Przy okazji ściągania nie popsuj gwintu. Wkręć tam śrubę z centralnie nawierconym otworem dla stabilizacji ściągacza. Posmaruj olejem wałek, poczekaj cierpliwie. Jeśli łożysko się rozpadnie, można rozciąć wewnętrzny pierścień flexem.
Może być zapieczone łożysko na kolumnie Mcphersona, ale to łatwo sprawdzić, jedna osoba wkłada rękę pod nadkole i łapie za sprężynę, a druga kręci kierownicą
Cześć jestem nowy i mam problem z pralką polar LT613 a mianowice nie chce wirować wyczyściłem dolny filkt były świnstwa monety i takie tam. ale mi to nie chce dalej wirować, czas mija i nie wiruje słychać cos takiego jakby nadal wypompowywała wodę czas się kończy i rzeczy mokre. Wiem na pewno ze łożysko na bębnie jest zapieczone czy wymiana ma wpływa...
rozmontowanie obudowy nie jest kłopotliwe, wystarczy nieco cierpliwości. Kolego - Suszarka jest już w kawałkach (rozebrana) - widać na zdjęciu. Silniczek zapieczony solidnie w plastikowej obudowie, trzeba rozcinać plastik, potem kleić Czyli co? Nagrzał się tak, że wtopił się w plastik? Fabrycznie nie jest możliwy taki montaż. A czy w ramach profilaktyki...
Jeżeli chcesz schemat złożeniowy. to podaj adres. Tłok musi być ruchomy względem korbowodu, na pewno zapieczone jest łożysko igiełkowe. Tak wygląda łożysko wału i korbowodu. http://obrazki.elektroda.net/83_12506164... Jeżeli się nie mylę, to rolki mają wymiar 4 x 6 mm.
Z ciekawości wyjaśnij mi proszę, o jakich zapieczonych łożyskach w silniku piszesz i w co uderzałeś młotkiem żeby klawiaturę odkręcić? Bo mam wrażenie że piszesz z nudów.
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
W uzwojeniu stojana wciśnięty jest bezpiecznik termiczny (ok.120 st C). Jak się przegrzeje to silnik nie ruszy. Trzeba go wymienić (1,50PLN). Przyczyną przegrzewania mogą być zapieczone łożyska.
Jeżeli chodzi o demontaż starego łożyska to robi się przy pomocy ściągacza do łożysk (ale to mają mechanicy lub w serwisach). Te zawleczkę (spreżyna Segera) - trzeba zdjąć poprzez rozchylenie "uszek" z nacięciami lub otworkami i zsunięcie - nie powinno to nastręczyć większych kłopotów. W warunkach domowych takie łożysko należy podgrzać i podważać symetrycznie...
Witam na pewno nie jest wklejone rozbieram mnóstwo szlifierek i w żadnej nie trafiłem aby tak było czasem jest zabezpieczenie w postaci obejmy z dwoma wkrętami od strony obudowy a wirnikiem jeżeli masz zapieczone łożysko a nie ma owego zabezpieczenia to delikatnie zbij młotkiem korpus musi się poddać tylko z wyczuciem bo to odlew .
Uszkodzony Wentylator piekarnika samsung BF62TCST Wentylator miał zapieczone łożyska dlatego przestał pracować. Po wyczyszczeniu chodzi lekko jednak nadal nie pracuje. Oporność uzwojenia 200R Jak przykładam śrubokręt te statora to czuć że przyciąga go. Wirnik jak rozbierałem nie ma wogole magnetycznosci. Czyżby się rozmagnesował? Da się to czymś namagnesować?...
A może tak te łożysko było zapieczone że samym wirnikiem zakręciło i troszkę go wytarło. Można dać odpowiedni klej do łożysk, można i inaczej ale nie będę proponował bo mnie zjedzą... :)
Wirnik wybity bez problemów, pozostaje kwestia zdjęcia zapieczonego łożyska. Zrobić do tego jakiś ściągacz?
