Ewidentnie zapłon. Spróbuj ustawić zapłon manualnie (na słuch) lekko w prawo.
Akurat lampa ma najwięcej sensu bo pokazuje jak realnie wychodzi zapłon. Słuch oczywiście też ale to bardziej już weryfikacja czy czasem jakiś mankament czy usterka nie pozwala go ustawić na fabryczne miejsca.
W książce "obsługa naprawa" pisze aby statyczny kąt wypzredzenia zapłonu wynosił: dla silnika: 116C.076/56 oraz 115C.076/52 - 5° dla silnika: 116C.076/01 - 10° do 12° dla silnika: 115C.076/53 - 7° do 9° W tej samej książce jest rysunek, na którym na obudowie rozrządu jest tylko jeden znak (domyślam się że 0°) i że należy ustawić znak na kole pasowym...
Koledzy nie odstawiajcie swoich motocykli do fachowców którzy ustawiają zapłon "na słuch".TO NAPEWNO NIE SĄ FACHOWCY!!!!
Kompresja, ciśnienie w skrzyni korbowej, gaźnik, i jego ustawienie, paliwo. Zapłon instalacja. Więc wszystko do sprawdzenia. Zwłaszcza jak nie masz słuch, węchu i doświadczenia. AFR też się przydaje jak się nie znasz.
Cześć.Widziałem sam jak fachowiec ustawiał zapłon na słuch w Maluchu a potem sprawdziliśmy na lampie stroboskopowej i się zgadzało.Tobie radzę skorzystać z lampy.Albo próbuj na zasadzie prób i błędów wstawić wyprzedzenie zapłonu minimalnie przesuwając i parząc na efekt.W Maluchu i tak nie ma co popsuć.Ja już kilka zajeździłem tylko teraz jest problem...
Witam, mam problem z moim fiatem 126p. Mianowicie, gdy ustawiam zapłon na znaki, tak jak powinien być oryginalnie, maluch w ogóle nie chce jechać, nie wkręca się na obroty i strzela z wydechu. A gdy ustawię zapłon ręcznie, kiedy zapalony jest silnik, tzw. na słuch, maluch ma moc, jeździ, pali ogromną ilość paliwa. I jest mu ciężko zapalić. Rozrusznik...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
To wszystko co się pisze to teoria. Zapłon ustawia się w stosunku do sondy lambda. Dlaczego uważasz, że w książkach źle piszą i że zapłon miałoby się ustawiać wg sondy ? Uważam, że na podstawie sygnału z sondy możesz sobie ew. ustawić tylko skład mieszanki zaś punkt zapłonu niewiele wpłynie na sygnał z niej. Sory ale myślę, że to na tej samej zasadzie...
Napisałem Ci w poście #5 jak sprawdzić pompę paliwa, nawet nie mając manometru. Ale Ty wolisz to robić wąchając świece albo słuchając odgłosów jej pracy w zbiorniku, ręce opadają...
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Poczytaj jak prawidłowo powinna się zachowywać sonda bo tego nie wiesz. Jak poprawnie ustawić zapłon też poszukaj, na słuch to sobie możesz szukać dziur w wydechu.
Posłuchaj wkońcu kolegów i opóznij ten zapłon napewno ktoś ustawiał na słuch
Jeżeli jest możliwość odpalenia samochodu odpa rozgrzej silnik i dopiero kreć tzw. na słuch
Silnik dostał czkawki jak i ten załączony film.. :) A zapłon masz prawidowy, bo coś mi na słuch się nie widzi...
cześć. Tez mam favoritkę z 91 na gazie i muszę powiedzieć ze kazda skoda to troszeczkę inna historia. moja najlepiej sprawuje się na swiecach NGK dobrane pod temperaturę silnika. Champiomn odpada(13litrów i czsem skoki obrotów). Spalanie max to 11l zimą/9latem, dodam ze zapłon ustawiony na słuch po wcześniejszej regulacji lpg na 12stopni(według książek...
przerwe ustaiw sie przy rozwartym na max styku. A zapłon mozna ustawic na słuch . Tzn krecisz silnikiem w prawo i słuchasz w którym miejscu jest takie charatkerystyczne cykniecie. Przy tym ukąłdzie to moze byc nawet minimalnie przed górna kreską na rozrządzie. A drut oporowy to ten od zasilania idzie z prawej strony cewki i idzie z tyłu silnika nak...
widzieli? http://www.youtube.com/watch?v=roYgauh7D... ale on szuka zwarcia chyba Dodano po 2 i to jest crank czyli czujnik wału
Rezystancja szeregowa (wtedy, kiedy byłem temu bliski) była wprowadzana jako element przeciwko zakłóceniom radioelektronicznym. Np były nakładki na świece Za czasów słuchania Warszawy I (AM, fale długie) regularnie było słychać w radiu jakiś pierdzikółek jadący obok, gdzie ktoś sobie to zaoszczędził.
