Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
Proszę sprawdzić, czy przekładnia zębata nie jest np. zabrudzona - czasem jedno ziarenko piasku skutecznie uniemożliwia przesuw karetki w trakcie odtwarzania (silnik dostaje mniejsze napięcie, więc i wszelkie zacięcia stają się bardziej odczuwalne...). Sama kondycja silnika też może mieć znaczenie - silnik przesuwu ("slide") co prawda nie pracuje w...
Jakby szczotki, albo uszkodzony bądż zanieczyszczony komutator na wirniku.
moje sprawdzałem i miały z jakieś 1,5cm Z taką długością szczotek można jeszcze śmiało śmigać, tylko może być słaby docisk, albo zanieczyszczony komutator nalotem węgla. Wyczyść komutator, wymień szczotki (nie majątek) i powinno być OK ;)
Kilka razy udalo mi sie otworzyć tak zablokowane drzwi. Trzeba ostro tłuc ręką w okolice klamki i w tym samym momencie otwierać centralnym zamkiem z kluczyka. Czasem zamek puszczał za piątym razem a czasem za dwudziestym. Przyczyna - zanieczyszczony komutator silniczka.
Żaden luz osi. Skorodowany/zanieczyszczony komutator silnika.
Silnik napędu płyty na 99% - zanieczyszczony komutator opiłkami sztotek.
To nie kosci, to silnik dmuchawy. Szczotki krotkie, zanieczyszczony komutator i tak sie robi - zdemontowac, sprawdzic. Pozdrawiam
Objawy o których piszesz sugerują raczej uszkodzenie silnika nap.płyty(zanieczyszczony komutator, wytarte szczotki, zatarte panewki).
Może być zanieczyszczony komutator lub uszkodzony silnik, komutator przeszlifuj naturalnym pumeksem, oczyść przerwy izolacyjne między lamelkami, następnie zrób to co zalecał nares , może być też uszkodzony silnik.
urządzenie zaczęło wydobwywać z siebie zapach prądu. Kurde nie wiedziałem, że prąd ma zapach. Zamiast odkurzacza kupiłeś ozonator :) Sorry dopiero teraz zobaczyłem, że to kobieta pisze. Zanieczyszczony komutator i szczotki.
Witam. Dzięki za odpowiedź. Tzn. problem jest w pomiarze prądu pobieranego przez silnik? Jeżeli jest zanieczyszczony komutator to wywołuje zmienne obciążenie i procesor odbiera to jako nie ułożenie prania w bębnie? Czy dobrze rozumuje? Pozdro all.
Podczas odtwarzania DVD silnik kręci z większą prędkością i jeśli są jakieś z nim problemy (zacirający się, zanieczyszczony komutator, zwarte uzwojenie ) wtedy układ jest mało powiedziane gorący wręcz po kilkunastu ,kilkudziesięciu sekundach parzy. Najszybciej można zdiagnozować uszkodzenie silnika właśnie przy odtwarzaniu DVD.
Powinien być bezpiecznik 25A jeżeli ten spali to dmuchawa ma zanieczyszczone rowki komutatora na wirniku.P
Chyba dobrze kombinujesz. Też postawiłbym na silnik nap.płyty z tym, że nie na przepięcia ale na zanieczyszczony komutator (zwarcia) i podtarte szczotki. Najlepiej wymienić (jeśli jest dostępny). Zdarzało mi się (tu narażam się na krytykę-cóż) rozebrać silnik, wyczyścić komutator i szczotki z b. dobrym efektem. Jeśli nie można kupić nowego to jest to...
Ja postawiłbym na zanieczyszczoną lamelkę lub zwierające złogi w dylatacji komutatora silniczka. Chemia na niewiele tu się zda. Stan ułożyskowania wirnika też nie jest bez znaczenia. Szczególnie na starcie. Wymień silnik. Jest tego przecież tyle, że "widłami roztrząsać".
Witam. Post jest dość nieświerzy ale postanowiłem dopisać do niego bo mam niemalże identyczną pompę elektrohydrauliczną w - Volvo:/. Jest to model 460 z 1995 roku, 1,9TD. Pompa jest "ukryta" w przednim prawym nadkolu w pozycji horyzontalnej i aby się do niej dostać trzeba rozebrać pół samochodu. Silnik daje się w prosty sposób rozkręcić: cztery szpilki...
