Jakie auto? Model marka. Czasem jest dostęp do samoregulatora i można go poluzować. Czasem jest zapieczone na amen i trzeba targać ściągaczem na siłę.
Teraz to już za późno. trzeba podgrzać szybko samo koło, opalarka do tego jest nieodpowiednia, bo nagrzewa wolno razem z wałem.
Kolega mnie poprosił do czegoś podobnego w jego VW UP. Pomogło podniesienie pojazdu (podnośnik hydrauliczny typu żaba jest THE BEST), ściągnięcie koła i walnięcie młotkiem kilka razy w bęben. Blokowanie kół występowało tylko przy zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego, normalne hamowanie nożnym tego efektu nie powodowało. Obstawiałem zapieczone rozpieraki...
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Jak zdjąć koło tylne we fiacie Tipo z 2017 roku? Śruby odkręcone, auto na lewarku, koła nie idzie zdjąć. Czy koło może być przyklejone? Między felgę a tarcze wkładałem przecinak, uderzałem młotkiem i nic. Nosz q..rwa niemożliwe. Miał ktoś tak?
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
na chwilę obecną pokonała mnie nakrętka od półosi kluczem udarowym BJC który tam ma bodajze 1750 albo 1850 nm odkręcenie czy coś koło tego co już wiele razy mnie ratowała w takich sytuacjach i odkręcałem nim sanki zapieczone aluminiowe i śruby różnego rodzaju od zawieszenia nie daje rady chociaż on na pewno nie ma tyle mocy a ma a realnie z 700-900...
czy jak puścisz kierownicę podczas jazdy, by mogła się swobodnie obracać, Tu wychodzi z geometrii wprost -przesunąć minimalnie drążki. Szkoda że nikt nie odpowiedział na pytanie ile jeden obrót na drążku daje przesuniecie w stopniach na kacie pochylenia koła. Mi brakuje na prawym kole -1,08. czyli mierząc poziomicą pokazuje 1 stopień odchylenia co...
Akurat u mnie piasta, koła były bardzo zapieczone, łożysko też ciężej wyszło tak bynajmniej powiedział gość który to robił, że rzadko mu się zdarza żeby tak zapieczone było, możliwe że to jego stała śpiewka :)) więc trzeba sobie zrobić własną prasę i nie prosić się :)) Dodano po 2 Kolego w zupełności sprawdza się taka 10 tonowa ,jeśli "działasz" na...
Wymiana koła w załadowanej naczepie to "pikuś", a nie każdy facet sobie z tym poradzi (zwłaszcza jak są np. zapieczone szpilki). Mój ojcieć jeździł m. in. Krazem, Kamazem, Jelczem 317. Woził z sobą w kabinie 10kg młotek :)
Tarcze zawsze się grzeją pytanie do jakiej temperatury? Są czerwone np po nocnej jeździe? Grzeją się na tyle ze nie jestem w stanie dotknąć ich ręka i mówię tu po przejechaniu 3/4 km, a po dłuższej jeździe strasznie śmierdzi z tarcz Moim zdaniem mogą być zapieczone albo mocno zabrudzone tłoki w zaciskach. Przez to nie cofają się one na odpowiednią...
Cześć! Zajmuję się hobbystycznie restauracją starych aut i ostatnio po latach używania tradycyjnych kluczy chciałbym zaopatrzyć się w klucz pneumatyczny. Czy w ogóle jest jakiś klucz do 300 złotych, który warto byłoby zakupić, przy czym najważniejsze żeby można było odkręcić nim (jak to w starych autach) mocno zapieczone śruby i oczywiście koła bo te...
Sprawdź czy nie są zapieczone cylinderki w zacisku tego koła - wygląda że to tarcie klocków powoduje ściąganie i szarpanie.
Witam, Opel Astra 2 z 2002 roku, 1,6 benzyna. Problem : Tylne koła bardzo słabo hamują, w dodatku nierówno. Zarówno poprzez hamulec ręczny jak i nożny. Na tylnych kołach hamulce są bębnowe. Na stacji diagnostycznej facio twierdził, że cylinderki są zapieczone lub okładziny zdarte. Jak się przekonać czego jest to wina ? Czy jest jakiś płyn na poprawne...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... #21 12 Lip 2021 22:19 Zwrotnice nie są zapieczone ? #22 12 Lip 2021 22:25 Co do zwrotnic to trudno mi powiedzieć. Smaruję je regularnie przynajmniej 2 razy do roku. Przód był remontowany 3 lata temu. Jak miałem podniesiony przód i nie było siłownika to koła latały sobie swobodnie prawo lewo. Wystarczyło...