Witam. Mam pytanie czy ktoś poradzi mi jak ustawić zapłon w Quadzie bashan z silnikiem Loncina 150. czasem strzeli sobie w wydech wiem, że to za wczesny zapłon korygowałem na słuch ale bez większej różnicy. Są jakieś znaki do ustawienia? Ustawić iskrę w górnym maxymalnym położeniu tłoka? Dodam, że układ zapłonowy elektroniczny, cewka zapłonowa nie znam...
Jeździł, uszkodziła się kopułka ( palec wybił dziurkę ) Wymieniłem aparat ale był niesprawny, teraz dałem niby po regeneracji i chwile jeździł ale problem powrócił. Zapłon ustawiony na słuch, niezależnie od ustawienia problem pozostaje. Przy okazji kable wymieniłem i świece ( może jakiś kabel, świeca daje przebicia ? PS ktoś ma katalog jakie maja być...
czym go regenerowałeś, sprawdź najpierw zapłon tzn kąt wyprzedzenia zapłonu, ustawiałeś dawki na słuch czy jakąś sondą afr, colortune, kolor świecy
1 i 3 sterowanie modułu z ECU , 2 zasilanie po 15 -- +12 V i 4 masa. Sprawdz sterowanie na pinie 1 i 3 , tam jest kluczowanie masą. Wypadanie zapłonu sprawdzałeś na słuch czy inaczej?
Mógł byś na drugim kanale zarejestrować przebieg na kolektorze pierwszego tranzystora twojego układu. Muszę ogarnąć jakąś kartę zew z mikrofonem stereo bo w laptopie mam tylko na zestaw słuchawkowy. Więc mikrofon jest mono... A niestety większość kart zewnętrznych na USB ma mono mikrofon.
witam mam problem ze swoim audi 1.9 kupiłem go jako uszkodzonego nie zpalał stanął w mieście i tyle wystarczyło żę ustawiłem zapłon na kopułce i silnik pracuje tylko jest problem ustawiam na słuch zapłon i na efekty i ustawiłem jak najlepiej można było ale czasem szczeli z rury dymi strasznie (uszczelniacze?) oleju nie bierze tak dużo ale po kupnie...
Witam Wszelkie sposoby zawiodły więc pytam na forum. Wolne obroty są tylko jak śruba od mieszanki jest całkiem wkręcona. Przy wykręcaniu obroty spadają i w końcu silnik gaśnie. Gaźnik wymyty, przedmuchany, nowe uszczelki itp. Zapłon ustawiony na słuch i też raczej ok. Auto wchodzi na obroty i całkiem nieźle jedzie, tylko czuć niespalone paliwo. Czasami...
W mojej klin wymieniałem wczoraj (to nie bajka to się dzieje).Zapala dobrze,zero ducha,nie wkręca się na obroty pow.4tyś kicha.Wszyscy pseudo mechanicy gaźnik,membrany,moduł,cewki,świece,paliw... Skoro tak się dzieje po przeciągnięciu( tylko) to inna bajka. A moduł po przeciągnięciu opóźnia zapłon wątpię. Paliwo nie dopływa dobrze.Rurki...
myślę że lepszym sposobem byłby pomiar miernikiem :wink: bo na słuch to mi facet zapłon ustawiał i pomylił się tylko :wink: o jakieś 20 stopni i twierdził że mam silnik skończony :lol:
I jak tam autko sprawuje się po naprawie ? Dzisiaj niestety mnie dopadła taka właśnie usterka. Byłem sobie w trasie, kilkadziesiąt kilometrów od miejsca zamieszkania, stanąłem sobie na "siku",normalnie zgasiłem,zero wcześniejszych objawów. Wracam - kręcę,a on martwy... Jedyne co mogłem posprawdzać to bezpieczniki,grzanie świec i pompę na słuch. Po przekręceniu...
