to jakaś doróbka Pilot firmy MetaSystem. domyślnie wlutowane po poprzednich skorodowanych Bez plastikowej, czerwonej karty kodowej - nowego pilota nie dopiszesz do centralki. Kup używany pilot Meta i przelutuj kondensatory na swoją płytkę.
Na słupku drzwi kierowcy biała wtyczka przewód żółto-niebieski (przedostatni). Zamykanie impuls masy, otwieranie impuls masy szeregowo przez opornik 180om.
Jak do kabli sterujących ze starego alarmu dotykasz masą to zamykasz i otwierasz zamek?
Czerwony - stały plus, czarny - masa, zielony, niebieski - wyjścia sterujące poziomami masy. Co zostało w aucie? Powinna być jeszcze centralka od zamka. Jest?
Mam tylko siłownik od zamka i 5 kabli. Masz dołożony uniwersalny centralny zamek, teraz trzeba wewnątrz auta odnaleźć centralkę sterującą siłownikami i podłączyć sterownik radiowy , o ile się da bo nie do wszystkich centralek sterujących siłownikami da się to zrobić
Po otwarciu tych tylnych drzwi zaświeca się światło w podsufitce? Jeśli nie to masz odpowiedź. Za sygnał czy drzwi są otwarte odpowiada inny mikrostyk niż za pozycje zamka.
Maty grzewcze (ciągłość obwodu, rezystancja) jak i napięcie we wtyczce do sprawdzenia multimetrem. Co do kontrolki otwarcia drzwi - mikrostyki w zamku lub zimne luty na płytce elektrycznej zamka.
Najlepiej jak wepniesz się do grubego czerwonego przewodu w skrzynce bezpiecznikowej (główne zasilanie) i zrobisz osobny bezpiecznik 20 A na zasilanie twojej centralki)
Zamek możesz zasilić 12V i otworzy. Przy zmianie musisz kodować.
Powinno podejść coś takiego D2HW-EL291H-A515-AQD, blaszkę prawdopodobnie powinno dać się przełożyć.
w felicji beda chodzily wszystkie nawet te tanie tylko ze 6kg maja dluzsza wytrzymalosc noi sile otwierania
schemat.
Na czym polega zepsucie pilotów? Może jakieś zdjęcia?
Naprawiło się samo Bez naprawy
Wystarczy połączyć fakty i wniosek nasuwa się sam. Sterownik nie widzi że nie ma klucza w stacyjce. Przez co radia nie wyłącza, nie załącza lampki automatycznie po wyjęciu klucza i nie pozwala na pracę centralnego zamka z pilota. Prawdopodobnie uszkodzoną jest kostka stacyjki. Co pokazuje VCDS - że co jest zaprogramowane? Skoro masz dostęp do VCDSa...
Tak wymiana zamka.
A tak ciężko w google wpisać?
Witam Aby otworzyć TYLNE drzwi trzeba podłączyć Plus (+) pod kabel szary a minus (-) pod kabel żółty. W przypadku podłączenia kabli na odwrót zamek się zamyka.
Sprawdź na początek czy podając masę na kable fabrycznej wiązki zamka uzyskasz zamknięcie/otwarcie
Cała naprawa, wraz z wymianą to 200 do 250 zł. Zamek zamiennik.
Pilot nadaje - jest ok. Działa zamek z kluczyka w drzwiach ? Sprawdź bezpieczniki ? Diagnostyka VAG, VCDS mile widziana o ile zamek nie dokładany.
Za co odpowiedzialny w wiązce jest przewód brązowy. Dzięki za odp. Brązowy to po prostu masa.
Ale tam w przypadku uniwersalnych nie trzeba blach ruszać.Całość razem ze sterownikiem robię w 4 godz,zostawiam chinskie przewody,jedynie w przepustach dużo izolacji.Osobiście uważam że 800 to za dużo.No i pokrywy bagażnika nie ruszam bo przecież jest linka.
Najczęściej zamek do wymiany. Oczywiście najpierw do sprawdzenia przewody w przelotce.
Konieczna była wymiana całego siłownika centralnego zamka.
Zestawy naprawcze wiązki drzwi zobacz. W zlaczu drzwi po odpięciu sprawdź czy piny maja przejście do masy miernikiem. Boczek zdejmij może się coś rzucić w oczy. Odepnij sam zamek i zamknij otwórz parę razy jak nie sfajczy bezpiecznika to winny będzie sam zamek.
Problem z mikro stykiem. Stuknij dłonią (najlepiej przez szmatke) w zamek od zewnątrz.