Ale zbyt krótkie szczotki mogą nie sięgać do wirnika i możliwy będzie brak kontaktu. Mocne iskrzenie to przeważnie ze szczotkami jest coś nie tak np. krótkie. Mogą też się zawieszać w szczotkotrzymaczu. Sprawdź czy chodzą luźno. Na iskrzwnie możą mieć wpływ zanieczyszczone rowki komutatora. W twoim przypadku obstawiam zawieszone lub krótkie szczotki....
W takim wypadku należy sprawdzić czy szczotki nie są za krótkie i nie zawieszają się w prowadnicach.Należy sprawdzić czy komutator nie jest zanieczyszczony ewentualnie wyczyścić .Jeżeli wycinki komutatora są głęboko ponadpalane może to świadczyć o zwarciach na wirniku.Przy pomocy omomierza należy sprawdziś oporności na wszystkich sąsiadujących ze sobą...
Układ UL 1901 działa na zasadzie pomiaru "przeciw SEM" jaką generuje silnik - wewnętrzny stabilizator usiłuje zapewnić jego stałą wartość. Jedyny powód dla którego mógłby nie poprawnie stabilizować obroty to zanieczyszczony komutator silnika. Za duża oporność wynikająca z pokrycia się szczotek i komutatora "nagarem" i tlenkami, lub (w ekstremalnym wypadku)...
Wiercone były dziury w żelbecie (dość dużo dziur) ... bardziej chodziło mi ze nowa, w sensie ze rowki nie zdążyły się zanieczyścić
Mam wiertarkę B&D D240 RT QUATRO 600W i też lekko iskrzy.Padła mi w niej płytka z elektroniką, która obecnie jest niedostępna. Ja na miejscu Kolegi poszedłbym z tym wirnikiem do serwisu zajmującego się naprawą wiertarek i ich zapytał - ja tak robię jak mam z czymś kłopot, którego sam nie umiem rozwiązać. Ale wracając do samych wirników, to iskrzenie...
Obeszło się bez wymiany czytnika, przyczyną było zanieczyszczenie szczotek i komutatora silnika od przesuwu "karetki", uwaga !- sprzęt ponad roczny, szkoda słów-powiedział klient, a mechanik zatarł ręce:D Temat uważam za zamknięty.
Musiałbym oddać do sprawdzania, u nas w mieście jest punkt do naprawy, ale nie wiem czy to się opłaci. Komutator niestety wyczyściłem, był bardzo zanieczyszczony pyłem ze szczotek, na jednej przeciwległej parze rezystancja przed czyszczeniem wynosiła prawie 70 ohm. Po dokładnym oczyszczeniu wszędzie rezystancja jest taka jak opisałem. A poza sposobem...
Podpisuję się pod wypowiedzią kol. Telo -silnik nap. płyty. Komutator zanieczyszczony miedzią ze szczotek- przeciążony driver (grzeje się)- po czasie - stop. Zdaje się , że ktoś odświeża nieco starsze tematy a ja nie spojrzałem na datę postu. Mimo to - może sie przyda.
Zadaj więc sobie pytanie "dlaczego silnik nie startował na komendę EJECT ???" i postaraj się to logicznie wytłumaczyć. Moim zdaniem zatrzymał się akurat w takim położeniu, w którym (z powodu zwiększonej oporności spowodowanej zaśniedzeniem lub zanieczyszczeniem komutatora) jedna ze szczotek nie doprowadzała dostatecznej ilości prądu do uzwojenia wirnika....
Te zanieczyszczenia na komutatorze (o ile szczoteczki dobre i jeszcze silnik ruszy) można pewnym sposobem wyczyścić. Bez rozkuwania silnika. Chociaż rozbieranie silnika(dekielka) różnie się kończy..... Czasem zadziała... Ja jednak jeżeli dostępny, to nowy, lub zamiennik o odpowiednim zasilaniu, bo na nim powinno pisać.
Nawet jeśli rowki między działkami komutatora były by zanieczyszczone- wiertarka ruszała by. Ogółem próbowałeś ruszyć ją ręcznie kręcąc główką?
