Odnośnie skrętów to mogą być 2 przyczyny zapieczone zwrotnice lub zwrotnica jak terz krzyżak na kolumnie. Co do sprężarki to co Ci cyka to podparte zawory w sprężarce lub nie do końca możesz mieć problem z podstawą osuszacza
Wiem, wiem, że miały kalamitki. A czy wszyscy mieli towotnicę (najlepiej nożną co by przepchało towot w zapieczonej zwrotnicy), Z kalamitki wydłubywało się śrut i sprężynkę nakładało wężyk od aparatu do kroplówki i w bagażniku strzykawka z olejem.
powodem ciężkiego skrętu jest za małe ciśnienie oleju w układzie hydraulicznym dzielnik przepływu oleju. Mogą być taż zapieczone zwrotnice
Kolego rbiesiada problem w tym że śruby zapiekło w zwrotnicy.
Dziękuję. Tak własnie zrobiłem i pomogło. Łożysko było zapieczone w korpusie zwrotnicy. Supeeer dziękuję bardzo.
Zwrotnice nie są zapieczone ? Może siłownik przepuszcza na tłoku.
Tak, to ten zawór połączony ze sterownikiem (Po wymianie należy go sparametryzować) Co do wiązki to tak jak napisałem... w dolnej jego części zebrana woda i inne g... często generuje problem. Peszel trzeba rozpruć i sprawdzić stan przewodów pod kątem przetarć i zwarć. Czujnik był sprawdzany miernikiem wyszło że ok A jaką rezystancję posiadał czujnik?...
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... #21 12 Lip 2021 22:19 Zwrotnice nie są zapieczone ? #22 12 Lip 2021 22:25 Co do zwrotnic to trudno mi powiedzieć. Smaruję je regularnie przynajmniej 2 razy do roku. Przód był remontowany 3 lata temu. Jak miałem podniesiony przód i nie było siłownika to koła latały sobie swobodnie prawo lewo. Wystarczyło...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Ja sądzę, że bez względu na stan .........bierz go stary!!!!!! Jeżeli stał w garażu to wcale nie musi być w tragicznym stanie. Niech sobie ma zwrotnice zapieczone, przecież to proste w naprawie. A im wcześniejszy rocznik tym bardziej odporny. Będziesz musiał parę groszy włożyć....ale za to jaka radocha:-D
Spróbuj wymienić gumy(poduszki) drążka stabilizatora przód. Prawdopodobnie to będzie to.Miałem już ten przypadek. Natomiast chciałem zapytać co zrobić z zapieczonymi śrubami w zwrotnicach przy górnych wahaczach. Jest to Audi A4 i na zawieszeniu jest przejechane 180000 od nowości i nic nie wymieniane. Śruby ani drgną (mrożone, rozgrzewane, "delikatnie"...
Wymieniając zwrotnicę niestety.
Bywa, że trzeba, ale stosunkowo rzadko uciekam się do palnika. Przedwczoraj wuciągałem mocno zapieczone śróby z a6c5, tam zwrotnica jest alu, o wiele mocniej syfieje niż w tych odlewanych z żeliwa, staliwa, czy czego tam...
Witam, mamy problem z naszym Bizonem, który bardzo ciezko kieruje. Wymienilśmy już orbitrol, rozdzielacz przepływu oleju, sprawdzony został rozdzielacz 2-sekcyjny, siłownik od kierowania, sprawdziliśmy czy zwrotnice nie są zapieczone i nic, nadal ciężko się kręci. Na dodatek w kierownicy nie ma oporu przy maksymalnym skręcie kół idzie nadal kręcić kierownicą....
Jak mocno zapieczone to doraźnie raczej nic nie pomoże. Dlaczego cie odrdzewiacz odstrasza jak tak zwrotnica i tak jest do roboty? Co jej jeszcze może zaszkodzić?
Jedna ze zwrotnic jest zapieczona, do regeneracji. Mam dylemat i ciekawi mnie opinia kolegów. Chodzi o kształtowniki na wykonanie ramy. Posiadam sporo takich 60x60mmx3mm i oczywiście chciałbym je wykorzystać żeby nie generować kolejnych kosztów, których i tak nie brakuje. Nie będą za słabe? w sensie wiem, że lepsze byłyby duże ceowniki... i darujmy...
Końcówka do wymiany. W układzie kierowniczym i zawieszeniu nie wolno używać palnika. Na razie nie było użycia palnika, tak sugerował tylko pracownik stacji obsługi pojazdów. Jak inaczej poluzować te końcówki lub drążek, przy zakręconych kołach i umocowaniu końcówek do zwrotnicy?
kup sobie zestaw srubowy tylko z dobrej firmy i prasa ci nie bedzie potrzebna.a co sie z tym laczy lozyska wymieniasz na samochodzie bez wyciagania zwrotnicy.u mnie prasa 25t poszla na odstawke.bardzo polecam A jak długie pokrętło do klucza potrzebne, by ukręcić ten zestaw śrubowy ?? jakie ci bedzie potrzebne przywiez mi zwrotnice z zapieczonym lozyskiem...
