Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Poszukaj schematów zapłonów tranzystorowych bądz tyrystorowych. Ich zastosowanie miało sens w autach klasy 125/6p poldek itp kiedy zapłonem sterował przerywacz. Można było sie też pokusić o podłączenie generatora 100Hz do przerywacza który na czas rozruchu generował zamiast jednej iskry wiele iskier. Sam zapalałem w ten sposób 126p w 20 stopniowy mróz....
Witam.Daj sobie spokój z tą adaptacją samochodowych zapłonów.Kiedyś widziałem ogłoszenie w "Świecie Motocykli" -firma oferująca gotowe zestawy do TS-ki,ale to już musisz sam pokopać bo ja nie pamiętam nazwy. Powodzenia.
Witam mam pytanko zwiazane z obrotomierzem. znalazlem stary obrotomierz w garazu. i po podlaczeni go do polo 1,0 z zaplonem tranzystorowym nie wskazuje prawidlowo. Moze byc to spowodowane tym ze ten obrotomierz byl do samochodu z tradycyjnym przerywaczem?? jesli tak to czy mozna go jakos przerobic na zaplon tranzystorowy. Pozdrawiam
No i to jest konkretna odpowiedż.Bardzo dziękuje :D
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Czujnika halla nie mierzy sie czy ma rezystancje tylko czy daje impulsy oscyloskop sie kłania lub też ewentualnie powinien "wytwarzać" napiecie przemienne ok 2,5V w chwili krecenia rozrusznikiem. Sprawdź i daj znać.
Witam. Poszukuję schematu zapłonu stykowo tranzystorowego, takiego aby można było go zastosować w simsonie z instalacją 6V. Zdążyłem sie dowiedzieć ze takie schematy są ale nie nadają się do simsona w którym jest napięcie zmienne. Chiałbym wyeliminować takim zapłonem iskrzenie na przerywaczu. Więc jeśli ma ktoś taki schemat albo mógłby mi w jakiś sposób...
Bo jeżeli jest wtrysk to zapłon pewnie nie jest już CDI, a "tranzystorowy" i może nie być oddzielnego modułu zapłonowego.
Znalazłem schemat. Nie masz czujników halla, to są dwie cewki wyzwalające i podwójny moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V. Rezystancja uzwojenia cewki wysokiego napięcia również wskazuje na moduł CDI, zapłon tranzystorowy w tym przypadku nie zadziała
Witam Widzę że temat o zapłonie więc czy wie ktoś jak zrobić taki zapłon tranzystorowo-stykowy czy jakoś tak? Chodzi mi o to żeby zmniejszyć prąd przepływający przez przerywacze, układ miałby pracować w motocyklu CZ 350 Proszę o Pomoc
Może leiej po prostu platynki zastąpic impulsatorem i elementem który będzie zwierał zamiast platynek np triak, co o tym sądzicie ? To jest "motór" baz akumulatora? Jesli z akumulatorem to możesz się pokusić o zapłon tranzystorowy. Triak z oczywistych względów się nie nada...
W kosiarkach jest zapłon tyrystorowy z rozładowaniem pojemności.
to jest tranzystorowy zapłon energią magazynowaną w polu magnetycznym cewki a nie w kondensatorze jak w zapłonie tyrystorowym
Witam wszystkich, moja prośba jest prosta, a mianowicie przeszukałem większość forów i pół internetu , poszukuję sprawdzony schemat zapłonu elektronicznego do komara, ( tak wiem , że zaraz napiszecie że jest już to na elektrodzie ) ale wszystkie odnośniki do stron bądź zdjęć są niedostępne :cry: . Jeżeli nie jest to dla kogoś kłopot to proszę odświeżcie...
trrzeba założyć zapłon tyrystorowy i po problemie.jeżdze od trzch lat tylko na lpg i temperatura -15 nie stanowi problemu.przedtem na zapłonie tranzystorowym przy niskij temperaturze klapa.
