Ja mogę napisać to co wiem na temat zakładania nie fabrycznego alternatora w A klasie. Odpuść bo ostatnio przerabiałem temat w VIANO to to samo co A klasa i ktoś tam założył alternator od benzyny do ropniaka. Ile tam było w...nia żeby to ustawić. Co jakiś czas nie wiadomo z jakiej przyczyny pasek spada wpada w kolo pasowe i jest do wyrzucenia. Założenie...
...muszę zamontować taki ze sterowaniem... Kolego, Mam wrazenie, ze kpiny z nas sobie robisz. Najwyrazniej nie masz pojecia o tym, za co sie bierzesz. Dodano po 2 ... Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji, więc ktoś doszedł do wniosku, że po co drugi układ przy alternatorze który robi to samo, niech ECU steruje wzbudzaniem...
Jak fizycznie pasuje to możesz i nawet 190A załozyc
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
Najłatwiej zamontować żarówki o właściwej mocy - Nowe zawsze lepiej świecą. Jeśli zamontowałeś żarówkę o znacznie większej mocy, to na pewno BSI zarejestrowało przeciążenie . Przy stosowaniu żarówek o większej mocy zaczną się topić kostki w tych francuskich lampach i od ciepła odkształcać się gniazda żarówek . Należy zamontować właściwej mocy nowe żarówki...
Dzięki, tak myślałem. Sprawa załatwiona, znalazłem przerwę w obwodzie. Przeszczep udany. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Trudno zgadnąć, czy alternator jest 6, czy 9 diodowy. Byc może ktoś pozna to po symbolu alternatora, ale prościej jest / było rozebrać i samemu ocenić.
Dzień dobry, Zwracam się o fachową pomoc. W moim Mercedesie A160 W169 z rocznika 2011 z systemem start-stop, padł alternator. Chciałem oddać do regeneracji, ale w dwóch serwisach otrzymałem informację następnego dnia, że nie ma części zamiennych. Nie ma również takiego alternatora do zamiany. Mój alternator to A266 150 01 01 Q007 130A 14 V. Udało mi...
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
A regulator napięcia będzie trzeba kupić czy powinien być już w alternatorze nowym?
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Do Twojego silnika ma być alternator "z oczkiem", taki jak miałeś.
Witam . Pytanie to czy można zamienić alternator innej marki (BOSCH) oczywiście o takich samych parametrach ładowania
Co to jest normalny regulator, a w BMW jest nie normalny?
Warto podpytać u dowolnego sprzedawcy który regeneruje alternatory. Drugie pytanie jaki sprzęt masz zamiar montować że potrzebujesz 120A ładowania ?
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? Wszystko się da tylko PO CO?
Zawsze szczotki można wymienić.
zamiana na alternator nie stanowi raczej problemu 50 zł od Poloneza
Witam W ASO ORGINALNY ALTERNATOR 3000 ZŁ...... A ŻADNYCH NUMERÓW CZY OZNACZEŃ MI NIE PODALI. CZY ZAMIANA ALTERNATORA NAPEWNO POMOŻE???
Więc tak-elektrycznie różnią się mocą, mechanicznie powiększona jest średnica wirnika i wewnętrzna średnica jarzma stojana. Inny jest też szczotkotrzymacz, i 55N ma na sobie regulator. Reszta ( przednia obudowa, diody) są takie same, rozstaw łap też, tak że nie ma problemu z zamianą obu.
Aku podłączony odwrotnie ?? 1. Dlaczego padły w raz "płytka diodowa" i regulator. Wybacz za OT ale samo od siebie się tak nie psuje. Szukaj pomocy w sklepach Cargo lub w działających (bodajże) na zasadzie franczyzy sklepach Bendiks. Oni najszybciej pomogą. 2. Myśle że problemem jest tutaj nie tyle nieuchwytność takich alternatorów, na rynku wtórnym....
