja sprawdziłbym najpierw czy masz czynny obieg płynu przez reduktor (sprawdź czy po odcięciu gazu reduktor jest gorący). To mi tak wygląda na zamarzanie reduktora i odmarzanie (Jak sie zatrzymam i postoję chwilkę to wszystko wraca do normy .)
Chyba warto też napisać, że upuszczanie gazu spowoduje zamarzanie zaworu, co może dawać poczucie, że "coraz mniej leci, to odkręcę mocniej", a potem może nagle zawór się odmrozić i puścić wiele większe ilości gazu naraz - gdy akurat użytkownik nie będzie w pobliżu. Zdaje się, że mój sąsiad tak zrobił - stąd kolejna sugestia, ażeby nie robić tego w pobliżu...
Witam. Miałem podobny patent. 2 świece żarowe wkręcone w reduktor i zimą sprawdzało się bardzo dobrze. Pacjent polonez i reduktor brc. Przy temp otoczenia -30 stopni po uruchomieniu silnika na lpg w ciągu kilkunastu sekund następowało zamarzanie reduktora i zalewanie silnika. Po uruchomieniu świec problem znikał. Gdy znajdę fotki to postaram się zamieścić....
Problem rozwiązany... Nieszczelność powodowała ubywanie płynu chłodniczego i zamarzanie reduktora. Wymieniona rurka do reduktora i wszystko działa idealnie. PS. W końcu trafiłem na porządnych mechaników. Warsztat niepozorny a zrobili wszystko od ręki, niewymienili od razu połowy samochodu a i cena bardzo ok...
Przepraszam że się w trące ale miałem coś bardzo podobnego , tylko z innym autkiem . Niestety była to uszczelka pod głowicą .Niewielkie przebicie wtłaczało spaliny w układ chłodzenia - z tego korki "powietrzne" w układzie , okresowy brak ogrzewania , zamarzanie reduktora , wyrzucanie płynu itd. Sprawa nie fajna ale fakt.
to sprawa następująca najważniejsze są świece i przewody wys. napięcia , jeżęli to mamy w porządku to sprawdzamy czy jest płyn w układzie chłodzenia jego brak może powodować zamarzanie reduktora a co za tym idzie smród w kabinie , no i ostatnia sprawa regulacja jest ważne żeby silnik był zagrzany i zrobił to ktoś kto sie zna na rzeczy jak zrobi to dobrze...
Zamarzanie zalezy od wydatku paliwa. W kuchence gazowej cisnienie na poziomie okolo 0.3 -0.4 bara plus znikomy przepływ powoduje to ze temperatura otoczenia jest wystarczająca do ogrzania reduktora. Nawet podczas długiego spawania migomatem z CO2 reduktor zamarza. Także trzeba to przetestowac. Reduktory do kuchenek gazowych maja dodatkowo zawor ograniczający...
A ja bym wyeliminował ukł. zapłonowy .Przy niesprawnym ukł.zapł. wystęują wystrzały jak w Sylwestra .Sprawdz ukł. chłodzenia (może zamarza reduktor ) .Wskazane byłoby czyszczenie reduktora i wymiana filtru gazu .Jezeli takie same objawy są na benzynie ,to sprawdz potencjometr przepustnicy.Napisz jaki to wtrysk :ABIMEX ,BOSCH czy MPFI i czy nie zapala...
Kolego 550 KM , błędne wnioski wyciągasz, że ja za wszelką cenę staram się udowodnić, że Prins jest naprawdę dobrą instalacją. Nie mam w tym żadnego interesu, bo nie montuję instalacji gazowych, a jedynie je eksploatuje. Gdyby kolega wszystko dokładnie czytał co na temat instalacji napisałem, to by zwrócił uwagę na to moje stwierdzenie, że każda instalacja...
Na 99% butla podaje fazę ciekłą zamiast gazowej. Stąd ciągłe oszronienie reduktora i narastanie ciśnienia podczas przerw w spawaniu. Tymczasowo rozwiążesz swój problem odwracając butlę do góry 'nogami'.