Gwint standardowy (prawy), tylko jak tu już masz problem to ciekawe co będzie z wymianą łożysk...
jak nie to ,to zwarte uzwojenie,silnik do wymiany lub przezwojenia ale sprawdż jeszcze łożyska może są tak zapieczone że ledwo kręci
Sprawdż czy da się obrócić wirnik ręcznie, o ile nie , to pewnie uległa zdeformowaniu obudowa, albo mogło się zapiec łożysko. Mogło też dojść do zapieczenia się osi wirnika w tulei obudowy.
dziekuje tylko strasznie zapiekło to łożysko pozdrawiam
zapomniałem napisać wina leżała po stronie mechanicznej wygięte widełki i zapieczone łożyska wszystko wymienione i jest teraz ok w firmie chłopakom jeszcze lżej działają te dźwignię ale w sumie jest już bardzo dobrze zamykam temat
Skoro ich nie rozebrałeś to na jakiej podstawie twierdzisz, że są zapieczone wirniki i zardzewiałe łożyska?
Ahhh... Oczywiście, jeśłi chodzi o możliwości uszkodzenia mechanicznego to masz rację. Myślałem (tak to zrozumiałem w każdym razie), że niby to sama pasta miałaby być przyczyną. A jak ktoś pyta czy IPA 85% się nadaje, znaczy nie ma o tym żadnego pojęcia. Tu też potwierdzam. Niestety - panuje przekonanie, że wymiana pasty jest remedium na większość bolączek...
Korpus zwrotnicy wygląda tak: https://archiwum.allegro.pl/oferta/korpu... Otwory są przelotowe - bez odsadzeń. Łożysko jest zapieczone w otworze. Spróbuj "puknąć" do wewnątrz, żeby ruszyć. Zwilż płynem hamulcowym. Dospawaj "koniobijkę". (sam zrobisz). Taki sciągacz - wyciągacz jest skuteczniejszy od...
a ja w K7050 miałem takie cyrki, że maszyna zatrzymywała sie w różnych momentach, pokazując różne zacięcia a zwłaszcza J30, J31. Sprawcą tego zamieszania były zapieczone ( nie do końca) łożyska wałka dociskowego w piecyku. I co ciekawe- nie pokazywała błędu prędkości silnika głównego ( F51-XX)
Witam! A jak wygląda oś bębna? Zapieczone łożysko ,mogło ją uszkodzić i nawet uszczelniacz nie pomoże. Druga rzecz, to jakość łożysk. Zamów sobie krzyżak i łozyska wraz z uszczelnieniami np. tutaj: north.pl. Tylko ma być oryginał, nie zamiennik.
Taa, WD40 to co najwyżej te fadery dobije. To jest smar-penetrator do zapieczonych śrub i zatartych łożysk, fadery się psika Kontaktem PR lub Cleanserem PR. Jeden gość na forum.deck.pl pisał, jak nalał oleju kujawskiego w crossfader i jak zaczął pięknie działać. Ręce opadają
Witam.Może to rzecz błaha ,ale wczoraj próbowałem ściągnąć bęben w focusie ,a ten ani drgnął. Użyłem dosyć sztywnego ściągacza ,którego mój ojciec używa do kół pasowych w silnikach elektrycznych. Ten się wygiął w pałąk. Czy mogło się tak zapiec łożysko na czopie.?
Problem rozwiązany. Zapieczone łożysko od alternatora który rozszarpał pasek PK i rozrząd go siorpną po czym przeskoczył o jeden ząbek :/ wymiana dwóch pasków, łożysko alternatora + uszczelnianie pompy wtryskowej (ciekła) koszt 750 zł :/
Akurat u mnie piasta, koła były bardzo zapieczone, łożysko też ciężej wyszło tak bynajmniej powiedział gość który to robił, że rzadko mu się zdarza żeby tak zapieczone było, możliwe że to jego stała śpiewka :)) więc trzeba sobie zrobić własną prasę i nie prosić się :)) Dodano po 2 Kolego w zupełności sprawdza się taka 10 tonowa ,jeśli "działasz" na...
