moje sprawdzałem i miały z jakieś 1,5cm Z taką długością szczotek można jeszcze śmiało śmigać, tylko może być słaby docisk, albo zanieczyszczony komutator nalotem węgla. Wyczyść komutator, wymień szczotki (nie majątek) i powinno być OK ;)
Jakby szczotki, albo uszkodzony bądż zanieczyszczony komutator na wirniku.
Kilka razy udalo mi sie otworzyć tak zablokowane drzwi. Trzeba ostro tłuc ręką w okolice klamki i w tym samym momencie otwierać centralnym zamkiem z kluczyka. Czasem zamek puszczał za piątym razem a czasem za dwudziestym. Przyczyna - zanieczyszczony komutator silniczka.
Musiałbym oddać do sprawdzania, u nas w mieście jest punkt do naprawy, ale nie wiem czy to się opłaci. Komutator niestety wyczyściłem, był bardzo zanieczyszczony pyłem ze szczotek, na jednej przeciwległej parze rezystancja przed czyszczeniem wynosiła prawie 70 ohm. Po dokładnym oczyszczeniu wszędzie rezystancja jest taka jak opisałem. A poza sposobem...
Witam. Post jest dość nieświerzy ale postanowiłem dopisać do niego bo mam niemalże identyczną pompę elektrohydrauliczną w - Volvo:/. Jest to model 460 z 1995 roku, 1,9TD. Pompa jest "ukryta" w przednim prawym nadkolu w pozycji horyzontalnej i aby się do niej dostać trzeba rozebrać pół samochodu. Silnik daje się w prosty sposób rozkręcić: cztery szpilki...
Silnik napędu płyty na 99% - zanieczyszczony komutator opiłkami sztotek.
To nie kosci, to silnik dmuchawy. Szczotki krotkie, zanieczyszczony komutator i tak sie robi - zdemontowac, sprawdzic. Pozdrawiam
Może być zanieczyszczony komutator lub uszkodzony silnik, komutator przeszlifuj naturalnym pumeksem, oczyść przerwy izolacyjne między lamelkami, następnie zrób to co zalecał nares , może być też uszkodzony silnik.
urządzenie zaczęło wydobwywać z siebie zapach prądu. Kurde nie wiedziałem, że prąd ma zapach. Zamiast odkurzacza kupiłeś ozonator :) Sorry dopiero teraz zobaczyłem, że to kobieta pisze. Zanieczyszczony komutator i szczotki.
Witam. Dzięki za odpowiedź. Tzn. problem jest w pomiarze prądu pobieranego przez silnik? Jeżeli jest zanieczyszczony komutator to wywołuje zmienne obciążenie i procesor odbiera to jako nie ułożenie prania w bębnie? Czy dobrze rozumuje? Pozdro all.
Chyba dobrze kombinujesz. Też postawiłbym na silnik nap.płyty z tym, że nie na przepięcia ale na zanieczyszczony komutator (zwarcia) i podtarte szczotki. Najlepiej wymienić (jeśli jest dostępny). Zdarzało mi się (tu narażam się na krytykę-cóż) rozebrać silnik, wyczyścić komutator i szczotki z b. dobrym efektem. Jeśli nie można kupić nowego to jest to...
Układ UL 1901 działa na zasadzie pomiaru "przeciw SEM" jaką generuje silnik - wewnętrzny stabilizator usiłuje zapewnić jego stałą wartość. Jedyny powód dla którego mógłby nie poprawnie stabilizować obroty to zanieczyszczony komutator silnika. Za duża oporność wynikająca z pokrycia się szczotek i komutatora "nagarem" i tlenkami, lub (w ekstremalnym wypadku)...
W takim wypadku należy sprawdzić czy szczotki nie są za krótkie i nie zawieszają się w prowadnicach.Należy sprawdzić czy komutator nie jest zanieczyszczony ewentualnie wyczyścić .Jeżeli wycinki komutatora są głęboko ponadpalane może to świadczyć o zwarciach na wirniku.Przy pomocy omomierza należy sprawdziś oporności na wszystkich sąsiadujących ze sobą...
