No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Najlepiej najpierw sprawdzić gruszkę a później turbinę ale stawiam na zapieczoną turbinę
Jak on na plaku nie chce gadać to się zabierz za szukanie nowego silnika. W międzyczasie sprawdz rozrząd i kompresję.
Kierownice turbiny zapieczone, turbina do czyszczenia być może.
Kwestia jest taka, że jak jeździ się w stylu "dziadek do kościoła" to zbierają się różne cząstki sadzy i oleju i odkładają na turbinie - skrótowo sprawę ujmując. Turbina kręci się, lub nawet i nie - dziadek i tak nie widzi różnicy. Gdy wozu z tak traktowaną turbiną, zabrudzoną, zapieczoną nagle dosiada wnuk - robi się kłopot.
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
Mam problem Golf 4 1.9 t.d.i. Dałem auto do mechanika, żeby mi ustawił zapłon. Ustawił ale powiedział że mam zapieczoną turbinę, dałem do regeneracji. Gdy odebrałem od mechanika było ok. Na drugi dzień odpaliłem i powyżej 2 tys obrotów dusi się i spada z obrotów. Gdy odpalam jest ok oczywiście jak nie zwiększę obr powyżej 2 tys. Aha, spada moc i tak...
No, udalo mi sie dzisiaj pogrzebac w aucie. Uklad podcisnienia sprawny - za to zapieczona turbina. Tak ze jest robotka do zrobienia. Moze ktos polecic kogos kompetentnego w Krakowie do czyszczenia turbiny? Pozdrawiam
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Gdyby geometria była zapieczona to turbina coś tam by dawała. Tymczasem u Ciebie nie dość, że nie daje to dławi. Wnioski wyciągnij sam.
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Problem rozwiązany - zapieczone kierownice - turbina do regeneracji :(
Witam. Ostatnio w moje ręce trafiła Bora z zapieczoną turbiną. Auto jeździło ładnie. ale rozpędzało się tylko do 140km/h a dalej brak mocy. po zdiagnozowaniu okazało się że kierownice w turbinie są zapieczone. Powstała turbodziura ale dało się tym autkiem jechać. problem jaki chce opisać zaczął się po domowej regeneracji kierownic w turbinie. po złożeniu...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Witam, Temat bardzo dobrze znany. Wiem że jest dużo tematów na ten temat, ale postanowiłem zamieścić swój. Jestem użytkownikiem samochodu Audi A3 1.9 TDI 110 KM. Oczywiście jak większość osób tutaj piszących na ten temat miałem problemy z turbiną. Powodem utraty mocy były zapieczone kierownice turbiny. Po rozkręceniu turbosprężarki okazało się że ruch...
Odpowiedzi masz w temacie, zawór, podciśnienia, gruszka, albo zapieczona geometria.
Zapieczone łopatki = naprawić turbinę
Witam radziłbym sprawdzić turbinę na pewno zapiekły się łopatki .
http://obrazki.elektroda.pl/2838057400_1... Wg tego obrazka złożyłem turbinę . Pierścień był założony odwrotnie przez mechanika który czyścił mi zapieczone kierowniczki i turbina przeładowywała cały czas. Podciśnienie podłączone wg schematu: http://obrazki.elektroda.pl/5823783900_1...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Koleś dziś mówił ze to najprawdopodobniej albo zaworek n75 albo turbina zapieczona
mozliwe zapieczone kierownice w turbinie,poruszaj reką lub czyms sztange od turbo,zeby nie było oporów ,jak bedzie sie lekko juz ruszac przegoń auto gdzies na prostej,te silniki maja to do siebie ,że raz na jakis czas trzeba je przegonić,ja to nie pomoże turbina do zdjecia i czyszczenia łopatek. jak ogarniasz troche mechanikie to sam sobie to zrobisz,opis...
najprawdopodobniej turbina zapieczone kierownice, wyświetlają się jakieś błędy:?:
kierownica turbiny zapieczona dlatego przeładowuje, turbo wyciągnąć i wyczyścić kierownice.
