Vtec bez vtec-a :) Głowica widocznie inna
Sprawdz najpierw impulsator. A wydechow czasem nie masz wyprutych do 0 ?
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... Ten i kolejny post.
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
Nie wiem który masz rok cbr ale przeważnie jest tam zapłon DC CDI potrzebujący akumulatora.
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Jak można ci pomóc jak nie wiemy jaka to honda jaki rocznik jaki kod silnika .
Ustawiasz palec aparatu na pierwszy cylinder i po kolei zapłon 1-3-4-2
Witam Wszystkich serdecznie. Posiadam w/w skuterek z silnikiem 150 4T (wtrysk)2003r-niestety nie odpala! Iskra mocna, wtrysk podaje paliwo i nic, jedynie czasem słaby zapłon i ogień w dolocie. Ciśnienie idealne, rozrząd sprawdzany, świeca zmieniona, podmieniony komp, zmienione paliwo, podmieniona cewka. Podobno po podmianie ECU zapaliła na kilka sekund,...
smar to normalne w tej wtyczce i z pewnoscią nie on jest powodem problemu , kod 13 wybłyskany przez ciebie to uszkodzenie w obwodzie lewego przedniego sensora , po naprawieniu uszkodzenia bład skasujesz przekrecając 20x kluczyk w pozycje zapłon ale w większosci przypadków jesli wszystko bedzie ok to kontrolka sama zgasnie
kontrolka na desce będzie do ciebie mrugać, ty tylko zwierasz kawałkiem drutu piny 3 i 5 http://obrazki.elektroda.net/50_11857194... -zwierasz -włączasz zapłon -lampka powinna mrugać kod błędu dłuższe świecenie to dzięsiątki a krótkie to jedności, dla przykładu kod 12 jeden dłuższy błysk i dwa krótkie http://obrazki.elektroda.net/60_11857196...
"- zapłon ustawiony maksymalnie w stronę chłodnicy auta (gdy go cofnę szarpie jeszcze bardziej) " Po tym wnioskuję że masz przestawiony rozrząd o ząb, aparat powinien być mniejwiecej na środku ustawiony.
Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA ----------------------------------------... UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca. 1-Ustawić samochód na równej nawierzchni. 2-Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie...
No to ładne zamieszanie ;-) Nie pamiętam jak wygląda twoje autko i korzystam z opisów wg komputera i jeśli emeryt ma racje to wielkie sorki :-) jeśli rzeczywiście cewka jest w aparacie i moduł jest sterowany cewką magnetyczną to na pewno można wypiąć piny od czujnika i zainicjować zapłon zwykłą próbówką. tz. na jeden pin modułu krokodylek próbówki a...
Stator jest pod zapłon DC-CDI. Jaki to kod modelu?
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Są też te silniki z elektrycznym rozruchem, posiadaj układ ładowania akumulatora. Możesz poszukać takiej cewki i ją zmontować, silnik jest przystosowany do jej założenia. Zapłon w tym silniku, to całkowicie oddzielny układ i nie można go wykorzystać do tych celów. Na rysunku jest schemat takiej instalacji. W silnikach GX 240 jest cewka i dająca 10 A....
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Czy sprawdzając bezpieczniki wyjmowałeś je z gniazd? Jeżeli tak, to czy przy ponownym ich wkładaniu nie pomyliłeś przypadkiem miejsca - włożenie do nieczynnego obok, a właściwe pozostawione puste.
A może łatwiej kiedy wiadomo byłoby w jakich okolicznościach to zaczęło się dziać?
Mam zagwostkę w temacie instalacja elektryczna w motocyklu Honda magna. Regularnie psuje świece zapłonowe. Po kilku minutach pracy świece do wymiany. Bardzo dziwne, że usterka instalacji elektrycznej / układu zapłonowego, powoduje niszczenie świec zapłonowych w czasie kilku minut. Nie mogę sobie wyobrazić, co od tej strony mogłoby to powodować. Natomiast...
Witam, mam problem z hondą civic sport 1.6 rocznik 2005..Kilka dni temu czyszczac gniazdo zapalniczki srubokretem zrobilam zwarcie, nie moglam znalesc bezpiecznika od zapalniczki pod maską (w skrzynce bezpiecznikow)więc sprawdzalam wszystkie po kolei, pozniej okazalo sie ze ten bezpiecznik jest pod kierownicą.Natomiast problem polega na tym ze samochod...
BU 931ZP,ale trzeba go izolować od podłoża,a najlepiej BU941ZT bo jest w przyjaznej obudowie izolowana TO220. Popełniłeś kix,bo tam musi być wysokonapięciowy darlington,zwykły będzie sie grzał bo bedzie nie dokońca wysterowany. Jezeli chodzi o V-MOS to tylko IRFP840A,mo ma stosunkowo małą rezystancję D-S.Ale nie polecam V-MOS'ow.
