Czy ktoś wie jakie ma być wyprzedzenie zapłonu
witam Mam silnik od trabanta P601 jednak są tam odłączone przewody od cewek i zapłon 3 przewody od zapłonu wiem jak podłączyć jednak mam jeszcze 4 przewody które należy podłączyć do 2 cewek niestety nie wiem jak. Przewody te wychodzą od takiego czarnego pudełka który znajduje sie po prawej stronie...
Witam. Nie piszesz, co z zapłonem, jak i czy w ogóle silnik pali. Miałem kilka ładnych parę lat Trabanta. Kiedy zapłon jest dobrze ustawiony i nie ma zwarć (np. upływ kondensatorów), to cewka nie powinna się grzać. Sprawdź proszę, czy przy rozwartych platynach nie płynie prąd przez cewkę. Jak płynie,...
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie...
Cześć,mam problem.Musze podłączyć w Trabancie stacyjkę,jednak nie wiem jak. Coś tam coś tam zamontowałem,jednak nie jest tak jak powinno być, bo np podczas wyłączania zapłonu,silnik nie gaśnie. Potrzebowałbym pełny opis podłączenia kabelków do stacyjki :) no i jeszcze wtrące. Jeżeli akumulator nie...
Witam Cóż dodać do wypowiedzi kolegi PREDAT ? Chyba tylko to, że zostawił wypowiedzi (a w szczególności ostatnią!) pod ocenę innych forumowiczów. Kto ma uszy niechaj słucha, a kto ma mózg i myśli, wnioski wyciągnie sam. Jednak moje "wybujałe ego" (:?:), posiadana wiedza oraz umiejętność logicznego...
bo ten oryginalne wiecznie trzeba go ustawiać i raz to działa i jest spokój a raz to jest wieczna regulacja Święta racyja! Warto założyć zapłon bezstykowy. Raz zostanie ustawiony i temat zapłonu można uznać za zakończony raz na zawsze. Jak miałem dawno, dawno temu Trabanta 601S, to założyłem...
witam,kondensator 3mikro między przewód zasilający cewkę zapłonową a masę,opornik 10kilo w palec rozdzielacza zapłonu,ewentualnie w fajkach świec zapłonowych włączone szeregowo,kondensator przelotowy 0,5mikro wpięty w przewód od regulatora napięcia do zacisku D w prądnicy,nie jest wymagany jeżeli zakłócenia...
Chłopaki a co powiecie na tranzystory typu Power Mosfet do sterowania cewką zapłonową? Ostatnio wymieniałem tranzystory w płycie głównej i tak sobie pomyślałem. Są przecież takie tranzystory na napięcie ponad 400V i odpowiedni prąd. Znalazłem też coś podobnego w sklepie ale jakoś cena narazie mnie szokuje...
Do nie drogich samochodów polecam niedrogie nie zawodne alarmy.Myślę że odpowiednim może być autoalarmy SCORPION lub PROXIMA.Kosztują one ponad 120zł.Do tego radziłbym zamontować odcięcie zapłonu (cewki). Najlepiej niezależne od alarmu.Nie polecam odcięć obwodów realizowanych przez alarm(zwłaszcza z...
Zamontuj altek od wartburga 353 (2 takta) powinien pasowac bez najmniejszych problemów. wody sie nie boi bo ma specjalną obudowe. tylna czesc jest wydłużona w celu wlasnie ochrony przed wodąi ma w sobie elektroniczny regulator wiec trzeba tylko 2 kable jeden na plus aku drugi przez kontrolke do zapłonu...
Nie czytacie tego co napisałem, nie chcę denaturatu w benzynie, ani dobrych filtrów, ani wyjaśnienia skąd w silniku 1.1 mieści się 1.3 ... Gaźnik jest do dupy (przepraszam, ale musiałem) nie chcę automatycznego ssania, które działa jak chce (od 500-3500rpm) nie chcę gaźnika wogóle! Chcę wtrysk, a nie...
30-stałe 15-po zapłonie 50-rozrusznik
Oj nie tylko 6 V. Ponadto dobrze zapamiętałem jak kolega nabył takie sprzęcicho i po pół roku uszkodził się czujnik halotronowy zapłonu. czyli moduł zapłonowy owszem też był. Oczywiście mowa o modelach późniejszych. Czyli, że masz do czynienia z tradycyjnym zapłonem. Co za tym idzie mozna uruchamiać...
I zapłon. Moim zdaniem- wyczyśc z zewnątrz silnik, cylinder itd. Usun nagar z wydechu, kolanka, kanału wydechowego, głowicy i tłoka, dokonaj odpowiednich regulacji i wszystko będzie grać. Zresztą co rozumiesz pod pojęciem grzeje się?
