https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
Krótszego łańcucha rozrządu niż w maluchu nie widziałem i rozciągnięcie nie wpływa na fazy rozrządu! Owszem, wymienia się, bo maluch nie ma "prawdziwego" filtra oleju i nie chroni tak przed opiłkami w przypadku "zmielenia" kółek rozrządu. Luz łańcucha wyczuć jest bardzo łatwo podkręcając w lewo-prawo kołem pasowym, wyraźnie czuć opór od wałka rozrządu....
>ja nie mówię, że benzyna wypływa z gaźnika do zbiornika >tylko wraca do zbiornika To w końcu wypływa do zbiornika czy nie? I po co w ogóle płynie do gaźnika, skoro : >do gaźnika nie wpływa, tylko wraca do zbiornika A w ogóle to nie wiem czy ktoś słyszał o zaworku zwrotnym na dopływie paliwa do gaźnika. Pogubiłem się.... :cry:
Mam problem z Fiatem 126p, maluch stał długi czas i postanowiłem go zapalić. Zabrałem się za wyczyszczenie gaźnika, złożyłem wszystko i próbowałem go zapalić i maluch nie zapalił, ustawiałem zapłon i nic to nie pomagało. Aparat zapłonowy został wyczyszczony i nic to nie pomogło, odpuściłem przez 3-4 miesiące. Kupiłem nowe świece i ustawiałem zapłon...
iskra jest gaznik przeczyszczony paliwo jest filtr paliwa i powietrza nowy ,przerwa na swiecach ustawiona . jak domowym sposobem ustawic zapłon mam bestykowy maluch z 1991 wkuza mnie to autko :oops:
Wypiąłeś ten kondensator z cewki? Paliwo jest w gaźniku, wyregulowany tak jak pisałem wcześniej to silnik musi odpalić. A jak nie to sprawdzić kompresje w cylindrach.
#8-O Dobre! Czasem warto się pośmiać! - Kolega powie to mojemu kuzynowi, kupił na allegro (nowe!) cewkę, moduł, moduł cut-off a potem.... potem sprzedał auto na wagę gdyż dalej nie palił, bo mniej za niego dostał, jak zapłacił za części. Co do jakości nowych się nie wypowiem, ale maluch którego miałem jako dawcę, przelatał na nanoplexie 120k km, no...
Cześć.Zobacz to.http://www.elportal.pl/pdf/k18/10_01b...
Sorki sprostowanie "Występują silniki, w których na jeden obrót wału korbowego przypada jeden zapłon (silniki dwucylindrowe np. maluch czy cinquecento). Jeżeli w samochodzie będzie silnik czterocylindrowy, to na każdy obrót wału korbowego będą przypadać dwa zapłony. Tak więc otrzymany wynik prędkości obrotowej będzie trzeba dodatkowo podzielić przez...
witam posiadam traktorek z silnikiem maluch jest tam także alternator z malucha i rozrusznik potrzebuje rysunek jak podłączyc alternator tak aby ładował akumulator, odpalanie na standardowej stacyjce z malucha i podłączenie zapłonu tak aby się rozłączał na stacyjce próbowałem wyciągnąć te elementy ze schematu z malucha ale nie jestem elektrykiem i nie...
Na wstępie witam wszystkich Forumowiczów! :) Podepnę się pod wątek ponieważ mam problem także z obrotomioerzem MS2. Kupiłem go używanego, nie miał on kostki tylko luzne kable z konektorami, wszystkie czarne. Na koncach przy konektorkach miały oznaczenia cyframi. Ustaliłem przeswietlając bateryjką i zarówką przeznaczenie ich zgodnie z kolorami opisanymi...
zapłon ustawiony, nic nie remontowałem kupiłem go maluch stał 4 lata zmieniłem olej potem były problemy z zapłonem więc kupiłem nowy aparat i cewke przewody świece itp .. jeździł normalnie z 1 tydzień i teraz zaczęło coś syczeć psikać itp ..