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Cewka która jest u mnie i widnieje na niej napis CDI 20. Czyżby upchali do środka moduł cdi? Co o tym sądzicie? W nowszym zapłonie jest cewka identycznie wyglądająca (ale w opisie pisze że nie pasuje do zapłonu z przerywaczem), jest osobno moduł CDI i do tego jest czujnik położenia wału. Niestety z nowszego silnika kompletny zapłon będzie kosztował...
Elektroniczny zapłon robi się po to, żeby pominąć opornośc styków. Każdy impulsator spełnia więc zadanie. Może bezwładność miałaby tu znaczenie, ale jeżeli jest to impulsator do iskry to na pewno zda egzamin.
Witam No i sprawa została finalnie zakończona !! Winny był transformator WN . Było na nim malutkie pęknięcie i tam uciekała iskra . Gdy silnik sie nagrzewał padała iskra lecz nie do końca . Dzieki za pomoc i zwracam uwagę na to zeby sprawdzać jakość iskry a nie tylko jej istnienie . Pozdrawiam
Witam, gdzie znajdę jakieś znaki żeby ustawić poprawnie zapłon w 1.4 is honda Civic vi 98r. Oraz jakie wartości mają być przy regulacji zaworów na sąccym jak i na wydechowym. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Taką procedurę znalazłem w swoich notatkach: 1. Włączyć zapłon (Pozycja II). 2. Nacisnąć przycisk blokowania lub odblokowywania na pilocie. 3. Wyłączyć zapłon. 4. Włączyć zapłon (Pozycja II). 5. Nacisnąć przycisk blokowania lub odblokowywania na pilocie. 6. Wyłączyć zapłon. 7. Włączyć zapłon (Pozycja II). 8. Nacisnąć przycisk blokowania lub odblokowywania...
Witam, Mam problem z pompą spalinową Honda WX10, która gaśnie po kilku sekundach pracy. Kiedy pompa włączona jest "na sucho" to nie ma żadnego problemu, natomiast kiedy wkładam końcówkę węża do wody, pompa działa przez ok 10-15 sekund pompując wodę, po czym wyraźnie zwalnia obroty i w końcu gaśnie. Wcześniej działała bez zarzutów. Sprawdzałem filtr...
Witam Otórz kolega ma nastepujący problem, zkupił niedawno honde accord 96r z fabrycznym alarmem i immo. Jego kolega znawca od siedmiu boleści stwierdził ze trzeba sprawdzić dziłałanie układów anty włamaniowych. Uruchomił alarm nastepnie auto zostało zamkniete i na drugi dzień sie okazało ze nie zapala. Ów mondry kolega stwierdził ze trzeba kluczem...
Witam posiadam hondę FR-V z 2006r 2.2 diesel. Problem jest taki ze nie można zgasić auta bo nie reaguje na przekręcenie stacyjki na 0. Zachowuje się tak jakby zapłon był cały czas włączony. Zdemontowałem cala stacyjkę łącznie z immo, wtyczki odpięte ale dalej kontrolki na liczniku się zapalają po podłączeniu akumulatora tak jak by był przekręcony kluczyk...
https://www.youtube.com/watch?v=1CKwut5w... Wracałem w ulewę i jakoś liczyłem na cud. Mam w nadkolu stożek. W 8 sek słychać puknięcie - albo coś strzeliło w silniku? Silnik zgasł. Przy próbie odpalenia cisza. Ale podświetlenie deski, awaryjne i światła zewnętrzne działały. W trakcie holowania jakby akumulator tracił moc bo wszystko mrugało, światła...
Czołem Panowie. Mam problem ze swoją praelcią i podejrzewam że to cos z elektryką. W piątek podjechałem normalnie pod dom na benzynie. Dziś wsiadam, przekręcam kluczyk i miele i miele rozrusznikiem i nic. Mam instalację gazową, elektronika wymieniana jakieś 4mce temu bo zaczęła się sypać. Więc tak, przełączyłem na benzynę, p mieliłem z 15-20 sekund,...
witam mam taki problem z moja honda. Ostatnio jak wracalem z pracy jechalem autem jakies 5 min. Przejechalem moze kilometr i auto nagle mi zgaslo. Myslalem ze moze to wina tego ze mialem za malo benzyny wiec odpalilem auto na popych i dojechalem do stacji. Zalalem benzyne do baku ale i to nie pomoglo. Nie moglem odpalic auta. Probowalem przez 30 min-...
