Jak ma się urwać to się urwie. Sposoby to klucz udarowy, bardzo rozgrzany silnik lub lewo - prawo i psiukanie preparatem. Ewentualnie jak bardzo dobry dostęp to rwanie i wiercenie.
Witam.Zastanawia mnie porada kolegi barteqqq z tym poczytaniem co i jak.Udzielam rady opierając się na swoim doświadczeniu zawodowym.Może troch inaczej podchodzę do sprawy bo dla mnie przy takich problemach ze świecami to albo wykręcę co najpierw staram się zrobić a jak ma się ukręcić to i tak nie ma na to rady a ja i tak ją wydostanę.Owszem koszta...
Świeca żarowa (sztyft) nie jest zanitowana, od strony przewodu paliwowego jest śruba bez łba na imbus (na trzecim zdjęciu jest zasłoniona przewodem paliwowym). Odkręcasz i łapiąc szczypcami za metalowy pierścień delikatnie starasz się zruszyć, często jest to zapieczone od temperatury. Prosty test na sprawdzenie sztyftu; wyjmij go z palnika, podłącz...
z silnikiem nagrzanym bym się zgodził ,a co do odkręcania udarem to nie końca. Norwegia trochę mniej zapieczone, ja bym proponował odkręcać do oporu i trochą wkręcać i tak naprzemian
Wszelkie gwintowane połączenia dwóch różnych metali, a zwłaszcza jeżeli jednym z nich jest aluminium, powinno zabezpieczać się białą pastą ceramiczną. Świece zapłonowe także, wielu producentów świec to zaleca. W przypadku wkręcanych w aluminium czujników mosiężnych jest to prawie zawsze zalecane przez producentów samochodów. Podobnie jest ze świecami...
Dokładnie , taki klucz jest bardzo przydatny choćby do odkręcania świec żarowych - szczególnie zapieczonych. Też ostatnio za takim patrzyłem i w rozsądnych cenach do użytku domowego - cieżko coś znaleźć.
Panowie, podsumujmy (w ramach luzu i wieczornego się opieprzania :)) Na moje kaprawe ślepia to temat jest źle sformułowany, ale niech już zostanie- powinno być raczej o "zaciętych" świecach, nie zapieczonych, ale mniejsza o to :) - świec jest co najmniej kilka rodzajów, przykładowe https://obrazki.elektroda.pl/3428377000_... stara poczciwa...
bardzo ciekawa ta xsara http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-sprze... http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-citro... http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-sprze... Kolego...
Trzeba odkręcić erg jest na 3 śrubach, jedna jest od spodu i to z nią jest największy problem, brak ruchu. Wyciągasz też rurę do której podłączone są woda i spaliny. Zasilanie świec też trochę skopane bo na nakrętki (mogło by być na wcisk) Jeśli świeczki nie są zapieczone to wykręcenie ich jest proste i szybkie, ale zrobienie do nich dostępu już nie...
Dorzucę jeszcze wymianę świec w Galancie 2,5 V6, zapieczone śruby w tylnych wahaczach BRAVO, BRAVA(i podobne), ruchome(czyt. bez klina) dolne koło rozrządu w Renault i Ford, zabetonowane świece żarowe w CDI, wymiana krokowego w Oplu 16V z dolnym dolotem...itd...
Witam !!! Tak trzeba długo kręcić rozrusznikiem po kilka razy aż w końcu zapali , dodam że nie mogę wykręcić jednej świecy żarowej tak jest zapieczona ,pozostałe są wymienione
Są już dostępne narzędzia do wyciągania urwanych świec żarowych, samych elektrod które zostały w głowicy, do zafrezowania gniazda żeby nie było przedmuchów i naprawy gwintu jeżeli stary został uszkodzony. Wszystko robi się bezpośrednio na silniku bez demontażu głowicy. Zajmuje się tego typu naprawami, sprzedaję takie narzędzia i wykonuje praktyczne...
Trochę OT u kumpla byli szpece zademonstrować działanie hydraulicznego ściągacza (wyciągacza ? ) w Mercedesie. Chłopaki założyli sprzęt pompują ... i już mamy wtryskiwacz dwuczęściowy. Niestety wtryskiwacze CR w mesiach i francuzach to wyzwanie dla twardzieli. I jeszcze te świece żarowe ...
Wracając do tematu, trochę to trwało, kasa w błoto i dalej nic... Byłem u elektryka - sprawdzić te świece, pan próbówką posprawdzał, niezaświeciło, diagnoza: 2 spalone i trzeba wymieniać - skasował 20zł Potem do warsztatu na wymianę świec, zapieczone nie do ruszenia, nie biorą się za to. Załatwiłem spray do świec firmy BERNER - 30zł i wróciłem do nich....
