Poniżej gruchy doładowania takie plastikowe coś od którego odchodzi rurka do dolotu. Na zdjęciu masz 130KM a nie 115, ale to akurat w tym wypdku bez znaczenia. O skutkach zapchanej odmy poczytaj w internecie.
To zależy ale licz się z remontem. Skoro to tylko zapchana odma to niech to zrobi on przed sprzedażą.
Masz kolego zapchaną odmę. Wyczyść to porządnie, w zimnie to zamarza i skutkiem jest zatarty silnik.
Przed wymianą można spróbować wyczyścić. Oczywiście pewnie myjki ultradźwiękowej nie masz? A może masz szlifierkę oscylacyjną? Wówczas bierzesz podłużną bańkę w którą zmieści się pokrywa zaworów zalewasz ropą a następnie do bańki montujesz szlifierkę oscylacyjną i masz myjkę ultradźwiękową. Po takim czyszczeniu pokrywa musi wyschnąć. Takie poglądowe...
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Ciekawe czy nie masz zapchanej odmy przez masło. Zrobiło się chłodniej i są efekty.
Czy to jest spowodowane zapchaną odmą? Nie tyle zapchaną odmą, co pękniętą w niej membraną.
Nadmiar oleju zapchana odma zablokowany filtr oleju, za duże ciśnienie oleju. A to wypychanie nie zaczęło się po remoncie bo może montaż nieprawidłowy. Bądź uszczelniacze wadliwe
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Witam, jak jeździsz 2km do pracy zazwyczaj, to zapewne w aucie jest zapchana odma, sprawdź też czy kable WN nie mają przebicia.
Wynik kompresji to ok 12 Bar jeśli dobrze pamietam nie mam teraz dostepu do wydruku. Jak sprawdzić zapchaną odmę ? Czy w tych Silnikach odmą jest przwód od pokrywy zaworów idący do Turbiny ? W tym membrana nie widzę aby była uszkodzona.
Witam wszystkich czy ktoś miał objawy zapchanej odmy w audi a4b6 1.9tdi avf 130km 2004r bo zauważyłem że lekki dymek leci z bagnetu a jak otworze Kurek to już więcej leci nie zauważyłem pod kurkiem tak zwanego majonezu nie ubywa mi oleju jeśli ubywa to jest to nie zauważalne. Jak rano odpale auto to leci tylko biały szary dymek bez zbędnego dymienia...
Ale nie miałeś w tym samochodzie silnika nowego, tylko używany. Czemu niby domagasz się wymiany na nowy? Z tego co napisałeś wynika, że silnik się rozbiegał, do komory spalania poszedł olej i silnik samoistnie dostał obrotów przekraczających dopuszczalne. Podkreślam, samoistnie, nikt nie cisnął mu gazu. Zdarza się w starych dieslach. Przyczyną jest...
Zapchana odma była przyczyną wydmuchiwania oleju a paliwo w oleju to przez to że długo stał a kranik od zbiornika paliwa nie domknięty.
A może zapchana odma?
Sprawdź odmę silnika, może zapchana i przedmuchy z cylindrów "wypychają" olej.
Fakt faktem jest trochę zapchana odma, trochę ją przedmuchałem ale trzeba będzie wymienić na zwykłego węża. Dziwne jest to że to się stało po zapaleniu EPC. Wcześniej nie kopcił tak jakby dawka paliwa była za duża. Albo paliwo z wodą się mieszało.
Jeżeli będzie zapchana odma to na korku wlewu oleju po odlreceniu buchało by powietrze na wolnych obrotach pracy silnika ? Jak sprawdzić stan odmy ? Jdna przyczynę mamy wyciek z pod pokrywy zaworów dość spory a drugie to po kolejnych 750 km ubyło już tylko dobre 0,5 litra tylko jak to możliwe że znacznie mniej niż predzej
Wstępna diagnoza mechanika...zapchana odma.Silnik w całości bez ciał obcych. Jak myślicie możliwe aby zapchana odma rozwaliła turbinkę?
