Awaryjne odryglowanie zamka.
W starej, po podaniu masy -> pin 6 brąz-biały - otwiera. pin 2 brąz-czerwony - zamyka.
Zacznij od sprawdzenia kabli,
a moze pilot dziala ale gdzies sie rozlaczyly przewody sterujace do zamka badz centralka sie popsuła
Hello!! Aby zaprogramować kluczyk w Oplu musisz : 1.Zająć miejsce za kierownicą i zamknąć drzwi . 2.Przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu . 3.Wcisnąć przycisk na kluczyku zamykający drzwi i gotowe!!! Powodzenia!!!
Zamki chodzą wnioskuję z opisu,przestają działać inne rzeczy powiązane z bezpiecznikiem. Jak masz dwie wtyczki,to wepnij tylko mniejszą i sprawdź czy spali też bezpiecznik. Następnie sprawdź centralny zamek.
Wywal to, co masz i wstaw w zasadzie dowolny radiosterownik centralnego zamka.
Moduł centralnego jest po prawej stronie obok nogi pasażera , ale skoro tak wariuje to należałoby sprawdzić czy nie jest gdzieś przetarty przewód , który jest wprowadzony w drzwi, jeśli z jakichś przyczyn pęknie sprężyna i przewody się nie chowają to mogły zostać przycięte drzwiami. Miałem taką Vectrę i u mnie działał super nawet podpiąłem mu sterowanie...
Za nakładka plastikową,jak słupek drzwi przednich prawych
na 100 % mikrowyłącznik w zamku
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
No przecież pisze, że jeżeli na zamek wychodzą tylko dwa przewody sterujące, to jest to wyjście niskoprądowe masy, czyli możesz podpinać się bezpośrednio pod brązowo-czerwony i brązowo-biały. Przy tym podłączeniu jednak nie uzyskasz ryglowania - potrzebne są dwa impulsy na zamknij i łączysz się wtedy pod inne przewody. W Vectrze podpinasz się bezposrednio,...
Biały plus po stacyjce, niebieski krańcówki w drzwich sterujące masą.
Po prawej stronie na słupku (strona pasażera trzeba zdjąć plastik osłaniający ).
Witam, czy podłączał ktoś z was uniwersalna centralkę do zamka przy Vectra C?
centalka w pod plastikiem w nogach pasazera
Witam Potrzebuję sterownika kiekert {90457682} do vectry a.Na rynku do vectry a sa ale różnią się numerami ,czy to ma znaczenie.Jak kupię o innych numerach czy będzie działał.
Paskami w kierunku sterownika fabrycznego.
Moim zdaniem brak zasilania centralki zamka jest głównym powodem awarii. Sprawdź bezpieczniki oraz zasilanie, czy dochodzi do centralki
hmm ale gdzie te kabelki podlaczyc? do zamka podlaczylem bialy i brazowy
polecam uniwersalne po lekkim tuningu działają bez zażutu
Sprawdź sprzęgiełko na masterze w drzwiach kierowcy... To na początek.
Witam, pilnie potrzebuje pomocy! Wczoraj zachodze do auta i nie moglem z pilota ani z kluczyka otworzyc centralnego. Otworzylem mechanicznie ale tylko drzwi kierowcy bo pozostale sa zaryglowane. Dziala tylko zamykanie bo jak nacisne przycisk zamknij to slychac lekkie ruszanie silownikow. Na przycisk otwierania nawet nie drgna. Poza tym odlaczylem silownik...
Na mój gust to nie problem z centralem a z alarmem. Prawdopodobnie wprogramował się savelock (zamykanie centrala po załaczeniu zapłonu i otwieranie po wyłączeniu). Podaj, co to za alarm to łatwiej będzie Ci cos podpowiedzieć.
Zakodowałeś piloty?
Pewnie przekaźnik w alarmie zakończył swój żywot.Musisz dobrać się do centralki alarmu i sprawdzić impulsy sterujące centralnym zamkiem.
http://obrazki.elektroda.pl/9910468300_1... Tu zdjęcie zamka w kombi Vectra z 2007 roku. Sorki za wcinkę w temat ale może komuś się przyda ....Przy okazji , ja naprawiałem nie działający zamek,nie dało się otworzyć bagażnika , a rozwiązanie problemu jest pod silniczkiem, dwa styki jeden zaśniedziały.
z prawej strony na słupku jest moduł od zamka centralnego sprobuj go na chwilę odłączyć na chwilę od zasilania
Witam! Mam taki mały problem mam centralny zamek w samochodzie vectra A i nie zawsze wiem kiedy zadziala mi pilot na niego. Chciałbym podłaczyc pod centralny kierunkowskazy i sygnał dzwiekowy aby to mi sygnalizowały ale nie mam pojecia jak? Wie ktos moze jak to zrobic?? :?