można wywnioskować, że rozleciały Ci się mocowania łożysk ślizgowych. Na pewno nie całkiem, bo wtedy silnik by się w ogóle nie kręcił. Ale możliwe, że zapiekło się łożysko w jarzmie a odpadł jego trzymacz, lub sama podkładka sprężynująca (ustalająca położenie panewki) luźno lata.
ja w M18 CAG tak ściągam od dłuższego czasu i zawsze z powodzeniem Próbowałem podważać ale plastikowy element wirnika będący jednocześnie wentylatorem odkształcał się i groził pęknięciem. Może wirnik od M18 CAG jest inaczej zbudowany lub mam pecha i u mnie to łożysko się zapiekło czy coś
nie chodzi silniczek do nadmuchu. Jak "nie chodzi" to trzeba sprawdzić dlaczego. Zacząłbym od sprawdzenia samego silnika. Mogą być wytarte szczotki, brudny komutator, lub (najczęściej) zapieczone łożysko. Czemu zaczynasz od kondensatorów? Jak sprawny silnik - do sprawdzenia zasilanie - czyli mostek (diody ) i sprawność połączeń elektrycznych w obwodzie...
Zgadywać przyczynę uszkodzenia mechanicznego po obejrzeniu filmiku na którym nic nie widać... Ciekawy pomysł, jednak mało efektywny. Zawsze lepiej jest zdjąć wierzchni "dekiel" (będzie widoczna prawie cała mechanika) i dopiero szukać uszkodzenia. A raczej przyczyny stukotu, bo to raczej nie uszkodzenie a jakiś drobiazg do usunięcia w kilka minut. Piszę...
Czy wy należycie do lobby naprawiaczy belek? Zbijaliście kiedyś zapieczone łożysko z traka kamieniarskiego? Koło o wadze coś około tony. Zbijaliście łożysko z korbowodu który waży około 150kg? Składaliście kiedyś zawieszenie naszego krajowego żuka? I wiele wiele innych. Więc po co te ironie? Kolego, w zakresie prac które opisałeś że wykonywałeś, naprawa...
Dziękuje za szybką odpowiedz i pomoc, czyli tak jak myślałem, musiało się zapiec.
Jak to mawiają starzy ludzie - tam gdzie siła, prawa nie ma. Porządny ściągacz i siłą trzeba. To się pewnie zapiekło po latach, może i przegrzało na rozsypanych łożyskach i łatwo nie zejdzie. Dużo daje też mocne naciągnięcie ściągaczem i uderzenie młotkiem. W ostateczności podgrzewanie. Jeśli się nie uda, lub uszkodzi się zębatka, trzeba będzie kupić...
Za sztywność zawieszenia odpowiadają drążki skrętne, ale jak belka "ani drgnie" to pewnie zapiekły się łożyska igiełkowe wahaczy, stały numer w psa
Witam. Pralka już od dłuższego czasu wydawała dziwne odgłosy, aż wczoraj w trakcie prania bęben się zatrzymał. Odkręciłem boczną obudowę i przekręciłem kołem, aby wyjąć pranie z pralki. Koło jest ciężko przekręcić tak jakby się coś zapiekło (łożyska). Nie rozbierałem tej pralki i nie wiem czy warto się potrudzić i ją rozebrać. Może koledzy doradzicie...
W przypadku zapieczonego fragmentu łożyska pozostaje jedynie potraktować go szlifierką kątową delikatnie aby nie uszkodzić komutatora.
Łożysko może nie być zapieczone tylko może mieć luz i powodować ocieranie elementów.
Do tylnego łożyska używam specjalnego ściągacza (ma bardzo cienkie ząbki aby weszły w szczelinę). Gdy go nie miałem to używałem gumówki. Przednie łożysko gdy jest zapieczone to najpierw podgrzewam palnikiem gazowym obudowę z łożyskiem, potem walę przez aluminium w wałek i schodzi. Raz trafiłem na tak zapieczony wałek w łożysku że pękła obudowa alternatora...
Może zbyt mocno naciągnięty jest pasek alternatora albo zapieczone (zatarte) łożysko alternatora?? Stawiałbym jednak na zbyt osczędną mieszankę lub regulację przerwy na świecach.
