tłoki moga sie zapiec- w czym?. Mogą sie zapiec pierścienie w rowkach tłoka, może się zatrzeć tłok w tulei z powodu przegrzania i braku smarowania ale to rzadkość, prędzej z braku smarowania zatrze sie wał korbowy
A dużo rzeczy jest do sprawdzenia: 1. Układ zapłonowy - kondensator, przerywacz i świeca. 2. Układ paliwowy - kranik, filtr (jeżeli jest) zawór iglicowy i dysze 3. Simeringi wału korbowego (stwardniała guma po latach). 4. Zapieczone pierścienie tłoka - utrata kompresji po nagrzaniu. Iskra jest, paliwo jest, co mu do diabła jest :D
Brak kompresji. Możliwości: — Brak luzu zaworowego. — Podparte lub wypalone zawory. — Pęknięcie tłoka, zapieczone pierścienie itp.
Spróbuj zrobić płukankę (polecam engine flush od liqui moly) i wymienić olej, może pierścienie zapieczone i chociaż doraźnie bo pomoże..
EGR cleaner np. od Moje AUTO (MA). Napsikać i zostawić. Tylko uwaga na skórę rąk bo strasznie podrażnia (zalecane grube rękawice) no i śmierdzi. Zabieg raczej w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Pięknie czyści nagar, spieki. Uważać bo większość takich środków zawiera wodorotlenek sodu i "zeżre" aluminiowego tłoka.
Z informacji w internecie wynika, że te skutery mają silniki dwusuwy (2T). Z tego co opisujesz obstawiał bym, że uszkodzony lub zablokowany jest automatyczny dozownik oleju. Jeśli jednak masz wersję silnika czterosuwowego (4T) to taki objaw jest raczej na pewno przez uszczelniacze zaworowe i/lub zapieczone pierścienie na tłoku.
Silnik 430, 520? Jeżeli silnik był naprawiany przez serwis, to chociaż powinien być odpalony i sprawdzony czy np. nie łapie lewego powietrza, albo gaźnik nie jest ustawiony zbyt ubogo. Chyba, że silnik nie ma właściwego chłodzenia i zaciera się w wyniku temperatury. Chociaż... Kupiłem kiedyś kosę Texas CG260B ze złomu, bo mam taki sam model i potrzebowałem...
Nie napisałeś co to za Audi, jaki długi ten przewód od odmy, itp. Może w tym przewodzie następować ruch powietrza ale nie powinno wytwarzać się ciśnienie, bo to by oznaczało popękane albo zapieczone pierścienie na tłokach (i nieszczelność tam właśnie - przedostawanie się kompresji znad tłoka do skrzyni korbowej). Auto odpala normalnie? Nie kopci czasem...
Wymieniłem łożyska i uszczelniacze, a tłok wymieniłem bo pierścienie były zapieczone.
Załóż sobie jakąś suchą rękawicę i na pracującym silniku ściągaj na chwilę i zakładaj kolejno kabel ze świecy. Słuchaj czy po ściągnięciu danego kabla silnik się ucisza. Może to być któryś tłok(zużycie tłoka-zapieczenie, peknięcie pierścienia), sworzeń tłoka lub panewki na jego korbowodzie. Także nadpalony któryś zawór wydechowy(jego przylgnia lub gniazdo)....
Witam Tak ku potomności na temat nierówno zużytego pierścienia, bo problem z silnikiem piły został chyba rozwiązany. Spotkałem się wielokrotnie z tego typu przypadkiem w silnikach dwusuwowych. Z mojego doświadczenia wynika, że przyczyną jest zapieczenie pierścienia w rowku tłoka lub nagar, który dostał się do rowka pod pierścień. Skutkuje to brakiem...
Uszczelniacze zaworowe, odma, uszkodzona uszczelka pod głowicą, uszkodzone lub zapieczone pierścienie tłoków.
ciśnienie na tłokch 6 na każdym, zapieczone pierścienie czy raczej wytarte tłoki? To silnik złom, u mnie po wymianie silnika mam 13,5 na każdym, jak pisałem wcześniej miałem zapieczone pierścienie, ale również sworzeń był tak zapieczony ze względu na brak smarowania , że nie można było ruszyć tłoka . Jeśli u ciebie jest podobnie i od dłuższego czasu,...
Średnica tłoka 11cm wysokość skoku to 6cm a więc wychodzi mi jakieś 207cm3. Wychodzi 570cm3. Więc przy 940 obr/min wydajność teoretyczna to 536l/min a praktyczna powinna być w granicy 430l/min. poziom oleju wylanego na tłoka też się nie zmienił po sporym czasie. Olej jest zbyt gęsty do takich testów. Lepsza ropa/nafta. Sprawdź czy pierścienie na tłoku...