Maluch z 85 roku zapłon w stacyjce i bez palca rozdzielacza tylko na kowadełko , cewka olejowa ma 2 styki jeden ze stacyjki czy tam od bezpieczników a drugi jakiś zielony przewód i 2 wysokiego na świece , i chyba mi ten plusowu niewygląda na jakis oporowy kabel a raczej na polutowany i zmarnowany ,
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Kiedyś miałem coś podobnego w maluchu, pojechałem do warsztatu i wymienili mi niemal całą zawartość gażnika(dysze, pływak itd.itd), wyregulowali gażnik, zapłon i maluch chodził jak burza.OK
Witam Mam malucha i za jasne skarby nie mogę go zapalić. Maluch stał bardzo długo. Przed odpaleniem wyciągnąłem platynki oczyściłem włożyłem i ustawiłem przerwę na 0,5 mm szczelinomierzem i ustawiłem zapłon na żarówkę idealnie na 10 stopni wyprzedzenia zapłonu. Zauważyłem że strzela w wydech na ssaniu. Wyciągałem też gaźnik wyczyściłem i założyłem....
Witam! Przeme - Wszystko w porządku tylko weż pod uwagę że chłopak jest jeszcze dyletantem w tej materii, trzeba mu to jaśniej tłumaczyć, Z kąd on ma wiedzieć gdzie są znaki skoro sam napisał że prosi o wyłożenie sprawy krok po kroku (step by step). Dropek 177 - Koło pasowe silnika jest założone na wał korbowy. na jego obwodzie jest mały rowek który...
Jeżeli nie znajdziesz miejsca zwarcia to odetnij przewód przy skrzyni i tylnych lampach (ten z "lewym" napięciem), zaizoluj, i przeciągnij nowy przewód. Odciąć to możesz wiele rzeczy, a nie przewody! Nowe przewody przeciągać? Dokładać pajęczynę? Co to za rady? To nie stary Maluch czy Polonez! Dodano po 2 Bezpiecznik mam wyciągnięty żeby się nie świeciło...
Ja go. Nie regenerowałem wysłałem go do pana Wiesława z Oświęcimia .Ale to jest maluch Elx to on ma elektroniczny zapłon . Dodano po 56 A dawke to na słuch
Jeśli masz kogoś do pomocy, to możesz szybko sprawdzić, czy wina jest po stronie układu zapłonowego, czy paliwowego. Sprawa jest prosta - zdejmujesz tzw. tłumik szmerów (osadzony między filtrem powietrza, a gaźnikiem) bierzesz strzykawkę (najlepiej większą) z igłą nabierasz w nią benzyny, włączasz ssanie, przekładasz igłę przez otworek w przepustnicy...
Sprawdź czy zapłon nie jest za wczesny.
Maluch dziś odpalił , obróciłem wałek aparatu o 180 stopni i to pomogło Dzięki wszystkim za pomoc !
zmiana tłumika nie pomoże. motory mają większe prędkości obrotowe wału czyli więcej razy na minute występuje zapłon mieszanki i dlatego w przeciwieństwie do malucha (mimo że czasem mają 2 cylindry) mają ciągły dźwięk
Dziękuję bardzo za odpowiedź bardzo pomagasz mi i nam tutaj obecnych i tych przelotem zaglądającym tutaj. Napis na biało muszę się bać? Impulsator to kto to jest? Czujniki Halla czy platynka? Bo to jest duża różnica. Cewka wyzwalająca podobno jako czujniki Halla. Czy całkiem coś innego? W końcu nie wiem co to jest co mam. Czarne pudełko dwa razy. Umieszczony...
wszystko działa maluch pali bardzo ładnie został: -wyczyszczony gaznik -przedmuchane dysze -ustawiony zapłon z 0st na 10st -nowe uszczelki gaznika -skład mieszanki wyregulowany na 1.5 obrotu dziekuję wszystkim za rady
Przy regulacji zapłonu zauważyłem, że na przewodzie wychodzącym z cewki do aparatu zapłonowego jest niestabilne napięcie - skacze od 12,6 do 2-3V, albo do zera. Masz na myśli przewód od przerywacza? Z definicji tam napięcie jest niestabilne, przerywacz zwiera ten przewód do masy okresowo. I w cewce słychać jakieś delikatne trzaski, coś jakby zwarcie....