Reasumując czy, może dojść do cofnięcia płomienia Nigdy nie słyszałem o takim przypadku i raczej nie jest możliwy, chyba że dużo tlenu by było w zbiorniku. Hmmm....sama się dociska czy jak? Nie ma potrzeby nic dociskać. jakie ciśnienie ma ten gaz w butli 11 kg Zależy od temperatury i proporcji propan-butan. Przeciętnie to około 4-6 barów przy 20°C,...
Napisz jaki silnik i jak to się zaczęło,czy miałeś ubytki płynu chłodniczego,czy zmieniałeś może płyn,czy z nawiewu leci ciepłe powietrze,czy wentylator chłodnicy się włącza?Wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie mam pewności(za mało danych). A nie napisał czy odpowietrzał tak wiec raczej 100% zapowietrzony, to nie kamien bo zapchało...
Jak chcesz żeby wydostawał się gaz to potrzebujesz butle bezsyfonową. Ps kiedyś spawałem migomatem z butlą syfonową - przy intensywnym spawaniu po pewnym czasie zamarzał reduktor i trzeba było czekać aż odtaje albo polewać ciepłą wodą.
Koledzy nie wiem dokładnie który przewód doprowadza płyn do reduktora a który odprowadza. Czasem jest to jednoznacznie opisane na samym parowniku: http://obrazki.elektroda.pl/2462736000_1...
Reduktor wygląda o.k. natomiast stosowanie CO2 wymaga podgrzewacza przed reduktorem ,chyba że będzie to krótkie spawanie inaczej reduktor zamarza co skraca jego żywotność.Do spawania używa się mieszanek na argonie. Zbudowałem kiedyś migmaga ,przepływ mam ustawiony na 5/min. spawa o.k .,ciśnienie w butli to ponad 100at. Jeżeli masz legalizowaną butlę...
Sprawdz odpływ płynu z reduktora. Miałem taki sam problem z zamarzaniem reduktora.
Czy reduktor Ci nie zamarza i czy węże wodne poprawnie zamontowane (dopływ-odpływ)? Sprawdź szczelność dolotu, szczególnie w okolicy miksera, to może być przyczyną wysokiego spalania.
Przyczyną zamarzania reduktora jest brak jego ogrzewania. Nie wykluczone, że w wyniku zamarzania w reduktorze powstały inne szkody. Jeżeli przez reduktor jest przepływ (gorące oba przewody do reduktora) i dalej szwankuje to trzeba go rozebrać i zobaczyć co go boli.
zobacz czy nie zamarza reduktor
A nie ubywa ci wody-płynu chłodniczego bo moze byc uszkodzona uszczelka pod głowica i nie masz dobrego cisnienia w silniku do moze powodowac zły przepływ płynu chłodzącego który doporowadza do zamarzania reduktora
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
Kolego przeczytaj mój post wyżej...przepływ płynu może byc blokowany przez zamarzający reduktor
Wiem co to jest chłodziarka absorboyjna, moja uwaga dotyczyła tego zdania: à propos klimy sprężarkowej a gdyby zamiast gazu palnego zastosować gaz co2 w trakcie spawania migomatem też zamarza reduktor bez podgrzewacza i jest tani
Zapchane filtry, zamarzający reduktor. Co to za instalka i przy jakiej temp. wskakuje na gaz
Podobne objawy zauważyłem u siebie. Podejrzewam "zamarzający" reduktor, po podgrzaniu suszarką niby spawa się niby normalnie. Masz podgrzewacz CO2 ?
U mnie w audi 2.0 pomogła wymiana korka z odpowietrznikiem w zbiorniczku wyrównawczym jeśli chodzi o zamarzanie reduktora,mechanik tłumaczył że pompa nie nadążała zrobić odpowiedniego ciśnienia czy coś...
No to w Twoim przypadku masz albo niesprawny układ podgrzewania reduktora - tzn. zapowietrzony układ chłodzenia, albo kompletnie rozregulowaną instalację. Sonda raczej na to nie wpływa. U mnie nie jest połączona. Twoje gaśnięcie wygląda na zamarzający reduktor. Jak zgaśnie to dotknij ręką reduktora. Jeśli będzie zimny/oszroniony to masz przyczynę.
Zamarzał reduktor.....mało płynu w układzie chłodzenia....a przy ciut rozgrzanym silniku nie zaszkodzi przełączyć na gaz(zresztą tak się właśnie robi).
