To zapłon o wyzwalaniu magnetorezystancyjnym, jak np polonez-elektronik lub Fiat Uno.
8° Przed
w suzuki zlącze samodiagnozy jest koło akumulatora,ładnie opisane na klapie silnika,powinna być taka naklejka z ilustracją złacza i wyjaśnieniem jak regulować zaplon.
Kolego jeśli masz tak że odpali i chodzi dobrze ale do 2.5 3 tyś obr/min a jak depniesz do się dławi ewentualnie chcesz jechać a auto dopada padaczka. Wyjmij pompę paliwa i wtedy sprawdź czy ma non stop ciśnienie czy tylko na początku. najlepiej zadzwoń do mnie i opisz swój przypadek tel to 695662518 lub gg 8705819. ja dziś zmieniłem pompę paliwa autko...
POWER SUPPLY + 30: connect to the big wire that drives the fuse box. - 31: connect to one of the ground terminals located on the base of the driver’s side support. IGNITION WIRE + 15/54: connect to the BLACK/WHITE wire with SILVER reference, at the position nr. 4, located in the 14 way violet connector coming out of the central doors locking unit...
Hazard to światła awaryjne, więc do odpalania nie mają wiele wspólnego, chyba że masz odcięcie zapłonu.
Na wale jest czujnik indukcyjny. Za zapłon odpowiada czujnik położenia wałka. Tak samo jest w Baleno 1.8. W starszych silnikach Baleno czujnika na wale nie ma. Są to identyczne słupki silników. Zainteresowanych odsyłam na forum Suzuki.
Witam! mam problem nie działa mi zapłon w suzuki vitara1.6 16V nie świecą sie kontrolki wogóle. Co może byc przyczyną?? gdzie znajde bezpiecznik od tego??Pomocy!!!
To przetnij gruby żółto/czarny (zapłon) przewód w tym samym złączu
witam!! ostatnio moja vitara 2,0 td (silnik mazdy) zaczęła ciężko palić. gdy włączam zapłon zamyka się klapka do gaszenia( ta w kolektorze dolotowym) i odcina paliwo któraś cewka. proszę o pomoc.. co może być przyczyną? dodam że wymiguje mi kod 12
Rozbiera się bardzo łatwo, wyciągasz ten pomarańczowy plastik, pod nim zobaczysz szare ząbki trzymające konektory, trzeba podważyć gruba igłą albo czymś takim i powyciągać
Mam problem z elektryką - nie działają świece żarowe i zapłon. Przy przekręceniu kluczyka w stan grzania świec żarowych nie działa i przy przekręceniu w stan rozruchu nie można uruchomić samochodu. Ale rozrusznik dobry, obraca silnikiem ale nie ma zapłonu. Dotyczy Suzuki Grand Vitara 2.0 TDi 1998r. (silnik mazda 2.0)
Włącz zapłon i zmostkuj styki w kostce diagnostycznej po przekątnej.P
Czasowe rozwiązanie jest takie. Jak włączę zapłon i kontrolka świec zaświeci i po chwili gaśnie to auto odpali bez problemu. Jak włączę zapłon i kontrolka od świec miga to auto nie zapala. Czasem trzeba kilka razy próbować.
(at)oloeu samochód pozwala na zapłon ale nie chce odpalić odpali i odrazu gaśnie nawet chwile nie pochodzi A co to jest ten clip ? Akumulator jest nowy i naładowany
Normalnie w każdym wozie oznacza nagrzewanie się świec żarowych. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu na pozycje zapłon. Jeśli zgaśnie to czas odpalać. Nie wiem jak sprawa wygląda u ciebie
Temat może już stary ale możliwe, że jeszcze komuś się to przyda: 1. Załączyć zapłon. 2. Wpisać stary kod. 3.Wyłączyć zapłon - od teraz mamy około 10 sekund na operację wpisania nowego kodu. 4. Nacisnąć C. 5. Wprowadzić nowy kod. 6. Nacisnąć C - usłyszymy cztery piknięcia a następnie klawiatura gaśnie. U mnie dopiero taka procedura zadziałała. Przy...