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
Zwróć uwagę na szerokość paska. W Polonezach były chyba 13mm, a ty prawdopodobnie potrzebujesz na 17mm. Możliwe, że nie trzeba kombinować z zamianą koła pasowego - załóż jak jest i zobacz.
niestety jest inne podłączenie . Zamykam temat . Dzięki.
Zapytam z ciekawości bo nie do końca rozumiem czasami takie przeróbki . Co ma na celu ta zamiana ?
Żeby zakończyć temat napiszę tylko, że zamiana prądnicy na alternator w C-330 zakończyła się powodzeniem, a przy okazji zamiana biegunowości z plusa na masie na minus (bo i alternator miał minus na masie). A co do teorii zmiany obrotów rozrusznika z powodu zamiany biegunowości, to całą teorię o kant d..., bo nie wiedzieć dlaczego rozrusznik kręci we...
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Na temat zamiany alternatora w ciągniku T25 na inny i sposób jego podłączenia jest na Elektrodzie kilka tematów wystarczy odkurzyć tematy.
Witam.Koledzy mam pytanko czy alternator od benzyniaka Sharana podpasuje do TDI czy jest różnica.
Witam.Czy zamiana paska alternatora 6pk925 na 6pk923 (napinaczem jest sprężyna pod alternatorem) jest możliwa w seacie ibiza 1,9D.Czy te 2mm na długości paska nie będą do "przeskoczenia"Pozdrawiam
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
I oznaczenia jakie tam powinny być: G- ground /masa S-starter/rozrusznik M-magneto/moduł zapłonowy B-battery/ zasilanie z akumulatora L-live/zasilanie po zapłonie A- alternator
Witam! mam pytanie - jaki seryjnie jest montowany alternator w Skoda Felicia 1.3 1995 rok? bo muszę wymienić na nowy i nie wiem jaki kupić jeszcze jedno> jeżeli mam np 55A to czy mogę zamontować 70A? pozdrawiam
Na temat ciągnika T 25 oraz zamiany alternatora od Poloneza wystarczy tylko użyć wyszukiwarki na Elektrodzie.Polecam.
panowie jakie tam w maluchu diody maja oznaczenia te metalowe i te czarne pchełki, a i słyszałem ze można tam zamienić jakieś te czarne na większe i ze lepiej ładuje z poloneza czy coś , wie ktoś moze
Kolega w pierwszym poście napisał że jest to prawdopodobnie prądnica od 30. Teraz kiedy ma już symbole mógłby sprawdzić czy na pewno tak jest. Przekonaj swojego znajomego do założenia alternatora. Kupując nowy regulator napięcia do prądnicy miałby już połowę na alternator, a co za tym idzie bezproblemowe ładowanie.
Może różniły się te samochody alternatorami?
Ostatnio przygarnąłem hurtownie i są tam kia z domontowanym wywrotem napędzanym silnikiem elektrycznym-pompa hydrauliczna. I wciąż jest problem z palącymi się alternatorami, a orginał 1100pln O dziwo w żukach ten problem nie występuje :) , nawet zamiana na alternator opla jest krótkotrwała ogólnie alternatory mają ponad 100'C przy rozładunku doładowanej...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zamiany alternatora z silnika 900 do silnika 700 - jeżeli będą jakieś konplikacje to proszę mi powiedzieć jakie :) z góry dziękuję
Tak, maszyna ma pracować tylko stacjonarnie. Zamiana Aku na jakiś mocny transformator nie rozwiąże problemu. Alternator miałem zamiar odłączyć. O jakiej turbinie piszesz? I co rozumiesz przez defrost gazowy?
To tak, czy nie jesteś pewien? Bo chyba zapominasz o tym, że zadaniem alternatora jest zamiana energii mechanicznej na elektryczną. A jak wirnik nie osiągnie minimalnej prędkości obrotowej to lipa...
Kiedyś brat montował alternator z Fiata do Syreny (mającej wcześniej + na masie) po modernizacji (był już "-" na masie) rozrusznik działał normalnie - nic nie trzeba było kombinować.