Nawierć i wykrętak, dojście w miare jest, albo zostaw. Tylko skoro się ukręciła to pewnie zapieczona i tak łatwo wykrętakiem nie pójdzie.
Jak wtryski zapieczone ładnie to wyjęcie też koszmarne i swoje kosztuje, ale nie róbmy OT :)
Muszę dodać,że kolesiowi na filmiku fajnie wyszedł wtryskiwacz.Mam taki sam sprzęt do wyjmowania wtrysków, jeżeli wtrysk jest zapieczony to tym sprzętem na samochodzie to możemy sobie tylko pomachać.
Nie ma takiej opcji żeby urwać. Robisz to na siniku rozgrzanym do 60-70 C°. Zapsikaj jakimś preparatem penetrującym. Odkręcaj po parę stopni i wracaj, co jakiś czas zapsikaj. To metoda na zapieczone świece, przeważnie wychodzą normalnie.
Komputer nie wykazuje żadnego błędu poza /błąd w obwodzie świec żarowych/ . Auto raz na postoju kręci do 2800 obr/min , a raz na 4100 . Mechanik podejrzewa to cięgno przy turbinie ,że może być zapieczone . Próbowałem na postoju ruszyć tym cięgnem ale nie można . Czy powinien być jakiś zakres luzu ?
Ceramika półprzewodnik. Tam nie ma żadnego półprzewodnika. Kilka drutów oporowych zapieczone w ceramice i to wszystko. Są to dość cienkie druciki i potrafi być tak przy uszkodzeniu, że jakiś mierzalny opór jest lecz ze względu na zmniejszoną moc nie rozgrzeje się na tyle aby nastąpił zapłon paliwa. Co ciekawe, ori Eberspacher D2 12V, nie widzi tego...
- Świece sprawdzamy za pomocą multimetra i funkcji omomierza oraz amperomierza, te dwa pomiary będą miarodajne. Wykręcanie świec jest ryzykowne (zerwanie), świece wykręcamy tylko i wyłącznie do wymiany (wtedy już musimy). Zapieczone świece się często zrywają i można niepotrzebnie narobić sobie dodatkowej roboty, nawet jak świece były sprawne. - jeżeli...
Bardziej bym chylił się ku smarowi ceramicznemu. Tylko dobry smar kosztuje. Kiedyś w motoryzacyjnym widziałem saszetki ze smarem do świec żarowych czy iskrowych nie pamiętam, ale cena była ok 6zł zaś ilość smaru to chyba 5g.
Firma powinna uprzedzić Cie ze takie rzeczy się zdarzają jak urwanie się wtryskiwacza. To też nie jest ich wina że one się urywają. Zazwyczaj na właścicielu samochodu spoczywa koszt naprawy silnika po urwaniu wtryskiwacza. Jeśli natomiast końcówka wtrysku pękła a oni zakręcili silnikiem to jest ich wina. Ale będzie ciężko im to udowodnić. Ja przed wykręceniem...
Temat rozwiązany. Problem nieprawidłowego rozgrzewania był spowodowany licznymi nadpaleniami kabla napięcia na odcinku z akumulatora do silnika( głownie przy rozruszniku). Napięcie na na aku miało przed odpaleniem 12.4v, na silniku miało 9v a w trakcie odpalania spadało do 7v. Po oczyszczeniu wszystkich końcówek i zregenerowaniu rozrusznika przy okazji...
Witam.Wesolych Swiat dla wszystkich z Forum.Kolego szukaj firmy co Ci to wyjmie bo to nie jest problem i czesta usterka w roznych markach nie tylko w twoim.Zwalanie glowicy to nie tylko koszt wymiany uszczelki a wbijanic do cylindra nie zawsze konczy sie sukcesem.Mialem pare razy nawet problem z wybiciem zarnika na zdjetej glowicy tak byly zapieczone...
Skąd kolega "wyczesał" tych mechaników? ;) Witam serdecznie, Mam problem z peugeot 307 1.6 HDI 90 km. Wymieniłem zawór EGR (800 złociszy) po tygodniu nagle zaczęło coś stukać w silniku z taką sama częstotliwością jak obroty silnika dodatkowo podjeżdżając na światła i stojąc na "luzie" rzucało samochodem tzn. drżało jak gdyby wtryskiwacze źle pracowały....
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Został sam zarnik. Myślałem o odpaleniu silnika, zalaniu tego jakimś środkiem i potrzymaniu na obrotach. Może wystrzeli. Prędzej korba wyjdzie bokiem, niż ta świeca. W podobny sposób ponoć można wyjąć zapieczone wtryski- ale osobiście nigdy nie probowalem Tylko w silnikach, gdzie siedzą głęboko na 3cm i korozja za bardzo nie zespawała jeszcze w jedną...