Jeśli wtryskiwacz nie leje to nie poda Pb i LPG. jeśli wtryskiwacz leje to poda za dużo i nie mgiełkę a instalacja LPG jest II generacji - czyli podciśnieniowa Dodano po 2 Dziękuje Wszystkim za porady, sugestię Przyczyna nie odpalenia była głupota dalej zwana błędem ;) Os aparatu zapł. trzeba było o 180' przekręcić i ustawić zapłon i silnik pali jak...
też bym chciał żeby mi ktoś dał Vitarę 1 za darmo :) bardzo zgnita? jak jeszcze w automacie to chętnie kupię :D odłączenie tego "silniczka krokowego" czyli w tym wypadku zawodu dodatkowego powietrza nie powinno mieć żadnego wpływu na zapłon, jedynie po odłączeniu powinien zgasnąć (no chyba że się ręcznie gaz na przepustnicy doda) ale w sumie nie sprawdzałem...
Miałem tak u siebie 10-11 bar a nie chodził ale zawór był skrzywiony. Tak czy siak trzeba wszystko wykluczyć z prostych możliwości(powietrze zapłon,nieszczelny wtryskiwacz itd. ) zdjęcie czapki to jednak koszt i czas.
Ten problem już mam z głowy, spadł wężyk spod filtra paliwa i łapał za dużo powietrza. Ale teraz wysiadł mi zapłon, nie mam żadnych kontrolek. Bezpieczniki w porządku. Co to może być, przekaźnik?
Da się silnik zimny odpalić na samym gazie - w trybie awaryjnym bez benzyny na chwile ??? ( żeby nie wymrozić reduktora ) Włączyć zapłon przytrzymać guzik od gazu 10s . i włączyć rozrusznik - czy od razu zapali ?
Mam pytanie czy da się wykodować immobilizer z komputera, ponieważ rozkodował po kontrolce świec żarowych błąd 83, a to w tabeli wychodzi immobilizer. Sprawdziłem jeszcze, że po przekręceniu kluczyka na zapłon tylko na ok. 1 sekundę "puszcza" prąd na elektrozawór w pompie. Pozdrawiam
Witam pod kierownicą jest taka zdejmowana osłona, odkręć ją, będziesz widział przewody do poduszki w żółtej osłonce powinna być tam też kostka żółta, wyłączasz zapłon mostkujesz piny , przekręcasz zapłon i wtedy zaczyna wymigiwać kody, np 2 mignięcia to 20 przerwa 4 mignięcia to daje 24.
Witam, mam Vitarę po uderzeniu i sprawa jest tego typu że nie chce odpalić. Raz że na liczniku po przekręceniu kluczyka na zapłon nie świecą prawie żadne kontrolki poza ręcznym, ABS, poduszki powietrzne. Napięcie na świecach jest, ale wogóle paliwo nie idzie do pompy. Posiada ten model pompkę w zbiorniku albo jakiś czujnik że po uderzeniu odcina paliwo?...
Wtam Kolego pisałeś ze miales schemat instalacji od Amerykanskiej wersji Vitary takiego wlasnie poszukuje dokladnie Vitara 1.6 16V 94r jesli jeszcze posiadasz to poprosze o kontakt lub maila
To może lewe powietrze.? Lecz pierwsze to ; napięcie na zaworze jest nieprawidłowe , winno być- między 2 i masą i 5 i masą od 11-14 V , przy włączonym zapłonie.
Po sprawdzeniach doszedłem do wniosku że ginie masa na podwójnym przekaźniku pompy paliwa oraz ( chyba ) odcinane są wtryski Masa, a właściwie minus podawany jest z ECM. Objawy wskazują na IMMO lub z innej przyczyny rozłącza zapłon. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazała? Uzupełnij dane o aucie (kod silnika).
Jak sekwencja to masz zasilania sterownika podpięte pod aku i zapłon, obroty. Ale auto powinno odpalić bez problemu na benzynie pomimo braku zasilania eculpg .Wtryskiwacze benzynowe są odcinane przez przekaźniki rozwierne w ecu gazowym.Jaka sekwencja?Stag?
witam,mam problem z bodajże instalacją gazową w samochodzie suzuki vitara V6 2.5 1996 benzyna (w oryginale V6 2.0) z instalacją gazową.mianowicie mam następujący problem ,auto nie odpala po próbie podmiany kabla od bezpiecznika do komputera kabel był przetarty w paru miejscach więc wziąłem troche kabla i wpiołem się pod bezpiecznik i komputer ,przed...