Wymieniłem zapłon silnik odpala tylko nie pracuje równo. ciśnienie ok. Została kwestja wyregulowania zapłonu a bardzo tego nie potrafie na słuch
Jeżeli mogę się wtrącić,to bez stroboskopu nie ustawisz zapłonu można na słuch a to trzeba mieć praktykę, gazu nie ustawisz jeżeli nie będzie prawidłowy zapłon i bardzo prawidłowa regulacja zaworów wtym wypadku czeka cię zakład naprawczy i strata pieniędzy,najlepiej pokazane było to w "USTERKA''wTVN. Powodzenia i pozdrowienia wiesławP
Przyszło mi właśnie do głowy, że w dziale DIY nie brakuje cewek Tesli, gdzie napięcia nie są liczone w setkach woltów, lecz w setkach tysięcy... I tu Cię zaskoczę, sam jedną zbudowałem. Na lampie GU81M, napięcie anodowe regulowane w zakresie 2-5kV. Całość zamknięta w skrzyni z tworzywa (puszka hermetyczna) i zachowane odstępy min. 5cm między obudową...
Ustawisz na słuch, ale musisz mieć spore doświadczenie, po prostu ustawiasz tak, aby zapłon następował tuż przed granicą spalania detonacyjnego.
Witam użytkowników, I jak tam udało się odpalić to Clio? Co było przyczyną w tym konkretnym przypadku? Bo mam ten sam problem z moim Clio, chyba z elektryką (zapłon). Przyznaję, że w naprawie samochodów nie mam doświadczenia. Co jeszcze mogę sprawdzić z elektryki we własnym zakresie? Objawy: Samochód dotąd palił od pierwszego kopa (zakecenia akumulatora)....
Przerwa na przerywaczu powinna wynosić 0,4-0,6mm. Z silnika wychodzą Ci dwa kable, jeden od świateł, drugi od gaszenia zapłonu. Włącz omomierz między ten od gaszenia zapłonu a masę ( korpus silnika) i ustaw na najmniejszy zakres rezystancji. Ustaw tłok na maksymalnej wysokości a następnie cofnij o 4,5mm (obracaj magnetem przeciwnie do strzałki na nim)...
Dziendobry!!! ostatnio musiałem wymienić moduł zapłonu i teraz mam problem ze znalezieniem materialow na temat ustawiania zapłonu modułem, na razie ustawilem troche "na słuch", ale bez fachowej pomocy moj opel chodzi jak sieczkarnia.Prosze o pomoc
Jak jadę i puszcze gaz jedzie równo. Jak przyspieszam jedzie równo. Jak jadę i dodaję minimalnie gazu to szarpie (zarówno na PB jak i LPG). To jest jedna rzecz co mnie wnerwia. Zapłon wyreguluj, tylko nie na słuch czy oko. Lampa stroboskopowa i do roboty. Jeżeli nie masz to w każdym warsztacie zapłacisz 10 lub 20 zł.- zależy od regionu Polski. :D
Najpierw by się pasowało przyglądnąć cz są jakieś błędy,nastepnie parametrom pracy,to już nie są silniki do naprawy na słuch tak to można było w Maluchu zapłon próbować ustawiać.
Witaj, Ostatnio robiłem remont silnika Kadeta, ale miał nieco inny gaźnik. Niemniej zasada jest podobna: Wkręcasz 1 do oporu i wykręcasz ok 1 obrotu, odpalasz motor trzymając manetkę gazu aby nie zgasł. Drugą śrubę dokręcasz aż oprze się o przepustnicę - poznasz po tym, że podwyższą się obroty a pomimo puszczenia ręką manetki nie będą maleć. Teraz wykręcasz...
Chodzi mi o to że znak na kole pasowym jest widoczny ,ale na kole zamachowym nie ma i to jest właśnie dziwne robiłem już nie raz rozrząd i zawsze były znaki a do tego ten otwór w skrzyni jest jakiś mniejszy niż innych samochodach, przeważnie jest taki plastikowy na klucz który od razu widać a w tej skrzyni jedyny otwór znajduje się tak jakby pod króćcem...
Zapłon oczywiście też na warsztacie ustawiać ? Od poprzedniego właściciela wiem, że ten silnik jest jakiś dziwny bo jak ustwiony jest zapłon na strobolu to sie nie bardzo da jeździć, zawsze trzeba poprawiać na słuch.