U mnie też podobnie się dzieje z ciapkiem też przy odpalaniu coś stuka w rozruszniku i wcale nie chce palic chociaż akumulatory są dobrze naładowane. Już nawet wymieniłem elektromagnes i bendiks bo tak mi radzili i nic nie pomogło dalej jest tak samo. Przyczyn może być wiele; zawieszone albo za krótkie szczotki, źle wyregulowane cięgło włącznika, zanieczyszczony...
Tak ten magnetofon posiada regulator obrotów silnika, No i co? Jakieś próby regulacji były czy po prostu stwierdziłeś że ma i już...? Silnik - w tak leciwych sprzętach to norma - może mieć zanieczyszczony, zaśniedziały komutator. Mimo prawidłowego startu, po jakimś czasie komutator dostaje zwarć i ustawione napięcie okazuje się za małe do prawidłowych...
Witam! Wszystkie programy działają tylko pralka w ogóle nie wiruje ani nie kręci bębnem. Sprawdziłem triaka ale napięcie podaje. Zaglądnąłem pod spód i moją uwagę zwrócił dość brudny (zanieczyszczony, ciemny) komutator. Wyczyściłem go delikatnie drobnym papierem ściernym i silnik się kilka razy zakręcił przy dość intensywnym iskrzeniu. Czyli na pewno...
Na pierwszy ogień komutatorowy - obroty w odkurzaczach to zazwyczaj kilka tysięcy obrotów,podczas cięcia gwizd jak nie wiem co [zrobiłem z takiego szlifierkę]. Zanieczyszczenia [bez filtrowania powietrza chłodzącego] zjedzą szczotki i komutator w zastraszającym tempie.Jedyny plus przełożenie obrotów na moc . delikatna oś i łożyska. A silnik od pralki...
Raczej nie wirnik. Odkurzacz miałby nienaturalny głos, czuł byś to i wiedział, że coś jest nie tak. Silnik w rainbow działa jak każdy silnik, ale róznice są w konstrukcji. 1. Szczotki mają być oryginalne tzw. dwuczęściowe i nie inne. Cena na allegro to przesada. 2. Jak szczotki są oryginalne i poprawnie zamontowane tj, cześć twarda (ciemniejsza), "jako...
oczekiwałem konkretnej podpowiedzi napisałem przecież: Najczęściej jest to filtr zakłóceń, wartość to około 100-470nF zresztą , jak sam napisałeś Jak w przypadku silników komutatorowych. Jeżeli ma zaniżoną pojemność, to mogła być przyczyna uszkodzenia wbudowanego softstartu. Należałoby poszukać, dlaczego mu się tak zrobiło: za krótkie szczotki, zanieczyszczone...
Z tego co wiem z doświadczenia największą bolączką tych gramofonów (prócz kłopotów z żarówkami) były silniczki. Kiepska jakość materiałów na szczotki powodowała szybkie zabrudzenia na nich i komutatorze, a stosunkowo prosty układ stabilizacji "nie nadążał" za zmianami obrotów silnika i obroty albo pływały, albo (w wypadku większych zanieczyszczeń na...
Jeżeli na szczotkach jest napięcie a prąd nie płynie to oznacza, że w obwodzie jest dziura. Może to być zanieczyszczony szczotkotrzymacz lub zbyt gruba szczotka i, która nie przylega do komutatora - ( nadal brak fotki ) albo przerwa w stojanie, zwykle ułamuje się przewód przy samym wyprowadzeniu z cewek. Stojan i wirnik poprzez szczotki są połączone...
Przelutowanie elektroniki nie zaszkodzi, ale najpierw sprawdziłbym na Twoim miejscu silniki - może faktycznie to ich wina...? Z tego co zauważyłem - rezystancja takich silników powinna wynosić ok. kilkunastu omów. Jeśli kilkadziesiąt - brudny komutator, lub wytarte szczotki. Jeśli tylko kilka - zanieczyszczone przerwy w komutatorze. Tak czy inaczej...
Mogą być zanieczyszczone łożyska. I zarazem skazane na zagładę. Wymontuj silnik z turbiną i obróć wał ręcznie. Jezeli są dodatkowe efekty akustyczne - łożyska kwalifikują się do wymiany.