To kolego robisz tak : - wsiadasz do samochodu wszystkie drzwi zamknięte , zamek centralny otwarty , wkładasz kluczyk mechaniczny do stacyjki , zapłon wyłączony. zaczynasz od zamykania i otwierania drzwi na panelu drzwi kierowcy, robisz tak zamknij , otwórz , zamknij , otwórz , zamknij , otwórz następnie zamknij. wyciągasz kluczyk ze stacyjki i wkładasz...
Klient twierdzi że problem powstał po wymianie silnika. Ktoś zdiagnozował wymianę sterownika 4wd, nie pomogło. Obecnie, po włączeniu stacyjki wszystko jakoby działa, można skasować błędy w ESP, komunikuje się ze sterownikiem 4wd, nie ma w nim błędu. Można przełączać tryby 4wd, czasem nie chce włączyć N w 4WD. Uruchamiamy silnik - po 2 sek zaczynają...
Do napędu wałka pośredniego. W niektórych silnikach ten wałek (jeśli występuje) napędza pompę oleju i rozdzielacz zapłonu.
Ja tam bym od razu sterownika nie podejrzewał. Wtryskiwacze, cewki zapłonowe i czujnik wału zasilane są z głównego przekaźnika, ale skoro pompa paliwa działa to prawdopodobnie ten przekaźnik też działa. Nie mniej jednak powinieneś sprawdzić zasilanie cewek - pin nr 1 oraz masę pin nr 3. Następna sprawa to czujnik wału/wałka. Pin nr 1 zasilanie, nr 4...
Pomiar ciśnienia wg mnie pozwoli tylko stwierdzić, że gniazda już są wypalone (czyli inaczej mówiąc jest już po ptokach) lub nie i nie da odpowiedzi czy luzy są na granicy zera i za chwilę dojdzie do wypalenia gniazd. Więc ja jednak gdyby ode mnie to zależało, sprawdziłbym jednak te luzy, bo to na pewno mniej kosztuje niż remont głowicy. Na temat kąta...
Generalnie to tam zapłon ustawiany jest elektronicznie. Ty ustawiasz pompe tak, aby znaki na pompie i kołnierzu pompy się pokrywały (oczywiście rozrząd na zero). Natomiast, jeśli chcesz dynamicznie sprawdzić, to ma być 13 stopni za GMP.
Swiece są w porządku ciśnienie po 12 tyle tylko że przekładałem silnik od balneo i regulowalem zawory i dałem po 15 i zastanawiam się czy nie za luźno iczy to nie jest przyczyną jak sądzisz ??? Witam, nie pamiętam wartości luzów do 16v ale jeśli za luźne, to na pewno nie będzie problemów z kompresją - za ciasne powoduja podparcie zaworów i nieszczelności.......
Teoretycznie rzecz biorąc ,jeśli jest ciśnienie [14.5],iskra sprawdzana na świecy wykręconej -to podmień na inną sprawną świece[np.zamień 1 z 3].Spotkałem się z taką usterką , że świeca wykręcona miała iskrę ,a po wkręceniu [dostała ciśnienia]nie paliła .Podmieniłem miejscami świece i okazało się ,że usterka zmieniła lokalizacje.
Witam. mam pytanko czy udało ci się coś ustalić z tym problemem, bo mam podobny przypadek. Zapala mi się błąd P0380 i P0230. Auto traci na mocy, max 120km/h. W trakcie jazdy potrafi się wyłączyć, przydusić i trzeba wyłączyć zapłon aby od nowa odpalić silnik. Czasami uda mi się wykasować błąd lub po nocy lampka gaśnie, ale jak pojezdzi się trochę wszystko...
