Tylko na śmietnik; szkoda, że Kolega ich nie pilnował... MUSIAŁO rozsadzić płyty.
Ja użyłem odmrażacza do szyb. Napsikałem w każdą możliwą szczelinę i poszło bez problemu.
Jeśli akumulator miał 1 V i był zamarznięty to nic go już nie uratuje. Jest zasiarczony.
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
I co z projektem? Czy działa? Kolega się nie odzywa, to może akumulator zamarzł :D
Jak patrzymy na akumulator od przodu te dwie boczne ścianki są takie wybulone/zaokrąglone, one są z miękkiego plastiku i coś mi się wydaje że poprzedniemu właścicielowi zamarzł Akumulator do utylizacji, tu nie ma co kombinować. Nie słyszałem o tym aby akumulator zamarzł. Zwłaszcza w naszej strefie geograficznej. To mało słyszałeś. Gęstość elektrolitu...
Może prościej "popyrkać" pół godziny na wolnych obrotach (oczywiście jeśli altek sprawny). Mam pyrkać co kilka dni mimo iż nie mam zamiaru wyjechać na drogę :?: :D Dziękuję, doładuję. W sumie doładowuję nie więcej niż 3-5 razy w ciągu zimy. vodiczka ogólnie szacun za wiedzę ALE toto nie ma sensu. Dla mnie ma. Gdyby nie miało to bym nie wybrał takiego...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Okej a jak kupować nowy to jakiej firmy ? Ten "umierający" to jakiś Tajwańczyk/Koreaniec/Chińczyk Na allegro z "porządnych" firm widziałem tylko markę VARTA. http://obrazki.elektroda.pl/9472248400_1... Z tym zamarznięciem to już dokładnie nie pamiętam... ale ta cela wysychająca to był na pewno szczery lód.
Witam. Szukam pomocy w otwarciu zamkniętego fiata cromy. Akumulator wyjęty Zamek zamarznięty. Proszę o pomoc co zrobić? Potrzebowałabym też instrukcji obsługi do cromy.
(at)gimak to jakim cudem jest ładowany akumulator rozruchowy jak w komorze silnika diesla również jest zimno i akumulator jest zamarznięty np ma mrozie to wg Ciebie w ogóle nie powinien przyjmować ładunku... wg specyfikacji ladowarki mozna go ladowac do -10C
Jak zamarzł to wyrzuć, jak zmarzł to ogrzej i naładuj. To że zamarzł nie równa się z tym że został uszkodzony. Zapraszam na pw w razie potrzeby. Elektrolit o gęstości 1,10 g/cm3 zamarza w temp. -9oC, Elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarza w temp. -15oC
Umieścić akumulatory poniżej linii gruntu 1-2 metry i nie zamarzną a latem będą mieć chłodniej.
Reklamuj. Nowy akumulator nie ma prawa zamarznąć. W sumie to nie wiem, czy nie lepiej byłoby zanieść taki napuchnięty...
Witam! Dla akumulatora samochodowego nie ma różnicy, między wodą zdemineralizowaną, a destylowaną. Obydwa procesy dają jako produkt wodę o minimalnej zawartości zanieczyszczeń (zwłaszcza kationów), które by mogły źle wpływać na pracę akumulatora. Praktycznei rzecz biorąc, tylko woda o zawartości jonów Ca i Fe jest szkodliwa dla akumulatora kwasowego....
W ujemnych temperaturach pojemność akumulatora spada. Na podstawie karty katalogowej firmy Oerlikon ; dla -20°C pojemność Q wynosi zaledwie 49,6% Qn - pojemność nominalna. Dla -40°C tylko 2,1%Qn. Ujemne temperatury groźne są ze względu na to, iż w rozładowanym akumulatorze może zamarznąć woda, która rozsadzi blok. Po rozładowaniu natychmiast należy...
"Żadna z tych nowoczesnych ładowarek nie zapewnia naładowania akumulatora do 100%" Nie wiem, z czego te informacje, ale zapewnia. Oczywiście nie wszystkie, bo bubli jest więcej niż tych prawidłowo pracujących. Niektóre sprzętowo są bardzo zadowalające, a do poprawności wystarczy im jedynie zmiana planu. Mam obecnie jedną z tańszych ładowarek, kupiłem...
