Teraz to już za późno. trzeba podgrzać szybko samo koło, opalarka do tego jest nieodpowiednia, bo nagrzewa wolno razem z wałem.
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Ręcznie spróbuj autko popchnąć lub sprawdź opory na kołach. Może zapieczone. Akumulator do sprawdzenia. Sprawdź tez podłączenia złącza.
Po rozruszania zapieczonego koła w skrzyni wszystko pracuje jak należy. Dzieki za pomoc
Jakie auto? Model marka. Czasem jest dostęp do samoregulatora i można go poluzować. Czasem jest zapieczone na amen i trzeba targać ściągaczem na siłę.
Tryby rewers mają byc na wałku dobrze spsowane z podkładkami dystansowymi ,żeby nie było zadnego luzu a na końcu zabezpieczyć zeby tryby rewers się nie rozeszły. A jak ustawić ? Najlepiej papierkiem (dykturą) czy równo biorą tryby . A co najważniejsze tryby rewers mają tulejki . Muszą byc lużno osadzone zeby je za chwilkę nie zapiekło. (Koła rewersu...
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Witam, mam taki problem w naczepie Wielton - mega,coilmulda z 2007r z osiami mercedesa. Blokuje koła w naczepie przy lekkim przychamowaniu, lub po pauzie nie chcą się kręcić. Poszło już parę opon.Prowadnice wszystkie zrobione, chodzą lekko,klocki i tarcze wymienione jakiś rok temu (zaraz po kupnie),przed wymianą też blokowało. Co może być za przyczyna?
Dzięki za info !! Teraz będę uważał na swoje oby ich nie rozp........yć . Moderator napisał , że YATO to tylko do roweru ?? Moim zdaniem potrafią troszkę więcej ?? :D Uważam, że to klucze na prawdę średniej jakości. I jeśli ktoś twierdzi, że są inne śmiem twierdzić, że nie pracował na kluczach wysokiej klasy. W brew pozorom dobrej jakości nasadka ma...
Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ podczas jazdy gdy naciskasz delikatnie hamulec prędkość traktorka się zmniejsza. Czyli nic innego jak hamuje. A więc jeśli miałem hamulec zapieczony więc mogło zatrzymywać koła z odpowiednią siłą i traktorek jechał wolniej niż powinien. No ale nic pospawam most założę i będę widział. Jeżeli dalej będzie wolno jechał to...
No tak. Faktycznie potrzeba było więcej siły. I faktycznie trzymał zardzewiały lewy amortyzator. Bęben wyciągnięty. Teraz przede mną kolejne wyzwanie. Wyjęcie łożyska. Póki co, walczę z zapieczoną nakrętką koła pasowego.
Tak. Jest taka możliwość, warunkiem jest czy śruby regulacyjne są zapieczone czy nie.
Mi chodzi właśnie o sprzęt do zastosowań domowych. Mam gospodarstwo rolne więc od czasu do czasu trzeba odkręcić jakąś zapieczoną śrubę czy wymienić koła w samochodach a taki sprzęt by się przydał.
Czyżby tłoczki się nie cofały, albo się zapiekły ?
A kapse koledze od temperatury nie odpadają? :D Samochód w górę.Kręć kołami przed i po zdjęciu klocków/szczęk. Zapieczone klocki/szczęki/zaciski lub uszkodzona pompa/serwo. Oczywiście wbite młotkiem(uszkodzone)lub żle wyregulowane łożyska też zatrzymają samochód. Kilometr-dwa jazdy bez zbędnego hamowania i wystarczy dotkąć ręką felgi by wiedzieć które...
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
dokręcenie nakrętki nic nie pomogło I nie pomoże bo tam przypuszczam jest wyrobiony klin na wale. Co do demontażu, to już pisałem. Ta nakrętka jest może trochę dziwna, ale posiada przecież sześciokąt pasujący do klucza, należy tylko użyć trochę więcej siły. Zapewne będzie zapieczona.
Lepszym sposobem zdemontowania tego czujnika jeśli się zapiecze jest: -odkręcenie koła, -odkręcenie jednej śrubki od czujnika, -odkręcenie takiej dużej śruby mocującej piastę tej na klucz 22 albo 24 -wyciągnięcie od drugiej strony takiego małego koła na którym są ząbki (te które liczy czujnik) -i już mamy dostęp do czujnika od drugiej strony i spokojnie...