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Zapchana odma lub przedmuchy. Sprawdź jedno i drugie.
Zapchana odma, zamykam temat.
Zapchana odma cieniutki wezyk przedmuchac i po problemie.pozdro
To jest mgła olejowa. Jak byś miał zapchaną odmę to by wszystko bokiem powyłaziło, a jak uszkodzoną to by ubywał olej. Oczywiście wszystkiego nie sprawdzi przez forum ale wydaje mi się że przesadzasz i to bardzo. Nie potrafię chyba zaakceptować że VW mógłby takie buble puścić i zaniedbać to. Mało jeszcze wiesz o vw.
Zapchana odma ale najczęściej turbo. Nie jeździj tak bo wiele aut z tym silnikiem umarło przez uszkodzona turbinę!
Na pierwszy rzut oka, wygląda, że silnik zaczyna oddychać "rękawami" Pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej- zużyte pierścienie, może tylko jeden pęknięty, wypracowane tuleje cylindrów (czy cylindry). Pasuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Chyba, że jest jakiś myk z tą odmą, zapchany separator oleju czy coś, tu akurat nie wiem jak jest w Pajero....
Zapchana odma by tego nie robiła?
Zobacz czy odma nie jest zapchana wtedy jest inny odczyc podcisnienia w dolocie jesli jest podlaczona do dolotu.Przepustnica moze sie zacina a ty tego nie widzisz.
A zapchana odma nie powoduje wzrostu ciśnienia w komorze korbowej do tego stopnia że następuje wyrównanie ciśnienia pompy oleju z nadciśnieniem w komorze korbowej co skutkuje zatarciem silnika?
Wchodzi na whsokie obroty i czy pokazuje kod bledu ktoregos z maf sensor . Tak bylo u mnie Bo w moim przypadku lewa turbina padla zalala intelcoller silnik nieoddychal ale problem rozwiazany. Tu nikt mi nie pomogl do poki sam sie za to nie wzialem. Na pozor w zaden sposob nie wskazywalo na turbine. I zalalo tylko zimna strone nic z cieplej nie palilo...
Mało inormacji...diesel -benzyna ?. Jeżeli benzyna i do tego LPG , to ja bym obstawiał że masz zapchaną odmę .
Witam. Mam drobny problem z moim Wladkiem. Olej wyrzuca bagnetem olejowym i wlewem oleju a tak pozatym to olej mi sie szybko grzeje nawet przy lekkiej pracy . Moze jakies porady od dobrych ludzi? Zapchana odma? Jesli tak to jak ja odepchac... Pozdrawiam
jest możliwe że tak szybko odma się zapchała? problem dalej występuje, wydaje mi się jednak że to nie skutek zapchanej odmy, co myślicie? I czy zatkana odma może powodować taką odcinkę pedału gazu czy raczej pasowałby szukać usterki gdzie indziej?
A to że przy zapchanej odmie nie separuje oleju i pobiera go przez dolot.
To wszystko będzie sprawdzone, zastanawiam się tylko nad zapchaną odmą bo kolektor ssący był bardzo mocno zabrudzony czymś w rodzaju tawotu, ale tylko do przepustnicy. Od przepustnicy do filtra powietrza czysto.
Może odmę zapchało i wypchnęło uszczelniacz na wale albo samą odmę rozsadziło?
Podłącz kompa i sprawdź błędy. Na moje oko, zapchana odma lub przepustnica i zawór wolnych obrotów do gruntownego czyszczenia
Dużo pomysłów: - Turbina -zapchana odma -przepływomierz -rozrząd i wszystkie czujniki przy nim -w tych silnikach bardzo często padały śruby mocujące głowice. Sprawdzić czy nie ubywa płynów lub przybywa w niektórych przypadkach.
