Witam. Mam pytanie odnośnie diody Zenera. Mam stary DDR-owski moduł zapłonowy do Wartburga jest w nim dioda o oznaczeniu SZX 21/6,8. Poszukuję jej zamiennika. Na jakie napięcie jest i moc? Może ktoś ma pomysły. :D
Przepatrzyłem wszystkie "Zrób Sam"/"Zrób to Sam" 1980-1992 i naprawdę ciekawa lektura. Szkoda że teraz nie wydają podobnych rzeczy bo patrząc na postęp techniki i dostęp do nowych podzespołów itd to wiele by można zbudować jeśli by tak jak tam ktoś praktycznie prowadził za rączkę. Teraz niestety jest to w większości zbędne a i chyba większość woli kupić...
Właśnie ten wielopoziomowy kilka razy oglądałem, lecz nie mam wystarczających umiejętności by go przerobić. -auto ma zapłon iskrowy (wartburg 1.3) - na razie jest woda, płyn zaleję jutro jak upewnię się, że nie ma wycieków -jedna i druga elektroda ma pin na zewnątrz, żadna z nich nie jest podłączona do masy -nie chce rzeźbić zbiorniczka/korka. Postanowiłem...
Zrobiłem zdjęcia artykułów. Niestety trochę ważą. Co do zapłonu do Wartburga - wystarczyło poszukać: http://www.wartburgkielce.piwko.pl/ebza8...
Witam wszystkich! Czy ktoś może posiada schemat elektronicznego zapłonu o nazwie EBZA 2s do Wartburga? Za wszelkie wskazówki byłbym bardzo wdzięczny, z góry dzięki i pozdrawiam!
30- zasilanie stałe dwa przewody czerwone jeden z napięciem drugi zasila odbiorniki bez zapłonu 15- zasilanie po zapłonie -czarny + lub 50 rozrusznik-czarno czerwony P-parking światła postojowe szary.P
Zapłon to pryszcz. Można wykorzystać moduł elektronicznego zapłonu z wartburga na transoptorach. Wystarczy dorobić drugi zestaw transoptorów, przesuniętych w fazie i po prostu je przełączać. Nie próbował bym odpalać "na lewo" silnika kręcącego sie z pewną prędkością. Chyba, ze chcemy często wymieniać wał i inne części... Masy zrobią swoje. Dynastarter...
Ach, wiem, chodzi o syrenę albo wartburga 353. Mea clupa. Czasem nierozgarnięty jestem ale potrafię rozróżnić zapłon rozdzielaczowy od bezrozdzielaczowego. Wiem tez, że golfinie trójce 1,6 DIS/EDIS nie było
Witam. Przy gaźniku z żółtym kabelkiem to zawór elektromagnetyczny odcinający paliwo. Przeróbka jest możliwa i można się wzorować na silniku "SYRENA" lub "WARTBURG" potrzebne będą trzy cewki zapłonowe i trzy kondensatorki. Pozdrawiam.
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
Przyśpieszacz zapłonu wcale nie jest oczywistością w silnikach 2T. Nawet spore pojemności 1000ccm - Wartburg - go nie miały. Zmienne wyprzedzenie ma sens w wypadku stosowania zaworów obejściowych na wydechu. Podejrzewam, że ten przyśpieszacz a w zasadzie opóźniacz służy tylko do rozruchu. Potem zostaje stałe wyprzedzenie, ale większe niż startowe. Wniosek....
W prasie technicznej może Radioamator i Krótkofalowiec Było szeroko opisane Tyrystorowe urządzenie zapłonowe do Syreny 103 Trabanta oraz Wartburga które bez problemu można zainstalować w Jawie 350 Urządzeniem sterowały jako klucze mechaniczne przerywacze.
Myślałem, że kolega ma jakieś pojęcie o akumulatorach kwasowo-ołowiowych a tu niestety wykazuje się kolega podstawowymi brakami wiedzy . Przecież tłumaczyłem: A ja prosiłem o podanie gdzie kolega wyczytał że przy -4 "zero ładowania" Zamiast listy lektur, konkretnie w której publikacji tak napisano. Inaczej uznam ze kolega konfabuluje. Jak napisałem...