Świece żarowe są pomiędzy szyną CR i kolektorem wlotowym (na zdjęciu kolektor jest zdjęty). Widoczna jest tzw. szyna prądowa świec, czyli gruby przewód, od którego odchodzą szerokie końcówki z otworem, założone na świece i przykręcone - zaznaczyłem je strzałkami. Jeżeli silnik pali dobrze na zimnym, nie szukaj kłopotów i nie grzeb przy świecach. Zbyt...
padła świeca żarowa to najczęstrza usterka tych układów a świeca niejest tania .Co do tej diagnozy to coś mało autoryzowany ten serwis ,, powinneś się poskarżyć do centrali ebera ,, poprostu cię olali jeśli chcesz to naprawić sam to musisz je wyjąć i sprawdzić wszystko ma piechote jedyny problem jaki napotkasz to rozkręcenie bo śruby są często zapieczone
Witajcie! Pytanie z czystej ciekawości: Posiadam Renault Grand Scenic III z końca roku 2009 z silnikiem 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832) kupiony nowy z polskiego salonu w 2010. Ogólnie ten silnik słynie z braku awaryjności (wersje po wyeliminowaniu obracających się panewek). Mój ma przejechane 281 tysięcy kilometrów. Przez te 10 lat wymieniałem olej...
Witam chciałbym zauważyć że jednak (mimo kłopotów przy projektowaniu i to nie małych) lepszy jest układ tranzystorowy niż przekaźnik np teraz w motoryzacji do włączania świec żarowych (prądy równie duże) stosowane są właśnie tranzystory mos a nie przekaźniki które rozlatują się po pewnym czasie albo co gorsza "zapiekają" tworząc piękne zwarcie co przy...
Zawór EGR był czyszczony z dwa lata temu, pamiętam że sporo trzeba było rozebrać żeby się do niego dostać, więc chyba tak szybko by się nie zabrudził...? Po za tym jeśli to EGR to dlaczego tylko za pierwszym razem nie chce odpalić a jak już odpali raz to potem za każdym razem odpala elegancko, to co egr akurat jak postoi to by się zacinał? Sam nie wiem......
Otóż kupiłem niedawno mini ciągnik (japoński)3cylindry około 15km. Przy zapaleniu zimnego kopci na biało (a może jasny niebieski). Jak się rozchodzi wtedy praktycznie nie widać dymu. Olej zmieniony, filtry też, świece żarowe sprawdziłem miernikiem (bez wykręcania). Płyn nowy(zalany od nowa bo wymieniałem pompę a nie było prawie nic). Płynu chłodzącego...
Siemka, mam problem z moim fordem mondeo mk3 2.0 tdci 165km . Miałem uszkodzoną turbo sprężarke, zapiekła się geometria. Sterownik nie miał siły się ruszyć, odłączało mi cały czas turbo gdy wcisneło się gaz w podłogę. Wczoraj przyszło mi zregenerowane wymieniłem i problem jest podobny tylko ze teraz odłącza mi turbinę tylko na luzie gdy samochód chodzi...
Witam Z kontrolką Abs sprawa załatwiona do wymiany okazała się przednia lewa piasta, co do kontrolki silnika to do wymiany są świece żarowe i tu pojawił się problem. Mianowicie trzy zostały wymienione dwie bez większy problemów z jedną było troche zachodu. Ale została ta czwarta, problem polega że jest chyba zapieczona i przy odkręcaniu zerwała się...
Witam, jestem przed kupnem firmowego auta Mondeo 2.0 TDCI 130 KM, 2002 rok, przebieg 214 tyś. Auto jeździ jak przecinak, przy przyśpieszaniu wciska w fotel :D Problem polega na tym ze kilka sekund po depnięciu w pedał zostawia chmurę dymu za sobą. W serwisie forda powiedzieli że to przez zapchany EGR (przeczyścili go) - niestety po wyjechaniu z serwisu...
Turbina jest w bardzo dobrym stanie, brak jakich kolwiek oznak zużycia (niestety kierowniczki nie były zapieczone :/ ) chodziły idealnie Gruszka też podczas zassysania powietrza podnosi się a po później opada bez żadnych zatrzymań. Nie wiem co może być przyczyną, sprawdzę jeszcze przepływomierz oraz EGR być może z nimi jest coś nie tak. Zna ktoś jakąś...
miałem podobny problem tylko że świecą żarową do dafa 400 4 godziny odkręcałem świece .... zaczynałem odkrecać 12 ą a skończyłen kluczen nr 10 ..... najważniejsze ... pamietaj że pracujesz an sercu swojego dziecka wiec cierpliwośc i dokłądność na 1 miejscu ... jak bedizesz chciał na siłe to idź porąb drzewo mi sie lał deszcz na plery w grudniu i po...