Może mieć. Maluch to dwa silniki jednocylindrowe przestawione względem siebie o 360 stopni. I tu kłania się teoria: pełny cykl pracy silnika czterosuwowego, to 720 stopni, czyli dwa obroty. W maluchu zapłon wypada co obrót, bo cylindry są przesunięte w fazie o jeden obrót i pracują naprzemienie (mimo, że oba idą w górę równolegle, ale na jednym jest...
1. Spuścić paliwo, nalać nowe. 2. Wymienić filtr paliwa 3. Jeśli potrafisz - zdemontować gaźnik, przepłukać komorę pływakową, przeczyścić dysze 4. Sprawdzić czy jest olej i jego ilość 5. Odkręcić świece, ręką pokręcić wałem korbowym kilka obrotów w prawą stronę patrząc się w kierunku przodu auta 6. Sprawdzić czy nie jest sklejone sprzęgło - wrzucić...
Witam wszystkich Mam do was pytanie. Jak zmniejszy spalanie w tym pięknym bolidzie. Boz tego co widze to maluch pali mi chyba z 8 l na 100 km a mam dysze paliwa 117 i powietrza 190. Czy to moze byc jeszcze spowodowane. Jak ustawic ten silnik zeby palil jak normalny maluch 5-5,5 ale żeby nie byl super zamulony. Może są jakieś patęty na ustawienie zapłonu...
Co do poziomu paliwa to nie wiem jak to sprawdzic a maluch jest z 86r. więc chyba wiecie jaki zapłon
nie nie wiem jak działa, tam chomiki pedałują ?? Ja napisałem tylko że w malczanie są dwa tłoki razem więc to w zasadzie tak samo jak jeden cylinder .Wiadomo że w czterotakcie iskra występuje 2 razy rzadziej niż w dwutakcie to logiczne.Wkładasz w moje usta słowa jakich nie wypowiedziałem.W silniku takim jak w maluchu iskra przypada na dwa obroty wału...
Ten pomysł z 220 V jest do bani bo jest dosyc niebezpieczny. Przerabiałem niejednokrotnie spalone pastuch czesto pada tam trafo WN wstawiam zwykłą cewkę od maluch ( zapłon na platynki) i jest nie do zaaabania. Natomiast jak przegnije trafo ferrytowe przetwornicy to jest praktycznie nie do przewinięcia w tym kubku bo jest nawiniete baaardzo cienkim drucikiem,...
Co waszym zdaniem Naszym zdaniem to nie potrafisz problemu poprawnie opisać. Jak silnik nie wkręca się na wysokie obroty, to jak może mieć "odcinę"? Maluch zresztą niczego takiego nie miał - obroty max ograniczone były przepustowością gaźnika i wydolnością klasycznego układu zapłonowego z przerywaczem mechanicznym. Nie rozumiem jak można mieć problemy...
Witam Ciąg dalszy problemów z maluchem... Zmieniłem cewkę. kable WN, świece (2 kpl. Iskra i NGK), aparat sprawdzony, kondensator przy nim wymieniony. Usunięte gumki przy świecach. Sprawdzone luzy zaworów, ustawiony zapłon (10°), gaźnik OK (nawet zakładałem pożyczony nowy). Maluch nierówno pracuje, dopiero po podniesieniu którejkolwiek z fajek na odległość...