Witam. Miałem problem z zapieczoną turbiną. Wyczyścili całą, wszystko grało. Po jakimś czasie padł zawór n75. Kupiłem nowy. Wszystko działało. Turbina była ustawiana na nowo. Wszystko chodziło, aż do momentu.. Samochód ma kopa normalnie, ciągnie jak trzeba. Ale ma swoje widzi mi się. I teraz tak. Jadę 50km w trasie. Prędkość od 90-140 5bieg jest but...
zobacz jak pracuje sztanga. wygląda na zapieczona kierownice turbiny, albo masz jakąś dziurę na układzie jak byś mógł zrób jeszcze logi przepływki.
Auto mialo wymieniany rozrzad w ostatnim czasie wiec jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna.Chociaz calkiem niedawno je kupilem,wiec dokladnie nie moge wiedziec co jest grane;/ Sprawdzilem przeplywomierz i N75 - przy zastosowaniu moich czesci w innym samochodzie (A3 TDi ALH) inne auto zasuwalo az milo.Te czesci sa sprawne.Stawiam wiec na zapieczone...
Panowie czy w moim przypadku objaw wskazuje bezwzględnie na zapieczone kierownice turbiny? Czy zawór N75 też wypada podmienić czy zająć się tylko turbiną?
Problemem okazała sie turbina, która miała zapieczoną geometrię i przez to wyrzucało błąd nastawnika, dodatkowo DPF był zapchany i przez to były takie problemy.
Witam serdecznie! Lancia Lybra 1.0 JTD chyba 90 KM, a piszę chyba gdyż auto mam na miesiąc, może 2 do jazdy, sprowadzone z Francji nie uszkodzone. Naprawiony sterownik silnika, bo jak się okazało nie chciał zapalić, a był to sterownik Problem jest tego typu, że auto nie ma kompletnie mocy, totalne ZERO!!! Jedzie strasznie wolno, stało może nawet z rok,...
Problem rozwiązany. Dla potomnych: Grucha przytkana wyczyszczona działa. Zaworki podciśnienia źle podłączone znalazłem schemat podłączyłem działa. Turbina zapieczone łopatki wyciągnięta wyczyszczona źle poskładana - nie działa, wyciągnięta ponownie obrócony pierścień poskładana - wszystko działa.
Masakra... czujnik położenia walu szwankował, po wymianie na nowy pomogło na chwile. Rozrząd przestawiony był o 2 zęby, turbina zapieczone łopatki nie do końca się otwierały, przepustnica wymieniona. I autko odżyło.:)...
Dzięki za analizę logów, od czego mam zacząć, rozumiem, że nie da się sprecyzować bardziej usterki. Czy zapieczona geometria kwalifikuje turbinę do wymiany, a jeśli chodzi o sterowanie, to co konkretnie może powodować tą awarię?
Witam na 100 proc będą to zapieczone kierownice w turbinie trzeba rozebrać turbinę przeczyścić i po kłopocie
Tak, log011 dynamiczny a 3cim lub 4tym biegu. Ale w ciemno będą to zapieczone kierownice spalin w turbinie - turbina do czyszczenia lub kierownice spróbować rozruszać. Jak możesz zrób logi.
Temat stary ale warto zaktualizować dla poszukujących rozwiązania. Problemem była zapieczona geometria turbiny. Po wymianie turbiny na nową problem rozwiązany. Przed wymianą turbiny należy sprawdzić gumowy wężyk z elektrozaworu sterowania geometrią bo na zagięciu tego wężyka tez lubi robić się nieszczelność dając takie same objawy.
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Sprawdź jak ładuje turbina, takie objawy ma jak przeładowuje. Zobacz czy nie SA zapieczone kierownice w turbinie .
Dzień dobry nie mogę zdjąć podkładki która jest pod pierwszą turbiną. Jest zardzewiała i chyba się zapiekła proszę o pomoc
Witam, pacjent t5 z tdi axb, wyrżnięty cat ale to raczej nie jego wina. Turbina mocno przeładowuje do 2500-2600 lecz bledu nie wyrzuca. Jest strasznie słaby i max prędkość 100km/h. Jak myślicie możliwe zapieczenie turbiny czy szukać gdzies indziej
turbina za dużo pompuje i zawór upustowy zmniejsza ciśnienie. Przyczyną są zapieczone kierownice w turbinie.
Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
Coś mi to pachnie przeładowaniem turbiny i komp wchodzi w tryb awaryjny. Jak zgasisz i odpalisz na nowo to jest dobrze aż znowu przy 3000 obr. słabnie- zgadza się? W 90% przyczną są zapieczone kierownice w turbinie, w pozostałych przypadkach zawór N75 albo węże podciśnieniowe.