1) Żyletkę z ołówkiem można zastąpić diodą germanową wielkiej częstotliwości (z krzemową diodą zmaleje czułość). 2) Zamiast rolki papieru można wykorzystać każdy materiał oprócz metalowego (drzewo, papier, plastyk i inne). 3) Zamiast słuchawek nie wolno używać głośnika ze względu na jego niski opór. Opór słuchawek powinien być jak największy, lecz nie...
Tak jest, ale co za problem. Ostatnio składałem Cummins i na fabrycznym ustawienia pracować prawidłowo nie chciał. Fakt że to taki Frankenstein złożony z dwóch. I ustawiłem na oko i słuch. Dokładnie ten sam system stożek bez klina.
Ustawiłem na oko tak żeby znaczki na obudowie były w równej linii ale nie wiem czy to jest właściwie, można kręcić w dużym zakresie (~45*) aparatem zapłonowym a silnik nie gaśnie.Podejrzewam,że złe ustawienie zapłonu było powodem dużego spalania lpg. Elektryk powiedział mi, że w starych gratach ustawianie na lampę nie ma sensu tylko na słuch ale nie...
Da się ustawić,dawniejsi mechanicy potrafili ustawić zaopłon na słuch,problem w tym że owi już dawno mają słuch przytępiony. Pozostaje więc tylko lampa strobskopowa. Ustawia się na 6st przed ZZ
zapłon na znaki,a początek wtrysku na słuch,wiem że powinno zegar się wkręcać w pompę ale nie posiadam takiego,pompa prawie na maks jest skierowana do silnika,jak daje do siebie(w stronę maski) to silnik słabo się wkręca i ma taki dzwięk klekot mocny),zapomniałem wcześniej nap pompę wsadziłem od turbo do zwykłego diesla,w starej objaw-brak ssania
Skoro ustawiałeś zapłon, to czy sprawdziłeś przy tym sprawność odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu? Prawidłowo zapłon powinien zostać sprawdzony i wyregulowany za pomocą lampy stroboskopowej. Ujawniane są wówczas wszystkie nieprawidłowości pracy zapłonu. Sam dawno temu ustawiałem znajomemu zapłon w maluchu, bo ciężko odpalał i strzelał,...
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Z tego co się orientuję to "zapłon" czyli jak rozumiem zasilanie cewki komputera itp. są zasilane bezośrednio ze stacyjki tylko pompa ma swój przekaźnik ale jego można wziąć na słuch i rozrusznik też nie ma przekaźnika tylko bendiks ale to wiadomo.
Witam założyłem przepustnicę.Zrobiłem adaptację.Zapłon ustawiłem na słuch i oko.Obroty są w miarę stałe 640 obr/min.Nie wiem teraz czy dobrze jest.Silnik chodzi stabilnie.Przy zmianie kąta zapłonu aparatem obroty zmieniają się,ale nie są płynne.Jak ustawię na 800 obr/min to silnik chodzi nierówno,obroty falują i czasami silnik zgaśnie przy 800 obr/min.Czy...
Czarne(okopcone)świece, to źle spalony skład mieszanki paliwowo-powietrznej, lub zły skład samej mieszanki(za bogata)ale również źle ustawiony zapłon. A czy przypadkiem silnik nie spala Ci sporo oleju? Silnik oleju nie bierze.Zapłon był ustawiany na tzw. słuch. Jeśli jest to źle spalony skład mieszanki paliwowo-powietrznej, lub zły skład samej mieszanki(za...
witam ad sigi Lampą sprawdzamy zapłon, a ustawiamy aparatem - prawda Variag. Prawda. Ale jest jeszcze najprostszy sposób. Ustawiamy wał na punkt na rozrządzie, wstawiamy aparat zapłonowy ustawiony na zapłon na 1 cylinder i próbujemy uruchomić silnik. Po kilkunastu sekundach jeśli nie zapali a mamy dość długie kable zapłonowe zmieniamy kolejność zapłouu...
