Vtec bez vtec-a :) Głowica widocznie inna
Wszystko jest fabryczne nikt nic nie grzebał, cala stacyjka jest odpięta z wszystkimi wtyczkami auto zachowuje się jakby kluczyk był przekręcony na zapłon.
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... Ten i kolejny post.
Nie wiem który masz rok cbr ale przeważnie jest tam zapłon DC CDI potrzebujący akumulatora.
moduł od poloneza jest do poloneza a od hondy do hondy pozdro
Czy sprawdzając bezpieczniki wyjmowałeś je z gniazd? Jeżeli tak, to czy przy ponownym ich wkładaniu nie pomyliłeś przypadkiem miejsca - włożenie do nieczynnego obok, a właściwe pozostawione puste.
A może łatwiej kiedy wiadomo byłoby w jakich okolicznościach to zaczęło się dziać?
Witam, mam problem z hondą civic sport 1.6 rocznik 2005..Kilka dni temu czyszczac gniazdo zapalniczki srubokretem zrobilam zwarcie, nie moglam znalesc bezpiecznika od zapalniczki pod maską (w skrzynce bezpiecznikow)więc sprawdzalam wszystkie po kolei, pozniej okazalo sie ze ten bezpiecznik jest pod kierownicą.Natomiast problem polega na tym ze samochod...
Sprawdz najpierw impulsator. A wydechow czasem nie masz wyprutych do 0 ?
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia. Nie ma potrzeby to silnik jest odciążony. Światła dodatkowe DRL zakłada się "pod zapłon" ;)
Chodzi mi o to jak mogę ustawić zapłon???
Napisz jak to wygląda bo trzeba się domyślać. Bo może np jest tak że zmieniasz bieg albo włączasz luz i wtedy gaśnie? Czy jedziesz i nagle gaśnie jak byś wyłączył zapłon?
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
Stator jest pod zapłon DC-CDI. Jaki to kod modelu?
Witam, gdzie znajdę jakieś znaki żeby ustawić poprawnie zapłon w 1.4 is honda Civic vi 98r. Oraz jakie wartości mają być przy regulacji zaworów na sąccym jak i na wydechowym. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
A jaki masz tam zapłon?
Cewka która jest u mnie i widnieje na niej napis CDI 20. Czyżby upchali do środka moduł cdi? Co o tym sądzicie? W nowszym zapłonie jest cewka identycznie wyglądająca (ale w opisie pisze że nie pasuje do zapłonu z przerywaczem), jest osobno moduł CDI i do tego jest czujnik położenia wału. Niestety z nowszego silnika kompletny zapłon będzie kosztował...
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
BU 931ZP,ale trzeba go izolować od podłoża,a najlepiej BU941ZT bo jest w przyjaznej obudowie izolowana TO220. Popełniłeś kix,bo tam musi być wysokonapięciowy darlington,zwykły będzie sie grzał bo bedzie nie dokońca wysterowany. Jezeli chodzi o V-MOS to tylko IRFP840A,mo ma stosunkowo małą rezystancję D-S.Ale nie polecam V-MOS'ow.
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
no to jak taki wał to się mój sposób nie nada to będzie trzeba po prostu 2 oddzielne obwody robić, czujnik jeden nie może być, bo musi być przesunięty o kąt przesunięcia czopów wału drugi czujnik a nie występuje ten silnik w jakiejś starszej wersji po prostu z innym zapłonem bez immo?
Szukaj oryginalnego modułu Hondy, albo załatw sobie 10 różnych modułów oraz lampę stroboskopową i sobie moduł dopasuj.
To super,pozostało jedynie tak jak wspomnialeś ustawić zapłon stroboskopem.
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
A może immo odcina zapłon?
ECU ma jeszcze zasilanie po zapłonie.
Szyba max w dół i przytrzymujesz przycisk wciśnięty 3-4 sek, wystarczy włączony zapłon.
Problem już rozwiązany, stary komputer wymieniony na nowy działał, ale było jeszcze coś czujnikiem wstrzasowym, honda pali a ja szczęśliwy ;) to ten czujnik odciął zapłon i pompę paliwa
dzieki ale jednak wina była alarmu odcinał zapłon :)
Sam go ustawiałeś? W jaki sposób ustawić ten zapłon?
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
Cześć. Mam wyskakującą kontrolkę uszkodzenia zapłonu. W serwisie obstawiają uszkodzenie przycisku START (zapłon, nie mylić z Start/Stop). Ponieważ samochód póki co normalnie zapala, a po skasowaniu błędu pojawia się ponownie po kilku dniach. Zakładam jakiś brak styku. Czy ma ktoś wewnętrzny schemat przycisku Engine 10 pin (może nawet od innego samochodu)...
