mam centrala na pilota i z wkładek nie korzystam, zamarzają mi zamki a nie wkładki
Przy okazji sprawdż stan zużycia krzywek (popychaczy) i nasmaruj mechanizmy.
To normalne zjawisko, nie ma żadnych powodów do niepokoju. Prawdopodobnie jest to wynik naturalnego utleniania się materiałów użytych do wykonania przewodów i ich łączenia. Zjawisko można znacznie ograniczyć poprzez pokrycie tych połączeń olejem silikonowym w aerozolu - takim samym jak stosuje się do zamarzających zamków.
Jak ci zamek zamarza to go ogrzej i przesmaruj .
VW Polo Cordoba , Ibiza za zamarzające zamki drzwi i powtórzę za kimś - za skrzynie biegów.
juz przy niewielkim mrozie zamarza mi centralny zamek, moze wie ktos jak temu zapobiec, moze sa jakies spaejalne preparaty, albo mozna go jakos uszczelnic.
jak temu zapobiedz macie jakieś sprawdzone sposoby żeby w zimę nie zamarzały zamki w seacie?
na stronie Internetowego Klubu Seata jest opisane krok po kroku jak rozberac i nasmarowac zamki aby nie zamarzaly...
słyszałem że w tych samochodach problemem jest fabryczna wada polegająca na dostawaniu się wody w okolice zamka i zamarzaniu. zróbcie doświadczenie z suszarką . pozdr..
Pościagaj tepicerke z drzwi i na smaroj dobrze zamek WD40,jak to nie pomoze to bedzie cos z przewodami pneumatycznymi centralnego zamka. ;)
Błahahahahahhahahahahaha. :lol: No ja się nie dziwie że problem rozwiązany. W końcu wiosna przyszła. Ale kolega napisał w jaki sposób się to skończyło, to się chwali :D Dla potomnych. Problemem jest nie tyle wilgoć, która zamarza na mechaniżmie zamka. Ile pył (brud) który przylepiał się przez lata do substancji, którą zostały nasmarowane owe mechanizmy....
Mam bardzo złe doświadczenia ze stosowaniem powyższego smaru w niskich temperaturach. Zamki w samochodzie zamarzały poniżej -15*C. Dopiero wypłukanie naftą powyższego specyfiku usunęło problem.
Zedytuj swój post-zastosuj polskie literki.
Szanowni Koledzy, Dziękuje za wszystkie wpisy, cud się nie wydarzył. Kupiłem pin za poważną kwotę (mam potwierdzenie przelewu). Pin uzyskałem przez nasze forum. Mam takie problemy że: jedyny zamek zamarza na mrozie (zaoliwiony, zasmarowany), nie mogę dobrać pilota, chińskie chyba nie chcą działać (immo działa, obsługa centralnego zamka NIE). Zaczynam...
A dlaczego z wkładki nie próbowałeś? wkładka bardzo ciężko chodzi. To auto mojej kobiety, zimą zamek często zamarzał, a ona psikała różne specyfiki. Właśnie dlatego chciałem dołożyć jej pilota, a nie wymieniać wkładkę na nową, bo to kolejny klucz. Jak uda mi się to podlaczyc to wtedy ja spokojnie zajmę się naprawą wkladki z zestawu naprawczego.
Z klucza się nie zamykają bo zamarzła/zapiekła się nieużywana wkładka (jak się otwiera samochód tylko z pilota to tak się dzieje). Z pilota się nie zamykają bo się uszkodził zamek lub przewody do zamka - to ostatnie rzadko spotykane. W tym samochodzie, zgodnie z nowszą modą, nie ma siłowników, są zintegrowane razem z zamkami w jedną nierozbieralną całość....
Spróbuj trysnąć w szczeliny olej silikonowy w aerozolu. Likwiduje objawy, a nie przyczynę, ale to tanie i skuteczne na wszelkie skrzypienia, czy piski. Koszt opakowania oleju to kilka złotych, przyda się także zimą do zabezpieczania uszczelek i zamków przed zamarzaniem.
