Witam chcial bym pociagnac troche temat dalej a mianowicie.... naprawialem tylnia wyciaraczke w seicento 1.1 (standardowo zapieczona tuleja ) po naprawie i sprawdzeniu, dalej wycieraczka nie dziala i okazala sie ze przestaly dzialac elektryczne szyby w dziech jak i lewa i prawa strona, sprawdzilem wszystkie mozliwe bezpieczniki w calym samochodzie jak...
Niby powinna wyjść, ale Manitou tak jak New Holland czy też Fiat ma na półosi wciśniętą tuleję razem z łożyskiem i uszczelniaczem. Zabezpieczone to wszystko śrubą ze stożkiem na końcu. Nieraz ta tuleja jest zapieczona i trzeba użyć większej siły, żeby ją wyrwać razem z całą półosią.
Fakt. Zapieczona tuleja w mechaniźmie.
Tak dla potomnych: Problemem była zapieczona tuleja wałka grzewczego, wyczyszczenie i przesmarowanie pomogły (zobaczymy na jak długo).
w C-330 nie ma większego problemu z wyciągnięciem tulei cylindrowych (zazwyczaj nie ma problemu bo spotkałem się raz z przypadkiem gdzie tuleja była tak zakamieniona i zapieczona w bloku że popękała i połupała się na kawałki przy wyciąganiu ale to miałem tylko jeden taki przypadek). Zrobić sobie prosty przyrząd : od dołu krążek z grubej blachy z otworem...
Zakupiłem tokarkę TUE-35. Rozpocząłem walkę z materią i utknąłem. Muszę wymienić pasy i niestety rozebranie wału w górnej części jak na razie mnie przerosło. Był bym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Do tego czasu rozebrałem: - zdjąłem uchwyt tokarski - wyjąłem klin spod dużego koła zębatego. Utknąłem przy wyjmowaniu klina spod wodzika zmiany biegów....
Tu jeden z możliwych i częstych powodów. Drugim jest uszkodzenie silniczka na wskutek zapieczenia osi ramienia w tulei. Trzeba po prostu zobaczyć, czy do silniczka dopływa prąd, i czy czasem silniczek nie nagrzewa się. Zazwyczaj silniczek nie uszkadza sie całkowicie ( przegrzane uzwojenie wirniczka) i da sie go przywrócić do funkcjonalności.
Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
Wielkie Gratulacje dla bmw seria 3 i 5 stara czy nowa w każdym zapieczone drążki z przodu nie możliwe ustawienie zbieżności.
tłoki moga sie zapiec- w czym?. Mogą sie zapiec pierścienie w rowkach tłoka, może się zatrzeć tłok w tulei z powodu przegrzania i braku smarowania ale to rzadkość, prędzej z braku smarowania zatrze sie wał korbowy
Przy tak niskim ciśnieniu przychodzi na myśl autodekompresator, ale ten silniczek go nie posiada. Według źródeł internetowych, ciśnienie powinno wynosić 180–200 psi (produkcja indyjska, więc złe jednostki). Trzeba było na zdjętej głowicy sprawdzić czy zawory są szczelne i nie są wypalone. Wzrost ciśnienia przy próbie olejowej wskazuje że problemem mogą...
Przypomniales mi, ze faktycznie tez cos takiego robil kowal, ktory pomagal mi wyciagnac zapieczone tuleje z wahacza. Podgrzewal do czerwonosci palnikiem acetylenowym i potem takim preparatem schladzajacym do -45. Wahacz byl raczej tez stalowy. Sprobuje wiec tak w moim przypadku i potem wykretakami, chociaz boje sie ich jak ognia, ze pekna i juz bedzie...
Mi wydaję się że powinny być zwarte. (często jak się urwie jeden z przewodów to jest info o małej ilości oleju) Jeśli stanęły to obstawiam że któraś tuleja się zapiekła co za tym skutkuje uszkodzeniu przekładni ślimakowej .. p.s. który blok w VCDS jest od otwartej maski ?