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V 2....
Uwzględniając od ładowarki z użyciem przykładu z generatorem wychodzi że z określonej ilości paliwa elektryk przejedzie więcej . Czy mam to rozumieć tak: 1/wlewam 10 litrów paliwa do samochodu spalinowego i jadę. 2/ wlewam 10 litrów tego samego paliwa do generatora prądu, ładuję akumulatory w elektryku i jadę. Dodano po 3 Myślę, że w zimie przy -15°C...
Warto przepalać go na jałowym jeśli miałby stać tydzień na mrozie czy lepiej nie ruszać? Warto a nawet koniecznie należy zadbać aby napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12,3V. Słabo naładowany akumulator + mróz = zamarznięty elektrolit i padnięta cela lub kilka cel.
Może za niska temp tylko aplikacja jest źle przetłumaczona ? Akumulatory nie lubią niskich temp. Choć przy ok -1 jeszczenie nie powinny robić cudów. No jest jeszcze jedna możliwość coś sie zepsuło, zamokło, zamarzło.
W przypadku gdyby była nieszczelność to czy cały czynnik by nie uleciał i wówczas w ogóle by lodówka nie chłodziła? Aktualnie po całej nocy z włączonym trybem super alarm już się nie świeci. Temperatury chłodziarka +4°, zamrażalnik -5° -akumulatory zimna na drzwiach jednak nie zamarzły.
Odświeżam temat. Jak użytkownicy Vipow Bat1140 wypowiedzą się o ładowarce/prostowniku ? Ja na swój narzekać nie mogę od roku ładuje bez problemowo kilka akumulatorów. Pytanie tylko odnoście diody nr 3, ładowanie na maksymalnym prądzie, nawet przy zamarzniętym akumulatorze w zeszłym roku dioda z 3 na 4 przeskoczyła po kilku minutach. Porównując z filmikami...
Wyjaśni mi któryś z Panów, jak się odpowietrza silnik diesla? Chodzi o auto 1,9 TDI golf V i poproszę o wskazówki dot. diesla jak odpowietrzyć etc. Zawsze jeździłam autami wyposażonymi w LPG i nie było problemów. Od kiedy mam diesla, już parę razy auto mi się unieruchomiło. Raz - przy 0C mi zamarzł filtr paliwa, dwa - akumulator także zamarzł. Trzy...
Gdyby ktoś był zainteresowany tematem. W przypadku zwarcia jednej z cel, opadu masy czynnej lub zamarzniętego akumulatora z pokrzywionymi/popękanymi płytami niema sensu zabawa z sodą. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Opiszę wam mój przypadek u klienta, wnioski wyciągniecie sami. Nowe akumulatory 6V 165Ah zamontowane latem. Ciągnik postawiony w październiku pod płotem z włączoną stacyjką. Zimą akumulatory rozładowane do zera, zamarznięte na bryłę lodu, żadna ścianka nie była prosta, nawet pokrywy wypchnięte. Rozmroziłem je, były pod prostownikiem dwa tygodnie i ożyły....
A może woda ci zamarzła w akumulatorze i oddzieliła się. warto sprawdzić bo akumulator po prostu ci nie ładuje i tyle.
Pierwsze pytanie co to może ciż zżerać prąd z akumulatora w blaszaku? Drugie możliwe że ci miernik zamarzł i głupoty wskazuje.
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
Włącz bieg 1 i zakręć rozrusznikiem, jak samochód zacznie jechać do przodu to znaczy, że kręci wałem. Na wszelki wypadek akumulator podłącz pod prostownik na kilka godzin, aby się naładował.
Zniszczyłeś akumulator. Najniższe bezpieczne napięcie akumulatora to jeśli dobrze pamiętam 10.8V, a Tyt masz 3V lol Wg mnie jest zasiarczony. Nawet jeśli go naładujesz to szybko aku się rozładuje. Musisz zakupić nowy Poniekąd masz rację ale do końca się z tobą zgodzić nie mogę. Spokojnie można próbować go jeszcze reanimować, a nie od razu kupować nowy....