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Ciekawy temat... 1. Ta butla ma intrygujący kolor... zielony... butle z CO2 są szare (całe) a kolor wskazuje że to jest CO2 ale spożywczy (no chyba że jest to lewa butla)... 2. Kulka podnosi podczas spawania - tak ma być kulka obrazuje ci wypływ gazu... 3. Wydaje mi się że ten reduktor nie trzyma ciśnienia (z obrazka widać że to jakieś chińskie badziewie),...
No w sumie to chyba nie będę nic robił tylko podjadę do gazownika . Bardzo długo na przełączenie nie czekam no ale to przecież chodzi o to żeby nie zamarzał reduktor ,to po co aż 30 stopni ?
Na dzień dobry bezwzględnie napraw (wymień) pompę wody. Twoje problemy z gazem biorą się właśnie z powodu niesprawności pompy. Ubywa ci płynu chłodniczego i z tego powodu zamarza reduktor gazu.
Sprawdź czy nie zamarza reduktor. Jeżeli chodzi o to, że niemogłeś silnika uruchomić gdzy sam ci zgasł to jest to normalny objaw. Zgaśnięcie nastąpiło z uwagi na zbyt bogatą mieszankę, za dużo gazu. Potem niechce odpalić ponieważ silnik zachowuje się jakby był zalany. Łatwiej go odpalić gdy się wciśnie gaz do dechy.
uważam maly że powinieneś zacząć od regulacji zaworów [ w tico z gazem powinno śię to robić co 10 tyś. ] Następnie ustawić gażnik i wyprzedzenie zapł. książkowo. [nie zapominając o sprawdzeniu wszystkich przewodów podciśnieniowych ] Należy również dbać o filtr gazu . I najważniejsza rzecz to właściwe i dostateczne ogrzewanie reduktora. [ bez tego red....
Może przyda się Ci taka informacja. Podczas spawania migomatem w osłonie CO2 też lubi zamarzać reduktor tj. przy dużym poborze gazu. Fachowcy wymyśli podgrzewacz elektryczny, który montuje się na przewodzie z w/wym. gazem. Szkoda, że są one 230 v, a może są w sprzedaży takie podgrzewacze na 12 V.
Reduktor zamarza.
zajeździłem już trzy auta na gazie robiąc po 350 400 tyś km każdym i odpalałem każde na gazie do temperatury -10 stopni. sposób był tylko jeden - musiałem dopasować dawkę gazu przed rozpoczęciem kręcenia rozrusznikiem a przy ujemnych temperaturach trzymać motor na obrotach ok 2000 - 2500 obr/min inie ruszać aż się nie ruszy wskazówka temperatury gdyż...
Nie zamarza Ci reduktor? Bo to wyglada na jakies zapowietrzanie sie ukladu. Napisz ile przejechales na tej instalce.
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
To banalene ale sprawdz plyn chlodniczy moze reduktor zamarza troche . Pozdrawiam
Reduktor zamarza
Narazie używam gazu z butli śniegowej musiałem jeszcze zrobić podgrzewacz gazu - użyłem do tego celu grzałkę od lutownicy kolbowej 250W. zamiast podgrzewacza wystarczy z butli/gaśnicy wyciąć rurkę która idzie od zaworu do dna butli. W tak przerobionej butli CO2 pobierane jest w postaci gazowej a nie płynnej co zapobiega zamarzaniu reduktora. Operacja...
Prosimy o wytłumaczenie czemu jest źle. Nie wszyscy się znają. Czy dobrze się domyślam, że w czasie silnych mrozów na zewnątrz budynku - szczególnie w okolicach reduktora gaz będzie poprostu zamarzał? Bo z rurkami to się domyślam, że nie tyle o miedź tu chodzi co o to, że to lutowane rurki i trochę strach czy szczelne?
dikladnie gaz rozpreza sie na zaworku zamiast w reduktorze
Przy tej mocy silnika nie trzeba podgrzewać, kuchenka gazowa ma moc ok 5KW i reduktor nie zamarza...
Oczywiscie ze ukladu chlodzenia, w ktory to wlasnie wpiety jest reduktor. Gdzies czytałem ze sa z tym wlasnieprobloemy (zamarzanie itp.)