Proponował bym silnik VW golfa 2 1.3 na gaźniku lub z wartburga lub polówki 1.1 obydwa proste spełniające ww.warunki i bardzo dobrze sprawdzają sie na gazie.
Hmmm Zaintrygował mnie ten temat. Nie sądzięłem, że tyle osób się tym zajmuje. Sam myślałem na podobnym urządzniem do mojego bolidu (Wartburg 353). Myślałem o wykorzystaniu istniejącego układu zapłonowego, a dokłąniej młoteczka i kowadełka. Klasyczny układ przerywacza. W Wartburgu nie ma żadnej regulacji konta wyprzedzenia, więc można przyjąć, że młoteczki...
Do tego Transit. Który? Kojarzę modele od 1992 roku, ale one miały normalne podświetlane żarówkami ikonki. Wartburg miał LEDowe wskaźniki poziomu paliwa i temperatury cieczy. BTW. Rezystor 150Ω to zaledwie 1W mocy, czy to trochę nie za mało? W C330 mam alternator z jakiegoś VW z 88 roku, przy standardowej kontrolce 2W alternator wstawał po przegazowaniu...
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
Co prawda to prawda, mój kolega miał dużego Fiata 125 z plusem na masie, nie wiem jak Wartburgi 311/312 oraz pierwsze maluszki...
"Autorka zapewne czeka na wypowiedź kolegi Bynieq. Kolega Bynieq opisał jak to się odpala z popychu Syrenki i maluchy a nie sprecyzował jeszcze co z Wartburgami i Moskwiczami. ;-) pzdr -DAREK-" Kolega Bynieq natychmiast na wszystko odpisał, ale admin to wyciął (cenzura...?). Moskwicza ani Wartburga Bynieq nie miał, więc jako empiryk Bynieq się nie wypowiadał...
Gotowe rozwiazanie mozesz znalezc w samochodach typu Wartburg -POLO lub Trabant -Polo.Moze znajdziesz gdzies na szrotach.
BANANvanDYK Prawie wszystko co napisałeś to prawda. Jest jednak trochę ale.. pch chce wyłączać zapłon podczas hamowania silnikiem. Nie uważasz, że to wywołuje pewne konsekwencje i mocno przesuwa analizy w inną stronę. teskot napisał: Aha, samochody z silnikiem 2T miały coś takiego jak tzw. wolne koło. Poszukaj sobie czegoś na ten temat. Było po to,...
Witam. Szukalem na forum podobnego tematu ale nic konkretnego nie znalazlem - az nie chce mi sie wierzyc. Chcialbym zasiegnac informacji na temat impulsow z cewki podczas zaplonu w roznych modelach samochodow. Wiem jak to wszystko wyglada w maluchu, cieniasie, wartburgu ... ale jesli chodzi o markowe modele jestem zielony. We fiacie 125 jest 1 cewka...
Pomysł bardzo ciekawy, Można by spróbować wtryskiwacz od diesla sterowany elektrycznie np z HDI, do tego mechaniczną pompę oleju np. z fiata 125. Wtrysk proponuję wkomponować do skrzyni korbowej, dlatego że w dwusówie najbardziej awaryjne są łożyska to je głównie musi posmarować olej, jak już ten olej dostanie się do skrzyni korbowej przeciąg tam panujący...
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
To powiem Wam, że to żaden komputer, lambda i inne pierdoły. Mam Wartburga 1.3 i dokładnie te same objawy - a silnik VW. Podejrzenia padają na cewkę (25%) i halla (75%), bo wyżej wymienionych podzespołów u mnie brak, a objawy identyko, ewentualnie wiązka z 3 przewodami od modułu do aparatu - one potrafią się łamać i dzieją się cyrki. W sobotę będę demontował...
Kolego może nie na temat, ale np. w crosowcu licznik motogodzin podłączony jest do kabla WN (ileś zwojów na kablu). A może wykorzystać wynalazek NRD-ców zastosowany w Wartburgach i Trabantach - wskazywał bodajże w 3 kolorach "ekonomiczną" jazdę. Zastosowanie tego patentu zależy od rodzaju aparatu zapłonowego jaki posiadasz, bo jeśli elektroniczny, to...
