Nie kombinuj, tylko zatrzymaj się samochodem w miejscu osłoniętym od wiatru i nagrzej porządnie silnik. Przy tych temperaturach płyn szybko puści w wężykach w masce. Następnie wypsikaj wszystko i zalej porządnym płynem.
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
Wysprzęglik jak nic, dobrze że dostęp jest normalny dwie śruby i łatwo sprawdzić, a nie jak w nowszych modelach opla centralny na wałku. pozdr
Zimowe płyny mają cholernie nie równą ilość alkoholu. 2 lata temu w 2dni zamarzł mi cały zbiorniczek płynu! A niby miał być do -22st. Z ciekawości wystawiłem resztę, ok 2,5l na dwór. 2dni z temeraturami ok -14st wystarczyło, zamarzło na kamień :D Myślałem o podgrzewaniu ale to kupa pracy w sumie żeby było sensownie. Zbiorniczek, węże, dysze... Teraz...
ok, sprawdzę a nie wiesz może jest jakiś przekaźnik od tego czy tylko bezpiecznik? bo dziwne że mi przestały działać oba spryskiwacze przód i tył w jednym momencie po przeczyszczeniu styków dlatego myślę o przekaźniku który trzeba przyuczyć czy zaprogramować aby dawał sygnał bo teraz np. widzi zamarznięty płyn i dlatego nie stratuje...? Dodano po 43...
Jest pewien producent solarów który ma solary w układzie otwartym bez naczynia. Zamiast glikolu jest woda, rury połączeniowe solar grupa solarna - tworzywo, podobne do PEX w izolacji. NIe ma możliwości zamarznięcia płynu (H2O) oraz przegrzania. Dla mnie fajny pomysł, tym bardziej że glikol stosuje się ze względu na zamarzanie.
Rozwiązane od szyb - zamarzł płyn od xenonów - padła pompka Dzieki
Jesteś pewny, że przyczyną był zamarznięty płyn? Może przyczyną było zatkanie się obiegu przez osady z płynu? W tym obiegu kolektorów masz naczynie przeponowe?
Co 2 lata zaleca się wymianę. Jakie skutki? Przede wszystkim wszystko koroduje jak zamiast płynu zrobi się brudna woda. Kilka razy spotkałem się z zagotowaniem płynu i całkowitą utratą hamulców w czasie jazdy, choć samo przegrzanie to nie wina płynu. Niedawno też przy dużym mrozie nie mogłem ruszyć z miejsca jednym Subaru, w dwóch kołach po przekątnej...
Zatkane dysze spryskiwaczy, brak płynu, zamarznięty płyn, zatkana pompa, urwany przewód doprowadzający płyn do dyszy, uszkodzona pompka, zatkany gdzieś przepływ. Wszystko sprawdzaj po kolei.
Silniczek, zasilanie, zatkane rurki prowadzące płyn, zatkany/uszkodzony zawór zwrotny, zamarznięty płyn, brak płynu.....
Zamarznięty płyn w układzie. Możesz spróbować uruchamiać go na krótkie chwile tak by się nie przegrzał, po kilku takich uruchomieniach lodowy korek powinien puścić.
Problem rozwiązany. Przyczyną był zamarznięty płyn. Po przeniesieniu auta do garażu wszystko działa w najlepsze. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Niestety, to tak nie działa. Pompa wtryskiwaczy jest sterowana bezpośrednio z komputera. Nie ma żadnych przełączników, przekaźników, tylko wiadro tranzystorów w komputerze które podają napięcia na osobne piny. Jeżeli pompa jest sprawna a nie działa, to są 2 możliwości - zamarzł Ci płyn w pompie, komputer wykrył duży pobór prądu przez pompę i ją permanentnie...
Zamarznięty płyn zagięty wężyk idacy do spryskiwacza
A czemu nie użyjesz glikolu w instalacji? Ten płyn Ci też nie zamarznie.
