Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Ale dużo też widziałem, powtarzam raz jeszcze , nic się nie grzeje, nie ściąga przy hamowaniu , nic nie jest zapieczone , prowadniki , tłoczki , cylinderki wszystko pracuje lekko. Tarcza po 1000km jest krzywa na grubości 0,02-0,05mm , ale NIE JEST PRZEGRZANA
Witam, Opel Astra 2 z 2002 roku, 1,6 benzyna. Problem : Tylne koła bardzo słabo hamują, w dodatku nierówno. Zarówno poprzez hamulec ręczny jak i nożny. Na tylnych kołach hamulce są bębnowe. Na stacji diagnostycznej facio twierdził, że cylinderki są zapieczone lub okładziny zdarte. Jak się przekonać czego jest to wina ? Czy jest jakiś płyn na poprawne...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Sprawdź czy nie są zapieczone cylinderki w zacisku tego koła - wygląda że to tarcie klocków powoduje ściąganie i szarpanie.
jęśli się bębny grzeją to masz zapieczone cylinderki lub jeśli zaciągałeś ręczny to linki. Musisz zdjąć bębny i wtedy będziesz widział
trochę za młode autko na takie problemy. Mój polonez 1997-90 000 - rok temu zaczęły lać tylne cylinderki Lucas, przód jest wciąż ok. Wg mnie problem wygląda na zapowietrzający się lub zapieczony przód. Czy po dluższym staniu jest efekt twardniejącego pedału? tak = zapowietrzony przód, nie = zapieczone cylinderki przodu.
na przykład zapieczone cylinderki,zaciski przód, lub prowadnice 50%różnicy i nie ściąga przy hamowaniu? jak z przodu tak wyszło to nie wierze,wyczyść zaciski ,sprawdz tłoczki czy lekko sie dają cofać i sprawdz cylinderki tył no i te opony
cylinderki nie sa zapieczone a może to wina tego że płyn hamulcowy zbyt wolno cofa się z powrotem
Miałem już kilka takich przypadków że przyczyną byly zapieczone klocki. I nie tylko klocki, same cylinderki hamulcowe też muszą być sprawne i nie zapieczone. BTW - przed wymianą pompy przednie hamulce działały? Jaka była motywacja dla wymiany pompy?
klocki wymienione były razem z tarczami klocki firmy TRW takie hamowanie było czuć już przed wymianą na tyle szczęk i cylinderków. bębny zostały przetoczone, na tyle cylinderki były zapieczone i nie było w ogóle hamulców był tylko ręczny więc myślałem ze stąd przyczyna takiego hamowania ale to nie pomogło
Może cylinderki hamulcowe, albo tłoczki tylne są zapieczone z racji długiego postoju, przez co odgłos idzie z tylnych hamulców.
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
Witam. Mój problem polega na tym że gdy nacisne pedł hamulca tylne w ogóle nie chyta nic a nic ręczny jak zaciągne to już chyci ale też bardzo ciężko chodzi, wymieniłem szczęki na nowe lecz dalej to samo cylinderki nie sa zapieczone choć wysuwają się tylko troche bębny są w dobrym stanie. Co moge mieć z tymi hamulcami czeka mnie przegląd już ostatnio...
Witam :) Obyło się bez SKP które biorą pieniądze i twierdzą że jest wszystko ok,a jak pojedziesz na przegląd to nagle po kilku miesiącach auto jest w opłakanym stanie miałem już taki przypadek i dziękuję za ich usługi jadę jak muszę czyli co rok :( W uno z przodu zostały wymienione elastyczne przewody spękane były na zewnątrz, a co do tyłu to tak na...
Aha rozumiem. Nie nie mam ABS. Wiem że kolektor można całkowicie usunąć ale wtedy w zimie szybciej blokuje tył i może uciekać przy hamowaniu. Rok temu mi mechanik na przeglądzie powiedział żebym rozruszał cylinderki z tyłu gdyż to auto ma bardzo lekki tył i rzadko nim hamuje z dużą siłą. Ale cylindry nie były zapieczone a samochód zaczął hamować słabo...
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
To już tak nawiasem do głównego tematu: w 126p czy w ogóle w hydraulicznych hamulcach, zapieczenie cylinderka przy SPRAWNEJ pompie daje "grzanie" na jednej feldze, z zapieczonym cylinderkiem. Ja pisałem o takim uszkodzeniu POMPY gdzie ciśnienie nie spada a grzeją się wszystkie: coś było źle złożone, kolejność tłoczków, sekcji i uszczelek czy też przeciek...
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Witam Kolega ociz ma rację , jeśli wszystko wygląda jak nowe to cyinderki "zamarznięte" Zdejmij bęben i sprawdź stan cylinderków czy nie są zapieczone bo z opisu wynika że tak
W zapieczonym cylinderku.
Klocki do wymiany albo czujnik zużycia. Albo też coś nie tak z zaciskami, zapieczone, cylinderki słabo chodzą itp. Zapytaj kierowcy czy nie ma dziwnych odczuć przy hamowaniu.
A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. A powiedz jeszcze czy ta dolegliwość wystąpiła nagle czy stopniowo narastała.
Prawdopodnie zapieczony cylinderek zacisku lub prowadzenie zacisku.
Kojarzysz coś takiego, jak zacisk? I nieodbijający (zapieczony) cylinderek? Jeśli nie, to jednak odwiedź mechanika.