Luz tłok-tuleja powinien się zawierać w 0,025 +/-0,005. Tłok nie jest równym walcem(zimny). Na zimno góra mniejsza jest o około 0,2. Za mały tłok np. nie odprowadza temperatury na gładzie co doprowadzi np. do zapieczenia pierścieni. Błąd pasowania tłok/tuleja dla pierścieni trapezowych lub pół trapezowych to także katastrofa. Zresztą pierścienie nieprostokątne...
Na początek zdejmij górną część pompy gdzie znajduje się ułożyskowanie pompy i sprawdż jakie jest spustoszenie na łożysku pompy w trakcie uruchamiania pompy na sucho.Zanurzony agregat pompowy w wodzie i to właśnie woda smaruje ułożyskowanie pompy oraz silnika.Podczas prób również silnik musi być zalany wodą a po zalaniu otwór zalewowy zakręcamy korkiem.Nie...
Dawno, dawno temu kiedy silniki spalinowe były wielką tajemnicą dla ogółu jeśli ktoś chciał wywołać irytację i starty u właściciela silnika sypał do paliwa cukier (ponoć). Efektem były zapieczone pierścienie, zatarte tuleje na korbowodach i inne niespodzianki. Niby śmieszne ale tutaj pasuje.
W końcu koniec naprawy wiec nie do końca by to co pisaliście Co było u mnie: 1.Zapieczone tuleje tak to najczystsza przyczyna wady wycieraczek po nasmarowaniu ich 2 Wymieniłem szczotki 3. wycieraczki wariowały trzeba było ustawić mechanizm sterujący wycieraczkami w zdjęciu poniżej ( chodz co do tej czynności nie mam pewności czy by się sam nie ustawiły)...
Luzy (lub zapieczenie ) na tulejach osi kół przednich ( tuleje w ramie przedniego zawieszenia), luzy łożysk w zwolnicach ( jeśli łożysko się "wytłukło" a właściciel dalej jeździł to często zewnętrzna bieżnia łożyska wycierała obsadę łożyska i nowe łożysko było od razu luźne - pomagało napawanie i odtworzenia obsady łożyska lub wymiana zwolnicy.). Należy...
Silnik Perkins 4 cyl. średnica tłoka 101,05 mm. w wózku widłowym. Tuleje zamówione w Krakowie w firmie Gregorius. Przyszły mrozy i wózek nie odpalił, remont był robiony w kwietniu. Stare tuleje były nierównomiernie wytarte na obwodzie, chociaż pierścienie nie były zapieczone. Nowe tuleje już były wytarte równomiernie i pierścienie też. Założyłem pierścienie...
Cześć! Ściągnąłem w sobotę głowice ze swojego drugiego ciągnika C355 dobry rocznik 72 ;) (kopcił na siwo, mocne przedmuchy do skrzyni korbowej) Okazuje się że mocno zużyte tłoki i na pierwszym cylindrze zapieczone pierscienie, tuleje właściwie bez wyczuwalnych progów. Głowice pozapadane zawory :( Zapadła decyzja o wymianie kpl zestawów. CZY z Waszego...
Jednak zmieniam cały zestaw, jednak 2 tuleje pękły i pierścionki były zapieczone na tłokach i głowice do sprawdzenia.
Temat do zamkniecia mechanik rozebal caly silnik i Pierscienie zapieczone i peknieta tuleja, Juz nowy silnik w starym aucie siedzi :) lecz teraz inny problem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic31...
Kompresja w jednym cylindrze w silniku poloneza ma około 3atm. Po wlaniu oleju kompresja podskoczyła do 11atm. Co może być przyczyną? zapieczone pierścienie, czy walnięta tuleja?
Dzięki. Ale niestety to nie to. Bęben ma okoł 150 tyś orginalny. Poza tym był czyszczony. Po nagrzaniu się kserokopiarki ustępuje na dobre. Zaczynam podejrzewać że to zapieczony smar na tulejach od wałka synchronizacji. Jutro to rozbiorę i zobaczymy.
Tej śróby się nie wykręca, na 100% jest zapieczona(śróba-tulejka).Spryskaj jakimś środkiem penetrującym np. WD40, odczekaj trochę i "młot w rękę"Jak nie pójdzie to "pacjent pod nóż" utnij śróbę z dwóch stron(na równo z wieszakiem)jeżeli jest na tyle miejsca aby rozwiercić, wiertło o takiej samej średnicy co śróba i nawierć z każdej strony na grubość...
