Zawsze dzień wcześniej warto polać obficie WD-40 (nawet cola, nafta pomaga czy ocet). Najgorsze co można zrobić to próbować odkręcić świece powolnym naciągiem klucza - tu trzeba ostro i zdecydowanie odkręcić po to masz klucz dynamometryczny żeby nie urwać. Nowe świece przesmaruj "smarem porcelanowym" do świec pełno tego w sklepach. Producent na swojej...
Po przegrzani mogly zapiec sie pierscienie. A teraz nie ma kompresji i nie odpala. Uszelka jak tylko na szpilce przrwana to dokrec dobrze i powinno byc ok. Pisze z telefonu. Dzięki własnie że kompresja jest... jak odpalam nie wyczuwam by lżej się cięgno prowadziło ....
Witam.Zastanawia mnie porada kolegi barteqqq z tym poczytaniem co i jak.Udzielam rady opierając się na swoim doświadczeniu zawodowym.Może troch inaczej podchodzę do sprawy bo dla mnie przy takich problemach ze świecami to albo wykręcę co najpierw staram się zrobić a jak ma się ukręcić to i tak nie ma na to rady a ja i tak ją wydostanę.Owszem koszta...
Migający check engine to wypadanie zapłonu. Zapłon to nie tylko świece.
kurcze , nie pomyślałem o tym ... ale zdejmując wtyczkę z wtrysku na którym to cylindrze kuleje bylo bez zmian. pomyślałem że może zapiec się wtrysk i elektronika go nie zamknie a o pompie nie pomyślałem- dzięki . co do spalania to średnio 10 l dolewam jak tankuję gaz i starcza na 150 km (przybliżona ilość odpaleń to 15razy)a gazu jak wyżej ok.18 litrów...
Jak wykręcić świecę która nie grzeje aby jej nie urwać? Grzanie przez kilka minut odpada bo świeca już niesprawna, dostęp dobry, tylko zapieczona i boję się że urwę siłując się z nią. Może jakieś sprawdzone preparaty penetrujące albo spraye zamrażające?
Czy ta świeca jest na pewno zepsuta,jeżeli pali to zostaw ją w spokoju .Pojeździj trochę i ponów próbę .Nic na siłę,bo koszty naprawy głowicy są duże.pozdrawiam.
Jak wykręcić zapieczone świece zapłonowe żeby nie uszkodzić gwintów w głowicy?
Gwint świecy zapłonowej musi mieć dobry styk elektryczny z blokiem silnika. Jest to jedna z elektrod świecy. Nigdy nie spotkałem się z zapieczoną świecą zapłonową o ile została dokręcona w odpowiedni sposób.
Faktycznie mazda ma takie patologiczne oprogramowanie, które ogranicza moc, gdy wszystkie świece są spalone. Urwać świece przy wykręcaniu? Jak ktoś nie ma pojęcia jak wykręcać zapieczone świece to tak jest. Jeszcze nigdy mi nie pękła a wykręciłem wiele.
To pewnie zawór ssący zapieczony. Świeca musi być mokra już po próbie odpalenia.
Masz zapieczone pierścienie olejowe, które nie zbierają oleju i stad olej na świecach. a pierścienie odpowiedzialne za ciśnienie w miarę trzymają choć drugi cylinder ma trochę za mało 9. minimum to 10. Wiec na pewno masz pierścienie do wymiany. a co więcej okaże się po ściągnięciu głowicy. Dodano po 7 możesz spróbować zrobić płukankę choć wątpię ze...
Nie ma takiej opcji żeby urwać. Robisz to na siniku rozgrzanym do 60-70 C°. Zapsikaj jakimś preparatem penetrującym. Odkręcaj po parę stopni i wracaj, co jakiś czas zapsikaj. To metoda na zapieczone świece, przeważnie wychodzą normalnie.
Uważaj kolego, bo jeśli nie masz wprawy i odpowiednich narzędzi, to lepiej wymianę uszkodzonych świec zleć fachowcom. Zapieczone świece w dieslach mogą się urwać i wówczas usługa będzie o wiele droższa. Bywa i tak, że trzeba demontować głowicę, a to pomnaża koszty usługi.
