Witam, proszę o pomoc, dostałem opryskiwacz spalinowy, silnik chiński ale z czasów komuny ma około 20 lat ale jest jak nowy tylko ktoś oberwał kable. Na zdjęciu przedstawiłem jak wygląda aparat zapłonowy, jest on z przerywaczem, nie mam pojęcia do czego te kable, moim zdaniem do jakiegoś wyłącznika ale nie chciałem kombinować żeby nie spalić jakiś cewek...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr
Niestety rzeczony temat nie został pozytywnie rozwiązany. Mało jest tam informacji przydatnych djxjano. Choć kto wie? Przydałoby się więcej wiedzy o silniku. Zdjęcia. Może jakaś dokumentacja. Coś mi się nie zgadza. W temacie z linku autor pisał o pojemności 50 ccm. Tutaj djxjano pisze o 3.6kW mocy. Może to różne silniki. Nie wiadomo jaki zapłon ma silnik...
Roto-King H2TA46 Silnik dwusuwowy. Zapłon z przerywaczem i kondensatorem. Gaźnik pływakowy.
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. To ty mało widziałeś. Teraz królują zapłony bezstykowe. Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna. W samochodach od 20 lat regulacji nie ma bo tym zajmuje się sterownik...
Jeśli zapłon się opóźnia ze wzrostem obrotów to jest problem. Natomiast jeśli zapłon przyspiesza to jeszcze sprawdź w jakim stopniu. Zapłon powinien przyspieszać o kilkanaście stopni wraz ze wzrostem obrotów, wtedy silnik pracuje wydajniej. I mylisz się, że w silniku dwusuwowym zapłon nie powinien być przyspieszany, jak najbardziej powinien i jest....
Dyskusja przerodziła się w dyskusję o wyższości MZ nad WSK (może to moja wina bo nie potrzebnie opisałem całą kwestię), a miała być o prostym i niezawodnym zapłonie do silnika dwusuwowego. Może faktycznie ten zapłon z pilarki będzie w stanie wytworzyć iskrę przy małych obrotach na starcie. A czy inne urządzenia (kosiarki, silniki do motorówki i inne...
W motorowerach chart był stosowany zapłon elektroniczny. W necie szukaj schematów do silników dwusuwowych (syrena, trabant...). Powinieneś coś podpasować.
Witam mam podobny problem Chcę zastosowac zapłon do silnika mojej konstrukcji jest to silnik boxer 4 cylindrowy dwusuwowy Jak najłatwiej podłączyc zapłon od 126p Jestem mechanikiem i nic nie rozumiem z elektryki prosze o szybkie rozwiniecie tematu
Czy możesz podać jaki to jest zapłon i jak jest podłączony? Czy jest dostosowany do silników dwucylindrowych, dwusuwowych? Czy są dwie cewki zapłonowe jak w platynkach czy może jest tylko jedna, ale dwubiegunowa? Daj zdjecia reszty układu zapłonowego.
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Witam. Jak poprawnie ustawić zapłon w takim silniku (prawdopodobnie Tecumseh mv100 - dwusuwowy) (taki sam jak w kosiarkach, a ten mój jest zamontowany w małym silniku do łódki - zaburtowym). Zapłon jest na przerywaczu, umieszczony razem z cewka pod kołem magnesowym. Dźwignia obrotów, suwakowa. Połączona tak ze przy dodawaniu gazu obraca podstawkę z...
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Silnik 1583-B jest silnikiem dwusuwowym, ma zapłon z przerywaczem i kondensatorem. Silnik ma dźwignię przyspieszacza zapłonu? Gaźnik z membraną? Ważne jest prawidłowe ustawienie przerywacza, zapłonu, stan kondensatora. Uszczelniacze wału, szczelność misy korbowej, uszczelki gaźnika i króćca połączeniowego. Wyłącznik zapłonu sprawny?. Może kabelek, idący...
Mam pytanie czy podejdzie jakiś inny moduł do quada polarisa 350 / silnik dwusuwowy/ . Moduł ma wyjście na 5 przewodów i tak 1-Masa 2-cewka zapłonowa WN 3-gaszenie 4- dwa przewody od cewki ładującej moduł CDI. Zapłon nie posiada impulsatora.
