Witam. Podobny temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
KY202 to tyrystory 10 A i w zależności od literki miały różne napięcia. Te z literką M miały 400V. W tym układzie tyrystor rozładowywał przez cewkę kondesator 1 mikro.
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
http://sjp.pl/ekranowany Przykład: http://www.tme.eu/pl/pages/New_Product:e... Możesz zastosować taki przewód: http://www.tme.eu/pl/details/li2ycy1x1/p... Fotka poglądowa: http://radioamator.elektroda.eu/ekranowa...
Polecam specjalnie dedykowane do zapłonów BU931/941.
Poszukaj sobie opisów do układu SHIFT LIGHT, tylko zamiast lampki daj element blokujący zapłon (tranzystor zwierający impulsy z czujnika/przerywacza do masy) lub odcinający zasilanie na cewkę. Sprawdź noty aplikacyjne układów LM2907 i LM2917.
https://www.google.com/url?q=https://www... Patrz na schemat "Equivalent circuit" (na samej górze). Pomiar omomierzem powinien dać wyniki: - B, +E 1,6k +B, - E zależnie od napięcia omomierza od kilkaset Ohm do 1,6k...
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
W kosiarkach jest zapłon tyrystorowy z rozładowaniem pojemności.
A czy nie z powodu przepływu prądu przez diodę DS? Tego typu kanały przewodzą dwukierunkowo, co jest wykorzystywane (tylko w niektórych przypadkach), jako zaletę tej struktury. Po "załączeniu" tranzystora zaczyna on przewodzić w obydwu kierunkach, gdzie spadek napięcia uDS przy pełnym wysterowaniu jest mniejszy od spadku napięcia na samej diodzie pasożytniczej....
http://www.t-repair.com/pl/czesci-motocy... a taki moze byc ?? Bo tego 2SD2141 nie moge znalezc w necie. A skąd wiadomo co to za tranzystor? - bo BU806 i 2SD1071 to zupełnie inne tranzystory niż 2SD2141 (obudowa, beta, itp). Sklep sam nie wie co sprzedaje? - to podejrzana oferta, prawdopodobnie...
Jeżeli jest możliwość dostania się do środka przerywacza to poszukałbym zamiennika tego tranzystora. Elektroniczny zapłon ma większą sprawność niż przerywacz, co pozwala co prawda nie wiele , ale na lepsze osiągi silnika (obroty, rozwijany moment)
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
Tutaj coś jest. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic74... http://www.edw.com.pl/pdf/k12/76_13.pdf
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Myślę, że aby uniknąć problemów z zapłonami, przede wszystkim Twój moduł powinien mieć zasilanie na stałe, a tylko tranzystor sterujący częścią TCL podpinany w momencie przełączenia hsw na kierownicy. Odnośnie rezystora, chyba nie, ale dioda w "dolnej linii" raczej będzie miała wpływ na dodatkowe opóźnienie.
Mam opracowane rozwiązanie,jezeli jesteś zainteresowany-pisz na PW
Aha o to Ci chodzi. No to policz sobie tak, żeby przy maksymalnych obrotach kąt zwarcia wynosił np. 180*. Załóżmy, że maksymale obroty to 6000obr/min tj. 100obr/s = 100Hz czyli okres T = 0,01s, a 180* to pół okresu czyli T/2=0,005s = 5ms. PS. to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie bo będziesz miał stały czas odcięcia prądu cewki, a zmienny czas ładowanie,...
Ja bym zmienił wogóle koncepcję. Zamiast 12V - 5V zamiasta rezystora - zgnieciona żarówka, zamiast 1-10A - 50-500mA. Równie ważna jest wygoda wymiany oprawki (wymieniamy sam zapłon - cokół żarówki) - abo wykręcamy zużytą abo wypinamy (bagnetowa). Reszta porad co do tranzystora się zgadza, ale wystarczy wtedy mniejszy.
Sprawdż diody obok bezpiecznika i tranzystor.
Witam Po kilku tygodniach uporczywego dociekania, co było przyczyną, że moj samochód nie odpala, okazało się, że jest to wina PCM, a dokladnie rezystora/tranzystora odpowiadajacego za zapłon. Poszukuję osoby, która zajmuje się naprawą PCM, czy ktos jest w stanie mi pomóc? pozdrawiam Ł.