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Witam nieznam tych zaplonów w tych skóterach ale jak są to moduly cyfrowe z mapami zaplonów i mikroprocesorami to będzie trudno coś dorobić. Jezeli jest to zaplon tranzystorowy /akumulatorowy lub tyrystorowy to mozna wykonać samemu a opisy znajdziesz na Elektrodzie pozdrawiam waclaw17
Witam! Marzy mi się zapłon tranzystorowy do motorowera z instalacją 12V. Przerobiłem nieco popularny w sieci schemat tranzystorowego modułu zapłonowego. Nie pasuje mi w nim zasilanie z akumulatora i chciałbym dostosować go do zasilania z cewki 12V w prądnicy silnika, która w zależności od obrotów daje napięcie mniej-więcej 8-16V. Stosowany w oryginalnym...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
Kto widział w 251 mechaniczny przerywać i platynki. W każdej normalnej 251 jest zapłon elektroniczny z tranzystorowym modułem zapłonowym koło akumulatora i żadnych kondensatorów przy przerywaczy nie ma. Jest tylko nadajnik impulsów. Ja widzialem, nawet mam taka, 6voltowa wiec koles nie gadaj ze nie ma jak normalnie sa ! :]
Jesteś pewien że cewka jest uszkodzona? Robiłeś pomiary uzwojeń? Zapłon z przerywaczem mechanicznym czy tranzystorowym? Dla mechanicznego rezystancja uzwojenia pierwotnego 0.30 Ω a dla wtórnego 2500 - 4500 Ω Tranzystorowy, pierwotne 0.22 Ω wtórne 7500 - 7700 Ω Można próbować wyrzeźbić coś na cewce od silników Hondy, ale trzeba frezować...
Żadna z powyższych cewek nie nadaje się do zapłonu tranzystorowego
Stara cewka pokazuje dziwne odczyty, jeśli chodzi o ohmy, natomiast nowa cewka pokazuje stałe 13 Ω. Ponawiam moje pytanie, jak już tutaj kolega bipower zasugerował. Zerknijcie. Moja stara cewka posiada tutaj ten bolec: https://obrazki.elektroda.pl/3463165400_... Nowa cewka, którą zakupiłem, nie ma nic takiego. Oryginalny produkt występuje...
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
Było. W modułach samary też, ale nie wszystkich; węgierskie Bakony miały, te na scalaku. Moduł na tyrystorach i przetwornicy z oczywistych powodów nie miał limitera, tak samo jak moduł w pełni tranzystorowy; to jebut aluminiowe pudło z KT838 w stopniu mocy. W samarze naliczyłem 9 róznych modułów, takim szczególnym był Olson Dinol. Do samary nada się...
No więc po numerze komputera można stwierdzić że jest to silnik 18E , system wtrysku paliwa LE2 Jetronik. Nie ma on sondy lambda. Podstawą regulowania spalania jest pomiar analizatorem spalin i ew. korekta bypassem na przepływomierzu. Odnośnie kopułki i cewki - nie jestem w stanie powiedzieć Ci czy są one właściwe. Ale jeśli auto dobrze wchodzi na...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Witam mam problem z którym nie mogę sobie poradzić od 5 dni a mianowicie w moim Simsonku Sr50 (Instalacja 12V,ładowanie z 3 cewek,zapłon platynki+tranzystorowy moduł ) występuje dziwny spadek napięcia po włączeniu stacyjki,sytuacja jest o tyle dziwna ze napiecie spada do około 10-9V na kilka sekund i wraca do 12,5 V. dzieje się to po włączeniu stacyjki...
Nie ma możliwości osiągnąć 4 A w tym układzie. Przy 14 V i 3,2 om cewki już masz max prąd 4,3 A i koniec. Na rezystorze emitera spadek wynosi ok. 0,5 V i na samym tranzystorze też 1.3 V. Tak że przy dobrym wysterowaniu tranzystora przy 12 V powinno być nie więcej jak 3,3 A. Nic nie robisz źle. Do zapłonów tranzystorowych stosuje się cewki o rez 0,5...
z tym wałem to dopiero w wakacje będę mógł coś pomyśleć gdy zabiorę się za remont silnika :D wczoraj zrobiłem: -tranzystorowo-stykowy zapłon -przerobiłem tylni błotnik tak że teraz mam dosyć pojemny schowek pod siedzeniem -zamek siedzenia dzięki któremu nie otwiera się podczas jazdy na stojąco po nierównym terenie
Witam. Kiedyś był dostępny na tej stronce h**p://pawka_k.w.interia.pl/tranzystorow... Stronkę zapisałem sobie na szczęście.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... http://mk2.vwgolf.pl/daneexp.html warości są podobne jak to w zapłonie tranzystorowym . W czym tkwi problem? na wtórnym 7-8kohm powinno być
Kiedy nie ma przerywacza to znaczy że mamy cewkę z wbudowanym tranzystorowym przerywaczem W tych najprostszych zapłonach jest tylko cewka z odczepem do gaszenia. Nie ma nic więcej
To możesz zrobić jednym przekaźnikiem...... jak silnik (*zapłon) jest włączony to Przekaźnik również, styki są rozwarte. Jak wyłączysz zasilanie styki się zewrą i przekaźnik zacznie przewodzić. Przekaźnik będzie włączony tylko wtedy kiedy silnik a swoją funkcję będzie spełniał:D Dodano po 1 Musisz tylko wybrać odpowiedni przekaźnik.