A skąd ta woda To raczej płyn z chłodnicy więc nie mogło zamarznąć. Płyn w oleju to typowy objaw przepuszczającej uszczelki pod głowicą.
Ja dolewam koncentratu w razie potrzeby, patrząc na kolor i to tyle. Nigdy nie miałem problemu z zamarzniętym płynem. Nie ma co zawracać sobie głowy.
Jeśli zamarzł płyn w reduktorze może są dodatkowe uszkodzenia w głowicy lub bloku silnika. Płyn nie "znika" po uzupełnieniu? Silnik na samostarcie "łapie"?
chyba was wszystkich pogieło co wy piszecie .tęperatura 110 stopni to poprostu zamarzł .płyn nie ma obiegu raczej woda.
Wywróżyłeś to? O Jezusiechrystusie, jaką Ty masz dzieciaku praktykę? W zimie jeszcze zwalił bym to na zamarznięty płyn, ale w kwietniu? Czemu drogie dziecko nie zadałeś innego pytania- w chwili pożądania zmywacza szyb ramiona wycieraczek wykonają trzy-cztery ruchy? To naprowadzi na wszystko.
Włoskie i koreańskie grzeją tak, żeby rękawiczki nie zamarzły. Jak płyn chłodniczy nie wymieniany z 10 -20lat pozatykał kabinowy wymiennik to tak będzie.
Tyle samo czyli 1,5tyś powiedział mój mechanik, pasek sie poluzował z tego powodu że tydzień przed zamarzł płyn(woda) w całym układzie po roztopieniu wszytko było niby ok ale niestety lód w pompie wodnej zrobił swoje.
Spokojnie, może mechanik uszkodził skrzydełka pompy podczas jej demontażu, więc rozpytaj go na tę okoliczność. Jeśli natomiast uszkodzenie nastąpiło z innej przyczyny ( np. zamarzł płyn ), to należy szukać tych kawałków, bo zniszczą nową pompę.
Jak dobrze kojarzę to one się włączają tylko co 3 albo co 5 użycie spryskiwacza... a gdzie masz szukać ew. usterki - cóż - pod maską. Nie wiem jaka u Ciebie teraz jest temperatura, może zamarzł płyn w przewodach i nadal je blokuje.
Z tego co czytam to raczej zwykły objaw korozji na tarczach po nocy. Kilka hamowań, nalot schodzi i jest ok. Jak by zamarzł płyn to by długo hamulców nie było. Jak rano pójdziesz do samochodu to zerknij przez felgę czy tarcze nie są rude.
Panowie, poszukuję schematu bezpieczników w Xsarze Picasso 2.0 HDI (2003r). Problem jest taki że po zamarznięciu płynu letniego do spryskiwaczy przestały działać spryskiwacze (mea culpa). Odstawiłem więc auto ciepłego warsztatu i mechanicy odmrozili, spuścili płyn letni, zalali zimowym ale spryskiwacz dalej nie działa. Pompka podobno sprawna gdy się...
Mam problem ze wspomaganiem kierownicy w mojej skodzie. Po podłączeniu vaga pompa TRW wchodzi na obroty. Wszystko jest W porządku. W czasie jazdy wspomaganie pojawia się, później znika. Nigdy nie wiesz w którym momencie zadziała. Płyn czysty, bez oznak zuzycia Wspomnę że nieszczęście zaczęło się, gdy zamarzł płyn od wspomagania i rozwalił zbiornik....
zamarzł ci płyn ,i to wszystko.
ponieważ nic go nie ubywa A masz płyn letni czy zimowy? Bo teraz już przymrozki i może dysze zamarznięte ?
Witam. Zdarza się że zaczyna puszczać pompa wody, co do mieszania płynów to ja nie spotkałem żeby płyn mieszany w jakimś samochodzie zamarzł.
niestety dla akumulatora (stety dla rozrusznika), jego żywot był na wykończeniu, a na dodatek po nocy pod chmurką zamarzł płyn - dlatego rozrusznik nie miał siły kręcić. Stan na dziś - aku nowe 115Ah (460,-PLN), płyn zimowy nowy 11L (ok 70,-PLN), działający sprzęt - bezcenny :). Dzięki za pomoc i pozdrawiam. temat zamykam.
