To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
Czyli spaliłem tyrystor tą cewką elektroniczną. Popłyną za duży prąd i fire! A może ma ktoś schemat modułu GL200 lub GL100. Mam w gokarcie Gl100 i jestem mega zadowolony i chciałbym taki do komarka. Czytałem że GL200 jest lepszy i może współpracowa z cewkami elektronicznymi i ma automatyczne wyłączanie zapłonu.
Witam wszystkich! Zacznę od początku. Nie dawno wyciągnąłem starego komara z garażu. Stał tam... długooo. No ale mniejsza z tym. No więc na początek zająłem się silnikiem. Zrobiłem szlif cylindra (cylinder tego wymagał - był zardzewiały w środku), kupiłem dużo nowych części, złożyłem wszystko ale brakuje iskry. Nie rozpisując się, kupiłem nową cewkę...
Witam mam starą pilarkę marki tajga. Ma ona uszkodzony zapłon, i chciałbym ja odpalić ale muszę opracować nowy zapłon. Oryginalny zapłon nie jest naprawialny - a kupić go graniczy z cudem. A kupywanie zapłonu z innej piły oraz przeróbka magneta itp. nie wchodzi w grę bo moja piła jest zbyt stara żeby w nią aż tak inwestować. Mam w domu wolny zapłon...
Witaam. Postanowiłem złożyć komarka z cześci któe plątały mi sie po garażu i mam problem z cewką zapłonową. Mianowicie na początku była łądna iskra ale po wkreceniu swiecy silnik sie nie odzywał chociaż swieca była mokra. Włozyłem inna stara cewke i na niej raz była iskra raz nie. Po czym włozyłem poprzednia cewke ale juz nie było w ogóle iskry. Młoteczek...
Funkcja jest ta sama, a że kabelek jest inaczej mocowany to nic nie szkodzi. Kup sobie taki przerywacz jak ziempiotr proponuje. Spotkałem się z rometami, komarkami, motorynkami i wszędzie były takie montowane, więc nawet nie masz co szukać więcej bo takiego jak masz u siebie w maszynie już nie znajdziesz, chyba że z drugiej ręki, ale jego stan na pewno...
Rosyjską radugę kojarzę, ale te mds nieszczególnie. Ile takie silniczki kosztują i gdzie je można kupić? A moze spróbuj z silnikiem doczepnym od roweru? były kiedys takie "gnomy" o pojemności coś 20 - 35 ccm (nie pamiętam dokładnie). Fajne silniczki można też znaleźć w "helikopterach" do koszenia trawy. można też z większymi od kosiarek. Teraz są to...
W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka owadów,a wszyscy wiedzą ile szkód może zrobić komar rozplaszczony tłokiem o głowicę. Większe szkody może zrobić tylko popękany pierścień...
Zastanawiam się nad czym tu wszyscy debatują ponieważ taki problem to nie problem. Następujące widzę rozwiązania. 1. Spróbować kupić podobną cewkę od innego sprzętu np. komar, jawka, wska, ewentualnie przewiercić otwory lub dać ślusarzowi do wywiercenia. NIE WOLNO CI JEJ OBCINAć NP. W ROGACH ponieważ zewrzesz blachy. 2. Weź starą cewkę i idź do fabryki...
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
Wiem. ale rzecz leży po innej stronie. Mianowicie szalenie ważną rzeczą jest energia iskry. Zapłon iskrownik-platynka ma małą energię iskry, natomiast elektroniczny z wzmacniaczem o wiele większą. Słaba energia, daje w rezultacie, przy zabrudzonej świecy, słabą, zanikającą iskrę, nierówną pracę, słabe dopalanie mieszanki. Od kiedy mam moduł GL100 w...
Witam Stałem się szczęśliwym posiadaczem Żaka z 1961 roku z silnikiem starego typu s-38 pokrywa magneta jest tłoczona a nie odlewana tak jak u komarka więc magneto komarowskie w ogóle do nie go nie pasuje u mnie są 2 cewki i kondensator a u komarka są 3 cewki i kondensator). W silniku zrobiłem kapitalny remont wymieniłem sprzęgło łożyska simeringi pierścienie...