Witam. Auto tiguan 2.0 2017 zgłasza błąd: P068400. "Centralka 1 wstępnego żarzenia..." Auto ciężko odpala, nie grzeją świece. Wymieniłem ten sterownik żarzenia świec (zamiennik bosch) - dalej to samo - ale nie jestem pewien czy jest jest sprawny, mimo że nowy miał ślady od "wsuwania" w gniazdo. W oryginale ten sterownik ma oznaczenie: 04L 907 282 B....
Rzeczywiście trzeba powiedzieć, że remont został przeprowadzony niestarannie. Jedną usterkę usunęli czyli przedmuchy silnika. Czy wymienili tłoki, pierścienie i sprawdzili głowicę jak twierdzą to trudno powiedzieć ale jak na razie przedmuchów nie ma. Może była wlana nafta na tłoki przez świece żarowe, które się lekko odkręciły aby zapieczone pierścienie...
Miałem już dwie akcje nalewania nafty na Tłoki i moczenie kilka dni. W sumie silnik wypłukany już płukanki liqui Moly i naftą kilka razy. Niestety nic to nie dało. Miałem kiedyś wymienione uszczelniacze zaworowe Ponieważ zżerał masakryczne ilości oleju w silniku benzynowym i tam przy odpaleniu była wielka niebieska chmura, Po wymianie wszystko dobrze...
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
Ten silnik jest na tyle prosty że przyczyny mogą być trzy: - świece żarowe o tym świadczy biały dym , nie wiem jak je sprawdzałeś ale jeśli tylko miernikiem to pomiar może być błędny , trzeba je wykręcić podłączyć do aku "na krótko" i zobaczyć czy faktycznie grzeją ( osobiście miałem taki przypadek że miernik pokazywał że jest OK a nie grzała jedna...
Podaj coś więcej o typie silnika, przebiegu itd.. Sprawdź świece żarowe, najlepiej z pomocą żarówki np. 12 V/21 W, tj. każdą oddzielnie i czujniki temperatury - masę informacji na ten temat w internecie. Zwróć uwagę na działanie turbiny - musi lekko się obracać (ręką) i czy nie ma ona zapieczonych łopatek ( w przypadku gdyby posiadała ruchome łopatki...
Koledzy sytuacja wygląda następująco: - klocki na pewno poskładane są w ten sam sposób jak było, wszystko jest dokładnie złożone jak przed demontażem. Także tutaj nie ma mowy o pomyłce. - na obecną chwilę pojawił się dosyć spory problem. Świeca żarowa od samego rana była traktowana WD-40 i obstukiwana. Właśnie wróciłem z warsztatu i co? Niestety to...
Witam wszystkich. Ponieważ żadna ze świec w mojej polówce nie dawała oznak życia postanowiłem je wymienić. Na całą noc potraktowałem je WD40 i następnego dnia przystąpiłem do odkręcania. Dwie poszły bezproblemowo, dwie trochę się opierały ale jakoś się udało. Teraz trzeba wkręcić nowe i tu pojawia się pytanie: czy smarować czymś gwinty/jeżeli tak, to...
OK, Trochę porobiłem przy tym urządzeniu. Kwestie instalacji wyjaśniałem, zrobiłem roboczy panel sterowania na przekaźnikach. Nagrzewnicę poskładałem i uruchomiłem. Tzn. próbowałem uruchomić. silnik się ładnie rozkręcała, świeca żarowa się świeciła, ale płomień się nie pojawił. Postanowiłem więc rozebrać kocioł. Wcześniej nie zdecydowałem sie tego zrobić,...
Dołożę coś do tematu. Błąd "P0380 - usterka trwała obwód przekaźnika wstępnego grzania zwarcie z plusem" wskazuje najczęściej na uszkodzenie świec żarowych. Przekaźnik świec monitoruje pobierany prąd i przy jego zmniejszeniu nie podaje sygnału do sterownika, a ten sygnalizuje uszkodzenie. Wymiana świec w tym silniku to jedna wielka porażka, a jak są...
Świece żarowe mogą być do wymiany. To jest pierwsze co należałoby sprawdzić, gdy nie chce odpalać na zimno. Natomiast duże zużycie ON to inna sprawa. Czy kopci na gorącym? Zmierz spaliny tzn. ile tam jest CO jakie jest zadymienie, oczywiście pod obciążeniem, bo na biegu jałowym nic nie wyjdzie. Większe zużycie paliwa to w pierwszej kolejności przyczyną...
świeca zapiec zapiec świeca świeca żarowy świeca żarowy aster
awaria ekspresu philips lutowanie miedzią zmywarka candy usterka
cyfral cosmo interfejs diagbox
Trwałość głowicy U24 w magnetofonie ZRK M-2403 – ile godzin pracy? Bezpiecznik zamka klapy Renault Laguna II – lokalizacja, wartości, typy usterek