Witam Nie wiem czy twój patent już działa, ale może coś Ci podpowiem. Pompka oleju (dozownik) MIKUNI od skutera Aprilia z silnikiem z wtryskiem Di-Tech (pisowni silnika nie jestem pewien) zasilana elektrycznie. Tam jest silnik 2T na wtrysku z olejem podawanym osobno. Trzeba by to powiązać z obrotami...
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
W motorowerach chart był stosowany zapłon elektroniczny. W necie szukaj schematów do silników dwusuwowych (syrena, trabant...). Powinieneś coś podpasować.
Oto i schemat Jak coś to poprawcie z góry dzięki za pomoc. W mojej ocenie to nie zadziała, bo schemacie jest zasadniczy błąd, którego jak dotąd nikt nie wymienił. Sygnał z halla jest zwarty z masą (węzeł R1/R2). Jak już mają zostać te 2 opory to R1 należy przenieść między masę a R2 i sygnał z...
Co prawda niewiele nowego wniosę ale: -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat, - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem...
Gotowe rozwiazanie mozesz znalezc w samochodach typu Wartburg -POLO lub Trabant -Polo.Moze znajdziesz gdzies na szrotach.
A może zostawić przerywacz , aby sterował kluczem tranzystorowym.Kilka lat temu zrobiłem układ tranzystorowy z wykorzystaniem tranzystora BU 508 ,układ był zamontowany w trabancie i sprawował się bez zarzutu .Dobrze przy tego typu konstrukcjach pomyśleć o pracy silnika w układzie tranzystorowym lub tyrystorowym...
Witam. Ježeli wieš troszeczke po Czesku, to cale napisane tu: - szukaj "seřizováním zapalování". Przy tej okazji znalazlem: Ja by mial problemy z przetlumaczeniem, to nie je elektronika. H.
Swego czasu sprzedawali takie zestawy do trabanta: aparat z przesłoną na 2 transoptorach szczelinowych i moduł zapłonowy
... po co tyle kombinacji ? w WSK125 ? Zamiast tak utrudniać sobie sprawę wystarczy zorganizować cewkę HV na 6 lub 12V od jawki czy trabanta, wymienić cewkę HV z pod magneta na cewkę od świateł tez na 6 lub 12V, spiąć to wszystko pod przerywacz i i nie trzeba się tak motać. Kiedyś tak miałem zmontowaną...
O to że nowsze dwusuwowe trabanty miały zapłon na czujnikach Halla. , A wysłać to mogę Tobie leniu zaraz wątek do kosza.
Witajcie dzisiaj będę montować zapłon z trabanta mam już magnes sprawdzę czy chodzi o pole magnetyczne czy może o coś innego a co do zapłonu oryginalnego to jak go ustawię że ładnie pali to znowu jak jest ciepła to jadę i się dusi znowu jak ustawię że się nie dusi to nie mogę jej zapalić jak jest...
Witam Panowie. Potrzebuję pomocy odnośnie tego modułu "Ebza do Trabanta" chodzi mi o zasadę jego działania. Mianowicie chcę go podłączyć do motocykla CZ 350, a właściwie już podłączyłem i wszystko było by ok gdyby nie to iż jeden cylinder ma za wcześnie albo za późno iskrę, jeszcze nie wiem czym to...
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
Może niewiele odbiję od tematu bo chodzi tu też o zapłon elektroniczny lecz do motocykla w którym sprawia dużo więcej kłopotów mianowicie Jawa TS 350 tu mamy aż 2 "problemy" ( przerywacze ) napotkałem w internecie jak dla mnie bardzo imponujący zapłon do tego motocykla z mapą wyprzedzenia zapłonu z możliwością...
Witam! Poszukuję informacji, z czego można by było zaadoptować elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa 350- silnik dwusuwowy, dwucylindrowy, tłoki chodzą na zmiane. Widziałem w necie filmik z zapłonem np. trabanta. Ma ktoś jakieś info na ten temat? od jakiego dokładnie modelu trabanta musi być...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz...
Bardzo dobra podpowiedż TWK o magnecie (tak to się nazywa) W ubiegły wieku miałem Komara i pamiętam jak wymieniłem magneto to pracował jak po tuningu . Po prostu dobre magnesy dobry prąd . Sposobem na dobre swiatła i małe ociażenie prądnicy było wtawienie żarówki od Trabanta (w Trabancie prąd stały...
No tak - ale niezależnie od tego co piszecie, Trabant w dwusuwie ma 26 koni, a nie 50 jak w sei czy matizie - a to jest wg mnie jednak zawrotna różnica! Auto jest na gaźniku, ale czy da się to tak wszystko pozapinać, skoro w Trabancie jedyna elektronika to elektroniczny zapłon (zamontowałem go dla świętego...
W innych pokojach ustawiamy temperaturę na głowicach ale .... To będzie działać jeśli właśnie czujnik od pieca będzie miał temperaturę z pomieszczenia które najszybciej traci ciepło inaczej ..... to nie będzie efektywnie działać !!! Co do "pogodówki" to mam swoje zdanie. Opiera się ona (pogodówka...