Gdybyś ułatwił określenie modelu silnika o co prosiłem na wstępie z dużym prawdopodobieństwem udałoby się znaleźć ustawienia wyjściowe aparatu zapłonowego. Tego się nie reguluje tylko ustawia zgodnie z wytycznymi producenta. Jest to o tyle istotne że w silnikach do łodzi w takim samym stopniu obroty reguluje się otwieraniem przepustnicy jak i z miana...
Witam, powodem nieprawidłowego ładowania okazał się regulator napięcia. Zamontowałem drugi też używany i jest wszystko ok , nie przekracza 14,4V :) Z tą zamianą prądnicy na alternator warto sprubować, raczej nie sprawi mi to problemu! Temat uważam za skończony. Zamykam
To z założenia mały alternatorek 45A, na wolnych obrotach (na tzw. luzie) ledwo pokrywający bieżące zapotrzebowanie pojazdu. Chyba brak możliwości domontowania dodatkowego alternatora; jedynie zamiana na większy coś z Corolli D. W każdym razie: napęd od silnika rokuje tu marnie.
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Winny jest przekaźnik, aktywowany w momencie rozpoczęcia ładowania alternatorem. Niestety, nie mam pod ręką schematu i nie powiem który. To pozwoli ci juz na pewne działania- np wzajemna zamiana przekaźników.
Jak miał z jednym pinem to ma LIN . Zamiana regulatora pomoże, on poza szczotkami nie pada.
Już kiedyś się zastanawiałem nad taka konstrukcją, ale zrezygnowałem z bardzo prostej przyczyny - podstawowej wada tego typu (od kosiarki) silnika, to sposób montażu. Silnik musi mieć wał ustawiony pionowo :(. Takie położenie niestety komplikuje bardzo układ, bo łożyska alternatorów nie są przystosowane do takiej pracy. Ja bym tym się nie przejmował...
Demontujesz zaślepkę i możesz założyć normalną pompkę paliwa. Może zostawić też tom elektryczną teraz pompka membranowa nie będzie pracowała jeżeli jest pełna paliwa. Powrót paliwa w tym silniku był tylko z wtryskiwacz tyle co igła puściła, pompa paliwa nigdy go nie miała. Kolejny element na zdjęciu to regulator obrotów silnika. I teraz powiedz mi gdzie...
Regulator ładowania podmieniałeś?
a moze taki zapytanie ?????? czy ten alternator dzialał w samochodzie??????
u góry jest klimatyzacja a na dole alternator. Pod alternatorem wspomaganie.
Wielkie dzięki dejot za tak wyczerpujące wytłumaczenie, lepiej chyba się tego niedało wyjaśnić :) Jeszcze jedno pytanko mam do tego co napisałeś, ponieważ żadko zdaża mi się żeby sprzęt grał przy zgaszonym silniku dłużej niż kila minut, i zależy mi raczej na całkowitym odseparowaniu obu akumulatorów na postoju tak żeby głowny akumulator był zawsze zdolny...
Po zamianie biegunowości najczęściej siadają diody w alternatorze.
troszkę odgrzebiemy , ja załalem swojego olejem z ciezarówki 10W-40 juz któryś raz z kolei , wymiana raz w roku ponieważ duzo mgh nie robi ale nie ma problemu z motorem , pamietam zawsze zima na superolu był problem zeby zapalic , teraz tego problemu nie ma , jeden aku 90Ah malo nie wyrwie tak rozrusznik kręci , oczywiście zamiana prądnicy na alternator...
Alternatory sa wzbudzane poprzez prad zaplonu z bezpiecznika F399/nr11 . ADR ,pomiedzy tym bezpiecznikiem i alternatorem, kontroluje przekaznik K216 ,ktory rozlacza napiecie i podaje mase do alternatora , jezdzac w ten sposob mozna uszkodzic alternator w krotkim czasie . Jezeli nie jestes pewien instalacji ADR to zmostkuj pin 87 i 30 w gniezdzie przekaznika...