Tak. i powinno działać
samymi rękoma nie da rady zrobić..
W pierwszej kolejności trzeba sprawić aby zamykały się z przycisku w środku. w tym celu trzeba sprawdzić przelotki w drzwiach jeżeli ok, to wziąć schemat podpiąć żarówkę przy przelotce na kabelkach od silniczka zamka i zobaczyć czy się zaświeca i na "zamknij" i na "otwórz" to do wymiany zamek. Tak trzeba zrobić z każdymi niesprawnymi drzwiami.
Witam ! Mam czasami problem z pilotem od centralnego. Jeżeli źle wcisnę przycisk "zamknij" lub "otwórz",to pilot czasami rozprogramowuję się. Dzieje się to głównie w miesiącach chłodno-zimnych. Bateria jest nowa. Z góry dzięki za jakąkolwiek podpowiedź.
w zamku jest mały mikro wyłącznik który działa jako wyłącznik krańcowy jeśli on padl to nie zadziała silnik do napędu zamka. Dodano po 2 proponuje sprawdzić działanie samego zamka podłączając do niego 12V i sprawdzić czy się zamyka jeśli się nie będzie odzywał to znaczy że wina leży w zamku.
Napisz lepiej że nie wiesz gdzie je podłączyc
Wypadla mi klapka zamykajaca otwor w zamku w drzwiach / ta ktora sie odsuwa jak wklada sie kluczyk /aby nie dostawala sie tam woda. Czy mozna to jakos naprawic aby nie wymieniac zamka. Ignacy
centralka(ew.cos nie laczy),a czy recznie dziala centralny?
Dobra i mądra jest ta Porada. Ma jedynie taką wadę, że mam trzy siłowniki typu master, każdy jednakowy i totalnie brakuje im jakiejkolwiek regulacji. Mikrostyk jest wewnątrz, obudowa jest hermetycznie wykonanana na wtryskarce. Też poczatkowo kombinowałem dostać się do środka, ale będzie to bezcelowe zniszczenie siłownika. Podłączę go jako SLAVE, ale...
Po zamknieciu zamka ryglowanie jest sterowane przez sterownik zamka po okreslonym czasie podpioles sie prawidlowo tylko sprawdz i napisz jaki masz sterownik centrala znajduje sie po prawej stronie na slupku pod komputerem
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
nic to nie, problem w sterowniku lub radiu
Co do zamkow. Trzeba zmienic mikroswitche. Koszt ok 3zl. (podstawowa usterka w zamkach GM) Co do drugiego zapytania. Wykluczam oczywiscie slaba baterie. Przyczyna jest w 99% przypadkow oberwanie lutow w pilocie.Trzeba je poprawic i bedzie po klopocie.
jeżeli jest to vectra C 2003RM,to masz problem z modułem CIM(pod kierownicą).
tak,trzeba klucz zsynchronizowac.Właczyć zapłon,i nacisnąć przycisk odmykania.
Jest to jakieś rozwiązanie - nie idealne (tym bardziej, że po uruchomieniu samochodu zawsze wciskam hamulec - układ Check Control sprawdza żarówki STOPu) ale... intryguje mnie rozwiązanie stosowane w nowszych autach opisane powyżej i chciałbym je zrealizować.
zapewne zmieniles radio. odepnij zolty kabel podtrzymania na radiu w wtyczce iso i zmostkuj z czerwonym tak aby zasilanie bylo nawet przy wylaczonym zaplonie. mam viki i to ten problem. Oczywiscie zolty z kostki iso po stronie radia wyciagnij z kostki i zmostkuj z czerwonym z kostki po stronie radia. Dziwne to ale nie wiem czemu tak sie dzieje. mialem...
witam wartość rezystora - 100 kiloomów pozdrawiam
Nie bawić się bez potrzeby przyciskami pilota-to raz. Dwa-coś sie krzaczy w takim razie moduł centralnego zamka.
Dziwne jest to, ze nie da sie otworzyć awaryjnie. Jedyne co Ci pozostaje, to zdemontować wewnętrzne tapicerowanie klapy i rozmontować zamek.
Kup weź drugi używany pilot przełóż elektronikę i dopisz do samochodu i cała filozofa. A programowanie wiesz jak się wykonuje? Wkładasz klucz do stacyjki na zapłon naciskasz na pilocie przycisk od otwierania potem zamykania i wyjmujesz kluczyk. A filozof Skrzynia niech idzie do szkoły. Jak masz problem wpadnij do mnie to zrobię ci.
Sprawdz przelotke klapa bagaznika-nadwozie
Więc tak. Po pierwsze to jest kod B2966 i taki błąd ma chyba połowa wyprodukowanych tych opli - moja sugestia nie przejmuj się tym skoro wszystko działa - ignoruj! A z moich doświadczeń wynika, że wina jest w oprogramowaniu, które jest bardzo czułe na wahania napięcia w instalacji. Co to oznacza, ano jeśli w układzie elektrycznym będziesz miał ciągle...