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Zapłon ma tam jakiś czujnik temperatury? Jeśli ma to sprawny?
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Witam Otórz kolega ma nastepujący problem, zkupił niedawno honde accord 96r z fabrycznym alarmem i immo. Jego kolega znawca od siedmiu boleści stwierdził ze trzeba sprawdzić dziłałanie układów anty włamaniowych. Uruchomił alarm nastepnie auto zostało zamkniete i na drugi dzień sie okazało ze nie zapala. Ów mondry kolega stwierdził ze trzeba kluczem...
Może być brak napięcia na wtyczce po zapłonie. Bezpieczniki sprawdź.
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Proponuję sprawdzić wyłącznik zapłonu na prawej manetce, czy dochodzi do niego zasilanie (ze skrzynki bezpieczników). Po wyłączniku zasilany jest zapłon oraz obwód rozruchu.
To EGR i nie ma nic do palenia. Migają ci kierunki bo aktywował ci się jakiś alarm i blokuje zapłon. A po co chciałeś tam sprawdzać napięcia jak nawet nie wiesz, co to jest???:D
Witam ! Poszukaj przewodu zasilającego pompę paliwową o ile jest to auto z silnikiem benzynowym (najgrubszy przewód idący do kołnierza w zbiorniku +12V pojawia się na chwilę po przekręceniu stacyjki i ginie lub dopiero po rozruszniku). Potem poszukaj tego przewodu w lewym progu, zrób ciap, włóż przekaźnik 30-40 A i po zabawie.
Nie jestem znawcą silników spalinowych , lecz to wygląda mi na to że zapłon nie jest w fazie z pracą tłoka .
Mam zagwostkę w temacie instalacja elektryczna w motocyklu Honda magna. Regularnie psuje świece zapłonowe. Po kilku minutach pracy świece do wymiany. Bardzo dziwne, że usterka instalacji elektrycznej / układu zapłonowego, powoduje niszczenie świec zapłonowych w czasie kilku minut. Nie mogę sobie wyobrazić, co od tej strony mogłoby to powodować. Natomiast...
Witam, czy do tego układu: http://obrazki.elektroda.pl/1014311400_1... będzie pasował ten impulsator? http://obrazki.elektroda.pl/1216011500_1... Impulsator pochodzi z motocykla Honda NSR 125.
Masz silnik 1.2 I-DSI 78ps-8 świec i 8cewek zapłonowych.
smar to normalne w tej wtyczce i z pewnoscią nie on jest powodem problemu , kod 13 wybłyskany przez ciebie to uszkodzenie w obwodzie lewego przedniego sensora , po naprawieniu uszkodzenia bład skasujesz przekrecając 20x kluczyk w pozycje zapłon ale w większosci przypadków jesli wszystko bedzie ok to kontrolka sama zgasnie
Jeżeli przy tej odległości niema iskry to jej zmniejszanie nic nie da. Magnesy mogą popękać, stracić swoja "silę" lub, w skrajnych przypadkach, zmienić polaryzację. Ten zamiennik, który kupiłeś , wygląda na zapłon z chińskich podróbek silników Hondy. Dlaczego, przy prawidłowej odległości zapłonu od koła, został uszkodzony rdzeń cewki? Albo jest luz...
Witam Wszystkich serdecznie. Posiadam w/w skuterek z silnikiem 150 4T (wtrysk)2003r-niestety nie odpala! Iskra mocna, wtrysk podaje paliwo i nic, jedynie czasem słaby zapłon i ogień w dolocie. Ciśnienie idealne, rozrząd sprawdzany, świeca zmieniona, podmieniony komp, zmienione paliwo, podmieniona cewka. Podobno po podmianie ECU zapaliła na kilka sekund,...
Witam. Proszę o pomoc! Mam Hondę Civic 1998r. Wczoraj podczas jazdy zaczął wariować centralnym zamek. Po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika załączył się alarm którego nie da się wyłączyć i do tego odcieło zapłon. Co się dzieje? Ktoś jest w stanie mi pomóc? Pozdrawiam
Kolego polecam sprawdzić zapłon, może się spóźniać
http://obrazki.elektroda.pl/8263095300_1...