Dawno, dawno temu...stosowało się jako zamiennik rzemieślnicze urządzenie nazywane "wzmacniacz tranzystorowy iskry" a dedykowane do Fiata 126p. Cewkę jaka Kolega posiada? W razie czego można zastosować układ zapłonowy na bazie fiata 125p, nieco opóźniając zapłon w stosunku do zaleceń fabrycznych. Nadal nie znam odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie...
Różnice w indukcyjności cewek ale ogólnie zapłon z gromadzeniem energi tak w indukcyjności (!tranzystorowe!) , bądź pojemności ( ! tyrystorowe!) zapewnia stabilnośc energi iskry praktycznie w całym zakresie prędkości obrotowej. Tak że jak masz malńką iskierke to jest tego powód, może coś walnięte ???
Oryginalne powinny działać bez zarzutu. Ja robiłem podobne zmiany z zapłonem przerywaczowym, ale na innym samochodzie. Po zastosowaniu zapłonu tranzystorowego (wyzwalanego przerywaczem), zmieniałem świece, aby dobrać najlepsze z zestawu: Iskra, NGK, Brisk. Iskra i NGK wyposażone w klasyczne elektrody czyli centralną i boczną. Brisk - świeca czteroelektrodowa...
Cewkę pomierzyłem jest dobra na dwa wtyki dwu przwodowe czarny i biały. Gdy wyłącza się zapłon to natychmiast również obrotomierz mimo że silnik się jeszcze obraca. Jak by była wada cewki to by tak łatwo nie zapalał. Wewnątrz aparatu zapłonowego jest zalany w czarny plastyk tranzystorowy układ kluczujący cewką zapłonową który trzeba wymienić. Z tego...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Witam. Inż. H.R.Etzolt w książce Audi 80 sam naprawiam opisuje sposób sprawdzenia czujnika Halla: 1 przy właczonym zapłonie na zacisku 15 cewki jest napięcie odpowia- dające napięciu akumulatora 2- sterownik zapłonu tranzystorowego jest sprawny 3- przewód wysokiego napięcia łaczący cewkę zapłonową z rozdzielaczem odłaczyć od rozdzielacza i zewrzeć z...
Schemat 7, układ tranzystorowy z zabezpieczeniem. Zaraz pomierzę jeszcze raz napięcia Dodano po 34 Zapłonnik włożyłem między dwie skrajne lewe skrętki (po dwóch końcach świetlówki, tak jak na schemacie z RE). Na jednym końcu świetlówki jest 39V na skrętkach a na drugim końcu jest 198V Dodano po 12 http://obrazki.elektroda.pl/9623216900_1...
Kilka lat temu zrobiłem układ zapłonowy do trabanta na tranzystorach BU 508 .Zamontowałem przełącznik do przełączenia na zapłon klasyczny i tranzystorowy.Przez przerywacze płynął prąd potrzebny tylko do sterowania tranzystorów i wynosił ok 0,3 A.Jeśli masz trochę zacięcia to może warto przebudować zapłon w twojej jawie.Pozdrawiam
Czy nowa rura 36W działa w układzie z "klasycznym" starterem? Może jest popsuta? Jeśli jest sprawna to widocznie ten wynalazek nie pasuje do rur Philipsa, daje za małe napięcie zapłonu. Z praktyki nie polecam takich wynalazków, przy częstym załączaniu rura szybko się zużyje. Natomiast radzę poszukać w necie prostych tranzystorowych zapłonników, które...
...układ mam go ze strony zaplon.pl.tl... jest to układ CDI tyrystorowy rozbudowany o układ kształtowania impulsów oraz przyspieszacz tranzystorowy. Jeśli to ten układ przerywaczowo-tranzystorowy co widziałem, to wystarczy kilka elementów aby go wyzwalać za pomocą przerywacza . Oto propozycja wyzwalania: http://obrazki.elektroda.pl/6688274900_1...