Stara cewka pokazuje dziwne odczyty, jeśli chodzi o ohmy, natomiast nowa cewka pokazuje stałe 13 Ω. Ponawiam moje pytanie, jak już tutaj kolega bipower zasugerował. Zerknijcie. Moja stara cewka posiada tutaj ten bolec: https://obrazki.elektroda.pl/3463165400_... Nowa cewka, którą zakupiłem, nie ma nic takiego. Oryginalny produkt występuje...
Diody zenera w tym układzie są tylko i wyłącznie po to aby nie przekroczyć dopuszczalnego napięcia na kolektorze tranzystora. Gdy zastosuje sie nowocześniejsze tranzystory, o napięciu dopuszczlnym kolektora np.1500V, są one zbędne.
W czym ten zapłon chcesz przerobić? Chcesz go przerobić gruntownie czy tylko odciążyć przerywacz?
F jak Fairchild :wink:
BU 931ZP,ale trzeba go izolować od podłoża,a najlepiej BU941ZT bo jest w przyjaznej obudowie izolowana TO220. Popełniłeś kix,bo tam musi być wysokonapięciowy darlington,zwykły będzie sie grzał bo bedzie nie dokońca wysterowany. Jezeli chodzi o V-MOS to tylko IRFP840A,mo ma stosunkowo małą rezystancję D-S.Ale nie polecam V-MOS'ow.
Dioda prostownicza przy IRF840 jest kompletnie bez sensu! Po pierwsze tranzystor i tak ma swoją i to bardzo szybką(!) diodę w strukturze (wystarczy zajrzeć do datasheet'a). Po dugie dioda prostownicza jest tak koszmarnie wolna, że jej użycie w tym miejscu w jakimkolwiek układzie zapłonowym mija się z celem. Z tym "smażeniem" impulsatorów to jakieś urban...
Ten przewód oporowy ratował życie cewce przy pozostawieniu sztrucla z włączonym zapłonem i oszczędzał platynki, zastępczo kilka zwojów spiralki z żelazka. Te cewki są bezproblemowo dostępne i w sklepach i na złomowiskach. Z Fiata CC nie będzie działać - i sama umrze i platynki wytopi. Chyba żeby przerobić zapłon na elektroniczny z tranzystorem/tyrystorem,...
T0220FP mają różne parametry. TO220FP to typ obudowy tranzystora, a nie typ tranzystora. Tam po T jest litera O, a nie cyfra 0 w oznaczeniu.
Czy układ ma prawo zadziałać bez całkowitego zjarania na samym początku? Tak, ale nie oczekuj że to będzie trwałe. Do pobawienia się wystarczy, ale styki będą się wypalać. Przekaźnik będzie się szybko zużywał, ale nie zepsuje się zaraz po włączeniu, źle dobrany tranzystor zepsuje się w ułamku sekundy, dobrze dobrany nie zużywa się - będzie bardzo trwały....
A ja mam takie zamienniki:2SD1071,2SD971,2SD991.Tak to jest na 100% 2SD1113.
Tak jak zwykły tranzystor, tylko że pomiedzy C-E jest własnie ta dioda, tak z ciekawości ile kosztuje taki modół nowy?pozdrawiam
Hmmm!!! Jak ja nie cierpię elektronicznej instalacji w mechanice w pojazdach... Mechanicznie było proste i nie zawodne... Już w 88r elektronika się wpieprzyla w motoryzację? No co innego zapłon tranzystor... Obrotomierz taki prosty typ... A nie taki trudny jak tutaj. Alternator punkt zerowy W... Często brali z tego do obrotomierza bo częstotliwości...
Witam kolegów i proszę o radę. W traktorku John Dere XR75 silnik Kawasaki padła cewka zapłonowa, zapłon taki jak w kosiarkach, więc wsadziliśmy cewkę z jakiegoś Brigssa na próbę. Niestety iskry brak nadal. Ponieważ oryginalna cewka do tego silnika kosztuje w okolicach 500zł (sic!) padło na moduł od chińczyka zasilany z aku taki jak tu https://obrazki.elektroda.pl/4908871400_...