W jaki sposób można wypalać takie tłumiki których dalej się nie rozbierze? Nie wypalaj bo to nie wiele da. Wypłucz środek w benzynie lub jakimś innym rozpuszczalniku tak długo, aż wylewany rozpuszczalnik będzie czysty a nie czarny. To wszystko. W Komarku zatykało się wylot a przez wlot wlewało się "zupę". Mieszu-mieszu i po kilku takich mieszaniach...
witam ubzdurałem sobie że w moim komarku będzie instalacja nie 6v jak normalnie tylko 12v po pierwsze łatwiej dostać żarówki po drógie będą mniejsze procentowo skoki napięcia znalazłem nawet artykuł o takiej przeróbce ale nie jest on jeszcze ukończony jest tam opisane jak zrobić zapłon i jak zrobić prądnice 12v ale nie jest napisane jak to zebrać do...
Może sprubój wziąść inną cewkę zapłonową jak jest na 12V to od jakiegoś samochodu i podepnij zamiast orginalnej i wtedy się dowiesz czy tamta ogrinalna padła czy coś innego. I najpierw zmież napięcie za kabelkach dochodzących do cewki bo może jest za niskie i dlatego iskra jest słaba a pod ciśnieniem (w cylindrze) zanika. Życzę powodzenia w naprawie....
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
Z dzieciństwa pamietam, że do komarka najlepsza była ruska świeca od silniczka benzynowego do odpalania deta. Miała jasnofioletową porcelankę. Deciarze po odpaleniu silnika wykręcali tą świecę i chowali taki był na nią popyt.
Witam Od komarka nie pasuje, jest odwrotnie ułożony, od WSK też nie, problem z zapłonem rozwiązalem połowicznie, w miejscu tych otworów mocujących wyciąłem podłużne (fasolki) i to już trochę pomogło ale nie na długo, będę dalej szukał tego przerywacza. a tak wogóle to znalazłem informacje że wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 22 stopnie przy 5000...
Racja w wsk 175 jest mały wirujący magnes. Ale były SHLki 4 biegówki które jeszcze miały duże koła zamachowe. Jeżeli masz za słabą iskrę .To ten farrytowy magnes we wirniku można zastąpić neodymowym. Ale po osiągnięciu wysokich obrotów może być za duży prąd. I znowu będzie problem.Jeszcze jedno. Jawka 50. ma cewką zapłonową pod zbiornikiem i ze zwykłaj...
Ja też mam komarka i też widziałem już ten schemat na jakimś forum, ale nie chciało mi się go robić, więc kupiłem na allegro gotowy za 25zł. Jeśli nie kumasz schematu, to lepiej zrób tak jak ja, i będziesz miał problem z głowy ;) No chyba, że chcesz sie czegoś nauczyć... ;p
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Chłopie jeśli chcesz mieć większą moc to kup po prostu sobie większy motor. Ale myślę żę cewka od jawki by Ci mogła pomóc, ale to Ci i tak nic nie da. Weź odkręć głowice kup sobie 1 metr papieru ściernego i splanuj głowice w tym komarku,na allegro widziałem jeszcze cylindry 60cc. Powodzenia
1. Urządzonko fajne, choć przekombinowane; można to zrobić prościej: zamiast miernika wstawiamy zwykły kawałek pręta. Ustawiamy tłok w GMP i robimy pierwszą kreskę na pręcie. Wyjmujemy pręt, od zaznaczonej kreski odliczamy (w górę!) ile trzeba (np. 4 mm) i malujemy druga kreskę. Wsadzamy pręt z powrotem w gniazdo. Kręcimy wałem aż pojawi nam się zaznaczona...
Podlinkowałem przykładowy regulator motorowerowej prądniczki, nie gotowiec do zastosowania w komarku. A przede wszystkim kolega michal360a nie napisał po co chce rzeźbić zapłon bateryjny w swoim jednośladzie. Oryginalny, sprawny, wyregulowany (wyprzedzenie i przerwa) zapłon z dobrą świecą (z właściwą przerwą 0,4mm) całkowicie zaspokaja potrzeby silnika...
Gdybym poszedł na złom to bym za grosze dostał przerywacz ale najbliżej złom mam z 30 km.. cewkę mam od audi lub VW, Pojemność silniczka jakieś 10 cm3, a świeca od komarka :)
(at)grzebcio Może łaskawie Koleżka typ silnika i markę poda...Znowu zaczyna się tu roić od spekulacji :cry: . (at)tadkli9743 To archaiczna cewka zapolonowa do ,,Komarka" lub podobnie, współpracująca z przerywaczem i kondensatorem. Zastanów sie, czego fotke wrzucasz.