Sprawdz czy nie jest zapieczona linka od tego koła, jak nie to trzeba będzie rozebrać ten bęben i zobaczyć czy nie są zblokowane szczeki.
A ten yato 1350 nm odkręci zapieczone śruby kół w w VW lt 35 oraz śruby wałów w osobówkach ?
Nawet jak klin jest ścięty to powinna chociaż trochę "pierdnąć" Czasem tak bywa gdy koło się obraca na stożku ale nie zawsze; jeśli klin się ściął a koła zapiekło w złym położeniu to nawet nie da znaku życia. Pozostaje sprawdzić i ewentualnie wykluczyć potencjalnego winowajcę. Przy zdjętym kole zamachowym warto zwrócić uwagę na uszczelniacz wału czy...
Sprawdź czy nie są zapieczone cylinderki w zacisku tego koła - wygląda że to tarcie klocków powoduje ściąganie i szarpanie.
Kolego porządny ściągacz i zejdzie, ja miałem też zapieczone na amen i poszło zastosowałem sciągacz do kół pasowych od maszyn rolniczych z podwójna regulacją i poszło
Wątpie, aby to miało rację bytu choć może są dobre. Jeśli szukasz z niskiej półki cenowej to polecam zestaw firmy lidlowskiej PowerFix. Mam dwa zestawy, którymi rozkręciłem i skręciłem pół auta (w tym koła, zapieczone śruby turbiny, itd.) i grzechotki działają jak należy, klucze są w całości i nie mam się do czego przyczepić. Mam również zestawy firmy...
Ile są warte takie klucze to się dopiero okazuje jak się chce odkręcić dobrze zapieczoną śrubę.(np.piasty koła).Wtedy większość okazuje się być z gumy albo "dopasowuję" się do wymiaru.Nie twierdze, że nie da się nimi pracować.Do domu i majsterkowania to może i są OK.
Mogło się zapiec. Wkręć śrubę ale nie do końca, zostaw z centymetr niedokręcony i w tą śrubę przywal. Ze trzy razy. Bezwładność koła powinna pomóc mu zejść. Nie wal za dużo żeby gwintu nie zniszczyć. Przywal ze trzy cztery razy tylko tak fest. Młotek półkilowy. Potem próbuj jak na filmie. Albo rower do jakiego* warsztatu. Obojętnie. Może nawet tam gdzie...
Szukam elektrycznego klucza udarowego/zakrętarkę (230 V) do celów garażowych, ale nie tylko do odkręcania kół, także do zapieczonych śrub zawieszenia. Możecie coś doradzić?
Może być zapieczone łożysko na kolumnie Mcphersona, ale to łatwo sprawdzić, jedna osoba wkłada rękę pod nadkole i łapie za sprężynę, a druga kręci kierownicą
Kolega mnie poprosił do czegoś podobnego w jego VW UP. Pomogło podniesienie pojazdu (podnośnik hydrauliczny typu żaba jest THE BEST), ściągnięcie koła i walnięcie młotkiem kilka razy w bęben. Blokowanie kół występowało tylko przy zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego, normalne hamowanie nożnym tego efektu nie powodowało. Obstawiałem zapieczone rozpieraki...
Maktek SKY50V2 za 750 zł. Nie mam, ale wygląda dobrze na testach i nie jest drogi. Do piaskowania za mały. Do malowania nie wiem. Do markowych narzędzi pneumatycznych chyba będzie dobry. Wymiana czterech zapieczonych kół osobówki kluczem Ingersoll Rand 231GXP o podawanym przez producenta średnim zużyciu 122l/min, a pod obciążeniem 616l/min zużyło ok....
Witam, Opel Astra 2 z 2002 roku, 1,6 benzyna. Problem : Tylne koła bardzo słabo hamują, w dodatku nierówno. Zarówno poprzez hamulec ręczny jak i nożny. Na tylnych kołach hamulce są bębnowe. Na stacji diagnostycznej facio twierdził, że cylinderki są zapieczone lub okładziny zdarte. Jak się przekonać czego jest to wina ? Czy jest jakiś płyn na poprawne...
Zdejmij koła i zobacz. Może okładziny, może coś się zapiekło. Najpierw trzeba zobaczyć hamulce a potem pytać. Nigdy odwrotnie.