Mam problem z drzwiami pasażera ani od zewnątrz ani od wewnątrz nie da radę odtworzyć kompa podłączylem i pokazuje słabe napięcie zasilające więc może ktoś pomoże jaki jest kabel zasilający do zamka skoda superb 2
Analizując różne schematy oraz dostępne wiadomości na forach oraz obejrzawszy cały układ. Doszedłem do wniosku że mam zainstalowane wszystkie siłowniki typu slave a tym samym moduł zamka centralnego jest mi nie potrzebny ? W tym momencie moje rozumowanie opiera się na takim założeniu że skoro moduł zamka centralnego jest nie potrzebny to wszystkie siłowniki...
Niebiesko/żółty kabel w wiązce przewodów wychodzących z drzwi kierowcy. Zamykanie - masa Otwieranie - masa przez rezystor 180 Ω.
p-p masz coś ze stacyjką a nie z immo
sciąg te punkty za zdjęciach-podawaj dane czyli jaki rocznik???
witam!! mam w samochodzie ( skoda Felicja `98) oryginalny centralny zamek! chciał bym do niego założyć sterownie z centralki tylko nie mam opisu kabli wychodzących ze sterownika centralnego, które kabel idą na otwieranie a które na zamykanie! jak by ktoś miał schemat lub rozpiskę przewodów z centralki to był bym wdzięczny za pomoc! pozdrawiam!
Czy jest sens się bawić czy może po prostu wymienić cały zamek? Wymień zamek. Wykonaj pomiary na wtyczce zamka.
nie kłóćcie się już jak octa jedynka to przecież nad pedałem sprzęgła po zdjęcu obudowy nad nogami kierowcy
Wszystko podpięte jest pod alarm -modelu nie znam-alarm fabryczny Alarm jest uzbrajany automatycznie po zamknięciu auta fabrycznym pilotem? Co "mówi" diagnostyka o fabrycznym alarmie i centralnym zamku? Nie ma znaczenia czy otwieram drzwi pilotem czy ręcznie kluczykiem Alarm uzbraja się po przekręceniu klucza w drzwiach? Porozpinałem wszystkie wtyczki...
Z alarmu muszą wychodzić takie dwa wolne przewody (niepodłączone lub obcięte) na których pojawia się impuls masy (-) na czas 1s do 3s przy zamykaniu i otwieraniu (na jednym przy otwieraniu a na drugim przy zamykaniu). Pod te 2 przewody należy podpiąć 2 przewody ze sterownika centralnego zamka które będą zaznaczone na schemacie jako zamknięcie i otwarcie...
Wystarczy ten tańszy z wyjściami niskoprądowymi masy. Felicja ma właśnie tak sterowany zamek. W wyszukiwarce znajdzie kolega kolory przewodów.
połamane przewody na przelotce
samej krancowki nie kupisz bynajmniej w sklepie motoryzacyjnym wystepuje z calym zamkiem
A zamek działa, może nie wpiąłeś wtyczki?
Dokladnie switch,e na plytce drukowanej we wnetrzu zamka,standardowa bolaczka wszystkich VW.Wydlubac trzeba zamek z drzwi,rozebrac i polutowac plytke
Jeżeli masz trochę smykałki do mechaniki, klucze typu splin to możesz się pokusić na samodzielną wymianę. Ja za wymianę zamka drzwi biorę 100 PLN, podejrzewam że u Ciebie podobnie kasują. Maksymalnie godzina roboty.
Możesz go spokojnie odkręcać. I podstawić zamiast niego siłownik uniwersalny. Nawet cięgno zostawisz oryginalne. Ewentualnie do otworów po oryginalnym siłowniku przykręć blaszkę montażową, a siłownik uniwersalny niżej (jeśli będzie za długi). Ja w oplach tak robiłem, ze górny otwór w siłowniku to dolny otwór w stelażu, a blaszkę przykręcałem do stelaża...
No robisz mi pod górkę strasznie, bo zupełnie nie znam VAG, nie lubie ich nawet. Myślałem, że oświetlenie schowka/bagażnika, ale 5A to za dużo raczej na te świecidełka. Może w komplecie z krańcówką drzwi? W sensie centralny zamek?
Jak się połączysz to chociażby po nr modułu bądź w jego blokach pomiarowych i adaptacyjnych.
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
Jest sposób czysto mechaniczny, rozwala się siłownik elektryczny przymocowany do zamka i otwiera zamek
Sprawdź na module pod kierownicą czy masz zasilanie oraz sprawdź w module w drzwiach kierowcy czy masz 2 "plusy" no i masę,to na początek.Te zamki można naprawiać bez komputera.
Chyba chodzi o diodę w drzwiach kierowcy.
Masz 2 piloty? Spróbuj zaprogramować pilota, procedura jest na forum.
W zatrzasku zamka.