....do tego ukłądu to musiałby być darlington chyba... Najlepiej by było. Napięciem 6 Volt raczej nie otworzysz całkowicie mosfeta mocy . Do wyboru masz: 1) BU323A :arrow: 16A / 400V 2) BUX37 :arrow: 15A / 400V 3) TIP162 :arrow: 10A / 400V 4) BU920 :arrow: 10A / 400V 5) BU921 :arrow: 10A / 450V 6) BU922 :arrow: 10A / 500V
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Witam. Oba schematy są takie same. Na tym drugim schemacie, błędnie jest narysowany symbol tyrystora (tranzystor p-n-p).
Tutaj masz schemat z użyciem tranzystorów http://obrazki.elektroda.pl/5879060200_1... Miałem taki i nie zauważyłem różnicy tylko zbudować go było trudniej od tamtego... Powtarzam po raz 2 tamten prosty CI w zupełności wystarczy.
Było. W modułach samary też, ale nie wszystkich; węgierskie Bakony miały, te na scalaku. Moduł na tyrystorach i przetwornicy z oczywistych powodów nie miał limitera, tak samo jak moduł w pełni tranzystorowy; to jebut aluminiowe pudło z KT838 w stopniu mocy. W samarze naliczyłem 9 róznych modułów, takim szczególnym był Olson Dinol. Do samary nada się...
Witam! Jeżeli po wartościach nie pisze nic, to znaczy, że to jest w omach, ten nawias, to pewnie będzie eksperymentalnie, na pewno to będzie zależeć od współczynnika wzmocnienia tranzystora, nie przejmuj się tym, to na pewno będzie chodzić. Pozdrawiam
Uważam że bufor z tranzystorów jest potrzebny ponieważ bramka irf840 ma pojemność 1,3nF więc szybkie rozładowanie jej przez transoptor jest trudne. Może jest i trudne ale zapłon działa... myślisz że może tranzystor transoptora się spalić? jego obciążalność chyba 20mA
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Witam Mam pytanko dotyczące modulatora amplitudy A mianowicie mam coś takiego że wykres napięcia na bazie tranzystora (rys 2) różni się od wykresu na kolektrorze (rys 1). Nie chodzi mi o wartości napięć tylko o sam przebieg. Czym to jest spowodowane?? Na bazie masz sumę dwóch przebiegów - i to ładnie widać na wykresie (gęsta sinusoida nałożona na rzadką)....
Co do kontaktronów to wydaje mi sie ,że zadławią się tą częstotliwością włączania Zadławią się już to ktoś sprawdzał na modelarskim foru alexrc.com obroty podobne co do samochodowych. Jak znajdę to podam link http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/vi... tam też podaja swoje próby i schematy. Warto wszystkie...
Zgadza sie mialem na mysli tranzystor NPN Q511
w załączniku jest schemat układu który zastępuje 3-końcówkowe moduły w mitsubischi i mazdach,jak tez moduły w aparacie w MX3 i MX6 oraz probe. Rezystor oznaczony jako 1 ma mieć 0,1 oma. ---------------------------- 220 ma mieć 220 om Tranzystor od strony zacisku cwki to BU 931ZP,941ZP Tranzystor zabezpieczenia nadprądowego to dowolny NPN (np BC238)...
Robili takimi sposobami jakie były wtedy dostępne, dzisiaj mikrokontroler, tranzystor na wejściu, tranzystor na wyjściu i stabilizator napięcia to wszystko co potrzeba.
Szczerze to nigdy nie sprawdzałem tego w takim pasacie. Ale jak tranzystor nie jest w ECM tylko cewce/ cewko module to sygnał leci przeważnie 4-5 v o bardzo niskim natężeniu i jest to plus. Do tego potrzebna jest próbówka LED . Dodano po 5 NIe wiem czy to ma związek z twoją usterką ale w tych wozach do kontroli koniecznie kostka stacyjki . Możliwy zanik...
Zapomniałem dodać ze padlaczalem 4 rozne lampy nawet MH 150W :) niewiedzialem jak zmierzyć napięcie zapłonu i czy wogole jest wiec podłączałem tylko jedna plusowa końcówkę miernika do przewodu lampy, , miernik powinien pokazac przynajmniej 200V na jednym kablu podczas zapłonu. nie pojawiało się nic. po kilku próbach zapłonu tranzystor na płytce jest...