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
potrzebny mi jest schemat centralnego zamka w vectra A sedan 95 rok nie mam wogole pradu w nim pomozcie bo serwis ze mnie zedrze
a czy mozna jakos podpiac alarm pod fabrycznego pilota w kluczyku od centralnego zamka??
musze sie dostac do silniczka ryglujacego drzwi ale mam problem o nie moge rozkrecic obudowy - wie ktos jak go mozna rozkrecic taki zamek(vectra b, 96r, master z drzwi kierowcy)?? wykrecilem wszystkie 3 srubki oraz odgiolem takie blaszki zabezpieczajace ale nadal nic - cos trzyma w srodku:( jesli ktos rozkrecal taki zamek to bede wdzieczny za wszelkie...
Naprawa polega na odwróceniu dwóch przewodów i nie są to drzwi.
Konserwacja zamka + sprawdzenie przycisku
Silniczki udalo mi sie kupic na allegro,ale bez zebatek,z ich przelozeniem bylo troche klopotu ale dalo rade.Temat mozna zamknac
Są dwa sposoby usunięcia usterki. Pierwszy: jedziesz do serwisu opla, podpinają pod Techa programują piloty i kasują 2 stówki, trwa to chwilkę, jesteś szczęśliwy i mniej bogaty :). Drugi: wsiadasz do autka, przekręcasz kluczyk tak żeby zaświeciły się kontrolki, naciskasz równocześnie obydwa przyciski pilota, zamki powinny zareagować (zamknąć i otworzyć)....
Przyczynę znasz, tylko nie do końca. Centralny zamek nie zadziała z pilota dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, a konkretniej dopóki nie zniknie napięcie na styku W kostki stacyjki.
Do wtyku siłownika wewnątrz drzwi podłącz miernik i sprawdź, czy dochodzi tam napięcie w czasie zamykania i otwierania centralnego zamka. Jeżeli tak, to rozbierz siłownik i sprawdź mikroprzełączniki, jeżeli nie , to sprawdź przewody i złącza.
Częćś schematu Opla Vectra dotyczący centralnego zamka i alarmu. Pozdrawiam SPEKTRA
W radioodbiorniku na zakresie UKF sprawdzisz czy nadaje.
Nie jest to osobna puszka , jaki masz problem, od razu pytam czy kluczyk nadaje .
No tak.. faktycznie ładnie opisane... ale chodzi mi o to czy dam rade zamienić moduł sterujący na uniwersalny? bo jak już gdzieś wyczytałem to różnią się choćby sterowaniem. (np do uniwersalnego siłownika idą dwa kabelki a w vectrze są trzy) i moje pytanie dotyczy tego czy dam rade przy zachowaniu oryginalnych siłowników wpiąć ten moduł sterujący? ..i...
OK - porada całkiem całkiem - ale ten sposób jest dosyć "prosty" lecz , interesuje mnie rozwiązanie tego problemu "domowym sposobem " czy może mi ktoś podpowiedzieć czy to wykonalne, jeśli tak to w jakim sposobem ?? marcin dob
kolega seba ma rację wymień microschtsz i po bólu
Witam serdecznie. Chciałbym zamknąc temat dot. usterki w mojej Viki a dokładniej usterki centralnego zamka. W mojim przypadku usterka była dość poważna a mianowicie doszło do spalenia wszytskich silniczków w zamkach łacznie z klapka od paliwa. Prawdopodobnie przyczyną tego był przekaźnik w centralce który miał tendencje przy rozłaczaniu do "klejenia"...
Kaseta zamka, standard.
Centralka montowana fabrycznie czy ktoś założył swoją ?
a może odwrotnie podłączyłeś kable od sterowania i podczas gdy próbujesz zamknąć drzwi to centralka od zamka próbuje je otworzyć i na odwrót, a może to po prostu drut który sie łączy z drutem oryginalnym zahacza o jakąś blache. Skróć go w ten sposób aby był jak najkrótszy, czy ma się kończyć w miejscu połączenia
Sprawdź wiązkę idącą z budy do tylnej klapy, na zgięciu pewno pourywane przewody i możliwe zwarcia. Jeśli nie pomoże, to od sterownika centralnego zamka odetnij przewód, na którym powinien pojawiać się "+" w momencie przekręcenia stacyjki - możliwe, że ten "+" jest tam przez cały czas (uszkodzenie kości za stacyjką) i stąd część problemów. Normalnie...
Musisz go zsynchronizować z modułem zamka centralnego.
