Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
W celu usunięcia tych objawów zobiłem : - wyczyściłem świece, - ustawiłem zapłon na znaki na kole , oraz aparatem na słuch żeby obroty były w miarę wysokie ale żeby auto nie szarpało podczas przyspieszania, oraz żeby nie strzelał w wydech czyli moim zdaniem zapłon ustawiony mniej więcej dobrze , - zawory regulowałem 2x oraz zauważyłem na zaworach na...
Na słuch to on strzela w wydech. Powodem może być szereg przyczyn. Skoro łańcuch jest wyciągnięty, czasy otwarcia zaworów mogły się lekko przestawić. Poza tym luz zaworów do sprawdzenia. Nierównomiernie pracuje na wolnych obrotach. Może to być kwestia gaźnika który wymaga czyszczenia lub regulacji. Warto byłoby sprawdzić także świecę zapłonową lub cały...
Doszedł cewkomoduł (30 zł), na szybko poskładałem i miałem okazję przetestować. Po wycięciu okienka chyba zaczęła chodzić jak na pilarkę spalinową przystało, wkręca się na wysokie obroty i przy większym otwarciu przepustnicy odzywa się dźwięk dolotu. Po otwarciu pokrywki filtra powietrza, cały gaźnik w drobnym pyle (wcześniej było tam zaskakująco czysto)....
Silnik dostał czkawki jak i ten załączony film.. :) A zapłon masz prawidowy, bo coś mi na słuch się nie widzi...
Cześć.Widziałem sam jak fachowiec ustawiał zapłon na słuch w Maluchu a potem sprawdziliśmy na lampie stroboskopowej i się zgadzało.Tobie radzę skorzystać z lampy.Albo próbuj na zasadzie prób i błędów wstawić wyprzedzenie zapłonu minimalnie przesuwając i parząc na efekt.W Maluchu i tak nie ma co popsuć.Ja już kilka zajeździłem tylko teraz jest problem...
Dawno temu będąc dumnym posiadaczem Fiata 126p próbowałem ustawiać w różny sposób silnik malucha , ale najlepiej pracował po ustawieniu na słuch .Po zapaleniu i rozgrzaniu ustawiałem jak najwolniejsze obroty i wtedy regulowałem zapłonem do najrówniejszej pracy silnika , próby ustawienia na żarówkę nie dawały takiego efektu , silnik chodził lepiej ustawiony...
W mojej klin wymieniałem wczoraj (to nie bajka to się dzieje).Zapala dobrze,zero ducha,nie wkręca się na obroty pow.4tyś kicha.Wszyscy pseudo mechanicy gaźnik,membrany,moduł,cewki,świece,paliw... Skoro tak się dzieje po przeciągnięciu( tylko) to inna bajka. A moduł po przeciągnięciu opóźnia zapłon wątpię. Paliwo nie dopływa dobrze.Rurki...
Wymieniłem zapłon silnik odpala tylko nie pracuje równo. ciśnienie ok. Została kwestja wyregulowania zapłonu a bardzo tego nie potrafie na słuch
cześć. Tez mam favoritkę z 91 na gazie i muszę powiedzieć ze kazda skoda to troszeczkę inna historia. moja najlepiej sprawuje się na swiecach NGK dobrane pod temperaturę silnika. Champiomn odpada(13litrów i czsem skoki obrotów). Spalanie max to 11l zimą/9latem, dodam ze zapłon ustawiony na słuch po wcześniejszej regulacji lpg na 12stopni(według książek...
czym go regenerowałeś, sprawdź najpierw zapłon tzn kąt wyprzedzenia zapłonu, ustawiałeś dawki na słuch czy jakąś sondą afr, colortune, kolor świecy
Witam. Mam pytanie czy ktoś poradzi mi jak ustawić zapłon w Quadzie bashan z silnikiem Loncina 150. czasem strzeli sobie w wydech wiem, że to za wczesny zapłon korygowałem na słuch ale bez większej różnicy. Są jakieś znaki do ustawienia? Ustawić iskrę w górnym maxymalnym położeniu tłoka? Dodam, że układ zapłonowy elektroniczny, cewka zapłonowa nie znam...
Posłuchaj wkońcu kolegów i opóznij ten zapłon napewno ktoś ustawiał na słuch
Poczytaj jak prawidłowo powinna się zachowywać sonda bo tego nie wiesz. Jak poprawnie ustawić zapłon też poszukaj, na słuch to sobie możesz szukać dziur w wydechu.