U góry pod głowicą masz dwie szpilki z nakrętką na klucz 13. Ja odkręcam elektrykę od alternatora, rozrusznika i czujnika oleju, żeby odsunąć plastikowe korytko z przewodami (nad skrzynią). Korytko przykręcane jest na dwie śruby. Jedna w okolicy odpowietrznika wyprzęgnika, (poziomo), druga w okolicach półosi od góry - pionowo. Kiedyś wyciągałem bez...
Nie ma to jednak jak jakieś wsparcie. Wychodzi, że wina tkwi w łożysku. Udało mi się rozebrać. Może w kilku słowach opiszę i będzie to dla innych pomocne. Nie mogłem wyciągnąć środka ponieważ niewidoczne uszkodzone łożysko nadtopiło plastikową obudowę w której było osadzone i do której się przykleiło pod wpływem przegrzewania. Pomogło rozebranie szczotkotrzymaczy(?),...
poddałem się z czujnikiem- za delikatna robota. Ale na szczęście udało sie wybić łożysko. :)
Zapieczone widełki i łożysko były przyczyną ciężkiego działania sprzęgła
Przyczyn może być wiele, np.: górne mocowania amortyzatorów (łożyska) zapieczone itp., pęknięta sprężyna amortyzatora, przekładnia kierownicza, kolumna kierownicza, krzyżaki (przeguby), brak oleju w układzie wspomagania, pompa wspomagania układu kierowniczego i pewnie jeszcze kilka bym znalazł... Coś sprawdziłeś już? Masz jakieś pojęcie o tym co napisałem?
Objawy: - nabiegu jałowym bez obciążenia krążek rozpędza się do dużej prędkości - przyłożenie krążka do materiału i próba włączenia szlifierki powoduję że silnik nie może wystartować Wygląda jakby coś się zapiekło i moment z wirnika przenoszony jest bezpośredni na krążek bez pośrednictwa łożyska/mimośrodu. Na schemacie występuje element nr 18 nazywany...
Zapieczone hamulce, zatarte łożysko w skrzyni lub piascie? Itd. Z opisu nie wiemy nic jak zachowuje się pojazd.
Zapieczony zacisk hamulcowy, najszybciej. Choć jak znam elektrodę to zaraz się okaże że to zarąbane na amen łożysko. Zapieczony zacisk, zależy które to koło, przód czy tył. Ściąga przy mocnym hamowaniu.
Sprawdź łożyska, mogą być zapieczone lub się rozsypały.
Niestety Śruba na górze to tylko nakrętka. Choć dziwne żeby się tył i na tym trzymała pokrywa. Ale ok. Może jest mega mocno zapieczona
Witam! Przepraszam że tak cicho ale jakoś nie było czasu na nowe hobby. Piękna pogoda = prace na podwórku (skracanie tuj i zrzucanie opału na zimę). Jak nazłość deszcze "zapiekły" mi łożyska w kołowrotku.Zapomniałem przykryć . Myślę że opanuję temat w przyszłym tygodniu.
seger z dwóch stron zdjęty i dalej nie schodzi, pozdrawiam Samo nie zejdzie, trzeba stuknąć, lub na prasę... stukałem ile wlezie, przesuwa się tylko góra dół i tyle To pozostaje prasa, być może "zapiekło" ośkę na łożysku. Poza segerami z obu stron nic tam więcej nie ma.
No cóż. Dzięki za dodatkowa wiedzę - przyda się na przyszłość. Szkoda, że już po fakcie - na innych forach też ludzie pisali o gotowaniu, a przy braku doświadczenia w temacie można pomyśleć, że 100 stC krzywdy takiemu łożysku nie zrobi... jeśli się zapiekły to powinno niedługo wyjść w praniu. Zresztą pewnie były i wcześniej nieco zatarte/zapieczone,...
Sprawdź jak pokryty jest tonerem wałek magnetyczny w zespole DV, i dokładnie oglądnij pudło od tonera, jeżeli jest to ten urząd o którym myślę to sprawa tonera była tam głównym powodem usterek tych drukarek, kupowali najtańszy toner jaki był oferowany na rynku. (czy to czasem nie w twojej firmie??) Ja przechodziłem przez ten temat przez ostanie dwa...