Skoro zapłon elektroniczny, to masz odpowiedź. Zmieniłeś polaryzację - coś upaliłeś. To nie jest maluch z prądnicą, żeby mu nic nie było..
No oczywiście na 6 v śmiga jak piorun . ----------------------------------------... Mam jeszcze jeden ciekawy patent z którym sie chce z wami podzielić . Maluch to fajny poligon - jako że w zimie są problemy z odpaleniem , wykombinowałem coś takiego teraz tok rozumowania jeżeli nie chce zapalić tylko kreci rozrusznikiem a jak go na pych to od razu...
Witam wszystkich. Mam problem z Fiatem 126p elx. Polega on na tym, że silnik malucha nie chce się uruchomić. Silnik kręci, ale po naciśnięciu gazu, słychać jak wydostaje się z niego sprężone powietrze. Akumulator jest naładowany i sprawny, przewody i świece wymienione na nowe, pompka paliwowa sprawna. Maluch jest z rocznika '97 i posiada Nanoplex. Jak...
Witam. Mam taki problem otóż mam Malucha z silnikiem z Fiata 127 który jest po remoncie. Zamontowałem ten silnik i niechce mi odpalic iskra na platynkach i wszystkich świecach jest i to bardzo dobra, cewka zapłonowa jest dobra niewiem co może być nie tak zapłon ustawiałem. Proszę o pomoc bo już normalnie siły do niego nie mam :D pozdruffka.[/b]
Zimny maluch zazwyczaj odpala tylko ze ssaniem, chyba że mowa o ciepłym silniku. Poza tym podaj więcej danych, bo jak to elegant to platynek sobie nie ustawisz ;) (moduł i czujnik położenia wału) jeżeli na module sterującym zapłonem to wymień moduł Moduł w maluchu jest niezniszczalny, prędzej przestawi się czujnik położenia wału jak ktoś go czymś potraktuje,...
Dzieki za odpowiedź :D luzy zaworowe będę sprawdzał w najbliższym czasie, plywak jest dobrze ustawiony i nie jest dziurawy bo go sprawdzałem ostatnio jak czyściłem gaźnik. Co do ssania no to właśnie na zimnym silniku źle pali a jak dam na ciepłym no to chyba powinien maluch zgnasnąc albo przynajmniej powinno go dusić a jeszcze ma większe obroty tak...
To wszystko co piszecie niewiele da maluch ma to do siebie że buczy najgorzej pod góre i jak przyśpiesza a zapłon masz dobry?? bo na puźnym buczy mocniej
Znalazłem ten temat przez przypadek, ja uwazam ze mozna prosty jednopunktowy wtrysk zrobić bez konieczności stosowania komputera, jedynie samemu zrobić odpowiedni regulator napięcia podawanego na wtrysk zależnego od obrotów silnika i otwarcia przepustnicy, nic trudnego. a cała reszta bedzie działała sama jeśli zapłon jest na rozdzielaczu. mam cos takiego...
maluch ma 30 lat ostatnio miałem problem z iskrą na apracie zapłonowym ale jakoś sie z tym uporałem ustawiłem zapłon no i odpalam. Odpalił prawie odrazu ale zauważyłem że nie ma wolnych obrotów wcale, nawet jak trzymam lekko silnik na wciśnięty gazie to silnik bardzo nie równo pracuje. Gaznik ma ten elektrozawór ( jeśli dobrze mówie ) ale on chyba działa...
Miernik działa i ja żyję. Zakladałem że będzie duże napięcie ale chciałem zobaczyć czy cewka coś generują podczas kręcenia aby wykluczyć przewody niestety miałem tam 0V. To co dzisiaj ustaliłem: Wał ma 3 wypustki, oczyściłem wypustki z rdzy. Wtyczka nanoplexa: 1-5 czujnik ok 600-700 om, wskazanie zmienia się gwałtownie raz w dół raz w górę gdy natrafi...