Grand Vitara 2000r powinna być wyposażona w dołożony automatyczny włącznik świateł mijania lecz nie jest to regułą. Spotykało się bowiem modele wyposażone w ten układ jak również bez niego. W przypadku Grand Vitary 2009r jak i innych modeli (seria JB) sterownik nie jest potrzebny (o ile dobrze się orientuje funkcja ta zapisana jest w sterowniku pojazdu...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
Witam , pytanko odnośnie GVII 1.9DDIS, Przy próbie odpalenia bez kluczyka nie da się przekrecic stacyjki, Pilota wykrywa bo jak z nim wsiądę to przy wciśnięciu motylka pali niebieski kluczyk ale tak jak by jakas blokada nie odpuszczała i nie da się przekrecic stacyjki, z tradycyjnym kluczykiem wszystko działa. Rodzice mówią że tak jest od kad ja kupili,...
Witam. Mam problem, ponieważ auto na gazie chodzi nawet dobrze, a na benzynie kiepsko. Po podłączeniu do komputera pokazały się błędy: p0300, p0304, p0306. Czyli przerywa zapłon i nie pali na dwa gary. I tu moja prośba o kolejność cylindrów (najlepiej od przodu samochodu z podziałem na lewo, prawo) i rozwiązanie problemu. Z góry dziękuje za odpowiedź....
Samochód odebrany od mechanika i wygląda to tak. Wymienione świece, przewody WN, filtr powietrza, reduktor gazu. Wyregulowane zawory, ustawiony zapłon,sprawdzony rozrząd, zaślepiony egr. Posprawdzane podciśnienia. Samochód pali od strzału ale niechodzi równo, na ssaniu jeszcze w miarę ale jak zejdzie ze ssania zaczyna delikatnie kuleć na PB i falować...
Panowie podbijam temat i nadal proszę o Wasze podpowiedzi . Do tej pory sprawdzony rezystor - podmieniony na inny . Wymieniony wentylator bo poprzedni ciężko chodził . Sprawdzone przewody od panelu do rezystora . Są całe i nie mają żadnego zwarcia . Brakuje mi napięcia sterującego przekaźnik ( kolor zielono/żółty ) . Dałem na krótko tam napięcie przekaźnik...
Witam, Pacjent Suzuki samurai wrzucony silnik Suzuki Vitara 1.6 16v (94r) wiązka silnikowa i sterownik przełożona i podłączona załącza przekaźnik pompy paliwa ale niestety brak iskry, jedynie iskra przeskoczy raz po włączeniu zapłonu podczas kręcenia niema.
Witam Mam identyczny problem na swojej Grand Vitara 1,6 z 2003 r. także zagazowanej. U mnie komputer pokazuje błąd: "P0300,Przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w kilku cylindrach ". Na benzynie problem nie jest tak dokuczliwy jednak wystepuje. Problem i podejmowane działania (jak narazie bezskuteczne) mam opisany w dziale "Instalacje gazowe"....
Kolego jaja sobie ze mnie robisz ?? Zobacz jak są ułożone bezpieczniki ? Obróć sobie o 180 stopni bezpieczniki, a w ogóle co do opisów to widziałeś w diesle'u cewkę zapłonową czyli IG COIL ?. Wysłałem Ci prawidłowy opis, i wartości są identyczne na rozpisie z twoimi w skrzynce.
Próbowałes standardowo tzn przy załączonym zapłonie na 5 sekund przycis obydwa przyciski z centralnego w pilocie
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera" wilgoć. - czy do układu chłodzenia była dolewana...
Błędy w sterowniku jakieś masz, który to rok auta?
Suzuki Vitara Silnik 2.0 HDI PSA świece żarowe zaczynają grzać w momencie uruchomienia rozrusznika, a pominne grzać po włączeniu zapłonu. Przy podłączeniu komputera przez gniazdo diagnostyczne można wymusić grzanie. Świece sprawne nowe, co może być przyczyną?
