Miałem podobną sytuację w 175, 72 r.. Zapłon regulowany doświadczalnie (akurat nie przeze mnie), cofnięty bardziej niż mówi instrukcja - choć i tak czasem potrafi oddać z kopnika. Ja z kolei czekam na opinię o VAPE (bierzesz 6V)?
Witam. Zawsze się ustawiało na żarówkę, lub pręta z zaznaczonymi 2.5 mm przed GMP. Ustawiasz tak by żarówka zaświeciła się 2.5 mm przed GMP, wtedy styki przerywacza rowierają się i powinna skoczyć iskra. Dokręczasz zapłon i dopiero ustawiasz szczelinę na przerywaczu. Kolega poniżej napisał to dokładnie, ja zawsze powtarzałem ustawianie zapłonu i przerywacza.
Kolor świecenia zjonizowanego gazu zależy od rodzaju gazu i od jego temperatury. Iskra nie powinna być czerwona. Przerwa na przerywaczu nie może być za duża, bo przy maksymalnych obrotach styki mogą nie zdążyć się zewrzeć. Taka porada z dawnych czasów. Z własnej praktyki wiem, że zbyt mała przerwa na przerywaczu to ciągłe iskrzenie styków, co objawia...
Ustaw zapłon i wymień kondensatory przy przerywaczach. Jak strzela z tłumika, to za późny zapłon.
Jeden do + a drugi do przełącznika prawo-lewo? (chodzi mi o kierunkowskazy) Dobrze kombinujesz ! Przerywacz jest podłączony szeregowo w przewód od + do przełącznika a już z przełącznika na żarówki prawe i lewe . Plusa weź za bezpiecznikami nie wprost z akumulatora . A najlepiej po stacyjce aby nikt nie włączał kierunków na postoju gdy jest wyłączony...
Witam, poszukuję informacji, jak ustawić zapłon oraz przerwę na przerywaczu w silniku Briggs 11 HP.
Jaki masz zapłon? Jeśli z przerywaczem to sprawdź stan styku.
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
ja tak samo posiadam charta od niedługa. wpadła mi pomysł tak samo jak tobie wpadł mi pomysł zamontowania obrotomierza 8O choc czuje ze mogą byc z tym problemy a od elektrycznego zapłonu to biega o zapłon przerywacza nie ma tylko jest moduł ktory go zastępuje
Zapłon przerywacz czy elektronik? Instalacja 6 czy 12V? Na jakie napięcie masz ELBA - czy w ogóle ją posiadasz?
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Jaka jest przerwa między kowadełkiem a młoteczkiem !?
Witam,najpierw ustaw platyny na maxymalnym rozwarciu mają mieć 0,35-0,45mm a dopiero potem ustaw zapłon.Przerywacz na dużej płytce jest od prawego garka i jego najpierw ustaw na te 3mm przed GMP a dopiero potem lewy garnek (przerywacz na małej płytce)
Pewnie trzeba ustawić zapłon a konkretnie przerwę na przerywaczu.
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
Zapewne ten przełącznik zwiera przerywacz do masy na stałe aby wyłączyć zapłon, czyli tak ma być. Sprawdź sam przerywacz, bo może on mieć problemy a podejrzewam, że to zapłon mechaniczny. Kolejną opcją są zawalone dyszę gaźnika. Co też jest wysoce możliwe sądząc po opisie stanu filtra. To tak na szybko. Pozdrawiam
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Jak żarówka świeci Ci ciągle to masz przebicie na przerywaczu. Najlepiej ustawić zapłon nastawiając koło pasowe na znakach i przy zdjętej kopułce kręcić poluzowanym aparatem aż przeskoczy iskra między stykami przerywacza. Jak coś grzechocze to może być łańcuszek rozrządu i on może przeskoczyć na zębach.
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
witam niedawno kupiłem simsona sr5o 1988rok z zapłonem z przerywaczem... niewiem jaka jest elektryka silnik 4 biegi
Cewka do zapłonu z przerywaczem to 4220. Przewód w aparacie zapłonowy przełamywał się od pracy regulatora podciśnieniowego, to trzeba sprawdzić. Przewód WN z cewki zapłonowej przybliż do masy, silnik ustaw tak aby styki przerywacza były zwarte. Włącz zapłon i ręcznie podnoś dźwignię przerywacza, w momencie rozwarcia styków powinna przeskoczyć iskra....