Podobnie jak kolega lancet zalecam 10/20V zmiennego. Pamiętajcie, że mierniki wskazują wartość skuteczną, a szczyty sinusoid będą wyrywać pastę z płyt ołowiowych. Jak ma zapalić to i przy 10V odpali silnik. Gdybyśmy 12V zmiennego podłączyli przez diody to teoretyczne Umax=ok.15,5V wymusi przepływ kilkudziesięciu amper do akumulatora, co przy zamarzniętym...
Ostatnio bez problemu odpalił, aczkolwiek rozrusznik kręcił mniej więcej 2 razy dużej, niż normalnie. To jest sygnał by zastanowić się nad wymianą akumulatora. Zawracasz cztery litery. Czytasz nie myśląc ;) Idą mrozy, dosyć konkretne. Nie chodzi o aktualne mrozy. Do autora tematu: Pilnuj by przy wyłączonej stacyjce napięcie akumulatora nie spadło poniżej...
jeżeli chodzi o palenie na popych to nie pcha się i nie ciągnie diesli i aut z automatyczną skrzynią Każdą benzynę można próbować na pych bez problemu (oczywiście jeżeli jest sprawna i niedomaga tylko akumulator) a nie zamarznięte auta tak jak kolegi
Poszedłem dzisiaj po akumulator do auta. Normalnie jeszcze takiego takiego patentu nie widziałem akumulator jak go wyciąłem to cały zamarznięty. Wyglądał tak jak się do butelki wody naleje i później ona zamarznie taki się duży zrobił. I rozładowany praktycznie do zera.
Dokładnie, trzeba wyrównać ich realizację, lub wymienić jeżeli się nie da. To, że jest nowy nie znaczy że nie zdarzyło mu się stać kilka miesięcy rozładowanym w pień, czy co gorsze zamarznąć.
AGMy mają tylko ok 200 cykli rozładowania do poziomu 30% Większość producentów podaje ~400 pełnych cykli dla ładowania/rozładowania 0%/100%/0%, nie wiem skąd masz takie informacje. Bądźmy realistami, producenci podają żywotność dla pewnych warunków czyli temperatura pracy 25C, określone warunki ładowania, oraz prąd rozładowania i to, że po rozładowaniu...
Samochód co prawda ładuje akumulator nawet przy minus 20 stopniach. Naładuje nawet akumulator całkowicie rozładowany przy rozruchu. Oczywiście nie do 100% swojej pojemności ale proces ładowania będzie zachodził. Można też podładowywać akumulator z prostownika na mrozie. Problem w naładowaniu akumulatora może być jedynie w przypadku jeśli akumulator...
Witam wszystkich. Jestem szczęśliwym posiadaczem nowego akumulatora Centra Heavy Duty 12 V 120 Ah 870A i mam problem. Akumulator służy jako źródło prądu do obsługi urządzeń pomiarowych na wolnym powietrzu. Jest ładowany poprzez prądnicę wiatrową. Jednakże ładowanie przestało działać i akumulator rozładował się do spodu. Jakież było moje zdziwienie,...
guciofilucio napisał: a czy przypadkiem akumulator który ładowałeś był zamrożony ? Na pewno nie. Podczas wyjmowania z samochodu niechcący go przechyliłem i przez otwory odpowietrzające na jednym z dekielków wyciekło ok. 2ml elektrolitu. Raczej chodziło o to, że akumulator należy ładować w temperaturze pokojowej. Zamarznąć w sensie dosłownym to tak...
Poszukać stabilizatora z wyjsciem 13,5V (na Elekrodzie choćby) obliczonego na taki prąd, jaki chcesz pobierać z akumulatora, Sorry, za cienki jestem, czegoś nie rozumiem. Ja w ogóle nie chcę używać akumulatora. Jak nie zamarznie, to ukradną :). Czy sam stabilizator pójdzie bez akumulatora? Jeśli tak, to wyszukam i spróbuję zbudować, ale moja wiedza...