Witam Zdaję sobie sprawę, że to replika (w 1984 roku wykonana przez Philipsa niemieckiego w 50 lecie wyprodukowania oryginału), ale kupiłem przez sentyment. http://obrazki.elektroda.pl/3177641200_1... Widać, że wyglada ładnie i gra też świetnie - to zasługa porzadnej głowicy ukf! Niestety, są i wady - z niektórymi sobie poradziłem (zapieczone...
Na razie okazało się że EGR zacięty, dwie świece umarły, dwie świece pozostałe 60% , wtryski do uszczelnienia i sprawdzenia , kupiłem złom jestem załamany. chciałem zmienić płyn hamulcowy wszystko skorodowane zapieczone nie wiem czy ściągać ściągaczem na siłę bębny bo rozwalę łożyska. Pociesze cię ,to co wymieniłeś to pierdoły. Użytkownicy niektórych...
Czyli winne łożyska które po zapieczeniu nie obracają się tylko wycierają oś wałka napinającego taśmę utrwalania. Jako pociechę dodam tylko że nawet wytarta oś tego wałka po wymianie łożyska działa prawidłowo . Sprawdzone w kilku maszynach. C.
Jak nowe autko to pusci kluczem koło. Ale jak sprzęgło stanęło to wszystko wsio zapieczone, nieraz od łożyska idzie zepsucie i przegrzanie , a wtedy zapomnij o odkręceniu kluczem ręcznym.
Z luźnym stojanem sobie poradzi bo utnie parę pasków z kartonu i go wycentruje. Ale ciekawie może być jak będzie miał zapieczoną ośkę w szalce łożyska.
Sprawdzał kolega tłok oraz uszczelnienie? Czy trzpień uderzający w końcówkę wiertła luźno chodzi czy jest zapieczony- częsta usterka jeśli nie smaruje się końcówki wiertła (wnętrza tzw. futerka - mocowania wiertła).
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
W Remie 400 nie mam trafa, zwalniak chodzi na 230 V, 2 styczniki z termikami, 3 bezpieczniki główne, 3 bezpieczniki silnika 5,5 kW, 3 bezpieczniki podcinaka, bezpiecznik sterowania, wyłączni główny (od przodu maszyny) i przycisk awaryjnego zatrzymania. Chyba że kolega ma maszynę z Norwegii to trzeba posprawdzać i przepiąć silniki. Ponieważ trudno tam...
AVE... Przyszedł acctr i jak zwykle się wymądrza. Skąd ja to znam... Nie ma wiecznych łożysk, są tylko łożyska o dużej żywotności. I nawet najlepsze łożysko szlag trafi, jak do środka dostanie się brud, albo olej zmieni się w żywicę. Nawet tzw. hermetyczne łożyska mogą przestać pracować poprawnie, bo po paru dekadach reakcje chemiczne i procesy fizyczne...
Witam!!! chcę wymienić łożyska w pralce ignis awf 505. Ściągnąłem koło pasowe, zwolniłem wszystkie zaczepy obudowy bębna , odkręciłem 3 śruby od maskownicy łożyska i utknąłem :) gdyż dalej coś trzyma przy łożysku i nie mogę ściągnąć obudowy. Proszę o pomoc, czy ta obudowa jest wciskana na łożysko i zejdzie bez dodatkowych narzędzi ? A może jest zapieczona...
Ten pierścień segera zabezpieczający łożysko był pod uszczelką (pod simmeringiem) i oczywiście też go wyjąłem zanim próbowałem wypukać łożysko. Z tego co napisałeś rozumiem, że łożysko wyjmuje się w stronę bębna (w stronę gdzie był simmering i pierścień segera). Problemem jest więc chyba to, że łożysko zapiekło się w tej matalowej części "rdzenia" wtopionej...
więc piszę-sprzęt jest niesamowity, pozwala na zdjęcie łożyska jeżeli szczelina pomiędzy łożyskiem a ścianką oporową wynosi nawet 1mm, lub łożysko dochodzi do niej, ale ma jakies zewnętrzne elementy za które mozna je uchwycić. Z łożyskami zapieczonymi, lub osadzonymi na różnych środkach samohamownych\klejach ( stąd nazwa) radzi sobie wyśmienicie.