Podpisuję się pod wypowiedzią kol. Telo -silnik nap. płyty. Komutator zanieczyszczony miedzią ze szczotek- przeciążony driver (grzeje się)- po czasie - stop. Zdaje się , że ktoś odświeża nieco starsze tematy a ja nie spojrzałem na datę postu. Mimo to - może sie przyda.
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
Proszę sprawdzić, czy przekładnia zębata nie jest np. zabrudzona - czasem jedno ziarenko piasku skutecznie uniemożliwia przesuw karetki w trakcie odtwarzania (silnik dostaje mniejsze napięcie, więc i wszelkie zacięcia stają się bardziej odczuwalne...). Sama kondycja silnika też może mieć znaczenie - silnik przesuwu ("slide") co prawda nie pracuje w...
Żaden luz osi. Skorodowany/zanieczyszczony komutator silnika.
Objawy o których piszesz sugerują raczej uszkodzenie silnika nap.płyty(zanieczyszczony komutator, wytarte szczotki, zatarte panewki).
Ja postawiłbym na zanieczyszczoną lamelkę lub zwierające złogi w dylatacji komutatora silniczka. Chemia na niewiele tu się zda. Stan ułożyskowania wirnika też nie jest bez znaczenia. Szczególnie na starcie. Wymień silnik. Jest tego przecież tyle, że "widłami roztrząsać".
Podczas odtwarzania DVD silnik kręci z większą prędkością i jeśli są jakieś z nim problemy (zacirający się, zanieczyszczony komutator, zwarte uzwojenie ) wtedy układ jest mało powiedziane gorący wręcz po kilkunastu ,kilkudziesięciu sekundach parzy. Najszybciej można zdiagnozować uszkodzenie silnika właśnie przy odtwarzaniu DVD.
Powinien być bezpiecznik 25A jeżeli ten spali to dmuchawa ma zanieczyszczone rowki komutatora na wirniku.P
Mam wiertarkę B&D D240 RT QUATRO 600W i też lekko iskrzy.Padła mi w niej płytka z elektroniką, która obecnie jest niedostępna. Ja na miejscu Kolegi poszedłbym z tym wirnikiem do serwisu zajmującego się naprawą wiertarek i ich zapytał - ja tak robię jak mam z czymś kłopot, którego sam nie umiem rozwiązać. Ale wracając do samych wirników, to iskrzenie...
Wiercone były dziury w żelbecie (dość dużo dziur) ... bardziej chodziło mi ze nowa, w sensie ze rowki nie zdążyły się zanieczyścić
Ale zbyt krótkie szczotki mogą nie sięgać do wirnika i możliwy będzie brak kontaktu. Mocne iskrzenie to przeważnie ze szczotkami jest coś nie tak np. krótkie. Mogą też się zawieszać w szczotkotrzymaczu. Sprawdź czy chodzą luźno. Na iskrzwnie możą mieć wpływ zanieczyszczone rowki komutatora. W twoim przypadku obstawiam zawieszone lub krótkie szczotki....
Mogą być zanieczyszczone łożyska. I zarazem skazane na zagładę. Wymontuj silnik z turbiną i obróć wał ręcznie. Jezeli są dodatkowe efekty akustyczne - łożyska kwalifikują się do wymiany.
Obeszło się bez wymiany czytnika, przyczyną było zanieczyszczenie szczotek i komutatora silnika od przesuwu "karetki", uwaga !- sprzęt ponad roczny, szkoda słów-powiedział klient, a mechanik zatarł ręce:D Temat uważam za zamknięty.
Nawet jeśli rowki między działkami komutatora były by zanieczyszczone- wiertarka ruszała by. Ogółem próbowałeś ruszyć ją ręcznie kręcąc główką?