Co prawda były zmieniane 40kkm temu, w aucie tej generacji jest jakaś procedura wymiany? czy taka jaka w "komarku" :D?
Dobra. Koniec końców sprawa się wyjaśniła. Po zmianie wału sytuacja całkowicie się zmieniła i silnik ma chęć do pracy. Ale nie tylko to było problemem bo musiałem się też napracować przy tym jakże zachwalanym przez sprzedającego i wielce kompatybilnym zapłonem. Taki on fajny, że musiałem zmienić moduł bo ten dołączony miał bardzo nisko zablokowane obroty,...
Szczerze powiem, że dobrze wam idzie. Lecz wszystko idzie zrobić lepiej, np większa efektywność silnika poprzez zastosowanie pompki napędzanej z wału korbowego tych silników do wytwarzania ciśnienia w pojemniku (zbiorniku paliwa) i zasilania silnika oparami, sprawność silnika regulowany zaworkiem wieloobrotowym od np pneumatyki tzw dławica to regulacji...
Dokładnie kwestia zużycia, ale z tego co wiem te części się szybko zużywają np. w Ogarze 205 łożyska na wale miałem wybite ze płakać się chciało od strony zapłonu, ale komarek i tak nieźle chodził pomijając że koło spawałem bo mi się urwało nie miałem z nim kłopotów po za tym że był słabszy bo ciągnął lewe powietrze przez uszczelniacze, z tego co wiem...
Skoro jest iskra, to masz zapłon jak w komarku. Ustaw zapłon za pomocą lampki z bateryjką. Daj wyprzedzenie zapłonu od 5 do 10° lub około 3mm przed górną granicą wysokości tłoka.
ja zrobiłem coś podobnego w komarku ( zwykły dwubiegowy z okrągłym silnikiem ) wywaliłem koło magnesowe i cewki oraz cały układ zapłonowy. wstawiłem prądnicę która wielkością była identyczna ze starym kołem magnetycznym. moc prądnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napięcie przy max obrotach ok 30V. prąd wyprostowany i puszczony przez dwa stabilizatory...
Jak na mój gust ( miałem komarków i rometów sporo) źle ustawiony zapłon. Jak nie chce wchodzić na obroty i "kicha" to jest za późny. Ale szczerze Ci powiem, że z takim rupieciem z powybijanym wałem, luzami etc. to nerwów stracisz sporo zanim go "zestroisz" :) Ustawianie zapłonu zacznij od wymiany nowego młoteczka i kowadełka przerywacza bo na starym...
Ale kombinujesz... Jeśli prąd potrzebujesz TYLKO do układu zapłonowego, to rozsądnym wydaje się być modyfikacja, by akumulator nie był potrzebny. Nawet od komarka możesz założyć iskrownik. Zastosowanie układu CDI, to już krok ku technologii i całkowicie bezproblemowemu zapłonowi. Choć swoją drogą, skoro jako jedyne rozwiązanie podajesz moduł do silnika...
Oj nie wiem... te "niepalenie" do końca ma rózne przyczyny. W moim TM 85 pekła jedna membranka dololotowa i pomimo idealnej iskry silnik sie cały czas zalewał (o mocy porównywalnej z komarkiem nie wspomnę). Podobnie moze być po nieodpowiednich przeróbkach kanałów w cylindrze. Co do zapłonu to polecałbym raczej uzycie tzw. "motoplatu" od jakiegoś motocykla...
Cześć. Auto jeszcze w domu nigdzie nie ma miejsca,wszędzie 2 - 3 tyg czekania.Mechanicy straszą że tam wszystko może być, bo to bo tam to itd. dziś go odpalałem , zapalił normalnie. Nie gazowałem mu, troszkę ze 200-300 obrotów jakby mulił,opornie mu to szło, ciśnienie oleju jest, kontrolki nie pala się. Faktycznie nie wiem,bo zegara nie podłączono....
Przecież "komarek" to nie prom kosmiczny, masz tam, w sumie, może z pięć elementów w tym zapłonie. Ciekawe jak długo jeszcze ten temat pociągnie. Zmniejsz przerwę na świecy lub ja wymień.
Motorbike.Pytasz i już Ci odpowiadam-każdy silnik ma inne opory wewnętrzne,inną kompresje i regulacje gażnika i zapłonu.Nawet jak będziesz miał dwa nowe silniki S38 i w obu podniesiesz przepustnice o tą samą wartość to obroty silników nie będą identyczne,zawsze będzie jakaś rozbieżność.Motorbike weżmy pod uwage starsze motocykle z Japonii i nie tylko,gdzie...