Po prostu zamarza ci mechanizm zamka i siłownik nie ma siły ruszyć tego mechanizmu. Polecam zakonserwować mechanizm jakimś dobrym odmrażaczem do zamków (tzn wszystkie elementy przegubowe przesuwne, które mogą się zakleszczać. Mechanizm zamarza, ponieważ musiała dostać się do niego woda - trzeba osuszyć.
Tak wiem , potraktował mnie jak złodzieja. Tam mam przycisk reset i tej metody już próbowałem ale nie reaguje. Kiedyś mi się zapasowy pilot rozkodował, to kombinacją tego przycisku i stacyjki ponownie go zaprogramowałem, natomiast w tej sytuacji albo jest jakaś kombinacja która go odblokowuje albo po wielu moich nieudanych próbach zablokował się na...
Zrób tak, wymontuj siłowniki, w dolnej ich części wywierć wiertłem Φ2 2-3 otwory i nalej do środka siłownika preparatu WD40. Patent w 99,99% przypadków pomaga.
Musisz wymienić linkę tą wewnątrz. Połączenie klamka - zamek. Dość typowe dla tego modelu, przesiąka woda i poniżej zera zamarza i się blokuje. Linka tylko oryginał od VW i pasuje od b6.
Zgodnie z instrukcja olej wymienia się co 15tyś lub raz na rok. Może przy każdej wymianie to przesada jak mi ktoś sugerował. Sądze, że raz na trzy lata można to zrobić i nie jest to skomplikowane ani drogie. Pierwsze problemy z odmą pojawiły się po 6 latach po kupnie nowego auta (więc to liczba graniczna). Niezły syf się tam zbiera. Ja czyszcze co trzy...
Myślałem że zamarzają zamki. Wymylem i przesmarowalem odpowiednimi środkami ale poprawy nie ma.Ja używam środków firmy matech.Jaki może być jeszcze powód? W którym miejscu jest sterownik od centralnego?
Central w maluchu jest koniecznością w zimie . Można olać zamarzające zawsze zamki. Problem w tym że trzeba raz w miesiącu ustawiać siłowniki.
nie majster ściąga gumowa rurę oczyści coś tam oczyszcza na samym dole silnika gdzie zbiera się cały problem przedmucha powietrzem pod ciśnieniem w stronę silnika / odkręca korek wlewu oleju/ i na pół roku mam spokój Kiedyś szukałem jakiejś recepty na to znalazłem nawet na stronie Rosyjskiej patent z grzałką. ale nie kombinowałem, w salonie WW przecież...
Trochę przesadził. Co prawda nie używa się towotu do zamków, ale to jedynie dlatego, że twardnieją na mrozie i zapadka może rygiel blokować częściowo, albo wcale. Smar jako smar może nie twardnieje, ale wnikają w niego kropelki wody, które zamarzają. Sam też już przerabiałem ten temat w swoim samochodzie i narobiłem sobie sporo roboty, aby powyciągać...
Odłącz drugiego mastera, tzn. podłącz go jako siłownik slave. Jeżeli masz uniwersalny central tki jak maja na allegro to podłącz w nim tylko przewody zielony i niebieski. Czarny , biały i brązowy nie podłączaj . Zaizoluj wolne końcówki. Po drugie przesmaruj sobie zamki, mogą zamarzać i wtedy siłowniki mogą nie uciągnąc.Po trzecie sprawdź połączenia...
Założyłem już uniwersalny siłownik, u mnie siłownika fabrycznego nie ma niestety , na kostce do zamka z lewej strony przód idą tylko dwa kabelki. Czy w jazzach to normalne że poniżej zera stopni zamarzają tylne zamki ? nie można otworzyć drzwi ani z centralnego ani wyciągnąć "bolca" ręcznie ;/ Jest jakiś patent na to?
Witam. Mam problem z zamykaniem i otwieraniem z pilota (oryginalnego) mojego Leon-a I 2003r.. Od kiedy tylko go kupiłem mogłem zamykać i otwierać samochód jedynie z kilku metrów, ponieważ z dalszych odległości nie łapało sygnału. Niezwłocznie wymieniłem baterie, ale niestety nie przyniosło to efektów. Od miesiąca samochód mogę zamykać jedynie z kluczyka,...