Czyżby poprzedni płyn zamarzł i zablokował pompkę?
Jak płyn zamarznie może rozsadzić głowicę , i będzie już po niej . Poza tym wrzenie płynu może wskazywać na brak obiegu wody . Winna może być pompa wody ,lub zatkana chłodnica i uszkodzony termostat . I to by było tyle na początek
Te rury pomiędzy domem a kotłownią uważam że są zbyt cienkie. Czyli rozumiem że ta rura bezpieczeństwa będzie co prawda zaizolowana ale wystawiona na zewnątrz i narażona na zamarznięcie? Jesteś pewien że to nie zamarznie? W twoim przypadku albo napełniłbym układ płynem niezamarzającym albo jeszcze lepiej zrobił wymiennik ciepła.
Dokładnie, zmieniać na płyn żeby nie zamarzło jak przyjdzie mróz.
Ja od wczoraj mam to samo - Też w Berlingo 1.9 2001r więc byłbym wdzięczny jak ktoś by wiedział o co chodzi . Dodano po 5 Ano właśnie - Identycznie - Nie doczytałem - U mnie też zamarzł płyn od spryskiwacza szyb i po próbach odmrożenia i po nieudanym spryskaniu szyb tak zaczęło się dziać .
Zrobiłem test, trochę płynu do zamrażarki i zamarzł. Nie znam proporcji bo do wody później dolewałem płyn, ale chyba powinienem zwiększyć stężenie płynu w wodzie. Możliwe, że -20st jest w zamrażarce.
Witam mam problem ostatnio w trasie kierowca przegrzał auto bo przerdzewiał mu korek w głowicy co przy zamarznięciu płynu go wypchnie a nie rozsadzi głowice gdy go wymieniłem okazało się że poszedł płyn do oleju rozebrałem głowice uszczelka nie wygląda na przegrzaną nie ma śladu żeby mógł płyn przejść do kanałów olejowych gdzie jeszcze może przepchnąć...
Wczoraj gadałem z znajomym i powiedział ze silnik rosadzi bo nie jest przystosowany do LPG ile w tym prawdy oceń ty Wg. mnie nie ma na to najmniejszych szans. Znajomy jakieś mity tworzy wyssane z palca. Silnik masz chłodzony powietrzem, a nie wiesz że gaz musi być ogrzany płynem żeby nie zamarzł ? Nie wiem jak to rozwiążesz, ja nie mam pomysłu. Mikser...
Witam, nie miałem chyba odpowiedniego płynu i pewno mi zamarzł. Nie działają mi spryskiwacze, nie słychać działania pompki, jak sobie z tym poradzić, co mogę sprawdzić? Płyn nie ucieka, dolałem zimowego, jest teraz ciepło, spryskiwacze nadal nie działają i pompka nie brzęczy.
Żadnego dźwieku nie słychać podczas uruchamiania spryskiwaczy... Ten samochód mam od 1,5 tygodnia, jeszcze przed tymi mrozami kupiony i podczas jazdy na 2gi dzień nie zadziałało gdy była potrzeba. Też moja taka pierwsza myśl była, że może zamarzł płyn, bo kto wie co tam było zalane wcześniej. Ale..mimo wszystko dobrze byłoby wiedzieć, który przekaźnik,...
Nie bardzo rozumiem jaki by to miało sens?, po co podgrzewać płyn do spryskiwaczy skoro on i tak nie zamarznie? Dysze spryskiwaczy owszem zdarza się że po odparowaniu alkoholu z płynu dysze zamarzną, ale to rzadkie przypadki. Czemu to ma służyć to podgrzewanie??