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Przy zdejmowaniu tarcz hamulcowych w Matizie jest konieczność odkręcenia nakrętek 30mm na piastach. Nijak nie mogłem odkręcić tych nakrętek. Pewnie popełniałem błąd, bo wcześniej zdjąłem koła co powodowało problem z utrzymaniem stabilności osi. Chcę się upewnić jaki gwint jest w tych śrubach. Przypuszczam, że prawy więc kręciłem w lewo. Czy OK? Może...
Od nowości nie ruszane, dokładnie zapieczone , będzie problem - wpierw z wybiciem piasty koła, a potem z wybiciem łożyska ze zwrotnicy. Można młotem - może nic nie popęka. Wcisnąć nowe - albo wielka śruba i podkładki różnego rodzaju, albo tzw. kowalskie imadło. Sposoby frustrujące, czasochłonne i często bolesne. Aha - o odkręceniu śruby przegubu bez...
Witam, po praniu z efektami piszczenia, zapiekło mi sie ułozyskowanie w/w prali. Czy ktos wie jak to rozebrać? Gdyz jest zapieczone prawie na "Amen" Sprzęt - zabytek klasy zerowej :wink:, ale jeśli masz nowe łożyskowanie (można jeszcze gdzieś dostać), to starą, zapieczoną nakrętkę śrubunku, traktujesz przy pomocy wiertarki (z wyczuciem) i na "chama"...
Może i silnik krokowy ale nie w znaczeniu uszkodzony. Obawiam się, że tenże silnik realizuje polecenia sterownika silnika, który odbiera złe informacje. A więc filtr powietrza silnika, szczelność układu dolotowego powietrza, działanie regulatora ciśnienia paliwa a może mniej prawdopodobne zabrudzenie zębów koła nadawczego położenia wału korbowego.
Hamulce z tyłu sprawne. Ręczny nie trzyma. Koła lekko się toczą. Ciśnienie w kołach sprawdzę, choć nie wydaje mi się żeby było nieprawidłowe. Proszę zwrócić uwagę na przepływomierz ponieważ od jakiegoś czasu rośnie średnie spalanie. Zastanawia mnie również przeładowanie turbiny przy niższych obrotach i niedoładowanie przy wyższych, może 2 razy zaliczyłem...
Najbezpieczniej to przyłap sobie koło pasowe do wału i stary pasek załóż za np. alternator i zawiń na wale, tak idzie odkręcić najbardziej zapieczone śruby. Na pasku rozrządu, jeśli go nie zmieniasz, bym nie ryzykował żeby nie nadwyrężyć zębów paska. Uszczelniacz bez problemu wyjmiesz bez zdejmowania pokrywy, zobacz przy okazji czy nie cieknie spod...
Witam Po kilku latach postanowilem przejechac sie moja suzuki dr650 Motor odpalil odrazu wszystko ok lecz co mnie zdziwilo przedn hamulec byl bardzo twardy a kolo zablokowane, Myslalem iz moze rdza sie wzarla miedzy klocki a tarcze i dlatego "zlapalo" ale po odkreceniu sruby z przewodem hamulcowym sczeki "puscily" , dolalem nowego plynu odpowietrzylem...
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
Jak pisałem śruby od kół fonicznych są tak zapieczone że nie ma szans ich odkręcić 2 dni próbowałem. Boje się że w końcu urwę łebek i się narobi. Jak patrzyłem na same koła foniczne to są ułożne praktycznie identycznie(w tej samej pozycji) względem siebie,czyl itak chyba jak powinny być skoro nacięcia mają być prostoliniowo do siebie? Wariatory są opisane...
Witam mam taki problem z hamulcami : Otóż na dzień dzisiejszy grzeją się przednie koła...(wcześniej doszło 3 krotnie do zablokowania pedału hamulca i blokady 4 kół pedał hamulca był tak twardy że nie dało się go wdusić a koła grzały się strasznie juz na krótkim odcinku ) podstawiłem drugą pompę i serwo (co prawda używane) objaw był taki sam więc wróciłem...