Kilka lat temu zrobiłem układ zapłonowy do trabanta na tranzystorach BU 508 .Zamontowałem przełącznik do przełączenia na zapłon klasyczny i tranzystorowy.Przez przerywacze płynął prąd potrzebny tylko do sterowania tranzystorów i wynosił ok 0,3 A.Jeśli masz trochę zacięcia to może warto przebudować zapłon w twojej jawie.Pozdrawiam
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Tuning samochody i CarAudio temat>Zapłon elektroniczny Witam Ja montowalem GL200 ,najpierw wersje na tranzystorach , potem na MC3334 - chodzily OK
Jeżeli masz miernik to bez problemu dojdziesz co jest nie tak. Pod wejście "P" i masę podłącz jakiś przycisk żeby Ci zwierał a pod wyjście i +12V żarówkę i mierz po kolei. A co do MOSFETa to mnie nie udało się zepsuć chociaż nie uważałem.
1. Wiesz, co to za rodzaj zapłonu CDI? 2. Na pewno ma być CDI, a nie TCI? 3. Ma to być zapłon bezakumulatorowy? 4. Wiesz, co zazwyczaj jest elementem wyzwalającym w takim układzie? 5. Jeśli to ma być CDI, to wiesz, jakiego rodzaju przeróbek musisz dokonać?
Tak to jest tranzystor. Wg noty: "Automotive-grade high voltage ignition coil driver NPN power Darlington transistor". Zawiera w swojej strukturze: 2 tranzystory w ukł. Darlingtona, 2 rezystory i diodę damperową. Zamiennik z dostępnych "od ręki" w obudowie TO-263 (D2PAK): BTS2140-1B Infineon.
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Oj nie,oryginalne to SU111. Można wstawić BU323A. SU169 grzeją sie, bo to zwykłe bipolarne, i jako niewpełni wysterowane (nie wchodzą w stan nasycenia, czyli pracując w zakresie liniowym) wytracają znaczną moc.
Robokop, można by polemizować. W elektonicznych zapłonach tranzystor otwiera obwód, przeskakuje iskra. Jeden strzał, jedna iskra. Dzięki kondensatorowi łuk na stykach gasi się szybciej - szybciej zanika prąd w uzwojeniu pierwotnym, a szybsze zmiany prądu, to większe napięcie samoindukcji po stronie wtórnej - większa energia iskry.
Witam, Zrobiłem taką przetwornicę jakieś 2 lata temu do małej 8W świetlówki, ale bez problemów zasila również większe. Zastosowałem jakiś stary rdzeń ferrytowy z dwóch kształtek E ze szczeliną około 1mm. Na pierwszej połówce rdzenia nawinąłem uzwojenie pierwotne i sprzężenia...
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
Obecnie wszystkie koncerny półprzewodnikowe oferują dedykowane do układów zapłonowych tranzystory IGBT. W ilosciach masowych są tanie jak barszcz ale na otwartm rynku detalicznym są w zasadzie neidostępne. W 1998 roku skradziono mi z samochodu (moze raczej wyrobu samochodopodobnego) Polonez Caro moduł zapłonowy. Moduł był koszmarnie, potwornie drogi....
Wkładali moduły wyprodukowane przez dwie firmy.W jednym da się dokopać do uszkodzonego tranzystora,a w drugim tak jest zalane ,że ciężki temat.Zobacz może u ciebie da się dokopać?Padają tylko tranzystory także nic strasznego.Temat jaki podstawić napewno był wałkowany.Poczytaj stare posty.
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Witam, skąd masz takie wiadomości "(.. tranzystor regulacji mocy błysku..)" jaki to jest tranzystor? Czy czasami nie mylisz z tranzystorem przetwornicy ładującej kondensator czy tyrystorem inicjującm zapłon palnika lub trystorem ograniczającym długość błysku?
Sygnał ma być masa, a tranzystor chyba uwalony.