Problem częściowo rozwiązany. Wywaliło olej przez korek. Pod korkiem pełno żółtej mazi. Klekocze jak diesel. Moja opinia: zapchana odma glutami z chłodnicy dzięki uszkodzonej uszczelce pod głowica. I rozrząd do ustawienia bo przeskoczył. Temat do zamknięcia.
Mam problem w Toyocie Rav4 z 2017 roku. Podczas jazdy nagle zaczęła bardzo mocno kopcić i weszła na obroty. Mechanik wymienił turbinę i podczas jazdy próbnej weszła na obroty ponownie. Mechanik zdjął przewód z turbiny i był tam olej. Twierdzi , że turbina wygląda ok i olej najprawdopodobniej dostaje się tam z odmy. Zastanawiam się czy może być to wina...
Skoro doświadczmy mechanik to w czym problem? Powinien wiedzieć że im większe ciśnienie tym lepiej ( no prawie bo przy dużym ciśnieniu i wysokiej prędkości obrotowej dochodzi do kawitacji erozyjnej panewek ) ograniczeniem jest tutaj wytrzymałość mechaniczna części silnika , a zwłaszcza filtra który jest liczony na 6bar więc to ciśnienie to nie tragedia....
to masło to skropliny wody zmieszane z olejem - normalna sprawa w zimie napisz jaki masz silnik bo się jakoś niedoczytałem ale też stawiam na zapchaną odmę i olej jest wyrzucany prawdopodobnie przez miarkę
Mam podobny problem w mojej Toyocie Rav4 z 2017 roku. Podczas jazdy nagle zaczęła bardzo mocno kopcić i weszła na obroty. Mechanik wymienił turbinę i podczas jazdy próbnej weszła na obroty ponownie. Mechanik zdjął przewód z turbiny i był tam olej. Twierdzi , że turbina wygląda ok i olej najprawdopodobniej dostaje się tam z odmy. Zastanawiam się czy...
Zapchana odma. Dodano po 12 Od pokrywy musisz wszystko wyczyścić aż do filtra powietrza.To jest normalne zjawisko gdy się jeździ na bardzo krótkie odcinki i auto dobrze się nie nagrzewa.
masz w tym Audi DPF ? U mnie on powodował właśnie totalne zamulenie na niskich obrotach, był kompletnie zapchany. Również a4 b7 tyle że 1.9 tdi. DPF i zapchana odma prawie zniszczyły mi silnik. Jest też opcja jak ktoś wyżej wspomniał z vacu pompą. Najprawdopodobniej masz pompę LUK, jest wadliwa konstrukcyjnie. I nie masz ciśnienia paliwa na niskich...
Jasna sprawa. Problemem okazała się oczywiście zapchana odma... zawalona była całkowicie. Podejrzewam, że stało się wtedy gdy uszczelka już dogorywała. Po wyczyszczeniu - dmuchanie zmniejszyło się znacznie. Olej autko pobiera, ale nie jakoś w nadmiarze. W końcu ma 260tyś. km :) Temat zamykam dziękuję za pomoc.
Raczej zajmij się odmą - zapchana może powodować wzrost ciśnienia i wypychanie oleju przez uszczelniacze. Sam w zeszłym tygodniu to przerobiłem - simering wymieniłem dla świętego spokoju ale tamten nie był zużyty ale przy zabawie przy silniku znalazłem zapchaną odmę. Nie musisz go rozbierać do końca - zdejmij tylko kopułkę i pomierz średnicę wałka i...
Dzisiaj dmuchnołem w węża od odmy i powietrze wróciło z mnóstwem sadzy czy to znaczy że odma jest zapchana???