Uszczelka swoją drogą, pewnie jeszcze odrobinę stracił na mocy i z rury wydechowej kapie olej. Pęknięte lub zapieczone pierścienie zgarniające olej z tulei cylindrów.
Witam, dziękuję wszystkim za pomoc i właściwe naprowadzenie na przyczynę usterki. Faktycznie okazało się, że są zapieczone sworznie w tulejach mechanizmu wycieraczek. Posiłkowałem się fotorelacją ze strony http://www.sgaf.de/node/253091 i problem opanowany.
Co do przednich wahaczy to niema problemu,na upartego to i bez prasy da radę ale oczywiście proponuje prasę.Problemem jest czasem zapieczona śruba przednia wahacza.Co do tyłu to bez odpowiednich narzędzi nawet się nie zabieraj. Wszystko najlepiej robić na kanale Najlepiej to się robi na podnośniku. :D
Problem z tym sprzęgłem rozwiązany. Okazało sie że na tulei osadzonej na wałku sprzęgłowym( ta na którą wczhodzi łozysko) został element starego łozyska... taka cienka blaszka i to przez to nowe łozysko nie wracało do końca. co ciekawe ten przeszkadzający element był tak mocno zapieczony na tulei i była taka gładka powierzchnia że myslelismy ze to moze...
Sprawdż czy da się obrócić wirnik ręcznie, o ile nie , to pewnie uległa zdeformowaniu obudowa, albo mogło się zapiec łożysko. Mogło też dojść do zapieczenia się osi wirnika w tulei obudowy.
Jak się topią kanty to od temperatury, na pewno od strony kolektora wydechowego. Jak pierścienie nie są zapieczone to trzeba sprawdzić owal tulei i chłodzenie. Przy wyciąganiu tłoków sprawdzaj jak są ustawione zamki na pierścieniach.
A ok. Ale te tuleje zapewne są mocno zapieczone a tym samym pewnie trzeba prasy żeby je wyjąć a jak wspominałem nie chciałbym całego silnika wyjmować....
Gumki osłony są. Muszą być! Inaczej prowadnice szybko się zabrudzą i sworznie będą się blokowały w tulejach - czyli brak swobodnego pływania zacisku, co z kolei może powodować dociskanie klocków do tarczy. Swoją drogą zapieczony i nie cofający się tłoczek zacisku, też będzie powodował tarcie klocków. Pozdrawiam.
Przyczyną mogą być zapieczone pierścienie tłokowe, zużyte tłoki i tuleje, pęknięty tłok itp.
Tulejka musi luzno latać z trybami rewersu bo inaczej zapiecze i od nowa trzeba rozbierać i pasować tulejki. Najlepiej jeszcze po tulejkach polać olejem. Bo jeżeli zapiecze tulejke ciągnik stanie natychmiastowo...
użyte, przegrzane tuleje cylindrów, zapieczone pierścienie. Trzeciej możliwości już nie ma :| Więc co jeszcze chcesz naprawiać i testować? Znasz budowę najprostszego silnika? jak znasz, to powinieneś wiedzieć, co to jest "oddychanie rękawami" wywalanie przedmuchów i oleju przy okazji odmą.
Jasne, że blaszki muszą być na bolcach, odsunęłam je żeby można było zobaczyć, co pod spodem ;-) Tak mi wyszło z kombinacji alpejskich, że tam powinny być te sprężynki, ale nie jestem pewna. Jesteś tego pewien czy też Ci tak wychodzi? Wypróbowałabym to może nawet, tylko że złożenie napędu bez wyjęcie tego koła z blaszkami (oś przechodzi na spód kosiarki,...
Cześć Pracy i Szacun dla Fachowców..... Proszę o poradę, jak ściągnąć starą tulejkę z silnika po stopieniu się rolki napinającej pasek suszarki AEG. Kombinerki się ześlizgują, WD40 nie pomogło. Części zamienne kupione, weekend i wolny czas jest, a tu taki problem, nie mówiąc już nawet, że Pani żona niezadowolona ;-) https://obrazki.elektroda.pl/2375700800_...