Proszę o pomoc w ustaleniu usterki , otóż mój maluch pali na jeden cylinder , kiedy dostaje wysokich obrotów załącza sie drugi i jest wszystko O.K. Zapłon ustawiony prawidłowo , wymieniłem świece i jest bez zmian. Będę wdzięczny za podpowiedź.
Mr.K - mądrego, to aż miło poczytać... Chyba każdy wie, że maluch nie miał obrotomierza. Ale wystarczyło sie przejść do dowolnego sklepu motoryzacyjnego, by można było dobrać kilka modeli. Impulsów NIE BIERZE się z "plusa" cewki. Wręcz odwrotnie. Bo cewka ma zasilanie na STAŁE podczas pracy silnika, a przerywaną masę. Jedna iskra na jeden obrót występuje...
Zapłon jest ustawiony według lampy, i tak strzela w tłumik strasznie, ale czemu nie ma siły rozrusznik kręcić? Szlifowałem lakier do żywej blachy, tam gdzie plecionka przychodzi, dalej to samo. Dodano po 6 Dodam jeszcze że maluch od momentu gdy mi się rozrusznik zepsuł do wstawienia nowego stał miesiąc na mrozie.
Maluch ma bardzo prosty układ - zarówno elektryczny, jak i paliwowy i przejrzenie go nie powinno być zbyt długim zabiegiem. Przy opisanych objawach (zakopcone świece) przyczyny szukałbym w zalewaniu się silnika paliwem. Przyczyną takiego stanu może być usterka gaźnika, np. dziurawy pływak, nieszczelny zawór iglicowy lub pomylenie/nie wkręcenie dysz...
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" Dobrze napisałeś - maluch ma "osiągi". jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) Zapłon jak najwcześniej...
Powracam koledzy do tematu Auto po podłączeniu pod komputer nie wykazuje żadnych błędów Objawy dalej te same jadąc na 5 tym biegu 100km daje 4-kę i gaz powinien jechać a on się dławi rozpędza się ale powoli jak maluch a nie golf.Przy ruszaniu daje gaz do podłogi a on muli jak cholera. pompa paliwa odpada daje 2,9 bara zapłon jest ustawiony dobrze filtry...
Maluch został nieco zdewastowany. Przy pomocy dwóch znajomych, młotka i łoma wyrwaliśmy belkę. To nic że się pogięła, młotek do ręki i naprostujemy. Tak jak kolega doradził, odkręciłem pokrywę koła pasowego na wale, a następnie przy użyciu klucza 32mm ruszyłem tłokami. Nadal nie wiem co było przyczyną zablokowania (podejrzewam że długi postój spowodował...
Też kiedyś coś takiego popełniłem . Zrobiłem to tak : czujnik na transoptorze ( były problemy gdy wjechałem w kałuże ) . Był ustawiony 8 stopni przed GMP ( wolne obroty i rozruch sobie tak ułatwisz ) po przekroczeniu 1000 obr. następowała regulacja kąta wyprzedzenia a właściwie opóźnienia tak jak pisał rpal , prędkość obrotowa to po prostu czas obrotu...
Witam. Mam dziwny problem. Maluch po podłączeniu tylko jednego przewodu do świecy chce odpalić, natomiast po podłączeniu dwóch przewodów do świec już nie. Wymieniłem cewkę WN, przewody, świece, moduł(używany ,ale sprawny), czujnika nie wymieniałem. Niezależnie od tego czy odłącze przewód 1 czy 2 to i tak zawsze chodzi ale tylko na jednym cylindrze....
nie orietuje się jak jest zapłon (aparat zapłonowy czy czujnik)?? Aparat zapłonowy w Mazdzie z 1997 roku :D Kpisz se ? A co w tym dziwnego? Aparat zapłonowy = przerywacz + regulator odśrodkowy, a w zasilaniu gaźnik. Mazda to nie maluch że w 2000 roku technologia była z lat niepamiętnych...