Akurat u mnie piasta, koła były bardzo zapieczone, łożysko też ciężej wyszło tak bynajmniej powiedział gość który to robił, że rzadko mu się zdarza żeby tak zapieczone było, możliwe że to jego stała śpiewka :)) więc trzeba sobie zrobić własną prasę i nie prosić się :)) Dodano po 2 Kolego w zupełności sprawdza się taka 10 tonowa ,jeśli "działasz" na...
Po kiego grzyba dmuchasz kompresorem. to najlepszy sposób na katowanie kół napędowych i wtłoczenie tonera do zespołu lasera i w elektronikę. Jeśli ten badziewny toner się osypywał to najprawdopodobniej zapiekł się nagar z tego tonera na obudowie fusera, by go wyjąć trzeba zdemontować pokrywę tylną. |Dokładny opis w serwisówce.
Kręcąc za śrubę koła pasowego zgodnie z ruchem wskazówek zegara powinien się poluzować, chyba że napinacz jest zapieczony to może iść ciężko.
Witajcie, koledzy przestańcie się łudzić , że małym kompresorem ze zbiornikiem 50 l można odkręcać zapieczone szpilki kół z gwintem drobnozwojowym ! No nie jest to po prostu odkręcanie tylko po prostu "hałasowanie" kluczem. Napiszę tak - jaki sprzęt takie odkręcanie ! Dodano po 2 Butla 100 l i dobra sprężarka to może być na styk ale to zależy najwięcej...
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Za cholerę nie mogę tego odkręcić, dorobiłem odpowiedni klucz lecz nic z tego. Jesteś pewny że w tym przypadku nie zastosowano gwintu: "lewoskrętnego" ?. Może warto tą "zapieczoną" śrubę potraktować palnikiem ?.
Cześć! Zajmuję się hobbystycznie restauracją starych aut i ostatnio po latach używania tradycyjnych kluczy chciałbym zaopatrzyć się w klucz pneumatyczny. Czy w ogóle jest jakiś klucz do 300 złotych, który warto byłoby zakupić, przy czym najważniejsze żeby można było odkręcić nim (jak to w starych autach) mocno zapieczone śruby i oczywiście koła bo te...
Panowie przecież na zdjęciach ewidentnie widać, że dźwignia ręcznego na szczekach hamulcowych jest zapieczona. Prawie opiera się piastę koła. Rozebrać, wyczyścić, rozruszać, nasmarować na przyszłość i złożyć. Sprawdzić czy klin samoregulatora nie jest nadmiernie skorodowany, bo bywają przypadki, że jego "ząbki" nie trzymają i sprężyny powrotne szczek...
Ale było to bardzo proste. Obcina się górę głowicy (można długi klucz do kół) i kluczem udarowym odkręcić głowicę. Jak nie jest zbytnio zmasakrowaną da się odkręcić.
Tam przy tym kole jest wszystko tak zapieczone, że chyba tylko na warsztacie mi to zrobią. Zastanawia mnie tylko po co się włącza przy nie hamującym jednym kole, skoro ma zapobiegać poślizgom przy gwałtownym hamowaniu.
Jeszcze wypadałoby powiedzieć o tym, że na takie coś należy używać klucza z dwoma ramionami. Aby do owej świecy przyłożyć tylko moment obrotowy, bez żadnych bocznych sił, które się pojawiają po przyłożeniu siły tylko na jednym ramieniu. Klucz dynamometryczny i jakakolwiek przedłużka raczej nie ma dwóch ramion. Z dawnych lat pamietam jak się zrywały...
Przeciez wlacznik puszcza prad dopiero jak wypchnie bendix Czyli gdzieś układ korbowodowy albo koło zamachowe musiało się zapiec. I rozrusznik nie mógł ruszyć koła zamachowego, więc zaczęło się sprzęgiełko ślizgać. Albo się jakoś chwilowo zastały te ząbki w sprzęgiełku jednokierunkowym i nie przenosiły momentu na koło zamachowe.
Jak wiadomo tarcie powoduje wzrost temperatury. Wydaje mi się że nie ma innej możliwości jak "trzymanie" hamulców. Ja bym sprawdzał zaciski czy nie są zapieczone. FH ma ręczny chyba na wszystkie koła, może tu trzeba szukać przyczyny. A jeśli grzeją Ci się koła (rozumiem że opony) to może masz zbyt niskie ciśnienie, ale nie możliwe jest nagrzanie żeby...