Jeżeli mogę się wtrącić,to bez stroboskopu nie ustawisz zapłonu można na słuch a to trzeba mieć praktykę, gazu nie ustawisz jeżeli nie będzie prawidłowy zapłon i bardzo prawidłowa regulacja zaworów wtym wypadku czeka cię zakład naprawczy i strata pieniędzy,najlepiej pokazane było to w "USTERKA''wTVN. Powodzenia i pozdrowienia wiesławP
Jeżeli jest możliwość odpalenia samochodu odpa rozgrzej silnik i dopiero kreć tzw. na słuch
Witam Państwa... Dawno nie odzywałem się bo od pół roku zapomniałem o moim problemie ale od początku. 6 miesiecy zakupiłem cały zestaw do wymiany rozrządu tzn - (paski, rolki, pompe, amortyzator napiecia paska klinowego). Szykowełem sie do pełnej wymiany (niestety napięte terminy letnie u mechaników uniemożliwiały mi to). W pewnym czasie zaczęłem zauważać,...
przerwe ustaiw sie przy rozwartym na max styku. A zapłon mozna ustawic na słuch . Tzn krecisz silnikiem w prawo i słuchasz w którym miejscu jest takie charatkerystyczne cykniecie. Przy tym ukąłdzie to moze byc nawet minimalnie przed górna kreską na rozrządzie. A drut oporowy to ten od zasilania idzie z prawej strony cewki i idzie z tyłu silnika nak...
Czasami wśród starców i kolekcjonerów bywa taki problem "jak samodzielnie wymienić pasek rozrządu w Polonezie". Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Problem z wymianą tego paska polega właściwie tylko i wyłącznie na odkręceniu tej nieszczęsnej, zapieczonej śruby na wale, 38 mm. Wieki temu, patrząc na tych kretynów w warsztacie, którzy męczyli się z moim...
Witam Wszelkie sposoby zawiodły więc pytam na forum. Wolne obroty są tylko jak śruba od mieszanki jest całkiem wkręcona. Przy wykręcaniu obroty spadają i w końcu silnik gaśnie. Gaźnik wymyty, przedmuchany, nowe uszczelki itp. Zapłon ustawiony na słuch i też raczej ok. Auto wchodzi na obroty i całkiem nieźle jedzie, tylko czuć niespalone paliwo. Czasami...
Ustawiłem na oko tak żeby znaczki na obudowie były w równej linii ale nie wiem czy to jest właściwie, można kręcić w dużym zakresie (~45*) aparatem zapłonowym a silnik nie gaśnie.Podejrzewam,że złe ustawienie zapłonu było powodem dużego spalania lpg. Elektryk powiedział mi, że w starych gratach ustawianie na lampę nie ma sensu tylko na słuch ale nie...
Pomyśl co się dzieje jak ściągasz przewód WN z kopułki. Tym sposobem to tylko narażasz na uszkodzenie cewkę WN i kopułkę. O ile mię słuch nie myli to słyszę że wypadaniu zapłonu towarzyszy charakterystyczny dźwięk. Sprawdź po ciemku czy gdzieś iskra bokiem nie przeskakuje. Świece są nowe, A przewody WN i kopułka ?
W pierwszej kolejności sprawdziłbym czystość filtra powietrza oraz drożność kanałów doprowadzających powietrze do turbiny. Następnie szczelność kanałów, połączeń rur oraz intercoolera pomiędzy turbiną i kolektorem ssącym oraz wydajność samej turbiny(po depnięciu węże za turbem powinny twardnieć). Próba organoleptyczna (węch słuch wzrok): Po depnięciu...
myślę że lepszym sposobem byłby pomiar miernikiem :wink: bo na słuch to mi facet zapłon ustawiał i pomylił się tylko :wink: o jakieś 20 stopni i twierdził że mam silnik skończony :lol:
witam mam problem ze swoim audi 1.9 kupiłem go jako uszkodzonego nie zpalał stanął w mieście i tyle wystarczyło żę ustawiłem zapłon na kopułce i silnik pracuje tylko jest problem ustawiam na słuch zapłon i na efekty i ustawiłem jak najlepiej można było ale czasem szczeli z rury dymi strasznie (uszczelniacze?) oleju nie bierze tak dużo ale po kupnie...
witam ad sigi Lampą sprawdzamy zapłon, a ustawiamy aparatem - prawda Variag. Prawda. Ale jest jeszcze najprostszy sposób. Ustawiamy wał na punkt na rozrządzie, wstawiamy aparat zapłonowy ustawiony na zapłon na 1 cylinder i próbujemy uruchomić silnik. Po kilkunastu sekundach jeśli nie zapali a mamy dość długie kable zapłonowe zmieniamy kolejność zapłouu...