Podłączałem kiedyś taki sterownik i też miałem problem jak dobrze pamiętam to trzeba złączyć ze sobą po 2 przewody nie pamiętam jak to powinno wyglądać ale coś takiego np: żółty żółty z paskiem, minus- biały sterowanie otwarcie pomarańczowy pomarańczowy z paskiem minus- biały sterowanie zamknięciem
o felicie oczywiscie. Jak w temacie. Co do sprawdzania to upewnialem sie za kazdym razem ze nie bedzie zadnego spiecia. Na zadnym nie pojawial sie impuls. Wyczytalem ze wlasnie w Fabii daje sie do tego samego przewodu tylko otwieranie przez opornik 180om. Ale czy tu chodzi o sygnal masy? Bo to oryginalny central wiec powinno byc chyba to samo? Pozdrowka!
Jak nie ruszy go z poziomu elektryki,to nic tylko demontaż tapicerki i blachy na zamkniętych drzwiach,i "prucie" zamka.
moduł sterujący zamkami i wymienie go na taki sam Jeżeli "na taki sam" , to będzie 'Plug&Play'. Każdy inny może ale nie musi mieć inny rozkład wyprowadzeń i będzie konieczne przerobienie instalacji.
Wyjmij samą wkładkę zamka (koleś kit pisał o tym). Z boku drzwi masz zaślepiony otwór, wkładasz T20 i odkręcasz. Po wyjęciu wkładki, wiosełko musi się poruszać tak jak kluczyk w zamku.
pisząc zamek masz na mysli wkładki zamka?
na tej instrukcji co ja dostalem jest tak: jedna kartka polowa A4 i na niej 4 rysunki bardzo nie czytelne- rozmazane napisy, slaby wydruk albo ksero i jest jeszcze niby taka ksiazeczka co ja otwierasz a w srodku jedna kartka i jest opisane ktory kabel co to
Na 99% uszkodzony siłownik PP drzwi lub kable do niego
Sprawdziłem po raz kolejny i wydaje się, że piloty działają na innej częstotliwości niż powinny - było to sprawdzane metodą z TV i lepiej było na kanale 36,a nie jak powinno na 34. Podaj numer kluczyka (pod grotem powinien byc) W 35 nie wejdziesz bo nie potrzebujesz. U Cb modul komfortu odpowiada za centralny zamek.
Kolego tą przypadłość samochód ma momentu zakupu? Zastanawiam się czy ktoś nie grzebał w kodowaniu centralnego zamka. Sądzę ,że tutaj należy najpierw sprawdzić prawidłowość konfiguracji.
Kwarc 13.575 Mhz. Pilot pracuje na 434,4Mhz
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
na 85 przekażnika podajesz sygnał[-] blokady a alarmu,na 30 podajesz odcięcie od strony stacyjki,na 87a[lub samo 87] drugą stronę odciętego przewodu a styk 86 łączysz z 30 ,prościej się nie da wytłumaczyć.
Witam Sprawdź klemy na akumulatorze. Jeśli jest ok to sprawdź czy masz napięcie na stacyjce. Jeśli tak to wina leży w samej mechanice zamka stacyjki czyli wkładce.
Dzień dobry wszystkim, Mam mały problem z zamkami i ich działaniem w cztero-drzwiowej Skodzie Fabii z 2004 roku 1,2 benzyna. Nie wiem czy to ważne, ale zamki mają niebieską wtyczkę (istnieją również takie z czarną i one podobno trochę się różnią). Kiedy próbuję otwierać/zamykać drzwi z kluczyka zamki zachowują się następująco: - zamek kierowcy otwiera...
Witam Co moze byc przyczyna takiego zachowywania sie zamka: Przekrecajac kluczyk od kierowcy brak jakiejkolwiek reakcji na pozostale drzwi. Przekrecajac kluczyk od pasazera otwieraja sie drzwi od pasazera tylko natomiast tylne i od kierowcy nie. Zamykanie wyglaga tak samo centralny zamek zamyka tylko pasazera. Jezeli przekrece kluczyk w pokrywie bagaznika...
Pod kokpitem pod kierownicą czarna puszka pod warunkiem że go posiadasz bo ubogie fabie nie miały modułu komfortu a centralny zamek był dokładany
nie wiem, czy to może być coś z instalacją w drzwiach , bo wszystko działało i jak próbowałem dodać pilot to wszystko przestało. Tak jak pisałem po wciśnięciu "cycka" słychać przekaźnik zamka centralnego, ale nie ma reakcji na zamkach
Witam wszystkich Mój problem to centralny zamek- kluczyk wsadzony do drzwi zamyka wszystkie -ale otwiera tylko przednie.Żeby otworzyc tylnie trzeba albo klameczką w środku albo przyciskiem. Dlaczego tak jest? Szukałem odpowiedzi w instrukcji ale mam tylko po czesku i angielsku ;-)). dzieki z góry za pomoc. Skoda octavia 2006 1.6
Z pilota działa? Z zamka działa?