Ja mam taką świece z wizjerem ale to stary gadżet. Jak chodzi z tą przerwa to przetnij przewód i dobierz plastikowa tulejkę tak żeby przewód wszedł w nią ciasno,wklej na kropelkę. Drugi koniec z drugiej strony tulejki i ustaw odstęp między nimi,zalej kropelka i jazda. Często z długopisu pasuje😉
Akumulator naładowany, rozrusznik kręci , lecz nie odpala, Myślę, że jeśli potrafisz sprawdzić tylko tyle, to raczej nie ma nikogo kto by ci pomógł... Co to znaczy wysuszyłem cały zapłon?
Grube masy i plusy, szczególnie te pod maską do sprawdzenia i wyczyszczenia
No sory ale czy możesz chlopaka nie wprowadzać w błąd z tym silniczkiem krokowym?Kolego kriterss nie czytaj tego co pan eltron pisze.Sprawdź aparat zapłonowy zdejmij kopułke sprawdź stan styków i palca przeczyść je no i może będziesz musiał ustawić zapłon.
Kompresja może być słaba lub przestawiony zapłon? Sprawdź.
Moduł ma tylko za zadanie podać prąd dalej na cewkę w momencie odebrania sygnału przez impulsator?Tak (czasami sa przesunięcia w czasie) Chiński moduł do quada/atv 125-200cc może być pozostaje kwestia gdzie( w którym miejscu) wyjdzie zapłon
Gaźnik ustawiłem po czyszczeniu tak jak zawsze wykręciłem 2.5 obrotu śrubę od mieszanki.Rok temu jak tak ustawiłem było dobrze.A co masz na myśli zapłon że się przestawił?
Nie zrobisz na napięcie bo ecu zmniejsza je gdy nie ma zapotrzebowania na prąd,mam 2 Hondy i zrobiłem je "na zapłon" w szereg na przekaźniku sterowanym postojowym światłem., u klientów w Hondach nowszych i Toyotach tak samo.
Zapłon ustawić, będzie wszystko ok.
Poszukaj firmy Elserwis z Ostrołęki, oni zajmują się naprawą modułów zapłonowych z motocykli
Dzięki za podpowiedź żeczywiście jeden magnaz jest odwrotnie, zmieniłem i jest iskra, ale nie chcę odpalić, coś się odzywa ale nie odpali, czy miejsce wklejenia chodzi o 1, 2mm w prawo bądź wlewów ma wpływ. Chodzi o miejsce zapłonu i czy oprucz magnesów można inaczej wyregulować zapłon.
To warystor od ograniczenia przepięć na zasilaniu modułu. Bez tego też powinno działać. https://obrazki.elektroda.pl/6057573500_...
Zerknij tu prosty schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Ta `` śrubka `` z niebieskim przewodem to czujnik oleju. Tu jak go uruchamiać http://porady.grizli.pl/uruchomienie-sil...
Twierdze ze jest uszkodzony ponieważ napięcie płynie do niego a z niego już nie... Ten z linku, który podałem jest dokładnie takim samym jaki był zamontowany, posiada ten sam symbol. Ten regulator jak wynika z schematu jest wpięty w przewód dochodzący miedzy innymi do cewki zapłonowej. Dodam ze nie posiadam świateł i interesuje mnie tylko zapłon.
W przypadku NSR-ki bardzo szybko wypali wszystko z tłumika co wiąże się potem z głośnością o ile nie rozerwie go przy którymś strzale....
Miga się błędy bez problemu, niebieska wtyczka 2pinowa za schowkiem. robisz mostek na pinach, włączasz zapłon i jazda
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Stroboskop podłączany pod uzwojenie pierwotne cewkofajki. Tylko moim zdaniem, tutaj nie ma co sprawdzać kąta wyprzedzenia zapłonu, jest on sterowany przez ECU. Gdyby po jakimś mechanicznym uszkodzeniu (przestawieniu tarczy kodowej itp) przestawiłby się zapłon, to byś miał problemy z odpaleniem. Szukaj problemów z układem wtryskowym, sprawdź podzespoły...
Nie ustawia się zapłonu bo komputer pokładowy tym wszystkim steruje.
"- zapłon ustawiony maksymalnie w stronę chłodnicy auta (gdy go cofnę szarpie jeszcze bardziej) " Po tym wnioskuję że masz przestawiony rozrząd o ząb, aparat powinien być mniejwiecej na środku ustawiony.
Sprawdź 16 stały plus i 20 plus po zapłonie.
Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Kolejna partia schematow do Hondy del SOL.
Zakup uniwersalnego sterownika zapłonu rozwiązał problem. Zakupiono sterownik DC z dwoma wtyczkami (4+2).