Masz kolego zanieczyszczone turbiny w silniku co za tym idzie będzie zapylona komora silnika oraz jego uzwojenie , jeśli zanieczyszczenie turbin będzie zbyt duże to nie długo padną ci łożyska lub w najgorszym wypadku komutator i powiesz "papa" silnikowi. Jestem serwisantem takiego sprzętu i robiłem już wiele konstrukcji z separatorem. Jeśli jesteś zainteresowany...
Witam znajomy przewijacz włąsnie takie z tamtych lat...........tak jak piszesz o tych urządzeniach miał do czyszczenia szczelin miedzy lamelkami brzeszczot oprawiony w rączkę z bakielitu lub tekstolitu i co ważne był on naostrzony jak nóz z tym , ze maił ząbki czyli przeszczot ten mniejszy ze spiłowana naostrzona ta falą czyli był w miarę wąski a zabki...
Do wyczyszczenia turbinka. Wiąże to się z rozebraniem całego odkurzacza na części, wymontowania silnika, a następnie rozebrania silnika (zbicia pokrywy turbiny). Silnik posiada kierownice za turbinką na której także potrafią zatrzymać się zanieczyszczenia. Jeśli śmierdzi silnikiem to może być także uszkodzenie wirnika (iskrzenie komutatora) lub łożysk...
najlepiej wygladzic komutator drobnym papierem sciernym, usunac zanieczyszczenia z rowkow miedzylamelowych najlepiej plastikowym narzedziem i znowu lekko przeczyscic papierem sciernym. Problem poza niecentrycznoscia samego komutatora moga powodowac rownierz szczotki mozna uwazajac zeby nie przegrzac szczotek i lameli na podlaczonym narzedziu (jesli...
Jakiego rodzaju to jest nacisk , czy rozkręcasz płytę CD? Do regeneracji silnik , komutator jego już może mieć zanieczyszczenia . No trudno laikowi pisać ale wlać do silnika KONTAKT 60 i podłączyć pod zasilacz 12V na kilka sekund , w obie strony .Oczywiscie przy odlaczonym obwodzie SERVO . Sprawdzić przesuw czytnika ,switch pozycji czytnika .
Witam, od wielu lat użytkuję odkurzacz Electrolux XIO Z1027, który w ostatnim okresie zaczął głośno pracować, a później z jednej ze szczotek zaczęły się wydobywać iskry. Niestety w ostatnim okresie odkurzane były jakieś pyły, które prawdopodobne zanieczyściły odkurzacz i podzespoły. Rozebrałem go i wyczyściłem, złożyłem i nadal ten problem występuje....
Jeżeli prędkość zależna jest od położenia taśmy (początek, środek, koniec) znaczy że coś jest nie tak - albo z silnikiem (dostaje za duże obciążenie - np. z winy zbyt krótkiego paska napędowego, który wprowadza dodatkowe obciążenie poza tym jakie daje sama mechanika dowijania i przesuwu taśmy, albo jest za luźny (rozciągnięty) i się ślizga na kole silnika,...
Witamm!!! Jezeli stwierdziles , ze nie ma iskrzenia na komutatorze to w sprawach elektrycznychnie szukalbym winy , a bardziej w czysto mechanicznych tj. czy lozyska sa sprawne i czy turbinka nie jest zanieczyszczona jakimis farfoclami :)
Witam! silnik napędza walcarke w hucie ,głownym zanieczyszczeniem jest pył powstajacy z zendry(tlenek żelaza) srednica komutatora to ok.160cm dł.dzialek ok.80cm .szczotek 164 prad do 2500A, ograniczenie pradu 3200A. napięcie stałe 700V, wzbudzenie 220V= ,42A pył jest wręcz przyciagany przez pole magnetyczne. konstrukcja i obudowa silnika jest otwarta...
rozrusznik rozebrałem wyczyściłem papierem ściernym komutator tam gdzie szczotki dotykają wszystkie zanieczyszczenia usunięte z rowków tulejki jak nowe luz jest bardzo mały nasmarowałem je i nic poprawy nie widać. Alternator mam od jakiegoś samochodu regulator jest pod obrotomierzem wymieniłem dzisiaj ten regulator na nowy i napięcie wyniosło 18 v po...
Witam wszystkich zainteresowanych. Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator. Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi. Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak...