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Da się ustawić,dawniejsi mechanicy potrafili ustawić zaopłon na słuch,problem w tym że owi już dawno mają słuch przytępiony. Pozostaje więc tylko lampa strobskopowa. Ustawia się na 6st przed ZZ
Najpierw by się pasowało przyglądnąć cz są jakieś błędy,nastepnie parametrom pracy,to już nie są silniki do naprawy na słuch tak to można było w Maluchu zapłon próbować ustawiać.
sprawdzałem komory przed założeniem głowicy siedziały twardo może że jakimś cudem się obluzowała ale wątpię. Na mój słuch to tak jak by wtryski dzwoniły . nie mam lampy do diesla. a jeszcze dopiszę że jak opóźniałem zapłon to dziwne wibracje dostawał i wcale lepiej nie pracował Dodano po 50 jakby delikatnie pływał to fakt! Dodano po 4 dzięki wszystkim...
Nastawnik to urządzenie zamieniające sygnał elektryczny z pedału na mechaniczne położenie listwy sterującej dawką paliwa, może być zacięty zatarty. Pisałeś wcześniej że silnik kopci, pytałem na jaki kolor kopci, Biało czarno czy niebiesko. Spaliny mają ostry gryzący zapach, czy raczej Słodkawą nutę sadzy? Jak silnik wchodzi na obroty, miękko, czy klekocze...
Chodzi mi o to że znak na kole pasowym jest widoczny ,ale na kole zamachowym nie ma i to jest właśnie dziwne robiłem już nie raz rozrząd i zawsze były znaki a do tego ten otwór w skrzyni jest jakiś mniejszy niż innych samochodach, przeważnie jest taki plastikowy na klucz który od razu widać a w tej skrzyni jedyny otwór znajduje się tak jakby pod króćcem...
Więc tak, przełącznik po przekręceniu zapłonu da się ustawić na trzy pozycje, przekręcam zapłon i: 1. migająca kontrolka (auto po przekroczeniu 2000 obrotów przełącza sie automatycznie na gaz) 2. jedno wcisniecie, kontrolka pali się, (od razu odpala na gazie) 3. drugie wcisnięcie, kontrolka nie pali się ( auto odpala na benzynie) Sytuacja: Podjezdzam...
No to możesz mieć zapłon przestawiony i od tego trzeba by zaczynać. Jak ustawić kąt zapłonu? Nie wiem czy sobie sam poradzisz ręcznie jak tego wcześniej nie robiłeś i najlepiej to ustawić na lampie, ale zanim dasz do ustawienia sprawdź aparat zapłonowy. Można poluzować śrubę mocowania aparatu zapłonowego(ale delikatnie tak aby można było obracać aparatem)...
Jak jadę i puszcze gaz jedzie równo. Jak przyspieszam jedzie równo. Jak jadę i dodaję minimalnie gazu to szarpie (zarówno na PB jak i LPG). To jest jedna rzecz co mnie wnerwia. Zapłon wyreguluj, tylko nie na słuch czy oko. Lampa stroboskopowa i do roboty. Jeżeli nie masz to w każdym warsztacie zapłacisz 10 lub 20 zł.- zależy od regionu Polski. :D
Nie została poruszona kwestia rozrządu, warto by ponownie(taaaa sprawdzałem... jest ok - a nawet nie zajrzał) to sprawdzić u innego mechanika. Ciężki zapłon i nie spalanie mieszanki to typowe objawy źle ustawionego rozrządu, nie daj jeśli jeszcze odwrotnie wałek ustawili Zgodzę się z przedmówcą, rozrząd do sprawdzenia i kąt do ustawienia. Mnie to już...
Jak mi jeden mechanik ustawił zapłon zgodnie z książką to silnik był zamulony na maksa,dopiero jak ustawiłem na słuch to silnik odzyskał wigor.Byłem u kilku gazowników i każdy twierdził że instalacja jest założona poprawnie.
mam taki sam silnik ale niewystępuje umnie samozapłon napisz czy ten samo zapłon masz na gazie czy na paliwie, po pierwsze gażnik ci leje zalewa czarny dym z rury regulacja składu mieszanki śróba regulacyjna z góry przez filtr powietrza , świece przerwa 0.7 , przerywacz dobre platynki niewypalone 0,40 nowy 0,45mm , przedewszystkim kable WN , zapłon...