W Becie masz zapłon TCI. Zasilanie (+12 V) masz na przewodzie niebieskim, natomiast na przewodzie biało-czerwonym jest kluczowanie masy z ECU. Wyprowadzenia cewki nie mają połączenia z masą (obudową). W Loncinie jak i w większości chińczyków masz zapłon typu CDI. Cewka ma tylko jedno wyprowadzenie, a drugie jest na obudowie (masie ramy). Cewkę od Bety...
Możesz 1N4148 zastąpić jakąkolwiek małą diodą krzemową, Tranzystor IRF 840 powinien dać radę, choć efektem może być nieco słabszy impuls.
Bo jeżeli jest wtrysk to zapłon pewnie nie jest już CDI, a "tranzystorowy" i może nie być oddzielnego modułu zapłonowego.
Kiedyś kombinowałem do MZ z zapłonem , znalazłem jakiś schemat z tranzystorem do tego na laminacie wielkości przerywacza umieściłem diodę nadawczą i odbiorczą podczerwieni . Obwód podczerwieni przerywała podkładka zamocowana na wale z wyciętymi ząbkami . Działało to całkiem przyzwoicie nie miałem z tym problemów jedynie trochę było kombinowania z wycinaniem...
Nie zgłasza. Ciągle wydaje mi się że to zapłon. Czy te tranzystory są poprawne ? Nadal nie mam pojęcia gdzie szukać , jutro podłącze stroboskop i będę szukał oscyloskopem zakłóceń impulsu. Nadal nie mam pojęcia dlaczego wali w dolot, raczej mieszanka nie jest za uboga bo na LPG dawałem mnożnik w gore i nic się nie zmieniało, czyli pozostaje zapłon .
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Osobiście montowałem podobny zapłon do WSK125 - i zrobiłem go na 2 tranzystorach bipolarnych - jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę umieścić schemat i opis... Bym był bardzo wdzięczny za ten schemat, posiadam WSK 175 6V i ten układ bardzo by mi odpowiadał:D
Tylko jeśli element sterujący cewką przekaźnika to tranzystor,chodzi o to żeby przepięcie przy wyłączaniu prądu cewki nie zniszczyło tranzystora.Jeśli sterujesz przekaźnik jakimś włącznikiem nie musisz stosować diody. Typ diody-dowolny.
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
A nie myśleliście z układem zapłonowym od silnika od łodzi albo piły? Jest to normalny zapłon tyrystorowy. Cewka daje około 200V które jest prostowane i ładuje kondensator 200-470 nF no i dalej tyrystor i cewka zapłonowa. Sterowanie tyrystora pozostawiam do rozważenia, czy wykorzystać kształt napięcia z cewek zamonotwanych pod magnetem (przejście przez...
Da się pomierzyć hallotron multimetrm,sygnał z niego jest dwustanowy.Wyjściem hallotronu jest tranzystor w układzie OC
Jeśli chcesz prosto i tanio to chyba najprościej jest włączyć leda migającego z rezystorkiem w obwód stacyjki. Zapłon wyłączony dioda miga, włączony dioda nie świeci. Pozdrawiam
Nie można.
Czy obecnie w dobie LED panik ksenonowy nadal mas sens? Pomyślałem, że LED są już na tyle jasne, że mogłyby uprościć taką konstrukcję? Nie tylko obecnie. Już kilkanaście lat temu 'popełniłem' stroboskop na białych ledach, nieśmiertelnym NE555 i tranzystorze (wtedy jeszcze jeździły auta w których zapłon się ręcznie ustawiało) i elegancko się dało zapłon...
Posiadam motocykl WSK175 "wiater" do którego zaprojektowałem i wykonałem zapłon elektroniczny (ukł cmos, tranzystory) powiem tak: to jest już inny motor :D taka WSK powinna być od początku! Mam jednak do Panstwa pytanie: czy posiada ktoś charakterystyki wyprzedzenia kąta zapłonu do tego motoru? pozdrawiam
Witam. Auto pali na 4 cylindry, sygnały sterujące są wszędzie, więc - cewka. Nie jest ani tania, ani łatwo dostępna, więc postanowiłem się pobawić - włożyłem do auta moją cewkę od V6, sądząc, że jest sterowana tak samo. Okazało się, że w silnikach V6 jest sterowanie plusem, a VR6 musi mieć masę... Potraktowałem to jako pewne małe wyzwanie (ok, wiem,...