W tym okresie jak zapalasz i przełączysz na gaz, parownik pewnie Ci zamarza. Reduktor jest ogrzewany płynem chłodniczym i lepiej jakby się troszkę rozgrzał (mówi się o 30 stop.) Bardzo dużo osób przyjeżdża do mnie z takim problemem. A ja choć z niedużego doświadczenia wiem że samochód tak szybko przełaczany na gaz jest w stanie spalić nawet dwa litry...
Gaz z butli wymaga zdaje sie innej dyszy. Reduktor jest potrzebny, nie znam sie za bardzo na pg4, ale co z ciśnieniem wody, które ma mieć jakąś wartość? Butlą 11 kg na pewno 3 osoby będą się prysznicować przez kilka dni, nie wiem tylko, czy intensywny pobór gazu nie spowoduje zamarzania reduktora i spadku ciśnienia w butli. Ogrzewacze TRUMA, grzeją...
te butle miały kiedyś nakręcany palnik gazowy (kuchenka turystyczna) Moje butle też dawniej do tego służyły. Więc butle są w porządku, tylko ta butla mogła być napełniona pod "korek" i to może powodować, że na początku jej używania butlę butlę może opuszczać gaz w stanie ciekłym w wyniku gwałtownego parowania (wrzenia) ciekłego gazu. Efekt podobny...
Zimny reduktor pewnie zamarza, co jest normalnym objawem.
Witam, Mam duży problem. Jesteśmy na końcu sieci gazowej i przy zmianach temperatury z + na - i odwrotnie zamarza reduktor. Gazownia go wymienia bezproblemowo, ale to jest strasznie męczące. Kilkanaście dni temu gazownia założyła w najniższym punkcie linii skraplacz do wody, ale to nie pomaga. Czego jeszcze mógłbym domagać się od gazowni aby wszystko...
to pewnie reduktor zamarza jak go odpalisz to zajzyj pod maske i zobacz czy jest oblodzony
Jesteś pewien że reduktor nie zamarza? Sam poziom płynu to jedne, ale czy przepływ przez reduktor jest wystarczający? Odepnij węża z odpływu cieczy chłodzącej reduktor i zobacz czy jest przepływ.
Stwierdza brak gazu na podstawie zaniku ciśnienia. Ciśnienie może zanikać bo: - pada czujnik ciśnienia - stykologia / zimne luty itp w obwodzie elektrozaworów - padniety elektrozawór - padający reduktor - problem z ogrzewaniem reduktora -> reduktor zamarza - zagięty / załamany przewód pomiedzy zbiornikiem a reduktorem - zatkane filtry Jak widzisz potencjalnych...
a może płyn na reduktorze ci zamarza możliwe że dolewałeś kiedyś wody jak nie będzie chciał zapalić polej reduktor wrzątkiem powinno zadziałać
Poldolot pewnie w gazie? Wolne obroty giną na LPG i benzynie, czy tylko na LPG? Jeśli tylko na LPG to sprawdź, czy po ostrzejszym traktowaniu nie zamarza Ci reduktor. Wtedy rzuca fazę ciekłą w dolot i przylewa silnik.
Podgrzewacz jest potrzebny, aby zapobiegać zamarzaniu reduktora, jeśli nie obmarza to nie musisz go stosować, co do lepszych efektów spawania bez CO2 to radziłbym sprawdzić czy nie masz zbyt dużego wypływu gazu(występuje wtedy zbyt szybkie chłodzenie spoiny i łuk ma tendencję do gaśnięcia). Poza tym trudno jest radzić coś nie widząc sprzętu - nie ma...
Nie kupuj żadnych magnum ,scherman to chinole,kup bester,minimagster 1502, lub midimagster 1801,możesz je włączyć na 230 v lub 400 v,i wchodzi do nich duża rolka drutu 15 kg za ok 90 zł mała rolka 5 kg ok 48 zł.Mają dosyć mocne uchwyty 14 lincolna,2 lata gwarancji serwis ,części na miejscu. Druga sprawa butla z co2 w zimę w zimnym miejscu może zamarzać...
Czy ten reduktor I stopnia nie zamarza ? Na zdjęciu widać kryształki lodu na obudowie . Może to jest przyczyną skoków ciśnienia gazu ?