Witam serdecznie! Pralkę mam od 7 lat. Od pewnego czasu pasek - tak jak to opisywano w innym poście - "wdrapuje się" na wewnętrzny rant , a przy wirowaniu przeskakuje go i spada. Specyfika mojej sytuacji polega na tym, że duże koło wygląda na krzywe (przy obracaniu bębnem widać to wyraźnie). Po rozmowie z serwisem AGD dowiedziałem się, że problem może...
bo jak zamawiam u szklarza szybę i podczas przycinania pędzie mu nie tam gdzie trzeba, to nie płacę za to A czy jak zaniesiesz krzywą ramę do szklarza i on Cie o tym informuje że szyba może pęknąć, mimo to każesz wstawić. Szyba pęka nim dojedziesz do domu kogo obciążysz za nią? Wada była krzywa rama, w samochodach są inne wady konstrukcyjne, w tym...
Kupiłem jakiś czas temu Opla Corsę 91r i moim zdaniem ma słabe chamulce chodzi o to że zblokuję wszystkie koła ale potrzebny bardzo duży nacisk na pedał w normalnym chamowaniu trzeba mocno cisnąć w pedał dla porównania w japończyku wystarczy lekki nacisk i koła blokuje serwo działa chyba? bo jak nacisnę na chamulec i odpalam to wciąga mi pedał tłoczki...
Moja Micra ma przebieg 160kkm i czasem słychać dolny łańcuch, głównie na wolnych obrotach. Nie jest nazbyt głośny. Ale wyraźnie słyszalny przez śrubokręt. Kręcąc ręką wałem korbowym i trzymając palec na łańcuchu przez wlew oleju praktycznie nie wyczuwam luzów. Wiem, ze w Micrach wyrabiają się koła zębate. Wymiana łańcuchów nie wchodzi w grę ze względu...
Ten klucz z lidla a ten yato to przepaść, ale cena yato też 3 razy wyższa. Jeśli śruby były dokręcane ręcznie to yato nie ma problemu z ich odkręceniem. Na zbiorniku 70L wykręca jakieś 10-12 srub (Audi A4). Jak były na chama dokręcone pneumatem to klucz nie daje rady, ale wtedy ręcznie zwykłym kluczem z zestawu też ich się nie odkręci...Jak w C5 mi...
Ja mam podobny objaw w Amice WMN1062M i nawet wiem, że uszkodzone jest łożysko. Problem jest innego rodzaju - nie potrafię odkręcić śruby mocującej oś bębna do koła z paskiem transmisyjnym (taka z szerokim kołnierzem). Połamałem parę wkrętaków i końcówek - w końcu kupiłem sobie profesjonalną końcówkę ("gwiazdka" T40) i dzwignię i... nic. Trzyma jakby...
Witam, Wykonałem dziś logi statyczne i dynamiczne. Z racji śniegu momentami koła łapały poślizg - nie wiem czy to będzie miało duży wpływ na ocenę LOGów. Oto one: STATYCZNE: [url=http://www.domjas.com/VAG/LOG_STAT_... 003 004 DYNAMICZNE [url=http://www.domjas.com/VAG/LOG_DYN_0... 008 [url=http://www.domjas.com/VAG/LOG_DYN_0...
Witam :) Obyło się bez SKP które biorą pieniądze i twierdzą że jest wszystko ok,a jak pojedziesz na przegląd to nagle po kilku miesiącach auto jest w opłakanym stanie miałem już taki przypadek i dziękuję za ich usługi jadę jak muszę czyli co rok :( W uno z przodu zostały wymienione elastyczne przewody spękane były na zewnątrz, a co do tyłu to tak na...
Trochę paruje, nie przejmuj się tak ma być. nikt normalny nie napisze ci jakie sa koszty nawet w przybliżeniu to nie wymiana turbo w 1.9 tdi, tylko 3 pierścienie razy 6, uszczelka, zapieczone wtryski pewnie będą po naprawie, tuleje, uszczelnienie - takie gumki na tych tulejach, tłok- tłoki, sworznie, będziesz zmieniał też wałek rozrządu? pewnie już...