Mogę zastąpić przewód oporowy rezystorem 1,5 ohm 50W w moim Fiat 126p zapłon z przerywaczem?
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Witam,jaki masz zapłon ,przerywacz czy elektronik :)
Sprawdź iskrę bez fajki w fajce masz lokatora kilka om. Kondensator jest do pochłaniania iskry między stykami przerywacza. Przesuń zapłon na wyczucie ok. 3 przed GPZ. Motor nawet przy zgonie kondensatora będzie chciał zagadać.
Krzywka przerywacza jest zamontowana na czopie wału, jeśli wał będzie miał luz/bicie osiowe to nie da się wyregulować przerwy na przerywaczu.
Witam.Mam pytanko czy zna ktoś może jakieś sklepy w Warszawie gdzie mogę dostać uniwersalny zapłon tranzystorowy na przerywacz.Jak nie to czy da radę dopasować zapłon od poldka do zapł. na przerywaczu.Dzięki i pozdrowionka :D
Właśnie dlatego masz ten ruch zapłonem jako pierwszy. Poszukaj czy nie ma tam znaku który należy uznać za punkt regulacji wstępnej.
Dla silnika o mocy 6 KM - 7000 obr/min, natomiast silnik 9 KM - 6500 obr/min.
jak mnie denerwuj☺a takie typy z tekstami sprawdz swiece i fajke kurde nie ma prądu na kablu WN takiego jakiego potrzeba. co do cewki w stojanie jest założona nówka sztuka bo udało mi sie kupić. ostatnio wpadłem na pomysł rozebrania tego modułu i kupienia czesci jakie tam sa i zrobienia takowego układu tylko niewiem jak go wybebeszyć jest zalany...
Uscislam 8E miał zapłon bezprzerywaczowy, na tyrystorach. Wcześniejsze wersje bez E miały przerywacz. Ze schematem raczej trudno będzie. Tam częstą usterką były pękające płytki i tu bym szukał przyczyny na początek. Ale ogólnie wietieroki to niewdzięczny temat zwany zemstą stalina.
Wygląda mi to na całkowicie rozregulowany zapłon (przerywacz), przerwa na przerywaczu też jest istotna. A może padła cewka zapłonowa, ona bodaj nie lubi być zbyt długo pod napięciem bez przerywania prądu.
jeśli tłumik masz drożny, gażnik ustawiony wg.książki (pływak! oczywiście bez przecieków), wszystkie styki od zapłonu dobre, to napisz, jaki masz zapłon, jak z przerywaczem mechanicznym to stan styków kowadełko/młoteczek muszą być równiutkie (nalepiej polerka), ustawiona przerwa, i miłego grzebania przy przestawianiu zapłonu wcześniej/później zmieniaj...
Za mało danych. Ile stał nie będąc uruchamiany? Zapłon też można ustawiać, ale go nie ustawić. Zapłon na przerywaczu, czy elektroniczny? Mogą też być nieszczelne uszczelniacze na wale korbowym.
Mechanicznie - o ile wał nie ociera bokiem o kartery - to nic złego nie powinno się dziać. Odrzutnik oleju blokuje smarowanie łożyska. Z perspektywy czasu, łożysko od strony sprzęgła zużyje się szybciej niż łożysko po stronie zapłonu. Moim zdaniem jeśli nie masz ochoty ponownie rozpoławiać silnika, to zostaw tak jak jest. Przy następnym remoncie (wymianie...
Sprawdzić stan świecy zapłonowej, przewodów, zapłon, przerywacz, drożność kranika, gaźnik (dysze).. Przyczyn może być wiele
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
Ja bym w dzisiejszycz czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze,tylko założył zapłon CDI Jest inna opcja - ludzie chcą mieć to w oryginale - uszanuj to.
Jeśli ma kolega oryginalny zapłon na przerywaczach i cewki, to bym proponował podmienić i zobaczyć, czy problem nadal występuje. Druga opcja, która mi przychodzi na myśl, to fakt, że w oryginale są dwa przerywacze i każdy ustawia się z osobna, natomiast Vape ma jeden czujnik położenia wału, na podstawie którego generuje iskrę. Wystarczy, że wał będzie...