U mnie jak pojawiał sie komunikat A01 to okazało sie w końcu ze mam problem z reduktorem( zamarzały cały czas) gazu przy liczniku został wymieniony dwu krotnie reduktor i dopiero za trzecim razem dostałem w pełni sprawny reduktor i do tej pory wszystko smiga jak trzeba. trzeba sprawdzic ciśnienie gazu i jak jest cos nie tak wzywać gazownie Dodano po...
rano go odpalam na LPG Reduktor ci nie zamarza ?
Potrzebny jest analizator spalin więc proponuje jechać do gazownika.Koszt to od 30 do 50 zł.Co do ogrzewania reduktora to masz chyba jakiś problem bo dobrze podłączony do układu chłodzenia reduktor nie powinien zamarzać.Dwa trójniki przed nagrzewnicą podłączone do reduktora to jest raczej ok.
jesli czysciłes elektrozawór reduktor nie zamarza to albo jest w nim duzo mazutu i dopiero ja płyn chłodniczy złapie temp.to reduktor puszcza gaz spróbuj go przeczyscic i zrobic regulacje na analizatoze
gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej zera. Może zamarza coś na przyłączu gazu (reduktor ?). Czyli trzeba sprawdzić czy poniżej zera jest gaz przy kotle i ile tego gazu jest. Jeśli bedzie źle - gazownia.
No, jak masz zawór na nagrzewnicę, to jak go zamkniesz nie zajedziesz daleko na lpg - w przypadku wpięcia tam reduktora. A czy dobrze to nie wiem, gdy nie zamarza to dobrze.
Trzeba założyć kryzę na wężu do reduktora. Tylko z nią nie przesadź bo reduktor będzie zamarzał przy zimniejszym silniku.
Może masz za duży przepływ ustawiony i bardzo studzi ci spaw, lub reduktor zamarza i blokuje przepływ gazu, co spowoduje że spaw będzie brzydki i porowaty. Do Co2 dobrze jest mieć podgrzewacz.
Więc do wymiany reduktor?
Ciekawy pomysł z wykorzystaniem gaźnika jako miksera. Problem z podgrzewaniem gazu też rozwiązany, autor udowodnił że reduktor nie zamarza. Nie widzę zagrożenia ze strony instalacji LPG.
Zmień fachowca.Sam piszesz że przechodząc na benzynę objawy znikają powoli.Sprawdz czy reduktor przypadkiem nie zamarza
pare rzeczy ... czy kolektor/ reduktor/ mieszalnik jest ciepły czy zimny a wręcz oszroniony? ( może zbyt niska temperatura i gaz zamarza może membrana strzeliła.) czy słychać jak przełączasz gaz takie syknięcie ? może tobie przełącznik nie działa ( tak właśnie miałem kiedyś) po przełączeniu na gaz powinno dyś słychać syknięcie gazu / otwarcie butli....
Witam mam ten sam problem. Już byłem U gazownika wymieniałem filtry świece temperatura była podwyższona bo myślał że reduktor zamarza ale nadal problem zostało. Jak tylko auto przełącza się na gaz to wyświetla się ta kontrolka czy tobie i auto przechodzi w tryb takiego dojazdu gdzie pedał gazu w ogóle nie działa a auto jedzie samo powoli. Czy ty doszłeś...
Sprawdź najpierw to co napisałem, najczęściej po takiej awarii reduktor się zapowietrza i zamarza
a reduktor podłącz z powrotem tak jak był równolegle i obniż go troszkę niżej to nie będzie ci się zapowietrzał! odpowietrz dobrze układ i pilnuj zawsze stanu płynu bo jak będzesz miał braki to reduktor będzie zamarzał!
Jeżeli dobrze zrozumiałem to rzeczywiście przweód idący nad silnikiem jest idealnym miejscem dla powsania bąbla powietrza. Jeżeli nie można go odchylić tak by nie tworzył łuku nad silnikiem, to może jakiś zaworek odpowietrzający w najwyższym punkcie łuku. Jeżeli nie zamarza Ci reduktor to na początek postaralbym się osłonić czujnik i blaszkę np. kawałkiem...