Witam mam poloneza 1.4 16V z silnikiem rovera w którym alternator jest uszkodzony. Jego symbol to a127-65 niestety nigdzie nie można go kupić. Chcę go zamienić na 55 A ale nie wiem czy to się uda, dodam że akumlator jest spory tzn 56 AHh i boję się że będzie niedoładowany. Czy ktoś może mi doradzić co zrobić czy taka zamiana zda egzamin.
Mam taki zamontowany, jedyny problem to taki, że w zimie przy mrozach troche brakuje prądu na odpalenie ale w garażu to spoko, prądnica ta co jest wystarcza, a przy zamianie na alternator uważaj , bo będziesz musiał zmienić polaryzacje z + na masie na - na masie
Witam Spotkałem się z 2 na pozór identycznymi alternatorami różniącymi się mocą jeden 60A drugi 40A. Ich budowa jest identyczna. Jedyna różnica jaką zauważyłem to więcej uzwojenia na wirniku. Uzwojenie stojanów wydaje się być identyczne. Czy faktycznie tak jest, że różnica mocy tych alternatorów wynika tylko z uzwojenia wirnika a stojany są takie same...
To na pewno nie to skoro przy zamianie akumulatorów nic się nie zmienia
Jeśli akumulator był podłączony jest szansa, że wszystko poza im ocalało. Wiem, że piszesz akumulator ok, moim zdaniem się mylisz. Podłącz drugi. Auto pewnie zapali. Następnym podejrzanym będzie alternator.
Posiadam taki silnik ma on 24 żłobki chciałbym przerobić go na prądnice Jak chcesz mogę ci wysłać w zamian alternator. Czym chcesz to napędzać?
Witam! Mam ogromny problem i bardzo proszę o pomoc. Z alternatorem walczę od 2 dni. Po umyciu ciągnika przestał ładować. Pierwsza diagnoza alternator padł. Alternator rozkręcony, diody sprawdzone, stojan sprawdzony, wirnik też ma przejście pewnie regulator napięcia. Kupiłem nowy, założyłem i nic. Wziąłem alternator do serwisu, sprawdzili i mówią że...
Zawsze na alternatorze +B musi być 12V. pamiętaj, że alternator bez alumulatora nie pracuje. Do uzwojenia wirnika podłączony jest regulator napięcia. Może być wbudowany do środka alternatora. Ale uwaga Obciażenie ( żaróweczka) musi być dostosowane do typu regulatora napięcia. W pewnych przypadkach ( alternatory w chłodniach samochodowych) nie stosowano...
Był podobny wątek z samochodem ŻUK w starej wersji z plusem na masie i prądnicą http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Wiele wyników daje wpisanie w wewnętrzną wyszukiwarkę: alternator c330
Rolka złożona, od VW. Paskowi klinowemu lżej. Wykonałem taką samą zamianę alternatora w identycznej maździe i działa pomimo mostka podłączonego w gwiazdę a nie w trójkąt. Proszę o zamknięcie tematu. Pozdrawiam
Gniazdo regulatora uszkodzone . Zamiana na podróbkę całego elementu to loteria. Kupno używanego alternatora, też pozostawia wiele wątpliwości. Zakup nowego alternatora to utopia. Nie wiem co ci doradzić.
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Perpetum mobile to urządzanie które uruchomione działa cała wieczność bez dostarczania energii a jego części nie zużywają się. NIE mój pomysł to nie to, bo występuje zamiana energii elektrycznej w mechaniczna która wprawia w ruch wirnik alternatora generując energię o takim samym napięciu ale większej wydajności prądowej.