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Witam, Czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej samochodu Suzuki Vitara (nie grand) silnik 1.6 ;16V; 120 kM rok produkcji 2016. Konkretnie potrzebuję schematu stacyjki i układu pompy paliwa żeby zrobić odcięcie "zapłonu". Jeśli miałby ktoś całą instalację jeszcze lepiej. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
Cześć. Mam problem, w samochodzie z silnikiem Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2002 RHZ po włączeniu stacyjki przepala się bezpiecznik licznika IG, nie działa pompa paliwa i silnik nie odpala, na wyświetlaczu nie pojawia się sygnał silnika panel. Chciałbym Was prosić o pomoc, czy możecie wiedzieć? Dziękuję bardzo
kupiłem sobie vitare do remontu i szukam wszelkich informacji . silnik 1,6 8v G16A jaki luz zaworów kąt wyprzedzenia zapłonu itp.
trzeba go jakoś "połączyć" z alarmem Pilot nie ma nic wspólnego z alarmem tylko z samochodem. Tak to jest fabryczny alarm w kluczyku To nie jest alarm fabryczny, tylko współpracujący z fabrycznym pilotem. Mógł zostać zamontowany w jakimkolwiek warsztacie lub w ASO przed sprzedażą samochodu. Zamieść zdjęcie klucza, będzie łatwiej Ci pomóc, taki? http://obrazki.elektroda.pl/7773203800_1...
Witam wszystkich. Mam prośbę o pomoc dotyczącą rozbrojenia klawiatury immo żeby nie trzeba było wpisywać za każdym razem kodu. Auto to Suzuki Vitara 2.0 HDI 2004r system wtryskowy Siemens. Opisze wszystko po kolei. Samochód do tej pory jeździł normalnie z odpiętą klawiaturą i palił za każdym razem lecz ostatnio postał 2 tygodnie i padł aku, został podmieniony...
Pomiędzy cewką a czujnikiem wału jest jeszcze ECU i moduł (wzmacniacz) zapłonu. Czujnik jak się nie mylę jest przetwornikiem halla i bez oscyla nic nie sprawdzisz. Sprawdź czy kluczując moduł zapłonu masz iskrę z cewki , przewód z ECU pomarańcz, pin nr.1.
Czołem, Maciej jakiś dobry pomysł jak "unieszkodliwić" bezkluczykowy dostęp? Póki co kupiłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9925269700_1... Ma dwie kieszenie - po włożeniu do jednej kluczyk jest ekranowany i bezkluczykowy dostęp nie działa, po włożeniu do drugiej kluczyk działa normalnie. Problem w tym, że owo etui okazało...
SPrawdziłem zapłon,podciśnienia,świece kable,kopułke,luzy zaworowe,rozrząd,mapsensor. Auto i na Pb i LPG jest zmulone do 3000obr, powyżej zaczyna jechać w miare. Najgorzej jest jak jadąc np. na trzecim biegu ujmiemy gazu wyhamujemy auto biegiem do powiedzmy 1500obr i dodajemy gazu chcąc się napędzać auto do 3000obr muli, nie chce sie napędzać. Po przekroczeniu...
Powiem tak: nie wiem czy to jeszcze aktualny temat, ale wartość TPS ustawia się TYLKO!!! na włączonym zapłonie - stacyjka on - i musisz tak ustawić czujnik aby osiągnąć 0,5V - suplement do silnika SV620 - H20A
Ciąg dalszy walki z kierunkami. Podminiłem przekaźniki i na zapłonie kierunki pojawiły się. Natomiast po odpaleniu silnika słychać było jak bezpiecznik się spalił, kierunki zniknęły a w stacyjce tak jakby powstawało spięcie.
Witam. mam problem z suzuki vitara 1,6 8 zaworów. Po włączeniu zapłonu cyka przekażnik i auto nie odpali ale nieraz jest tak że przekażnik cichnie i autko odpala wtedy od kopa. To czy jest ciepło czy zimno czy słońce czy deszcz nie ma żadnego znaczenia. Może ktoś zna problem i mi pomoże. Ja już nie wiem co może być przyczyną. Wymieniłem komputer , kolektor...
Witam. Niedawno kupiłem okazyjnie Suzuki Grand Vitarę 1.9 DDiS z 2006 roku. W aucie pali się kontrolka wyglądająca jak zygzak w prostokącie i silnik ma mało mocy jak na 130KM. Podłączając się przez PCMSCAN sczytałem błąd P0638 - awaria przepustnicy. Wyjąłem ją i rozebrałem, okazało się że jeden z elementów jest nadpalony. Zakupiłem więc drugą z takimi...