Wy ale gupoty mówicie(oprócz goldwinger) jesli była by to świeca albo kondensator to by na zimnym też tak działał. NA 100% jest to spowodowane słabą kompresją raczej do wymiany są pierścienie(są zapieczone-powód: zbyt wysokie grzanie do wysokich temperatur) i tłoczek. Wiem ze na 100% bo sam tez tak miałem :D pozdro
Witam wszystkich, Przestańcie pisać takie głupoty..., Zajmuje się na co dzień takimi przypadkami i 99% są to świece zapieczone na skutek nieodpowiedniego dokręcenia, czyli stożek nie uszczelnia świecy i kompresja bardzo delikatnie i powoli przedostając się zapieka świece w głowicy. Najczęściej nikomu nie chciało się, nie wiedział jak lub nie miał czym...
- Świece sprawdzamy za pomocą multimetra i funkcji omomierza oraz amperomierza, te dwa pomiary będą miarodajne. Wykręcanie świec jest ryzykowne (zerwanie), świece wykręcamy tylko i wyłącznie do wymiany (wtedy już musimy). Zapieczone świece się często zrywają i można niepotrzebnie narobić sobie dodatkowej roboty, nawet jak świece były sprawne. - jeżeli...
Jakieś sugestie? 1. Nie ruszaj tych zapłonu, rozrządu i wtrysków. 2. Zapieczone pierścienie? Zalanie na noc nafty do cylindrów?
Witam Z tego co piszesz wnioskuje że wina leży nie po stronie świec ale złego składu mięszanki.Należy sprawdzić sład spalin na analizatorze spalin.Prawdopodobnie masz bardzo bogaą mięszankę i to powoduje że świece są czarne zalewane i to powód ,że samochód nie zapala.Jeżeli skład spalin będzie właściwy to wymień cewkę zapłonową. UWAGA. Tak należy postąpić...
Na razie okazało się że EGR zacięty, dwie świece umarły, dwie świece pozostałe 60% , wtryski do uszczelnienia i sprawdzenia , kupiłem złom jestem załamany. chciałem zmienić płyn hamulcowy wszystko skorodowane zapieczone nie wiem czy ściągać ściągaczem na siłę bębny bo rozwalę łożyska. Pociesze cię ,to co wymieniłeś to pierdoły. Użytkownicy niektórych...
witam na pewno zapiekły się pierścienie , nie wiem czy uda ci się to naprawić bez rozbierania silnika możesz spróbowac wykręcić świece i zalać tłoki naftą może to pomoże ( jeśli będą mocno zapieczone to nafta dostanie sie do oleju - trzeba będzie wymienić) powodzenia Dodano po 3 a co do uszczelniaczy to jeśli auto tak długo stało to prawdopodobnie wszystkie...
odkopuje temat ale może się komuś przyda zawsze zakładałem świece nkg i one tez nie są idealne bo jedna po 3 miesiącach padła wiec to zależy tez jak się trafi ale raz miałem taki przypadek. Po zakupie swiec iskra pierwsze wrażenia to gwint aluminiowy wygląda na slaby materiał wkręcając je balem się ze jak czasami świeca się zapiecze to żeby nie została...
Świeca żarowa (sztyft) nie jest zanitowana, od strony przewodu paliwowego jest śruba bez łba na imbus (na trzecim zdjęciu jest zasłoniona przewodem paliwowym). Odkręcasz i łapiąc szczypcami za metalowy pierścień delikatnie starasz się zruszyć, często jest to zapieczone od temperatury. Prosty test na sprawdzenie sztyftu; wyjmij go z palnika, podłącz...
Świece czyściuteńkie mam. Czemu pierścienie? Sugerujesz ich zatrzymanie (zapieczenie)?
z silnikiem nagrzanym bym się zgodził ,a co do odkręcania udarem to nie końca. Norwegia trochę mniej zapieczone, ja bym proponował odkręcać do oporu i trochą wkręcać i tak naprzemian
Teraz już chyba powinienem zmienić temat wątku ;) Fachowiec w jednej urwanej świecy złamał gwintownik, a drugą zapieczoną wbił do środka. Czy jest jakaś "serwisówka" tego konkretnego silnika? Teraz kiedy nie mam już nic do stracenia, sam powalczę z tymi świecami a kiedy uznam PASS zdejmuję głowicę.