Sam tłok wygląda dobrze, ale pierścienie już wyglądają na zapieczone nagarem. Najprawdopodobniej musisz wyjąć je, wyczyścić rowki w tłoku i założyć ponownie. możesz też kupić nowe pierścienie. Jeśli chcesz wiedzieć jakie jest zużycie tłoka to musiałbyś go pomierzyć, ale pewnie nie masz czym.
https://obrazki.elektroda.pl/3836893300_... Zdjęcie tłoka - jest jedna taka rysa i pierścienie zapiekło w tłoku Dodano po 21 Mieszanka 1:25, możliwe że gaźnik rozregulowany jest.
Przyczyn może być wiele. Od uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przez uszkodzony układ rozrządu, zawory, po zapieczone pierścienie tłoków lub uszkodzone tłoki/cylindry. Bez dokładniejszych oględzin nie da się stwierdzić jednoznacznie.
Być może zapieczone pierścienie? Przydało by się ściągnąć tłumik i ocenić stan powierzchni tłoka.
No i co się stało z tym silnikiem? Moim zdaniem nie było tragedii. Przerabiałem to. Masz zapieczone pierścienie na tłokach i tyle. Użyj jakiejś płukanki plus czegoś na tłoki i powinna zwiększyć się kompresja. Dla potomnych - nafta daje radę, ale trzeba rozebrać silnik i zostawić na 12 h. Lepsze są płukanki, bo szybko działają, ale pamiętajcie szukać...
Jak się topią kanty to od temperatury, na pewno od strony kolektora wydechowego. Jak pierścienie nie są zapieczone to trzeba sprawdzić owal tulei i chłodzenie. Przy wyciąganiu tłoków sprawdzaj jak są ustawione zamki na pierścieniach.
Czyli mam rozumieć, że: 1. Nawet w nowej kosie (przy nowych i niezużytych pierścieniach) tłok zawsze trze o ścianki cylindra? 2. Pierścienie natomiast wymiana się dopiero wówczas, gdy kosa nie będzie chciała pracować z powodu słabej kompresji? 3. Zużyte (wytarte), ale nie zapieczone pierścienie nie wpłyną na uszkodzenie (przytarcie o ścianki) tłoka?
Jeśli pierścień zgarniający tłoka jest zapieczony lub uszkodzony to kompresja wyjdzie mi dobra.
Zapieczone pierścienie na tłokach, też mogą być przyczyną. Pierścienie stoją w miejscu, nie zgarnając oleju a tłok sobie ciśnie ten olej na świece. Przez co świeca zalana, zapłonu nie ma i ot co? Wypada w nim zapłon, i koniec balu.
Witam, Ta naprawa zaczyna mnie przerastać :) Po wyjęciu tłoka pierścienie nie były zapieczone, ale zobaczymy, czekam na nowe. Natomiast zaskoczyła mnie powierzchnia łączenia korbowodów. Wygląda to jakby fabrycznie był odlew, a potem ktoś młotkiem je przepoławiał. Jestem w szoku, czy tak to jest fabrycznie ? Nie chciało mi się wierzyć, więc odkręciłem...
Raczej zapieczone pierścienie zgarniające na tłokach...
Witam jak nie masz kompresji to a) zawory nie domykają się lub coś w tym stylu. b) zapieczone pierścienie na tłokach. c) poluzowane świece zapłonowe Co do kontrolki ciśnienia oleju to jaki masz jego poziom (czy aby nie za mało) Co do panewek po czym wnioskujesz że sprawne (no chyba że rozebrałeś silnik i zrobiłeś oględziny) a co do stukotu może masz...
Posiadam piłę husqvarna 335 XPT, w której uszkodzeniu, wg serwisu Husqvarny uległ pierścień i uszczelniacze (pierścień był trochę zapieczony do tłoka), tłok wg nich był ok, choć posiadał małe wgłębienie tuż poniżej pierścienia lecz to nie przeszkadzało, wg nich, w normalnej pracy, cylinder ok. Po wymianie, tychże części, tj pierścieni i 2 uszczelniaczy...
Panowie wyjaśniło się, dzisiaj rozebrałem kosę i okazało się, że tłok został przytarty i zapiekły się pierścienie z jednej strony, dlatego nie było sprężania takiego jak powinno być, paliwo nie zostawało sprężone tylko przelatywało tym bokiem do komory wału! Naprawa polegałą na wyjęciu tłoka i wystukaniu zapieczonych pierścieni. Potem trzeba było przeszlifować...
