:Doktorrku!! A co ty za przeproszeniem przyprawiasz!!??!! Junak miał jak najbardziej regulator odśrodkowy!Znajdował się wewnątrz nieszczęśliwie umieszczonego iskrownika produkcji ddr. Proszę bardzo: http://motocykle.svasti.org/index.html?s... Pierwsza informacja w tabeli "Instalacja elektryczna". Pamiętaj:...
Skoro nie znasz się na mechanice, to powiem tak. Tłok i cylinder to jak soczewka i oprawka przy okularach. Jedno musi do drugiego pasować. W pojazdach są pewne elementy które wymienia się "zestawami". Np łańcuch i zębatki. Jak wymienisz sam łańcuch i zostawisz stare zębatki, to zębatki zniszczą nowy łańcuch, a jak założysz stały łańcuch na nowe zębatki,...
Sugeruję sprawdzić poprawność montażu koła magnesowego - przestawione na wale da zapłon w niewłaściwym momencie.
Akurat do junaka ludzie zakładali już wszelkie możliwe gaźniki i dopasowywali je do silnika. Da się. więc gaźnik od cz nie jest jakimś ewenementem. Ważne, by dobrać średnicę gardzieli do średnicy w głowicy. Zresztą polecam przeczytanie starych numerów "Świata Motocykli". był tam cykl artykułów o przeróbkach junaka. miedzy innymi gaźnika. A ty zacznij...
Można przestawić zapłon można też wymieszać benzynę z ekstrakcyjną dzięki temu obniżysz liczbę oktanowa.
A jak ustawia się w silniku 152fmh 110cc zapłon ?
Mieliśmy zwarcie w tylnej lampie i przepalił się bezpiecznik. Jak włożyliśmy bezpiecznik to cały czas świeci światło przednie i tylne i nie ma stopu. Obojętnie czy zapłon włączony czy wyłączony - cały czas świeci. Co może być grane?
Witam. Do junaka koniecznie musi być to moduł z automatyczną regulacją kąta wyprzedzenia.Założyłem moduł od MZ jednak nie zdawał on egzaminu.Motocykl kiepsko wchodził na obroty i był słaby.Po wymianie na zapłon z przyspieszaczem od razu się poprawiło.Co prawda nie jest bezstykowy ale jak na razie nie mam z nim problemów.Zastosowałem kompletny aparat...
Witam kolegę odrazu zacznę by się nie rozpisywać hehe... Junak 905 euro4 czyli wtrysk, zrobiłem jak kolega, zamieniłem 50cc na 125cc cały silnik, yebalem przepustnice wtrysk i pompę po złożeniu wszystkiego odpali fakt... kontrolka komputera, wiadomo pomarańczowa. No i co,,, moc jakby zmalała 5tys odcinka masakra... Po dłuższej myśli sprawa wygląda tak,...
a mamcie może jakieś układy do odłączania zasilania, może już ktoś rozwiązał ten problem, bo szczerze nie wiem jak wyłapać moment wyłączenia silnika, od ładowania trochę ciężko bo na wolnych obrotach prawie nie ładuje, a może ktoś wie jak to robiła fabryka w innych maszaynach, bo przecież w niejednym starym motocyklu był zapłon bateryjny,
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Moze ten przyklad najlepiej to unaoczni : https://www.youtube.com/watch?v=rM8GN8ul... to Junak M 07 / odpalony na dzisiejszej benzynie 95 Oktan i jak widac : cykl jej spalania siega az do otwarcia zaworu wydechowego, czyli do ok. 110 - 120 stopni po GMP tloka Bo tu widać nieprawidłowo ustawiony zapłon w stosunku do zastosowanego paliwa.
A napięcie akumulatora właściwe? (zarówno kupione jak i faktyczne naładowanie?) Polaryzacja (+/-) ? czy tam cokolwiek z akumulatora Ci działa? Zapłon zdaje się jest z magneto.
