Kolega w pierwszym poście napisał że jest to prawdopodobnie prądnica od 30. Teraz kiedy ma już symbole mógłby sprawdzić czy na pewno tak jest. Przekonaj swojego znajomego do założenia alternatora. Kupując nowy regulator napięcia do prądnicy miałby już połowę na alternator, a co za tym idzie bezproblemowe ładowanie.
Witam, powodem nieprawidłowego ładowania okazał się regulator napięcia. Zamontowałem drugi też używany i jest wszystko ok , nie przekracza 14,4V :) Z tą zamianą prądnicy na alternator warto sprubować, raczej nie sprawi mi to problemu! Temat uważam za skończony. Zamykam
Żeby zakończyć temat napiszę tylko, że zamiana prądnicy na alternator w C-330 zakończyła się powodzeniem, a przy okazji zamiana biegunowości z plusa na masie na minus (bo i alternator miał minus na masie). A co do teorii zmiany obrotów rozrusznika z powodu zamiany biegunowości, to całą teorię o kant d..., bo nie wiedzieć dlaczego rozrusznik kręci we...
Był podobny wątek z samochodem ŻUK w starej wersji z plusem na masie i prądnicą http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Wiele wyników daje wpisanie w wewnętrzną wyszukiwarkę: alternator c330
Tylko dalej nie wiemy czy chodzi o zamianę prądnicy na alternator i co ten C-330 ma na masie (+) czy (-) .
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Demontujesz zaślepkę i możesz założyć normalną pompkę paliwa. Może zostawić też tom elektryczną teraz pompka membranowa nie będzie pracowała jeżeli jest pełna paliwa. Powrót paliwa w tym silniku był tylko z wtryskiwacz tyle co igła puściła, pompa paliwa nigdy go nie miała. Kolejny element na zdjęciu to regulator obrotów silnika. I teraz powiedz mi gdzie...
Rozrusznik zaczyna się obracać.... Pierścień zębaty, który jest na wielowypuście śrubowym zostaje siłą bezwładności wypchnięty w stronę wieńca. W większości przypadków zazębiając się z nim i powodując rozruch silnika. Taka metoda rozruchu jest stosowana w większości marynistycznych silników przywieszanych, większych kosiarkach, agregatów prądotwórczych...
Mam taki zamontowany, jedyny problem to taki, że w zimie przy mrozach troche brakuje prądu na odpalenie ale w garażu to spoko, prądnica ta co jest wystarcza, a przy zamianie na alternator uważaj , bo będziesz musiał zmienić polaryzacje z + na masie na - na masie
troszkę odgrzebiemy , ja załalem swojego olejem z ciezarówki 10W-40 juz któryś raz z kolei , wymiana raz w roku ponieważ duzo mgh nie robi ale nie ma problemu z motorem , pamietam zawsze zima na superolu był problem zeby zapalic , teraz tego problemu nie ma , jeden aku 90Ah malo nie wyrwie tak rozrusznik kręci , oczywiście zamiana prądnicy na alternator...
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Witam! I prądnice i alternatory, o których pisałem są identyczne. We wszystkich Jawach podobnie jak w MZ prądnica-bądź alternator są mocowane na wale. W mojej jawce musiałem tylko dotoczyć stożek (coś w kształcie donicy) żeby przejść z węższego wału na szerszy otwór wirnika prądnicy.
Sprawność większości silników prądu przemiennego pracujących jako prądnica jest bardzo słaba, szczególnie przy małych obrotach. Niektóre z nich np. klatkowe zwarte wogóle nie wytwarzają napięcia. Lepiej wykorzystać gotową prądnicę lub alternator od samochodu. Wysiłek włożony w pedałowanie nie pójdzie w całości na marne. Zastanawiam się nad tym , czy...