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Witam. Osobiście widziałem połączony paskiem klinowym silnik 220V z silnikiem z Komarka.Wąż był podłączony do króćca wkręconego w miejsce świecy zapłonowej.Kompresor ten był używany przez Wulkanizatora w Gliwicach.Mogę jeszcze dodać że było to na ulicy Lelka.Działało to. Pozdrawiam.Andrzej.
Wymieniłeś wał... A aczy przypadkiem nie założyłeś wału od komarka? Wyglądem jest taki sam i pasuje do silnika ale ma w innym miejscu rowek na klin (nie pasuje kąt wyprzedzenia zapłonu). Najlepsze ustawienie gaźnika to wkręcasz śrubkę tą od mieszanki z boku gaźnika do końca i wykręcasz ją 1,5 obrotu. Ustawienie zapłonu- obróć zapłon na maksa w przeciwną...
Kolego robokop znowu ci się wkradły nieścisłości kiedyś benzyna była niebieska i żółta ( pamiętam doskonale w końcu to moje czasy )później niebieską zastąpiła zielona Obawiam się że te dane z internetu są nieścisłe - wydaje mi się że zarówno etylina niebieska, jak i zielona egzystowały równocześnie - motocykle WSK i "Komarki" miały w/g instrukcji jeździć...
Tylko co da większa dysza głowna paliwa jak z filtrem papierowym w oryginalnej puszce brakuje mu powietrza? Zapłon dzisiaj ustawiłem zgodnie z książką 1.5mm przed GMP a przerwe na 0.3mm. Bez żadnych rezultatów . Wkońcu wk...ny wymieniłem kondensator na nowy oryginał , cewke zasilającą zapło przełożyłem z drugiego motoru podobnie jak cewke zapłonową,...
Tak, ale ta yamaha to troche lepszy sprzęt niż takie "komarki". Widocznie ma lepiej wyizolowany zapłon...
Już odpowiadam . Co do tej MAKITY to: Masz kpl. sprzęgło z dzwonem wystarczy że na to co wystaje z silnika umocujesz zębatkę czy koło na pasek. Ten przewód od cewki to nic innego jak jedno z wyprowadzeń cewki zapłonowej zwierając go do masy gasisz silnik.UWAGA ! Piszesz, że ta makita ma 1,7KM biorąc poprawkę na to że jest używana to niech ma te 1,5kM...
Witam, Troszkę szukałem info na ten temat i co nieco znalazłem, ale nie znalazłem żadnego konkretnego tematu. I chodzi mi o pomoc w najprostszym podłączeniu instalacji elektrycznej. Jak w temacie, jest to chinol pojemność 110. Z silnika wychodzą dwie kostki. Pierwsza (z grubszymi kablami): - niebiesko-biały (niby impulsator) - czarny-czerwony (zasilanie...
Witam was, mam straszny problem, otóż kupiłem silnik rometa dwubiegowy na aukcji internetowej. Facet obiecywał w aukcji, że do wymiany są tylko platynki bo nie ma iskry. Zaryzykowałem i kupiłem. Przy odkręcaniu koła magnesowego okazało się, że gwint na wale jest już w fatalnym stanie. Cały silnik rozebrałem, a wał zaniosłem do tokarza. Przy składanie...
Jeśli Tummler ma taki sam układ zapłonowy jak motorowery, to znaczy 3 cewki w magnecie - jedna zapłonowa a dwie oświetleniowe to obydwoje koledzy mają po części rację. Z tego cuda wychodzi prąd zmienny bez obciążenia mający "kosmiczne" napięcia a pod obciążeniem 20W (Lampa przednia 15W/15W tył 5W) spada do 6V. Obciążenie magenta tylko tylną żarówka...
Witam! Od dawna borykam sie z problemem w moim komarku. Gdy jadę na wysokich obrotach i dam gazu na full to silnik traci mon a gdy odejmę trochę to zaczyna przyspieszać. Jak na postoju dam gazu na full to wchodzi na wysokie obroty lecz po jakichś 3 sekundach zaczyna przerywać (efekt jakbym włączał i wyłączał zapłon stacyjką) . Instalacja jest dokładnie...