Mnie też nie chce zapalić przy tych mrozach. Czytałem, że może to być wina słabego akumulatora, słabo grzejących świec, zamarzniętej wody w filtrze paliwa i/lub, jako iż jest to stary silnik, słabej kompresji. Ja swój akumulator ładowałem przez 29 godzin prądem 4-6amper i nic. Nadal nie chce zapalić. A co do tych pływaków, dziwi mnie to.
Agregat z silnikiem diesla i jazda na oleju opałowym, skoro nie ma mowy o akumulatorach. Tylko będziesz musiał zadbać, żeby Ci ten olej nie zamarzł. Wszelkie inne pomysły przy braku akumulatorów nie wchodzą w grę.
akumulator sprawdz
Mistrzu, nie ciesz się. Nabiorą elektrolitu, zobaczą pływające farfocle ( zawsze tam są), a juz nie daj Boże brunatny elektrolit i diagnoza będzie jasna-pokruszenie separatorów lub spłynięcie masy czynnej z płyt. A to oznacza wg nich -że akumulator był rozładowany i zamarzł -że jest niestabilnie umocowany (nieprzyśrubowany) -że za duże napięcie ładowania...
Odpowiem częściowo sam sobie i dodatkowo dopytam... Pierwszy akumulator który wziąłem wczoraj na "warsztat" to był ten przelany gdzie woda była ze 2mm powyżej białego glutu. W praktyce to oznacza 3-4mm powyżej tych szmat na płytach. Wczoraj podłączyłem do niego żarówkę 12V 45W i rozładowywałem go od 12,8V do 12V w czasie 12h. Zasadniczo chciałem zejść...
Gdy mróz zelżał Lupo odpaliło. Lecz to chyba nie rozwiązuje problemu. Skoro już raz tak zaniemogło, to mam obawy, że znów problem się powtórzy. I to w najmniej oczekiwanym momencie. Skoro odpaliło a silnik chodzi stabilnie, to wykluczam przestawiony rozrząd. Sprawdziłem również kompresję. Jej wartość na każdym cylindrze to m/w 14 bar. Czyli kondycja...
i tu by trzeba było zastosować wiatrak który ma duży moment obrotowy taki o pionowej konstrukcji typu VAWT albo wielo płatowca, ja oczywiście mówie hipotetycznie i wiem ze ten układ skazany jest na duże straty ale akumulator ten nie zamarznie, nie zasiarczy sie, nie spadnie jego pojemność Najlepiej cały prąd z wiatraka wkładać w wode co zagrzejemy to...
Skoro odpalał to chyba wystarczające 400 A. Na pewno dużo pomaga szybkie pobudzenie zamarzniętych, dziadowskich akumulatorów bo bez tego ciężko. Mimo ze umarlaki jak na szybkim ładowaniu dostana 40 A przez 10 min to na start w zupełności wystarcza bez względu na temp. zewnętrzną.
Witam. Tak jak wspomniał Elektrit odpalanie ze wspomagaczy które mogą dać nawet 20V a jak akumulator jest całkiem razładowany i/lub zamarznięty to napięcie to nie spadnie i sterownik się uszkadza . Dlatego należy zawsze troszkę podładować taki zamrznięty akumulator przed wykorzystaniem rozruchu .
Pilot miga podczas przyciskania, w drzwiach też coś tam miga przy baczku. Zamek stoi(nie wiem czy klucz w ogóle ten) klucz wejdzie ani lewo ani prawo. Może woda w zamku zamarzła.
(at)Wlodek22 Tak, ale czy zamarznie, gdy pomiar refraktometrem wskazuje prawidłową gęstość elektrolitu?
Witam. W dawnych czasach można było wymienić płyty w ogniwie ale teraz już się tego nie praktykuje. Przy ujemnych temperaturach ogniwo zamarznie. Pozostaje wymiana całego akumulatora. Pozdrawiam.
Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora, dalej filtr paliwa czy przypadkiem woda w nim nie zamarzła
Możliwe że zamek w bagażniku jest zamarznięty Nie jest. Nigdy nie używany zablokowała korozja. Zdejmij osłonę klamki po stronie pasażera, pod nią powinien być zamek. A jeśli go tam nie będzie - mały akumulatorek żelowy, z długimi przewodami - można próbować zasilić przez rozrusznik - jest najniżej, albo gniazdo haka.