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Zużyte łożysko. Wykręć je jeśli dasz radę. Jeśli jest zapieczone to: oglądaj się w elektromarketach za nową. Jeśli łożysko zejdzie obejrzyj piastę wewnętrzną (co łączy bęben wew. z łożyskiem). Możliwe że będzie wydrapana. Wtedy szkoda jakiejkolwiek pracy bo za chwilę nowe łożysko też się uszkodzi. Osobiście wiem że tego tematu lepiej nie dotykać, bo...
Wymieniłem świece i dołożyłem smaru do przekładni. Niestety moja regulacja gaźnika była mizerna, więc kosa zaczęła gasnąć i czasem nie chciała wejść na obroty. Oddałem na regulację i przegląd do serwisu. Jak wróci do mnie to napiszę co powiedzieli. Dziś dostałem wiadomość z serwisu. Diagnoza: pierścień zapieczony i łożyska z uszczelniaczami do wymiany....
2- zmierz rezystancję wszystkich czujników Tam są indukcyjne?Bo mi się widzi że hallotronowe. 4- odłącz silnik pompy i podłącz go "na krótko" do aku na 1-2 min ... tyle na razie :) Za tą poradę powinieneś dostać w ucho.Ten silnik pobiera około 40A. Pomyśl jaka moc się wydzieli w wirniku silnika w postaci ciepla po minucie pracy.No i co na to powie...
No tak. Faktycznie potrzeba było więcej siły. I faktycznie trzymał zardzewiały lewy amortyzator. Bęben wyciągnięty. Teraz przede mną kolejne wyzwanie. Wyjęcie łożyska. Póki co, walczę z zapieczoną nakrętką koła pasowego.
Proszę odpiac linke i zobaczyc czy sam pedał sprzegła nie pracuje za ciezko(zaciera się) druga opcja to zapieczone tulejki dzwigni łożyska oporowego sprzegła,jest to mozliwe do zweryfikowania po demontażu skrzyni.
Zaleca się wymianę całego kompletu. Skąd pewność, że pompa która dzisiaj nie cieknie, nie zacznie ciec za 10 tysięcy kilometrów albo, że łożysko w rolce paska się nie zapiecze. Wyślę, że ewentualne koszty naprawy późniejszej przewyższają oszczędności. Co do wymiany rozrządu w tych lagunach to ciężko to zrobić, u mojego brata w silniku 1.8 sprawdzony...
Na osi pozostała wewnętrzna część bieżni łożyska i należy ją usunąć ponieważ łożysko zapiekło się i trudności z wybiciem osi bębna .Jeżeli masz zamiar wmieniać krzyżak z osią to nie musisz tego usuwac bo i tak wszystko bedzie do wyrzucenia. To jest efekt długiego czekania z wymianą łożysk.
Nie jest to takie proste zwłaszcza wtedy, gdy łożysko stare jest zapieczone. Trzeba się namęczyć aby je usunąć. Tak na marginesie...Chodzi Ci o konkretny model pralki czy zbierasz informacje jak wymieniać łożyska w różnych pralkach? Takie mam wrażenie... Poczytaj trochę na forum to się dowiesz... Trochę inicjatywy.
Taka uwaga, zdarza się że łożysko jest zapieczone w podporze i uwolnienie śrub młotkowych niewiele daje, kiedyś w P205 musiałem odkręcić całą podporę i gimnastykować się żeby wyciągnąć całość z półosią
Na razie stoję z robotą. Simmering stwardniał i puszczał wodę. Z wewnętrznego łożyska został tylko zapieczony pierścień zewnętrzny który ani drgnie a wybijanie jego jest strasznie pracochłonne a efekty marne. Nie ma na czym dobrze oprzeć przecinak. Przerabiał ktoś temat jakieś sugestie.