Panowie wracając do tematu i błędu 18359 Radiator Fan 2 (V177) to da się naprawić nie nadwyrężając budżetu być możne nie u wszystkich ale jednak można. Trzeba wyciągną mniejszy wentylator i otworzyć go (nie ściągać wiatraka) a to ze od strony wiatrak są dziury w korpusie to dostają się do niego zanieczyszczenia u mnie właśnie tak było. Szczotki przycięły...
Tak naprawdę słuchając muzyki nikt z nas nie zawraca sobie głowy silniczkiem, czy się akurat obraca, czy odpoczywa, czy też próbuje się uruchomić - skacząc w rytm muzyki. Silniczek komutatorowy próbując się uruchomić w skrajnym położeniu siły głosu (uruchamia się – staje i tak w kółko) największemu zużyciu ulega jego komutator, co po czasie odbija...
witam. Koledzy mam podobny problem. Autko to citroen c3 . Brak dmuchawy.Znalazlem ten regulator obrotow sa dwa grube przewody na ktorych jest napiecie 14volt po dodpaleniu. i nastepna kostka i cztery przewody: 2 grube czerwony +14 a czarnuy nie ma napiecia wcale. i sa tam dwa cienki na jednym 14 volt a na drugim 7 volt. Witam. Ponieważ kolega znalazł...
Nie oddawałem urządzenia do serwisu, rozebrałem urządzenie, które w środku było bardzo zanieczyszczone pyłem cementowo - wapiennym, szczoteczki zużyte w 90 %, dlatego przeczyściłem wszystkie elementy i odkurzyłem wnętrze, komutator wirnika przetarłem lekko papierem ściernym drobnoziarnistym P 800 i przemyłem benzyną ekstrakcyjną, zużyte szczoteczki...
Pierścienie możesz wykonać na laminacie, zaś styki możesz użyć z gniazd na karty PCI z jakiejś uszkodzonej płyty z komputera. Laminat lepiej jest wtedy pocynować i nałożyć cienką warstwę wazeliny technicznej. Rozwiązanie z polami na laminacie i sprężynkami ślizgowymi stosowała kiedyś Silma w komutatorach silniczków przeznaczonych do magnetofonów i...
Podłącz woltomierz do silnika i obserwuj czy przychodzi napięcie do niego tuż po wsunięciu płyty CD. Jeśli napięcie utrzymuje się przez kilka sekund a płyta nie kręci się to oznacza brak dobrego kontaktu na stykach komutatora. Nieznaczny obrót płytą (wirnikiem silnika) w czasie obecności napięcia zasilającego powinien wyprowadzić komutator z martwej...
Kolego zimny jak i ciepły nawiew w Twoim autku uzależniony jest m.in. od czystości filtra tzw. pyłkowego (kabinowego) - pomyśl kiedy go wymieniałeś. W wielu autach zanieczyszczony filtr doprowadza do uszkodzenia włącznika dmuchawy, z uwagi na brak jego chłodzenia. Kiedy kupiłem auto VW Passat też miało "spalony - przegrzany" włącznik dmuchawy, ale...
Urządzenie nie stare, bo z 2021 roku, za to w środku bardzo zanieczyszczone pyłem, prawdopodobnie z płyt karton gips. Ogólnie przekładnia, łożyska, przełącznik w bardzo dobrym stanie. Jako, że potrzebuję takowej, wziąłem od znajomego, bo leżała na półce jako niesprawna. Problemy: - nie za każdym razem się uruchamia. - na najniższych prędkościach obrotowych...
Kupiłem prawie nieużywany Dremel 4000, od razu go rozebrałem by sprawdzić stan techniczny i ew. wyczyścić - właściwie był nie zakurzony, szczotki nawet nie dotarte, komutator bez śladów zużycia. Jednak przednie łożysko się dosyć mocno grzeje, po kilku minutach na najwyższych obrotach (bez obciążenia) uchwyt frezów prawie parzy. Sprawdziłem je - jest...
tak jak r-wojt: - miernik izolacji i rozepnij na zaciskach silnik i zmierz stan izolacji wzbudzenia. - co do przedmuchiwania to nie przedmuchuj, tylko odkurz go odkurzaczem w środku, my tak zajechali silnik siemensa za 60tyś bo go przedmuchaliśmy bez rozbierania i problem ustał na tydzień po czym silnik się spałił (zanieczyszczenia wbiły się w uzwojenia...