Mam 2 pytania odnośnie ww. akumulatorów: 1) W tekście zamieszczono tabelkę oceny naładowania akumulatora na podstawie dobowego spadku napięcia. Jak ma się to do akumulatorów kilkuletnich o znacznym spadku pojemności? Przykładowo posiadam akumulator o fabrycznej pojemności 100Ah, po kilku latach jego pojemność wynosi 60Ah, z tabelki odczytuję jego naładowanie...
Jeżeli psikałeś samostartem i nic nie łapał a twierdzisz że świece masz sprawne,akumulator dobrze kręci to raczej zamarzły ci wtryski.W paliwie trochę wody duże mrozy i zamarzło.Ratuje cię podgrzanie opalarką,nagrzewnicą a najlepiej postawić na noc w ciepłym garażu.
Dziękuję, jednak zakupie Akumulator 12 V 7,2 Ah ponieważ zamierzam też podłączyć kabel do ładowania telefonu, o ile taka możliwość istnieje i inne pierdołki, mam nadzieje że wystarczy. Mam jeszcze pytanie co do warunków, czy moge akumulator jakoś zabezpieczyć przed przegrzaniem? Aby mi w plecaku niewybuch, i czy moge na zimę akumulator obłożyć jakimś...
Przy okazji wspomnę o starym sposobie, w czasie mrozów przed rozruchem warto włączyć na kilkadziesiąt sekund np. postojowe. To pomaga się "rozruszać" akumulatorowi. Raczej "długie" na 10 sekund :) Mróz niszczy akumulator. Mróz niszczy rozładowany/zasiarczony akumulator. Naładowany i nie zasiarczony wytrzyma -30 bez problemu. W naładowanym w 25% elektrolit...
"Jest to standardowe przewietrzanie samochodu. Akumulator jest bezpieczny , gdy komputer dostanie sygnał o spadku napięcia to automatycznie -wyłączy przewietrzanie. Dmuchawa również będzie włączać się automatycznie zimą ,w celu przewietrzenia auta aby szyby nie zamarzły od środka" Gdybyś chciał więcej poczytać -> [url=http://volvoforum.pl/postlink/26308...
Zasada jest prosta. Akumulator należy kupować świeży jak bułeczki. Najlepiej prosto ze sklepu przy zakładzie produkcyjnym. koniec i kropka. Jeżeli nie ma wyjścia i trzeba kupić z marketu to jedna zasada, brać akumulator z najwyższym napięciem na zaciskach! 12,7 V będzie świeży, 12,5 V może być. Nie brać akumulatora który na półce w markecie ma napięcie...
Oceniam swoje - 2x240W na dachu przyczepy (nie optymalnie) + MPPT 40A + akumulator 200Ah. Chyba jeszcze nie widziałem pełnego prądu z tych paneli - przy rozładowanym akumulatorze albo włączonym obciążeniu w słoneczny dzień może połowa deklarowanego prądu. Wystarczy pochmurny dzień i możesz liczyć na 10-20% wydajności. Z drugiej strony zimą, gdy przyczepa...
Dobrze, to tak właśnie zrobię, a z tym akumulatorem i przetwornicą, ktoś może coś napisać ?
Jeżeli stał teraz takie mrozy to raczej zamarznięty i nic z niego nie będzie,w innym wypadku możesz spróbować to nic nie szkodzi. Masz zasilacz laboratoryjny to można podkręcić napięcie. Prądu nie żałuj 5A można.
Zerknij również na wentyl od akumulatora powietrza lubi na mrozie pękać.
Akumulator w samochodzie przeżywa straszne rzeczy (szczególnie przy silnikach diesla) Od wielkich rozładowań w trakcie rozruchu- do mocnych doładowań po odpaleniu. A to wszystko w różnych temperaturach. Jeżeli rano jego napięcie będzie poniżej 12.5V to trzeba go doładować. W przypadku problemów z rozruchem w czasie mrozów trzeba poświęcić najwięcej...
Podejrzewam bardziej że rozładował się i zamarzł. Tak wygląda. Odsiarczanie tu nic nie da.