To jest patowa sytuacja, mówisz o utracie wartości nowego auta a w stare polecasz pakować 10tyś w silnik, który dalej będzie bombą z opóźnionym zapłonem. za 7 tys. zł masz nowy silnik, nowy czy inny? To jest mała różnica... Moderatorowi nie przystoi.
Witam, mam następujący problem z suzuki vitara: Iskra jest, paliwa nie podaje, pompa działa po włączeniu zapłonu cały czas i nie przestaje a powinna, bezpieczniki ok, przekaźnik główny ecu sprawny, przekaźnik pompy sprawny, zawory podciśnieniowe, na silniku cały czas strzelają. Rozebrałem ecu i po obejrzeniu okazało się że kondensator wybuchł, to go...
No właśnie tak powinno byc. A po odłączeniu czujnika tep jest to samo... odpali na 2 sek i tyle. Pompkę paliwa podpiłem na ,, krótko '' wciąż chodziła. Dalej odpala i zgaśnie. Wężyk przelewowy zapchałem palcem.Po włączeniu zapłonu przez kolegę wypychało mi palec... Paliwo leci z przelewu bez pęcherzykow powietrza. Czysta benzyna
Witam Samochód jak w temacie. Świeci się kontrolka check engine. Silnik przymula, ciężko wkręcić go powyżej 3tys obrotów i klekocze na wolnych obrotach jak stary diesel. Po wizycie u elektronika ciągle pozostaje błąd pierwotnego obiegu pompy paliwa, zalecił nową pompe. Poprzedni właściciel rok temu kupił org pompe bosha.. i już by nawaliła? Zamontowano...
Witam,mam takie samo auto i ten sam problem,tylko mi po jakimś czasie doszło szarpanie na gazie i na benzynie auto jak by chodziło na trzech garach.Gaz został odcięty i na benzynie to samo ale występowało rzadziej.Komputer wykazał wypadanie zapłonu,auto przeswietlone na kompie i nic,wychodzi że usterka mechaniczna tylko co????Macie jakieś pomysły to...
Tam nie ma nic innego poza tym w aparacie zapłonowym. (no chyba że o czymś nie wiem). Dlatego pytam, dzisiaj znowu podobno zaczął się jąkać więc dalsza walka w poniedziałek.
Czy wtrysk dostaje stałego + po przekręceniu zapłonu? Czy wtrysk dostaje "przerywaną" masę podczas próby uruchamiania silnika na benzynie? Czy słychać że pompa paliwowa pracuje? Jest ciśnienie w układzie? Jak jest czy możesz je zmierzyć czymś?
Cześć, Mam problem z grand vitara I 2004 benzyna + gaz, samochód odpala normalnie na wszystkich cylindrach i na biegu jałowym bez dodawania gazu nie widać problemu, równa praca silnika nic nie trzęsie. Jednak gdy dodam gazu słychać jakieś metaliczne uderzenie i nagle silnik przestaje pracować na 3 i 4 cylindrze oraz gaśnie. Samochód w tej chwili nie...
Skoro był błąd przepustnicy i czyszczenie nie pomogło to wygląda na uszkodzoną przepustnicę, jednak ciekawi mnie czy na nowo wychodzi błąd? Kolejna rzecz podejrzana to pierwsza sonda i układ zapłonowy, jednak raczej tu dalej jest problem z przepustnicą nie zawsze się udaje naprawić bo mogły trybka się połamać.
Obecnie popylam Sandero w wersji stepway - lekki teren (zjazd z szosy nad jeziorko czy rzeczkę, 4 pory roku) mu niestaszny, podejrzewam, że na terenowych laczach poszłaby moja cyganeczka po błotku w granicach prześwitu ( w śniegu na zimówkach idzie). UAZ nadaje się nawet w ciężki teren - swoim, którego kiedyś miałem - pomagałem znajomemu na wyrębie...