Z przerywaczowym nie byłoby tak łatwo W moim silniku nie mam przerywacza, zapłon jest elektroniczny -moduł nie stanowi żadnej blokady jest to silnik z lat 90-tych.
a zapłon w pilarkach "jakoś" się ustawia? Robiłem już kilka silników dwusuwowych, w motocyklach itp, i jakoś bez stroboskopu się obyło, ale w pilarkach jestem zielony
Ja swój silnik wywaliłem w kąt bo cewkę mam zepsutą i coś jeszcze miałem nie tak. Jak by się uparł to na pewno by znalazł jakąś inną cewkę tylko znów ustawiaj zapłon ;) Jak by coś mogę ci sprzedać dobry rozrusznik i resztę części za parę groszy...
:ninja14 - po co mieszasz silniki czterosuwowe z dwusuwowymi? :pachnies - bzdury piszesz. W silniku dwusuwowym przypada jeden zapłon na jeden OWK - 360'. Czyli jeden obrót - jeden cykl pracy. Jak to dwusuw. W jawie masz da cylindry przestawione o 180 stopni, czyli na jeden OWK przypadają dwa zapłony, co pół pełnego OWK. :Qiupherum - możesz tak zrobić....
Po pierwsze to silniki diesla dwusów posiadają zawory, wałek rozrządu i kanał w gładzi cylindra, dwusów to nie jego budowa tylko ilość cykli na zapłon. Proponuje poczytać i to sporo.
Silnik dwusuwowy może działać w obie strony, uzależnione jest to od ustawienia zapłonu. W kosach zapłon jest ustawiony na stałe i nie ma możliwości jego przestawienia. Jeżeli go uruchomiłeś, to działa w tę właśnie stronę, czyli w prawo.
Myślę, że kol. glacat y miał na myśli to że zapłon i koło jest z kosiarki dwusuwowej. Poczekajmy, co ma do powiedzenia, autor tematu. Autor pisze o jakimś urządzeniu, które dostał od mechanika naprawiającego kosiarki, ma ono poprawić iskrę, ciekawe co to jest?
(at)carrot Pierwsze silniki dwusuwowe o zapłonie samoczynnym to chyba traktor Lands Bulldog. Tyle ze to niskoprężny silnik z gruszka żarową. A takim prawdziwym dieslem - dwusuwem już wysokoprężnym to traktorek jednoosiowy Dzik ?
Oto i cała przyczyna, w silniku dwusuwowym nie ma zaworów, tylko okna w cylindrze. To wyszczerbione wycięcie to właśnie okno. Jeżeli jest wyszczerbione to część zassanej mieszanki ucieka do wydechu, lub jest cofana do gaźnika. Niestety cylinder do wymiany. :( Przy zakładaniu nowego cylindra zablokuj wał w położeniu GMP,ponieważ obrócenie wału podczas...
Cudów nie ma.... a zaworek pływaka sprawdzony?? , czy po tych 2 sekundach jak zgaśnie i szybko wykręcisz świecę to iskra jest??. Świece jak zaleje benzyna z olejem to wymieniasz na nową , czy jakoś inaczej do życia przywracasz? Kijowo się komuś pomaga jak świecę z fiata 126p wkręca do silnika dwusuwowego, to nie jest świeca do tego typu silnika....nie...
uwierz mi że nie przesadzam :-) Nie przesadzasz ale bajki piszesz. to nie bajki, silnik dwusuwowy Rotaxa, 125 pojemności, zapłon składa się z cewki, modułu elektronicznego i czujnika na wale. sport kartingowy profesjonalny, proszę nie mylić z "halówką". i proszę uprzejnie ludzi nastawionych na hejt o powściągliwość w wypowiedziach. Ja tylko pytam jako...
Witam, w Simsonie tym sprawdzone jest teoretycznie wszystko, mimo to motorek ma problem z utrzymaniem obrotów, ciężko się "wkręca" i czasem zalewa świece. Iskra jest, cewki w porządku, gaźnik ok, klin na kole magnesowym nowy, ustawiony zapłon, generalnie wszystko co wiem na temat silnika dwusuwowego jest w porządku. Zastrzeżenia mam tylko do koła magnesowego,...
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
Włączę się do dyskusji. Wspomniałeś o przestawieniu zapłonu i że hałas się przesunął na inny zakres. Opiszę sytuację z którą się spotkałem w dwucylindrowym i dwusuwowym silniku do łodzi motorowej. Silnik po remoncie. Pierwsze odpalenie silnika na mazurach i nie wiadomo gdzie się kryć, hałas taki jakby się w nim beczka ze śrubami obracała. Oczywiście...