Po tylu latach to moga być pierścienie zapieczone i tłok po prostu nie ma sprężania. Jeśli twierdzisz ze tłok kiedyś "stanął dęba" to ty myślisz że po tylu latach się naprawił i odtarł skoro kiedyś się zatarł?? Trzeba dobrać sie do tłoka i wtedy będzie wiadomo co dalej.
Mogło zapiec Pierścienie w rowkach Tłoków.
Ja wiem że temat roczny ale.. W miejscu pokrywy, w jej rowkach daje się uszczelkę. Taka gumowa lekko ciągnąca się i to wystarczy jeśli z silnikiem jest wszystko ok. Natomiast jeśli olej się tamtędy wydostaje to znaczy że jest wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej. I żadne klejenie sylikonem. Zakleiłeś pokrywę to ciśnienie wypchało olej gdzieś z tyłu...
Wszystko ładnie opisane i każdy czepia się pierścieni, ale dlaczego przed remontem działo się to samo tego nikt nie jest w stanie wytłumaczyć i po wyjęciu tłoka pierścienie nie były zapieczone a też tą świece zalewał i tego nie rozumię i nikt na tym forum nie jest widzę w stanie tego wytłumaczyć tylko rozbierać silnik, a pytam się po co jak wymienione...
Szukaj problemu w szczelności silnika. Zobacz czy kompresja nie przedostaje się przez pompowtryski lub prowadnice zaworów. Ewentualnie kompresja może sie przedostawac przez zapieczone, nieszczelne pierscienie tłoka. Idzie to jakoś zmierzyć/sprawdzić? Czy trzeba po prostu wymienić uszczelki i pierścienie i sprawdzić czy pomogło?
A pokaż mi chociaż jednego Deutz z zapieczonym i pierścieniami krytym nafta pomogła. Normalnie przedwojenne metody. Bo ktoś coś tam powiedział. A ty bezkrytycznie powielasz dalej. Nawet się nie zastanawiają że olejowe pierścienie są na dole tłoka gdzie temperatura jest najniższa.
Witam Z olejem sprawa jest prosta ja kupował bym najtańszy spełniający normy wymagane przez producenta. Wymiana na inny - o nie zalecanych parametrach może pogorszyć sprawę. Jeśli jesteś przed wymianą oleju ja zaryzykował bym płukankę np. Liquide Molly. Nie powinno nic pogorszyć a jest szansa że odblokuje zapieczone pierścienie na tłokach i zużycie...
Sie ma. Przyczyną może być niedrożny układ odpowietrzania komory korbowej (odma jakaś ,lub po prostu wąż odpowietrzający).Nie wiem dokładnie jak w tym silniku to wygląda.To by nie był duży problem. Gorzej jeśli to jakaś nieszczelność w silniku .Do sprawdzenia kompresja , ciśnienie w komorze korbowej tworzy się przez wysypane/zapieczone pierścienie na...
A może najlepiej znaleźć warsztat co się specjalizuje w samochodach z grupy vw który ma vcds. Tym to na pewno wszystko pokaże. Może być trochę nagaru ale wątpię żeby to on powodował wypadanie zaplonu. Płukankę zrobić można, nie zaszkodzi a możliwe że pomoże. Tego to już nikt nie wie. Mogą być pierścienie zapieczone ale w tłoku masz 3 pierścienie 1....
Ogólnie jakie objawy? . Brak objawów. Wszystko działa. Równo silnik pracuje. Dobrze przyspiesza. Myślę że pierścień uszczelniający jest zapieczony, po zalaniu tłoka olejem 10ml. I przejechaniu 100 km puściło. Miałeś kiedyś taki przypadek? Dodano po 1 Na ciepłym mierzyleś pierwszy raz? tak na ciepłym. Przepustnica otwarta. Miałeś kiedyś taki przypadek?
Witam a jak wyglądał, zapieczone ,spieczone pierścienie z tłokiem i popękane? Porysowana powierzchnia cylindra ,czarny osad na tłoku?
Wkręć śrubę do regulacji wolnych obrotów do końca ( lewy gwint ) następnie odkręć o jeden obrót i spróbuj odpalić piłę i spróbuj regulacji, minimalnie wykręcając śrubkę. Możliwe że zanieczyszczony jest gaźnik. Czyszczenie gaźnika, z tego modelu nie jest łatwe, czasami tylko myjka ultradźwiękowa pomaga. Jak wygląda sprawa z odpalaniem piły. Jeżeli są...
Przyczyną mogą być zapieczone pierścienie tłokowe, zużyte tłoki i tuleje, pęknięty tłok itp.