Zależy jaki jest pobór mocy przez te manetki. Jeżeli jest spory to konieczne będzie podpięcie przekaźnika, bo inaczej będzie się non stop palił włącznik a nawet i stacyjka( szczególnie, że chcesz to podłączyć po zapłonie).
Widzisz że pełgot ma miękkie silniki i dalej zastanawiasz się czy kupić? Chiński junak pod względem jakości i trwałości jest daleko z tyłu, nawet za chińskim pełgotem. Poleciłbym Gilerę Runner, to idealny skuter na dłuższe trasy. Z tym że im nowszy model, tym bardziej chiński. Fabryczne tłoki puchną, w przeciwieństwie do tłoków włoskich montowanych...
Zawory ustawione? Zapłon na oryginalnym iskrowniku? Jest przerwa na platynkach?
Kolego sorry, że wtrącę kilka zbędnych groszy, ale prędzej idzie zrobić zapłon elektroniczny niż przewinąć taką cewkę. Nigdy nie słyszałem, aby przewijanie takich cewek gdziekolwiek miało miejsce.
Dzięki za info, kupię aku 5Ah, są tanie, a u mnie będzie pracował cały czas pod obciążeniem (światła + zapłon bateryjny) więc chyba nic mu nie będzie dzięki
Witaj! Zacznij od wstawienia starego układu zapłonowego. Ustaw tak jak był ustawiony. Wykręć świecy ustaw tłok przed górnym punktem, postaraj się ustawić zapłon tak,żeby w momencie podchodzenia tłoka na Górny martwy punkt była iskra. Jak tak będziesz miał to sprawdź paliwo czy dochodzi do gaźnika. Na wykręconą świecę załóż kabel i zobacz czy jest iskra....
Witam Was;) Moje pytanie jest takie- Mam do zrobienia instalację elektryczną do motocykla wykonanego ręcznie. Potrzebuję schemat całej instalacji elektrycznej wraz z opisem pod silnik Junak m-10. Oraz proszę o wszelakie wskazówki dotyczące wykonania instalacji, typu zabezpieczenia przepięciowe, klakson, oświetlenie, stacyjka, elektryczne odpalanie oraz...
A to nie jest oczywiste że we wtryskowych silnikach zapłon siedzi w ECU? Pomijam kilka wyjątków...
Brak masy w zapłonie -tradycyjnie nic nie robił usuną kawałek kabla bo to masa nie potrzebna (od włącznika zapłonu). Ręce opadają.
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
To nie pykanie a Junak z przesuniętym zapłonem raczej... ;) A na poważnie - dwie możliwości : 1/ Wzbudzenie wzmacniacza - może to wynikać z np. złego prowadzenia przewodów zasilania i masy, ale i z niestebilnej pracy wynikającej z np. pomyłce w wartości któregoś z elementów. 2/ Uszkodzony element. Który - to już zależy od tego co znajdziesz. Niestety,...
Na pierwsze pytanie znajdziesz odpowiedź przeszukując forum jest na ten temat cała masa postów. Co do instalacji to myśle że w 300 zł byś się zmieścił jeśli nie było by mechanicznych problemów z ładowaniem i zapłonem. Do każdej świetlówki potrzebna jest przetwornica podwyższająca napięcie z 12V do ok 300V o odpowiedniej mocy a schematy też znajdziesz...
W wsk i maluchu występuje jeden zapłon na jeden OWK. Więc nie ma problemu. W junaku jest jeden zapłon na dwa OWK. Skoro zakładasz obrotomierz, to może warto też zmienić zapłon? Bo oryginał junaka nie należy do udanych. Nawet po przerobieniu (często koniecznym) na zapłon bateryjny, są problemy związane z umieszczeniem przerywacza (obrywa wodą spod przedniego...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Ok poprawka z mojej strony: stosowane są także tam gdzie wymagana jest duża niezawodność. Junaczek nie jest niestety zbyt dobrym przykładem zastosowania iskrowanika bo sprawia kupę problemów i nawet w egzemplarzach z oryginalną indstalacją robiony jest zapłon bateryjny. Nie mam tu na myśli oczywiście wieśniackich przeróbek. Tam iskra z iskrownika jest...