Zgadzam się z _jta_ , jeśli chodzi o częstotliwość - alternator musiałby mieć stabilne obroty ( 3000 czy 6000 - niech ktoś mnie oświeci ! ), aby stworzyć odpowiednie zasilanie dla trafo. Co do zamiany trzech faz na jedną - są produkowane takie ustrojstwa; zobacz tu: http://www.elhand.com.pl/p/et3v1.html A tak na marginesie - lepiej zamiast tych wszystkich...
Chodzi mi o prądnice wolno obrotową z silnika od pralki. Planuje zakup takiej u znajomego. Prądnica jest z pralki polar (jednak nie wiem ile posiada żłobków). Dlatego potrzebuje regulatora który poradzi sobie z tym zadaniem (jak wiadomo w takiej prądnicy występują duże skoki napięcia). Jeśli regulator od poloneza może się nadawać to chętnie go użyje....
Nie poprawi to sytuacji. Większy akumulator będzie się dłużej ładował jeśli prądnica nie poda więcej prądu. Napięcie będzie rosło jeszcze wolniej. Naładuj tę baterię do 7,5V i uruchom silnik. Napięcie powinno szybko wzrastać do 7,5V. Prądnica ogranicza prąd ładowania, więc mamy do czynienia z metodą ładowania stałym prądem do maksymalnego napięcia....
R41 ! Jeszcze raz, czego możesz się spodziewać: - wiatrak o średnicy 4,8m przy "wzorcowym" wietrze 10m/sek może Ci dać moc ok. 3,5kW. Takich wiatrów masz kilkadziesiąt godzin w roku. Ok. 40% roku masz wiatry o prędkości średnio ok. 4m/sek - wówczas Twój wiatrak da około 0,2kW. O wiatrach wolniejszych nie myśl, one napędzą tylko wiatrak "ozdobny". A...
Tak jak radzą Ci koledzy. Ja zdemontowałem sprawną i włożyłem alternator. Tu masz jak wstawić naszej produkcji. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Wszystkie alternatory podłączy się podobnie czy to Bosch czy Valeo, czy jeszcze jakiś inny - tematów na forum jest dużo o zamianie. Na szrotach szukałbym Boscha z grupy VAG. Pozdrawiam. :P...
Witam Żeby pomóc potrzebne są pewne uściślenia : 1. posiadam też silnik kajakowy produkcji DDR Tummler. Jest to konstrukcja dość leciwa, ale niezawodna :). Silnik ma wtyczkę na gniazdko samochodowe Niech kolega wrzuci wyraźne zdjęcia tego silnika a szczególnie tabliczki znamionowej i tam gdzie są jakiekolwiek gniazda. 2. wolałbym z silnika ładować akumulator....
Schemat jest nieciekawy. Momentami bezsensowny. Nie polecam. Widać że nie rozumiesz układu, bo proponujesz dziwną zmianę. Te 300 om to i tak za mało. Ja nawet dla 6V dał bym 1k. A po co 1W mocy rezystora??? Prawdopodobnie wynika to z bezrefleksyjnego dołożenia Hall'i do układu projektowanego (może to za duże słowo..) do sterowania zwykłym przerywaczem....
Odgrzebuję temat bo jest jeszcze aktualny. Prądnica chyba na razie zostanie - finanse-> nie moje auto. Żuczek to A15 chyba. Motka jak wiadomo stosowana jest w ratownictwie więc nie trudno się domyślić ze idzie o starego żuczka w OSP (na wymianę auta ponoć nie czas, na razie jest motka). Jak przemagnesować prądnicę? Zamiana kabli na akku + uruchomienie...
Konkretnie biega o taką rzecz. pojazd posiada na masie + biegun akumulatora a - idzie np. do rozrusznika. Chciałem zamienić prądnicę 180w na alternator lecz jak wiadomo alternator (fiat, lub inny) posiada na masie -. Jeden znajomy elektryk powiedział że trzeba tylko zamienić przewody na masie i na rozruszniku i wszystko będzie ok. Generalnie chodzi...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Witam. Chciałbym zamontować w zamian za zepsutą prądnicę z pięcioma wyjściami (Г306И), alternator z dwoma wyjściami (typ46.3701). Czy jest to możliwe? Do czego służy wyprowadzenie o oznaczeniu Д?