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do...
Ciągle nie piszesz jaki to szilnik i jaki patencik na tym robisz. Jeżeli robisz zapłon iskrownikowy z bateryjnego to odradzam. Cewki nie dadzą ci dość wysokiego napięcia na wytwożenie odpowiednio dużej iskry. Iskrowniki były stosowane raczej tylko w motorowerach i silnikach małej mocy. Ich niewątpliwa...
Witam. Dawno temu, kiedy mój wujek jeździł Trabantem i miał problemy z rozruchem w zimie, zastosował dodatkowy akumulator, ale wpięty poprzez diodę. Ten dodatkowy akumulator zasilał tylko układ zapłonowy, a stary używany był do rozrusznika. Dzięki diodzie spadek napięcia na akumulatorze rozruchowym...
Silnik czterocylindrowy to proste rozwinięcie silnika dwucylindrowego. Tam też tłoki chodzą parami (dwa zewnetrzne, dwa wewnętrzne - chodzi o wyważenie całego układu) i też praca jest wykonywana tylko przez jeden cylinder z pary. Zresztą wystarczy spojżeć na palec i kopułkę rozdzielacza aby wiedzieć...
Kilka lat temu zrobiłem układ zapłonowy do trabanta na tranzystorach BU 508 .Zamontowałem przełącznik do przełączenia na zapłon klasyczny i tranzystorowy.Przez przerywacze płynął prąd potrzebny tylko do sterowania tranzystorów i wynosił ok 0,3 A.Jeśli masz trochę zacięcia to może warto przebudować zapłon...
Zasłona dymna to chyba ma inny powód niż cykl pracy silnika. V12 dwusów - to jak V24 czterosów - mnóstwo cykli pracy na obrót. Ciekawe jak by taki był odczuwany w samochodzie :) Przy 12 cylindrach nie ma wielkiej różnicy. Tym Twoim tokiem rozumowania rozumując 3 cylindrowy dwusuw powinien mieć...
Kolego jeśli masz problem z paleniem silnika na zimno, to po skończonej jeździe (jeśli nie będziesz już w danym dniu korzystał z pojazdu) wyłącz silnik na ssaniu. Mam tu na myśli taką sytuację, że silnik sam zgaśnie na ssaniu i dopiero wyłączaj zapłon. Następnego dnia włączasz zapłon, dajesz lekko gaz...
Zgadza się, ale musisz wiedzieć, że określone urządzenia zapłonowe są zaprojektowane pod określone silniki i do swojej jawy musisz mieć typ który jest zrobiony specjalnie do niej a nie np. do jakiegoś trabanta. W przeciwnym wypadku guzik z mocniejszej iskry :? . Ogólnie zapłon bez przerywacza jest o...
Rozumiem że masz taki który poda prawidłowy odczyt lub masz przelicznik. Ale do konkretów Powinny być 3 wyprowadzenia +12 , masa , i sygnał Sygnał weź z przerywacza zapłonu lub ten który idzie na cewkę wn. zależy od konstrukcji obrotomierza. Bezpośrednio z cewki zapłonowej się nie nada bo będzie ich...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od...
Może być problem. Czy tam jest iskrownik, czy zapłon bateryjny? Zazwyczaj cewki po nawinięciu są zalewane jakąś żywicą nieprzewodzącą czy czymś... Podejrzewam, że są to na tyle wysokie napięcia, że po nawinięciu nie poradzisz sobie z przebiciami. Jeżeli faktycznie jest to cewka (a nie iskrownik),...
Witam. Nie jestem zbyt mocny w elektronice więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem na Allegro komputerek pokładowy (paliwa) do każdego auta . Szkoda tylko że nie do końca tak jest . Problem polega na tym że program do zliczania zużytego paliwa przez silnik napisany jest pod silniki z elektronicznym...
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe,...
Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jeżeli chodzi o działy itp. :) Wracając do tematu- Posiadam silnik (a właściwie dostanę na dniach) od WSK 125 który był zamontowany w samorobnym poduszkowcu gdzieś na końcu lat 90-tych. Owy silnik ma obciętą całą skrzynie biegów oraz wszelkie przekładnie-...
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać...
Nie.Olej ma wyższą temperaturę zapłonu i będzie zarzucał świece a silnik będzie kopcił a sam olej odłoży się w tłumniku. A dlaczego w motorynce, trabancie i innych dwusuwach nie zarzuca i się nie odkłada? Zupełnie nie rozumiem dlaczego miałby się rozlecieć silnik. Oczywiście mówię o mieszance w...
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
W tym pojeździe powodów może być kilka. Poza wymienionymi to jakość istniejącego przewodu prądowego. One ulegały utlenieniu a skutek to wzrost oporności. Kolejny powód to rdzewienie karoserii w tym przyłączy masowych zarówno w komorze bagażowej jak i przy silniku. Znów należałoby podejść do problemu...