U mnie też podobnie się dzieje z ciapkiem też przy odpalaniu coś stuka w rozruszniku i wcale nie chce palic chociaż akumulatory są dobrze naładowane. Już nawet wymieniłem elektromagnes i bendiks bo tak mi radzili i nic nie pomogło dalej jest tak samo. Przyczyn może być wiele; zawieszone albo za krótkie szczotki, źle wyregulowane cięgło włącznika, zanieczyszczony...
Jeżeli na szczotkach jest napięcie a prąd nie płynie to oznacza, że w obwodzie jest dziura. Może to być zanieczyszczony szczotkotrzymacz lub zbyt gruba szczotka i, która nie przylega do komutatora - ( nadal brak fotki ) albo przerwa w stojanie, zwykle ułamuje się przewód przy samym wyprowadzeniu z cewek. Stojan i wirnik poprzez szczotki są połączone...
Tak ten magnetofon posiada regulator obrotów silnika, No i co? Jakieś próby regulacji były czy po prostu stwierdziłeś że ma i już...? Silnik - w tak leciwych sprzętach to norma - może mieć zanieczyszczony, zaśniedziały komutator. Mimo prawidłowego startu, po jakimś czasie komutator dostaje zwarć i ustawione napięcie okazuje się za małe do prawidłowych...
oczekiwałem konkretnej podpowiedzi napisałem przecież: Najczęściej jest to filtr zakłóceń, wartość to około 100-470nF zresztą , jak sam napisałeś Jak w przypadku silników komutatorowych. Jeżeli ma zaniżoną pojemność, to mogła być przyczyna uszkodzenia wbudowanego softstartu. Należałoby poszukać, dlaczego mu się tak zrobiło: za krótkie szczotki, zanieczyszczone...
Witam! Wszystkie programy działają tylko pralka w ogóle nie wiruje ani nie kręci bębnem. Sprawdziłem triaka ale napięcie podaje. Zaglądnąłem pod spód i moją uwagę zwrócił dość brudny (zanieczyszczony, ciemny) komutator. Wyczyściłem go delikatnie drobnym papierem ściernym i silnik się kilka razy zakręcił przy dość intensywnym iskrzeniu. Czyli na pewno...
Masz kolego zanieczyszczone turbiny w silniku co za tym idzie będzie zapylona komora silnika oraz jego uzwojenie , jeśli zanieczyszczenie turbin będzie zbyt duże to nie długo padną ci łożyska lub w najgorszym wypadku komutator i powiesz "papa" silnikowi. Jestem serwisantem takiego sprzętu i robiłem już wiele konstrukcji z separatorem. Jeśli jesteś zainteresowany...
Przelutowanie elektroniki nie zaszkodzi, ale najpierw sprawdziłbym na Twoim miejscu silniki - może faktycznie to ich wina...? Z tego co zauważyłem - rezystancja takich silników powinna wynosić ok. kilkunastu omów. Jeśli kilkadziesiąt - brudny komutator, lub wytarte szczotki. Jeśli tylko kilka - zanieczyszczone przerwy w komutatorze. Tak czy inaczej...
Witam, od wielu lat użytkuję odkurzacz Electrolux XIO Z1027, który w ostatnim okresie zaczął głośno pracować, a później z jednej ze szczotek zaczęły się wydobywać iskry. Niestety w ostatnim okresie odkurzane były jakieś pyły, które prawdopodobne zanieczyściły odkurzacz i podzespoły. Rozebrałem go i wyczyściłem, złożyłem i nadal ten problem występuje....
Witamm!!! Jezeli stwierdziles , ze nie ma iskrzenia na komutatorze to w sprawach elektrycznychnie szukalbym winy , a bardziej w czysto mechanicznych tj. czy lozyska sa sprawne i czy turbinka nie jest zanieczyszczona jakimis farfoclami :)
Najczęstszym powodem "pływania" obrotów jest albo zasyfiony komutator silniczka napędu talerza, albo uszkodzony regulator obrotów (w tym wypadku wbudowany w ekran silnika). Należy sprawdzić czy napięcie zasilania modułu silnika jest idealnie stałej wartości. Jeśli tak - patrz wyżej. Jeśli nie - powód może leżeć w zasilaczu produkującym to napięcie (chociaż...