Zabytki są od bycia zabytkami i dobrze. Nie służą do codziennej eksploatacji. Z drugiej strony niewidocznych przeróbek nikt nie wykryje, bo biała karta nie jest aż taka dokładna, nie jest w niej napisane które części były oryginalne a które nie. Ale jeśli już przerabiać zabytka to tylko albo niezbędne do eksploatacji przeróbki albo przywracające oryginalność....
Jaki Ty jesteś odporny na wiedze. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Wszyscy co ci radzą z zapłonem elektronicznym mają świętą racje. Zamontuj ten zapłon (tyrystorowy czy tranzystorowy) wyzwalanie zrób na LED+fototranzystor. Nie musisz nic mocować do wału, wystarczy że wypolerujesz mu kawałek powierzchn, tak by swiatło odbite padało na fototranzystor...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
kondensator out, styki w miarę czyste (choć pewnie przeczyścić nie zaszkodzi - założone nowe zeszłej zimy), przerwy nie zmieniam bo obawiam się że zapłon się przestawi. Przy okazji czym nalepiej styki przeczyszczać?
Co do kontaktronów to wydaje mi sie ,że zadławią się tą częstotliwością włączania Zadławią się już to ktoś sprawdzał na modelarskim foru alexrc.com obroty podobne co do samochodowych. Jak znajdę to podam link http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/vi... tam też podaja swoje próby i schematy. Warto wszystkie...
LM7806 Cewka w szczycie może pobierać 4A... Stabilizator zaledwie 1A wiec dla niego będzie to zwarcie. 78T06 wytrzyma 3A, więc chybaby się nadawał? Tam nie potrzeba żadnych półprzewodników, które są wrażliwe na przepięcia, a tych nie brakuje w takim układzie zapłonowym. Nie ma tam też odłączania/ograniczania prądu przy zwartych stykach przerywacza...
No akurat tutaj się mylisz. Cewka zapłonowa dla układów klasycznych, czyli z platynką ma około 3,2 - 3,8 Ohm natomiast cewki do układów elektronicznych, tranzystorowych mają opór około 1 Ohm po stronie wtórnej.
BANANvanDYK - zrobiłem, jak radziłeś i poszukałem mechanika posiadającego lampę stroboskopową. Okazało się, że nie jest to przyrząd powszechnie używany i dopiero trzeci takową miał (nawet ASO Renault nie posiadał ;) ). Nie wiem, jakiej firmy ale była podłączana pod akumulator a przewód sygnałowy był zakończony klipsem zamykanym na kablu WN. "Niestety"...
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
A może zostawić przerywacz , aby sterował kluczem tranzystorowym.Kilka lat temu zrobiłem układ tranzystorowy z wykorzystaniem tranzystora BU 508 ,układ był zamontowany w trabancie i sprawował się bez zarzutu .Dobrze przy tego typu konstrukcjach pomyśleć o pracy silnika w układzie tranzystorowym lub tyrystorowym i możliwości przełączenia na układ klasyczny.Pozdrawiam
Ja bym sie upierał do czujnika fotoelktrycznego (taki mam) Pracuje na zasadzie przerywania strumienia światła przez nieprzezroczystą przesłonę .Kształtem przesłony mozna określać czas trwania impulsów na wyjsciu czujnika. Moment przeskoku iskry nie zależy od przesunięć osiowych i promieniowych przesłony więc z budowa poradzi sobie każdy nawet amator...
a ten układ z enduro czym się w ogóle różni ? może ma większy kąt wyprzedzenia zapłonu ? w tym twoim układzie czym można wyregulować większy stopien wyprzedzenia zapłonu ? Dodano po 56 chodzi mi o ten przyśpieszacz tranzystorowy Proszę poprawić błędy w swoich postach. mod Rycho T
Cewki od "malucha" z podwójnym wyjściem stosuję od zawsze i do wszystkich pojazdów-doskonale się sprawdzają. Są dwa typy tych cewek:1,5 ohma i 0,5 ohma. Te drugie nasycają się szybciej. Moduł musi ograniczać max prąd cewki na poziomie do 5,5A. Za podwójnymi cewkami przemawia prostsza budowa modułu a energia iskry z tych cewek w niczym nie ustępuje nowym...