Wyglada na to ze reduktory nie sa ustawione na to samo cisnienie lub jest nie jednakowy przeplyw. Jedna butla odparowuje wiecej gazu niz druga i dlatego jedna zamarza a druga nie.
Koledzy Mam ten sam problem. W czasie jazdy następuje samoczynne przełączenie z gazu na benzynę i nie jest to spowodowane zamarzaniem reduktora spowodowany zbyt małą ilością płynu chłodzącego. Juz kiedys miałem ten problem i gazownicy podłączyli mi brązowy przewód na którym występują impulsy sterujące w okolice komputera samochodu ( poprzednio był podłączony...
Jeśli reduktor jest biały to możesz mieć mało płynu chłodzącego i zamarza, ale jeśli śmierdzi to może też być przyczyna uszkodzonego reduktora, który jest nieszczelny.
tak zgadzam się z kiblonurkiem, wszystko ładnie, tylko po paru dniach akumulator do wymiany,a po drugie ciekaw jestem ile litrów wody jest w małym obiegu, myślę że około 2-3, a co za tym idzie ile energii trzeba władować żeby te litry wody chciały się podnieść w 3 min. o kilkanaście stopni. Myślę ,że 1-2 świece żarowe nie wystarczą napewno, dlatego...
heh kolego tak tez zrobilem reduktor podlaczony byl zaraz przed termostatem i mimi wszystkiego byl caly czas obieg przez chlodnice podlaczylem szeregowo pod nagdrzewnice teraz silnik 90stopni ogrzewanie swietne nie szarpie nie zamarza redukto nareszcie normalnie:)
Witaj. Napisz co to za instalacja. Bo BRC ich sporo ma w ofercie. Problemy z ikonką płynu - może masz czujnik uwalony albo płyn kończy żywot? I reduktor/parownik zamarza a tam jest czujnik i jednostki sterującej LPG. Pozdrawiam.
Chłodnica zasilana wodą z wodociągu. Hydrofora nie mam. W wodociągu jest dosyć duże ciśnienie coś powyżej 4bar, dlatego instalator doradził mi reduktor ciśnienia. heavy
Jeśli mogę wiedzieć to określ ten pisk bliżej.Miałem coś takiego u siebie i brzmiało to jak zepsute turbo-coś podobnego jak gwizd.Była to uszkodzona pompa wody.Jeśli chodzi o głowicę , to niekoniecznie uszczelka musi być wydmuchana pomiędzy układem chłodzenia a komorom silnika.Może to być także alternator , który brzmi podobnie jak luźny pasek od wspomagania.Znam...
Dlatego właśnie wstawiłem zdjęcie reduktora. O jak widać ma rurki wodne do podgrzewania. Nawet ci co spawają mają założone na reduktorach podgrzewanie elektryczne. Nie wspomnę gaśnicach CO2 zwanych potocznie śniegowymi a ten śnieg widzisz jak zaczynasz gasić odkręcasz zawór i gwałtowna rozprężenie gazu powoduje że widzisz płatki śniegu. Przez zamarzanie...
Masz niedrożne końcówki zasilania płynem chłodniczym.Węże wodne od reduktora gazu dochodzą do zasilania i powrotu płynu sprawdz ich drożność.Chodzi o elementy do których dochodzą węże wodne biegnące od reduktora.
Witam Na pewno masz plyn chlodzacy zimowy ? Ja mialem pol plynu i pol wody wlane do chlodnicy i skutki byly takie ze takze mialem parownik zaszroniony i na gazie mi przerywal,gasl itp jezeli nie trzymalem gazu do dechy. Rozgrzalem go, wymienilem na plyn zimowy i jest wszystko ok. Kolego co za pierdoły piszesz ? w jaki sposób w jednym miejscu masz wodę...
Może być tak, że reduktor nie daje rady albo zamarza przez co spada ciśnienie lub temperatura i instalacja przechodzi na PB.
Zakupiłem palnik z dwoma dyszami. Mam do osuszenia trochę poliuretanu żeby zaimpregnować. Problemy jakie się pojawiają to po ok 20 minutach ogień z palnika nie jest taki jak na początku. Robi się bardziej czerwony i pływa po powierzchni zamiast zachowywać się jak powinien palnik. Lekki wiaterek miota płomieniem na boki i robota nie idzie. Próbowałem...
