Witam Sta³em siê szczê¶liwym posiadaczem ¯aka z 1961 roku z silnikiem starego typu s-38 pokrywa magneta jest t³oczona a nie odlewana tak jak u komarka wiêc magneto komarowskie w ogóle do nie go nie pasuje u mnie s± 2 cewki i kondensator a u komarka s± 3 cewki i kondensator). W silniku zrobi³em kapitalny...
W jaki sposób mo¿na wypalaæ takie t³umiki których dalej siê nie rozbierze? Nie wypalaj bo to nie wiele da. Wyp³ucz ¶rodek w benzynie lub jakim¶ innym rozpuszczalniku tak d³ugo, a¿ wylewany rozpuszczalnik bêdzie czysty a nie czarny. To wszystko. W Komarku zatyka³o siê wylot a przez wlot wlewa³o siê...
Witam mam star± pilarkê marki tajga. Ma ona uszkodzony zap³on, i chcia³bym ja odpaliæ ale muszê opracowaæ nowy zap³on. Oryginalny zap³on nie jest naprawialny - a kupiæ go graniczy z cudem. A kupywanie zap³onu z innej pi³y oraz przeróbka magneta itp. nie wchodzi w grê bo moja pi³a jest zbyt stara ¿eby...
witam ubzdura³em sobie ¿e w moim komarku bêdzie instalacja nie 6v jak normalnie tylko 12v po pierwsze ³atwiej dostaæ ¿arówki po drógie bêd± mniejsze procentowo skoki napiêcia znalaz³em nawet artyku³ o takiej przeróbce ale nie jest on jeszcze ukoñczony jest tam opisane jak zrobiæ zap³on i jak zrobiæ...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracowaæ na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie mo¿na stosowaæ olej Orlen Semisynthetic, 2 z³ dro¿szy i... nieco lepszy od Mixolu. U¿ywanie dobrego oleju w takim silniku mija siê z celem. 2. Przy zap³onie tyrystorowym (CDI) przerwa na ¶wiecy powinna wynosiæ...
Witam Od komarka nie pasuje, jest odwrotnie u³o¿ony, od WSK te¿ nie, problem z zap³onem rozwi±zalem po³owicznie, w miejscu tych otworów mocuj±cych wyci±³em pod³u¿ne (fasolki) i to ju¿ trochê pomog³o ale nie na d³ugo, bêdê dalej szuka³ tego przerywacza. a tak wogóle to znalaz³em informacje ¿e wyprzedzenie...
Racja w wsk 175 jest ma³y wiruj±cy magnes. Ale by³y SHLki 4 biegówki które jeszcze mia³y du¿e ko³a zamachowe. Je¿eli masz za s³ab± iskrê .To ten farrytowy magnes we wirniku mo¿na zast±piæ neodymowym. Ale po osi±gniêciu wysokich obrotów mo¿e byæ za du¿y pr±d. I znowu bêdzie problem.Jeszcze jedno. ...
Czyli spali³em tyrystor t± cewk± elektroniczn±. Pop³yn± za du¿y pr±d i fire! A mo¿e ma kto¶ schemat modu³u GL200 lub GL100. Mam w gokarcie Gl100 i jestem mega zadowolony i chcia³bym taki do komarka. Czyta³em ¿e GL200 jest lepszy i mo¿e wspó³pracowa z cewkami elektronicznymi i ma automatyczne wy³±czanie...
Podlinkowa³em przyk³adowy regulator motorowerowej pr±dniczki, nie gotowiec do zastosowania w komarku. A przede wszystkim kolega michal360a nie napisa³ po co chce rze¼biæ zap³on bateryjny w swoim jedno¶ladzie. Oryginalny, sprawny, wyregulowany (wyprzedzenie i przerwa) zap³on z dobr± ¶wiec± (z w³a¶ciw±...
Rosyjsk± radugê kojarzê, ale te mds nieszczególnie. Ile takie silniczki kosztuj± i gdzie je mo¿na kupiæ? A moze spróbuj z silnikiem doczepnym od roweru? by³y kiedys takie "gnomy" o pojemno¶ci co¶ 20 - 35 ccm (nie pamiêtam dok³adnie). Fajne silniczki mo¿na te¿ znale¼æ w "helikopterach" do koszenia trawy....