W trabancie masz tylko czujnik GMP (2 impulsy na obrót wału), a potrzebujesz czujnik położenia wału. http://mr25.webpark.pl/polonez/polonez.h... - schematy http://www.auto-online.pl/elektron/silni... - teoria MAP i CPS są podłączone do "cewki" (modułu cewki), która jest sterowana z ECU (steruje zarówno zapłonem jak i wtryskiem). No...
Witam posiadam obrotomierz najprawdopodobniej od Wartburga i chciał bym go sprawdzić,lecz nie wiem jak się do tego zabrać szukałem w necie o obrotomierzach i nic takiego nie znalazłem na obudowie był wybity rok 10.86r i nic poza tym bez obudowy wygląda on tak : http://obrazki.elektroda.pl/5248452200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7880411800_1...
Jeszcze 20 lat temu spotykało się na ulicach ostatnie Syreny , Trabanty czy Wartburgi, za którymi wlókł się smrodek rozpuszczalnika.
Hehe, z mojego doświadczenia to mogę Ci powiedzieć Mozesz powiedzieć że jesteś wyjątkiem potwierdzajacym regułę. 18 lat jeździłem Wartburgiem 453 de lux z 1970 r (w rodzinie od nowości) i zero napraw poza wymianami eksploatacyjnymi ( szczęki, tarcza sprzęgła, amortyzatory, aparat zapłonowy, żarówki, akumulatory, opony) i jednym remontem silnika (szlif...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Nie mów hop dopóki nie przeskoczysz ;) W latach osiemdziesiątych ub, wieku pojechałem Wartburgiem na wczasy do Karpacza. Auto miało prądnicę z mechanicznym regulatorem napięcia, który padł a czego nie zauważyłem. Efekt - spalone uzwojenie wirnika...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Witam, mam pytanie laika. Szukałem na forum czegoś podobnego, ale nie znalazłem. Mam Wartburga 1.3 z instalacją gazową I generacji (gaźnik). Ostatnio w serwisie gazowym zmienili mi reduktor oraz centralkę/przełącznik. Po włączeniu zapłonu słychać cykanie przekaźnika, ok. 7 razy. W tym czasie diody pokazujące poziom paliwa (centralka jest ze wskaźnikiem...
Witam, wiem że dużo na ten temat, ale znajduję sprzeczne informację. Jak to jest z tymi czujnikami w VW, a konkretnie starym polo? Ja znalazłem jeden w głowicy , biały który po odpaleniu daje masę, a na zgaszonym przerwę. Dochodzą 2 konektory (wspólną rurką/izolacją) na obu 12V na miernik, ale za słabe na żarówkę, jak zewrę jeden do masy, to miga kontrolka,...
Ekonomiczne obroty zależą od silnika, przebiegu krzywej mocy i momentu obrotowego - najlepiej jest jeździć "w okolicach" obrotów momentu maksymalnego (nieco inaczej jest w przypadku silników doładowanych). Jazda na luzie jest nie tylko nieekonomiczna ale i niebezpieczna, o czym miałem się okazję przekonać. Pomijam już fakt, że zjeżdżając na luzie np....
tak zajmę się WN, póki co to najbardziej wskazuje na problem, no i umowie się z fachmanem na sczytanie komputera, co prawda nie wywala błędu kontrolką silnika, ale może są jakieś drobne nieprawidłowości lub inne wskazówki. Napisze co wyszło. Aktualizacja: Mam już nowe kable WN, czekam na aparat zapłonowy. Na pewno jest pompa paliwa do wymiany, wymieniałem...
Postanowiłem sobie założyć radio i natrafiłem na dosyć ciekawy problem dotyczący zakłóceń chyba ze strony układu zapłonowego ("pierdzenie" w głośnikach wzrastające wraz z obrotami czy to na kasecie czy radio). Zasilanie najpierw prowadziłem od bezpiecznika gniazda zapalniczki, a masę z karoserii, potem bezpośrednio z akumulatora, kabel masowy, dodatkowo...