Zapłon napewno dobrze te motorki mają czuły zapłon, świeca ok? Zrób tak przelej motor zakręć paliwo i wtedy spróbuj odpalić to że iskra jest nie świadczy o dobrze ustawionym zapłonie trzymaj się tego co pisałem wyżej. Poza tym jawa50 ma słaby prąd na świecy w porównaniu do komarka. A jeszcze jedno motor stał parę ładnych lat a to przecież dwusuw sprawdź...
Wszyscy doradzają a efektów brak. Jak część zapłonu sprawdzić napisano -ponoć iskra jest w/g autora tematu. Opisałem w poprzednim poscie jak to łatwo zweryfikować i co zmierzyć. Na czas naprawy ktoś tu pisał warto odłączyć przewód do wyłączenia z modułu Zawory wyregulowane ok. Teraz problem gaźnika - czy potrzeba była go wymieniać? -powiedzmy grzebał...
Witam, podobnie jest w silniczkach "K-O" do rowerów - nie chcą czasem w ogóle zapalić na nowych świecach, a na 'BOSCH W 145 / W 175 T 1' (z gładkim izolatorem), starych, wygrzebanych ze "złomu" pracują wręcz idealnie... Teraz trzeba wypróbować w tym "Komarku" jak już działa regulacje zapłonu do 95 oktan, przyspieszyć o 1 - 1,5 mm i sprawdzić osiągi,...
Wlewałem płyn czyszczący do wody na starej chłodnicy, płukałem układ, nic to nie dało, więc wymieniłem chłodnicę na nową miedzianą. Na wolnych obrotach i jeździe z przyczepką wszystko ok, ale gdy wziąłem talerzówkę, znowu się zagrzał. Zamówiłem nową pompę olejową w kwestii ciśnienia oleju. Filtr powietrza był myty na jesień, a nowy olej został zalany,...
branie informacji z obr. silnika jest bez sensu (jak wspomniano). wziecie pod uwage predkosci tez wiele nie da, w zaszdie wysatarczyło by policzyc stosunek prędkosci do obrotów. Sparwdzało by sie to tylko podczas jazdy. dodatkow podczas ruszania (sprzegło) taki wskaźnik mógł by ześwirować. wedłóg mnie jedyny sensowny pomysł to wokorzystanie jakieś "mechanicznego"...
W komarku nie ma regulatora, zrób tak jak Ci koledzy radzą, zwróć uwagę na wpust - "klin" ustalający jeżeli jest ścięty to dorób sobie z podkładki, on tylko ustala a trzyma stożek i jeszcze jedno najpierw ustaw przerwę, potem zapłon
Jeszcze raz - to ważne: rozumiem, że do akumulatora dochodzi tylko ten czerwony i nigdzie indziej po drodze nie jest podłączony... bez niego akumulator jest po prostu odłączony od instalacji ?? Prądnica jak rozumiem, jedną stroną jest przyłączona do masy a drugą stroną do tego "regulatora"... A jak są przyłączone te światła? Też do masy i do prądnicy...
Faktycznie po przeczytaniu tamtego tematu problemem może być sposób w jaki impulsy mają być wyzwalane.Przyznam szczerze że wiele lat temu robiłem zapłon ale tyrystorowy do mojego komarka,i nawet chodziło,ale niestety była to kupa roboty z nawijaniem transformatora w obwodzie tyrystora,i było to podłączone pod przerywacz,ale plany tego urządzenia poszły...
A co ty sie chcesz z tą kosiarką tak pieścić? Jest sens? Przecież ten gaźnik jest banalnie prosty. Śrubka lub dwie do regulacji. Jej zasady znajdziesz w keżdej książce poświęconej silnikom dwusuwowym lub motocyklom. Zresztą w internecie też jest tego trochę. Choćby: www.forum.motocyklistow.pl Jeśli jest tam tylko cewka pod kołem magnesowym, to najprawdopodobniej...