Kolego w polówkach, seatach jest problem z zamazaniem zamków i ich zanieczyszczeniem, typowa usterka (zamków wewnątrz drzwi nie z wkładką do kluczyka) zacznij od wyjęcia, oczyszczenia a potem nasmarowania zamka kierowcy powinno pomóc ale trzeba to zrobić ze wszystkimi zamkami skończą się problemy z zamarzaniem i niepoprawnym działaniem centralnego zamka....
co do zamarzania zamków i uszczelek ,używałem wielu produktów ale najlepiej sprawdził się "SMAR SILIKONOWY DO CELÓW LABORATOTRYJNYCH" opakowanie po 18gram, producent POCH s.a z Gliwic.tel 032 23 92 000. nr katalogowy 786260536.......naprawdę polecam , jak posmarowałem na poczatku zimy uszczelki to niemiałem problemu przez cały sezon a do zamków napchałem...
Kolega numer 2 "Jardo": zamki za 50~120zł to raczej trzeba się liczyć z awaryjnością przy takiej pogodzie jak teraz tzn. odwilż i zamarzanie. Zamki atestowane to koszt nawet 1000zł i więcej. trzeba sobie z tymi dziadami radzić, np: można zrobić sprytną obudowę i wysmarować go smarem litowym po zewnątrz oczywiście, tak aby woda po nim spływała i nie...
Temat znany i wielokrotnie poruszany na różnych forach. Dotyczy wszelkich polówek, cordób, ibiz i tym podobnych autek z tego rocznika. Musisz wymontować cały zamek z drzwi, wymyć go dokładnie ze starego smaru i kurzu i od nowa nasmarować, najlepiej olejem maszynowym, albo jakimś innym smarem nie gęstnącym pod wpływem niskiej temperatury. Problemem jest...
Nie uzywaj WD-40 do tego, zamarza!
wstawiłem jeszcze przed zimą centralny zamek ale kompletnie się nie sprawdza , zimą zamarza a czasami potrafi sam otworzyć samochód Kolego wepnij sam sterownik np. bx10.
Mogę się wypowiedzieć tylko o takim, który posiadam czyli 1.9TDI ASZ 130KM ze skrzynią 6 biegową DRW. Nie wiem tylko czy możliwe jest jeszcze znalezienie takiego w stanie godnym polecenia. A3 i Golf są na tej samej płycie podłogowej jednak A3 jest zdecydowanie lepiej wykonana we wnętrzu. Golf niestety trzeszczy, a A3 praktycznie nie nawet w spore mrozy...
Mam taki wyłącznik podłączony w samochodzie - zasila mi 2 oporniki 30W umieszczone na zamkach w drzwiach bo mi zamarzały w zimie (nie wkładki, a sam mechanizm). Pracuje to już 2 lata. Też miałem obawy co do przepięć od rozrusznika i dałem po bezpieczniku transil 16V. Bezpiecznika nie pali, więc tam nie ma wyższego napięcia - akumulator dobrze tłumi...
milejow to może nam podpowiesz jak się uporać z dzwoniącymi elementami zamka ? Z zamkami nie miałem najmniejszego problemu(nic nie robiłem, może dlatego, że auto było wtedy w miarę młode), za to delikatnie poskrzypywał boczek ale dałem nową gumę montażową między boczek a drzwi i nastała cisza. Nic nie można było tylko wrzucić w kieszeń drzwi bo nawet...
Jak od środka nie działa, to chyba powinieneś sprawdzić zamki, przeczyścić, nasmarować, zobaczyć co tam "piszczy w środku drzwi" że ręcznie nie zablokujesz zamka. Mogło przyrdzewieć i nie blokuje... a tego bez zdjęcia boczków drzwi chyba nie zrobisz. Przy mrozie mogą też zamarzać zamki, przy czym nie piszę o bardziej popularnej wkładce i kluczyku, tylko...