Ale czy w każdym gmp ustawie? W każdym, bo jak nie jeden, to drugi tłok będzie rozpoczynał suw pracy. Znaki oznaczają wyprzedzenie zapłonu, bo nie ustawia się na "0". Przykładowo w "maluchu" było to -10°, tutaj musisz poszukać.
Gabson - Wyższa liczba oktanowa to wyższa sprawność a co za tym idzie wyższa temperatura powstająca podczas procesu spalania........... to jest akurat dokładnie odwrotnie. Liczba oktanowa pomaga określic odpornosc danego silnka na spalanie stukowe, ale nie zapobiega, to zależy od konstrukcji silnika, kształtu komory zpalania, momentu zapłonu itd. parametry...
Witam. Maluch 89r. pali na jeden cylinder,co ciekawe nie zawsze ten sam.Zagadką jest też to że kiedy zdejmuję przewód wysokiego napięcia ze świecy na którą aktualnie nie pali,i przyłożę do niej tak trochę na odległość chodzi normalnie,jak założę tak jak ma być, przestaje. Wymieniłem świece, przewody, przerywacz i tą czarną kosteczkę w aparacie. Próbowałem...
Jedziesz takim maluchem i hamujesz silnikiem i skąd taki maluch wie żeby teraz nie podawać paliwa bo akurat się hamuje? I gro starszych samochodów "o tym nie wie" więc spalają tyle co i jazda na luzie.. Lepsze, nowocześniejsze Maluch nie wie. Ale już nawet polonez na gaźniku jak ma nie więcej niż 20 lat to mocno zmniejsza ilość podawanego paliwa przy...
Maluch ma strasznie skomplikowaną instalację elektryczną. A tak poważnie to jeśli nawet w czasie postoju gdy silnik nie pracuje kontrolka przygasa to szukałbym w obwodzie wzbudzenia. Na początek przy zgaszonym silniku na luzie oczywiście włącz zapłon i ręcznie wolno obracaj „alternatorem” za pasek klinowy. Możesz tak wykonać kilka obrotów...
Witam mam takie problem: Wczoraj jak odpalielm a było max -5'C to wszystko chodziło normalnie. Natomiast kiedy wyszedlem z rpacy o 23:00 i odpalielm na podciagnietym ssaniu to odplalil bez problemu tak jak zawsze natomiast wtedy bylo -15'C noi wyjechalem dalej na ssaniu i jade ledwo jedzie nie chce sie wkrecac na obr to normalka pojezdzielm tak z 30...
Witam. Na początek przekleję posta, który wrzuciłem na alt.pl.misc.samochody.fiat, ale póki co nie uzyskałem odpowiedzi.. "Od pewnego czasu jestem nieszczęśliwym (20 letni maluch sprawował się lepiej...) posiadaczem CC700, rocznik 93 (zwykły gaźnik FOS, stara instalacja elektryczna, liczniki maluchopodobne itp). Od kilku dni mam problem z ładowaniem....
Witam. Mam problem w moim maluszku (fiat 126p) który jest na module. Maluch jak nie odpali na rozrusznik to na popych. Problem jest tego typu ze gdy odpali na ssaniu obroty rosną proporcjonalnie to pociągnietego ssania A gdy już sie rozgrzeje i ssanie "wyłącze" to silnik trzyma wolne obroty ale nie chce na nie wejść gdy dodaje gazu. Gdy włączę spowrotem...
Co to było za punto? O ile dobrze wiem to we wszystkich fiatach punto (od roku 1994) światła były właczane automatycznie - dlatego była oddzielna pozycja kluczyka w stacyjce do zapalania tylko świateł postojowych. Nic nie trzeba było grzebać. Tak jest we wszystkich fiatach: tipo/tempra/cc/sc/ i innych - nawet 125 tak miał i nowszy maluch (elegant?)...