Ja te¿ mam komarka i te¿ widzia³em ju¿ ten schemat na jakim¶ forum, ale nie chcia³o mi siê go robiæ, wiêc kupi³em na allegro gotowy za 25z³. Je¶li nie kumasz schematu, to lepiej zrób tak jak ja, i bêdziesz mia³ problem z g³owy ;) No chyba, ¿e chcesz sie czego¶ nauczyæ... ;p
Ch³opie je¶li chcesz mieæ wiêksz± moc to kup po prostu sobie wiêkszy motor. Ale my¶lê ¿ê cewka od jawki by Ci mog³a pomóc, ale to Ci i tak nic nie da. We¼ odkrêæ g³owice kup sobie 1 metr papieru ¶ciernego i splanuj g³owice w tym komarku,na allegro widzia³em jeszcze cylindry 60cc. Powodzenia
Funkcja jest ta sama, a ¿e kabelek jest inaczej mocowany to nic nie szkodzi. Kup sobie taki przerywacz jak ziempiotr proponuje. Spotka³em siê z rometami, komarkami, motorynkami i wszêdzie by³y takie montowane, wiêc nawet nie masz co szukaæ wiêcej bo takiego jak masz u siebie w maszynie ju¿ nie znajdziesz,...
1. Urz±dzonko fajne, choæ przekombinowane; mo¿na to zrobiæ pro¶ciej: zamiast miernika wstawiamy zwyk³y kawa³ek prêta. Ustawiamy t³ok w GMP i robimy pierwsz± kreskê na prêcie. Wyjmujemy prêt, od zaznaczonej kreski odliczamy (w górê!) ile trzeba (np. 4 mm) i malujemy druga kreskê. Wsadzamy prêt z powrotem...
Gdybym poszed³ na z³om to bym za grosze dosta³ przerywacz ale najbli¿ej z³om mam z 30 km.. cewkê mam od audi lub VW, Pojemno¶æ silniczka jakie¶ 10 cm3, a ¶wieca od komarka :)
(at)grzebcio Mo¿e ³askawie Kole¿ka typ silnika i markê poda...Znowu zaczyna siê tu roiæ od spekulacji :cry: . (at)tadkli9743 To archaiczna cewka zapolonowa do ,,Komarka" lub podobnie, wspó³pracuj±ca z przerywaczem i kondensatorem. Zastanów sie, czego fotke wrzucasz.
Co prawda by³y zmieniane 40kkm temu, w aucie tej generacji jest jaka¶ procedura wymiany? czy taka jaka w "komarku" :D?
Dok³adnie kwestia zu¿ycia, ale z tego co wiem te czê¶ci siê szybko zu¿ywaj± np. w Ogarze 205 ³o¿yska na wale mia³em wybite ze p³akaæ siê chcia³o od strony zap³onu, ale komarek i tak nie¼le chodzi³ pomijaj±c ¿e ko³o spawa³em bo mi siê urwa³o nie mia³em z nim k³opotów po za tym ¿e by³ s³abszy bo ci±gn±³...
Witam was, mam straszny problem, otó¿ kupi³em silnik rometa dwubiegowy na aukcji internetowej. Facet obiecywa³ w aukcji, ¿e do wymiany s± tylko platynki bo nie ma iskry. Zaryzykowa³em i kupi³em. Przy odkrêcaniu ko³a magnesowego okaza³o siê, ¿e gwint na wale jest ju¿ w fatalnym stanie. Ca³y silnik rozebra³em,...
Motorbike.Pytasz i ju¿ Ci odpowiadam-ka¿dy silnik ma inne opory wewnêtrzne,inn± kompresje i regulacje ga¿nika i zap³onu.Nawet jak bêdziesz mia³ dwa nowe silniki S38 i w obu podniesiesz przepustnice o t± sam± warto¶æ to obroty silników nie bêd± identyczne,zawsze bêdzie jaka¶ rozbie¿no¶æ.Motorbike we¿my...
ja zrobi³em co¶ podobnego w komarku ( zwyk³y dwubiegowy z okr±g³ym silnikiem ) wywali³em ko³o magnesowe i cewki oraz ca³y uk³ad zap³onowy. wstawi³em pr±dnicê która wielko¶ci± by³a identyczna ze starym ko³em magnetycznym. moc pr±dnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napiêcie przy max obrotach ok 30V....