Szukałem czegoś, a widzę że temat jeszcze wisi na forum. W międzyczasie dowiedziałem się to i owo. Fabrycznie w Ursusach stosowano zwykłe pierścienie olejowe, tzn. bez powłoki chromowej. Takie pierścienie mają dość ograniczoną żywotność, dlatego potrzebne były dwa pierścienie na tłoku. Stosowanie nadmiarowej pierścieni celem ograniczenia spalania oleju...
na tulei nie bylo takiego skoku byl bardzo malutki wlasnie. a co do pierscieni to uszkodzony zostal tylko olejowy . a wymiana pierscieni zostala zarządzona ze wzgledu na zapieczenie starych pierscieni olejowych.
Silnik wiekowy, nie wiadomo w jakim stopniu zużyty i rozregulowany. Znając życie kompleksowy przegląd by się przydał. Gaźnik może mieć źle ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej, zabrudzone dysze, ciągnąć lewe powietrze na wyrobionej osi przepustnicy. Nieszczelne uszczelniacze wału lub luzy na jego łożyskach to następne miejsce na lewe powietrze...
(at)kkknc ciekawa sytuacja, bo jeśli gaz jest suchy to chyba powinno być odwrotnie że jest nagar bo nie ma odpowiedniego natluszczania? Chyba że wyższa temp. wypala nagar? Na forum samochodowym gość jeździł autem na LPG i wyciągnął zapieczone pieścienie na tłokach (jego opis): https://www.forumsamochodowe.pl/lancer-1...
był podłączany pod komputer ?? pokazuję jakieś błędy ??nie ubywa oleju ??? ubywanie płynu może być nie związane z usterką , miałem podobny przypadek z passatem b5 lift 1,8turbo równo pracował , żadnych błędów , ciśnienie w cylindrach w normie , a okazało się że zapieczone pierścienie olejowe na tłokach
Witam. Masz uszkodzone zapewne pierścienie zgarnijące tłoka. Te od kompresji są pewnie ok. Jeżeli chodzi o uszczelniacze to na zimnym miał byś też kopcenie. Zgarniajacy potrafią się zapiec i nie są sprężyste dlatego puszczają olej. Jak olej jest gesty (zimny) jest lekka szczelność, po rozgrzaniu niestety już nie trzyma. W sumie bez rozebrania silnika...
Dzieje się tak dla tego, ze stosujecie olej niskiej jakości by przyoszczędzić. Druga sprawa to w silniku w którym doszło do kolizji tłoka z zaworami tłok może się zdeformować zaciskając pierścienie w rowkach. Skutkuje to potem brakiem dobrego przylegania pierścieni do gładzi cylindra . Efekt taki sam jak przy zapieczonych pierścieniach.
Powinieneś lać 2.5 setki na 5 litrów czyli 1:20 Bardzo możliwe, ja pisałem z pamięci. Jednak tak mocne nagrzewanie kolanka nie było spowodowane małą ilością oleju w mieszance tylko albo zbyt późnym zapłonem, lub co gorsza zbyt ubogą mieszanką która ma wtedy za długi czas spalania co w połączeniu ze zbyt małą ilością oleju może być przyczyną ponownego...
Znam to z autopsji, w prawdzie nie z nie tak dużym agregatem, ale istota tego jest taka sama. Istota ta sama ale wymagania inne. Wyobraź sobie taką sytuację: Organizator wydarzenia plenerowego( koncertu) wynajmuje sobie od Ciebie zespół (zespoły) prądotwórcze w celu zasilenia niezbędnych urządzeń elektrycznych(światło,dźwięk i inne podobne) ku temu...
no nie jest w najlepszym stanie widać ,że ktoś jeździł z niekompletnym filtrze i dlatego taki porysowany w dodatku kompresja przepuszczała przez pierścienie sądząc po czarnym tłoku, a te denko tłoka to sam oczyściłeś czy takie było? to że jest próg to jeszcze pryszcz ale bardziej mnie by martwiły te rysy wzdłuż tuleji cylindra bo tam będą najwiękdsze...
Witam. Mam poważny problem i brak mi już koncepcji mianowicie:silnik jak w tytule kopcił na siwo brał olej więc rozebrany zrobione tłoki(jeden napęknięty),pierścienie (na dwóch tłokach zapieczone)uszczelniacze zaworów i prowadnice, turbo sprane, pompowtryski po sprawdzeniu wszystko złożone i tu rozczarowanie kopci tak samo jak przed robotą, pytam znawców...
Silnik Perkins 4 cyl. średnica tłoka 101,05 mm. w wózku widłowym. Tuleje zamówione w Krakowie w firmie Gregorius. Przyszły mrozy i wózek nie odpalił, remont był robiony w kwietniu. Stare tuleje były nierównomiernie wytarte na obwodzie, chociaż pierścienie nie były zapieczone. Nowe tuleje już były wytarte równomiernie i pierścienie też. Założyłem pierścienie...