Nie sprawdzalem kompresji ani nic takiego, olej byl eczesniej 10W40, ale tak zaczal troche kopcic i pomyslalem, ze jak mu wleje 15W40 + nowy filtr to sie polepszy i troche sie nawet pogorszylo. Czy przyczyna moze byc np: zapchana odma? Na zimnym na bialo (plynu nie ubywa) i na cieplym podczas jazdy na niebiesko lub granatowo
Wczoraj odkręciłem raz jeszcze dolot od odmy do turba i tam prawie nic nie ma. Nawet nic nie wyleciało takze uznaje to za norme. Od odmy do filtra w górę całkowicie sucho. Moze byc tez zapchana troche odma bo czytam ze czesto sie tak dzieje. Da sie to jakos sprawdzic czy wyczyscic? Dodano po 29 wiecie moze czy w modelu z 2007 roku byly te sitka od turba...
silnik może być dobry tylko uszczelniacze stwardniały od temperatury i nie uszczelniają trzonków zaworowych i to jest powodem wycieku oleju Tak oczywiście kolego-przez turbo do wydechu.Panie moderatorze -proszę..... Do autora-odpal silnik i odkręć kolek wlewu oleju-jak syknie masz zapchaną odmę jak napisał kolega wyżej.
Najpierw to umyj ten silnik a dopiero później szukaj wycieków. Jeżeli leci tam gdzie pokazuje 3 zdjęcie to raczej uszczelka pod głowicą. Jeżeli jest zapchana odma to leci wtedy z bagnetu i kapię na osłonę rozrządu od strony kabiny. Podstawa to najpierw go umyć.
wałek + szklanki+ panewki wałka+ śruby regulacyjne na pompki (kamienie) W zależności od zestawu jaki sobie chcecie kupić o 1000 do 1500 zł na graty, + robota miałem identyczne stuki... Zwykle wałek wyciera się na pierwszym cyl. powodzenia:) a i przydało by się zmienić pokrywe zaworów, bo ponoć od zapchanej odmy robi się nadcisnienie i wałek traci prawidłowe...
jak najbardziej może być to ale zanim wymienisz bądź zregenerujesz turbinę sprawdź odmę (opcja szukaj) wyczyść czujnik od turbo,układ dolotowy i sprawdź jego szczelność, sprawdź EGR. Przy zapchanej odmie mogą się dziać różne rzeczy, wymianę turbiny pozostaw na sam koniec chyba że masz za dużo kasy
Zbyt duży stan oleju, zużyty silnik (przedmuchy) lub zapchana (zamarznięta) odma.
Witam. Przyczyna tkwi zapewne w braku przewietrzania skrzyni korbowej. Przyczyna - zapchana siatka odmy lub zbyt duża uszczelka korka wlewu oleju.
W tym samochodzie nie ma pompy paliwa w zbiorniku. Sytuacja z powietrzem w paliwie opanowana. Wyciągnąłem 3 wtryski, które za dużo paliwa puściły na przelew. Po rozebraniu całych wtrysków i umyciu w myjce, dwa się udało naprawić, trzeci praktycznie jest taki sam jak był. Po tym zabiegu ładnie zapala i ładnie pracuje, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi...
Ciekawe. Z zapisu trasy wychodzi coś innego z mapy również. http://obrazki.elektroda.pl/8214351300_1... Po ściągnięciu mapy już nie potrzebuję pomocy. Okazuje się, że ten parametr jest przypisany w tabeli na sztywno. Zależność od obrotów i dawki. Niniejszym temat temat został wyczerpany. Swoją drogą: czy w przypadku przedmuchów, zapchanej...
Podłączałeś auto pod komputer? Jak nie to podłącz może tam znajdziesz przyczynę... Możesz też sprawdzić odmę czy nie jest zapchana, ja miałem w audi u siebie podobne objawy i przyczyną był zapchany zaworek odmy.
Kolego podstawa, czy byłeś na diagnostyce silnika, jeśli tak to jakie błędy wyszły, jeśli nie to radze od tego zacząć, zakupić interfejs kkl lub podjechać do kogoś kto takowy posiada. Przyczyn może być od groma począwszy od nieszczelności w układzie dolotowym, zapchanej odmy-filterek, lub uszkodzonej sondy lambda. Radze nie wymieniać na oślep bo to...