Cześć Użycie tyrystora jest dobrym pomysłem, który był stosowany w układach zapłonowych silników spalinowych (może jeszcze jest stosowany?). Jako wskaźnik naładowania kondensatora doskonale nada się woltomierz napięcia stałego albo jakaś neonówka podłączona do układu przez rezystor (jak w lampach błyskowych do fotografii). Ponieważ napięcie zapłonu...
Merytorycznie można to wytłumaczyć jako 2 sprzężone indukcyjnie układy rezonansowe LC, pierwszym jest kondensator w CDI i uzwojenie pierwotne cewki WN, a drugim jej uzwojenie wtórne i świeca (odstęp jej elektrod jest traktowany jako kondensator) Tyle teorii, czas na praktykę: do CDI można stosować cewki WN z układów klasycznych, z przerywaczem (uzw...
Szukam schematów ideowych dla klasycznego układu zapłonowego, nie chodzi mi o bardzo szczegółowy i dokładny tylko poglądowy następujących układów: 1. układ zapłonowy wyposażony w mechanicznie sterowany przerywacz i rozdzielacz (z regulatorem odśrodkowym i regulatorem podciśnieniowym) 2. tranzystorowy układ zapłonowy sterowany mechanicznie 3. elektroniczny...
Rozłączyłem kabelek czarno-czerwony, miałem jeszcze do wyboru czarno-żólty. Obydwa te kabelki idą z tranzystorowego rozdzielacza zapłonu do komputera. Slnik x16sz. Nie jestem tylko do końca pewien czy włączenie zapłonu w stacyjce przy rozłączonym kablu czarno czerwonym nie uszkodzi przypadkiem tranzystorowego rozdzielacza zapłonu. Takie załączenie może...
Witam. Czy można zastosować generator tranzystorowy zamiast kostki 555?
Panie Mieczysławie, proszę nie wprowadzać w błąd. Absolutnie tym sposobem nie można sprawdzić czujnika halla, ani żadnej usterki WN.Tym sposobem można tylko być pewnym, że do cewki dochodzi plus. Pozdrawiam. Panie sigi, to Pan wprowadza w błąd. Jeżeli jest innaczej, to niech Pan ma pretensje do autora książki- eksploatacja, konserwacja naprawa AUDI...
Pawel wawa dzięki ale nie doszukałem się jakoś dokładnie tego czego chciałem. Korzystając z tego co wyżej przedstawiłem - sam to narysowałem i wg tego pospinałem u siebie w aucie. Całość jest jak najbardziej poprawna - iskra jest na każdym baniaku, auta de facto nie odpaliłem bo nie wiem jeszcze jak ustawić wałek i resztę żeby odpowiednio włożyć cały...
Podłączyłem nowy moduł i okazało się że sygnał EST nadal posiada tak niski sygnał. Więc z tego wynika,że jest to prawidłowy poziom. Zastanawiam się tylko czym to jest spowodowane skoro obciążeniem tego sygnału EST jest moduł ,który przecież jest zwykłym ukłądem tranzystorowym ,a dopiero na wyjściowym tranzystorze mocy jest obciążenie indukcyjne.
Schematu nie mam. A więc jakie były by do tego celu lepsze?? A może kolega zdradzi tajemnicę jakiż to moduł zamierza konstruować? Kondensatorowy, tranzystorowy, tyrystorowy, z wyzwalaniem platynkami, hallotronem, czujnikiem indukcyjnym, czy może jeszcze jakiś inny?
Nie czytacie tego co napisałem, nie chcę denaturatu w benzynie, ani dobrych filtrów, ani wyjaśnienia skąd w silniku 1.1 mieści się 1.3 ... Gaźnik jest do dupy (przepraszam, ale musiałem) nie chcę automatycznego ssania, które działa jak chce (od 500-3500rpm) nie chcę gaźnika wogóle! Chcę wtrysk, a nie dobrych rad jak regulować gaźnik i co dolewać do...
Korzystając z okazji chciałbym się podpiąć pod temat. Robię sobie elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa. Do tej pory zrobiłem tranzystorowy układ zapłonowy sterowany platynkami (jest to zwykły dwustopniowy wzmacniacz tranzystorowy oparty na TIP-162). Jawa ma 2 cylindry więc zrobiłem 2 takie układy (po jednym na każdy cylinder). Chcę przerobić...