Minął miesiąc od naprawy, ponad 1,5 tyś. km przejechane i wszystko chodzi cacy, pali od strzała, chodzi równiutko, zero kopcenia, tłoki i świece czyściutkie, nawet podczas docierania nie zauważyłem żadnych ubytków oleju na bagnecie. Przyczyną pojawiania się oleju na tłokach były zapieczone pierścienie. Wymieniłem je na nowe i samemu honowałem powierzchnie...
Problem rozwiązany, okazały się jednak zapieczone pierścienie olejowe na 1. i 4. tłoku. Pozdrawiam
Chyba przyczyna w tobie. Jak dla mnie marnie opisałaś sytuację i oczekiwania. Skoro silnik był naprawiany to chyba określono jakieś warunki? I pytanie, czy te warunki osiągnięto? Czytam o wymianie jednego tłoka. Z jakiego powodu? Wymieniono zawory, czy też regenerowano głowicę? Po przejechaniu 80 km zapieczone pierścienie? Jakieś niebywałe zdarzenia....
Ile mm ma iskra ? Tłoka raczej nie wyciągałeś z cylindra więc nie wiesz czy przypadkiem pierścień nie jest zapieczony i stąd może być brak kompresji. Druga rzecz to niesprawna cewka i gdyby tak było to wymiana raczej nie opłacalna. Nieszczelności skrzyni korbowej, wlewasz naftę przez dolot jak zdejmiesz gaźnik, potem tłok na sam dół i tak musi postać...
Przepływomierz raczej nie powinien powodować takich objawów, słyszałem kiedyś o zapieczonych pierścieniach na jednym tłoku jakby "zaciętych" w rowkach, czyli w procesie stygnięcia silnika pierścienie nie "rozprężały" się i nie dociskały do ścianek cylindra, po rozruchu jak dostały drgań, temperatury, oleju to doszczelniały cylinder i było ok. Wrzuć...
Tak mi niestety intuicja podpowiadała :( No nic. Zapowiada się grubsza zabawa. Dzieki Dodano po 2 Niestety w warunkach polowych jakie mam, nie sciagne kola zamachowego a bez tego nie wyjme na razie tłoka. Udało mi się zerknąć na pierścienie od dolu i wygladaja na lekko przyklinowane. Wcisnalem je delikatnie w tlok i nie wróciły , znaczy jest tam syf....
opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie olejowe. Dokładnie winą były zapieczone pierścienie olejowe. Po wlaniu 50 ml benzyny na tłoki, stan benzyny utrzymał się max 15 min. Ale już są wymienione wiec mam nadzieje że będzie dobrze :)
Jeśli głowica była po naprawie (kompletna obróbka) a rozrząd jest na 100% dobrze ustawiony to zostają tylko zapieczone pierścienie w swoich rowkach na tłoku .
[quote="sawczyn"]niewydaje mi sie zeby byla sprawdzana ta kompresja. moglbys rozwinac sie czemu to ma sluzyc?[ Uszczelka pod głowicą była uszkodzona z jakiegoś powodu, najprawdopodobniej przegrzanie silnika, więc oprócz niej, mógł zapiec się , lub nawet pęknąć pierścień tłokowy, w związku z tym część mieszanki zassanej do tłoka zamiast wykonać pracę...
Nie są zapieczone. Na skutek kolizji z zaworami doszło do odkształcenia tłoków i zakleszczenia pierścieni - tłok w miejscu kanałów pierścieni zgarniających jest najdelikatniejszy. Tak że nie próbuj kombinować z wymianą samych pierścieni, bo narobisz większego bałaganu w silniku ( urwana główka tłoka nie należy do przyjemnych rzeczy).
Ciekawe, co z podkaszarką? Swoją rozebrałem po dobrych kilku latach pracy. W tym roku dałem synowi trochę popracować. Nie wiem, jak to zrobił, ale zatarł mu się wałek napędowy dolny, przy tym przypaliła się głowica z żyłką, jak również stopieniu uległa osłona. Miałem zapasowy wałek, wymieniłem, dokupiłem osłonę i naprawiłem głowicę (można osobno dokupić...
Można spróbować nalać na tłoki płukankę na noc. Może tylko pierścienie zapieczone Dodano po 1 Może kup jakaś płukankę i zrób. Można nalać na tłoki i zostawić na noc żeby nagar rozpuściło. Oczywiście wymiana oleju konieczna po takim zabiegu
slyszalem ze w przypadku diagnozy cisnienia nalezy sprawdzic ciesnienie w komorze ale po wlaniu do niej kilku ml oleju silnikowego, jezeli wynik sie poprawi to wina po stronie pierscieni, jezeli bedzie bez zmian to raczej głowica. Ale przede wszystkim sprawdź czy nie masz zbyt duzego przedmuchu na odmie. Ja mialem kiedys podobny przypadek, winny okazał...