Witam serdecznie użytkowników. Mam taki problem w Citroenie C5 2003 rok wersja kombi 2.0 HDI po pierwszych przymrozkach padło sterowanie pompką spryskiwaczy. Pompka jest jedna i obsługuje przednia i tylną szybę, zależnie od tego jaka jest polaryzacja zasilania. Pompka na pewno działa bo po wymianie na nową jest dalej to samo czyli tylni spryskiwacz...
Pierwsze pytanie to czy odpowietrzyłeś i czy ogrzewanie działa? Płyn aby nie zamarzł? Jeśli zamarzło, mogłeś uszkodzić pompę wody, będzie do wymiany.
Aby ją podgrzać. Zimą zamarzła by zasysając powietrze.
witam przeszukałem internet i nie znalazłem za wiele o spryskiwaczach podgrzewanych czy ktoś wie na jakiej zasadzie działają podgrzewane dysze spryskiwaczy w touranie, u mnie są podgrzewane a ostatnio zamarzł mi płyn w spryskiwaczach i zastanawiam się czy one w ogóle działają.
Pany -2 a nie okolice -15. Płyn nie ma prawa zamarznąć nawet podczas szybkiej jazdy w tej temperaturze. Lewy płyn i tyle
Czyli szukasz zasady działania termostatu itd zamiast napisać że masz zimno w środku. Jakie auto, jaki silnik żeby było wiadomo w czym grzebać bo nie wszystkie samochody są takie same. Co do "inne czary". Przy -8st, nadmuchu włączonym na max i jałowych obrotach może być tak że przepływ płynu przez nagrzewnicę jest mały a zimnego powietrza duży i to...
Witam. Gdy będą ujemne temperatury mimo ogrzania płynu w zbiorniku, zamarzną końcówki spryskujące szyby, rurki z płynem a nawet pompka jeżeli jest na zewnątrz zbiornika. Pozdrawiam.
Albo dodać do wody sól,bo wtedy woda chyba też nie zamarznie,ale płyn to dobry pomysł ;) a co do tego,że lodówka nie wydoli,to własnie dlatego dałem duży zbiornik wody,aby ciepło sie rozłożyło w tej zimnej wodzie i lodówka dała rade,bądź woda była dłużej zimna.Według mnie z taką ilością ciepła chyba sobie poradzi-nie będe nic obliczał,tylko zobacze...
Zimna chłodnica na dole, a ciepła na górze jakoś mnie nie przekonuje. Wydaje mi się że to normalnie. Płyn przychodzi górą ciepły studzi się w chłodnicy i wraca na silnik chłodny. Masz racje ale u mnie była zimna na dole a w zbiorniczku się woda gotowała, wskazówka na max. Okazało się że kanaliki na dole chłodnicy się zatkały, nie było dostatecznego...
Kol. kortyleski- forumowicze mają rację- gaz aby odparować potrzebuje ciepła i pobiera je od płynu chłodzącego. Jeśli będzie duży pobór gazu (duże obciążenie) to trzeba doprowadzić więcej ciepła. Zimą po uruchomieniu zimnego silnika i natychmiastowym ruszeniu zdarza się że dochodzi do zamarznięcia płynu chłodzącego w parowniku!!! I wtedy trzeba go polać...
Sprawdź wszystkie jeśli nie masz pewności, który to. Wiesz kolego...może miałeś letni płyn, który zamarzł i teraz pompka jest zablokowana
kolego sprawdzi czy nie przybywa ci oleju ,sprawdzi czy nie masz wycieków płynu ,ale z tego co piszesz to będzie uszczelka pod głowicą
co robić ? Osuszyć układ hamulcowy. :D Uszczelnić układ pneumatyczny Volvo i przyczepy - jeśli ma przyczepę. Przy dużych wyciekach powietrza osuszacz nie ma kiedy się zregenerować i mimo, że jest sprawny nie osusza powietrza. Gdzie dolewasz ten płyn Wabco?. Do której butli?