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
5 litrów ??? to ja już wole kupić starego Komarka który palił 2litry na 100 sie jakoś kulał do 50km/h max, a te skuterki to pyrcą a nie jadą, pamiętam jak jeszcze miałem ogarka 205 z lekkimi przeróbkami zapłonu i szedł równo ze skuterkiem od kumpla (tylko że on to miał zdławione i więcej jak 45 nie chciał iść), a w ogóle skutery to pojazdy dla dziewczyn,...
od komara odpada... za duże i mało estetyczne, a zrobienie samemu takiego mechanizmu to duży koszt. no chyba jak bym znalazł przypadkim takiego komarka to by było ożna włożyć rądnice w miejsce wału. cylinder wyrzucić rzeby chłodzenie było ;D a pedały i skrzynie zostawić... były by 2 biegi... luz... itp... mógłbym też jakiś silnik taki co na dwie strony...
cewka WN w simsonie z zapłonem elektronicznym jest zawsze 6V a nie 12 jak twierdzisz... Po to właśnie jest moduł, który czymś musi być zasilany, stad tak wysokie napięcie. Mialem gdzieś schemat modułu tylko nie chce mi sie szukać, wtedy byś zrozumiał. Skoro kolega jak wspomniał wyżej, ma omomierz to proszę zmierzyć opór cewki i bedziemy wiedzieli co...
Takie objawy często robi gaźnik ale i nie zawsze. Może też być jakaś nieszczelność (łapie "lewe powietrze"). Ja bym sprawdzał po kolei: 1)gaźnik -daje albo za dużą mieszankę albo za małą -sprawdź jak wygląda świeca -jak zalana to wiadomo -za dużo. Poza tym pobaw się z dawką powietrza. I tu pytanie czy po zapaleniu dymi mocno i jak już to jaki kolor...
no i się poddaję :(, kupiłem nową tą cewkę od ssania i dalej to samo, ani z kopki ani z rozrusznika nie chce odpalić:(. Ja już nie mam pojęcia co to może być rzucajcie pomysłami to będę sprawdzał za koleją bo nie wiem co tu można jeszcze sprawdzić. Dodam tylko jak wcześniej pisałem że zawory są ustawione jak należy, iskra na świecy jest dobra, gaźnik...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
Panowie, uśmiałem się normalnie:D Zapłon jest od znanego ciągniczka rolniczego MF-70, a nie od żadnych rysi komarków czy Bóg wie czego.
Uuuu no i dla tego może nie mieć kompresji! Silikon pod głowicę jest za słaby nawet do komara! Samo sprężanie w moim komarku wynosi 11bar a gdzie tu jeszcze zapłon mieszanki... Co nie zmienia faktu, że chyba nie muszę mówić, że wszystkie łożyska związane z korbowodami i wałem muszą być dobre. (Tak coś mi nie daje spokoju wcześniejsza wypowiedź o łożyskach)
I dalej nic z komarka nawet nie pierdnie. Świecę zalewa, czyli paliwo na pewno dochodzi. Iskra ładna ma kolor fioletowy. Będę miał dzisiaj inny gaźnik, ale nie wiem czy sprawny. Jest możliwość sprawdzenia cewki zwykłym miernikiem, jeżeli tak to jak? Bo tylko jeszcze cewka zapłonowa, jest stara.
W latach 90 co produkowało FSO? Polonezy i Żuki. A co produkował VW? Golfy, Passaty, Vento, Corrado. A co produkowali Japończycy od 1990 ? Mitsubishi: 3000GT, 3.0 ~280-326KM, moment max. od 2500rpm. Galanty, Eclipsy etc. z silnikami 4G63, w wersjach z turbo i bez, początek lat 90, a już był pomiar przepływu masy w dolocie, wtrysk sekwencyjny benzyny...
Witam wszystkich, kupiłem matiza z nie pracującym silnikiem ,sprzedający powiedział mi że trzeba uszczelkę pod głowica zrobić i brak akumulatora był.Więc od razu zdjąłem głowice oddałem do zrobienia ( równanie ,zawory i uszczelniacze).Zostały wymienione 2 zawory . Wszystko ładnie złożyłem nowy rozrząd wszystko na znaki, luzy na zaworach ustawiłem.Auto...
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
Pisałeś też ze silnik maił problemy z obrotami, stąd pierwsza część mojej odpowiedzi. Z kolei ja napisałem: Wyłącznik zapłonu sprawny?. Może kabelek, idący z cewki do wyłącznika, zwiera do masy. Sprawdź też fajkę świecy. Sprawdziłeś to? Cewka jest pod kołem magnesowym, czy na zewnątrz. W jaki sposób robisz te pomiary? Na jakim zakresie masz ustawiony...
Po co moduł z charta? Ten silnik po takim "swapie" strasznie ucierpi ani nie będzie sterowania zaworem a pewnie jakaś mapa zapłonu tam siedzi , co skończy się tym że poniżej 8000 będzie szedł jak komarek następie będzie duża dziura przed rezonansem i duży skok mocy. Daj zdjęcia statora sprawdź czy masa cewki ładującej CDI się nie utleniła.Spróbuj podgrzać...