Tez jeździłem na samym gazie w mróz ( FSO 1600 motor od poloneza). Na postoju na wolnych zamarzał, ale w drodze pod obciążeniem nim reduktor zamarzł, silnik zdążył sie nagrzać.
A jaką temperaturę ma reduktor w momencie przełączania przy gaśnięciu silnika - może ma tak niską, że zamarza. To według mnie świadczyłoby o za niewystarczającym przepływie czynnika grzewczego przez reduktor i przy niskiej jego temperaturze nie zdąży wystarczająco podgrzać reduktora.
Podgrzewacz gazu można podłączyć do wyjścia z transformatora głównego. Taki sposób stosaowała firma OZAS w Minimagu 160 lub 161 w tej chwili nie pamiętam dokładnie. Podgrzewacz pracuje tylko w chwilach spawania ale to wystarcza aby reduktor nie zamarzał. Dodatkowa informacja jeżeli używa się jako gazu osłonowego mieszanki nie wolno stosować podgrzewacza.
spawam drutem 0,8 a przepływ gazu próbowałem różnie od min. do max i nie było różnicy zamarzał , ale dzisiaj opanowałem sytuację była wina reduktora wyjąłem filterek który był w rurce na wejściu do reduktora. Pospawałem około 10 minut i nie zamarzł.
Zdecydowanie niebieskie pojedyncze na trójnikach Sylwi lub z rozdzielaczem grzebieniowym . Pojedyncze bo wężyki do od wtrysku do wkrętki będą krótkie i identyczne, a długość od wtrysku do rozdzielacza grzebieniowego nie ma znaczenia. Zielone by musiały pracować na dużo wyższym ciśnieniu, dane katalogowe są wg mnie zawyżone, może dlatego że staram się...
Jak ostatnio wymieniałem zaworek to była woda na wyjściu zaworka, dostala się z akwarium pomimo zaworka zwrotnego Camozzi (w ogóle nie dzialal, przepuszczał, w obie strony). Więc może poszla dalej na reduktor, i tam coś zamarza. Dzis mierzyłem przeplyw ilością bąbli na sekundę (za zaworkiem jest wodny licznik bąbelków) i wychodzi na to że przepływ cały...
W filtrze gazu mogła się zebrać woda, która zamarza przy rozruch na zimnym silniku (reduktor nie ma wtedy ogrzewania). Nie powinno się uruchamiać silnika na gazie, reduktor jest ogrzewany cieczą chłodzącą silnik i bez tego ogrzewania można uszkodzić membranę. Gaz w reduktorze przechodzi ze stanu ciekłego w lotny, która to przemiana absorbuje sporo ciepła...
Do wszystkich wypowiedzi kolegów dodałbym jeszcze jedną uwagę być może typ parownika jaki posiadasz poprostu zamarza bez względu na to czy jest w nim płyn chłodzący czy nie o ile płyn nie ma odpowiednio wysokiej temperatury ja jeździłem wyłącznie na gazie bez względu na temperatury przez 5 lat (był to parownik BRC pneumat) i nie było najmniejszych problemów...
Koszt tej całej elektroniki do załączania transformatora w szczycie to całe 10zł, więc w przypadku awarii naprawa nie będzie droga. Koszt kosztem - stracony czas i nerwy spowodowane pilnie potrzebnym a nie działającym sprzętem trzeba doliczyć. W ciągu kilkunastu lat użytkowania więcej wydałem na padające ciągle przekaźniki. A jeden stycznik TSM byłby...
sprawdź czy jest dobrze podgrzewany reduktor, jeśli będzie miał słabe podgrzewanie z jakiegoś powodu będzie zamarzać dysza w nim w środku.
zamarzanie drzwi zamarzanie skroplin instalacja zamarzanie
brama garażowa hormann elektronika dysku seagate pixma ustawić wydruk
bęben pralki whirlpool wirpool pralka
Volvo 850 ECC – jak dobrać panel klimatyzacji do modelu, numery części, kompatybilność Wymiana naczynia przeponowego w kotle gazowym Baxi, Vaillant, Junkers – instrukcja krok po kroku