Witam. Proszę o informację czy ktoś ma podobny traktorek. Chcę przed zimą wylać z chłodnicy wodę żeby nie zamarzło i zalać jakiś płyn chłodniczy. Wczoraj oglądałem traktorek z każdej strony i nie wiem gdzie jest zaworek do spuszczania płynu chłodniczego. Mam go od kilku miesięcy i jeszcze go nie znam dokładnie.
Ale w ciągu miesiąca by się ulotnił. Może coś w tym jest, w innym temacie pisałem że pieką mnie oczy w czasie jak grzejniki grzeją. Ale powinien się wtedy zmienić poziom płynu? Ten słoik z płynem który nie został wlany będę grzał na kuchence elektrycznej w kąpieli wodnej i zobaczę co się będzie z nim działo. Ale wpadłem na inny pomysł. Jako że jestem...
Mój mąż się nie zna a na warsztat pieniędzy nie ma. Siostra moja ma samochód Ford Focus 1.8 benzyna z gazem, niebieski, hatchback, rocznik 1999, skrzynia manualna. W ubiegłym roku na zimę zamarzł płyn w chłodnicy. No może nie zamarzł lecz zrobiła się galareta. Auto parkuje na parkingu strzeżonym pod chmurką. W związku z tym że płyn jeszcze nie zamarzł...
Z drugiej strony jeżeli jest koloru niebieskiego to należy zakładać że to płyn do chłodnicy. Możesz dla pewności wziąć trochę strzykawką tego płynu do jakiegoś malutkiego słoiczka czy nakrętki i włożyć na noc do zamrażalnika. Jeżeli nie zamarznie to na 100 % płyn. Nie ma co go spuszczać, bo obecnie płyny są mieszalne, dolej tylko ile trzeba i to wszystko.
Zamarznięty parownik mógł zalać gazem silnik, kolektor ssący. Trudność w odpaleniu - zalany gazem silnik to odpalanie na gazie i benzynie jednocześnie, za bogato w paliwo by łatwo odpalić silnik, typowa sytuacja zdarzająca się przy 1 i 2 generacjach gazu, przy sekwencji gaz może przedostawać się wężykiem podciśnienia parownik/kolektor/map sensor. Pękła...
Kup koncentrat płynu dolej do letniego i masz zimowy albo wlej z butelkę denaturatu i też nie zamarznie.
W sesie ze nagrzewnica mogla sie popsuc ? W sensie że jeżeli rzeczywiście zamarzł to mógł "rozwalić" chłodnicę oraz wiele innych rzeczy.
można mieszać, nic się nie stanie, zmieniszy się trochę "wytrzymałość na zamarzanie" jak jesteś pewny, że masz do -50 st. C to jak wlejesz trochę wody (destylowanej najlepiej) to nic. Przecież koncentraty właśnie miesza się w odpowiednich proporcjach z wodą destylowaną i wtedy otrzymujemy do jakiej temp. płyn nie zamarznie.
Witam Mam pytanie odnoście mojego auta (opel vectra B 2.0 16v). Przy odpaleniu silnik ładnie i równo pracuje ale po przełączeniu na gaz zaczyna chodzić jakby na 3 "gary" nie wiem czym jest to spowodowane. Dodam że robiłem głowicę bo zamarzł mi płyn chłodniczy i narobił szkód. proszę o pomoc. pozdrawiam
Podczas ostatnich mroźnych dni zamarzł mi płyn w zbiorniku spryskiwaczy. Płyn zimowy do - 22 stopni. Na zewnątrz było max. ok. - 7 stopni. Po zmianie stanu skupienia tego płynu - jak ponownie stał się cieczą nie udało już mi się skorzystać ze spryskiwaczy - nie działają. Chciałem zdemontować zbiorniczek z pompką (zdemontowałem wycieraczkę i plastik...