Witam Potrzebuje pomocy bo sam już nie dam rady. Nadmieniam, że przestudiowałem wiele tematów w tym zakresie i nic mi nie podpasowało. Pacjent to Mitsubishi Colt z 1991 roku, fabrycznie silnik 1,3 (4 cylindry) na gaźniku i zapłon na cewce. Po swapie silnik 2.0 V6 (6 cylindrów) z Galanta i zapłon "z komputera". Problem polega na "martwym" obrotomierzu...
Wg. mojej skromnej wiedzy byłego posiadacza 126p to akumulator nie ma tu nic do "gadania". Trzeba sprawdzić najpierw gaźnik. Nie pamiętam jak się ustawiało zapłon ale trzeba sprawdzić, czy jest podawana dobra iskra. Gaźnik czyli wolne obroty i skład mieszanki - to zawsze ustawiałem na słuch i na badaniach technicznych przy przedłużaniu dowodu rejestracyjnego...
trochę pływał jak sprawdzałem ale był ustawiony na ok 10 ale przestawiałem na słuch Dodano po 3 Niestety jak sprawdzałem nie zmostkowałem nawet nie wiedziałem że trzeba. Pozdrawiam
Witam mam problem z golfem 1 rocznik 1978 samochód po remoncie silnika nie ma mocy kompresja 10 wiec na ten rocznik jest jak najbardziej dobra.Zawory po dotaraciu ,głowica planowana , panewki wymienione, pierscienie wymienione,uszczelniacze wymienione ,bez obciazenia silnik wkreca sie jak szalony dac mu obciazenie na 3 biegu pod górke nie ma siły podjechac....
Ewidentnie zapłon. Spróbuj ustawić zapłon manualnie (na słuch) lekko w prawo.
Witam Wczoraj zamontowałem ( w profesjonalnym serwisie ) CB w aucie jak wyżej. Trochę kłopotu było z zamontowaniem anteny - w końcu kazałem zrobić otwór w masce silnika ( jedyny stalowy element poszucia karoseri ) Instalator uprzedził mnie że silnik w czasie pracy trochę zakłóca odbiór, ale po właczeniu filtra stuki się minimalizowały. Więc ustalilismy...
odezwał się wielki mechanik i znawca co potrafi napisać o zaworkach i niby regeneracji za 900zł jeśli chodzi to ta pompa jest typowo mechaniczna tylko z przyspieszaczem zapłonu i jeśli ma za późny zapłon to i tak wedle twoich opowieści zużywa się zaworek który i tak jest zwyklym elektyrozaworkiem (inaczej elektromagnesem) można ustawić ten samochód...
Wymieniłem czujnik halla, ori bosha za 320zł... ale to nei koniec Zamontowałem wszystko cacy, ustawiłem zapłon po parametrach w VAGu na czas wtrysku ok 1,5ms dla monotronica i troche na słuch (tak jak ostatnio, wtedy było dobrze), ale jest problem. Jak płynne wkrecam go na obroty, to działa dobrze. Jak z jałowego dam mu w pedał, to do ok 1800tyś obrotów...
kolego najlepszym rozwiązaniem Twojego problemu jest odwiedzenie serwisu (koszt ok 100-150zł) . możesz mieć nieszczelności w instalacji. Jeżeli taka opcja Ci nie odpowiada, to sugeruje sprawdzić filterek gazu, który znajduje sie pod elektrozaworem. sugeruje również wymienić filtr powietrza oraz świece. Jeżeli objawy nie ustępują należy sprawdzić ustawienie...
Witam ponownie Jestem już po trzech dniach zmagań i oto wyniki. Jak na razie nie udało mi się wyeliminowac usterki. Zaobserwowane objawy: Gdy przychodzę i włączam zapłon po nocy (czyli temp. mniej więcej 18st.)świecą się światła mijania i mrugają kierunkowskazy. Na desce pojawiają się komunikaty: - FFC not comunicating - RFC not comunicating - czasami...
Witam! Mam problem z Vectra A 1.6 (c16nz) + LPG BingoM (uruchamianie na benzynie, przełączanie po obrotach). A mianowicie po nocy bardzo trudno jest ją uruchomić. Dopiero za 6-7 razem odpala. Gdy już raz zapali to następnie przez cały dzień nie ma większych problemów z odpaleniem, czasami troche dłużej pokręci ale da się przeżyć, najgorzej jest po nocy....
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
ustawić zapłon słuch protetyk słuch szkodliwy słuch
document print generator impuls tyrystor głośnik cichy dziać
elfon optima mikrokomputer cobra1
Marantz SA-11S2 nie odtwarza płyt SACD – przyczyny, diagnostyka, laser 650 nm, firmware Koła aluminiowe 215/40 R17 – bezpieczeństwo, homologacja, dobór felg i opon