Układy, które przedstawiłeś to zapłony tyrystorowe pracujące na napięciu kilkuset voltów. Ty chcesz zrobić układ na 12 V więc potrzebujesz zapłonu tzw. "tranzystorowego".
a wiec panowie tak , wieczorem samochodzik atos 99^ odmowil posluszenstwa , kreci ale nie odpala . dzisiaj z kolega próbowaliśmy zobaczyc co jest nie tak , wiec brak iskry na swiecy . kolega obstawia modul zaplonowy / cewka no ale ... z tego co wiem sama cewka jest sprawna ( on sprawdzał ) , ale twierdzi ze brak sterowania albo cewka ( tam jest przykrecony...
głupie rozwiazanie bo w momencie włożenia kluczyka do stacyjki zwiera się obwód cewki/ Ale dlaczego cię to dziwi? Przecież w nawet kaszlaki czy polonezy itp tak miały. Jak aparat stanie tak że zamknie pierwotne to masy to jasne że się grzeje. Załóż sobie tranzystorowy i po problemie.
Od sierpnia 1980 roku wszystkie silniki wyposażane były seryjnie w tranzystorowy układ zapłonowy, tak więc silnik Kolegi wira3 sie załapuje jak najbardziej.Napięcie zapłonu ze stacyjki idzie bezpośrednio na cewkę, omijając bezpieczniki.Awarii trzeba szukać po drodze, a więc stacyjka, przewód, styk stacyjki.Sprawdzić i oczyścić należy styki cewki i złącza...
Witam, chciałbym zrezygnować z tranzystorowego układu zapłonowego z rezystorami balastowymi. Wiem ze wiąże sie to z wymiana cewki zapłonowej na taka która nie wymaga rezystorów o oporność uzwojenia pierwotnego wynosi 3.5 ohm. Chciałbym sie dowiedzieć od jakiego samochodu mogę dopasować taka cewkę i czy wiąże sie to z wymiana świec zapłonowych.i Jeżeli...
Mam takie pytanie: Czy mogę zastąpić układ TL494 generatorem tranzystorowym.
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Jeśli wezmę np. 4 kondensatory (np. 50v) podłącze szeregowo to wzrośnie ich pojemność (myśle, że dobrze myśle) i naładuje je np. ładowarką od starej nokii (gruby bolec) tzw. diodka led i kondensatory będą podpięte do ładowarki aż dioda led zgaśnie, to po takiej operacji gdy wyprowadzenia od połączonych kondensatorów zostaną zbliżone ku sobie to przeskoczy...
Wystarczy, że nawiniesz kilkadziesiąt zwojów drutu na przewodzie WN i zobisz odpowiedni układzik np. na tranzystorku. Poszukaj w sieci schematu "stroboskop do ustawiania zapłonu" W cewce jaką tworzy drut indukuje się napięcie, które jest wzmacniane i uśredniane w układzie tranzystorowym i steruje "czymśtam" Gdzieś widziałem takie rozwiązanie. Pozdrawiam.
Witam, Posiadam renault 5, silnik gaźnikowy, układ zapłonowy klasyczny z modułem tranzystorowym i aparatem zapłonowym. Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. Obecny moduł ma tylko 4 złącza : - + wejście z przerywacza aparatu zapłonowego wyjście do cewki Jaki...
http://obrazki.elektroda.pl/5879060200_1... Czy ten moduł posiada przestawianie wyprzedzenia kąta zapłonu? Bo sądząc po tym "przyspieszaczu tranzystorowym", twierdzę, że posiada, ale wolę się upewnić i zapytać doświadczonych użytkowników. :D
Poczytaj sobie o kluczu tranzystorowym, w Twoim przypadku raczej PNP. Jeśli nie, to przetwornica step down i stycznik/przekaźnik na 24V albo 12V.
Zastanawiam się jak zrobić odcięcie zapłonu w Golfie jedynce 1,8 GTI. Czy należy umieścić inny palec zapłonowy w kopułce rozdzielacza zapłonu, czy modyfikować instalcję elektryczną. Może są jeszcze jakieś inne sposoby? Mile widziane byłyby jakieś schematy itp. W modelu tym jest Tranzystorowy Układ Zapłonowy. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam
Z tego co wiem to tak testowałem na cewce na 6 v i działało to nie jest nic innego jak klucz tranzystorowy mający zadziałać bez stykowo i bardzo szybko dzięki czemu , mamy iskrę ze konia może zabić :) Dodano po 1 Po za tym to nie mój układ ja tylko zrobiłem projekt płytki
Jakby co, ja mam w.w. numery czasopisma. Aktualnie nie mam aparatu aby je "zeskanować". PS. Niezbyt powalające parametry, dwa pierwsze tyrystorowe, trzeci tranzystorowy optyczny.