Myślę, że jak parę dni postał na mrozie z tą wodą to jednak sprawdź czy ci płynu nie ubywa i czy nie "gazuje" w zbiorniku wyrównawczym (na zimno i gorąco) Sprawdzaj na razie tylko na benzynie... Wiem, że mogła pójść uszczelka przy zamarzniętym płynie, ale płynu nie ubywa po wymianie na "na pewno zimowy", w zbiorniczku wyrównawczym też spokojnie A czujniki...
Witam Jak dla mnie normalnie nagrzany dom (nie wiem jak jest docieplony) nie powinien wychłodzić się do temp. ujemnych w ciągu 5 dni. Szczególnie gdy obecnie temperatury nie są niskie. Ja zostawiłbym kocioł gazowy na temp. przeciw zamarzeniowej i tyle. Opróżnianie wody i pozostawienie pustej instalacji, szczególnie gdy masz grzejniki stalowe może prowadzić...
Miałem okazję wypróbować skandynawski patent na mrozy. W bloku silnika jest umieszczona grzałka 100 watów , włącza się ją przez specjalny wtyk (tzw żelazkowy) umieszczony pod przednim zderzakiem , do 220V. Po 1 - 2 godz grzania silnik odpala momentalnie , jak latem, a i w kabinie ciepełko! A do oleju napędowego dolewam kilka % zwykłej benzyny i diesel...
Jeśli wystepuje to tylko na gazie to powodem jest prawdopodobnie zamarznięcie reduktora. Zanim płyn zacznie podgrzewać reduktor upłynie troche czasu (szczegulnie gdy masz uszkodzony termostat i układ hłodzenia startuje na pełnym obiegu- czyli przez hłodnice). Zapalaj albo na benzynie -szczególnie gdy jest zimno i sprawdź termostat.
parownik zamarza malo płynu w chłodnicy jak zamarznie to będzie śmierdział gaz
Witam Potrzebuję się dowiedzieć jak się dostać pod wycieraczki na przedniej szybie. Przy przymrozkach zamarzł mi płyn(był do -10). Teraz widzę że oprócz standardowych 4 dysz doszły mi jeszcze 2 pomiędzy dwoma spryskiwaczmi. I chciałem się dowiedzieć jak się tam dostać. Odkręciłem osłonę filtra ale tam nie ma śrub . Jedyne śruby jakie widzę to te od...
woda mogła zamarznąć (jeśli miałeś wode a nie płyn) i możesz się liczyć z tym że pękł blok.
Witam. Taka mała zagadka dla rozrywki. Dziś robiłem taką sztukę Citroen C3 z 2006 roku z silnikiem 1,4 Hdi. Usterka powstała po wymianie silniczka spryskiwacza (zamarznięty letni płyn) w innym warsztacie. Objawy -brak działania pilota -samoczynne załączanie się wycieraczek po włączeniu zapłonu -brak świateł postojowych po wyjęciu kluczyka, po włączeniu...
Solar musi być napełniony płynem do solarów żeby nie zamarzł, dlatego nie możesz tak podłączyć jeśli już zastosować wymiennik płytowy z regulatorem temp. różnicowym i pompa.
czy do tej pory było ok ??? jezeli tak i nie przybywało płynu -to w takim układzie kiedy był płyn wymieniany lub co było dolewane ???? jezeli wszystko było ok, a autko stało na polu to wskazuje na to ze płyn gdzies zamarzł (nie całkowicie) przez co nie było obiegu w ukl. chłodzenia, płyn ktory sie zagrzał nie płynął dalej tylko grzał sie dalej stojac...
Zimą jeździło autko bez problemów, więc jak nie zamarzł to chyba to był płyn? Ale co do tego płynu, to wlałem różowy i niebieski, a wkładając z ciekawości chusteczkę do zbiorniczka żeby zobaczyć kolor płynu, to można powiedzieć że jest on bezbarwny, może lekko żółtawy(śladów oleju brak). Nigdy też w te kolorki nie wnikałem, ale coś tutaj jest chyba...