Znaczy to że nieprawidłowo pracuje separator olejowy w odpowietrzniku skrzyni korbowej. Dodatkowo jest duże ryzyko przedmuchów przez pierścienie na tłoku (pęknięty,zapieczony,wytarty ) Pozdrawiam D
1. Źle/niestarannie zrobiona głowica przed montażem. Wystarczy, że są wytarte prowadnice zaworów i nowe uszczelniacze niewiele pomogą. 2. Coś niedobrego stało się z tłokiem/korbowodem po katastrofie. Wystarczy, że korba będzie podgięta w minimalnym stopniu, a już może pompowac olej z powodu nieprawidłowej współpracy pierścieni z tuleją cylindrową. Jak...
Zastanawiałem się również nad tym o czym napisał BRYS, ale to raczej niemożliwe. Auto przyjechało z Niemiec i bardzo krótko było w kraju (przynajmniej wg dokumentacji). Raczej szlif nie było robiony. Pierścień olejowy był zapieczony. Niemiec by raczej nie robił, a gdy u nas, to chyba raczej byłoby widać. Ponadto skąd by był nagar w rowkach tłoka? A...
Na początek wymiana świecy, trzeba sprawdzić pierścienie na tłoku mogą być zużyte lub zapieczone.
Uboga mieszanka ma znacznie mniejszą prędkość spalania, więc proces spalania potrafi przeciągnąć się aż na suw wydechu; stąd niższa sprawność, "wyższa temperatura spalania" i ogień w wydechu, w efekcie wypalenie zaworów i gniazd, koksowanie oleju w rowkach pierścieni, zaleganie tychże i wypalanie dziury w tłoku, bo zapieczone pierścienie puszczają spaliny...
Dlaczego kolego tyle czasu poświęciłeś na eksperymenty z zasilaniem skoro masz niebieski dym? Przecież to ewidentnie wina pobieranego oleju. Dlatego różne warianty ustawienia początku wtrysku czy przepustnicy nie wyeliminowały niebieskiego dymu. Jeżeli silnik stał nie używany a po remoncie , to może pierścienie były wsadzone na sucho i się zapiekły....
Jak nie uszczelka to peknięta głowica ,jak bierze olej to uszczelniacze zaworów ,duży luz tlok- cylinder ,zapieczone lub pęknęte pierścienie ,rysa na cylindrze.
Rozkręciłem głowicę zdjąłem cylindry i oto pozytywne zaskoczenie - silnik w środku czyściutki nie to co 60-tka/ Za przedmuch prawdopodobnie winne pierścionki w jednym cylindrze,żadne nie były zapieczone,podejrzewam że jedna dysza olejowa jest coś nie tego,gdyż denko tłoka jest lekko brązowe a pozostałe idealnie czyste. Szanowny kolego kkknc jeżeli masz...
a ten silnik co kupiłeś nie stał długo ??? może pierścienie olejowe się zapiekły na tłokach i terz ssie olej , jak możesz ściągnij rurę wydechową za katalizatorem i sprawdź czy nie ma oleju w wydechu , jak będzie to na wszelki wypadek sprawdź dolot powietrza i zobacz czy turbina nie rzuca
Dzięki, jutro z rana wyczyszczę wał i zobaczymy czy pójdzie . Faktycznie wał jest mocno zabrudzony. Oczywiście dam znać co i jak :) Wał przeczyszczony i rzeczywiście zsunął się z misy jak po maśle. Wreszcie dotarłem do tłoka i pierścieni. Poniżej zamieszczam zdjęcia robione komórką dlatego ich jakość może być niezadowalająca. W związku z czym będę opisywał...
Wielkie dzięki. Rysunek rozwiązuje sprawę ułożenia korbowodu na wale. Pozostaje jeszcze sprawa strzałki na tłoku. I pozostaje to dymienie. Czy przyczyną są jednak pierścienie? Jak widać na zdjęciu tłok jest czysty, pierścienie też. Brak zapieczeń. Myślę, że jak by pierścienie puszczały olej to by występowały jakieś zapieczenia na tłoku. Chyba, że może...
Odkręć tłumik i zobacz czy jest cały tłok bo może masz zatarty silnik albo pierścień się zapiekł i nie ma odpowiedniej kompresji. Ok. dzisiaj to zrobię, wieczorem dam znać jak to wygląda. Pierścień, łożyska i uszczelniacze wału były wymieniane w ubiegłym roku. Tak na oko kompresja jest, po wykręceniu świecy i przytkaniu palcem jej gniazda jest duża...