Możliwe, że w tym moim silniku ktoś już dawno poszerzył te "fasolki regulacyjne" do ustawiania dużo wcześniejszego zapłonu - bo już na przełomie lat 60/70-tych benzyna "żółta 94 oktan" była dostępna na "CPN". Albo z kolei na przełomie lat 80/90-tych ktoś to rozpiłował, poszerzył, bo wtedy zaprzestali produkować tą benzynę "niebieska" 78 oktan - na której...
Wystarczy, że np. 'ściął' się klin na czopie wału i koło magnesowe się 'opóźnia' znacznie w stosunku do położenia tłoka w cylindrze... A co do paliw, stopni sprężania i wyprzedzenia zapłonu – to dzisiaj np. właściciele Junaków M07 / M10 uważają 'za normalkę', że Junak 350 spala 5–6 l benzyny 95 Oktan / 100 km, a przy tym osiąga maksymalnie 102–105 km/h...
Witam. Poszukuje schematów do połączenia iskrownika z regulatorem tak aby było normalne ładowanie. Pierwotnie miałem w junaku iskrownik niezmasowany, musiałem wymienić i kupiłem zmasowany co nie chciało współpracować z regulatorem 5-pinowym. Po wielu godzinach na internecie znalazłem informacje i zakupiłem regulator 4 pinowy lecz nadal nie ma dobrego...
Junaki mają zmianę kąta zapłonu w ściśle określonych granicach i dalej regulacja nie "puści". Nie idzie też podpiłować bo nie ma w czym. W M20 aparat kręci się w koło i można wyregulować.
No to jeszcze raz, tym razem cytat ze 'Swiata Motocykli', od Eksperta - Tomasza Salka, ktory ponad 40 lat badal i rasowal silniki motocyklowe najrozniejszych typow / konstrukcji. I skoro nawet On nie jest dla niektorych autorytetem, to juz 'nic sie nie poradzi'... LO paliw benzynowych - zostala wypraktykowana przez ok. 100 lat, a przeze mnie i Znajomych...
Coś mi ten temat nie idzie, ciągle jest coś ważniejsze. Ułożenie cewek i koła tak jak na załączonym zdjęciu. Impulsator jest w obszarze zakreślonym na żółto, tylko z drugiej strony. Na razie chce naprawę oprzeć na oryginalnych elementach. Żaden zakład nie chce się podjąć przewijania cewek, więc będę musiał sam się pomęczyć. Przyznaję, że nie mam cierpliwości...
Dostaje za dużo paliwa, jak przegazujesz to spali i znowu to samo. Świeca nowa lecz przerwa na niej też ważna rzecz jak i kąt wyprzedzenia zapłonu, kabla WN i fajki. Gaźnik nowy lecz też podlega regulacji, uszczelki nowe? https://www.junak.com.pl/junak-radzi-jak... https://forum.jednoslad.pl/t/gaznik-pz26...
Masz rację nie pomogę, myślę ze pozostały tylko eksperymenty, osobiście robiłem optoelektroniczny ze stałym punktem zapłonu. Z mapą robiłem tylko do junaka wzorując się na układach opisanych w radioelektroniku przez pana Roguskiego. pozdrawiam i życzę powodzenia.
witam Przerabiam instalacje w moim Junaku na 12V (zapłon bateryjny) jak sprawa z prądem wygąda w oryginale kazdy kto posiada Juaka wie :| Mam problem z połączeniem tego wszystkiego nigdy nie lubiłem sie z prądem :D Narazie chce zrobic prosta instalacje tylko na rozruch motoru taka podstawa między: - alternator - akumulator - cewka zapłonowa - kontrolka...
