Ja te piecyki dobrze znam. Jest to już zabytek, nieekonomiczny (ale i tak mniej pożera gazu niż jeszcze starszy PG-4 - ten ostatni musiał mieć podwójny płomień na świeczce). Ta śrubka to rzeczywiście zaślepka i jeżeli cieknie, to TRZEBA WYMIENIĆ USZCZELKĘ (fibrową). Tam jest zawór powolnego zapalania, ale z praktyki wiem, że jak jest przez wiele lat...
Co może być jeszcze nie tak i co mogę sprawdzić? Niemal wszystko. Diesel jest czuły na przepuszczanie (spadek) ciśnienia z wielu powodów. Mojego francuza 1.9D (uznajmy, że prawie traktor , he he) mędrcy leczyli na wszystko (tak samo trudne zapalanie na zimno), a przyczyną były dawno nie regulowane zawory. Specjalizujący się mechanik już z rozmowy miał...
Witam, mrozy w polsce? a o jakich mowimy? Mieszkam daleko na polnocy gdzie moj pierwszy samochod nie mial ogrzewania postojowego (chyba tak sie to nazywa po polsku). Na dobrym sprawnym akumulatorze bez wiekszego problemu zapalalem przy -25/30C, jezeli takich dni bylo pod rzad powiedzmy 10 (co nie jest dziwne) a auto malo jezdzone to poranne zapalanie...
nie było takiego błędu i z esp jest wszystko ok, nigdy sie samo nie zaswiecilo i nie pomruguje przy szarpaniu. Tzn, ze pompowtrysk? Oprocz tego jedyny problem to trudne zapalanie zimnego silnika- im nizsza temp w nocy tym wieksze problemy rano przy rozruchu. A gdy wreszcie zapali, pusci mega bąka smierdzacego ropą, raczej czarnego niz niebieskiego,...
Czy jest sens podłączenia równolegle dwóch akumulatorów, z których jeden może jest uszkodzony ? Trudno o wypowiedzi bez lepszej diagnozy, niż jednofunkcyjny tester. Jeśli by miał zwarte cele (ale mało prawdopdobne, pewnie nie odpaliłbyś wcale), to ten uszkodzony będzie masakrował nowy. Przyczyn niezapalania może być wiele, łącznie z zaskakującymi....
Właśnie GREG całkowicie sie z tobą zgadzam popieram ale jest to dosyć trudne jak ktoś nieumie programować mikroprocesorów
Purejety po 2005 roku nie mogą jeździć poniżej 7000 RPM, ponieważ wtedy dochodzi do przerywania i szarpania silnikiem. Jazda na lekkim gazie to jeden z eksploatacyjnych błędów. Co do problemów z uruchamianiem silnika to raczej nie szukaj tutaj odpowiedzi. Naprawa tych silników wymaga ogromnej wiedzy i narzędzi.
Witam, niestety raczkuję w temacie elektroniki i potrzebuję pomocy. Otóż chciałbym skonstruować układ, który umożliwia zapalanie listwy diód w zależności od napięcia podawanego przez czujnik. Im wyższe napięcie tym więcej diód się zapala. Przypuszczam że to nie jest zbyt trudne zadanie dla zaawansowanego elektronika ale niestety nie wiem od czego zacząć...
Witam Na zimnym silniku -nie chce zapalić , przebiera ,trzęsie kastą po kilku sekundach kręcenia (4s) zapala a z rury wydobywa się chmura białego dymu.Po kilku sekundach dymienie zanika ,silnik równo pracuje i wszystko wraca do normy.Wymieniłem świece żarowe na nowe-nic to nie dało.Oleju nie bierze , w układzie płynu chłodzącego nic nie bulgocze.Auto...
1. Jeśli chodzi o regulację prądu, to się tym nie martwię, być może z tego względu, że nie znam jeszcze wymogów co do dokładności wartości prądu wyjściowego. Jak szybka ma być reakcja zmiany prądu, stopień jego stabilizacji, jakieś charakterystyki czasowe. Dopiero rozpoczynam temat LASERA i trudno mi się rzeczowo wypowiadać. 2. Jeśli dobrze rozumiem,...