Mam problem ze zdjęciem felgi z piasty. Ściągnąłem już 3 koła, ale ostatnie nie chce zejść jest bardzo mocno zapieczone. Jakim sposobem ściągnąć to koło?
Od nowości nie ruszane, dokładnie zapieczone , będzie problem - wpierw z wybiciem piasty koła, a potem z wybiciem łożyska ze zwrotnicy. Można młotem - może nic nie popęka. Wcisnąć nowe - albo wielka śruba i podkładki różnego rodzaju, albo tzw. kowalskie imadło. Sposoby frustrujące, czasochłonne i często bolesne. Aha - o odkręceniu śruby przegubu bez...
Od kiedy matiz ma z przodu bębny hamulcowe? Bo tak wynika z kolegi opisu. Opona nie ma wewnątrz jakiegoś jaja? Może zaciski się zapiekły.
Z tego co pamiętam ta podkładka zakładana jest przed kołem pasowym bębna.
Przewody odkreciłem przy zacisku i przy pompie i nie leci płyn czyli coś z pompą musi być nie tak , pewnie może syf W pompie jest tak ciasno że nie ma miejsca na "syf". Prawdopodobnie uszczelnienia tłoczków w jednym obwodzie 'zapieczone' lub uszkodzone... e marcus
wyjmij piec i zobacz powinieneś mieć przy kołach zębatych taki trzpień który przekazuje napęd(podnosi koła) ze sprężyną może tam się coś zapiekło nie odbija ta sprężyna i nie zwalnia napędu
Nie mam chińskiej tarczy tylko meteli. Sam dwa lata temu wymieniałem i regenerowałem zacisk. No ale znów przypomniał o sobie więc kupiłem nowy. Klocki ok. Tarczę też mam nowe daco po 40 zl Możliwe że od temp Piasta się skrzywiła... Bo tarcza opiera o klocki a jadąc słychać stukanie w kołach.
W moim mondeo też piszczało w prawym tylnym kole i okazało się, że zapieczona była linka hamulca ręcznego. Dodatkowo co roku czyszczę zaciski hamulców tylnych
Czujniki się wyrywa na chama Czujniki się wyciąga normalnie w 85 % przypadków (choć bywają takie że i dłutem trzeba wydłubywać jak są mocno skorodowane i "zapieczone"), jeśli chcesz wyjąć tarczę impulsową to ściąganie koła Cię nie ominie.
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
Problem rozwiązany, zwiększone spalanie i "mulenie" było spowodowane zapieczonymi cylinderkami hamulców a dziwne turbulencje to nie wyważone koła.
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Zatarte prowadnice , bądź tak wyrobione że nie są ruchome, gdyby tłoczek się nie cofał był zapieczony to klocek przede wszystkim od cylinderka byłby zużyty i koła by się grzały. Tak czy siak bez demontażu się nie obejdzie, będzie widać od razu .
Tak ale to działa pzry nowych zaciskach. jak masz stare i zapieczone to one własnie dociskaja klocek do tarczy i juz smar tu nic nie pomoze. Najpewniejsza naprawa to własnie naprawa zacisków. Darek.
Właśnie dziś odwiedziłem warsztat z wulkanizacją itp itd. Udało im się odkręcić śruby bez dużego problemu, poprostu nałożyli nasadkę, dobili młotkiem i śruba poszła, nawet nie była jakoś mocno zapieczona. Dodatkowo wyważyłem sobie koła, okazało się również, że miałem delikatnie skrzywioną felgę, zrobili mi to od ręki. Od tego warsztatu jakieś 200 m...
No to trzeba wymontować zaciski i zweryfikować. Mogą być zapieczone czy zardzewiałe tłoczki. Warto wymienić przewody elastyczne.
tak miał na myśli to nad sprężyną musisz zobaczyć czy nie jest zapieczone
Miałem podobne problemy z tylnymi hamulcami.Auto było kilka razy w serwisie i nic. Przez przypadek po drodze wjechałem z tym problemem do warsztatu w którym starszy gość usunął usterkę. Nie jestem mechanikiem ale powiem po swojemu. Przyczyną blokowania hamulca w tylnym prawym kole była zapieczona dzwignia przez którą przechodzi linka ręcznego. Nie odblokowywała...