Witam Poniższe zdjęcie przedstawia fragment płytki modułu zapłonowego spalinowego silnika dwusuwowego. Może wie ktoś co to za elementy są te zaznaczone na czerwono ? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/8696818200_...
mozna wystarczy go pokręcić w drugą stronę. Tylko ustawienie zapłonu wtedy będzie niewłaściwe. Żeby dobrze chodził w drugą stronę trzeba by zapłon przestawiać Można tez dorobic drugi przerywacz (czy inny czujnk na podstawie którego wyzwalany jest zapłon) z zapłonem ustawionym do pracy w drugą stronęi przełączać przerywacze przy pracy do tyłu.. ;)
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Jeżeli jest to silnik dwusuwowy to spora szansa, że jest to problem ze źle ustawionym zapłonem. W takich przypadkach silnik dwusuwowy bardzo łatwo odpalić "do tyłu".
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Trabant z dwusuwowym silnikiem - wszystko co potrzeba do zastosowania w "MZ". Dodatkowo cykl artykułów p. Stefana Roguskiego, min. w Radioelektroniku i EDW.
Ponieważ widzę pewne niedowierzanie co do istnienia takiej konstrukcji, to zamieszczam dokument pochodzący z mojej prywatnej poczty. Niestety strona opisująca działanie układu od dawna nie istnieje. Początkowo układ powstał jako ogranicznik maksymalnych obrotów silnika z zapłonem CDI. Potem powstały kolejne wersje, które umożliwiały zmianę wyprzedzenia...
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
ANE TECHNICZE wg. opisu producenta - silnik dwusuwowy chłodzony powietrzem (chromowany cylinder) - moc 4,5kW 5,3kM - pojemność skokowa 43cm - zapłon elektroniczny - rozruch ręczny linka - max obroty ostrza 8000 obr/min - płynna regulacja obrotów z blokadą - automatyczne sprzęgło odśrodkowe - waga 4 kg Co do wagi to absolutne minimum rama, 4 koła, silnik...
W starych silnikach spalinowych, jeszcze zanim wynaleziono świece zapłonowe, stosowano powszechnie zapłon za pomocą rurki żarowej. Wygląda to tak, że do głowicy wkręcona jest przewiercona śruba z wystająca na zewnątrz cienkościenna rurką, najczęściej stalową, o długości kilku centymetrów. Mały pomocniczy palnik/lampka podgrzewa tę rurkę do temperatury...
A dlaczego Syrena jak schodziła z obrotów to robiła tak: "pum pum purumpum"? :roll: Odpowiedź prawidłowa brzmi: bo nie w każdym suwie następował zapłon paliwa. Dlaczego? Taki urok silnika dwusuwowego gaźnikowego z przepływem mieszanki przez objętość pod tłokiem. Dodano po 4 A dlaczego Common Rail nie klekocze? :roll: Choć wiem, że to "pytanie retoryczne"...
Mr.K - mądrego, to aż miło poczytać... Chyba każdy wie, że maluch nie miał obrotomierza. Ale wystarczyło sie przejść do dowolnego sklepu motoryzacyjnego, by można było dobrać kilka modeli. Impulsów NIE BIERZE się z "plusa" cewki. Wręcz odwrotnie. Bo cewka ma zasilanie na STAŁE podczas pracy silnika, a przerywaną masę. Jedna iskra na jeden obrót występuje...
Pomiar kompresji, zmiana świecy i ewentualnie sprawdzenie ustawienia zapłonu lampa stroboskopową. Zasady sprawdzania takie same jak w każdym silniku dwusuwowym, ale nie wiem ile wynosi wyprzedzenie zapłonu w tym wynalazku. Może gdzieś znajdę to powiem Ci jaką ma wartość. Istnieje możliwość, mała ale zawsze, że przekręcił się czop wału w korbowodzie...
Witam Przedstawiam schemat modułu zapłonowego spalinowego silnika dwusuwowego. Schemat nie jest mojego autorstwa, znalazłem go w sieci... Chciałem zapytać o warystor VR1. 976436 Jak wiadomo element ten ma za zadanie chronić układ w którym go zastosowano przed przepięciami. Tzn. w przypadku dużego wzrostu napięcia zmniejsza się jego rezystancja przejmując...