Ja co prawda nie jestem specem od statków powietrznych czy też wodnych i instalacji w nich stosowanych, aczkolwiek odpowiedzi na niektóre z pytań wynikają z logiki związanej z elektroenergetyką. Ad1. blokowy, ideowy i montażowy-nie mając styczności z tematyką tak bym powiedział Ad2. Schemat mostka prostowniczego 1 lub 3 fazowego w zależności od potrzeb...
Posiadam taki silnik ma on 24 żłobki chciałbym przerobić go na prądnice Jak chcesz mogę ci wysłać w zamian alternator. Czym chcesz to napędzać?
Bardzo proszę kolego 06061947.Prądnica działa na zasadzie zamiany energii mechanicznej, która jest do niej dostarczana w energię elektryczną. Prądnica działa przede wszystkim na zasadzie indukcji elektromagnetycznej. Do głównych elementów budowy prądnicy zaliczamy stojan oraz wirnik. Stojan jest to nieruchomy element obudowy, natomiast wirnik jest ruchomą...
No cóż. Napiszę jescze raz. Niniejszy temat jest doskonałym przykładem jak jesteśmy zadufani. Wygląda na to, że każdy uważa, iż ma jedyną swoją rację a inne nie liczą się zupełnie. Stan taki potwierdza również brak potrzeby czytania do końca i zrozumienia o czym ten inny pisze. Na wszelki wypadek należy naskoczyć na potencjalnego przeciwnika. Trochę...
Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej: Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia...
Na fotografii ja widzę 9 diod. Należy się spodziewać, że regulator jest zamocowany przy alternatorze i do niego doprowadza się wzbudzenie z żarówki na pulpicie. Napisz człowieku coś więcej o tym alternatorze (może zdjęcie ściany tylnej). Jak dostosowałeś instalację ciągnika do tego urządzenia? Regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do współpracy.
Jak znam życie i okolice 90% alternatorów zainstalowanych zostało w zamian za istniejące prądnice, najczęściej każdy pies z innej budy. Wypalony zacisk 15 masz pewnie na regulatorze, a to może świadczyć o uszkodzonym wirniku. Najtańsza metoda to kupiś na gieldzie tani używany i przerzucić do oryginalnej obudowy, one są takie same, tylko uchwyty każda...
Zapomniałem też wspomnieć o korzyściach z wymiany prądnicy na alternator jakiś samochodowy np 70A. Podchodzi VW golfa na szrotach samochodoych ich nie brakuje. Taka zamiana może odbyć się po obróceniu akumulatorów aby było normalne "-" na masie.
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Bo to lichy alternator o prądzie wyjściowym 33A, stosowany m. innymi w Zastavie 110. Co to jest 33A? Zakłada się coś typowego, cos, co w razie awarii nie uruchomi nam sprzętu na dłużej. Jak myślisz, czy tak od ręki dostaniesz do takiego stojan albo prostownik?Będziesz przerabiał uchwyty aby zamontować inny zwłaszcza w czasie jak robota pili? A zakładasz...
Dzięki piękne Zico63 za błyskawiczną wręcz odpowiedź. Dam znać jak uporam się z podłączeniem alternatora. Jestem ciekaw, co mogło ulec zniszczeniu podczas zamiany tych przewodów przy prądnicy. Spróbuje coś jeszcze podłubać przy regulatorze i prądnicy.
panowie, samochody na wodór to mrzonka... http://szczesniak.pl/node/7 największe koncerny nie dały sobie rady ze stworzeniem taniego hydrogen car dodam od siebie że najtańszym sposobem uzyskania wodoru, jest wytworzenie go z metanu. tak więc już lepiej zrobić samochód ma CNG niż wodór. przede wszystkim, Wodór nie jest źródłem energii a jedynie jej...