Witam, od dwóch dni mam ten sam problem z odpaleniem auta. Najpierw zapalają się wszystkie kontrolki i po kolei gasną (standardowa procedura po włączeniu zapłonu). Po chwili zapala się ESP, a dodatkowo po chwili zaczynają mrugać wszystkie kontrolki od napędów i auto nie odpala (rozrusznik kręci). Po kilku próbach w końcu nie zapala się ESP i kontrolki...
w pokrywie to jest czujnik położenia wałków, wału jest w bloku silnika. Sprawdzałeś cokolwiek? Zacznij od fejsa. Błędy ecu a potem po kolei, immo i układ zapłonowy. Szkoda kasy i czasu na podmienianie
Panowie, z kondensatorami był problem, owszem, ale w sterownikach Colt/Lancer jak i ....Suzuki Vitara . Żadne pęcznienie, strzelanie, wybuchy a prozaiczna sprawa- wylewały się dołem. Owe sterowniki były zrobione w pewien sposób- ściezka masy ( górna powierzchnia PCB) była połączona przez nogę konsensatora z dolną ściezką, elektrolit przeżerał to połączenie...
Lista usterek mogąca powodować takie zachowanie jest dość długa, a części które przy tym można wymienić drogie. Np cewki zapłonowe, wtryskiwacze benzynowe i gazowe itd. Proponuje znaleźć dobry serwis i kiedy usterka wystąpi tam się udać.
Mam problem z Suzuki Grand Vitara z silnikiem diesla 1.9 DDiS. Odpalając auto po nocy pali za pierwszym razem. Po przekręceniu zapłonu słychać jak pyka przekaźnik pod maską (gdzieś w okolicy silnika - nie w skrzynce bezpieczników) i gasną kontrolki od napędów. Sprawa nie jest już tak kolorowa jeśli przejeżdżę trochę samochodem i go zgaszę. Po nagrzaniu...
Vitara z silnikiem PSA mam mały problem bo kopci na biało/niebieskawo na biegu jałowy tylko po rozgrzaniu wystarczy też że przejadę dłużej i przestaje podczas jazdy do ponownego postoju na jałowym. Ogólnie poza dymem żadnych problemów nie ma. Płyny nie ubywa, oleju nie stwierdzono po 3tyś ubytku. Czy ktoś jest wstanie coś powiedzieć na temat w bloków...
Posiadam suzuki vitara 1.6 benzyna 8 zaworowa. Problem nasuwa się podczas próby odpalenia samochodu. Po włączeniu zapłonu i przekręcenia kluczyka samochód odpala razem z rozrusznikiem, chodzi można dodać gazu lecz cały czas chodzi z rozrusznikiem po odpuszczeniu rozrusznika gaśnie czego by się nie zrobiło po prostu nie odpala bez rozrusznika. Próbowałem...
silnik suzuki. Po zmostkowaniu kostki i włączeniu zapłonu kontrolka świec żarowych wyświetla kod błędu 83. Odcina napięcie na zawór od pompy i zamyka klapę przepływu powietrza. Według instrukcji tak zachowuje się aktywny imobilajzer. Dokładnie stało się to podczas próby rozruchu silnika bo zgasł podczas jazdy prawdopodobnie z powodu zapowietrzenia się...
Witam serdecznie. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu układu SMD w obudowie SO20 oznaczonego jako 5M2T produkcji Hitachi. Układ występuje w komputerze Suzuki Vitara (2,0 V6 benzyna). Kolega wymył silnik i doszło do zwarcia. Układ został uszkodzony, bo na pierwszy rzut oka widać wypalone miejsce. Według mnie układ steruje wyjściami na cewkę zapłonową. Bardzo...
Poszukuje schematu opisowego (kolorami)instalacji elektrycznej suzuki vitara 1.6 8v 69kw typ motoru g16a .Wymieniałem spaloną wiązkę w komorze silnika,ta którą dostałem była ucięta, zostało mi 6 wolnych kabli i nie mam podłaczonego aparatu zapłonowego,jakby ktoś mógł podrzucić to z góry DZIeki...