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
A kapse koledze od temperatury nie odpadają? :D Samochód w górę.Kręć kołami przed i po zdjęciu klocków/szczęk. Zapieczone klocki/szczęki/zaciski lub uszkodzona pompa/serwo. Oczywiście wbite młotkiem(uszkodzone)lub żle wyregulowane łożyska też zatrzymają samochód. Kilometr-dwa jazdy bez zbędnego hamowania i wystarczy dotkąć ręką felgi by wiedzieć które...
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Rozkręciłem osłonę i wykręciłem łożysko, bębna nie wyciągałem, sprawdziłem kamerą inspekcyjną nity, żadnego luzu. Łożysko było zapieczone, wyczyściłem, rozruszałem, nasmarowałem, nie za dużo, poskładałem. Jak na razie drugie suszenie stuków brak 🙂 https://obrazki.elektroda.pl/7869198700_... https://obrazki.elektroda.pl/7764202500_...
Taki update szybki. Niestety łożysko tak się zapiekło, że musiałem udać się po pomoc, imadło itd. Oczywiście trzeba też było nagwintować ośkę odrobinę bo się przy tym spłaszczyła. Niemniej dziękuję za pomoc, łożyska już wymienione bęben kręci się jak powinien.
Czyli był zapieczony na łożyskach? Takie "powierzchowne" rozruszanie wirnika na długo nie wystarczy, silnik po włożeniu do piekarnika niebawem znów stanie. w łożysku kulkowym jest biały smar co z nim zrobić? uzupełnić czy wyciągnąć i dać nowy tylko jaki? Czy w tym silniku jest łożysko kulkowe czy tulejki ślizgowe? Odkręcałeś jarzma i wyjmowałeś wirnik?...
jest może jakiś patent na łożysko po tej stronie czy tak się zapiekło, Patentu nie ma, odkręca się je tylko w drugą stronę niż drugie, ale jeśli pralka długo prała na rozwalonym łożysku to mogą być już potopione plastiki.
Witam. Wyjąłem cały bęben i rozpołowiłem, zobaczyłem krzywo obracający się bęben, który zrobił w połowie obudowy(przedniej), wyżłobiony okrąg. Cały czas myślałem że to łożyska się zapiekły. Ta połówka ma już widoczne szczeliny, czy jest możliwość jakoś wyregulować bęben, czy tylko nówka sztuka i zaklejenie tych szczelin jakimś klejem ?
Jeśli klocki ,tarcze były wymieniane parami,to pozostaje tylko to-łożysko piasty,zapieczony zacisk.Chociaż -czasami miękki wąż potrafi spuchnąć od środka i przez to nie cofa płynu w stronę pompy od razu po hamowaniu ,i wtedy zacisk trzyma przez 4 nawet sekundy po hamowaniu!
Zapewnie w różnych watrsztatach różnie jest to liczone, tak jak ja robię to nie liczę jak w cenniku za każdy element bo np. wymiana sprężyny 120 ale w tym są koszty demontażu i montażu więc plus wymiana łożyska ok 50 zł, bo to w sumie wrzucenie na prasę. Suma 170. Nie mówię tutaj np o sytuacji gdy łożysko jest zapieczone i wymiana zajmuje 1,5 godziny...
Wiem jakie są rodzaje łożysk i jaką mają funkcję do spełnienia ale chyba nie wszyscy wiedzą a nazywanie pierścienia sterującego zmienną geometrią łopatek łożyskiem to czyste nieporozumienie i wprowadzanie kogoś w błąd - co oczywiście wcale nie oznacza, że nie zgadzam się z kol. fil2006, że winę za taki stan przeładowania ponosi zapieczenie zmiennej...
Na początek zdejmij górną część pompy gdzie znajduje się ułożyskowanie pompy i sprawdż jakie jest spustoszenie na łożysku pompy w trakcie uruchamiania pompy na sucho.Zanurzony agregat pompowy w wodzie i to właśnie woda smaruje ułożyskowanie pompy oraz silnika.Podczas prób również silnik musi być zalany wodą a po zalaniu otwór zalewowy zakręcamy korkiem.Nie...