Odcinek jest na yt, chociaż w oryginale. Ale to nie przeszkadza. I podczas wymiany mówią, że alternator jest KRÓTSZY od prądnicy, ale można go zamocować wykorzystując oryginalne mocowania prądnicy. Zresztą w przypadku takiej zamiany ważny jest jeden wymiar - koła pasowe po montażu muszą leżeć z jednej płaszczyźnie. Reszta jest kwestią zamontowania....
Witam ponownie mam pytanie odnośnie podłączenia i upewnienia się czy wszystko będzie ok. Zacznijmy od początku - zamieszczam rysunek jak w warszawie było to wykonane. Obecnie instalacja pozostała w stanie nie naruszonym. Zamontowano alternator A124F 14V44/53A ( 3 -przewody-15,67 i 30), regulator napięcia Jezpol RNA-1 (15,67). Po zamianie pozostał przewód...
Komutator, jak sama nazwa wskazuje służy do komutacji, czyli przełączania, zamiany biegunów. Takowy element znajduje się w prądnicy prądu stałego i w silnikach szczotkowych ac/dc, natomiast pierścienie ślizgowe służą ciągłemu zasilaniu uzwojenia w wirującym elemencie jakim jest wirnik alternatora
Zmierzyć można wszystko co napisałeś. Np. obroty silnika z alternatora (przy zamianie z prądnicy, trzeba zmienić polaryzację masy na akumulatorach), prędkościomierz i drogomierz można zrobić z licznika rowerowego, stan paliwa też się da montując w miejsce korka czujnik pływakowy (cylindryczny). Tylko w jakim celu komplikować coś prostego i niezawodnego?
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zamiany prądnicy na alternator. Jakie alternatory można zamontować bez większych przeróbek. Wiem że temat może i jest oklepany, lecz nigdzie nie znalazłem konkretów, nie wiem czy ludzie to ukrywają i nie chcą się dzielić wiedzą...;) Cała instalacja będzie postawiona na nowo, więc potrzebuje informacji...
Ok, to jest bateria rozruchowa w samochodzie? W takim razie alternator ładuje ją prawie do pełna. Przy napięciu 14,4V prąd ładowania jest bardzo mały i bateria musi się tak ładować około tygodnia, żeby się naładować do pełna. To jest sytuacja gdy bateria jest całkiem rozładowana i ładuje się alternatorem czy ładowarką o stałym napięciu 14,4V. Jeśli...
Witam serdecznie po przerwie. Dzisiaj założyłem nowy alternator dedykowany do C330, uchwyty pasują idealnie. Zrobiłem wszystko według instrukcji. Dołączam zdjęcia mojego alternatora i podłączeń, tak jak pisano na tym forum, czyli zacząłem od zamiany polaryzacji akumulatorów bo w mojej 30-stce minus był na masie. Od razu chcę zapewnić wszystkich niedowiarków,...
I teraz tak: Od przekaźnika do lamp ciągnę przewodem 2,5mm². Stały plus przewodem np 1 mm² do gniazda nr 30 w stacyjce Jaki musi być bezpiecznik? Włącznik (czy może być typu Top Gun?) też przewodem 1mm² do pozycyjnych, czyli gdzie? Też gdzieś pod stacyjkę? I na koniec pytanie o masę: czy może być drut miedziany? I później przymocować...
Dyskusja przycichła, ale przypomnę dyskutantom pewne fakty: 1. Ciągnik rolniczy C360 nie ma praktycznie żadnych odbiorników energii elektrycznej poza oświetleniem i akumulatorem. 2. Jazda na światłach pozycyjnych/dziennych obowiązuję na drogach publicznych, po których ciągnik w sezonie krótko jeździ, a większość czasu spędza na polu, na którym nikt...
zamiana alternator alternator zamiana zamiana prądnicy alternator
zdjąć tapicerkę drzwi przednich sterownik centralne zamek peugeot zabezpieczenie skoda
vestel firmware 17mb211 vestel firmware 17mb211
Czarny panel fotowoltaiczny na mrozie - diagnostyka i przyczyny Znaczenie izolatorów w antenach dipolowych