Długo to trwało, ale nareszcie doszedłem do tego stukania. Mechanicy nie dawali rady, byłem na diagnostykach i też nic nie wykazywało, aż jak rozebrałem kolektor dolotowy i zobaczyłem, że jest sporo oleju, to doszedłem, że turbina musi przepuszczać, a nie miałem ani trochę oleju przed remontem. I wtedy olśniło mnie, że były wyciągane zapieczone śruby...
Czy w Twoim samochodzie jest turbina ze zmienną geometrią łopatek ? Jeśli tak to prawdopodobnie się zapiekły i trzeba je wyczyścić. Usterka wygląda na przeładowanie. Turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i sterownik włącza tryb awaryjny powodujący właśnie gwałtowny spadek mocy.
Turbina Ci przeładowywuje, albo uszkodzony N75, lub zapieczone kierownice w turbo.
No i właśnie ten błąd powoduje brak mocy, tak zwany notlauf, nie od razu po odpaleniu ale po mocniejszej jeździe. I tu bym szukał problemu ze sterowaniem turbiną, najprawdopodobniej zmienna geometria zapieczona, co skończy się czyszczeniem turbiny.
Witam! Zamykam temat i dziekuję wszystkim za pomoc, głównym winowajcą okazała się turbina a raczej zapieczenie ruchomych kierownic spalin. W najbliższym czasie wymontuję ją z auta i spróbuję naprawić. Pozdrawiam, Gienek.
Witam wszystkich. Proszę o podpowiedź czy ten błąd to jest czujnik ciśnienia dolotowego powierza do Turbo,ten że zdjęcia. Miałem turbinę totalnie zapieczona,została wymieniana ale błąd jest taki cały czas,i dziś mi wypchnęło rurę gumowa od powierza tą u góry co idzie obok filtra paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/7339325400_... https://obrazki.elektroda.pl/6778766400_...
wolne wchodzenie na obroty17965 - jest to ciśnienie doładowania(turbina) silnik traci moc wolno wchodzi na obroty głównie od 2000obrotów przyczyną jest zapieczona turbina osad ze spalin(nagar) wystarczy ją rozebrać i dobrze oczyścić wymoczyć w ropie cena naprawy w serwisie nie wiem w u mechanika to ok 150-300zł kod ten może się pojawić w wszystkich...
przyczyną były zapieczone kierownice w turbinie. po wyczyszczeniu z nagaru i syfu turbina ożyła i na razie (ok 1500km) śmiga bez zarzutu. koszt 150zł razem ze sprawdzeniem szczelności turbiny. jak kolega mechanik popatrzył na tą turbinę stwierdził jedno - PSJ - Pierdołowaty Styl Jazdy. Zalecił raz na dwa tygodnie porządne przedmuchanie turbiny (dość...
Wbij 3 bieg i od dołu obrotów (1500) zacznij się rozpędzać dynamicznie do 4000-4500 obr. Jak wyrzuci Ci turbinę, to albo masz zapieczoną geometrię albo coś z zaworem overboost. Załóż strzykawkę z wężykiem na gruszkę od turbo i rób podcisnienie. Sztanga powinna ładnie pracować w całym zakresie, jeśli nie, to zapieczona.
a jak autko jedzie jak ciągnie po całości czy tylkoz dołu a może w wyższych zakrecach obrotów? mogła sie kierownica w turbinie zapiec ,,,
Zapewne kierownice w turbinie zapieczone są, lub jakiś błąd związany z turbiną. klasyczny przypadek w VW które mają problemy z turbiną, 120km/h i góra 3000tys. obr. Sprawdź węzę łączące turbinę z IC, kierownice w turbinie, auto dymi? Oleju ubywa, lub wycieka jakimś wężem od turbo? W jakim stanie jest samo turbo?
Trzeba wpiąć wakuometr w główne podciśnienie ale to nie to bo jak widać od dołu ciągnie więc jak dobrze pamiętam wtedy jest największe zapotrzebowanie na podciśnienie a z chwilą coraz większego ładowania turbiny zawór n75 podciśnienie zmniejsza ma gruszkę. Może turbina nie domaga lub masz zapieczoną geometrię i nie działa w pełnym zakresie.