Może jak zapchana odma to wywala olej do przepustnicy. Sprawdź też zawor podciśnienia przy korku oleju od góry. Przy wymianie oleju zrób płukankę Teca czy coś na starym oleju jak chcesz. Potem na świeży olej i filtr oleju daj motodoktora u mnie w 16v bcb AZD aus było to samo. Dałem nowy OLEJ SHELL HELIX H8X 5W30 i motodoktora Tec. Przestało dymić oleju...
witam kolegę zobacz czy nie zapchała się odma silnika to tak na początek...
0,6 L na ile ? 100km ? Oczywiście, że brakło jednego zera :) Nie czuć paliwem ? Dymić może i od źle spalanej mieszanki. No czuć zapach spalin, ale nie wiem czy z oleju czy z paliwa... Nie masz zapchanych odm ? Tego też nie wiem. Gdybym chciał sprawdzić, to gdzie ta odma jest? Jak ją przedmuchać, wyczyscić?
Ale z drugiej strony jakby odma była zapchana to nie leciał by przez nią dym...
Olej wali ci do wydechu z gorącej strony,odkręć przewód od zimnej strony i sprawdź jaki masz luz na osi turbiny.Pewnie spory już.Ew. czy odma w pokrywie zaworów nie jest zapchana.
Powód wycieku oleju jest jeden, otwór :D i praw fizyki nie zmienimy, a czemu jest otwór , stare i sparciałe uszczelnienia , żle dokręcony filtr oleju , uderzenie w miske olejową i naruszenie jej uszczelnienia, nadciśnienie w skrzyni korbowej silnika (zapchana odma) , nadmierny stan oleju, podkładka uszczelniajaca pod korkiem spustowym lub zerwany gwint...
Elektryczne czyli czujnika położenia wału korbowego, czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza powietrza, czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym, czujnika temperatury zasysanego powietrza, sonda lambda. Ale to akurat może pokazać komputer. Mechaniczne to zła praca silniczka krokowego, nieszczelność układu dolotowego i dostaje się lewe...
Kolego miałem ostatnio identyczne objawy w bmw e60 530d. Nie ubywa ci oleju ? Problemem była zapchana odma,która tworzyła ciśnienie pod korkiem oleju i jak wnioskuję cisneła olej na wirnik turbo strony zimnej ,przez co od spalonego oleju zapychało dpf ( równie winne może być samo turbo - sprawdź stan dolotu - zaolejenie) Na zamontowanym dpf auto nic...
Dzięki serdeczne za podpowiedź, ale czy wyrzucanie oleju odmą tak naprawde jest normalną rzeczą ? , tym bardziej, że mój Caddy ma dziwny jak dla mnie objaw wyrzucania oleju po wyjęciu bagnetu na zapalonym silniku. Jak dla mnie jest to objaw zapchanej odmy i w związku z tym pytanie do was czy odme w tym silniku można jakoś przeczyścić i czy olej w układzie...
Odma nie zapchana?
lipa :cry: mechanik mówił że na 100% będzie odma zapchana i jak się nie rozgrzeje to będzie mulił odma wyczyszczona jak nowa i dalej to samo ale zrobił się żywszy samochód o jakieś 10KM. I trzeba szukać dalej.
Czy przed remontem silnik też brał Ci olej w takiej ilości. Sprawdź, czy nie masz wycieków z silnika i czy nie jest zapchana tzw. odma. Czy silnik dymi na niebiesko.