A zamontowanie tyrystorowego układu zapłonwego nie wchodzi w grę? Pracuje z tradycyjnym przerywaczem a napięcie pracy wyzwalane na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej wynosi około 340V Producent przewiduje przerwę na świecach 1.2 mm.Na tym zapłonie jeżdziłem maluchem 13 lat bez problemu. Dodano po 1 Pobór prądu przez zapłon tyrystorowy wynosi 1. 6A
taki szybki przegląd dał wynik http://moto.allegro.pl/item595501443_czu... a ta tarcza to jest na kole pasowym ( tam gdzie zwykle są znaczniki do ustawiania zapłonu w zwykłym maluchu) normalnie ten czujnik jest montowany na korpusie silnika, ma tam przewidziane otwory, w twoim nie wiem jak go zamocować
Witam Wystarczy że zrobisz odcięcie zasilania aby go nie było widać . To starczy . A włącznik może być jaki kolwiek aby był mały , ale to zalezy od Ciebie. No prawie "jakikolwiek". Nie zaponij zeby byl na kilka amper, bo ladnie przejdzie plastik w stan ciekly:)
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Oczywiście - czyli masa jest niezbędny dla kondensatora za dławikiem. Oczywiście nie jest to fitlr dla radia 4x100W- były stosowane przy safarii, skaldach itp. dla gaszenia zakłóceń od zapłonu czy aternatora w maluchach i polonezach..... Pozdr.J.
najpierw wszystko pszeczysc i wysusz w ciepłym miejscu aprat zobacz czy nic sie nie urwało napsiz jak maluch bo miały chyba różne aparaty atare i el
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Przepatrzyłem wszystkie "Zrób Sam"/"Zrób to Sam" 1980-1992 i naprawdę ciekawa lektura. Szkoda że teraz nie wydają podobnych rzeczy bo patrząc na postęp techniki i dostęp do nowych podzespołów itd to wiele by można zbudować jeśli by tak jak tam ktoś praktycznie prowadził za rączkę. Teraz niestety jest to w większości zbędne a i chyba większość woli kupić...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Ktoś wymienił elektromagnes w rozruszniku na taki bez styku 15a, możesz się podłączyć pod 50 przez diodę prostowniczą, najlepiej schottky'ego (spadek napięcia tylko 0,3V) Takie rozwiązanie było fabrycznie w "maluchu", ostatnia wersja klasycznego zapłonu przed nanoplexem
Nie powinno nigdzie. Już szczególnie miedzy kowadełkiem a sprężyną. po prostu od czasu do czasu ci tam zwiera i wypadają ci zapłony. Wymień przerywacz - komplet: młoteczek i kowadełko i kondensator, wyreguluj przerwę i punkt zapłonu i będzie dobrze.
:cry: momocy zmieniałem uszczelke pod głowicam i musiałem wyciągnąć aparat zapłonowy jak go teraz ustawić ????
Po co sie męczysz. Masz Bisa więc ciesz się jak jeżdzi. Mechaniczny jest łatwy w obsłudze i naprawie. Możesz zastosować elektroniczny od 126FLX ale to duzo zabawy.
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
koledzy a słyszeliscie moze cos o przerobieniu tego na zapłon z malucha ktos sie tu kiedys wypowiedział na ten temat i ponoc niezle to chulało ale trzeba by wiecej danych dotyczących przerobienia moze ktos cos wie na ten temat pozdrawiam JAN
Swego czasu były układy do modyfikacji zapłonu w "Maluchach" z mechanicznego na bardziej elektroniczny w którym była możliwość przesunięcia zapłonu, może by podeszło chociaż nie wiem czy da rade bez akumulatora [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Dobrze spisywały się świece od malucha Iskra F95P. One mają bardziej wysunięte elektrody i izolatory, w dość powszechnym przekonaniu nie łapały tak 'baboli'. Miały całkiem dobre przebiegi, a latało się ile fabryka dawała. Ówczesne oleje do mieszanki Lux czy Mixol dawały sporo nagaru.