Wymieni³e¶ wa³... A aczy przypadkiem nie za³o¿y³e¶ wa³u od komarka? Wygl±dem jest taki sam i pasuje do silnika ale ma w innym miejscu rowek na klin (nie pasuje k±t wyprzedzenia zap³onu). Najlepsze ustawienie ga¼nika to wkrêcasz ¶rubkê t± od mieszanki z boku ga¼nika do koñca i wykrêcasz j± 1,5 obrotu....
Jak na mój gust ( mia³em komarków i rometów sporo) ¼le ustawiony zap³on. Jak nie chce wchodziæ na obroty i "kicha" to jest za pó¼ny. Ale szczerze Ci powiem, ¿e z takim rupieciem z powybijanym wa³em, luzami etc. to nerwów stracisz sporo zanim go "zestroisz" :) Ustawianie zap³onu zacznij od wymiany...
Zap³on napewno dobrze te motorki maj± czu³y zap³on, ¶wieca ok? Zrób tak przelej motor zakrêæ paliwo i wtedy spróbuj odpaliæ to ¿e iskra jest nie ¶wiadczy o dobrze ustawionym zap³onie trzymaj siê tego co pisa³em wy¿ej. Poza tym jawa50 ma s³aby pr±d na ¶wiecy w porównaniu do komarka. A jeszcze jedno motor...
Skoro jest iskra, to masz zap³on jak w komarku. Ustaw zap³on za pomoc± lampki z bateryjk±. Daj wyprzedzenie zap³onu od 5 do 10° lub oko³o 3mm przed górn± granic± wysoko¶ci t³oka.
Oj nie wiem... te "niepalenie" do koñca ma rózne przyczyny. W moim TM 85 pek³a jedna membranka dololotowa i pomimo idealnej iskry silnik sie ca³y czas zalewa³ (o mocy porównywalnej z komarkiem nie wspomnê). Podobnie moze byæ po nieodpowiednich przeróbkach kana³ów w cylindrze. Co do zap³onu to poleca³bym...
Witam! Od dawna borykam sie z problemem w moim komarku. Gdy jadê na wysokich obrotach i dam gazu na full to silnik traci mon a gdy odejmê trochê to zaczyna przyspieszaæ. Jak na postoju dam gazu na full to wchodzi na wysokie obroty lecz po jakich¶ 3 sekundach zaczyna przerywaæ (efekt jakbym w³±cza³ i...
branie informacji z obr. silnika jest bez sensu (jak wspomniano). wziecie pod uwage predkosci tez wiele nie da, w zaszdie wysatarczy³o by policzyc stosunek prêdkosci do obrotów. Sparwdza³o by sie to tylko podczas jazdy. dodatkow podczas ruszania (sprzeg³o) taki wska¼nik móg³ by ze¶wirowaæ. wed³óg...
Tylko co da wiêksza dysza g³owna paliwa jak z filtrem papierowym w oryginalnej puszce brakuje mu powietrza? Zap³on dzisiaj ustawi³em zgodnie z ksi±¿k± 1.5mm przed GMP a przerwe na 0.3mm. Bez ¿adnych rezultatów . Wkoñcu wk...ny wymieni³em kondensator na nowy orygina³ , cewke zasilaj±c± zap³o prze³o¿y³em...
W komarku nie ma regulatora, zrób tak jak Ci koledzy radz±, zwróæ uwagê na wpust - "klin" ustalaj±cy je¿eli jest ¶ciêty to dorób sobie z podk³adki, on tylko ustala a trzyma sto¿ek i jeszcze jedno najpierw ustaw przerwê, potem zap³on
Jeszcze raz - to wa¿ne: rozumiem, ¿e do akumulatora dochodzi tylko ten czerwony i nigdzie indziej po drodze nie jest pod³±czony... bez niego akumulator jest po prostu od³±czony od instalacji ?? Pr±dnica jak rozumiem, jedn± stron± jest przy³±czona do masy a drug± stron± do tego "regulatora"... A jak...