Może odma jest zapchana
cześć miałem to samo z tym że na silniku 1,8 benzyna przy tych objawach co mówisz to możesz mieć 1) uszkodzony czujnik gazów wylotowych z tylu na kolektorze wydechowym 2) zapchane odmy 3) silnik krokowy w gaźniku to łatwo sprawdzić tam na gorze gaźnika masz wtyczkę z gdzie są trzy kabelki wystarczy odpiąć i sprawdzić czy silnik nie gaśnie na wolnych...
Olej ci cieknie oringiem lub uszczelką.Pewnie odma też zapchana.
Jak to normalne dla LPG przy takich odcinkach jakie on robi? Ja tam nic takiego nie mam - jak coś to znikome ilości na samym deklu ale nie żeby zapchała sie odma (takie rzeczy to tylko miałem jak uszczelka poszła pod głowicą i brał płyn i olej).
Może odma zapchana/pęknięta? Ew. cos z dolotem może być też że łapie jakieś lewe powietrze czy coś.
Skrzynia manual czy automat? Jak mamy coś podpowiedzieć jak nwet nie wiemy co to za błąd? Kontrolka silnika świeci? Ten silnik powinien gładko pracować również na takich obrotach. Trzęsie na postoju czy tylko podczas jazdy? Jeśli wcześniej były wyższe wolne obroty (i nie trzęsło przede wszystkim, nic nie wiemy jaki błąd, która sonda, czy sporadyczny,...
Pewnie jakaś awaria :) Możliwe że po prostu odma zapchana
Pasta Dirko odpowiednio zastosowana powinna pomóc. Trzeba to wszystko dobrze umyć zmywaczem. A jak korek-odma,nie zapchany?
Nie, właśnie nie ma reguły, trasy nazbyt dalekie nie są, po 15 , 30 km Podejrzewam że będzie to zapchane sitko odmy i ciśnienie wypycha olej korkiem i przy okazji resztą nieszczelności. Jutro ściągnę pokrywę klawiatury i wyczyszczę sitko, zobaczymy czy pomoże.
Witam wszystkich -ostatnio mialem przykra przygode podczas jazdy T4 1,9TD '95r. Mianowice pojawily sie wycieki z turbiny- wykrecilem ja i pojechalem do zakladu gdzie je regeneruja, okazalo sie ,ze turbinka po podlaczeniu do maszyny jest w OK stanie. Gosc mi powiedzial,ze albo jest za duze cisnienie oleju w wezu przychodzacym do turbiny ( trzeba sprawdzic...
Powiem Ci że rura wydechowa nie jest zaolejona, lekka sadza chyba w normie. Katalizator został owszem wycięty ale nie był ani zaolejony ani zapchany. To było na starej turbinie. Teraz jest nowa turbina. Ale to nie jest tak że kopci na szaro-błękitno cały czas. Czasami tylko się to zdarza i tylko wtedy gdy mocniej wcisnę pedał przyśpieszania i tylko...
Na 95% jest to przyczyna zapchanego filtru odmy. Po odkręceniu korka od filtru oleju dym znika, po tym jak zakręci sie znów to dym powraca. Co do tego samochodu w tej wersji silnikowej niestety przekonałem sie o tym na własnej skórze ;/
a sprawdzałeś odmę , może zapchana
Sprawdziłem, VAG pokazał już tylko jeden błąd 16786 zawór EGR nadmierny przepływ, (recyrkulacja spalin) błąd skasowałem, jutro pojadę na próbę, i sprawdzę, może są jakieś nieszczelności, napięcie na pinach i odmę. Zawor EGR raczej do wymiany. Po prostu sie konczy. Odme warto sprawdzic, ba, nawet trzeba. Jest opcja, ze moze byc przytkana. Nie masz masla...
Jeździsz na krótkich odcinkach? Na 99% zapchała ci się odma i nie odpowietrza się komora silnika po oczyszczeniu wszystko powinno być ok.
Wydaje mi się, że ma poprzez odmę od pokrywy zaworów do gaźnika. Pod osłoną klawiatury jest filtr/sito zobacz czy nie jest zapchany.