Jak mi jeden mechanik ustawił zapłon zgodnie z książką to silnik był zamulony na maksa,dopiero jak ustawiłem na słuch to silnik odzyskał wigor.Byłem u kilku gazowników i każdy twierdził że instalacja jest założona poprawnie.
nie da się ustawić bez lampy.Dawniej byli spece,że ustawiali na słuch,ale powymierali :( Ustawia się na 10 st.przed zz,obracając aparatem. Sterownik musi byc wprowadzony w tyb regulacji zapłonu
Witam mam problem z golfem 1 rocznik 1978 samochód po remoncie silnika nie ma mocy kompresja 10 wiec na ten rocznik jest jak najbardziej dobra.Zawory po dotaraciu ,głowica planowana , panewki wymienione, pierscienie wymienione,uszczelniacze wymienione ,bez obciazenia silnik wkreca sie jak szalony dac mu obciazenie na 3 biegu pod górke nie ma siły podjechac....
Wszystkie piecyki zapalają tak, że jak pokrętło wody na piecyku jest przekręcone maksymalnie w prawo, to piecyk odpala także przy małym strumieniu wody (ale woda jest gorąca a nie ciepła) a gdy pokrętło jest max. w lewo, to do zapłonu piecyka potrzeba 2-krotnie większego przepływu. Wiele słuchawek prysznicowych ma wkładki oszczędzające wodę, często...
zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. ale przedtym idź do strażaków po rękawice termoodporne bo może ci rączki popażyć a potem już nie rób tego więcej i nie słuchaj takich rad a w temacie: sprawdź grube kable od aku (masę na silnik i plus przy rozruszniku) może być też padnięty elektromagnes rozrusznika (wypalony styk)
Mam podobny problem, po wymianie wałka rozrządu i popychaczy zaworowych nie mogłem odpalić auta. Rozrusznik kręci i w chwili gdy jest zapłon kręcenie gwałtownie ustaje, jak by eksplozja paliwa w garze gwałtownie hamowała obroty silnika, bardzo dziwny efekt. Sprawdziłem z 10x poprawność założenia paska rozrządu, zakładałem go już dziesiątki razy więc...
Witam. Mój problem polega na tym że zacząłem kiedyś zabawę z ustawianiem zapłonu na słuch w Audi 80 2.0 z 92 roku. Teraz załatwiłem sobie lampę stroboskopową i chciałbym zrobić to profesjonalnie. Proszę o instrukcję tzn. jaki ma być kąt wyprzedzenia i przy jakich obrotach należy go regulować. Oznaczenia silnika ABT wtrysk Monomatronic, aparat zapłonowy...
A no tak, ja to jestem z tych ludzi co nie wiedzą że czegoś się nie da zrobić, do puki się nie przekonam na własnych konkretnych doświadczeniach to mam gdzieś wszystkie teorie. Uznam je dopiero jeżeli moje doświadczeni tak wykażą :) Taka moja zabawa. :spoko: :spoko: :spoko: Plusem też jest to że można wyprzedzić zapłon nawet do 20 stopni (wyprzedziłem...
czy jest możliwe że podczas paru godzinnego słuchania można wyładować akumulator. Tak - jest to możliwe. jak napisano wyżej - najwięcej zależy od stanu samego akumulatora, ale (zwłaszcza zimą) z dużą pewnością można przyjąć, że nie ma on stanu pełnego naładowania. Nie bez powodu dobre radia mają funkcję, która po określonym czasie (30-60 min) wyłącza...
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
w swoim aucie miałem przebicie n astarych kablach, łatwo jest się przekonać o nim wystarczy przesunąć rękę nad kablem albo wziąć kabelek od miernika jeden koniec przeswać nad kablem a drugi trzymać na masie iskra jest tak silna że w biały dzień ją widać a jak przebicie jest przy bloku silnika to je słuchać i widać. Po wymianie kabli przez jeden dzień...
Czasami wśród starców i kolekcjonerów bywa taki problem "jak samodzielnie wymienić pasek rozrządu w Polonezie". Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Problem z wymianą tego paska polega właściwie tylko i wyłącznie na odkręceniu tej nieszczęsnej, zapieczonej śruby na wale, 38 mm. Wieki temu, patrząc na tych kretynów w warsztacie, którzy męczyli się z moim...
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
Dla mnie to bez sensu wyłączać co chwile radio a potem wszystko od nowa ustawiać, to lepiej radio zmienić. Dodano po 1 Ja mam podpięte żółty z czerwonym , włączam radio kiedy chce nawet bez wkładanie kluczyka do stacyjki, mogę zostawić auto na miesiąc, a i tak nie będzie problemu z aku, bez względu na porę roku.
mam taki sam silnik ale niewystępuje umnie samozapłon napisz czy ten samo zapłon masz na gazie czy na paliwie, po pierwsze gażnik ci leje zalewa czarny dym z rury regulacja składu mieszanki śróba regulacyjna z góry przez filtr powietrza , świece przerwa 0.7 , przerywacz dobre platynki niewypalone 0,40 nowy 0,45mm , przedewszystkim kable WN , zapłon...