Czyli układ był chyba zapowietrzony? Teraz tylko pamiętać o smarowaniu zwrotnic i wiooo, bo nie wyczujesz większego oporu jak się tulejki zapieką. A na jakim ciśnieniu układ pracuje, mierzyłeś coś? Zastanawiam się jakie ciśnienie wystarczy do skręcania przy kręceniu palcem na wolnych obrotach. I czy koło pasowe pompy zatrzymuje się przy końcu ruchu...
Ja mam wersje z 2003 roku i chce wymienić łożysko w kole jednak piasta jest tak zapieczona,że nie chce zejść. 17 Ton na prasie i nic, więc pomyślałem nad kupnem całej zwrotnicy z piastą i półosią w której zamontuje nowe łożysko i zamienię ten cały element z moim aktualnym.
Dodam coś od siebie. Jeżeli zostanie nam druga część łożyska w zwrotnicy często dosyć mocno zapieczona jest na to również sposób. Spawamy wewnątrz dookoła łożyska 1 pasek lub jak nie idzie to niżej drugi. Spaw jak stygnie ściska łożysko i wystarczą trzy puknięcia "nie mylić z młotem 5kg i tłuczeniem". i po sprawie. Mimo, że mam prasę to do usuwania...
Przegub jest w piaście i o nią zaprzyj ściągacz. W ten sposób nie uszkodzisz łożyska. Do wyjęcia amortyzatora ze zwrotnicy jest też klucz- przyżąd. Wygląda tak jak krótki śrubokręt z napędem na kwadrat.
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
Miała być wymiana łożyska/końcówki drążka/sworznia ale w trakcie roboty zauważyłem uszkodzoną manszetę i stąd konieczność demontażu przegubu. PS. A może masz i rację brandy-p, ale to poniekąd świeże i zadbane auto (moje) i myślałem że wszystko ładnie wyjdzie. PS2. W imadle to samo. Nic nie idzie, boję się że rozwalę. Popróbuję jeszcze, niemniej dzięki...
Od nowości nie ruszane, dokładnie zapieczone , będzie problem - wpierw z wybiciem piasty koła, a potem z wybiciem łożyska ze zwrotnicy. Można młotem - może nic nie popęka. Wcisnąć nowe - albo wielka śruba i podkładki różnego rodzaju, albo tzw. kowalskie imadło. Sposoby frustrujące, czasochłonne i często bolesne. Aha - o odkręceniu śruby przegubu bez...
Taaaak, i nie zmieniałeś oleju / części / tarcz sprzęgła / linki rozrusznika / hamulcowych Oczywiście olej był zmieniany, filtr powietrza, zwrotnice smarowane itp. normalna obsługa. Dwa obowiązkowe gwarancyjne przeglądy w ASO w pierwszym roku eksploatacji, pierwszy po 1,5 tys. km i drugi po 15 tys. km. Później już obsługa wykonywana własnoręcznie,...
Przemo, zauważ, że do wymiany końcówki drążka potrzebny jest ściągacz którego pewnie nie ma, no chyba, że ma opanowaną technikę dwu młotków; pewnie też nie. Dlatego średnio widzę dla niego sens samodzielnego zabierania się za tą pracę. Mam ściągacz do sworzni kulistych , ale nim można tylko wybić sworzeń ze zwrotnicy . Czy są ściągacze do całych końcówek...
Woda się sama upuściła :) Jutro zabieram się za odkręcanie rur wraz z pojemnikiem i zwrotnicą (zmienia z wody na CO). Myślicie że to dobry pomysł? Odkręcenie zaworu odpada bo delikatnie nie idzie. Być może się zapiekło albo tak dokręcone zostało. Siłą nie ma sensu bo się zemknie i rozwalę piec. Poziom ruchu jest ok 3cm czyli nie da się (na siłę) przełożyć...
Ale ta śruba tylko "trzyma" jarzmo - moment ścinający jest minimalny, jako że dochodzi jeszcze tarcie jarzma o uszy zwrotnicy. I wcale nie trzeba tego dokręcać, aż całość soki puści, do dokręcenia wystarczy moment z zakresu 60-90Nm (śruby10.9-12.9). Przy braku klucza dynamometrycznego - klucz oczkowy, bez przedłużki, plus środek hamujący gwint - z oferty...
Zapalała się kontrolka ABS w VW polo 6N ,po podłączeniu interfejsu błąd sygnału z czujnika lewy przód.Kupiłem nowy czujnik za 25zł.Myślę sobie tak za pół godziny będzie wszystko zrobione już ....na początku urwany łeb śruby ,potem urwany stary czujnik(to akurat norma w starych autach)czyli lepiej nie mogło być.Pozostałość starej śruby traktujemy przecinakiem...