Witam Posiadam Daewoo Tico, około 2 lata temu zmieniałem końcówki drążków, liczyłem gwint, mierzyłem metrem, niestety wyszła minimalna lipa i trochę cięło opony, w końcu z racji, że już za bardzo ścięło wg mnie i generalnie opony się skończyły postanowiłem je wymienić na nowe. Przy okazji okresowego przeglądu oczywiście wyszło, że zbieżność kół nie...
Ręcznie spróbuj autko popchnąć lub sprawdź opory na kołach. Może zapieczone. Akumulator do sprawdzenia. Sprawdź tez podłączenia złącza.
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Po rozruszania zapieczonego koła w skrzyni wszystko pracuje jak należy. Dzieki za pomoc
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Tryby rewers mają byc na wałku dobrze spsowane z podkładkami dystansowymi ,żeby nie było zadnego luzu a na końcu zabezpieczyć zeby tryby rewers się nie rozeszły. A jak ustawić ? Najlepiej papierkiem (dykturą) czy równo biorą tryby . A co najważniejsze tryby rewers mają tulejki . Muszą byc lużno osadzone zeby je za chwilkę nie zapiekło. (Koła rewersu...
Witam, mam taki problem w naczepie Wielton - mega,coilmulda z 2007r z osiami mercedesa. Blokuje koła w naczepie przy lekkim przychamowaniu, lub po pauzie nie chcą się kręcić. Poszło już parę opon.Prowadnice wszystkie zrobione, chodzą lekko,klocki i tarcze wymienione jakiś rok temu (zaraz po kupnie),przed wymianą też blokowało. Co może być za przyczyna?
A kapse koledze od temperatury nie odpadają? :D Samochód w górę.Kręć kołami przed i po zdjęciu klocków/szczęk. Zapieczone klocki/szczęki/zaciski lub uszkodzona pompa/serwo. Oczywiście wbite młotkiem(uszkodzone)lub żle wyregulowane łożyska też zatrzymają samochód. Kilometr-dwa jazdy bez zbędnego hamowania i wystarczy dotkąć ręką felgi by wiedzieć które...
Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ podczas jazdy gdy naciskasz delikatnie hamulec prędkość traktorka się zmniejsza. Czyli nic innego jak hamuje. A więc jeśli miałem hamulec zapieczony więc mogło zatrzymywać koła z odpowiednią siłą i traktorek jechał wolniej niż powinien. No ale nic pospawam most założę i będę widział. Jeżeli dalej będzie wolno jechał to...
Yato nadaje się do rowerów. Ciężko nimi cokolwiek odkręcić. Zapieczona śruba koła to poważne wyzwanie, Czyli bierzemy przykładowo 13 klucz oczkowy Yato i za żadne skarby nie możemy odkręcić zapieczonej śruby. Teraz bierzemy do ręki klucz 13 oczkowy firmy (lepsiejszej wg autora postu) i już leciutko odkręcamy tę zapieczoną śrubę. Rewelacja, rewelacja...
No tak. Faktycznie potrzeba było więcej siły. I faktycznie trzymał zardzewiały lewy amortyzator. Bęben wyciągnięty. Teraz przede mną kolejne wyzwanie. Wyjęcie łożyska. Póki co, walczę z zapieczoną nakrętką koła pasowego.
Mogło się zapiec. Wkręć śrubę ale nie do końca, zostaw z centymetr niedokręcony i w tą śrubę przywal. Ze trzy razy. Bezwładność koła powinna pomóc mu zejść. Nie wal za dużo żeby gwintu nie zniszczyć. Przywal ze trzy cztery razy tylko tak fest. Młotek półkilowy. Potem próbuj jak na filmie. Albo rower do jakiego* warsztatu. Obojętnie. Może nawet tam gdzie...
Mi chodzi właśnie o sprzęt do zastosowań domowych. Mam gospodarstwo rolne więc od czasu do czasu trzeba odkręcić jakąś zapieczoną śrubę czy wymienić koła w samochodach a taki sprzęt by się przydał.
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
zapieczone cylinderki zapieczone zawory zapieczone wtrysków
telewizor blaupunkt audio kondensator iskrzenie wtryskiwacze benzyna astra
Schemat podłączenia przewodów w mikrofonie Yosan 3031 Turbo Jak ściągnąć obudowę w pralce CANDY - krok po kroku