No to testuj dalej: - przyczyna mechaniczna - duże opory toczenia (łożyska kół, zapieczona hamulce), - temperatury powietrza i silnika widziane przez sterownik silnika, - dawka wtrysku na biegu jałowym (porównać ze sprawnym autem), - adaptacja paliwa i integrator sondy lambda, - ciśnienie sprężania silnika, - stan wtryskiwaczy, - ciśnienie paliwa.
Kolego elektronika6,niestety myliłeś sie co do kierunku odkręcenia śruby,bo odkręca się w odwrotnym kierunku do obrotów koła a co do blokowania koła to jak śruba jest mocno zapieczona i nie ma się pneumatyka to trzeba dodać do tego co pisałeś jeszcze żabki:D ale z tego co napisałeś korzystałem i pewnie też się przyczyniło:D dzięki wszystkim za pomoc.Zamykam...
Końcówka do wymiany. W układzie kierowniczym i zawieszeniu nie wolno używać palnika. Na razie nie było użycia palnika, tak sugerował tylko pracownik stacji obsługi pojazdów. Jak inaczej poluzować te końcówki lub drążek, przy zakręconych kołach i umocowaniu końcówek do zwrotnicy?
Skoro autko jest zaniedbane, warto też profilaktycznie inne punkty ogarnąć. Na przykład śruby kół... Jak się przez lata zapieką to jest spory problem z awaryjnym odkręceniem na drodze - odrobina smaru miedziowego na gwint załatwia sprawę na długo.
Jak pisałem śruby od kół fonicznych są tak zapieczone że nie ma szans ich odkręcić 2 dni próbowałem. Boje się że w końcu urwę łebek i się narobi. Jak patrzyłem na same koła foniczne to są ułożne praktycznie identycznie(w tej samej pozycji) względem siebie,czyl itak chyba jak powinny być skoro nacięcia mają być prostoliniowo do siebie? Wariatory są opisane...
Witam. Posiadam hulajnogę m365 stara wersja. Najprawdopodobniej pękło w niej koło ponieważ gdy je pompuję schodzi powietrze. Chodzi o koło przednie. Próbowałem je wymienić, ale nie mogę. Odkręciłem osłony śrub i próbowałem kluczem 18. Chyba są zapieczone. Potrzebuję pomocy. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Michał
Uszkodzona jest główna sprężyna w siłowniku hamulca, ewentualnie grzechotka , oczywiście mowa o tylnym lewym kole. Rozpieracz jak by był zapieczony to hamował by ale nie odbijał.
Noooo taki to może i przy Twoim kompresorku pochula zapotrzebowanie na powietrze ma wg. sprzedającego 150l/min ale zapieczonej śrubki może nie ruszyć a np odkręcanie nim kół to czysta abstrakcja bawiłem się kiedyś takim i max jak dla mnie to M8 ale z tego co czytam Twoje zapędy idą w dobrą stronę - elektryczny klucz udarowy wcale nie są takie drogie...
Kojarzysz coś takiego, jak zacisk? I nieodbijający (zapieczony) cylinderek? Jeśli nie, to jednak odwiedź mechanika.
Ja mam wersje z 2003 roku i chce wymienić łożysko w kole jednak piasta jest tak zapieczona,że nie chce zejść. 17 Ton na prasie i nic, więc pomyślałem nad kupnem całej zwrotnicy z piastą i półosią w której zamontuje nowe łożysko i zamienię ten cały element z moim aktualnym.
Witam. Najpierw w polonezie (tył tarcze, nie lukasy) blokowało mi tylne koła. I standardowo - cylinderki smarowanie, wymienione gumki wszystko super. Przejechałem jakieś 60km i znowu zablokowało tylne koła. I teraz - nie zapiekły się cylinderki! Chodziły elegancko. Tylko tarcza i klocki były rozgrzane. Więc wymieniłem zaciski na tyle, klocki i płyn....
Tylne koła się grzeją i trochę śmierdziało lekko. Tak kobitka przejechała 4 km. To jest raczej wina linki, zatarta, zamarznięta, lub zapieczonych rozpieraków. Jeżeli jechała i "się zagrzało" to gdyby linka (lub jakieś inne cięgła, które są tam zastosowane) były luźne to hamulec by "odpuścił", bo koła zrobiły się ciepłe i by "odmarzło". Ale skoro trzyma...