W czym macie poprawić iskrę ?, w samochodzie, motocyklu, czy łodzi podwodnej ? Należało by też napisać jaki tam jest zapłon cdi, tci czy klasyczny z przerywaczem
Oryginalna instalacja IŻ-49 miała plus na masie, prądnica z MZ ma minus na masie. IŻowska prądnica ma wzbudzenie "w powietrzu", chociaż chyba były 2 wersji różniące się połączeniami (powinieneś mieć schemat w "puszce prądów"). Oczywiście ze względu na brak elektroniki, można bez problemu odwrócić polaryzację. Cewkę i regulator napięcia też masz oryginalny?...
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Roto-King H2TA46 Silnik dwusuwowy. Zapłon z przerywaczem i kondensatorem. Gaźnik pływakowy.
Witam, w Simsonie masz trzy znaki, jeden na karterze, drugi na płytce zapłonowej, trzeci na kole magnesowym. W momencie kiedy znaki te sie pokrywają ze sobą nastepuje zapłon. Ustaw płytke zapłonową na znak na karterze i bedzie ok. Możesz sprawdzic zapłon lampą stroboskopową.
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Rafik.Te silniki się różniły nie tylko karterami ale i kształtem cylindra.Ja miałem (i mam) silnik 023 czyli dwa biegi w nodze i cylinder kwadratowy.Bardzo podobny i podobno lepszy był silnik 019 trzy biegi w nodze i też cylinder kwadratowy.Do tych silników w żaden sposób nie pasował zapłon od Charta.Jan buki,a nie masz Ty za mocno wykręconej śruby...
Zapłon z przerywaczem, czy elektroniczny?
To jest pomysł :) plus obowiązkowo kondensator o ile pamiętam 0,22µF/250V.
ok jutro zobaczę mam zwykły zapłon (przerywacz) Wiecie może gdzie rozwiercić cylinder na większą pojemność np z 70 na 90 http://obrazki.elektroda.net/73_12437924...
To nie jest zapłon CDI, w cewce nie ma trzeciego rdzenia do wyzwalania zapłonu. W starych B&S masz pod kołem zamachowym przerywacz.
Poszukaj schematów zapłonów tranzystorowych bądz tyrystorowych. Ich zastosowanie miało sens w autach klasy 125/6p poldek itp kiedy zapłonem sterował przerywacz. Można było sie też pokusić o podłączenie generatora 100Hz do przerywacza który na czas rozruchu generował zamiast jednej iskry wiele iskier. Sam zapalałem w ten sposób 126p w 20 stopniowy mróz....
Iglica jest dobrze złożona. A zapłon mam z przerywaczem. Zapłon jest dobrze ustawiony i świeca ma dobrą przerwę.
Więcej informacji proszę odnośnie tego Simsona. Zapłon z przerywaczem czy elektronik? 🤔
Wysłałem ;] Prosze o skan/zdjęcia informacji o: -Gaźnik -Zapłon -Przerywacz Dodano po 34 Mam podobnie jak kolega SHL M06T tyle że z `59 (początek produkcji) z silnikiem S06 Pozdrawiam
Zapłon do iskry nic nie ma. Z tego co piszesz, jest to niemożliwe. Sprawdź wszystkie połączenia, tam gdzie są luty odlutować i poskrobać, przerywacz itp. Miałem taki problem z opryskiwaczem spalinowym.
Jeśli wierzyć książce (E.Wernera) to były 2 modele S51E (zapłon elektroniczny) i S51E/4 (przerywacz i uproszczona instalacja elektryczna).
No niestety, patrząc na schemat starszej wersji wyposażonej w licznik elektroniczny i zwykły zapłon, to przerywacz znajduje się w liczniku. Dalej starsze wersje z licznikiem mechanicznym miały osobny przerywacz kierunkowskazów. Licznik w ogóle działa prawidłowo?