Trochę OT u kumpla byli szpece zademonstrować działanie hydraulicznego ściągacza (wyciągacza ? ) w Mercedesie. Chłopaki założyli sprzęt pompują ... i już mamy wtryskiwacz dwuczęściowy. Niestety wtryskiwacze CR w mesiach i francuzach to wyzwanie dla twardzieli. I jeszcze te świece żarowe ... To kiepski mieli tan ściągacz, nakręcany pewnie tylko na gwint...
Już po deszczach- czy możesz poinformować o efektach. Też borykam się co pół roku z przebiciami na świecach (cewki Denso). Miałem już 2 x NGK i teraz założyłem EYQUEM sugerowane przez Dialogysa.
Firma powinna uprzedzić Cie ze takie rzeczy się zdarzają jak urwanie się wtryskiwacza. To też nie jest ich wina że one się urywają. Zazwyczaj na właścicielu samochodu spoczywa koszt naprawy silnika po urwaniu wtryskiwacza. Jeśli natomiast końcówka wtrysku pękła a oni zakręcili silnikiem to jest ich wina. Ale będzie ciężko im to udowodnić. Ja przed wykręceniem...
Trzeba odkręcić erg jest na 3 śrubach, jedna jest od spodu i to z nią jest największy problem, brak ruchu. Wyciągasz też rurę do której podłączone są woda i spaliny. Zasilanie świec też trochę skopane bo na nakrętki (mogło by być na wcisk) Jeśli świeczki nie są zapieczone to wykręcenie ich jest proste i szybkie, ale zrobienie do nich dostępu już nie...
Witam. Może archaicznie ale kiedyś szukałem przedmuchu bez zbędnej roboty. ( czemu - na inny temat) Kompresorem było podawane ciśnienie w miejsce świec. Niestety zawory były zapieczone w prowadnicach. Właściciel olej i filtr wymieniał jak ..... no waśnie nigdy a lał to co było pod ręką. Pozdrawiam. P.S. (at)kolego m2606 ostatnio często pijesz do wszystkich.
bardzo ciekawa ta xsara http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-sprze... http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-citro... http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-sprze... Kolego...
da się przez otwór wtryskiwacza magnesem wyciagnąc. Ale chyba lepiej żeby pracujacy silnik wypluł urwaną końcówkę na zewnątrz. Jak ciężko siedzi to moze popsikać sprejem do wyciagania zapieczonych wtrysków. Uzywamy takiego z Wurtha chyba, rozpuszcza ten czarny nagar
Dorzucę jeszcze wymianę świec w Galancie 2,5 V6, zapieczone śruby w tylnych wahaczach BRAVO, BRAVA(i podobne), ruchome(czyt. bez klina) dolne koło rozrządu w Renault i Ford, zabetonowane świece żarowe w CDI, wymiana krokowego w Oplu 16V z dolnym dolotem...itd...
Niestety, na dokładne pomiary i testy nie ma czasu ( chociaż niektórzy próbują to robić). Generalnie większość użytkowników poleca proporcję od 1:200 do 1:300, z tym że niektórzy zalewają pierwszą, niejako "leczniczą" dawkę w proporcji 1 :100. Taka dawka ma wyczyścić układ i rozpuścić nieco osadów, nagarów itp. pzdr Nix Najpierw dolewanie oleju 2T...
Dokładnie , taki klucz jest bardzo przydatny choćby do odkręcania świec żarowych - szczególnie zapieczonych. Też ostatnio za takim patrzyłem i w rozsądnych cenach do użytku domowego - cieżko coś znaleźć.
"... w trzecim ciemno okopcona i wewnątrz cylindra zdaje się trochę mokro." To może być spowodowane zapieczeniem się pierścienia zgarniającego (wtedy spaliny miałyby kolor niebieski), albo po prostu świeca jest zalewana. Może warto byłoby wgrać najnowsze oprogramowanie, najprostsze rozwiązanie w celu wyeliminowania jednego źródła problemu.
Temat rozwiązany. Problem nieprawidłowego rozgrzewania był spowodowany licznymi nadpaleniami kabla napięcia na odcinku z akumulatora do silnika( głownie przy rozruszniku). Napięcie na na aku miało przed odpaleniem 12.4v, na silniku miało 9v a w trakcie odpalania spadało do 7v. Po oczyszczeniu wszystkich końcówek i zregenerowaniu rozrusznika przy okazji...