"Przyzwoicie" to trochę za dużo powiedziane, bardziej pasuje " tragedii nie ma rewelacji tym bardziej" domex32 dobrze wspomniał o filtrze, ale ja raczej stawiał bym na sterowanie turbiną, mniej na zapieczoną geometrię, przeczyść lub podmień n75 i posprawdzaj, wymień wężyki i filtr na coś dobrego np. filtron (trzeba wspierać polski przemysł) Egr i pokrywa...
Ten błąd nie jest związany bezpośrednio z czujnikiem MAP. Ten czujnik widzi, że jest za małe bądź za dużego ciśnienia w kolektorze dolotowym. Po prostu twój program źle "tłumaczy" błędy. Ściągnij sobie do diagnostyki program VAG-COM i nim zrób diagnostykę. Jeżeli będzie za duże ciśnienie doładowania to może być uszkodzony zaworek N75, bądź połączenia...
Przez ostatnie 4 lata od kąd jest w Polsce jeździł tylko do kościoła, ja go mam jakięś 7 miesięcy i dopiero u mnie zacżął zwiedzać świat. Turbina miała zapieczoną geometrię ale jakiś miesiąć temu się tym zająłem teraz dmucha wspaniale. Więc rozumiem że mogę bez obaw lać tego syntetyka?
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Witam kolegę!! Miałaem tą samą sytuację w moim Vw touran 2.0 TDI auto straciło moc,zachowywało się tak jak twoje,Vag również nie wykrył błędów,przeczytałem wszystkie posty na forum i sprawdzałem po kolei,obstawiana była turbina,zapieczone kierownice,zawór egr,czujnik doładowania,wtryski,itd,u mnie błachy powód rozszczelniła się chłodniczka IC,zajęło...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Sprawdź czy gruszka która steruje turbiną- się rusza?. Może być, ze jest zapieczona i tak się będzie dziać. Sprawdź przewody podciśnienia . W 110tdi się zapieka turbo i tak się robi. Komp wpada w tryb awaryjny...i taka jest historia.
nie znam się na logach ale mam golfa IV z takim silnikiem i miałem okresowy spadek mocy - powód zapieczone kierowniczki w turbinie - bo w nim jest turbina ze zmienna geometria łopatek - co ciekawe VAG nie pokazywał takiego błędu
witam!! sprawdż sobie turbine, a dokładnie zawór regulujący turbiną bo napewno jest zaśniedziały lub zapieczony!! zrobi to każdy dobry warsztat- wystarczy odrobinę VD-40 psiknąć na regulator zaworu.pzdrw.
Co do turbiny, uszkodzony może być zawór sterujący albo kierownica turbo zapieczona, lub uszkodzony czujnik doładowania, i sterownik "wyłącza" turbinę zęby nie uszkodzić silnika.
Tak wiem stary temat ale może się komuś przyda. Czyszczenie turbiny jak kto woli to nazywać regeneracja, zapieka się olej i przepustnica się nie otwiera jak trzeba lub się zacina i samochód jest dławiony np. zbyt dużą ilością paliwa w stosunku do powietrza. Samochód musi być ganiany turbina się nagrzewa i nagar/zapieczony olej się jest w stanie wypalać....
Ogólnie jak sterownik "każe" zbijać ciśnienie a ono nie schodzi ,to zostaje N75 ,zapieczona geometria,źle ustawione cięgno gruchy,albo (wątpliwe) złe turbo.
Zapieczone łopatki w kierownicy w turbinie?
1. Dla mnie to klasyczny notlauf - turbina (kierownice) bo masz z VNT się zapiekły. Do mechanicznego czyszczenia. Czysta turbina + sprawna reszta osprzętu = pełen ciąg na każdym biegu począwszy od 2500 obr do 4 tyś z butem wciśniętym w podłogę. Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji a wtryski nie leją musi iść... 2. Kiepski olej powodujący podwieszanie...
poczyta o zapieczonych kierowniczkach turbiny.
Stawiam jednak na turbinę ,sztanga może i na oko pracuje, ale sprawdziłbym, czy łopatki nie są zapieczone.