Faktycznie po przeczytaniu tamtego tematu problemem mo¿e byæ sposób w jaki impulsy maj± byæ wyzwalane.Przyznam szczerze ¿e wiele lat temu robi³em zap³on ale tyrystorowy do mojego komarka,i nawet chodzi³o,ale niestety by³a to kupa roboty z nawijaniem transformatora w obwodzie tyrystora,i by³o to pod³±czone...
A co ty sie chcesz z t± kosiark± tak pie¶ciæ? Jest sens? Przecie¿ ten ga¼nik jest banalnie prosty. ¦rubka lub dwie do regulacji. Jej zasady znajdziesz w ke¿dej ksi±¿ce po¶wiêconej silnikom dwusuwowym lub motocyklom. Zreszt± w internecie te¿ jest tego trochê. Choæby: www.forum.motocyklistow.pl Je¶li...
Po pierwsze w simku masz do ³adowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za ma³o wytwarzaj± i nie bêdzie ³adowania! A jak pali ci ¿arówki to we¼ looknij do magneta mo¿e robi siê jakie¶ zwarcie! A i zobacz te¿ bo mo¿e Ci siê co¶ psuæ przy prze³±cznku krótkie d³ugie. Jak masz problem w takich sprawach...
5 litrów ??? to ja ju¿ wole kupiæ starego Komarka który pali³ 2litry na 100 sie jako¶ kula³ do 50km/h max, a te skuterki to pyrc± a nie jad±, pamiêtam jak jeszcze mia³em ogarka 205 z lekkimi przeróbkami zap³onu i szed³ równo ze skuterkiem od kumpla (tylko ¿e on to mia³ zd³awione i wiêcej jak 45 nie chcia³...
Tak, ale ta yamaha to troche lepszy sprzêt ni¿ takie "komarki". Widocznie ma lepiej wyizolowany zap³on...
Zastanawiam siê nad czym tu wszyscy debatuj± poniewa¿ taki problem to nie problem. Nastêpuj±ce widzê rozwi±zania. 1. Spróbowaæ kupiæ podobn± cewkê od innego sprzêtu np. komar, jawka, wska, ewentualnie przewierciæ otwory lub daæ ¶lusarzowi do wywiercenia. NIE WOLNO CI JEJ OBCINAæ NP. W ROGACH poniewa¿...
od komara odpada... za du¿e i ma³o estetyczne, a zrobienie samemu takiego mechanizmu to du¿y koszt. no chyba jak bym znalaz³ przypadkim takiego komarka to by by³o o¿na w³o¿yæ r±dnice w miejsce wa³u. cylinder wyrzuciæ rzeby ch³odzenie by³o ;D a peda³y i skrzynie zostawiæ... by³y by 2 biegi... luz... itp......
cewka WN w simsonie z zap³onem elektronicznym jest zawsze 6V a nie 12 jak twierdzisz... Po to w³a¶nie jest modu³, który czym¶ musi byæ zasilany, stad tak wysokie napiêcie. Mialem gdzie¶ schemat modu³u tylko nie chce mi sie szukaæ, wtedy by¶ zrozumia³. Skoro kolega jak wspomnia³ wy¿ej, ma omomierz...
Takie objawy czêsto robi ga¼nik ale i nie zawsze. Mo¿e te¿ byæ jaka¶ nieszczelno¶æ (³apie "lewe powietrze"). Ja bym sprawdza³ po kolei: 1)ga¼nik -daje albo za du¿± mieszankê albo za ma³± -sprawd¼ jak wygl±da ¶wieca -jak zalana to wiadomo -za du¿o. Poza tym pobaw siê z dawk± powietrza. I tu pytanie...
Kolego Fatko masz absolutnie racjê! WSK 125 mia³y zwyk³ego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 nia³y cewkê pod bakiem. Zrobi³em tak bo nie mia³em cewki do iskrownika, a mia³em cewkê od Jawa 50. Za³atwi³em od kolegi cewkê WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR...
Wiem. ale rzecz le¿y po innej stronie. Mianowicie szalenie wa¿n± rzecz± jest energia iskry. Zap³on iskrownik-platynka ma ma³± energiê iskry, natomiast elektroniczny z wzmacniaczem o wiele wiêksz±. S³aba energia, daje w rezultacie, przy zabrudzonej ¶wiecy, s³ab±, zanikaj±c± iskrê, nierówn± pracê, s³abe...