Witam A ja problem z kluczami dla domowników rozwiązałem w inny sposób - kupiłem najtańszą jaka istnieje na allegro dwu kanałową centralkę do samochodu , z możliwością dokupienia pilotów... Pod 2 wyjścia astabilne podpiąłem układ na NE556 (2x555), który wydłuża mi impuls do 2s i 10s. Przez przekaźniki jeden kanał podpięty jest pod zamek (10s), a drugi...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Otóż borykam się od pewnego czasu z problemem zamarzających zamków... Niestety mój Golf IV nie posiada zamykania i otwierania na pilot. Posiadam centralny zamek lecz nie jest sterowany pilotem. Moje pytanie brzmi, czy gdy dokupię moduł komfortu wraz z kluczykiem od samochodu o podobnym roczniku i wersji, założę...
Witam. Chcę podłączyć uniwersalny sterownik centralnego PROXIMA MINI, do w/w samochody. Oryginalny sterownik działa jak potrzeba tylko uszkodzeniu uległ pilot w kluczyku. Mam następujący problem jak dostać się do oryginalnego sterownika, gdzie jest on umiejscowiony w jakie przewody się wpiąć, chodzi o kolory bądź numer wyprowadzeń i gdzie są te wyprowadzenia....
Spalanie zależy między innymi od stylu jazdy . Co drzwi to najpierw osusz , a później posmaruj smarem do zamków.
Powinny wystarczyć. To zależy jak ci chodzą zamki. Jak są w pełni sprawne, to nie ma sensu ładować mocniejszych. Jak ci zamarzają, przycinają się, są zabrudzone to możesz dać te 6 kilowe. Choć wtedy należałoby najpierw usunąć przyczynę, czyli zrobić zamki.
Dużo wilgoci ! Próbowałeś jakimś odmrażaczem pryskać ? Załóż sterownik z pilotem i powinno być po problemie. Zamki nie będą sie tak wyrabiać !
Chyba jednak nie, miałem okazje montować ten sprzęt i wiem że na 4 przewodach to idzie sygnał, + 2 dodatkowe do zamka, ale na szczęście masz na tyle przewodów. A dla jasności rozwiązanie tzw. "impuls" jest również bardzo przydatne, gdy nie ma więcej przewodów niż 4, to kaseta za pomocą kondensatorów steruje zamkiem z pamięcią.. Każde zamki się psują...
Zamek w drzwiach jest sterującym ale powinno być sterowanie też na klapie bagażnika sprawdż to jeśli chodzi o zamarzanie to może się to zdażyć dość częstą przyczyną uszkodzenia jest spalony przełącznik w drzwiach kierowcy
Mogę się mylić, ale chyba nie ma jako takiego czujnika krańcowego, wydaje mi się, że jest to realizowane w zamku za pomocą mikrostyku. Tak właśnie jest. Nie które auta tak mają (tak jak moje- ROVER 75) . Zamarza mikro styk w zamku jak jest mróz i kontrolka świeci się dopóki nie odmarznie . U mnie zdarza się to tylko na mrozie.Oczywiście mogą to być...
Moja rada to niestety rozebrać drzwi i dokładnie umyć zamki (olej napędowy, benzyna ekstrakcyjna lub coś podobnego) potem przesmarować je i poskładać. Na zamkach z czasem zbiera się syf, a w ujemnej temperaturze zamarza i problem gotowy.
Zakupiłem Polo III FL z końca 1999r. Było w nim zamontowane "coś" co przedstawię na zdjęciach. Sprzedawca powiedział, że to centralka od alarmu. Pilotów nie było, centralka jest nieaktywna, ponieważ zasilanie nie było do niej podłączone. Wiązka przewodów do niej jest dość gruba, ale 2 przewody idą do czujnik otwarcia maski, 2 szły bezpośrednio do akumulatora,...
zamarzanie drzwi zamarzanie reduktora zamarzanie skroplin
sterowanie lusterkami czujki vidicon bingo sensor myszy optycznej
skopiować pilot zmienny skopiować pilot zmienny
Gazy w akumulatorach bezobsługowych: uchodzenie i rekombinacja Zmiana regionu w drukarce Xerox WorkCentre 6605