Witam Serdecznie! Dziękuję wszystkim za pomoc, temat uważam za zamknięty i podzielę się z Wami tym co udało się osiągnać. Być może ktoś przez to zaoszczędzi trochę pieniędzy na regenerację i niepotrzebnie nie będzie się męczył z wyjęciem turbiny. Jeszcze nie wiem czy efekt jest długotrwały ale póki co auto odzyskało moc a koszt naprawy to 70 zł. Oczywiście...
Zmieniam turbinę na większą, ta z foto ma ponad 100k nalatane z dodatkiem 2T. Jak widać, szanse na zapieczenie VNT nikłe. Końcówka wydechu też czysta. Leję L&M, 2 setki na 50L zwykłej ropy, ale unikając małych stacji. https://obrazki.elektroda.pl/4555440600_...
Dzięki , narazie zostawię tak jak jest, może jeszcze innym manometrem sprawdzę,za ten zapłaciłem £140. A jakie inne objawy oprócz niskiego sprężania występują przy zapieczonych pierścieniach ?? No i co z tą turbiną , trzeba ją jakoś zalewać olejem czy coś?? Dzisiaj podkładam go do końca i zobaczę jak będzie jeździł , czy wogole będzie chciał jeździć...
Punto miało dwa dobre silniki ale niestety w Polsce ich nie kupisz - MultiJet 1.3 95KM i MultiJet 1.6 120KM, ten drugi to już w ogóle była rzadkość. 1.3 75KM jest strasznie mułowaty, tu zdecydowanie lepszą alternatywą jest benzyna 1.4 77KM + LPG (STAG albo ZENIT)... albo TwinAir jak lubisz nowości, ale LPG do tego tanio nie założysz, no i nie wiadomo...
moze zapieczone lopatki turbiny i przeladowuje ?
Mam chyba to samo (3200-3400 ob/min i traci moc, a po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest dobrze do momentu uzyskania podobnego pułapu obrotów) . Opinii po podłączeniu pod kompy u różnych speców było wiele, od zaworu EGR , zapieczone kierownice w turbinie po przepływkę , ale na szczęścia nie poszedłem za ich radami. Mój rzetelny (wcześniej...
Z objawow wyglada na przeplywke. Niestety te samochody czesto sa dojechane do konca i wystepuje nawarstwienie usterek, np uszkodzony zawor ktory spowodowal zapieczenie turbiny, do tego stary przeplywomierz i byc moze popekane weze turbo
Zapieczona geometria turbiny nie dawałaby takich objawów ? W moim AFN miałem podobne objawy i winne były wężyki podciśnienia.
Witam, bardzo proszę o analizę logów dynamicznych. Seat leon 1.9 tdi 105km problem z turbem jest, generalnie jedzone była na zapieczonej geometrii. Aktualnie zregenerowana nowa turbina, zaślepiony EGR (tz. wężyk wyłącznie). Dodatkowo problem z hamulcami pedał jakby taki miękki nie do końca chce na ostro hamować. myślałem, że to pompa Vacum bo krócieć...
Proszę tu masz chyba w miarę opisane co sprawdzić http://obrazki.elektroda.net/49_11806754... Mozliwe przyczyny: - zawor N75 jezeli jest turbina ze zmienna geometria to: - zapieczone kierownice - mieszek Mam nadzieję że mnie nie podsumujesz jak ostatnio z wężykami. Pozdrawiam jka
Naprawa zakończona. Główne powody spadku mocy przymknięty częściowo hamulec górski (zapieczony na osi obrotu siłownika a nie klapy) oraz turbina do regeneracji (2600 netto). Auto rwie jak na początku. Dziękuję za uwagi i pomoc.
Miałem taki objaw przy zapieczonych kierownicach. Gruchę sprawdzałeś? Sztangę od niej? Jej regulację?
Jak napisano wyżej....diagnostyka silnika (z pomiarami dynamicznymi - w czasie jazdy), może sterownik zapisał jakiś błędy. Co do usterek to może być tego na prawdę wiele.... od najdrobniejszych typu uszkodzenia przewodu paliwaowego, zapchany filtr paliwa, pompka............ do problemów z przepływomierzem a nawet turbiną (najczęściej zapieczone kierownice...
Komputer nie wykazuje żadnego błędu poza /błąd w obwodzie świec żarowych/ . Auto raz na postoju kręci do 2800 obr/min , a raz na 4100 . Mechanik podejrzewa to cięgno przy turbinie ,że może być zapieczone . Próbowałem na postoju ruszyć tym cięgnem ale nie można . Czy powinien być jakiś zakres luzu ?
Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek??? Dodano po 3 Jaki masz silnik AJM czy ATJ ? AJM
Powodow przechodzenia silnika w tryb awaryjny moze byc kilka. Zalezy czy wylacza sie z powodu zbyt duzego scinienia lub zbyt malego. Glowne przyczyny to: -zapieczone kierownice w turbinie -dziura w ukladzie obiegu powietrza wokol intercoolera i turbina pompuje w powietrze -uszkodzone weze podcisnieniowe -uszkodzony zawor n75
Witam. ALH ma turbinę z zmienną geometrią i naj pierw trzeba sprawdzić czy ona działa. Sprawdź czy sztanga nie jest zapieczona lub któryś z wężyków nie jest uszkodzony.
Może się zapiekł? A pompa daje paliwo na niego?
Już mi sie wydaje że problem rozwiązany..:Dwyjąłem i sprawdziłem ruch sztangi...okazało sie że trochę ją blokuje gdy gruszka nie jest podłączona czyli bez podciśnienia....jak sie okazało to kierowniczki były zatarte tzn gdy każdy po kolei sprawdzałem to na jednej łopatce był wyczuwalny zadziorek papierek i szlifowanko pomogło.nasmarowałem jeszcze specjalną...
Jak zaczęła gwizdać to możesz mieć zapieczone kierownice turbiny,trochę go dobrze przegoń i może przejdzie.
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
Jaką masz pewność ,ze wymieniłeś na dobra turbinę może tą co wymieniłeś ma łopatki zapieczone zmiennej geometrii. Rozkręć ja i wyczyść możesz to samemu zrobić w prosty sposób . https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqr...
Witam, Podczas spokojnej, rownomiernej jazdy (tak ok 110-130km/h) auto nagle slabnie(brak doladowania z turbiny) - pomaga wylaczenie i wlaczenie stacyjki - tak wiec domyslam sie ze po prostu komputer przechodzi w tryb awaryjny i po zerowaniu (off/on kluczyk) jest OK na pewien czas - roznie, czasami pare km, czasami paredziesiat. Usterka wystepuje tylko...
Kierownice masz zapieczone na turbinie
Kolego zrób logi wszystko będzie jak na dłoni, częsta przypadłość TDI ze zmienną geometrią łopatek turbiny po prostu sie przycinają i auto wpada w tryb awaryjny. Sprawdź zawór N75 oraz wężyki podciśnieniowe ale na 100% obstawiam zapieczone kierownice w turbinie. Jeśli nie doprowadzisz ciśnienia doładowania do normy nie masz nawet co szukać problemu...
Witam. Mam taki problem, przy okazji naprawy innej usterki w silniku mechanik stwierdził że mam uszkodzoną turbinę, mianowicie uszkodzony zawór podciśnienia sterujący wychyleniem łopatek oraz zapieczone łopatki w turbinie. Koszt naprawy jest dla mnie bardzo duży. Samochód jak dla mnie ładnie przyspiesza, nie szarpie, na autostradzie rozpędza się ok...
Powodow przechodzenia silnika w tryb awaryjny moze byc kilka. Zalezy czy wylacza sie z powodu zbyt duzego scinienia lub zbyt malego. Glowne przyczyny to: -zapieczone kierownice w turbinie -dziura w ukladzie obiegu powietrza wokol intercoolera i turbina pompuje w powietrze -uszkodzone weze podcisnieniowe -uszkodzony zawor n75
Myślę że może to być przyczyna zacinającej się turbiny ponieważ łopatki w niej mogły się zapiec więc albo trzeba je przeczyścić albo oddać turbinę do regeneracji lub jeśli chcesz to można kupić nową. Nie orientuje się ile może kosztować regeneracja turbiny ani ile kosztuje nowa. Może to być też problem przepływomierza w moim przypadku był to akurat...
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
zapieczona świeca zapieczona nakrętka zapieczona geometria
wyświetlacz brother licznik derbi kuchenka zawór palnika
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Parowanie pilota Horizon z telewizorem SHARP 40FH7EA Immergas VICTRIX TERA, VICTRIX 28 I – błąd E25, migająca kropka, brak grzania, przyczyny