Tak, skoro auto wcześniej działało. Dodano po 3 I jeszcze jedno, tam używaj minimalnych ruchów (ja mam do tego specjalny śrubokręt z długim, zagiętym ramieniem), nie kręć przypadkiem jak w maluchu....
a tam jest wtrysk czy gaźnik? jak gaźnik to sam zapłon to np nanoplex od malucha/cc 700 jest bardzo prostym zapłonem elektronicznym https://obrazki.elektroda.pl/34_12635615... tylko trzeba by koło pasowe maluchowe/cieniasowe przykręcić jakoś na wał silnika
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
I tu pies pogrzebany, musisz mieć 3 inaczej nie zapali. Częsta usterka.Pozdr.
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
W maluchu nie było. Widzę że ty znów swoje jak się ustawia zapłon w takich autach wystarczy tylko przeczytać.
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
Czerwony dość gruby przewód we wiązce do tyłu auta to włączanie "elektromagnesu" rozrusznika. W zależności od tego czy zostaje ten "Maluchowski" czy raczej będzie ten z Uno. Z wiązki auta wychodzi też pomarańczowy - to zasilanie zapłonu. I tu kończy się kompatybilność. Cały układ zapłonowy trzeba przełożyć z Uno i tylko ten pomarańcz zostaje jako zasilanie....
powinien byc tak wkręt albo dwa wykręcasz i zdejmujesz obudowę. jak się tam dostaniesz to odłącz aku i wyczyść wszelkie kostki przy stacyjce potem możesz przejrzeć całą instalkę w maluchu.poczyścić plus i minus na akumulatorze masę na karoserii przejrzeć kostki w bagażniku. Poprawić mase na alternatorze plus na alternatorze. Zerknij sobie też na kostki...
Witam Próbuję ustawić zapłon w maluchu (aparat bezrozdzielaczowy). Ustawiam przerwę, zapłon. Ale po obrocie wału o 360% już przerywacz nie rozwiera przy pokryciu się znaków. Jak policzyłem to iskrę miałem po sześciu obrotach wałem. Mam wrażenie, że wałek aparatu nie obraca się za każdym ruchem wału.Czy wina to łańcuszek rozrządu, a może ośka aparatu...
Witam. Jestem początkującym mechanikiem i mam pytanie jak podłączyć zapłon w maluchu? Co pod konkretne wejścia na cewce ? http://obrazki.elektroda.net/18_12577991... Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Witam szukam schematu modułu zapłonu do malucha. Podobno fajna sprawa iskra czesciej i mozna przerwe wieksza zrobic :) ale nigdzie nie moge znalesc schematu moze ktos ma. Z gory wielkie dzieki Pozdrawiam
A wiesz wogóle na jakiej zasadzie dział zapłon w maluchu EL?Chyba nie. To co kolega chce osiągnąć ma malą szansę na urealnienie
pokaż ten schemat w jpg. z dopasowanie układów wyjściowych do atmegi32. Czy w maluchu można dac inną tarcze sprzęgła np z cc900?
Ja jak miałem taki problem wieki temu to wstawiłem cewkę od malucha (fiat 126p) i iskra jak piorun strzelała. Zapłon jest CDI. Jak cewka od malucha??? Nie pisz bzdur. Co zrobić w takim przypadku ? Gdzie masz masy???
Co do kąta ustawienia zapłonu, maluch nie ma aparatu zapłonowego, tylko ma czujnik Halla, którego się nie ustawia - jest ustawiany raz i do końca.
maluch zapłon elektroniczny zapłon maluch ustawic zapłon maluch
ekspres bosch wyczyść zaparzacz sprzedam zwrotnicę micra pompa paliwo
Żółto-czarny kabel w Fiacie 126p - funkcja i diagnostyka Różnica wskazań czujników 9 kΩ i 10 kΩ w termistorach NTC