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
Fajnie. Zdjęcia sporo pomogły. A schemat super. Cewka w niebieskiej izolacji (widać, że nie oryginalnej) jest coś pokombinowana. Dobrze by było to sprawdzić zdejmując ostrożnie tąże izolację. Widać, że ktoś się znęcał nad kabelkami. Trzeba to sprawdzić i poprawić połączenia: Lutowanie + koszulki termokurczliwe. Trzeba przeprowadzić porządne pomiary...
Ale te rzeczy NIE SĄ przystosowane do pracy ciągłej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... Tak ciężko to zrozumieć??????????????????? Adaptpwane do takiej pracy będa się przegrzewać, przebijać... Skoro lubisz grzebać w "tych rzeczach" (ździwisz sie bo ja też - zajmuję się restauracją zabytkowych motocykli) to wyjaśnij moje watpliwości z...
No to przyspieszalem mu zaplon kilka razy - az do 6,5 - 7mm przed 'ZZ' tloka i dopiero wtedy zaczal jezdzic 48 - 50 km/h i ani razu nie 'odkopnal pedalami' przy zapalaniu, ani nawet nie 'kichnal w gaznik' - czyli '7mm przed ZZ' jest w nim dobrze ustawione do benzyny '95 Okt'. - idealnie teraz chodzi i ma idealne wolne obroty. Chyba coś nie tak masz...
Aprilia RS 50 z 95 roku,silnik Minarelli AM5,dwusuwowy,jednocylindrowy,chłodzony cieczą. Zapłon jest realizowany przez moduł CDI oraz czujnik położenia wału. Cylinder seryjny,gaźnik został wyregulowany,po prostu po założeniu wydechu zaczęła się wkręcać do 12 tyś obr,wcześniej do 9 tyś się kręciła. Musiałem także wymienić świecę z powodu wyższej temperatury...
Niezły Fake ten moduł. Nic dziwnego że kopniak obijał, bo punkt zapłonu występował przy maksymalnym wyprzedzeniu. Nie ma co kombinować z modułami tuningowymi, do silników dwusuwowych, ponieważ one mają stały punkt zapłonu. Szukaj modułu do Baotiana 4T z taką samą wtyczką 6-pinową. W żadnym wypadku moduły z kostką 5-pinową, które są przeznaczone do dwusuwów....
Śledzę ten temat, bo jest ciekawy jaka będzie konkluzja. Ja na postawie tych danych, które tu padły jej nie znam. Piszę dlatego, bo kiedy byłem piękny i młody, czyli dawno temu, spotkałem się z podobnym (ale nie do końca) przypadkiem. Silnik do łodzi, dwucylindrowy, dwusuwowy, zapłon magneto z dwoma cewkami. Problemy: trudne uruchomienie, niepełna moc...
no tak,ale jak zapłon następuje w chwili 1 i 4 cylinder oraz 2 i 3 to paliwo musi być podane w tym samym momencie Masz tam silnik dwusuwowy? Myślę że w takim przypadku zaoszczędzili by na przewodach pomiędzy każdym wtryskiwaczem a ECU i na każdej sztuce byli by jakieś 2 metry do przodu (trochę to wyjdzie przy masowej produkcji) - myśląc po Twojemu....
moze po krotce opowiem historyjke na temat wyprzedzenia zaplonu w silniku motocykla dwusuwowego. Otoz mowa o WSK 175. Przez przypadek ustawilismy mocne wyprzedzenie zaplonu i silnik na wolnych obrotach chodzil doslownie jak 6-ciosuw ale jak poruszalo sie manetka i w pewnym momencie udalo mu sie zlapac wysokie obroty to doslownie glowe urywalo od przyspieszenia....
Gaśnięcie po nagrzaniu, to objaw zacierania silnika. Ten jest dwusuwowy czy czterosuwowy? Po nagrzaniu może też się psuć układ zapłonowy. Szczególnie podatne będą wynalazki z elektroniką. Kondensator zapłonowy też może być podatny na wysoką temperaturę. Słabnie izolacja w kondensatorze, słabnie izolacja kabla WN i fajki. Musisz zaobserwować czy po zatrzymaniu...
Witam! Poszukuję informacji, z czego można by było zaadoptować elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa 350- silnik dwusuwowy, dwucylindrowy, tłoki chodzą na zmiane. Widziałem w necie filmik z zapłonem np. trabanta. Ma ktoś jakieś info na ten temat? od jakiego dokładnie modelu trabanta musi być cały układ, bo jak wiadomo przeważnie każdy trabant...