Dzięki piękne Zico63 za błyskawiczną wręcz odpowiedź. Dam znać jak uporam się z podłączeniem alternatora. Jestem ciekaw, co mogło ulec zniszczeniu podczas zamiany tych przewodów przy prądnicy. Spróbuje coś jeszcze podłubać przy regulatorze i prądnicy.
przerobić się da tylko zastanawiam się czy alternator da radę i czy ksenony nie pobierają więcej prądu
Witam, Odpowiedź brzmi nie , dlatego że będzie zaburzony system wentylacji np. regulator napięcia będzie chłodzony na końcu przez co będzie się przegrzewał. Jedyna rada to zamiana łopatek na np. proste - chłodzenie takie samo w każdym kierunku obrotów.
Tylko dalej nie wiemy czy chodzi o zamianę prądnicy na alternator i co ten C-330 ma na masie (+) czy (-) .
No no pogratulować wiadomości. Czy ty wiesz o czym piszesz? Tak kolego bo ten tym + regulatora jest zasilany z tego samego przewodu co czujnik prędkości. Po drugie zacisk W to osobna wsówka na mostku diodowym. Potrzecie zamiana + z L skutkuje ciągłym świeceniem kontrolki, ale ładowanie jest właściwe. Po czwarte artysta mógł mieć alternator z regulatorem...
marinn Wiem ze jest problem z paleniem kangoo po wiekszych pracach typu wtryski , głowica, nie raz nawet wymiana paska alternatora spowoduje ze nie zapali. Ale zamiana wtryska miejscami, jego nie zakodowanie nie ma prawa powodować ze nie zapali.
Rozrusznik zaczyna się obracać.... Pierścień zębaty, który jest na wielowypuście śrubowym zostaje siłą bezwładności wypchnięty w stronę wieńca. W większości przypadków zazębiając się z nim i powodując rozruch silnika. Taka metoda rozruchu jest stosowana w większości marynistycznych silników przywieszanych, większych kosiarkach, agregatów prądotwórczych...
Komplet zmieniaj, ale to pewnie nie wszysko alternator itd.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
Witam po przeczytaniu i analizie krok po kroku ów postu w mojej KLR 600 naprawiłem instalacje i pojawiła się iskra. Lecz mam pytanie w sprawie tych 3diód na schemacie układu zapłonowego CDI nr.6 , są one odpowiedzialne za gaszenie silnika i tak jak kolega Kacper30 napisał aby iskrzyło ma być przejście do masy prze diodę , są tam 3 diody wiec oznacza...
Witam ! Ustaliłem, że jednak to wina regulatora - po podłączeniu na krótko nawet przy obciążeniu daje z 18V Kupiłem Regulator RNA2 do poloneza i podłączyłem plus ze stacyjki na zacisk 15, z 67 poszedłem na obwód wzbudzenia, drugi zacisk wzbudzenia alternatora podłączyłem do masy i regulator-obudowa też do masy. Światła pomrugały i teraz idzie maks i...
Spaliłeś diody w alternatorze i nie ma ładowania
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zamiany prądnicy na alternator. Jakie alternatory można zamontować bez większych przeróbek. Wiem że temat może i jest oklepany, lecz nigdzie nie znalazłem konkretów, nie wiem czy ludzie to ukrywają i nie chcą się dzielić wiedzą...;) Cała instalacja będzie postawiona na nowo, więc potrzebuje informacji...
Zmierzyć można wszystko co napisałeś. Np. obroty silnika z alternatora (przy zamianie z prądnicy, trzeba zmienić polaryzację masy na akumulatorach), prędkościomierz i drogomierz można zrobić z licznika rowerowego, stan paliwa też się da montując w miejsce korka czujnik pływakowy (cylindryczny). Tylko w jakim celu komplikować coś prostego i niezawodnego?
(at)Tommy82 Nie tak do końca, bo praktycznie wiele samochodów posiada alternator i odbiorniki 12 woltowe, a tylko rozrusznik 24 woltowy oraz specjalny przekaźnik przełączajacy akumulatory na czas rozruchu z połączenia równoleglego (praca) na połączenie szeregowe (rozruch).