Dziś rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze, poprzednia naprawa (zalanie chemią) nie była do końca skuteczna, znów zapiekły się sworznie w tulejach. Wszystko poczyszczone, przesmarowane, ale silnik wydaje teraz dziwne odgłosy i nie chce pracować. Musze go rozłożyć, bo podejrzewam uszkodzenie przekładni w samym silniku. Ale w każdym razie ogólnie to...
A jak wyglądały tuleje ? Mierzyliście gary itp? cCzy tylko cyk pierścienie i uszczelniacze nowe? Olej jaki wlany?
Mniej więcej zrozumiałem co i jak, ale już na samym początku pojawiają się problemy, bo wał łączący pokrywę tej tulei z mocowaniem śruby centralnej zwyczajnie zardzewiał i zapiekł się. Ściągaczem nie podejdę w tamto miejsce, żabką nie dałem rady go obrócić. Pozostaje mi bić młotem aż się ruszy? Nie chcę uszkodzić mocowania śruby centralnej... Pozdrawiam!
Trzeba ściągnąć pokrętła siłą i odkręcić te tuleje (osłonki głowic).. Ale z reguły kamień sprawia tak, że tulei nie odkręcisz bez jej uszkodzenia ostrym narzędziem lub zgniecenia, a plastikowe, metalizowane pokrętła zazwyczaj się rozlatują. Pokrętła można co prawda dokupić za grosze. Jednak trudniej jest z tulejami. Możesz próbować je odkręcić żabką,...
1. Ustawić wiertarkę pionowo futrem w dół i górę futra (gwint na ośce) dobrze zalać preparatem penetrującym i zostawić na noc albo na całą dobę i po 12 godzinach jeszcze raz zalać preparatem. 2. Na ośkę założyć klucz płaski (przeważnie 17mm) i go złapać w imadło. 3. W szczęki futra zamocować klucz imbusowy największy jaki możliwy. Skoro wyrobione są...
Jeśli są przegrzane tuleje to pierścienie albo musiały popękać ,zapiec się lub mogły stracić właściwości sprężyste. A co za tym idzie silnik brałby olej. Jeśli tego nie było to ten mechanik jest bajkoopowiadaczem.
To znaczy że są zapieczone. Bez wybicia sworznia się nie obędzie. Najlepiej wtedy nabić nowe tuleje. Są gotowe zestawy nawet z dedykowanym rozwiertakiem. To "cudo" nawet jak się o nie dbało to i tak po czasie się zapiekało bo dostawały się zanieczyszczenia.
Dzięki strasznie się zapiekło i pordzewiało ale trzeba będzie to jakoś usunąć ze środka
Witam ! Sąsiad posiada samochód jak w tytule i ma problem z tym, że silniczek od wycieraczek nie daje rady nimi poruszać (gdy wycieraczki są opuszczone na szybe). Sprawdziłem mechanizm sterowania wycieraczkami i jest to silnik DC z przekładnią który po przez belkę zaczepioną do wałka wyjściowego porusza dwie wycieraczki przedniej szyby. Sprawdzałem...
Jeżeli chodzi o demontaż starego łożyska to robi się przy pomocy ściągacza do łożysk (ale to mają mechanicy lub w serwisach). Te zawleczkę (spreżyna Segera) - trzeba zdjąć poprzez rozchylenie "uszek" z nacięciami lub otworkami i zsunięcie - nie powinno to nastręczyć większych kłopotów. W warunkach domowych takie łożysko należy podgrzać i podważać symetrycznie...
Dzięki !!!! :) nie jestem profesjonalistą:) zapiekł sie ten wałek....problem rozwiązany.Pozdrawiam!
Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete...
zapieczona świeca zapieczona nakrętka zapieczona geometria
philips numer serwisowy średnica rurka wężownica 5800sx dekoder
przepływ pompa panasonic vivitek lampa
OKI C301dn – czyszczenie listwy zgarniającej bębna, metody, ryzyko, efekty Dlaczego z zasilacza LED wychodzą dwa przewody 12V?