(at)TREPAZyt Regulator obrotów chcesz podłączyć czy zwykłą skuterową manetkę ? Podejrzewam że to drugie, więc w czym jest problem ? Śrubokręt w łapki, odpinasz linkę od silnika i wpinasz tą z nowej manetki. Kup sobie taką z wyłącznikiem zapłonu by gasić silnik bez zsiadania z roweru.
Witam Pytanie/Prośba z serii nietypowych: Otóż przerabiam w silniku zaburtowym do łódki ładowanie na znacznie mocniejsze. Wymaga to niestety pozbycia się oryginalnego zapłonu CDI, gdyż muszę wyrzucić cewkę spod koła zamachowego. Zamiast tego montuje zapłon działający w klasyczny samochodowy sposób (przerwa na masie). Mam już dwie samochodowe cewki (silnik...
A co ty sie chcesz z tą kosiarką tak pieścić? Jest sens? Przecież ten gaźnik jest banalnie prosty. Śrubka lub dwie do regulacji. Jej zasady znajdziesz w keżdej książce poświęconej silnikom dwusuwowym lub motocyklom. Zresztą w internecie też jest tego trochę. Choćby: www.forum.motocyklistow.pl Jeśli jest tam tylko cewka pod kołem magnesowym, to najprawdopodobniej...
Witam, posiadam silniczek zaburtowy Johnson 4km (sea horse), silnik jest dwusuwowy. Mianowicie przy ostatnim pływaniu silnik chodził lecz po może kilometrze, nagle zgasł , spadł z obrotów do zera, myślałem że brakło paliwa , jednak nie. W tej chwili podczas próby odpalania, silnik raz na jakiś czas mocno strzeli w wydech i tyle. Co sprawdziłem : - świece...
Mam Kosę NAC już 3 sezony i odpukać nic się nie dzieje,ale przedstawię Ci perypetie z moją husqvarną...była 4 razy w servisie i za przeproszeniem gu...o się znają,z moją piłą od nowości było coś nie tak, pluła paliwem przez tłumik ,często gasła a odpalenie jej to była loteria ,jak już chodziła to nie miała swojej mocy ,albo falowała.Po 2 sezonach mordęgi...
Witam, czy jest możliwe przerobienie silnika MZ 250 na silnik średnioprężny? Zamiast świecy wstawić gruszkę żarową o odpowiedniej pojemności, dorobić wtryskiwacz, pompę etc. Czy to zadziała? Może ktoś już tak robił? Nie ma to do czegoś służyć, ma to być działający model silnika średnioprężnego. Nie bardzo rozumiem o co Ci Chodzi ? Domyślam się że chodzi...
Witam , jestem w trakcie uruchomienia silnika STIHL TS 360 . Silnik dwusuwowy , gaźnik Tillotson HL-327D. Silnik 3 kw, ma problem z odpaleniem. W silniku kompresja prawidłowa / ok 6 bar./ Po uszczelnieniu komory korbowodu paliwo jest prawidłowo zasysane / podciśnienie sprawdzone/. Iskra na świecy wyraźna niebieska /świeca podmieniana/ Gaźnik po wymianie...
Oczywiście, że pisałem o WSK 125. A wątek dotyczy WSK175, więc szkoda że jeszcze nie napisałeś o jakiejś pile spalinowej itd. Bo też ma silnik dwusuwowy. gdy publicznie robi kolega ze mnie głąba Skoro sam się wystawiłeś na strzał? Milczenie jest złotem. Oczywiście, że pisałem o WSK 125 Tak, motocykl żużlowy. Przy zużytych pierscieniach, nie było sensu...
Tyrystor sie zatka kiedy przestanie przez niego płynąć prąd czyli kiedy kondensator sie rozładuje. Przetwornica powinna chodzić powyżej 20 kHz w przeciwnym razie może piszczeć. Jeżeli chodzi o to czy ma być sinus czy prostokąt to w tym wypadku chyba jest bez większego znaczenia. Nie wiem z jakim wypełnieniem pracuje ta ze strony a nie mam oscyloskopu...
Podejrzewam że najlepszym rozwiązaniem będzie zakup silnika w pierwszej kolejności. silniki od WSK wydają się proste ale ja bym się na to nie porywał. Większość dostępnych na rynku wtórnym ma za sobą spotkania z szerokim gronem domorosłych naprawiaczy. Dostępne na rynku rzemieślnicze części gwarantują zajęcie do końca życia projektu ;-). Zapłon z przerywaczem...