Witam Czy ktoś z forumowiczów zajmuje sie naprawą ww samochodów i chciał by się podzielić wiedzą na temat ściągacza do sworznia kulistego zwrotnicy . Chodzi mi o ewentualną podpowiedz w jaki ściągacz się zaopatrzyć aby rozdzielić sworzeń zwrotniczy od zwrotnicy . Zwykłe wybijaki takie jak [url=http://www.tynaxtools.pl/76-193-thi...
na chwilę obecną pokonała mnie nakrętka od półosi kluczem udarowym BJC który tam ma bodajze 1750 albo 1850 nm odkręcenie czy coś koło tego co już wiele razy mnie ratowała w takich sytuacjach i odkręcałem nim sanki zapieczone aluminiowe i śruby różnego rodzaju od zawieszenia nie daje rady chociaż on na pewno nie ma tyle mocy a ma a realnie z 700-900...
Niestety nie skręca przy 85bar. Mam ten wózek z 10lat i nigdy nie skręcał. Zmniejszenie średnicy z orbitrola nic nie da. Gdy wezmę przewód zasilający orbitrol zaślepię manometrem to mam 85bar. Za orbitrolem przewód odprowadza olej od razu do zbiornika. Gdy odepnę przewód od siłownika i podłączę do niego manometr oraz ruszę kierownicą to też mam 85bar....
nigdy nie sprawdzałam tych jarzm czy prowadnic (jak zwał tak zwał) Dla Ciebie nie ma znaczenia jak się to nazywa a mylisz dwie różne rzeczy. Jarzmo jest przykręcone na stałe o zwrotnicy. W jarzmie poruszają się klocki. Za pomocą prowadnicy jest przymocowany zacisk do jarzma. Prowadnice trzeba za każdym razem sprawdzać czy nie są zapieczone - na prowadnicach...
Podnieś auto, podstawki, zdejmij koło. Do wyjęcia końcówki z ramienia zwrotnicy najlepiej użyć ściągacza. A samą końcówkę wymieniasz tak: luzujesz kontrnakrętkę i wykręcasz starą końcówkę. Nową wkręcasz na tą samą głębokość ale potem jedź na zbieżność. No i kontrnakrętka bywa czasem zapieczona, polej dzień wcześniej WD 40 albo Coca colą by działał odrdzewiacz....
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
no taką sknerą to nawet ja nie jestem ;) bez przesady, nowe tarcze tylne 70zł https://obrazki.elektroda.pl/6259810700_... napewno chińskie, ale i tak lepsze niż popękane, zrysowane i zgnite te które masz (może zresztą też chińskie) jeśli o mnie chodzi to widziałem spękane od środka do zewnątrz tarcze które jeździły i nie słyszałem żeby...
Witam, Żona zgłosiła mi problem, że jej chevroletem ostatnio jedzie się jakoś inaczej ale nie jest w stanie stwierdzić jaka to różnica. Przejechałem się i zauważyłem, że kierownica po skręcie podczas jazdy nie wraca samoczynnie do jazdy na wprost ale zostaje lekko odchylona w stronę poprzedniego skrętu i samochód skręca. Dzieje się tak przy jeździe...
Powiem ci tak GDN i GDM możesz wysłać do regeneracji ale GDWT wywal na złom bo jego nie warto naprawiać kup sobie zamiast niego GDWT 9/80/5F jeżeli nie chcesz wysyłać do regeneracji co było by najlepszym rozwiązaniem wstaw GDM jw a GDN tylko i wyłącznie z tych dwóch GDN 30/80/2 9/80/5F ma według mnie zbyt metaliczny dźwięk, wolał bym coś na 9/80 lub...
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
ptr92, według mnie to mechanik powinien wiedzieć ile wziąć za daną naprawę i ile czasu potrzebuję żeby usunąć tą usterkę. Przykład z wczoraj. Sąsiad wymieniał poduszkę amora w A4. Zerwała się górna śruba od wielowahaczu i zamiast odkręcić "standardowo" "10: śrub musiał odkręcić "30" i wyciągnąć całą zwrotnicę. Wypracowanie śruby (całkiem długa bo trzyma...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B5 1.9 TDI 110km AVG. Gdy kupiłem audice to pierwsze co, to wyczyściłem turbinę, gdyż geometria była zapieczona, następnie wymieniłem wszystkie węże podciśnienia, gdyż na wyjściu zaworu N75 miałem podciśnienie rzędu -0,3bara, lecz po wymianie wężyków wynik nadal nie był zadowalający gdyż podciśnienie wzrosło...
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
niewiem jak to grało wczesniej bo jak wspomniałem wyzej były w złym stanie jednego sredniego wogóle nie było, wysokie były popalone, a basówki spruchniałe...powiem szczerze ze nie potepiam montowania oryginalnych tyle ze mocniejszych głosników. gorzej jak ktos zydzi 10 złotych róznicy jaka jest miedzy naprawa na oryginalnych czesciach, a jakąs chinszczyzna........
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
zapieczona nakrętka zapieczona geometria zapieczona świeca
pralka awarie radiowy sterować 868mhz czasowy wyłącznik schodowy
elektrolux ew8h258sp philips senseo
Yamaha MT-07 licznik – schemat kostki, podłączenie do XJ6, pinout, adapter, CAN Usterki nawigacji motocyklowych Rider GPS – TomTom, Garmin, Mio: zasilanie, GNSS, ekran