Każdy odtwarzacz wyposażony w złącze do wzmacniacza generuje na tym wyjściu sygnał o określonej maksymalnej amplitudzie (czytałeś pewnie o RCA 2V, 4V itp.). Wychodzę z założenia jednak, że czułość wejścia wzmacniacza powinno ustawiać się na przyrządach tak jak nie ustawia się w samochodzie już zapłonu na słuch.
Sprawdź na słuch. Włącz wsteczny na włączonym zapłonie i przykładaj ucho do czujników. Jak nie klika to popsuty.
trochę pływał jak sprawdzałem ale był ustawiony na ok 10 ale przestawiałem na słuch Dodano po 3 Niestety jak sprawdzałem nie zmostkowałem nawet nie wiedziałem że trzeba. Pozdrawiam
jakieś 2 małe radiatorki allegrowe, i najmniejszy wentylator podpięty pod kostkę od radia po zapłonie.(nie pamiętam które kable)
Steruje cewką? Wsadź BU323A bądź lepiej BU931. Choć wątpię, czy padnięty. Słuchaj, nie wpadłeś kiedy na myśl, że elektronikę daje się naprawiać ludziom, co się na tym znają?
A na stopce centralnej na postoju ile wkręca się silnik wyżej niż podczas jazdy?? Na postoju po odkręceniu manetki na max można zobaczyć na ile obrotów się wkręci albo na słuch.. Z wariatora masz ściągniętą blokadę??
Jeśli ktoś : a) Nie ma przyrządów ; b) Nie wie co i DLACZEGO należy zmienić . To radzę kupić sobie PSP lub GameBoy-a i tam poklikać. Już 30 lat temu nikt nie ustawiał w samochodzie zapłonu na słuch ani nie regulował gaźnika na podstawie wyglądu dymu z rury wydechowej. Obecnie takie praktyki stosuje się tylko w przypadku starszych motorów 2-suwowych...
Nieśmiało zapytam jaka jest Twoja wiedza co do tego jak powinien wyglądać punkt zapłonu :D Pana elektro bym słuchał bo to chyba stary wyjadacz znany z listy dyskusyjnej Pana Trojanowskiego :P Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie...
Pomyśl co się dzieje jak ściągasz przewód WN z kopułki. Tym sposobem to tylko narażasz na uszkodzenie cewkę WN i kopułkę. O ile mię słuch nie myli to słyszę że wypadaniu zapłonu towarzyszy charakterystyczny dźwięk. Sprawdź po ciemku czy gdzieś iskra bokiem nie przeskakuje. Świece są nowe, A przewody WN i kopułka ?
wygląda na to że miałeś rację zmieniłem kąt zapłonu sam do słuchu jak pracuje silnik i problem znikł , pójdzie do specjalisty żeby go jeszcze wyregulował do lampy , dzięki za podpowiedź .
Witam, przeczytałem trochę tematów na forum ale wszędzie jest problem odwrotny do mojego. Posiadam piecyk junkersa ok 10 letni (nie mam w tej chwili przed sobą zeby doprecyzowac model), ostatnio przeszedł serwis - przegląd, odpowietrzanie. Problem wygląda następująco - posiadam baterię natynkową z deszczownicą i mieszaczem. Nie mam najmniejszego problemu...
Witam, Widzę, że chcesz prowadzić dyskusję publicznie - proszę bardzo. ad. 1. Ja cię przecież nie oskarżam o prowadzenie działalności gospodarczej itp. Nie obchodzi mnie to nawet, po prostu chwaliłeś się, że wymieniasz lampy w solariach od 1994 roku. ad. 2. Sam dokładnie napisałeś mi w mailu, że moje solarium zużyje 10A i doradziłeś kupno nieco większego...