Witam, przestała odpalać mi kosa spalinowa Husqvarny model 128 LD, rozebrałem cały silnik po czym wyszło, że pierścień się zapiekł w tłoku i przestało sprężać w tulei cylindrowej. Chciałbym się dowiedzieć czy dostanę do tego modelu tłok, znajduję na internecie tłoki, ale pisze, że do 124L, 125R, 128R. Rozmiar tłoka to 35,00mm. Przy okazji chce się dowiedzieć...
Masz rację jannaszek . We wszystkich starszych 1.9 TDI o oznaczeniu ALH, AHF, ASV, AJM, ASZ, ARL, ATD, AXR, BPX itd. - więcej wilgoci dostaje się przez otworek wyrównujący ciśnienie przed membraną w gruszce siłownika podciśnieniowego, oczywiście można to regenerować : tu widok na nienaruszone gniazdo uszczelnienia sztangi : http://obrazki.elektroda.net/83_12903803...
Witam, mam mały problem z moim quadem (chińska 110 3b+wsteczny) , pewnego dnia jadąc na 2jce się przegrzał i że miał mało oleju to się zapiekł tłok na sworzniu, wybiłem ten sworzeń tłok ze sworzniem i pierścieniami wymieniłem na nowe, ustawiłem rozrząd itp, zalałem nowy olej 10W40 i odpaliłem, przejechałem się z 200m i po dojechaniu zostawieniu go na...
Hmnn kolego amerykańscy badacze flory i fałny morskiej chcieli zbadać jak się ma populacja wielorybów. Łowili je, mierzyli, zapisywali pomiary, po czym wypuszczali zpowrotem do morza. Pewnego dnia złowili okaz mierzą i jakież ich zdumienie... Od głowy do ogona wieloryb ma 14 metrów a od ogona do głowy tylko 13 metrów. Mierzą i mierzą i oczom swoim...
Najlepsze jest to zmniejszanie temperatury spalania o... 6°C. Homeopatia normalnie. Ta lubryfikacja to pic na wodę i nic więcej. Wymyśla się fikcyjny problem a potem cudowne jego rozwiązanie. Tak jak z tymi lekami na "zakwaszenie" i "syndrom niespokojnych nóg" :D . Faktem jest, że mieszanka LPG z powietrzem ma wyższą niż w przypadku benzyny temperaturę...
witam na pewno zapiekły się pierścienie , nie wiem czy uda ci się to naprawić bez rozbierania silnika możesz spróbowac wykręcić świece i zalać tłoki naftą może to pomoże ( jeśli będą mocno zapieczone to nafta dostanie sie do oleju - trzeba będzie wymienić) powodzenia Dodano po 3 a co do uszczelniaczy to jeśli auto tak długo stało to prawdopodobnie wszystkie...
Wydaje mi się, że proces docierania (czy raczej "doklepywania") się pierścienia do dolnej powierzchni rowka jest raczej drugorzędny. Obie płaszczyzny są dość dobrze obrobione i współpracują bardziej uderzeniowo niż ciernie. Pierścień w silniku tłokowym (może nawet szczególnie w dwusuwie) poza funkcją uszczelniania, pełni drugą, nie mniej istotną funkcję,...
Witam ja miałem taki samochód tylko z motorem 1.8 16v podobny objaw brał olej puzniej zaczął kopcić i spadek mocy przyczyna : głowica do regeneracji frezowanie gniazd zaworowych ,planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy zaworowych,sprawdzenie na szczelność , -po wyjęciu tłoków pierścienie były zapieczone jakby wklejone w rowek na tłoku ,zostały wymienione...
Palec to podstawe narzędzie diagnostyczne amatora ;) A więc: a) gaźnik OK (czysty,uszczelki cale) b)filtr paliwa OK (czysty) c)wężyk paliwowy OK (drożny, niepopękany, podaje prawidłowo paliwo) d)odpowietrznik zbiornika paliwa OK (drożne) Przyczyną jest przytarty tłok i zapieczony pierścień od strony tłumika. Po zdjęciu tłumika zobaczyłem tą usterkę....
Za późno, wczoraj u znajomego wycisnąłem na prasie. Chyba sobie kupię prasę do domu... Silnik położony na prasie poprzez tulejkę od strony koła magnesowego, najlepiej użyć tulejki z płaskim czołem i otworem 12+ mm, aby oparło się jednocześnie o oba pierścienie łożyska i korpus silnika który jest zlicowany z łożyskiem. Łożysko od strony komory korbowej...