Witam. Dzis w pracy sprawdzilem jaki ma byc skok jesli jest ok 10 mm to spoko bo jest dokladnie 9,30 mm w opisie ukladu rozrzadu. He zapchana odma ładnie, ta rurka pozwala na spalanie gazów komorowych ( te ze skrzyni korbowej i przestrzeni pracy zaworów) odsysanie tych gazów przez silnik nie dopuszcza do nadniernego wrostu cisnienia w skrzyni korbowej...
Witam. Mam problem z Peugeot 106 1.1 wtrysk prawdopodobnie bosch ma3.1., instalacja gazowa bingo. Problem polega na tym że auto nie pracuje na benzynie. Warunkiem jazdy tym samochodem jest to że sekundę po odpaleniu silnika przegazuję auto przełączy się na gaz i można jeździć tysiące km, silnik pracuje idealnie. Natomiast jeśli nie zdążę przegazować...
Miałem kiedyś coś podobnego ( oczywiscie nie w Porsche :D ), u mnie odma była kompletnie zapchana. Może rzuć na to okiem.
Może odma jest zapchana i nadciśnienie wypycha olej. A w jaki sposób została uszkodzona poprzednia turbina?
Kolego sprawdź odmę, może się zapchała od doktorów i temu tak bucha.
Witam. Nadchodzi czas wymiany oleju w Signum 3.2 v6 (Z32SE) Auto ma przejechane 209000. Ostatni wpis w książce jest z wymianą oleju na 10w40, po zakupie wymieniłem na taki sam Mobil 10w40. Teraz nie podoba mi się ten olej (majonez pod korkiem, zapchana odma - skutek wywaliło olej uszczelkami z klawiatury), zalecany olej wg książki 0w40 ewentualnie 5w30,...
No uszczelniacze trzonków zaworowych raczej. Albo odma zapchana i ciśnienie w silniku wzrasta wpychajac olej poprzez uszczelniacze. Jak sprawdzić czy to uszczelniacze? Odmy od wału korbowego nie ma w tym silniczku - z pokrywy wałków rozrządu idą dwa wężyki do dolotu.
Witam. Kupiłem niedawno Audi A6 2.7 Biturbo wersja amerykańska 187KW. Samochód ma 8 letni gaz BRC. Problem polega na tym że auto często dość mocno kopci Podczas przyspieszania, podczas postoju czasami jest okej a czasami potrafi tak zadymić że nic nie widać za mna jak i dym jest przed autem ;) Śmierdzi spalenizną albo olejem strasznie. Auto zauważyłem...
Pierwsza myśl po tytule to zapchany wydech zwłaszcza że piszesz o oleju przez odmę. Może ten olej poszedł w DPFa i go najnormalniej zabiło Trochę mi ten wzrost mocy nie pasuje w pewnym przedziale obrotów. Jaką masz różnicę ciśnień na wejściu u wyjściu z DPFu?
Sprawdź dodatkowo stan filtra powietrza, bo przy znacznym zapchaniu, turbo zasysa olej odmą.
Turbina była jeszcze raz oddana do sprawdzenia , nic nei stwierdzili,ale i tak wymieniono uszczelniacze turbiny. Wszystkie rzeczy były myte pod ciśnieniem wodą także kolektor dolotowy ,kapa zaworów , także nie mam możliwości rzeby było coś zapchane.
Odma nie zapchana , troszke oleju na sciankach ale naprawde mało . Miałem remont silnika dosc nie dawno : uszczelka pod glowica wymiana oleju , czyszczenie miski i smogu
zapchana nagrzewnica zapchana zmywarka zapchana kanalizacji
edacs tetra opinie graphite wentylator wyłącznik czasowy
silnik odkurzacza naprawa silnik odkurzacza naprawa
Epson L3156 - pulsują wszystkie diody, co robić? Jak często wymieniać wodę w akwarium? Porady i zalecenia