A dochodzi w ogóle paliwo do silnika ?? Może filtr paliwa zasyfiony i zamarzł... Kable, zwłaszcza aparat zapłonowy do sprawdzenia.
Wiesz to że filtr wymieniłeś latem o niczym dobrym może nie świadczyć. Jedno tankowanie i woda w paliwie . Tak jak pisałeś niskie temp.mogła woda zamarznąć nawet w przewodach i klapa. Odnośnie akumulatora to lepiej przed odpalaniem podładuj
dlaczego Panasonic w odróżnieniu od innych producentów w karcie katalogowej podaje inne wartości temperatur dla ładowania i rozładowania zresztą też (ale tu różnica jest bardzo mała + - 5-10 stopni). Tutaj trzeba by zapytać samego Panasonica. Na pewno oczywista jest jedna rzecz - w dawnych czasach ogólną zasadą (głównie stosowaną w przypadku akumulatorów...
Byle do wiosny - jak przetrzyma to jeszcze jeden sezon będziesz jeździł. Będzie albo nie będzie ;) Mój cała zimę odpalał bez problemu, wiosną (10 maja) dostał zwarcia w jednej celi. Poruszyłem temat na elektrodzie i zdania kolegów w sprawie przyczyny padnięcia były podzielone - od przypadku po krótkotrwałe zamarznięcie elektrolitu zimą.
Jest jeszcze jeden powód - sporadycznie odpalany ciągnik ze słabym akumulatorem łatwiej jest zapalić, jeśli się blok przeleje gorącą wodą. Taki oldschoolowy trick. ;-)
Spłonął mi kiedyś samochód na ON, zimą. AUDI A6 C4 1995r 2.5 TDI Nie było jak gasić bo woda zamarzła. Jedyne co ocalało to pełny zbiornik paliwa i skrzynia biegów ... mam gdzieś zdjęcia. Rozładowywał się akumulator ,,, https://obrazki.elektroda.pl/6365177100_... https://obrazki.elektroda.pl/3474787600_...
A jak popada śnieg i przykryje panele? Panele ustawia się prawie prostopadle do powierzchni dachu bo zimą jest to najkorzystniejsze położenie a latem i tak da wystarczająco dużo prądu. wiem, ale jak nie mają zdjąć to wypadałoby położyć po kątem takim jak na dachu... Warto wziąźć pod uwagę też fakt, że akumulator w niskiej temperaturze będzie miał mniejszą...
jedynym powodem nie odpalania auta była zamarznięta ropa. do tej pory auto odpala dobrze
Zamarznąć na pewno nie miał jak bo samochód trzymam w ocieplanym garażu, jak już to jest to może wina prostownika bo akumulator jest 75 ah a ja mam tylko prostownik o maksymalnym prądzie ładowania 4A.
...Tych akumulatorów co mam mi starcza przez cały rok... Jaką pojemnością dysponujesz? Dodano po 2 ... W tym roku był problem na ok 5 dni ... Czyli co - agregat czy definitywnie drugi zestaw akumulatorów? Agregat rozwiązałby wszystkie problemy i zabezpieczyło problemy wynikające z off-grid. Być może nigdy byś go nie użył a być może 5 dni w roku gdy...
Należy pamiętać, że są też akumulatory z niskim przebiegiem gdzie auto więcej stało niż jeździło i o ile nie doszło to zamarznięcia elektrolitu i pogięcia płyt oraz opadu masy czynnej to tutaj odsiarczanie może przynieść znacznie lesze rezultaty. Zwróć uwagę na to co podałem w pierwszym poście: Akumulator przez 6,5 roku eksploatacji w pojeździe stracił...
Jak nie, to mogła ropa zamarznąć. W czasie jazdy? Bardzo mało prawdopodobne! Natomiast układ paliwowy jest do przeglądu i to dokładnego. Może być zapchany filtr.
Część energii jest zużywana na podgrzanie baterii No ale samochód musi cały czas jechać. Jeżeli się z jakiegoś powodu zatrzyma to co Tesla robi? Obciąża czymś akumulatory? Bo jeżeli nie to chyba szybko zmarznie i zamarznie. Pamiętam jak były prawdziwe zimy a na autobus trzeba było czekać np. 10 minut to ja biegłem do następnego przystanku. Faktycznie...