Witam Chciałbym sobie zamontować w skuterze obrotomierz analogowy lub cyfrowy ( w przypadku tej drugiej opcji - oparty na wyświetlaczu 7-segmentowym lub LCD). Szukałem na forum ale nie znalazłem nic co by odpowiadało. Silnik dwusuwowy z elektronicznym zapłonem ( max obroty jakie kręci silnik to ok 14 tys.) Dlatego bede wdzieczny za schemacik lub link...
Cewka zasilająca CDI do przewinięcia. Zwykłym woltomierzem nie zmierzysz napięcia zasilającego CDI. Potrzebny miernik który wskazuje napięcie szczytowe lub ew. oscyloskop. Ponadto cewkomoduł PVL posiada dodatkowo ogranicznik napięcia zasilającego, ale za to gaszenie silnika poprzez zwarcie impulsatora do masy. W kwestii obrotów biegu jałowego zależy...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
No tak - ale niezależnie od tego co piszecie, Trabant w dwusuwie ma 26 koni, a nie 50 jak w sei czy matizie - a to jest wg mnie jednak zawrotna różnica! Auto jest na gaźniku, ale czy da się to tak wszystko pozapinać, skoro w Trabancie jedyna elektronika to elektroniczny zapłon (zamontowałem go dla świętego spokoju - bo platynki dawały mi w kość). Myślę...
Ale cykl zapłonu w fiacie 126p jest co dwa obroty bo jest to silnik 4T, gdy w pierwszym cylindrze następuje zapłon w drugim jest ssanie i nie możesz w żaden sposób porównywać go do działania silnika spalinowego (tu kolejność zapłonu można zmienić poprzez zmaiane ustawiena pozycji wałka rozrządu). Zobacz na dwusuwowy odpowiednik 126p czyli dwucylindrową...
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie działania modułów AC-CDI w silnikach czterosuwowych (4T) a dokładnie o dobór kąta wyprzedzenia zapłonu (KWZ). Jeżeli konstrukcja stojana w silnikach dwusuwowych (2T) oraz 4T jest taka sama tzn. cewka zasilająca + cewka impulsatora, to skąd moduł AC-CDI "wie" jaki dobrać KWZ? Rozumiem że moduł CDI do 4T ma własny...
Zakłócenia głownie od tranzystora mocy (sterującego cewką) , ale również skok iskry powodował zmiany stanu licznika.Dopiero rozdzielenie częsci cyfrowej od wykonawczej coś pomogło, chodź też zdarzały się cuda Od instalacji elektrycznej raczej zakłóceń nie miałem. Atmega z zewnętrznym kwarcem 8MHz, Tyle pojemności ile trzeba i gdzie trzeba, cały układ...
Albo jeszcze jeden sposób. Dodać programowy filtr w programie. Jak oglądałem przybiegi na zapłonie to czas "szczotki iskry" wynosił około 1,5ms a potem była cisza.
Wyprzedzenie zapłonu, 3 mm przed GMP. To jest kąt statyczny jak rozumiem. Od czegoś trzeba zacząć teraz tylko na jakim wyprzedzeniu się charakterystyka kończy? O gotowej krzywej to zapewne można zapomnieć. Jako że skok tłoka wynosi 65 mm to w przybliżeniu daje nam to 21 stopni, od tego punktu zaczynam wg serwisówki jest to kąt dla 1000obr/min, tylko...
Witam, mam problem z moją MFką, nie mogę sobie poradzić ze stałym zakopceniem świecy zapłonowej, kosiarka świetnie chodzi zaraz po uruchomieniu, natomiast gdy się nagrzeję wskakują mu wyższe obroty i gaśnie. Wykręcam świecę - sadza, więc czyszczę ją dokładnie i uruchamiam silnik który znów chodzi świetnie, ale po kilku minutach znów to samo. Ostatnio...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha...
Witam, mam silnik trabanta 601 z zapłonem elektronicznym. silnik dwusuwowy. niestety nie mam do niego sterownika (czarna skrzynka) zamiast tego chciał bym podłączyć moduł z żuka mam H161, GL118 http://obrazki.elektroda.pl/6688086400_1... na stole podłączyłem układ powyższy (z rezystorem bo testowałem go normalnie zwierając do masy. Rezystora...