Ciężko się doczytać o co ci chodzi w tym ostatnim poście. Podłącz komputer , zobacz w parametrach jakie ciśnienie pokazuje w dolocie po przekręceniu zapłonu. Powinno być zbliżone do atmosferycznego. Napisałeś że przejścia są , a sprawdzałeś na zwarcie ? Jeśli czujnik ok , wiązka sprawdzona to nie pozostaje nic innego tylko ECU. Dodano po 6 Odepnij jeszcze...
Problem rozwiązany połowicznie, jeśli chodzi o tranzystor, winny był wtryskiwacz który miał rezystancje 1,8 oma.Ale wyżej wymienione zwarcie poczyniło jeszcze jakieś szkody w sterowniku.Samochód na zimnym silniku strasznie kopci i nierówno chodzi. Gdy się rozgrzeje pracuje w miarę przyzwoicie,ma moc dymienie ustaje praca silnika w miarę równomierna,bez...
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Auto jak w temacie,silnik taki jak we francuskich autach. Po wymianie w autoryzowanym serwisie alternatora,pojawił się problem z pracą silnika.Od czasu do czasu coraz częściej zapala się lampka usterki silnika,silnik przechodzi w tryb awaryjny,a wyłaczenie zapłonu powoduje,że silnik znowu pracuje prawidłowo......
ja tu sie nie będe wymądrzał i zapodem koledze kierunek na [url=http://sevam.narod.ru/others/vitara... ....w innym wątku pytałeś o kody i procedurę wywołania Należy odnaleść białą kostkę złączdiag w komorze silnika. Do kostki wchodzą cztery przewody. Za pomocą kawałka przewodu łączymy dwa kable: CZARNY i FIOLETOWO-ŻÓŁTY. Teraz...
m789 może i szukam dziury w całym, ale co do otwierania się przepustnicy na włączonym zapłonie już się nie zgodzę, że tak jest w każdym aucie, już na początku pisałem, że w oplu meriva 1.6 16V który też posiadam przepustnica otwiera się wtedy na max i widać też wartości pośrednie, to samo widziałem też w suzuki grand vitara 2.0 16V oraz Panda 1.2
Witam. Mam zamontowany alarm marki Silicon Bas Ars, w Suzuki Grand Vitara. Jakiś tydzień temu padł mi całkowicie akumulator. Po naładowaniu akumulatora nie odpalił samochód. Nie ma iskry na świecach. Po przeczytaniu kilku postów na forum, stwierdziłem że winą należy obarczyć autoalarm. Dodam że centralny zamek, miganie kierunkowskazami w samochodzie...
Witam. Kupiłem samochód Suzuki Grand Vitara 2.0 HDI z roku 2005. Przebieg 40000km.Pojazd nie jeździł w Polsce. Usterka polega na stukach w silniku przy zwiększaniu obciążenia-ruszanie,przyspieszanie po zmianie biegu.Stuk metaliczny podobny do zbyt wczesnego zapłonu w silniku benzynowym.Ponadto silnik nierówno pracuje-wyraźnie poszarpuje przy jeździe...
Witam Mam vitare 3D rocznik 89r od 6 lat ostatnio postanowiłem trochę o nią zadbać wymieniłem jej olej po 3 latach i kupiłem nowe filtry i świece ... Przy okazji postanowiłem wyregulować czujnik położenia przepustnicy zapłon i zawory. Wszystko pięknie wyregulować ale uparłem się na to by sprawdzić OBD1. Krosowanie masy na kabel nic nie dało. Lampka...
Witam. Opisze problem. Scigamy się w rajdach crosscountry autem własnej konstrukcji. Jednostka napedowa to 2.0 J20a zaadoptowana od suzuki vitara 2004. Komputer sterujacy nie posiada czujnika spalania stukowego. W zwiazku z uturbieniem J20a i wieloma zabiegami zwiekszajacymi moc zaplon wypada na granicy stukowego. Mimo iz EGT i AFR sa w normie to jednak...
vitara zapłon grand vitara zapłon suzuki vitara zapłon
dioda selenowa przesunięcie fazowe układ trójfazowy simson kabel stacyjka
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Lokalizacja czujnika przyspieszenia bocznego w Volvo S60 2002 Sofar falownik Grid DFP – alarm, brak produkcji, kod częstotliwości, model KTL-X-G3