Jak przychodziły takie mrozy trzeba było go od czasu odpalać i zmienić olej na 5W40 nie było by takich problemów.Poszukaj ciepłego garażu jak to możliwe i zobaczysz czy będzie się kręcił sprawdź jeszcze węże czy miękkie czy twarde może zamarzł.
Witam wczoraj wyciągnąłem rozładowany akumulator z motocykla po chłodnej nocy aku miał 11v nie był zamarznięty dolałem trochę wody do górnej linii i podłączyłem pod prostownik cyfrowy ustawiłem na 12v po paru sekundach prostownik pokazywał 15v i "full" czyli naładowany podłączyłem pod inny prostownik i ładowało się bardzo dobrze przetestowałem ten prostownik...
Sprawdź jaki prąd płynie w spoczynku tzn. gdy wszystkie odbiorniki masz wyłączone (tak jak zostawiasz auto na parkingu). Zdejmij klemę podłącz amperomierz. Oczywiście wszystko na naładowanym aku. Może masz zwarcie w jakimś obwodzie, grzeje szyba cały czas albo lusterka, zwarcie w rozruszniku i prąd upływa. Przyczyn może być naprawdę bardzo dużo. Prąd...
Cytat: tomus2k napisał: 2. z powodu ciągłej eksploatacji w niekorzystnych warunkach, niedoładowanie, temperatura, doszło do zmian chemicznych i akumulator stracił swoją pojemność i również są problemy z uruchomieniem pojazdu. rafbid napisał: Akumulator należy konserwować nie zależnie od tego czy jest tylko przechowywany eksplatowany w pojeździe czy...
Jeśli 3 tygodnie to już trup. Odkręcić i tak będziesz musiał dla wymiany. Nalot na stykach trzeba wyczyścić. Możesz odłączyć dodatkowy do odpalenia ale ten rozładowany pewnie zasiarczony a może nawet zamarzł i pękł, także odradzam ratowanie go w ten sposób.
Porównanie mam z ładowania ładowarką modelarską. Co prawda akumulatora który trzymam do benzyniaka bo 2l. diesla po kilku dniach stania potrafił nie uruchomić. Naładowałem go prostownikiem i 6 miesięcy stał w piwnicy ( ciepłej ). Akurat akumulator lepiej przechowywać w chłodnej piwnicy. Samorozładowanie jest tym szybsze im wyższa temperatura. Oczywiście...
przy -2 stopniach zapaliła mi się kontrolka akumulatora wraz z kontrolką filtru paliwa. Tak? A co będzie jak zamarznie woda w filtrze czy przygasną obroty i zapali się brak ładowania a zaraz olej?Mam 16 Corollę z d4d i alternator jest jak nowy. ps.prostsze zacząć od filtra niż wyciągać u mechanika alternator.
Czyli akumulator trup tak na początek na 100% !!! a co z paliwem mogło zamarznąć? mam zalany ekodiesel i nie dawałam żadnego denaturatu ani benzyny ani nic innego...
Spodziewałem się szybkiej pomocy-nie nadeszła...... Problem rozwiązałem. Niskie napięcie......akumulator na wykończeniu. Wystarczał do "zwykłej" eksploatacji- do "komfortu" już nie. Wymieniony i po postoju kilkugodzinnym rozpoczęcie jazdy to czysta przyjemność. Silnik nagrzany (łatwy rozruch),w aucie -"bajka" - ciepełko.....szyby nie zamarznięte.
Dlaczego mają w zimie paść baterie? Ze względu na zbyt duży prąd ładowania? W zimie mogą paść jedynie gdyby były bardzo mocno rozładowane, wówczas bardzo spada gęstość elektrolitu, czyli jest mało kwasu siarkowego i teoretycznie przy bardzo niskiej temperaturze mógłby zamarznąć. Nigdy to się nie dzieje przy normalnie używanych akumulatorach np. w samochodach....