Gdybyś miał usunięty HISS to motocykla już byś nie odzyskał. Immo HISS to ogólnie dość kłopotliwa i dyskusyjna sprawa. Skoro masz oryginalne kluczyki, to kwestia tego czy masz całą antenę immobilizera w stacyjce. Ona jest potrzebna by uruchomić zapłon. Natomiast wyłączanie prądu można w ramach prowizorki zrealizować zewnętrznym przełącznikiem albo wyjęciem...
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
a jaki jest stan silnika tzn. zawory , zapłon itd.
a może ci mechanicy rozrząd źle ustawili lub zapłon np. musisz to sprawdzić
Dobrze prawi kolega ''mactronic'' to jest typowy układ, ajak się klin zetnie to zapłon jest losowy. Tylko czasami cewka wn jest zintegrowana z cewką zasilającą typu: kosiarki, piły, skutery spalinowe.
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Po pierwsze Prestige AMS 150 są trzy rodzaje. Ale o ile pamiętam wszystkie mają blokadę zapłonu na pomarańczowym przewodzie. Łopatologicznie tłumacząc: Znajdujesz centralkę alarmu, w jej wiązce znajdujesz pomarańczowy kabelek. Po pomarańczowym kabelku znajdujesz przekaźnik o którym pisałem wcześniej (taka kwadratowa kostka, zazwyczaj czarna). Do styków...
Witam mój temat dotyczy instalacji CDI w chińczyku na silnik Hondy cbf 125 2010 r, w tym nie mogę uzyskać iskry , moduł zapłonowy hondy zasila 33 kable a poprzedni miał tylko 6 ,poza tym zapłon chińczyka generuje prąd a honda nie w skutku nie mam iskry . Dziękuje za pomoc
po pierwsze oleju nie jest za mało?? Hondy mają często pływak który odcina zapłon jak jest za mało oleju żeby nie rozwalić silnika poza tym możesz od cewki zapłonowej odłączyć taki cienki kabelek i wtedy odpalić to nie powinien gasnąć, bo ten kabelek to gaszenie (zwieraniem do masy) jeśli i tak gaśnie to paliwa nie dostaje - sprawdzić czy leci paliwo...
Nie
Witam . Mam pytanie . Mam aparat zapłonowy z hondy . Jest to zwykły modułowy zapłon oparty na zjawisku Halla (chyba tak to sie zwie ) . Ma on wbudowana cewke w aparat zapłonowy razem z modułem sterującym . Ida do niego 2 kable z auta . I teraz pytanie jeden z nich to + z instalacji a 2 ?? czy jest mozliwe sterowanie wyprzedzeniem zapłonu przez jeden...
Popatrz tutaj.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Proszę sobie nie żartować, coś odcina zapłon, zmieniłem przepustnicę, obiema listwami wtrysków.
Bezpieczniki sprawdź PRÓBÓWKĄ na włączonym zapłonie.
Włączyłem światła, zapłon i wskazuje napięcie 12,8V i spada powoli. Załączyłem moto i wskazuje na klemach aku 13,6V
Posprawdzaj bezpieczniki pod maską. A zapłon załacza się? Kręci rozrusznikiem?
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Pod deską rozdzielczą od strony pasażera jest gniazdko do diagnostyki. Kontrolka "Check engine" powinna wystukać mi kod błędu. A dzieje się tak, że jak zewrę złączkę i włączę zapłon to kontrolka świeci się non stop...
Szary z różowym podpoiłeś razem bo odcina zapłon. I możesz sobie kręcić bez zasilania na zapłon.
Jak powinien być podłączony wentylator chłodnicy,gdyż u mnie przy włączonym zapłonie jest wszystko ok,ale jak wyłączę zapłon wiatrak również się wyłącza,a powinien jeszcze pracować.
jest to możliwe. Dodam jeszcze troszkę szczegółów: Próba 1. włączyłem zapłon, zapaliłem, dodałem gazu i zgasł ( przepalony bezpiecznik) 2.ledwo przekręciłem zapłon, przepaliło bezpiecznik
zapłon honda honda accord zapłon honda prelude zapłon
sterowanie hydrauliczne koparki transoptor dobór rezystorów siemens gigaset zasilacz
toshiba 40tl938 firmware electrolux ewt11262ilw
Zamiennik diody SMD R12K – BAS16, BAV99, parametry, dostępność Tecumseh 3,5 nie odpala bez dolewania paliwa – czyszczenie i naprawa gaźnika