Witam. Od kilku miesiecy mam problem z tym sprzetem. Nazwy modelu nie znam, wkazdym badz razie jest to nowszy model, ten mniejszy. Wlacza sie 'na 3 razy' czasami nawet 4. Tzn. odkrecam wode, zapalarka zaczyna cykac, gas odpala sie z jakby sekundowym opoznieniem (ale to tylko moje odczucie w porownaniu do wczesniejszej pracy) i chyba bardziej gwaltownie...
Temat jest dość trudny. Był już poruszany na Elektrodzie. Poszukaj. Może nie znajdziesz gotowego rozwiązania, ale zorientujesz się w problemach jakie mogą wystąpić. Jeżeli Twój komputer wymaga tylko jednego napięcia zasilającego, to zbudowanie zasilacza samochodowego choć trudne to jest możliwe. Kłopotem było zapalanie silnika i duży spadek napięcia...
Zadanie jest proste, naprawdę. Zadanie można podzielić na 4 podzadania: - obsługa i odczyt temperatury - obsługa i odczyt klawiatury - obsługa wyświetlacza - zapalanie diody Każde z tych zadań jest w miarę proste. Na sieci jest mnóstwo przykładów. Wystarczy w głównej pętli programu sprawdzać klawiaturę, w zależności od sytuacji odczytywać temperaturę,...
Jak masz tak, że strzelasz zaraz po czujniki - czyli od 0 do 20 stopni po to rozjeżdżaniem nie musisz się przejmować. Będzie naprawdę pomijalne. Problemem jest jak masz tylko jeden czujnik w 0 stopni i nim chcesz uzyskać np 10 stopni wyprzedzenia. Strzelasz wtedy az 350 stopni po czujniku i przez tak długi czas prędkość może się znacznie zwiększyć,...
Witam. Proponuje kupić w aptece SILOL. Olej przeciwko oparzeniom. Zdjąć kopułkę wymyć w środku i na zewnątrz w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszyć a następnie na kawałek czystej szmatki wylać parę kropel Silolu i wytrzec kopułkę na zewnątrz i wewnątrz. Nie żałować jeszze smarowanie nikomu nie zaszkodziło. Wyprowadzenia te aluminiowe też. Oczyścić ( z nagaru,...
Tak , to bład czujnika wałka. Na jutubie jest opis pod tytułem: 1.6 HDI & TDCI Camshaft Position Sensor Location
Pozostaje podjechać do jakiegoś ogarniętego warsztatu niestety. Trzeba sprawdzić logi poza ewentualnymi błędami....
A ja powiem tak, najpierw pod komputer i odczytanie błędów... A czy w tym modelu odczytamy błędy komputerem? Czy tylko kody błyskowe po zwarciu pinów w złączy diagnostycznym. cały gaźnik Tam chyba siedzi monowtrysk.
Witam! Zamykam temat i dziekuję wszystkim za pomoc, głównym winowajcą okazała się turbina a raczej zapieczenie ruchomych kierownic spalin. W najbliższym czasie wymontuję ją z auta i spróbuję naprawić. Pozdrawiam, Gienek.
Miałem E60 2005r. z takim samym problemem. Kupiłem lekko uszkodzone i stało z padniętą baterią, ale miałem już taką z 2003r. w której wszystko było ok - obie limuzyny. Wszystko tak samo jak piszesz. Cas'2 w obu białe. Po przełożeniu CAS z dobrej do tej co nie działa, centralny ruszył. Więc kupiłem komplet kluczyk + CAS a potem dopasowanie do tego sterownika...
Witam! Jesli punkty sie nie pokrywaja nalezy bezwzglednie zdjac kola i sprawdzic wszystkie kliny.Pozdrawiam.Stefan. Dodano po 1 Witam! "Mam podobną usterkę w Volvo ale u mnie jeden tłok jest 2 mm niżej niż pozostałe." -albo ma kolega problem z panewka albo tlok jest z innej grupy.Tak czy inaczej bezwzglednie wyjac tlok i korbowod w celu sprawdzenia.W...
Koledzy bcb silnik leona 1,6 16v jest wrażliwy na spadek napięć podczas rozruchu na chek engin dzieją się wtedy cuda sprawdźcie akumulator. Tak na przyszłość. Wypadanie zapłonów , błędy z przepustnicą itp sterowniki robią zrzut od napięcia a te silniki dośc ładnie zapalają więc trudno oszacować zużycie aku na oko. Ja nie mówię nawet o przypadku kolegi...
Niestety widzę, że nikt nie pomoże. Trudno.