Ju¿ odpowiadam . Co do tej MAKITY to: Masz kpl. sprzêg³o z dzwonem wystarczy ¿e na to co wystaje z silnika umocujesz zêbatkê czy ko³o na pasek. Ten przewód od cewki to nic innego jak jedno z wyprowadzeñ cewki zap³onowej zwieraj±c go do masy gasisz silnik.UWAGA ! Piszesz, ¿e ta makita ma 1,7KM...
Ale kombinujesz... Je¶li pr±d potrzebujesz TYLKO do uk³adu zap³onowego, to rozs±dnym wydaje siê byæ modyfikacja, by akumulator nie by³ potrzebny. Nawet od komarka mo¿esz za³o¿yæ iskrownik. Zastosowanie uk³adu CDI, to ju¿ krok ku technologii i ca³kowicie bezproblemowemu zap³onowi. Choæ swoj± drog±, skoro...
Panowie, u¶mia³em siê normalnie:D Zap³on jest od znanego ci±gniczka rolniczego MF-70, a nie od ¿adnych rysi komarków czy Bóg wie czego.
Uuuu no i dla tego mo¿e nie mieæ kompresji! Silikon pod g³owicê jest za s³aby nawet do komara! Samo sprê¿anie w moim komarku wynosi 11bar a gdzie tu jeszcze zap³on mieszanki... Co nie zmienia faktu, ¿e chyba nie muszê mówiæ, ¿e wszystkie ³o¿yska zwi±zane z korbowodami i wa³em musz± byæ dobre. (Tak...
Kolego robokop znowu ci siê wkrad³y nie¶cis³o¶ci kiedy¶ benzyna by³a niebieska i ¿ó³ta ( pamiêtam doskonale w koñcu to moje czasy )pó¼niej niebiesk± zast±pi³a zielona Obawiam siê ¿e te dane z internetu s± nie¶cis³e - wydaje mi siê ¿e zarówno etylina niebieska, jak i zielona egzystowa³y równocze¶nie...
Witam wszystkich, kupi³em matiza z nie pracuj±cym silnikiem ,sprzedaj±cy powiedzia³ mi ¿e trzeba uszczelkê pod g³owica zrobiæ i brak akumulatora by³.Wiêc od razu zdj±³em g³owice odda³em do zrobienia ( równanie ,zawory i uszczelniacze).Zosta³y wymienione 2 zawory . Wszystko ³adnie z³o¿y³em nowy rozrz±d...
Stronê elektryczn± wykluczy³em bo mam ca³y zap³on od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pomin±³em oryginaln± instalacjê. W³a¶nie gdybym tylko taki mia³ to ju¿ bym sprawdzi³. Te¿ my¶la³em o uszczelniaczach ale jak pisa³em wy¿ej olej jest normalny. Zrobi³em wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
Pisa³e¶ te¿ ze silnik mai³ problemy z obrotami, st±d pierwsza czê¶æ mojej odpowiedzi. Z kolei ja napisa³em: Wy³±cznik zap³onu sprawny?. Mo¿e kabelek, id±cy z cewki do wy³±cznika, zwiera do masy. Sprawd¼ te¿ fajkê ¶wiecy. Sprawdzi³e¶ to? Cewka jest pod ko³em magnesowym, czy na zewn±trz. W...
Przecie¿ "komarek" to nie prom kosmiczny, masz tam, w sumie, mo¿e z piêæ elementów w tym zap³onie. Ciekawe jak d³ugo jeszcze ten temat poci±gnie. Zmniejsz przerwê na ¶wiecy lub ja wymieñ.
Po co modu³ z charta? Ten silnik po takim "swapie" strasznie ucierpi ani nie bêdzie sterowania zaworem a pewnie jaka¶ mapa zap³onu tam siedzi , co skoñczy siê tym ¿e poni¿ej 8000 bêdzie szed³ jak komarek nastêpie bêdzie du¿a dziura przed rezonansem i du¿y skok mocy. Daj zdjêcia statora sprawd¼ czy...