mam już moduł stykowo tranzystorowy w swojej mz i w sumie jestem zadowolony, myślałem nad czymś własnego projektu, coś w rodzaju przetwornicy WN około 20kV działającej na wysokiej częstotliwości np 10khz co pozwalałoby zamiast jednej iskry wytworzyć ich kilkadziesiąt podczas jednego cyklu pracy, wyeliminowałoby to całkowicie problem wypadających zapłonów...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Witam mam moduł stykowo tranzystorowy , aktualnie sterowany mechanicznym przerywaczem . Chciałbym przerobić go na sterowanie czujnikiem optyczno szczelinowym i za bardzo nie mogę zebrać wszystkiego do kupy . Na pewno czujnik będzie zasilony przez opornik potem wyjscie z czujnika puszczone na tranzystor który będzie "robił" za przerywacz , tyle z mojej...
witam właśnie zmieniliśmy z bratem w b2 silnik i ten nowy ma elektroniczny zapłon,no i mamy problem jak go podpiąć może ktoś ma schemat podłączenia tranzystorowego modułu zapłonowego do audi rocznik ok 86,liczę na pomoc pozdrawiam tulipan
To jak dlugo styki przerywacza zostaja rozwarte to rzeczywiscie mozna pominac. Wazny jest czas zwarcia stykow przed rozwarciem - w tym czasie cewka "laduje sie" pradem a wyzwala te energie w postaci iskry wlasnie w momencie rozwarcia stykow. Parametry, ktore decyduja o energii iskry to indukcyjnosc uzwojenia pierwotnego cewki i natezenie pradu plynacego...
Witam. Uaz 31512 po remoncie kapitalnym silnika nie odpala, co już sprawdzono: -silnik po szlifach złożony od podstaw,sprawdzony OK -układ paliwowy(baki,pompa,filtry itd..) OK -gaźnik k131 nowy po sprawdzeniu OK -instalacja elektryczna nowa Podejrzenie pada na układ zapłonowy wymienione na nowe: świece, kable WN, cewka, aparat bezstykowy. W układzie...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Czy ta świetlówka U 11W w cokole miała coś na styl neonówki z bimetalem jak w standardowych starterach bimetalicznych do typowych rur T12 i T8 z dławikiem magnetycznym? Świetlówki typu U 11W, 16W czy 9W (gniazdo G23) z dwoma szpilkami na cokole (czyli wersja bez wyprowadzenia skrętek tak jak w 4-pinowych), które rozbierałem miały wbudowany kondensator...
na samym tranzystorze nie da rady poszukaj tematu o zapłonie elektronicznym jest tam schemat do tego co ci potrzebne (nie wiele elementów)
Przy spawaniu metodą MMA nie stosuje się impulsów wielkiej częstotliwości aby uzyskać zapłon łuku, wystarczy napięcie w stanie jałowym ok. 50-60V aby powstał stabilny łuk spawalniczy przez potarcie elektrodą o spawany materiał. Ale do zapłonu łuku nie wystarczy odpowiednio wysokie napięcie - potrzebny jest też prąd o odpowiedniej wydajności. Idealna...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Wygląda na "neonowy wskaźnik napięcia", lub "próbówka". Trzeba mocno ograniczyć prąd WN żeby iskra nie zasilała ręki tylko świecę zapłonową. Potrzebny będzie reystor dużej mocy zdolny wytrzymać wysokie napięcie i neonówka. Rezystor dobiera się do prądu neonówki i napięcia przy którym ma płynąć. W latach 80ych były publikowane układy obrotomierzy elektronicznych....
zastanawia mnie jedno: czy gdy nawinę te kilka zwojów na 6 przewodów idących do każdej świecy , czy nie będą na wzajem się zakłócać. Ewentualnie jak najlepiej to zrobić aby się nie zakłócały. Pytanie czy układ będzie na tyle szybki aby zdołał generować poprawnie impulsy przy dużych prędkościach obrotowych silnika (około 6500 obr/min) ? Masz okrągłe...
tranzystorowy zapłon tranzystorowy schemat zapłon tranzystorowy moduł zapłon
behringer umc204hd usterka telewizor philips kolory odczytać matrycy
Jak zresetować drukarkę Canon PIXMA MG5350? Źródło prądowe o niskich szumach do lasera