Tobie zasugerowano zamarznięcie, też mam Zafirę, może niekorzystny obieg powietrza w trakcie jazdy? I przymarzło bo była woda? Dla mnie dziwne że mechanik stwierdza zamarznięcie i nie wymienia płynu - dla niego to pikuś, koszty tez nieduże, a możliwość zablokowania to spore ryzyko. Ew. nie do końca dobrze odpowietrzony układ.
Po co odpalałeś jak wiedziałeś że zamarzł? Skoro zamarzł to jakiś nie tego ten płyn i w dodatku zimowy. Na moje zapachana odma, zrobiło sie ciśnienie wieksze w silniku i wywaliło olej w najsłabszym punkcie.
Witam, Mam problem z samochodem. Otóż nie działa spryskiwacz tylnej szyby. Na przedniej szybie spryskiwacze chodzą. Na tylnej szybie wycieraczka chodzi lecz nie chodzą spryskiwacze. Co może być przyczyną? Bezpiecznik RR Wiper sprawdziłem i jest sprawny. Płyn nie zamarzł bo jest lato... Macie może jakiś pomysły? Pozdrawiam
Użycie płynu doprowadzi do przegrzania silnika. Inna (wyższa) temperatura wrzenia, inne ciepło odparowania itd. Radzę wyłącznie wodę, w czasie pracy nie zamarznie, a po robocie spuszczać.
Oczywiście że można zalać można zalać nawet w "ciapku" c-330/325/328 ale najpierw należy wylać całą wodę i odczekać aż wykapie żeby w zimie nie zamarzło:)
Możliwe że oberwał ci się katalizator i zapchał wylot spalin. Sprawdż też czy masz odpowiedni poziom płynu chłodniczego bo mógł zamarznąć parownik.
do sprawdzenia.przede wszystkim płyn w układzie chłodzenia chodzi o poziom.na wszelki wypadek można odpowietrzyć reduktor może to być jedną z przyczyn.w reduktorach przy zbyt małej ilości płynu wytwarza się poduszka powietrzna i nie jest ogrzewany,wtedy gaz nie odparowuje a zamarza.w momencie przełączenia go na benzynę ten zamarznięty gaz zaczyna powoli...
Pompka spryskiwacza szyby przedniej i tylnej przestała działać. Płyn i wężyki nie są zamarznięte, pompkę zdemontowałem, bez problemu spuściłem płyn ze zbiorniczka i pompki. Pompka po przyłożeniu napięcia działa. Sprawdziłem bezpiecznik w komorze silnika F4 10A sprawny. Sprawdziłem dla pewności wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i kabinie - wszystkie...
To co masz to jest podgrzewany spryskiwacz,rzecz przydatna,w przewodach ci nie zamarznie przeciez plyn,o ile masz zimowy.A po jaka cholere chcesz plyn grzac to ja nie wiem. Pozdro
to może jest już w nim dużo wody i poprostu zamarzł , ja bym zaczął od wymiany płynu , a po 2 latach czas najwyższy
Witam. Ostatnio natrafiłem na instalację c.o , która była kompletnie nie szczelna na połączeniach lutowanych i na uszczelkach przy piecu i pompach. Instalacja była zalana jakimś płynem chłodniczym do samochodów osobowych. Praktycznie każde połączenie było nie szczelne z zielonkawym nalotem. Polutowałem instalację na nowo i zalałem wodą. Stara instalacja...
Ja tuż przed mrozami do pustego (prawie, bo pompka już tylko "bzyczała", ale nie podawała płynu) zbiornika dolałem płynu zimowego z PoloMarketu. I niestety nie uruchamiałem wówczas spryskiwacza. Może resztki płynu letniego rzeczywiście zamarzły w pompce... albo tani płyn z supermarketu powinienem sobie darować. Czyli cóż, czekać na ocieplenie... Poczekam...