Większością w.w. sposobów nie przyśpieszysz nawet komarka. Jeśli masz Simsona w stanie oryginalnym, to szkoda go przerabiać niszcząc oryginalne części czy też rozbierając silnik. Simsony chodziły idealnie kiedy były w stanie "100% DDR". Na tuning trzeba przeznaczyć ok. 1000 - 2000 zł, aby to jeździło porządnie, więc mało to się opłaca. Trzeba powymieniać...
Wielkie dzięki Kolego za zainteresowanie moim tematem, postaram się za pomoc odpowiednio odwdzięczyć Tylko nie jestem na tyle obeznany z czynnościami o których napisałeś, czyli jak zrobić znacznik GMP na 1 cylindrze oraz co jeszcze bardziej niezrozumiale dla mnie brzmi 'wyławianie cewki' Sam raczej nie podjął bym się tej operacji, ale myślę, że jakbym...
Zastanawiam się, czy Ty oprócz tego co wyczytałeś gdzieś w sieci, czy usłyszałeś od kolegów, miałeś w ogóle do czynienia z motoryzacją. - czterosuw nie ma sprzęgła, które tak szybko psuje się w dwusuwach -czterosuw nie ma cewki i innych elementów zapłonu, które tak szybko zużywają się w dwusuwach? - nie wpadłeś wreszcie na pomysł, że wszelkie usterki...
No ok sprawdzałem kilka świec, na których inne motory palą i nic, ale kupie nową żeby się nie okazało, że to taka przyczyna chociaż wątpię. Co do silnika to nie możliwe ten egzemplarz ma symboliczny przebieg cała w oryginale łącznie z oponami silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Zapomniałem dodać: chociaż gaźnik był sprawdzany w komarku i pracował...
Jezeli nie łapie lewego powietrza to własciwie gaznik regulacja moze pływak być też uwalony co do swiatła żarówka dobra ? przełacznik przełącza ? Ja w swoim komarku miałem kiedyś taką magię że odpalał chodził jak żyleta i nagle gasł i nie szło odpalić przeszło po wymianie układu zapłonowego ale to nie twój problem : )
Witam. Kopiłem sobie zapłon nowy od zippa quantum 2t z zamiarem wstawienia do komarka. Wszystko ładnie pięknie tylko jest mały problem nie mogę znaleźć schematu podłączenia modułu z statorem impulsatorem i cewka WN. Poratuje ktoś? I drugie pytanko mam magneto z takim długim znacznikiem i tu pytanie w którym miejscu następuje iskra? Na końcu znacznika?...
Fajkę to zmierz miernikiem omomierzem a nie na skuterze . Na nim może działać gdyż cewki WN w skuterze są nisko omowe i dają dużo wyższe napięcie iskry . Samo zasilanie takiej cewki zaczyna się od 50 V na wolnych obrotach a kończy w granicach 300÷400V . Komarek i Romet starszy typ to już inna bajka zapłonu który był bardzo wrażliwy na zalanie o raz...
Zdjęcia mojego trafa A no i który kabel najlepiej wykorzystać czerwony czarny czy kremowy? Dodano po 4 A no i który tranzystor lepiej się nadaje? BU 508DF czy D2499 Dodano po 20 Przejdźmy do rzeczy a zasilanie nie zależy od tranzystora? Nie. Po co mam kupować cewkę skoro mam niepotrzebne elementy i mogę się "pobawić" tak wiem z WN nie ma zabawy To jakie...
Zresztą opisałem tu że dokończyłem robotę pilareczką za 250zł z OBIboka, która mnie tak mile zaskoczyła że miałem ochotę ją zanieść do stihla i pokazać im sprzęt który się roboty nie boi. Jak się trafi na taką z markowym gaźnikiem Walbro i przyzwoitym zapłonem to niema większych problemów mimo niskiej ceny. Co do mieszanki 1:25 to jest wynik błędu...
Nie musi się przelewać żeby zalać silnik, skład mieszanki w prostych gaźnikach reguluje się ilością paliwa w komorze pływaka wyginając płytkę (maluch, komarek, kawka). Ja nie twierdzę że to tego wina tylko podaje przykład. Równie dobrze może ci coś nie łączyć w układzie zapłonowym albo w zasilaniu.
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...