Może i silnik krokowy ale nie w znaczeniu uszkodzony. Obawiam się, że tenże silnik realizuje polecenia sterownika silnika, który odbiera złe informacje. A więc filtr powietrza silnika, szczelność układu dolotowego powietrza, działanie regulatora ciśnienia paliwa a może mniej prawdopodobne zabrudzenie zębów koła nadawczego położenia wału korbowego.
mam problem ze swoim Ducato 2.8D 99rok z ABS. A czy na pewno masz w tym busie i roczniku jest ABS? Ja do tej pory nie zauważyłem w takowym busie, w młodszym busie tak, ale powyżej tego rocznika. Przyczyna grzejące się koła podczas hamowania mogą być problemy z prowadnicą lub niecofające się tłoczki w zacisku (zapieczony), innej opcji nie widzę, chyba...
Łożyska nic do tego nie mają,sprawdź jak wyglądają,a jak w lewym. Różnica będzie widoczna (jedna strona stara,a druga nowsza). tłoczki może mają już dość,zapieczone?
Trochę "prototypowy" ten ściągacz zrobiłeś. Konkretne płaskowniki na kant (nie na płasko), przedłużona nakrętka 2,5 cm - np. nakrętka koła od Żuka + śruba 10.8 drobnozwojowa M 14 x 1,5. 10.8 to oczywiście twardość śruby bo niekoniecznie wszyscy muszą to wiedzieć. Uwaga - nie kupować w markecie, normalnym sklepie bo tam twardość śrub to 5,8 czyli trochę...
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
Trzeba zdjąć bębny i pooglądać co się stało, powodów blokowania koła może być kilka. M. in. zapieczona linka ham. ręcznego, zanieczyszczony/skorodowany układ samoregulacji szczęk,. Najlepiej zdjąć bęben popatrzeć, jeżeli nie widać żadnej większej nieprawidłowości, rozebrać, przeczyścić/odrdzewić, co trzeba i mozna nasmarować i prawidłowo poskładać....
Wymiana koła w załadowanej naczepie to "pikuś", a nie każdy facet sobie z tym poradzi (zwłaszcza jak są np. zapieczone szpilki). Mój ojcieć jeździł m. in. Krazem, Kamazem, Jelczem 317. Woził z sobą w kabinie 10kg młotek :)
Przecież wyczyściłem prowadnice po których przesuwają się klocki. A może to być wina tłoczka? W prawym kole skubaniec był tak zapieczony że za chiny nie umiałem go wkręcić, na wajche przyrządu do wkręcania tłoczków musiałem nałożyc długą przedłużke a i tak ledwo ledwo po ogromnej gimnastyce w końcu ruszył, może dziad nie odbija dobrze? Oczywiście przy...
Witam, starł mi się całkowicie klocek zewnętrzny w prawym tylnym kole, więc postanowiłem wymienić klocki i tarcze, po wymianie kolo silnie się nagrzewa podczas jazdy, duża różnica w porównaniu z prawym kołem. Wymieniłem zacisk na nowy, nadal to samo, wymieniłem gumowy wężyk - nadal to samo. Myślę jeszcze nad wymianą prowadnic zacisku, jedna była zapieczona,...
może cylinderki zapieczone,musisz zdjąc bęben i zajrzec do środka.
Luzy (lub zapieczenie ) na tulejach osi kół przednich ( tuleje w ramie przedniego zawieszenia), luzy łożysk w zwolnicach ( jeśli łożysko się "wytłukło" a właściciel dalej jeździł to często zewnętrzna bieżnia łożyska wycierała obsadę łożyska i nowe łożysko było od razu luźne - pomagało napawanie i odtworzenia obsady łożyska lub wymiana zwolnicy.). Należy...
Tarcze zawsze się grzeją pytanie do jakiej temperatury? Są czerwone np po nocnej jeździe? Grzeją się na tyle ze nie jestem w stanie dotknąć ich ręka i mówię tu po przejechaniu 3/4 km, a po dłuższej jeździe strasznie śmierdzi z tarcz Moim zdaniem mogą być zapieczone albo mocno zabrudzone tłoki w zaciskach. Przez to nie cofają się one na odpowiednią...
A ja się ponaprawiałem tego badziewia ... za dużo :) O ile buda jest twarda chociaż lubi przyrdzewieć o tyle silniki i skrzynie nie dawały rady, most po 100 tyś wył jak by ktoś garść nakrętek wrzucił (skrzynia to samo). Łożyska w kołach padały dosyć często, hamulce jak nie zapieczone to tarcze krzywe, i tak w koło :) Jeszcze z silnikiem 1.9d i 1.4 rovera...