Witam, kolego lukss poczytałem te twoje zmagania z tym silnikiem i :D , po takim wypadku powinno się rozmontować silnik i wykątować korbowody, czyli osie łba i stopy muszą być równoległe i leżeć w jednej płaszczyżnie, wał korbowy powinien zostać sprawdzony co do osiowości wszystkich wykorbień i podpór, oraz owalizacji tychże , tłoki i pierścienie czy...
Miałem to samo-dymił że z tyłu nic nie było widać. Wymieniłem uszczelniacze na trzonkach zaworów i pierścienie na tłokach . Pierścień zgarniający był zapieczony i składał się z trzech części, to wymieniłem na jednoczęściowy ze sprężynką. Tłoków nie zmieniałem, zrobiłem tylko honowanie cylindrów. Przy okazji trzeba sprawdzić panewki na korbowodach,...
Właśnie do tego służą pomiary na wymontowanym tłoku. Mierzy sie rowki, pierścienie, cylinder, czasem okazuje się że są zapieczone, czy pękniete. A może ja żle rozumuję?
W serwisie tego raczej nie wybili bo zaniosłem ją z zerową kompresją. Linkę startową można było ciągnąć małym palcem. Przy tak zapieczonych pierścieniach kompresji też mogło nie być... Jak wygląda wnętrze cylindra?
Może tak być jak Ci powiedział. Zdejmij wężyk i sprawdź jego drożność. Jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika. Nie wiem jak jest w silniku Twojego wozu, ale zainteresuj się także miejscem skąd wychodzi ten przewód na bloku silnika. Może tam być filtr w formie metalowej siatki i może wymagać oczyszczenia. Swoją drogą może to świadczyć o zwiększonej...
Witam Miesiąc temu miałem awarię (urwanie grzybka zaworu) w golfie 4 TDI ASV (przebieg licznikowy 212 tys km, rocznik 2000. Uszkodziła się głowica, wałek rozrządu, tlok nr3, korbowód i wtrysk sterujący. Głowicę kupiłem używkę w okolicy z powypadkowego Audi A3 90kM (te same numery głowicy co w moim ASV), tłok z pierścieniami, korbowód i wtrysk także...
Witaj! Nie piszesz z jakiego powodu zmieniasz uszczelkę. Jeśli uszczelka przedmuchała od strony wody i wydmuchała przez wydech to tylko bym założył nową i nic nie robił.Ale jeśli poszła do oleju to w tym przypadku mogą być zapieczone pierścienie i w tym przypadku trzeba odkręcić miskę,wyjąć tłoki a jak się wyciągnie tłoki to i nowe pierścienie a może...
Rzeczywiście trzeba powiedzieć, że remont został przeprowadzony niestarannie. Jedną usterkę usunęli czyli przedmuchy silnika. Czy wymienili tłoki, pierścienie i sprawdzili głowicę jak twierdzą to trudno powiedzieć ale jak na razie przedmuchów nie ma. Może była wlana nafta na tłoki przez świece żarowe, które się lekko odkręciły aby zapieczone pierścienie...
Cześć, Pacjent jak w temacie Husqvarna 55 z 2002 roku wykorzystywana do domowego użytku. Rocznie obrabiam między 20 a 30mp drewna, ale 2 lata temu było ponad 40mp także różnie z tym jest. Dzisiaj po raz kolejny usłyszałem, że pilarka znacznie głośniej pracuje, a sam tłumik dostał lekkiego luzu. Z racji, że już wcześniej miałem problem z notorycznym...
Witam . Nie podałeś jaki przebieg ma silnik.Gdy kompresja znacznie wzrośnie po próbie olejowej ,świadczy o zużytych pierścieniach ,zapieczonych nagarem i.t.p.Może na dodatek być duży luz między tłokiem , a cylindrem .Brak wzrostu kompresji może ,a zazwyczaj jest spowodowany nieszczelnością zaworów.
Sprawdź jeszcze ciśnienie na tłokach. Jeżeli jest za małe to mogą być tego typu problemy (mogły popękać pierścienie lub sie zapiec)
Sprzęgło ? wrzucam 3 zaciągam ham. ręczny i auto gaśnie , biegi wchodzą bez zgrzytów , ślizgania brak. Dodano po 2 Głowicy niema co ruszać , kompresja wysoka , zawory niepowypalane , uszczelka ok , na tłoku są 3 pierścienie : 2 uszczelniające i 1 olejowy , gdyby olejowy był zapieczony to kompresja spadłaby by ? uszczelniaczy nie sprawdzę bez rozpięcia...
zapieczone pierścienie pierścienie tłoka pierścienie tłoka kosiarki
gasik przekaźnik cięcie mosiądzu działa przeciwwaga
dioda sr506 generator infradźwięków
Romet 700 2T - Dymienie i Zatrzymywanie się na Trasie Jak wymontować panel klimatyzacji w Peugeot 1007?