Jeżeli prędkość zależna jest od położenia taśmy (początek, środek, koniec) znaczy że coś jest nie tak - albo z silnikiem (dostaje za duże obciążenie - np. z winy zbyt krótkiego paska napędowego, który wprowadza dodatkowe obciążenie poza tym jakie daje sama mechanika dowijania i przesuwu taśmy, albo jest za luźny (rozciągnięty) i się ślizga na kole silnika,...
witam. Koledzy mam podobny problem. Autko to citroen c3 . Brak dmuchawy.Znalazlem ten regulator obrotow sa dwa grube przewody na ktorych jest napiecie 14volt po dodpaleniu. i nastepna kostka i cztery przewody: 2 grube czerwony +14 a czarnuy nie ma napiecia wcale. i sa tam dwa cienki na jednym 14 volt a na drugim 7 volt. Witam. Ponieważ kolega znalazł...
Podłącz woltomierz do silnika i obserwuj czy przychodzi napięcie do niego tuż po wsunięciu płyty CD. Jeśli napięcie utrzymuje się przez kilka sekund a płyta nie kręci się to oznacza brak dobrego kontaktu na stykach komutatora. Nieznaczny obrót płytą (wirnikiem silnika) w czasie obecności napięcia zasilającego powinien wyprowadzić komutator z martwej...
Kolego zimny jak i ciepły nawiew w Twoim autku uzależniony jest m.in. od czystości filtra tzw. pyłkowego (kabinowego) - pomyśl kiedy go wymieniałeś. W wielu autach zanieczyszczony filtr doprowadza do uszkodzenia włącznika dmuchawy, z uwagi na brak jego chłodzenia. Kiedy kupiłem auto VW Passat też miało "spalony - przegrzany" włącznik dmuchawy, ale...
Nie oddawałem urządzenia do serwisu, rozebrałem urządzenie, które w środku było bardzo zanieczyszczone pyłem cementowo - wapiennym, szczoteczki zużyte w 90 %, dlatego przeczyściłem wszystkie elementy i odkurzyłem wnętrze, komutator wirnika przetarłem lekko papierem ściernym drobnoziarnistym P 800 i przemyłem benzyną ekstrakcyjną, zużyte szczoteczki...
Urządzenie nie stare, bo z 2021 roku, za to w środku bardzo zanieczyszczone pyłem, prawdopodobnie z płyt karton gips. Ogólnie przekładnia, łożyska, przełącznik w bardzo dobrym stanie. Jako, że potrzebuję takowej, wziąłem od znajomego, bo leżała na półce jako niesprawna. Problemy: - nie za każdym razem się uruchamia. - na najniższych prędkościach obrotowych...
Pralka naprawiona! Chyba mało kto miał taki dziwny splot wydarzeń jak ja, ale od początku. Tak jak pisałem wcześniej pralka wyświetlała po 20-30 minutach prania komunikat: minuta do końca, sprawdziłem pompę, wymieniłem grzałkę która miała przebicie. Pralkę po wymianie grzałki włączyłem na krótki program, po kilku minutach sprawdziłem temperaturę dotykając...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jak w tytule - nieregularnie, czasem na początku kasety, czasem w środku; czasem po kilku minutach, czasem po kilku sekundach. Brak jakichkolwiek oznak uszkodzenia mechanicznego. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości pozostał sam silnik dowijania/przewijania. Według instrukcji w trakcie dowijania (funkcja PLAY, lub RECORD włączona) na silnik dochodzi...
zanieczyszczony hydrostat zanieczyszczony filtr zmywarka zanieczyszczony płaszcz
pełna opona konica przeglądu drukarki instrukcje
kb9028 schematics schematic diagram
Przegrzewanie CPU, ROM i RAM w ZX Spectrum - pionowe pasy i artefakty Niedziałająca spacja w klawiaturze Logitech Combo