Olej i filtry wymienić na początek. Wymieniać zimą gęsty olej w silniku, który nie był odpalany kilkanaście miesięcy? Powodzenia. Może z litr zleci. nykos , najlepiej wymień paliwo, albo jak ma niedużo w zbiorniku, to dolej ropy. Zobacz czy koła pasowe mają luz, czy są zapieczone. Poza tym nie powinno być problemów. Generalnie taki postój nie powinien...
Pompę wymieniłeś na nową czy używkę? Może przewody gumowe (te przy kołach) masz słabe i puchną ale auto młode więc mało prawdopodobne. Gorące felgi wskazywały by na zapieczone zaciski/skorodowane tłoczyska. Płynu w zbiorniczku Ci nie ubywa?
Po jeździe dotknij rękę wszystkich kół, czy któreś się nie grzeje, być może zapiekł się zacisk hamulca i gotuje się płyn
Zapieczony zacisk hamulcowy, najszybciej. Choć jak znam elektrodę to zaraz się okaże że to zarąbane na amen łożysko. Zapieczony zacisk, zależy które to koło, przód czy tył. Ściąga przy mocnym hamowaniu.
Witam. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem renault scenica II 1,5 DCi. Autko na gwarancji. Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest prawie znikoma więc proszę to uwzględnić w dalszej rozmowie :) Objawy usterki wyglądają następująco. Hamulec wciśnięty na postoju powoli wpada prawie do samej podłogi. Powiedzmy 2 cm przed podłogą czuć wyraźny opór....
Jest możliwość sterowania takim silnikiem ale jak dobrze kombinował Coyote~ wymaga to stabilizacji obrotów... Silniki szeregowe mają dość specyficzne właściwości... Ooooogromny moment rozruchowy, ale bez odpowiedniego obciążenia rozkręcają obroty "bez końca"... Dlatego przy niskim obciążeniu potrzebane jest stabilizowanie obrotów... A jeżeli miałby...
Witam, po praniu z efektami piszczenia, zapiekło mi sie ułozyskowanie w/w prali. Czy ktos wie jak to rozebrać? Gdyz jest zapieczone prawie na "Amen" Sprzęt - zabytek klasy zerowej :wink:, ale jeśli masz nowe łożyskowanie (można jeszcze gdzieś dostać), to starą, zapieczoną nakrętkę śrubunku, traktujesz przy pomocy wiertarki (z wyczuciem) i na "chama"...
W zimie wymieniłem tarcze i klocki. Wszystko było dobrze ale gdy zaczęły się upalne dni zacząłem słyszeć pisk z tyłu w kole, który zanikał gdy delikatnie zaciągnąłem ręczny. Po zdjęciu koła okazało się że przewód hamulcowy ktoś sprytnie skleił taśmą. Nie wiem czy to ma wpływ na zachowanie zacisku. Boję się demontować zacisk ponieważ znając moje szczęście...
Możliwe że jest zapieczony lub zakleszczony pierścień, odkręć tłumik i sprawdź w jakim są stanie. Druga sprawa, to klin koła magnesowego, może jest zerwany i silnik ma przestawiony punkt zapłonu.
Zaleca się wymianę całego kompletu. Skąd pewność, że pompa która dzisiaj nie cieknie, nie zacznie ciec za 10 tysięcy kilometrów albo, że łożysko w rolce paska się nie zapiecze. Wyślę, że ewentualne koszty naprawy późniejszej przewyższają oszczędności. Co do wymiany rozrządu w tych lagunach to ciężko to zrobić, u mojego brata w silniku 1.8 sprawdzony...
Witam mam taki problem z hamulcami : Otóż na dzień dzisiejszy grzeją się przednie koła...(wcześniej doszło 3 krotnie do zablokowania pedału hamulca i blokady 4 kół pedał hamulca był tak twardy że nie dało się go wdusić a koła grzały się strasznie juz na krótkim odcinku ) podstawiłem drugą pompę i serwo (co prawda używane) objaw był taki sam więc wróciłem...
zapieczone cylinderki zapieczone pokrętło zapieczone tarcze
thompson błędy oświetlenie kurnika generator liczb
Piszczenie przetwornicy pod obciążeniem - przyczyny i rozwiązania Znaczenie liter w numerze fabrycznym alternatora Valeo