Musisz moze zaprogramowac pilota . Wsiadz do samochodu,wloz kluczyk do stacyjki,nacisnij na pilocie przycisk do zamykania centralnego i trzymajac go wloncz zaplon i sprawdz czy ci sie zamkna dzwi i otworza. A jak nie pomoze to tutaj masz napisane o twoim problemie http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.php...
Właśnie tak był programowany: zamknięte drzwi,włączony zapłon(nie silnik) ,po 30 sek. został naciśnięty przycisk pilota - zamknięcie przez 4 sek i nic nie pomogło . Wszystko milczy. Na pilota nie reaguje zamek. Dziwna sprawa!! :evil:
Witam mam problem z vectra A 91 r otoz nie moge otworzyc tylnych drzwi centralny zamek nie otwiera a recznie tez nie mozna podniesc zamkniecia dodam ze jest tam oryginalny c. zamek
Odłącz aku i zapnij spowrotem.
Odłącz kostkę stacyjki(może ona knoci po przeróbce) i sprawdż jak działa centralny.
Może to Ci pomoże
W tylnych drzwiach wystarczy siłownik wykonawczy a nie master.Podepnij go do przewodów na których zanika masa a trzeci zostaw niepodłączony.Jeśli zamek będzie działał odwrotnie od pozostałych to zamień te dwa kable miejscami i po kłopocie.Pozdro.
Kable do centralnego wychodzą w wiązce z dzrwi kierowcy. Brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie
mam problemik nie działają mi zamki w vektrze b nic nie reaguje ani na kluczyk ani na pilota jaka przyczyna i gdzie znajduje się centralka od centralnego zamka
Witam. Kupiłem nową centralny zamek opel vectra 98r 2,0 dt i nie wiem jak dopasować do niego moje stare kluczyki. Proszę o pomoc.
Użyć wyszukiwarki na forum-problem poruszany ponad 10 razy .
Samochód nie ma alarmu. Być może siedzi niestandardowy centralny zamek.
Witam. 3 miesiace temu mialem wypadek . Poskladali mi autko ale czegos nie podlaczyli i nie dziala mi centralny zamek. Dziala tylko alarm. Chcialem to jakos podlaczyc i doczepic do alarmu bo wczesniej otwieral drzwi z kluczyka. Problem jest taki ze niewiem gdzie co powinno byc popodlaczane zeby znalesc usterke i jak to sprawdzic.
Tej używki nie zakodujesz bez prekodowania, ze swojego do tego co kupiłeś przelutuj transponder i wtedy zakoduj centralny bo immo powinno być ok.
Ok sprawdzę . Dzięki za odp
22 does not exists unknown errorcode 21 exists unknowt errorcode prosze o wyjaśnienie (nedziała pilot centralnego zamka)
Napsialem przecierz ze ejst to fabryczny centralny zamek, nie ma tam alarmu itp, sam centralny FABRYCZNY zamek.
Zamek kierowcy.
Wymiana sterownika centralnego zamka rozwiązała problem.
siłownik jest wymieniony na nowy Zamieść zdjęcie tego wymienionego "siłownika" zamka. Sprawdziłeś zwykłą żarówką 12V czy do złącza zamka drzwi dochodzą impulsy napięcia 12V podczas zamknij/otwórz ? Mogą tam być dwie wersje zamka drzwi, ze złączem 6pin (tył) lub 10pin (przód) https://obrazki.elektroda.pl/4089762000_... https://obrazki.elektroda.pl/1604355200_...
Spinka jest na wcięciu korbki w plastiku!!!
Witam posiadam Opel Vectra B 96r silnik 1.6 gdzie w tym modelu znajduje sie układ od zamka centralnego?
Dzięki za schemacik bardzo mi pomoże w szukaniu usterki tego oświetlenia. A na kompa pojadę jak się poddam i sam prędzej nie znajdę tej usterki ale z tej wiadomości sugeruje że elektronika odpowiedzialna za światełko w kabinie jest w sterowniku centralnego zamka?
witam. troszkę odgrzeję temat. u mnie też były zablokowane tylne drzwi - wyszarpałem na chama bolce, ale zamki "padły". na kablach mam zasilanie, ale co z tym trzecim kablem?? to podobno ryglowanie - teraz jest masa, czy do odryglowania trzeba podać tam +?? help. przednie drzwi działają, tylne tylko ręczne blokowanie..
Silniczek jest taki sam w zamku Vectry i siłowniku Omegi.W zamku Vectry często padają mikrowyłączniki(ten który jest szeregowo z silniczkiem.
vectra zamka naprawa zamka vectra centralnego zamka vectra
schemat zasilacza input wzmacniacz tda2030 schemat prostownik ustawi laptop
Bezpieczne przechowywanie PC i drukarki laserowej w niskich temperaturach Jakie temperatury wytrzyma PC i drukarka laserowa zimą?