Problem polega na tym, że samochód kręci ale nie zapala. Wcześniej gdy samochód jeszcze jeździł bardzo dużo palił. Strzelał w wydech, ciężko odpalał, czasami było tak, że jak nie dogrzalem auta, wskazówka nie była w pionie, i zgasiłem samochód to nie chciał zapalić. Dopiero po kilkunastu minutach kręcenia samochód z trudem odpalił. Problem mnie przerasta...
Przez jakiś czas czytałem ale w końcu zaprzestałem, chyba dla tego, że coraz trudniej było mi dowiedzieć się nowych rzeczy. Po za tym trudno jest uczyć się na sucho bez pomocy kogoś doświadczonego kto pomoże, wytłumaczy pewne zagadnienia, które przedstawione są w jakimś artykule, a to z kolei zniechęca do poszerzania wiedzy. Wracając do tematu, czy...
Czyli wszystkie przelaczniki 230V AC, beda sie nadawać do 24V DC, czy sa jakies wyjątki. Bo w specyfikacji nic nie pisze nigdy o DC Jak znajdziesz produkt lepszego producenta to będzie miał dokumentację w której podano AC i DC, przykładowo znalazłem taką "5 AMPS (at) 120 V AC OR 28 V DC; 2 AMPS (at) 250 V AC" widać że przy DC maksymalne napięcia są...
Nie pomyślałem natomiast nad tą gęstością gazu, czyli kwestja regulacji. Regulacji nie ruszaj, spróbuj znaleźć miejsce dla iskrownika, w którym będzie zapalał. Regulacja ewentialnie wtedy, gdy ta akcja skończy się niepowodzeniem. Czy regulacja jest trudna w tej termie, tego nie wiem, chociaż taką obecnie mam, ale w niej jeszcze nie grzebałem.
Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, powietrza, kabinowego, w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z opisanymi przypadłościami. Co do filtra paliwa, jak ma już niezły przebieg, to należy go wymienić. Jakkolwiek serwisówka pozwala na sporo dłuższe przebiegi, ja w 1,5 dCi wymieniam co ok. 20k km. Jak dalej trudno zapala i mocno dymi, to zrób diagnostykę...
Może pokombinuj z podwójnym komparatorem 393. Ustaw progi tak, by jeden przerzucał przy 2 oporkach a drugi przy 3 i eliminował efekt włączania przez pierwszy. To nie powinno być trudne, one są open colector
Po pół roku od ostatniej naprawy, znowu ta sama sytuacja - trudno zapala. Sąsiad, który zna temat, rozebrał i wyczyścił gaźnik. Po tym spokój na około 3 miesiące i znowu to samo. Podejrzewam zanieczyszczenia w zbiorniku paliwa. Z nadchodzącym sezonem planuje oprócz czyszczenia gaźnika, dobrać się do zbiornika paliwa.
Trudno określić, powodów może być wiele, niektóre poważne. Dokładniejsze informacje da diagnostyka komputerowa - wskazane zrobić ją jak najszybciej. .
Mogą lać wtryski jeżeli klekoce i trudno zapala
Wyczysc turbinkę. Nie jest to trudne.
Wszystko, o czym piszesz, to przynajmniej dwa układy scalone. Sam 4017 + układ RC do przycisku załatwia sprawę. Aż złożę to dzisiaj, jak tylko znajdę 4017 gdzieś w rupieciach (choć to może być trudne).
dokładnie nie wiem czy 10 czy 12 stopni przed górnym martwym punktem, bo mam starą pokrywe na której jest oprócz strzałki jedna kreska i równo na niej sie zapala lampka.
A czy przypadkiem nie zapala na dwóch gazach jednocześnie czyli gaz i benzyna i to może być problem trudnego zapalania taka jest moja sugestja
Zobacz jeszcze czujnik temperatury na komputer. Jak jest uszkodzony to opelek będzie trudno zapalał
Trzeba przeanalizować schemat , skąd idzie zasilanie na lampę . I wtedy gdy nie świeci spróbować poszukać przerwy. Trudna usterka.
MID 130 PSID 204 FMI 8 Zakłócenia w komunikacji, łącze danych, jednostka sterująca hamulców Niewłaściwa częstotliwość. Warunki wygenerowania kodu usterki: Informacja o błędzie z MID 136. Możliwa przyczyna: Uszkodzony czujnik prędkości koła. Reakcja jednostki sterującej: Zapalana jest żółta kontrolka. Funkcja zmiany biegów działa nieprawidłowo. Widoczne...