Ciśnienie idzie do miski bo masz zamarzniętą odmę odpowietrzającą skrzynię korbową.
No jak nie będzie prądu przez wiele godzin to pompa ma szansę zamarznąć, ale to jest bardzo powolny proces i można sobie z tym poradzić np. małą pompką obiegową na 12V wpiętą w instalację i przetaczać wodę albo spuścić wodę z wymiennika pompy. Ogólnie moim zdaniem wchodzenie w glikol jest niepotrzebną komplikacją. Jak masz rzadko zaniki napięcia lub...
Trochę dziwna ta sytuacja. Wygląda to raczej na zamarznięte wkładki niż na jakieś zaryglowanie. Nie wiem czy w ogóle Passat ma ryglowanie - w Omedze widziałem ale tu nie. Jeżeli było by ryglowanie to wątpię żeby nie można było bagażnika otworzyć. Nie możesz przekręcić kluczyka czy go przekręcasz i nic to nie daję? Raczej powinien być to pneumatyczny...
Czy to wina akumulatora? Tego nie wiemy, możemy się domyśleć jedynie. Warto byłoby go sprawdzić. W "leciwych" autach dużą rolę odgrywają przewody. Warto więc byłoby sprawdzić klemy na akumulatorze, przewody na rozruszniku, sprawdzić sam rozrusznik. Czy w pozycji "START" przygasają lub gasną kontrolki na desce rozdzielczej? Diesel zimą wymaga: - sprawnych...
Witam, Po przejechaniu 20km na mrozie -17 *C zgasł mi silnik, i już nie zapalił. Około 1km przed zgaśnięciem zaczął nierówno pracować. Zaświeciła się kontrolka rozładowanego akumulatora, zatkania filtru paliwa, uszkodzenia silnika. Myślałem że zamarzło mi paliwo, lub filtr zaszedł parafiną więc wymieniłem filtr paliwa. niestety nie pomogło. Kontrolki...
W moim przypadku pomogło wstawienie auta do ogrzewanego garazu i po paru godzinach odpalił bez zadnego problemu... Nie mam pojęcia co jest tego przyczyną czy jest mozliwosc zeby silnik zamarzł ?
Witam zaczynam pierwszy sezon z Haierem 8kw. Nie wiem jak działa ochrona przed zamarznięciem. Mam założony zawór który ma spuścić wodę z układu ale nie chcę do tego dopuścić. W instrukcji pisze żeby dopilnować instalatora by włączył tą ochronę i nikt mi nie umie odpowiedzieć jak. Nawet na infolinii Haiera pan odpowiedział że pompa co jakiś czas se przemiela...
Nie bardzo rozumiem jaki by to miało sens?, po co podgrzewać płyn do spryskiwaczy skoro on i tak nie zamarznie? Dysze spryskiwaczy owszem zdarza się że po odparowaniu alkoholu z płynu dysze zamarzną, ale to rzadkie przypadki. Czemu to ma służyć to podgrzewanie??
Witam. Mam problem z odpaleniem Yarisa 1 z silnikiem 1.4 D4D z roku 2002. Odpaliłem samochód, żeby jechać do szkoły, gdy były mrozy -19 stopni. Samochód pochodził przez 10 minut i samemu zgasł. Próbowałem odpalić na płaku i z innym akumulatorem, ale nie da rady. Problemem było to, że paliwo zamarzło, więc zaparkowałem go w garażu, gdzie jest +15 stopni,...
Witam, dostępne są teraz na allegro akumulatory o dziwnej nazwie Kozak. Czy ktoś z elektrody posiada taki akumulator? Warto go kupić, czy raczej sobie odpuścić i kupić akumulator znanego producenta. Link do tych akumulatorów: I jak tam akumulator Kozak? Ja zakupiłem taki, 85 Ah. Niestety - waży o 2 kg mniej od oryginalnego Renault oraz jest niższy...
zamarznąć akumulator akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator
scenic wydech force pilot płyta indukcyjna grzeje maksymalnie
multiswitch unicable schemat pralka samsung
Warystor 275V w zasilaczach: ochrona przed przepięciami Twardy reset sterownika ECU w VW Passat B5 1.9 TDI AVB