1. Zmówione szczotki - wytwórca zasugerował materiał EG 680, zwróciliśmy mu uwagę na max prąd takiego dwuszczotkowego zestawu na ok 70 A - narzuca to grubość linki na wyprowadzeniach, będą też dobrane w odpowiedniej długości i z widełkowymi końcówkami .( ważne bo nie trzeba wykręcać całkowicie śrubki z trzymacza i zmniejsza to ryzyko jej spadnięcia...
Mam taki przypadek jak w temacie : włączam program płukania z wirowaniem lub samego wirowania, dzieje sie też tak po całym cyklu prania - przechodzi do 8min licznik minut miga 8min-7min-8min-7min słychać kliknięcie przekaźnika i cofa zegar o 1min i nie kończy wirowania. Bez załadunku pracuje prawidłowo. sprawdziłem silnik - szczotki zużyte w ok 30%,...
Chciałbym się wypowiedzieć troszkę o Proxxonie FBS 240/E po 4 latach użytkowania. Na początek tydzień temu padło łożysko wrzeciona być może przez zapylenie, gdyż miałem do pocięcia sporo obustronnego laminatu o wymyślnych kształtach. Zaczęło głośniej pracować i nakrętka którą skręca się korpus robiła się już ciepła. Zamówiłem oryginalne łożysko z serwisu,...
Pralka naprawiona! Chyba mało kto miał taki dziwny splot wydarzeń jak ja, ale od początku. Tak jak pisałem wcześniej pralka wyświetlała po 20-30 minutach prania komunikat: minuta do końca, sprawdziłem pompę, wymieniłem grzałkę która miała przebicie. Pralkę po wymianie grzałki włączyłem na krótki program, po kilku minutach sprawdziłem temperaturę dotykając...
Rozrusznik wyczyszczony, nasmarowany, poskładany, pracuje niemalże bezgłośnie, aż miło. Dziękuję za pomoc. Temat uważam za zamknięty. Przy okazji kilka drobnych spostrzeżeń dla potomnych, którzy będą walczyli z takim problemem. Dość trudno odkręcić jedną z dwóch śrub mocujących rozrusznik do korpusu silnika (tę z utrudnionym dostępem, ukrytą przed ciekawskim...
Witam, Kilka tygodni temu zakupiłem odkurzacz Zelmer Jupiter ZVC425.01 z silnikiem o mocy 890 W. Niestety podczas drobnych prac remontowych pękł worek i odkurzacz zaciągnął dosyć dużo pyłu. Zaczął wyć, więc rozebrałem cały odkurzacz oraz silnik. Zakupiłem komplet nowych łożysk 607 2RS (stare łożyska szumiały i były praktycznie suche w środku). Wymieniłem...
Witam, mam bieżnię elektryczną firmy Body Sculpture BT 3150i lub BT 3150. Problem polega na tym, że gdy tylko ją uruchomię, to nie daje możliwości regulacji prędkości pracy i natychmiastowo włącza się na najszybszy tryb. A potem nie ma już możliwości nawet jej zatrzymania. Z góry dziękuję. Wstępna ocena dostępnych informacji Z przedstawionego opisu...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Aby nieco przybliżyć temat, chciałbym na wstępie opisać "logikę" odczytywania płyt przez napęd z laserem. W znamienitej większości przypadków wygląda to następująco: Po załadowaniu na tackę (zamknięciu klapki czy wsunięcie w szczelinę "zasysarki") płyta jest układana na talerzyku napędu płyty, głowica laserowa dojeżdża do środka płyty, a soczewka próbuje...
Jak w tytule - nieregularnie, czasem na początku kasety, czasem w środku; czasem po kilku minutach, czasem po kilku sekundach. Brak jakichkolwiek oznak uszkodzenia mechanicznego. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości pozostał sam silnik dowijania/przewijania. Według instrukcji w trakcie dowijania (funkcja PLAY, lub RECORD włączona) na silnik dochodzi...
zanieczyszczony hydrostat zanieczyszczony filtr zmywarka zanieczyszczony płaszcz
sterujacy samsung wymiennik ciepła oleju bezpiecznik awaryjnych
Maszyna czyszcząca nie trzyma prądu - diagnoza i rozwiązania Radio CD70 Navi 2007 - Czy wymaga kodu PIN?