Zacznij od przeczytania instrukcji obsługi, jeśli nie masz to Kenwood na swoich stronach sporo udostępnia. Czasem jest to ustawiane np położeniem bezpiecznika lub jakimś ukrytym przełącznikiem. Zwykle ale nie wszystkie auta mają na stacyjce położenie ACC pomiędzy wyłączonym a zapłonem, specjalnie do słuchania radia. SławeK
Na słuch to on strzela w wydech. Powodem może być szereg przyczyn. Skoro łańcuch jest wyciągnięty, czasy otwarcia zaworów mogły się lekko przestawić. Poza tym luz zaworów do sprawdzenia. Nierównomiernie pracuje na wolnych obrotach. Może to być kwestia gaźnika który wymaga czyszczenia lub regulacji. Warto byłoby sprawdzić także świecę zapłonową lub cały...
Wg. mojej skromnej wiedzy byłego posiadacza 126p to akumulator nie ma tu nic do "gadania". Trzeba sprawdzić najpierw gaźnik. Nie pamiętam jak się ustawiało zapłon ale trzeba sprawdzić, czy jest podawana dobra iskra. Gaźnik czyli wolne obroty i skład mieszanki - to zawsze ustawiałem na słuch i na badaniach technicznych przy przedłużaniu dowodu rejestracyjnego...
Dokładnie Pablo, zawir a w szczególności elektrody dobrze ustawione to podstawa. W mojej nie zbyt długiej przygodzie z palnikami olejowymi już sie tego nauczyłem i na słuch poznaje czy elektrody w moim thyssenie dobrze sie jarzą :D Tym razem moim eksperymentem było zmniejszenie szczelin w nacięciach zawirowywacza prawie do zera. Wiec większość powietrza...
Witam Wczoraj zamontowałem ( w profesjonalnym serwisie ) CB w aucie jak wyżej. Trochę kłopotu było z zamontowaniem anteny - w końcu kazałem zrobić otwór w masce silnika ( jedyny stalowy element poszucia karoseri ) Instalator uprzedził mnie że silnik w czasie pracy trochę zakłóca odbiór, ale po właczeniu filtra stuki się minimalizowały. Więc ustalilismy...
Wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem... W Twoim wypadku rozumieć o czym się pisze... Kolega sosarek po raz kolejny napisał starą prawdę serwisowców - Zawsze należy zaczynać szukanie prtzyczyny od rzeczy najczęściej występujących. Zresztą - wzmacniacz jest oparty o schemat fabryczny? Jest. Myślisz, ze fabryka nie pomyślała o tym by zminimalizować...
Tak, Grundigi mają pamięć nieulotną, podobnie jak i to Sony... obecnie BAT jest potrzebny głównie do podtrzymania zegarka, jeśli takowy radio posiada i stwierdzenia rozłączenia zasilania - aktywowania blokady. W/g opisu instalacyjnego ten Sony nie ma logiki zapłonu i producent nie przewidział możliwości słuchania radia przy wyłączonym zasilaniu "po...
Nie została poruszona kwestia rozrządu, warto by ponownie(taaaa sprawdzałem... jest ok - a nawet nie zajrzał) to sprawdzić u innego mechanika. Ciężki zapłon i nie spalanie mieszanki to typowe objawy źle ustawionego rozrządu, nie daj jeśli jeszcze odwrotnie wałek ustawili Zgodzę się z przedmówcą, rozrząd do sprawdzenia i kąt do ustawienia. Mnie to już...
Witam Wszystko jest super i dajemy świetne porady,ale powiedzcie mi do czego ??????? Gdzie jest rocznik i typ silnika tego auta . Wersja clx była robiona od 91 r i napewno większość z nas ma pojęcie ,że po 96 to już "inne" auto ( brak edisa zewnętrznego i takich tam innych głupot, które są nikomu do nieczego nie potrzebne :D ) Zacznijmy od podstaw P.S....
Najprościej to odłączyć akumulator lub wyjąć bezpiecznik zasilający alarm ten na czerwonym kabelku. Jeśli to nie pomoże to trzeba odszukać centralkę najlepiej na słuch. Od centralki najczęściej idzie czarny cienki dwużyłowy przewód zakończony włącznikiem (przyciskiem) z czerwoną główką. Kodowanie tej funkcji jest takie: włączasz zapłon , naciskasz znaleziony...
Słuchajcie , a gdzie mozna wpiąć diodke zeby sygnalizowała rozwarcie styków przerywacza ?
Wymieniłem czujnik halla, ori bosha za 320zł... ale to nei koniec Zamontowałem wszystko cacy, ustawiłem zapłon po parametrach w VAGu na czas wtrysku ok 1,5ms dla monotronica i troche na słuch (tak jak ostatnio, wtedy było dobrze), ale jest problem. Jak płynne wkrecam go na obroty, to działa dobrze. Jak z jałowego dam mu w pedał, to do ok 1800tyś obrotów...