Długo stał, weszła korozja i uszkodziła zaworek we wtryskiwaczu. Wystarczy w jednym i nie zapala ciepły. Te parametry co odczytałeś świadczą że dpf jest ok. Sprawdź co ile wypala to się upewnisz, ale to nie ma związku z rozruchem ciepłego.
Zezłomuj ten samochód - jeśli ginie olej i płyn chłodniczy, to szykuje się poważny remont silnika i elektryka ma tutaj mało wspólnego z trudnym zapalaniem.
Pomimo wszystko dla pewności sprawdziłem kilka elementów zasugerowanych w tych wątkach. Jak tranzystory A napięcie do jakiegoś ładuje się kondensator (tan główny) też sprawdzałeś? Tylko uważaj bo to zazwyczaj ponad 300V. Tak kontrolka informuje o osiągnieciu odpowiedniego napięcia i albo kondensator nie osiąga takiego napięcia albo układ detekcji się...
Zatem cała sprawa jest wielowątkowa i trudna w rozstrzygnięciu. Proponuję dokładniej przyjrzeć się gniazdom i wtykom zasilania sieciowego. Może być tak, że podczas tego podłączania poprawiły się nie do końca prawidłowo funkcjonujące złącza i teraz jest już nikła szansa na odnalezienie źródła problemu.
W kuchence Amica 5010GE2.33, to gazowo-elektryczna czteropalnikowa największy palnik trudno się zapala (iskrownik działa) i jak już się to uda to ogień jest bardzo mały. Jak i co sprawdzić dlaczego tak jest? Reszta palników działa dobrze. Gaz jest z instalacji miejskiej.
Zatankowałem dzisiaj rower mieszanką z olejem półsyntetycznym Yamalube, dedykowanym do motocykli Yamahy, zmieszaną w proporcji 125ml oleju, na 2 litry benzyny. Wcześniej jeździłem na oleju Organiki Semisynthetic. W czasie tankowania nowej mieszanki bak był już prawie pusty. Po zatankowaniu okazało się że na nowej mieszance silnik trudno zapala, szarpie,...
A podpinali techa i parametry rozruchu jakie? cisnienie niskie paliwa i wysokie do -5st śiwczki milczą, ale doś częstą przyczyną jest jazda na granicy rezerwy i pompa niskiego się przyciera i zapala bardzo trudno, jaki to rocznik i czy masz PDF?.
Po wyciągnięciu pompowtrysków przyczyna się znalazła. Dwie tuleje mocowania pompowtrysków okazały się nieszczelne. Kompresja z cylindra dochodziła do układu paliwowego co powodowało zapowietrzanie układu i trudne zapalanie. Podczas pompowania ręcznego układ się odpowietrzał a przez uszkodzone tuleje paliwo dostawało się do cylindrów i stąd te stuki...
Dla posiadaczy silników 1.6 MPI: ten błąd najczęściej oznacza uszkodzony czujnik położenia wału korbowego (G28). Objawy to szarpanie autem, gaśnięcie, brak mocy, trudne zapalanie. Nie wiedzieć czemu błąd wyskakuje i w silniku (gdzie wprost jest mowa o tym czujniku, ale do tego trzeba mieć konkretny kabel od VAGa a nie jakiś ELM) i w ESP przez co dużo...
Jak zapali, chodzi równo, spaliny po zapaleniu są normalne. Wystarczy, że go zgaszę i ponownie odpalę — też ciężko zapala, długo trzeba kręcić; do tego nie ma mocy.
Tranzystory pewnie nie spaliły się bez powodu. Może razem z nimi poszło coś wcześniej. Sprawdź jaki prąd płynie przez tranzystory po włączeniu. Te 2 sekundy powinny wystarczyć. Bez schematu będzie trudno coś doradzić. Nie wiem jak tam z regulacją prądu spoczynkowego. może być za duży po wstawieniu nowych innych tranzystorów.
trudne odpalanie trudne naprawy trudne zagadki
oporność głośnik zapalony prawy kierunkowskaz wyświetlacz 10pin
analizator widma regulamin forum
Jak podłączyć wzmacniacz gitarowy do miksera Soundcraft SPM Oznaczenia elektrod w tyrystorze - Anoda, Katoda, Bramki