Witam posiadam Honde Civic aerodeck 1,4 90km w wersji is... Mój problem dotyczy odpalenia samochodu. Odpala kiedy mu sie zachce. objawy wyglądają jak by z jednej strony nie dochodziło paliwo a z drugiej jak by coś go zapychało ponieważ nie ma problemu przy pociągnięciu samochodu na holu... sprawdziłem świece kable wszystko jest oki...iskra bardzo dobra....
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Nie jestem znawcą silników spalinowych , lecz to wygląda mi na to że zapłon nie jest w fazie z pracą tłoka .
Zapłon ma tam jakiś czujnik temperatury? Jeśli ma to sprawny?
Lekka zmiana koncepcji nastąpiła ze względu że montuję inny zapłon i mam możliwość rozłączyć cewkę od masy motocykla czyli w tym wypadku mam oba końce cewki do wykorzystania i wtedy mostek graetza ma sens? Wtedy po prostu przerobił bym całą instalację na zasilanie stabilizowane i na normalne ładowanie. Tylko pytanie jak działają te układy stabilizujące?...
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Włączyłem światła, zapłon i wskazuje napięcie 12,8V i spada powoli. Załączyłem moto i wskazuje na klemach aku 13,6V
Witam, Poniższa instrukcja pokazuje jak odczytać kody usterek DTC w Hondzie CIVIC VIII gen. tzw. UFO (5D). http://obrazki.elektroda.pl/3212468300_1... Normalnie potrzebny jest do tego sprzęt tzw HDS (Honda Diagnostic System), ale okazuje się, że nie trzeba mieć tego urządzenia aby odczytać kody błędów. W skrzynce bezpieczników nad nogami...
Proponuję sprawdzić wyłącznik zapłonu na prawej manetce, czy dochodzi do niego zasilanie (ze skrzynki bezpieczników). Po wyłączniku zasilany jest zapłon oraz obwód rozruchu.
ECU ma jeszcze zasilanie po zapłonie.
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Po rozbebeszeniu spalonej części,przypuszczam że to warystor, obudowa jest typu kondensator pastylka, bez niego zapłon działa ale skoro tam był to pewnie jako zabezpieczenie a nie chciał bym uszkodzić coś co kosztuje niezłą kasę. Muszę poszukać po firmach czy coś takiego mają.
Po pierwsze długość iskry z samego przewodu WN. Musiałbyś mieć lampę stroboskopową do zapłonu żeby sprawdzić jak zachowuje się zapłon i kąt wyprzedzenia zapłonu podczas pracy silnika. Jednakże w przypadku gdy przyczyną jest gaźnik, to mogą wyjść błędne wyniki, bo przeskok iskry może być opóźniany (strzelanie w wydech, gaźnik) lub iskra nie przeskoczy....
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
Gaźnik ustawiłem po czyszczeniu tak jak zawsze wykręciłem 2.5 obrotu śrubę od mieszanki.Rok temu jak tak ustawiłem było dobrze.A co masz na myśli zapłon że się przestawił?
Nie ma tam osobnej regulacji zapłonu tak jak w malaczu czy coś podonego? tak by tylko ustawić dobrze rozrząd po znakach a zapłon ustawiać regulacją zapłonu? Wydaje mi sie że musi być
Skoro są trzy kable to prawdopodobnie strzelam bo nie patrzyłem w schemat. Na jednym będzie pewnie plus na drugim zapłon a na trzecim rozrusznik. Po przekręceniu stacyjki plus łączy się z zapłonem i dalej chwilowo z rozrusznikiem. To tylko teoria. Warto sprawdzić. Jak stacyjka ma 5 pinów to trzeba sprawdzić który z którym się łączy. Pierwsze sprawdź...
Pytanie czy jest iskra. Potem sam fakt że jest to też nie wszystko. Żeby podzielić problem na pół, wykluczyć zapłon i niskie sprężanie można psikać plak w dolot z wyjętym filtrem powietrza na czas kręcenia. W ten sposób "paliwo" dostarczamy wraz z powietrzem. Jeśli zagada choćby na chwilę, wiadomo że chodzi o dopływ paliwa / gaźnik.
łojejku, ten Twój aparat zapłonowy to dopiero jest w strasznym stanie... ja bym wymienił wszystkie te kabelki, no ale skoro działa, to i tak jest lepiej niż u mnie :) Dzięki za podpowiedź z tym immo, w takim razie zakupię komputer i przelutuję tą płyteczkę i powinno pomóc :) tak z ciekawości - czemu wymieniałeś kompa w Accordzie? co się stało z orginalnym?...
honda zapłon honda accord zapłon honda moduł zapłon
develop konica klapek gasić tyrystor dynistor
gdzie znajdę epromy gdzie znajdę eprom
Kontrolka tabletki w zmywarce Whirlpool świeci się mimo włożenia tabletki Jak zdjąć osłony z hydroforu Gardena 3000/4?