W czym problem, w połączeniu zapłonu? Cały zapłon ze swojego starego silnika możesz przełożyć do tego nowego i nadal będziesz miał elektronik a nie przerywacz
opisz dokładnie silnik pojemność układ zasilania(wtrysk,gażnik) rok produkcji autka no i zapłon (halotron,przerywacz ,magneto)
Witam Pole magnetyczne nie powinno uszkodzić czujnika podczerwieni. Lekko kłopotliwe może zdawać się poprawne ustawienie czujnika, ale z tego co słyszałem elektroniczny moduł zapłonu ma wiele zalet; silnik mniej spala, jest mocniejszy, mniej paliwa usuwa ze spalinami. Powodzenia.
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
2.Czy do tej cewki, która wchodzi wraz do zestawu, trzeba dołożyć kondensator? Oczywiście, wiem że w zapłonach z platynkami, do cewki dopinało kondensator. W tym wypadku nie zakładasz żadnego kondensatora, gdyż właśnie on działa jako filtr i zmniejsza iskrzenie ale w wersji na przerywaczu mechanicznym.
Za instrukcją: Przerwa w przerywaczu 0,3 - 0,5mm, zapłon przed GMP 3,2 - 3,5mm.
Witam. Ramse ktoś chyba troszke namieszał w tym zapłonie.Trzeba założyć cewke (najlepiej orginalną) ustawic przerwe na przerywaczu i zapłon bo jak ci wyrywa sznurek to jest za wczesny. Jak to bedzie wszystko zgrane ''przelewasz "gaźnik i za pierwszym pociągnięciem sznurka maszyna tyka.
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Na maksymalnym wznosie krzywki ustawiasz przerywacz na 0,4mm, drugi tak samo. Dopiero potem ustawiasz zapłon na 3mm przed gmp. Najpierw przerwy na przerywaczach, potem punkt zapłonu.
Kolego - zapłon jest przeróbką oryginału, zastosowałem zapłon od skutera, żeby pozbyć się przerywacza, kondensatora .. Oryginalny zapłon nie ma nic wspólnego !
Czarno widzę te przeróbki zapłonu. Jaki był oryginalny zapłon, z przerywaczem mechanicznym czy elektroniczny? Jeżeli elektroniczny to dokupisz go bez problemu na Allegro lub OLX.
Cześć.Objawy te co opisałeś pasują na brak masy silnika, lub gdzieś na wtyczkach nie łączy sprawdź jeszcze raz. Kolego KAPI35 sprawdź zapłon w tej motorynce, przerwę na przerywaczu, świecy.Aaaa jeszcze kondensator może być uszkodzony.Tu masz filmik z ustawienia zapłonu[/b]. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Problem z cewką jest tylko jeden, jeśli jest zapłon stary z przerywaczem to rezystancja pierwotna to OK. 2-3om. a jak jest jest zapłon elektroniczny to OK. 0,5oma. I można je podstawiać od innych samochodów (cewki uniwersalne np.)
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
przede wszystkim jaki tam jest zapłon?? jest przerywacz? czy elektroniczny? jakieś zdjęcia? model motoru? Kreidler to bardzo dobre motory (te stare), mam taki motorower i to ile by nie stało to zapala od razu, nie to co te wszystkie nasze beznadziejne romety
Na ten rocznik kolega powinien mieć zapłon bez rozdzielacza, podwójną cewką i normalnym przerywaczem? Do sprawdzenia bo końcówka produkcji to czas eksperymentów.
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Kombinujesz jak koń pod górę. Napisz co chcesz osiągnąć, bo póki co to robisz wszystko, żeby układ zapłonowy nie działał. Chcesz mieć zapłon z przerywaczem (bez modułu) czy z modułem CDI? Zdajesz sobie sprawę, że w obu tych rozwiązaniach były inne statory i inne koła magnesowe?
Witam. Mam prośbę czy mógłby mi ktoś doradzić jak zrobić bezstykowy przerywacz zapłonu, posiadam motorower instalacja 6v, zapłon iskrownikowy. Motorower jest OK ale przerywacz ma do d....... Jakich części miałbym użyć, prosiłbym także o schemat. Proszę o odp. Pozdrawiam.
Ok to plan dzialania jest taki: -Sprawdzam odstęp na stykach przerywacza -Ustawiam jeszcze raz zapłon ( przerywacz i kondensator daje nowe) -Sprawdzam połączenia kabli ładowania itp. -Sprawdzam ładowanie( da się jakoś zmierzyć inaczej niż napięcie na zaciskach akumulatora? ) -Mierze cewkę omomierzem -Wymieniam świecę -Czyszcze dysze gaźnika, ustawiam...