Tak samo jak we wszystkich VW z czujnikami w zamkach.
powinno byc 00259
Do sprawdzenia błędy w module komfortu. Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia zamka drzwi.
Pozdrawiam Jeśli masz oryginalny centralny zamek to sprawdź białe złącze na lewym przednim słupku a drzwiami(pod zgufrowaną gumą).Jeśli bedą tam slady oksydacj (zazielenienie) przeczyść preparatem go czyszczenia złącz elektrycznych może pomoże.
tak to może być wyłącznik w dzwiach a ten alarm masz fabryczny czy dokładany dodatkowo?
Bardziej chyba chodzi o moduł sterujący przy silniczku szyby niż sam silniczek. A to z tego powodu, że ten moduł oprócz silniczka szyby steruje też silniczkiem zamka centralnego.
Wyrwana tapicerka klapy od środka, odłączony zamek, zero poprawy.
Czekałeś kilka minut do pomiaru prądu od wyłączenia silnika i centralnego zamka ?
Stało się nagle , po powodzi , czy może sam zakładałeś zdalne sterowanie zamka?
Może być uszkodzony siłownik sterujący (master) w drzwiach kierowcy bądź pasażera.Pomimo że zamek jest otwarty siłownik podaje sygnał że zamek jest zamknięty i wysyła informację do centrali żeby zamknęła zamek,lub odwrotnie auto próbuje zamknąć zamki (jeżeli ma funkcję antyporwaniową ) ale któryś siłownik daje informację o otwarciu. Proponuję zacząć...
Rozj...ć kasetę zamka.
Podpinasz pod zamek kierowcy z rezystorem
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Przyczyną może być uszkodzony zamek
To zacznij od naprawy lub dorobienia nowych pilotów .
Radio na 99 %
Podłączyć osobno plus stały i plus po kluczyku to zamek zacznie działać
Walniety zamek
Moim zdaniem należy zacząć od sprawdzenia pilota. Tak jak kolega wyżej napisał bez pomiarów się nie da. Jeśli chcesz sam się w to bawić, rozbierz pilota i sprawdź czy mikrostyki działają, potrzebny oczywiście multimetr. Czasami wystarczy oczyszczenie ścieżek w pilocie i poprawienie połączeń.
Kolego serdeczny - podłącz VCDS zczytaj błędy z modułu komfortu. Możliwe że masz uszkodzony zamek, co jest często spotykane.
Rozbierałem taki z octavi 2 ale z 2007r i dał się rozebrać silniczek się zawiesił i były takie same objawy co u Ciebie najlepiej drugi na podmienić
Do naprawy zamek lub wiązka przewodów drzwi kierowcy.
Wiązka pewnie cała, za to któryś mikroswitch na płytce zamka nie.
Witam.Rozetni wiazke za modułem tą która wchodzi do zamka powinien tam być zielono -czerwony i chyba niebieski - czarny ,a jak sie myle to napisz jakie tam są to ci napisze (chwilowe podanie masy przez kontrolke 5V powino spowodować zamkniecie lub otwarecie zamków) .
Uszkodzona kaseta zamka
Kolego komfort 5J0959433A jest ścisłym zamiennikiem 5J0959433, więc wszystko musi działać. Kwestia tylko prawidłowego zakodowania tego modułu do twojego wyposażenia samochodu i dodaniu pilota. Nie przejmuj się że ty masz dwa złącza a nowy ma trzy, w niczym to nie przeszkadza.
Większość podłączeń masz opisanych. Zasilanie i w jednym i drugim to czerwony. Masa czarny. Wyjście na kierunkowskazy niebieski w nowej wtyczce z niebieskim z wąskiej wtyczki starego. Różowy w nowym sterowniku Cię nie interesuje. Siłowniki (zielony i niebieski starej wiązki) podpinasz pod biały i biało czarny z nowej. Jedynie musisz sprawdzić w jakiej...
Jest też sposób na dopasowanie wkładu do posiadanego kluczyka pasującego do zamków. Odpada wówczas cały problem z immobilajzerem, chyba, że ktoś właśnie chce zmienić klucz od stacyjki wraz z immobilajzerem i wówczas można dopasować zamek do klucza od stacyjki. Tak czy tak można zrobić aby był jeden klucz od stacyjki i zamka.
centralnego zamka skoda skoda fabia zamka ryglowanie zamka skoda
biało szary przesuwanie tekstu doktor oleju
ecotank czyszczenie powietrzna pompa ciepła
Wymiana grzejnika w bloku bez spuszczania wody - metody i porady Prędkościomierz nie działa w Hummer H2 - przyczyny i diagnostyka