Cze¶æ. Auto jeszcze w domu nigdzie nie ma miejsca,wszêdzie 2 - 3 tyg czekania.Mechanicy strasz± ¿e tam wszystko mo¿e byæ, bo to bo tam to itd. dzi¶ go odpala³em , zapali³ normalnie. Nie gazowa³em mu, troszkê ze 200-300 obrotów jakby muli³,opornie mu to sz³o, ci¶nienie oleju jest, kontrolki nie pala siê....
Wiêkszo¶ci± w.w. sposobów nie przy¶pieszysz nawet komarka. Je¶li masz Simsona w stanie oryginalnym, to szkoda go przerabiaæ niszcz±c oryginalne czê¶ci czy te¿ rozbieraj±c silnik. Simsony chodzi³y idealnie kiedy by³y w stanie "100% DDR". Na tuning trzeba przeznaczyæ ok. 1000 - 2000 z³, aby to je¼dzi³o...
Wielkie dziêki Kolego za zainteresowanie moim tematem, postaram siê za pomoc odpowiednio odwdziêczyæ Tylko nie jestem na tyle obeznany z czynno¶ciami o których napisa³e¶, czyli jak zrobiæ znacznik GMP na 1 cylindrze oraz co jeszcze bardziej niezrozumiale dla mnie brzmi 'wy³awianie cewki' Sam raczej...
Zastanawiam siê, czy Ty oprócz tego co wyczyta³e¶ gdzie¶ w sieci, czy us³ysza³e¶ od kolegów, mia³e¶ w ogóle do czynienia z motoryzacj±. - czterosuw nie ma sprzêg³a, które tak szybko psuje siê w dwusuwach -czterosuw nie ma cewki i innych elementów zap³onu, które tak szybko zu¿ywaj± siê w dwusuwach? -...
No ok sprawdza³em kilka ¶wiec, na których inne motory pal± i nic, ale kupie now± ¿eby siê nie okaza³o, ¿e to taka przyczyna chocia¿ w±tpiê. Co do silnika to nie mo¿liwe ten egzemplarz ma symboliczny przebieg ca³a w oryginale ³±cznie z oponami silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Zapomnia³em dodaæ: chocia¿...
Szczerze powiem, ¿e dobrze wam idzie. Lecz wszystko idzie zrobiæ lepiej, np wiêksza efektywno¶æ silnika poprzez zastosowanie pompki napêdzanej z wa³u korbowego tych silników do wytwarzania ci¶nienia w pojemniku (zbiorniku paliwa) i zasilania silnika oparami, sprawno¶æ silnika regulowany zaworkiem wieloobrotowym...
Witam. Kopi³em sobie zap³on nowy od zippa quantum 2t z zamiarem wstawienia do komarka. Wszystko ³adnie piêknie tylko jest ma³y problem nie mogê znale¼æ schematu pod³±czenia modu³u z statorem impulsatorem i cewka WN. Poratuje kto¶? I drugie pytanko mam magneto z takim d³ugim znacznikiem i tu pytanie w...
Fajkê to zmierz miernikiem omomierzem a nie na skuterze . Na nim mo¿e dzia³aæ gdy¿ cewki WN w skuterze s± nisko omowe i daj± du¿o wy¿sze napiêcie iskry . Samo zasilanie takiej cewki zaczyna siê od 50 V na wolnych obrotach a koñczy w granicach 300÷400V . Komarek i Romet starszy typ to ju¿ inna bajka zap³onu...
Zdjêcia mojego trafa A no i który kabel najlepiej wykorzystaæ czerwony czarny czy kremowy? Dodano po 4 A no i który tranzystor lepiej siê nadaje? BU 508DF czy D2499 Dodano po 20 Przejd¼my do rzeczy a zasilanie nie zale¿y od tranzystora? Nie. Po co mam kupowaæ...
Zreszt± opisa³em tu ¿e dokoñczy³em robotê pilareczk± za 250z³ z OBIboka, która mnie tak mile zaskoczy³a ¿e mia³em ochotê j± zanie¶æ do stihla i pokazaæ im sprzêt który siê roboty nie boi. Jak siê trafi na tak± z markowym ga¼nikiem Walbro i przyzwoitym zap³onem to niema wiêkszych problemów mimo niskiej...