Sprawdź ustawienie zapłonu. Objawy wskazują na to, że masz zbyt późno występującą iskrę. Ustaw zapłon na 1,8mm przed GMP i przerwę na platynkach na 0,4mm jeżeli masz zapłon z przerywaczem mechanicznym
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Nie jest konieczna, jeżeli odpala na chwilę, sprawdź czy dochodzi paliwo. Co do cylindra, to spróbuj na kawałku aluminiowej puszki (zrób ją dłuższą, żeby zasłonić uszczerbek) i dobrze skręć na opasce. Jaki kolor ma świeca po zgaśnięciu ? Zapłon dobrze ustawiony ?
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
spodobał mi się ten układ. Mam motorower, wkurza mnie zapłon(przerywacz) i zdecydowałem, że zrobię ten schemat co zapodałeś wyżej. Tylko, że musze nieco zmodyfikować płytkę, ponieważ na stronie jest wzór płytki z dwoma układami scalony, a tutaj na schemacie jest tylko ATTiny2313-20(chyba dobrze rozumuje?) Czy masz może wzór plytki do schematu wyżej...
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Na cewce pod 15 (+12V,po zapłonie) pod 1 (przerywacz aparatu zapłonowego)
ten wietierok ma zapłon elektroniczny bez przerywaczy Dodano po 6 https://obrazki.elektroda.pl/6510187600_...
Zielony przewód na zasilanie po kluczyku(wyłączniku).Jeśli w motocyklu jest zapłon z przerywaczem mechanicznym nie wolno podłączać do cewki!
Widziałem ten schemat i go nawet gdzieś mam (znajdę to da) Ciekawi mnie jak przerobić właśnie zapłon z przerywacza na transoptor. Jeśli masz jakieś zdjęcia albo rysunek cokolwiek to możesz mi podesłać na e-mila.
te połączenie które podałem jest do S51 b1-3, B1-4 zapłon na przerywaczu nie elektronik. Jeżeli to do mnie było te pytanie o model. Pozdrawiam
się czepili tego gaźnika :) jeżeli chłopak przy nim nic nie majstrował to tylko i wyłącznie zapłon - może przerywacz otwiera sie za mocno o ile pamiętam to też można było ustawic
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
No dobrze, ale jaki tam masz konkretnie zapłon? Klasyczny przerywacz, czy jakaś elektronika? W ogóle bateryjny układ? Podaj konkrety, zamieść zdjęcia.
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Ustawienie podstawowe to wykręcona 1¼ obrotu. Według modelu, który podałeś to silnik ma zapłon z przerywaczem, jeżeli tak to przerwa powinna wynosić 0,2 mm. W każdym razie, nie spodziewaj się już zbyt wiele po tym silniku.
W 175 były także własnie zapłony iskrownikowe ale w tych extra. WSK kupywało to u Szwedów. Zwało się to jakoś chyba SEM czy jakoś- nie pamiętam. Miałem taki dałem znajomemu trialowcowi bo potrzebował. Normalnie to sie mieściło pod obudowę. One były używane w sportach -trial,enduro,cross własnie ze względu na 'wywalenie akumulatora', a klakson czy światło...
Jaka długość iskry? Silnik chłodzony powietrzem - zapłon na przerywacz. Cylinder oryginał czy gówno chińskie? Oczywiście uszkodzenia tłoka/cylindra/pierścieni nie można wykluczyć.
W przypadku silników do łodzi - na wieki. Takie wymogi bezpieczeństwa. Ma działać żeby nie wiem co. Tam się nic nie r e g u l u j e. Tam się ustawia "raz na zawsze". Chyba że zapłon na przerywaczach
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
elektroniczny zapłon przerywacz elektroniczny przerywacz zapłon przerywacz zapłon simson
rezystor cewka zapłonowa pomiar prędkości indukcyjnym pomiar prądu przez opornik
zseeim technikum najlepsze czaty
Nero - Jak naprawić nieobsługiwane formaty audio? Najlepszy system operacyjny dla Intel Pentium 2117U