Co ma zamiana biegunów akumulatora do kręcenia rozrusznikiem to doprawdy nie wiem, upalą się diody w alternatorze, ścieżka w sterowniku itd, ale rozrusznik będzie kręcił normalnie i w dobrym kierunku !
Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora, to znaczy, że nie są naładowane, gdyż naładowane powinny mieć 27,6V. Czy zmierzyłeś prąd, jakim ładują się te akumulatory? 55A to jest wartość dopuszczalna dla alternatora, nie znaczy, że będzie tak stale - zwłaszcza, że akumulator 40Ah nie powinien być ładowany stale taką wartością...
Jak dla mnie trochę to wszystko niejasne. Nic nie wiemy o uzyskiwanych napięciach na instalacji oraz jakie są objawy tego późnego ładowania. Przyczyną takich odczuć może być działanie samego przekaźnika lampki lub powiększonych oporności na instalacji. Sama zamiana regulatora nie musi da oczekiwanych efektów. Może też warto poczytać oznaczenia alternatora....
tak można,trzeba podać sygnał z alternatora do obrotów tylko zegary muszą być od TD a nie od benzyny lub TDI
Z moich notatek wynika, że do silników BV koło magnesowe, które współpracuje z cewką zewnętrzną, alternatorem i rozrusznikiem elektrycznym, ma numer katalogowy 14110020 (dawniej 14110012). To w zasadzie jedyny ślad, po którym można go tropić, bo Tecumseh nie ma specyfikacji wymiarowej swoich części, a przynajmniej ja się z nią nie zetknąłem. Rozumiem...
Panowie, a nie wiecie czasem jaki sterownik zrobić do 2 tyrystorów T142-80? Czy nie przeszkadza, że jeden jest na 800V, a drugi na 1000? Macie może jakieś informacje o nich? Np, prąd załączenia, którego nie mogę znaleźć, a nie wiem, jaki sterownik przez to? Czy układ z pierwszej strony nadawałby się do sterowania tymi tyrystorami? Można sterować obydwa...
WIKTOR;Witam kupiłem 3lata temu VW polo 1.9D z lutego 1996roku kupiłem ją i zaczeła mi zrywać pasek jak się okazało były wyrobione tulejki przy napinaczu wymieniłem na używaną całą łapę ale w bardzo dobrym stanie nic to nie pomogło wymieniłem napinacz i rolkę oryginalną nową i w dalszym ciągu zrywa mi pasek albo zaciera łożysko na rolce napinacza.I...
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Tydzień temu zmieniłem cyfrowegro monobloka Hifonics BX 1500 D MK II na Stega K 2.02. I nie żałuję tej zamiany! Steg gra o wiele cieplej. Dźwięk zdecydowanie lepszy niż z monobloka. Oba pracowały przy 2 Ohm, na tej samej instalacji. Bez kondensatora. Kable do wzmacniacza 35 mm², od akumulatora do alternatora 50 mm². W obu przypadkach nic nie...
Ale są rózne dodatki np. wolne koło w alternatorze przyjęło się. Niewymienne łozysko piasto-czujki abs przyjeły się. Niewymienne łożyska na napinaczach rolkach też Bo sa tanie po prostu.
Zapomniałem też wspomnieć o korzyściach z wymiany prądnicy na alternator jakiś samochodowy np 70A. Podchodzi VW golfa na szrotach samochodoych ich nie brakuje. Taka zamiana może odbyć się po obróceniu akumulatorów aby było normalne "-" na masie.
alternator zamiana zamiana prądnicy alternator zamiana prądnica alternator
rozrusznik wymiana tulejek zafira turbo reset autoalarm
vestel firmware 17mb211 vestel firmware 17mb211
VW Golf VI 1.6 TDI DSG7 - typowe usterki i diagnostyka Docieranie pilarki spalinowej NAC CST45-40-01AC-V krok po kroku