Łożysko zapewne dostaniesz w pierwszy lepszym sklepie z takim asortymentem chyba że jest nietypowe to poczekasz kilka dni. Ja usunąłem łożysko za pomocą ściągacza po dorobieniu elementu za który mógłbym pociągnąć co prawda z drugiej strony był otwór do wybicia lecz był zbyt wąski a łożysko było zbytnio zapieczone aby dało się to w ten sposób wyjąć.
Dzięki filo84 za podpowiedź,ja wiedziałem że na ośce jest nacięcie na klucz i to jest 9 ale nie mogłem odkręcić,a z góry ten nagar zbiłem i tam nie było żadnej nakrętki zabiłem klucz nasadowy na wcisk 16 lub 17mm nie pamiętam i ledwie co odkręciłem tak było zapieczone:(jeszcze raz dzięki pozdrawiam i wesołych świąt,jeśli by ktoś wymieniał łożyska to...
Czyli tylko wystarczy, zdjąć tarcze i odkręcić te cztery śruby, a co z zdjęciem piasty może być zapieczona ?
Kto mi podpowie jak zdjżć ten bęben bo jest strasznie zapieczony,juz brak mi koncepcji
Więc tak: Łożysko było zapieczone do tego stopnia że jego wewnętrzna tulejka zrobiła się kolorowa, a łożysko stawiało wyraźny opór gdy nim obracałem (miałem problemy z jego ściągnięciem). Szczotkotrzymacze są dobrze zamocowane. Szczotki swobodnie się przesuwają, a ich długość jest wystarczająca napewno bo sprawdzałem. Niepokoi mnie tylko to, że nie...
Witam panowie poradzcie cos wymienialem łożysko tylne w audi A 6c5 czujnik ABS był tak zapieczony nie dało go się wyjąć bez uszkodzenia zapalił mi się ABS na desce jaki czujnik kupić żeby był dobry
Zapala się po przekręceniu zapłonu i świeci cały czas.Czujnik został wymieniony ponieważ został uszkodzony przy demontażu piasty w celu wymiany łożyska (był zapieczony).Myślę że odległości są dobre bo w blokach pomiarowych podczas jazdy sterownik czyta prędkość kół równomiernie. ABS naprawiony.Po przejechaniu ok 3 km wszystko po gasło i wróciło do normy.VCP...
Łapiesz za ośkę i poruszacz nią w lewo-prawo. Gdyby był luz będzie można to wyczuć. Minimalny luz może być, ale taki, który naprawdę trudno wyczuć. Jeżeli luzu nie będzie sprawdź też przy okazji czy sam silnik (po wyłączeniu zasilania!) lekko się obraca - powinien po wprawieniu w ruch wykonać co najmniej kilka obrotów. Mnie się jednak wydaje że to nie...
Ja mam wersje z 2003 roku i chce wymienić łożysko w kole jednak piasta jest tak zapieczona,że nie chce zejść. 17 Ton na prasie i nic, więc pomyślałem nad kupnem całej zwrotnicy z piastą i półosią w której zamontuje nowe łożysko i zamienię ten cały element z moim aktualnym.
Klin zostaje na wałku z teko co widać. Daj tam na nockę WD40. W łożysku nie powinno być pełno smaru, jak wepchniesz na ful to nie będzie odprowadzało sie dobrze ciepło. Uwierz mi łożysko można "przesmarować" zagrzeje się, zapiecze i zniszczy. To nie jest jak za dawnych lat wóz konny, który poruszał sie z predkością 5-10 km na godz. Włóż tam trochę lepszy...
Wymieniłem łożyska i uszczelniacze, a tłok wymieniłem bo pierścienie były zapieczone.
zapieczone łożysko przednie zapieczone łożysko pralka zapieczone cylinderki
czerwona dioda pilot zatkany wydech parametr maszynowy
uzwojenie silnika schemat elektryki skutera
MUR620CT ON Semiconductor – ultraszybka dioda prostownicza 200V/6A, parametry i zamienniki Linka nierdzewna jako promiennik anteny drutowej – sprawność, wytrzymałość, porównanie z miedzią