Moduł jak w Wartburgu 1.3 ;) Bierze impulsy z cewki zapłonowe i krańcówki przy przepustnicy (masa gdy przepustnica zamknięta) i steruje zaworem odcinającym dopływ paliwa do głównej dyszy gaźnika (odcina gdy przepustnica zamknięta i obroty powyżej 1200rpm oraz gdy przepustnica otwarta i obroty powyżej max). Nie wiem jak w Ładzie ale w Wartburgu ten zawór...
Na jakiej zasadzie tam działała odcinka? We wspomnianym wyżej Wartburgu 1.3 był elektrozawór odcinający dopływ paliwa do dyszy, sterowany przez moduł elektroniczny. Moduł miał informacje o zamknięciu przepustnicy oraz o obrotach silnika. Jeśli obroty były wyższe niż 1700 (chyba, nie pamiętam dokładnej wartości), a przepustnica była zamknięta to zasilanie...
Zamontuj altek od wartburga 353 (2 takta) powinien pasowac bez najmniejszych problemów. wody sie nie boi bo ma specjalną obudowe. tylna czesc jest wydłużona w celu wlasnie ochrony przed wodąi ma w sobie elektroniczny regulator wiec trzeba tylko 2 kable jeden na plus aku drugi przez kontrolke do zapłonu i ot cala filozofia. Altek od warbiego jest w koncu...
Cewka zapłonowa daje krótką iskrę, ale po sprężeniu powietrza w cylindrze silnika Bez sprężania też (próba na wykręconej świecy) albowiem długość iskry jest ograniczona odstępem elektrody świecy od jej korpusu :| Podejrzewam że na niej nie uzyskasz tak dużej iskry Uzyska ale ryzykuje przebiciem uzwojenia WN. Na układzie z BU 326A uzyskiwałem bez problemy...
Ciekawy temat. Ponieważ zostałem wywołany przez Rycho T dorzucę swoje trzy grosze. Zmiana kolejności zasilania cewek zapłonowych jest najmniejszym problemem. Stosunkowo małe prądy obsłuży przekaźnik z dwoma parami styków przełączalnych min 8 A. Oczywiście gaszenie silnika musi być zrealizowane osobnym wyłącznikiem. Gorzej wygląda sprawa prądnico-rozrusznika....
Silnik z NRD. Pewnie pasować będzie trabant/wartburg. Zamieść zdjęcia przerywacza i innych komponentów układu zapłonowego. Jeśli jest tam iskrownik, to też nie będzie problemów z jego naprawą/podmianą. Można też unowocześnić układ i zastosować coś z nowoczesnych układów zapłonowych.
Zasłona dymna to chyba ma inny powód niż cykl pracy silnika. V12 dwusów - to jak V24 czterosów - mnóstwo cykli pracy na obrót. Ciekawe jak by taki był odczuwany w samochodzie :) Przy 12 cylindrach nie ma wielkiej różnicy. Tym Twoim tokiem rozumowania rozumując 3 cylindrowy dwusuw powinien mieć kulturę pracy jak 6 cylindrowy 4-suw, a tak niestety nie...
(at)Tommy82 Nie tak do końca, bo praktycznie wiele samochodów posiada alternator i odbiorniki 12 woltowe, a tylko rozrusznik 24 woltowy oraz specjalny przekaźnik przełączajacy akumulatory na czas rozruchu z połączenia równoleglego (praca) na połączenie szeregowe (rozruch). Przypomniała mi sie ap ropo taka ciekawostka Wartburg 1.3 miał cewkę zapłonowa...
Przepraszam ale będzie długo,nudno i z odrobiną humoru.... ale jakbyś próbował to sprzedawać w większych ilościach to licz się z tym, że skończy się w sądzie. Widzę że "komercyjne myślenie" udziela się nawet aktywnym uczestnikom forum elektrody . Nikt nie mówi o masowej produkcji a tym bardziej chęci zarobku. Oboje wiemy że nawet wymyślając coś sensownego...
wartburg zapłon wartburg schemat alternator wartburg
przezwajanie generatora odzyskać zdjąć android podłączyć akumulator honda civic
Hurom – zablokowany górny pojemnik w wyciskarce, funkcja REV, odblokowanie Nero nagrywanie plików z eMule, folder Incoming, lokalizacja pobranych danych