A co dokładnie chcesz wiedzieć. Bo jeżeli jak to założyć to przeważnie widziałem że przedłuża sie oś wału z prawej strony silnika i na niej koło na pasek klinowy. A elektryka bardzo prosto. Z alternatora wychodzi 3 kable + na akumulator, + po zapłonie na wzbudzenie i jeszcze wsuwka do kontrolki ładowania.
Ac prąd, napięcie zmienny, DC stały. Zmierz rezystancje cewek do masy i między sobą, żółte przewody. Pomiary przeprowadź na odpiętej wtyczce zrób foto gdzie idą żółte przewody oraz regulatora. (później chyba jeden przechodzi w biały.) Dodano po 2 A i przewody czerwono, jakiś tam i niebieski zostaw w spokoju idą do zapłonu, modułu zap.
Szarpie na obrotach, czyli coś na zasadzie wypadających zapłonów, czy szarpie przy odkręcaniu i puszczaniu gazu, czy co się dokładnie dzieje?
Widziałem już różne ''cuda" montowane do Junaka w tym zaadaptowany elektroniczny moduł zapłonowy od UAZ a i nawet to pracowało całkiem znośnie , mnie bardzo zaciekawiła to mapa wyprzedzenia zapłonu jaka ponoć jest w tym module DZIK jeśli by to było prawdą to dwa pytania w jaki sposób ta mapa była sporządzona czy na jakiejś hamowni czy tylko tak przez...
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Założyłem moduł od junaka 904 i śmiga.
Witam, po wymianie gaźnika, najlepiej na "Pegaz 26" w dobrym stanie - trzeba się zająć zapłonem lub rodzajem benzyny, bo tak stary silnik ma najprawdopodobniej stopień sprężania 5,5-6:1, czyli był zbudowany na benzynę niskooktanową 60-70 oktan zaledwie... Wszelkie jego dane techniczne: moc, ilość spalanego paliwa, wyprzedzenie zapłonu, itp. - dotyczą...
Służył w motocyklu junak m10,zapłon "potomka".Ułamał się jeden czujnik,drugi jest sprawny.Z tego co pamiętam to używany jest jeden tylko czujnik,więc może by wykorzystać ten drugi.Z prowadzeń ścieżek na płytce widać ze obydwa czujyniki były połączone rownolegle Dodano po 1 Chyba że znajdę jakiś zamiennik do niego to by mnie naprawdę uszczęśliwiło
na YT "Wymiana Modułu CDI w (Dużych Chińskich skuterach)"
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Witam, a nie bedzie przypadkiem tak - ze spadnie wtedy jeszcze znaczaco moment obrotowy silnika WFM, bo kolo zamachowe w tym nowym zaplonie jest duzo mniejszej srednicy i lzejsze - niz stare kolo 'magnesowe'..? Zeby silnik WFM mial moc jak w latach 50/60-tych, to i tak trzeba by bylo go najpierw zasilic paliwem 72 - 75 Oktan, bo na takie ten silnik...
Rycho- jak nie jestes pilarzem to moze jestes motocyklista i pamietasz Junaka? jak miales wczesny zaplon to kopiacego starter odbicie potrafilo wrzucic na kierownice :) dzieki 4jerry za podzielenie sie doswiadczeniem i podniem powodu :))
Zjawisko "odbcia" silnika w lewo - nie zliczę ile podeszw w butach zniszczyła mi WSK175. specjalnie dla Tzoka: Prócz tych elementarnych zasad jazdy należy bezwzględnie pamiętać, że zjazdy z góry powinny odbywać się na włączonym biegu, włączonym zapłonie i przymkniętym gazie. Zjazd z długich i stromych wzniesień (w Tatrach, na Podkarpaciu itp.) odbywa...
junak zapłon junak paliwo junak cewka
pilot valeo odpalić wymian akumulator pradu cewce
przetwornica włancza wyłancza przetwornica włancza wyłancza
Skuter 4T zamula i szarpie przy ruszaniu - przyczyny i rozwiązania Modelowanie div w CSS: Praktyczne wskazówki