Kolega zechce doprecyzować, jaki silnik jest odpalany. Bo tylko wiadomo, że Hondy. Jest to silnik dwu czy czterosuwowy? Zamiast gaźnika, lepiej użyć samostartu niż lać paliwo do dolotu (w dwusuwie lepszy będzie plak, ze względu na smarowanie). Stary sposób motocyklistów, gąbka nasączona paliwem/mieszanką, przytknięta do dolotu. Najlepiej przez metalową...
Rezystancję impulsatora mierzysz w ten sposób, że odłączasz kostkę łączącą z modułem zapłonowym i mierzysz rezystancję impulsatora. Hexagon miał silnik dwusuwowy i inny rodzaj zapłonu. Skąd mamy wiedzieć co za moduł (od czego) został założony wraz ze swapem silnika? W czterosuwowych Piaggio stosowano wiele rozwiązań układu zapłonowego.
Witam! Obrotomierze od dużego fiata przerabia się bez problemu na inną ilość cylindrów. Wystarczy zmienić pojemność 1 kondensatora (oryginalnie 220nF - największy kondensator w obrotomierzu). Dla silnika 4 suwowego, 4 cylindrowego ma on wartość 220uF (tak samo dla 2 suwowego, 2 cylindrowego), 4 suwowego, 2 cylindrowego 2 X 220nF (tak samo dla 2 suwowego,...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Do kolegi Winiego: Zmiana oleju z półsyntetyka na półsyntetyk - bez problemu. Z mineralnego na półsyntetyk - bez problemu. Z mineralnego na syntetyk - jeśli w silniczku mineralny pozostawił dużo nagaru, grozi to zatarciem silnika, ponieważ syntetyk rozpuszcza ten osad. Z półsyntetyka na syntetyk - jeśli w silniku półsyntetyk nagaru nie pozostawiał to...
Benzyna podobnie jak inne paliwa ropopochodne jest mieszaniną węglowodorów od lekkich po cięższe (cząsteczki). Te lekkie najszybciej parują, pozostają w zbiorniku te cięższe, które (trudniej parując) trudniej wytwarzają mieszaninę paliwowo-powietrzną w gaźniku (układzie dolotowym), a więc w cylindrze jest utrudniony zapłon takiego paliwa. Niektóre silniki...
... A siedzieć prawie na cylindrach to bardzo dobrze, od razu podgrzewane siedzenie ;) Przełamać silnik przez 2 skrzynie biegów też zdaje się nie realne, więc tak jak już pisałeś najlepsze wyjście to rozrusznik, ale z quada? W qadach masz jeden cylinder zazwyczaj, a w jawie są już dwa, i może nie dać rady. Siedząc na cylindrach bał bym się o swoje...
Witam chciałbym na podstawie wykresu kołowego i wykresów mocy w funkcji prędkości obrotowej wykreślić krzywą optymalnego momentu zapłonu a następnie zaprogramować mikroprocesor ,czy istnieje do tego jakiś sposób matematyczny, silnik dwusuwowy wysokoobrotowy do 12000 obr/min pojemność 80cm z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Nie rozumie dlaczego mam stracić na "zwrotach" w układzie korbowym... przecież napisałem że koło zamachowe będzie profilowane by zrównoważyć siły. Poza tym po rozwinięciu projektu można zbudować taki układ z 4-roma lub 6-cioma magnesami i cewkami. Pierwszy silnik jednocylindrowy miał taki cykl: -napełnianie mieszanką -zwrot-sprężanie jej -zapłon, rozprężanie...
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym opisać problem, z którym mecze się od kilku tygodni. Otóż nabyłem skuter jak w tytule, silnik w tym modelu jest dwucylindrowy, dwusuwowy. W związku z tym posiada zdublowany zapłon firmy Iskra Polrad Made in Slovenija 12v 150W. Już przy zakupie wiedziałem, że nie ma cewki impulsatora. Udało mi się dokupić podobną,...
Zapłon electronic: tendencje do ocierania kołem magnesowym o cewki spowodowane konstrukcją cewek i biciem koła magnesowego, nierównomierne rozłożenie cewek na statorze skutkujące zwiększonymi wibracjami i charakterystycznym "wyciem" zapłonu, zbyt mała średnica centralnego otworu w podstawce w stosunku do średnicy czopa wału korbowego. To wszystko skutkuje...
Znowu pojawiły się problemy z odpalaniem gorącego silnika (denerwującym gaśnięciem po 3 sekundach). Zmniejszenie przerwy pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej znowu pomogło, jednak co zauważyłem zapłon w tym silniku ma zdecydowanie za małą moc. Długość iskry na samym przewodzie WN wynosił ok. 3 mm, to zdecydowanie za mało jak na standardy normalnych...