Zapieczone pierścienie na tłokach, też mogą być przyczyną. Pierścienie stoją w miejscu, nie zgarnając oleju a tłok sobie ciśnie ten olej na świece. Przez co świeca zalana, zapłonu nie ma i ot co? Wypada w nim zapłon, i koniec balu.
Witam.Wesolych Swiat dla wszystkich z Forum.Kolego szukaj firmy co Ci to wyjmie bo to nie jest problem i czesta usterka w roznych markach nie tylko w twoim.Zwalanie glowicy to nie tylko koszt wymiany uszczelki a wbijanic do cylindra nie zawsze konczy sie sukcesem.Mialem pare razy nawet problem z wybiciem zarnika na zdjetej glowicy tak byly zapieczone...
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
Jaki olej lejesz do dozownika?Zobacz jak wygląda tłok i pierścienie,czy nie są zapieczone.
Świeca została wykręcona przez speca. Wziął 300zł. Zeszło mu 3 godziny. Świeca była konkretnie zapieczona ale tłukł się i wiercił aż w końcu się udało. Ale niestety auto dalej nie działa jak działało przed rozbiórką. Problem opisałem w oddzielnym temacie bo dotyczy czego innego. Po podpięciu OP-COMA wyskakuje błąd: P0400 - (3) Wadliwe działanie układu...
witam mam w samochodzie oryginalnie zamontowany d3w i ostatnio zaczęło startować strasznie dymić i wyłączać się i to kilka razy dziennie wczoraj rozebrałem urządzenie,wypiąłem sterownik i wyjąłem świecę, byłą strasznie zapieczona,wiec ja wyczyściłem ,wypolerowałem i sprawdziłem na prostowniku ze działa.Po poskładaniu i zamontowaniu w samochodzie urządzenie...
Wracając do tematu, trochę to trwało, kasa w błoto i dalej nic... Byłem u elektryka - sprawdzić te świece, pan próbówką posprawdzał, niezaświeciło, diagnoza: 2 spalone i trzeba wymieniać - skasował 20zł Potem do warsztatu na wymianę świec, zapieczone nie do ruszenia, nie biorą się za to. Załatwiłem spray do świec firmy BERNER - 30zł i wróciłem do nich....
Może zbyt mocno naciągnięty jest pasek alternatora albo zapieczone (zatarte) łożysko alternatora?? Stawiałbym jednak na zbyt osczędną mieszankę lub regulację przerwy na świecach.
Zalewanie cylindrów wd40 to porombany pomysł, no chyba, że od razu chcesz go wyrzucić. Sprawdź świece, regulację zapłonowego i układu zasilania. Jeżeli żeczywiście się zapiekły to pachnie to remontem silnika. Sama marka oleju tego nie spowodowała pod warynkiem że miał takie same parametry jak poprzedni. POzdrawiam
Nom kolego w oplu corsie C to samo się stało środek świecy wypadł i na tym cylindrze zapiekło pierścienie, tłok i pierścienie do wymiany i wszystkie zaworki bo pociągło do pozostałych cylindrów. Same części około 2000zł
Pisałem ,że Silnik stracił pewnie kompresję Kompresja jest dobra. Przebicia na świecy nie ma, sam kapturek też wygląda w porządku Rozkręciłem silnik i okazało się, że pierścionki się zapiekły Jednak dobra nie była.Trzeba było od razu rozebrać może uniknąłbyś wydatku na gaźnik chyba coś skopałem przy skręcaniu, bo dalej paliwo słąbo ssie. Sprawdź dokładnie...
Jeżeli świeca zostaje zalewana przez olej to tak jak właśnie napisałeś problemem jest zbyt duży luz, ewenutalnie zapieczony pierścień ale to rzadkość. Proponowałbym zobaczyć na początku na tłok. Jak się rozgrzeje to dalej występuje to kopcenie?
świeca zapiec zapiec świeca zapłonowy zapiec świeca żarowy
przekaźnik blokady alarmu głośna syrena vivanco pilot
Jak włączyć tryb jasny w telewizorze Samsung 43 cale? Understanding BK7231T ToggleChannelOnToggle Function