Schemat 7, układ tranzystorowy z zabezpieczeniem. Zaraz pomierzę jeszcze raz napięcia Dodano po 34 Zapłonnik włożyłem między dwie skrajne lewe skrętki (po dwóch końcach świetlówki, tak jak na schemacie z RE). Na jednym końcu świetlówki jest 39V na skrętkach a na drugim końcu jest 198V Dodano po 12 http://obrazki.elektroda.pl/9623216900_1...
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
Cewka zapłonowa sterowana tranzystorem. Przycisk krańcowy podpięty do bazy i na wale odpowiednie wcięcie, które uruchamia zapłon. Jeszcze między kolektorem a emiterem wsadziłem zaporowo jakąś szybką diodę do 1000V aby zabezpieczyć choć trochę tranzystor. Taki układ jest ok ale nie na dłuższą metę. Wypięcie przewodu wysokiego napięcia podczas pracy momentalnie...
To nie jest sam tranzystor.
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
To możesz zrobić jednym przekaźnikiem...... jak silnik (*zapłon) jest włączony to Przekaźnik również, styki są rozwarte. Jak wyłączysz zasilanie styki się zewrą i przekaźnik zacznie przewodzić. Przekaźnik będzie włączony tylko wtedy kiedy silnik a swoją funkcję będzie spełniał:D Dodano po 1 Musisz tylko wybrać odpowiedni przekaźnik.
Rozebrałem licznik, prześledziłem ścieżki. Zauważyłem, że po podaniu plusa na pin "+bateria" napięcie pojawia się na wszystkich diodach od podświetlania więc sterowainie odbywa się masą. Sterowanie odbywa się przez tranzystor XFs 13 tj. BCR512 Po podaniu 12v na pin "zapłon" na nóżce tranzystora (pomarańczowa linia) pojawia się 2,8V Po zdjęciu 12v na...
Może te tranzystory miały za niskie napięcie przebicia? Robiłem kiedyś zapłon elektroniczny, użyłem BU508.
Witam, Witam, I teraz pytanie jak zabezpieczyć ten tranzystor przed uszkodzeniem "] Witam, transila jednokierunkowego, lub stosem diód Zenera, na napięcie dobrane na ok. 80% napięcia dopuszczalnego dren - źródło tranzystora i należy je dołączyć równolegle do trazystora. Pozdrawiam Greg ale on nie załącza wysokiego napięcia tylko do cewki na pierwotne...
Właśnie znalazłem. Komenda powerdown w bascomie. Zastanawia mnie teraz tylko czy wyjście z uśpienia jest możliwe tylko poprzez masę na INT0 czy można np wykorzystać do tego dodatkowo inny pin (np INT1). Niestety tej informacji na, forum nie znalazłem. Oczywiście interesuje mnie tiny13 lub ewentualnie większy tiny2313. Mógłbym wtedy pod jeden pin mikrokontrolera...
Witam! Gdzie można kupić wyżej wymieniony tranzystor su111 chce skopiować stary moduł do zapłonu w którym jest właśnie ten element! szukałem i nigdzie nie mogę go znaleźć! jestem w***** tyle czasu na tym straciłem!
Cały układ wysterowujący cewkę można zastąpić jednym tranzystorem IRGB14C40(bądź MGP20N40) i jednym opornikiem 1k.
Trochę nie jestem pewien twego opisu, ale możliwe, że jest dobrze podłączony układ. A więc jak już pisałem pozostaje dopasowanie do układu. W tym celu zacznij mierzyć napięcia na bazie tranzystora T1. Tam muszą występować wartości powyżej 0,6 V i poniżej względem masy (emitera). To powyżej 0,6 V (zasłonięta szczelina) spowoduje otwarcie T1 i wystąpienie...
tranzystor zapłon tranzystor sterować cewka zapłon zapłon punkt zapłon
odbicie projektor komunikacja drukarka voyager kontrolka oleju
schemat ozonatora sprawdzanie magnetronu
Naprawa modułu zapłonowego Mercury 8 KM 2T: Diagnostyka i wymiana Przepalanie bezpiecznika pompki paliwa w John Deere 5720