Jeżeli w tłumiku znajduje się katalizator, to będzie on bardziej obciążony i zacznie generować więcej ciepła W mojej pilarce jest zwykła puszka przelotowa z blachą przykręcaną z zewnątrz, która kieruje spaliny w stronę łańcucha. Swoją drogą zatkany nagarem tłumik był główną przyczyna dlaczego pilarka była tak słaba, że na nowym łańcuchu nie mogła nic...
Witam. Znajomemu spalił się moduł, zapomniał wyłączyć zapłonu na godzinę i moduł się stopił. Mam teraz problem z doborem nowego modułu, Kymco wymyślił kilka wersji i nie wiem który wybrać, w marce Kymco nie siedzę, na szukanie nie mam czasu. To jest moduł DC-CDI do silnika dwusuwowego (stały kąt wyprzedzenia zapłonu, przy czterosuwach jest zmienny),...
Można kupić gotowe moduły DC-CDI, stosowane w niektórych chinolach, cena dość niska bo w granicach 30 zł ale są dość trudno dostępne, nie zawsze wiadomo czy do 2T czy 4T oraz przeznaczone do instalacji elektrycznej 12V. Jest kilka schematów modułów DC-CDI w internecie - wystarczy poszukać. Zawsze trudniej wykonać niż kupić nowy. DC-CDI charakteryzuje...
Zaraz idę do garażu i teraz kojażę o którą śrubkę chodzi. Świeca ma czarny nagar. Na nowej świecy reaguje na gaz normalnie wkręca się na obroty dosyć szybko. Wyprzedzenie zapłonu regulować podstawą iskrownika a nie platynami tak? Dziękuję za rady ide zobaczyć co da się zrobić. Dziękuę. Dodano po 3 Zrobiłem to co poradziliście. I tak, zapłon wyprzedziłem...
W silnikach dwusuwowych długość i pojemność okladów dolotowego i wydechowego ma ogromne znaczenie, o wiele większe niż w czterowsuwach. W skrócie: zmniejszanie długości układu przed przepustnicą przesuwa obroty momentu maksymalnego i mocy maks. na wyższe. Podobnie z wydechem. Jawki 50, Simsony kupowane w polsce w latach 80-tych, nawet ogary 50(typ200)...
Ten skuter to dwusuw więc problem może leżeć właśnie w nieoryginalnym wydechu, który w przypadku tych silników powinien być jak najbardziej dedykowany. Polecam trochę poczytać o dyfozorach w wydechach silników dwusuwowych. Oprócz tego można pokombinować coś z gaźnikiem, ewentualnie wyprzedzeniem zapłonu.
Witam po przerwie. Jestem na etapie kompletowania układu elektrycznego i mam kilka pytań do osób z większą wiedzą niż moja: - czy cewka zapłonowa + świeca z silnika dwusuwowego (simson) będzie odpowiednia do silnika czterosuwowego? - jeżeli nie, to czy wystarczy zamiana świecy? Czy raczej potrzebny będzie komplet: cewka + świeca. - jeszcze jedno, czy...
Na pewno nie masz napiętej linki gazu? Musi być zachowany luz ok. 2 mm na pancerzu, nie może się naciągać przy skręcaniu kierownicą. Podnoszenie obrotów biegu jałowego może być spowodowane zaciąganiem lewego powietrza do skrzyni korbowej silnika, najczęściej poprzez zużyty uszczelniacz od strony zapłonu (ostatnimi czasy to niezwykle częsty przypadek...
Miałem nie pomagać takim co proszą o pomoc ale mimo wszystko wiedzą lepiej no ale..było takich kilku co ewidentnie mieli skopany na przykład program a twierdzili do końca że im tylko czasem sie wywala :-) ale normalnie to pracuje stabilnie. Na dowód tego jak zakłócenia od przełaczania dużych prądów (i to nie tylko od cewek jak pisze dondu bo w tym przypadku...
ustawienie silnika dwusuwowego remont silnika dwusuwowego budowa silnika dwusuwowego
ustawienie kierunku nawiewu algebra boola firmware eeprom
regulator ładowania silnika zaburtowego podłączenie lampy force
Podłączenie dwóch mostków prostowniczych do jednego uzwojenia wtórnego Ładowanie hulajnogi Joyor S5 przy 40%-50% baterii