Moim zdanie to kolega powyżej ma rację, raczej regulator, lub szczęki, może też być zapieczony cylinderek. Ktoś rozbierał i czyścił te hamulce? pozdrawiam
Witam serdecznie. Po zimie może być zapieczony cylinderek hamulcowy. Większe spalanie to nie tylko silnik. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany, zwiększone spalanie i "mulenie" było spowodowane zapieczonymi cylinderkami hamulców a dziwne turbulencje to nie wyważone koła.
Skoro nie wymieniałeś to poprawiłeś na chwilę tylko. Zapieczony cylinderek bardzo szybko da znać o sobie ponownie. Nie oczyszczaj tylko wymiana. Bo w końcu tak Ci zablokuje, że z miejsca nie ruszysz.
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Jeśli dobrze odpowietrzone to pozostają dwie rzeczy. Zapieczone regulatory na szczękach lub uszkodzona pompa hamulcowa (przepuszcza).
że przy zapieczonych jarzmach, tłoczkach zacisków itp, czyli zblokowanych hamulcach, płyn zaczyna wrzeć :) Troszkę się pogubiłeś w tej teorii. Przy zapieczonych prowadnicach pojawia się nurkowanie i poprawia się skuteczność przy drugim naciśnięciu pedału hamulca, a przy zapieczonym cylinderku /tłoczku/ efektu hamowania brak, bądź jest znikomy i do...
Jak jest zapieczony, skorodowany tłoczek/cylinderek/zacisk, to sama nic nie zrobisz, niestety trzeba to rozebrać.
Zapieczony lekko cylinderek lub samoregulator,przygnieciony przewód hamulcowy. Pozdro!
Zdjąłem dzisiaj bębny i nie widać żeby płyn tam się dostawał. z jednej strony cylinderek był niedawno wymieniany a z drugiej wygląda dobrze, nie jest skorodowany itp. Bębny przeczyściłem . Zauważyłem taką rzecz, ze jak zaciągnę ręczny i zaczynam cofać jedna strona samochodu podnosi się wyżej niż druga. Jak to nie te cylinderki to co jeszcze może być...
Ja stawiam na pompę hamulcową . Z tego co pamiętam to chyba ma 3 sekcje , 1 - przednie lewe , 2 - przednie prawe i 3 - tylne oba . no pojechales po calosci z tymi trzema sekciami Dodano po 3 albo zapieczony cylinderek lub zapchany przewod elastyczny
wpierw sprawdza się od tego co nie wymaga dużego nakładu sily, czyli jak wyżej samoregulacja a potem cylinderki ja bym powiedział że zapieczony jest cylinderek i za słabo hamuje lub jak napisał trabicek za mocno
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Tłoczki w cylinderkach zapieczone.
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
Jak to nie GSI to raczej bębny masz z tyłu, ale równie dobrze mogą być cylinderki zapieczone. Najlepiej jedź na stację diagnostyczną niech Ci sprawdzą skuteczność hamulców.
Spróbój nawilżąć to miejsce używająć np opakowania po filmie foto z olejem napędowym i skrawka szmatki tam zanurzonej, najlepiej przez całą noc następnie użyj opisywanego wykrętaka Jeśli inne sposoby nie pomogą musisz wykręcić cylinderek i spróbować uratować go już w imadle jeśli masz wątpliwości kup nowy koszt około 10 zł Przy operacjach z hamulcami...
Witam. Niesprawny cylinderek hamulcowy (zapieczony), do wymiany.
Cylinderek sie zapiekł
Jeżeli jedno z kół jest zapowietrzone to będzie słabiej hamować. Wtedy ściąga w tę stronę, gdzie jest koło nie zapowietrzone i mocniej hamuje. Proste. Ford1991 pisze, że raz go ściaga w lewo, a raz w prawo. Może być pompa hamulcowa. Jak zapieczony jest cylinderek w zacisku to cały czas hamuje, tak? Przy lekkim hamowaniu zapieczone koło hamuje bardziej,...
Sprawdź tył , szczęki , bębny może cylinderki zapieczone. Tu masz jak to wygląda. http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-...
Witam. W moim Fiacie całkiem padły tylne hamulce. Dzisiaj wziąłem się za ich demontaż, szczęki i bębny do wymiany, ale zauważyłem, że cylinderki hamulcowe są zapieczone, po obu stronach tłoczki poruszają się z oporem i tylko z jednej strony cylinderka. Rozebrałem je w celu wyczyszczenia tych tłoczków i wymiany tych gumek bo juz nieco sparciane były....
Witam. Najpierw w polonezie (tył tarcze, nie lukasy) blokowało mi tylne koła. I standardowo - cylinderki smarowanie, wymienione gumki wszystko super. Przejechałem jakieś 60km i znowu zablokowało tylne koła. I teraz - nie zapiekły się cylinderki! Chodziły elegancko. Tylko tarcza i klocki były rozgrzane. Więc wymieniłem zaciski na tyle, klocki i płyn....
Jeśli chcesz używać tych rozruszanych z zapieczenia tłoczków, to gratuluję! Tutaj tylko zakup NOWEGO kompletu cylinderków, szczęk!
cylinderki hamulca cylinderki hamulcowe zapieczone koła
uszkodzić ściemniacz lampa mocny nagrzewać radio router alternatywny oprogramować
Audi A4 B5 1.9 TDI 1999 - Przewód siłownika zamka bagażnika Termostat: Zasada działania i zastosowania w elektronice