Czy go odpalasz na gazie ? Jeśli tak to ...jak najbardziej jest taka możliwość aby parownik zamarzł - rozprężający się gaz osiąga dosyć niskie temperatury a jeśli dodatkowo obieg płynu jest słaby to ....parownik zamarza. Coś takiego w "zwykłych" instalacjach bez kompa to często spotykany problem dlatego zaleca się uruchomienie na benzynce i dopiero...
Popieram post kolegi powyżej (MAN Electronics) faktycznie jest tak że podczas oczyszczania instalacji adblu powietrze przepycha resztki adblu do zbiornika aby podczas postoju przy niskich temperaturach płyn adblu nie zamarzł i nie spowodował uszkodzeń systemu. Problem najprawdopodobniej będzie leżał po stronie odpowietrzenia zbiornika.
Jak spryskiwacze podgrzewane działają prawidłowo to płyn w nich nie zamarznie (lub odmarznie chwilę po odpaleniu auta), nawet letni. Po to są w nich grzałki. Mercedes, w produkowanych na zimne kraje autach, stosował i stosuje nawet podgrzewanie zbiorników na płyn (z obiegu chłodzenia silnika), i to już nawet w takich zabytkach jak W201/W124, może i...
Może termostat, może nie, ale ja myśle że mróz zrobił swoje. Wymień płyn chłodniczy na dobry, bo pewnie ten gdzieś zamarzł
Tak, ale w razie wycieku stoimy w polu, a w koło zimno, ciemno i do domu daleko :D A jak mi płyn wycieknie i reduktor zamarznie, przełączam na benzynę i do domu :)
Najpierw upewnij się czy rzeczywiście płyn nie jest zamarznięty (mróz nie odpuszcza) i czy się nie skończył :) , czy słychać pompkę? sprawdź czy dochodzi zasilanie do pompki. Następnie pozostaje wymontować pompkę podłączyć na krótko i upewnić się czy pracuje czy nie. powodzenia
Autko jak wyżej a chodzi o to, że kręcąc pokrętłem od regulacji temp. dmucha tylko zimne powietrze.Wygląda jakby jakiś zawór się nie otwierał i nie puszczał do nagrzewnicy płynu{ciepłego}.Można zamarznąć .Proszę o jakąś wskazówkę lub poradę co go boli.
Witam. Jestem tutaj nowy. Mam problem ze swoim Kangoo 1.9 D 99r. Problem polega na wyrzucaniu wody ze zbiorniczka wyrównawczego. Zaczynając od początku, wczoraj po nocy -8 nad ranem wyjechałem z domu na 30 min, po przejechaniu 15 km, samochód się nagrzał (złapał temperaturę) ale nie puszcza ciepłego nawiewu. Po przyjechaniu do domu stworzycielem maskę...
Ja bym dał filtr płynu z nakrętkami i wymiennik regeneracyjny albo poziomo albo wyjściem do góry miałby w tedy większą sprawność. I zabezpiecz wymiennik przed zamarznięciem presem i przepływówką.
Termostat działa raczej niezależnie od czujnika temperatury - więc nie sądzę, żeby przyczyną była wymiana czujnika. Jeśli obwód nie jest zapowietrzony (ani nie ma tam zamarzniętej wody) zostaje ci pompka płynu chłodniczego (albo ślizgający się pasek klinowy osprzętu) :(
Warsztat na 2 stanowiska 80m2 , mam pytanie czy opłaca się robić podłogówkę jako ogrzewanie dodatkowe. Zalaną płynem chłodniczym z racji możliwości zamarznięcia. Ogrzewanie poprzez wymiennik płytowy, z instalacji domowej. Bo jedynie trzeba wydać na rure pex i osprzęt.
siłownik zamarznąć zamarznąć akumulator akumulator zamarznąć
zwiekszenie napięcia wspomaganie mercedes klasa z18xe wymiana silnika
czujnik strat ziarna czujnik strat ziarna
Częstotliwość sygnału w szynie CAN z radarów samochodowych Kompresja cylindrów w Mercedes Arocs MP4: wartości i diagnostyka