Witam, dorobiłem sobie własnego jacka do radia cd30 mp3 poprzez wlutowanie się w ścieżkę CD. Stwierdziłem, że zrobię sobie stałego Bluetootha w aucie po przekręceniu zapłonu. Ładowarkę do odbiornika bt podpiąłem pod zasilanie podswietlenia gniazda zapalniczki i do transmitera podpiąłem kabel aux. Problem brzęczenia powstaje wtedy, gdy jest włączone...
LPG I generacji bez emulatora gaz jest podawany dyszą zaraz za filtrem i idzie przez caaały kolektor. To auto lepiej jedzie na gazie niż na benzynie. Był moment że jak się zapaloło na benzynie to siwe spaliny byłe (chyba wina lambdy) ale jak chilke pochodził to sie uspokoiło. Jak sprawdze przepływomierz i reszte to dam znań bo auto będę miał do dyspozycji...
Witam mam problem z fabia 1.0 CHYA LPG 2016r 80 tys km Od kilku dni jest wypadanie zapłonu 1-2 Cylinder na wolnych obrotach jest ok powyrzej 2 tyś zlicza wypadanie zapłonu jak szalony na słuch silnik prauje ok Zrobione Podmiana świec z 3 cylinder , cewka , wtryski zamienione miejsami kompresja równa na każdym 13 bar dolot szczelny , sondą wykręona przed...
Słuchajcie wymienili mi cewke .. i tak: jadę dzisiaj... i 2x samochód mi zgasł... a było tak: jade z górki, wrzuciłem na luz... i w momencie naciśniecia na pedał sprzęgła gasł mi silnik i pokazywała się taka kontrolka kontrolka czerwona... a w drugiej sytuacji było tak samo... też z górki... boję się że znowu spalę cewkę... jakieś rady?
kup sobie immo emulator kosztuje grosze i baw sie z innymi sterownikami tu sie nie da wyłączyć immo, nie słuchaj chamskich nic nie wnoszących odpowiedzi
Witam wszystkich: PROBLEM ROZWIĄZANY a wiec po kolei, posiadam vag 311.2 tym programem nie mogłem zrobić adaptacji przepustnicy, ponieważ wkradł się błąd, który był tak głęboko zapisany w ecu że vag 311.2 i program Bosha nie widział go, dopiero program TEXA, który jest typowym programem do tych silników, które są wyposażone w system Magneti Marelli,...
Mam ten sam silnik jak dotąd żadnych strzałów, warunek dobre przewody nie za 100zł tylko te naprawde droższe. 1.Ustaw obroty na benzynie(śruba na skos od pokrywy zaworów) 2.Włóż rękę pod kolektor jest tam gumowy wąż zobacz czy nie jest popękany, lub spadnięty. 3.Dobre przewody świece odstęp mniejszy niż nominalny, kąt wyprzedzenia zapłonu ustaw na słuch...
dowiedz sie czy czasem nie ma jakiegoś odcięcia zapłonu to po pierwsze na odpalonym sprawdź co zanika czy zasilanie na pompę czy zasilanie na świecy od tego zacznij i sprawdz czy zawsze po tym samym czasie gaśnie pozdr Dodano po 2 acha i nie słuchaj wypowiedzi osoby wyżej grzes2681 podłącz na krótko uzasadnij to grzes2681 jak to sobie wyobrażasz może...
Oglądałem twój film, porównywałem u siebie i częstotliwość tych "uskoków" jest podobna a "wahnięcia" wskazówki trochę mniejsze (ledwie zauważalne), na słuch nie ma szans tego wychwycić, żadnych drgań silnika. Myślę że jeśli wszystko z autem jest OK nie masz się czym przejmować. Czy można emulować sondę NOX - nie wiem czy dostępne są emulatory. [url=http://lepard.eu/emulator-katalizat...
ustawić zapłon słuch protetyk słuch szkodliwy słuch
podłączenie wtyczki kolory ecc82 sprzedam wałka laserowej
czujnik strat ziarna czujnik strat ziarna
AVATTO S16 Pro Manual: Smart Switch & Universal Remote Guide Aktywacja pneumatycznego zawieszenia w Iveco Daily