Zapieczone łopatki w kierownicy w turbinie?
Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
Witam Jeśli cięgno chodzi luźno to łopatki geometrii nie są zatarte. Jeśli przyblokowuje cięgno w którymś miejscu to znaczy że się zaciera, jeśli nie idzie ruszyć cięgnem to znaczy że się zatarły całkiem kierownice. W tej kwestii nic się narazie nie zmieniło;) - oczywiście do sprawdzenia należałoby odpiąć gruszkę ponieważ w niej jest dość mocna sprężyna...
Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek??? Dodano po 3 Jaki masz silnik AJM czy ATJ ? AJM
wygląda mi to na zapieczone łopatki w turbo.
Był wgrany jakiś ograniczający program + zapieczone łopatki pozdro
Panowie a co powiecie o notorycznie stających dęba kierownicach w turbosprężarkach w grupie vw. Jak dotąd raz mi się zdarzyło mieć w łapach turbinkę z 2,2 dci z zapieczonymi kierami, w toyotach to się chyba wcale nie zdarza a tak to tylko w koło grupa starszych vw. Czy to jest wada w konstrukcji czy w pracy EGR czy ki diabeł, że babka turlajaca się...
Zapieczone łopatki = naprawić turbinę
Bo mowili mi ze to moga byc zapieczone łopatki w turbinie czy to prawda ?
Dziękuję szanownym forumowiczom za pomoc. Oczywiście były zapieczone łopatki w turbinie oraz luz na wałku.
Witam, W znakomitej większości takich przypadków przyczyna to zapieczone łopatki turbiny - tak mówią fachowcy. Zrobiłem logi dynamiczne: Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_l9kH1uN.html i zastanawia mnie czy w tym przypadku nie jest to wina zaworu N75, już przy około 2300 obr/min. jest wysterowany na ponad 90%. Czy możliwe, że w tym przypadku winny...
Problem rozwiązany. Dla potomnych: Grucha przytkana wyczyszczona działa. Zaworki podciśnienia źle podłączone znalazłem schemat podłączyłem działa. Turbina zapieczone łopatki wyciągnięta wyczyszczona źle poskładana - nie działa, wyciągnięta ponownie obrócony pierścień poskładana - wszystko działa.
Masakra... czujnik położenia walu szwankował, po wymianie na nowy pomogło na chwile. Rozrząd przestawiony był o 2 zęby, turbina zapieczone łopatki nie do końca się otwierały, przepustnica wymieniona. I autko odżyło.:)...
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika dalej to samo? W wypadku turbiny najczęstszymi problemami są albo zapieczone łopatki kierownic( błąd przeładowania, tryb awaryjny) albo problem z wężykami podciśnienia, sterującymi tymi łopatkami. Podaj błędy silnika jeśli są.
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Nie do końca musi to być sztanga. Zależy od tego jaki tryb jazdy masz, ja powolny to mogą być to zapieczone łopatki od zmiennej geometrii. Może to być zaworek który to reguluje, jak i również gruszka, taka puszka przy turbinie. Jedyne wyjście to diagnoza, najlepiej podczas jazdy. Wiele o tym temacie jest w necie, poszukaj bo nawet instrukcje czyszczenia...
Witam radziłbym sprawdzić turbinę na pewno zapiekły się łopatki .
typowa to by była gdyby były zapieczone łopatki turbiny. a w tym przypadku bardzo ładnie pracują. Narazie bez logów moge napisac to co mi sie nie podobało: do 2000bbr ciśnienie doładowania zmierzone mniejsze niż wymagane przez sterownik. od 2000obr do 2500 wszystko dobrze. powyżej ciśnienie wyższe niż wymagane przez sterownik. oczywiście to parametry...
N75 można sprawdzić podłączając go do 12V i zatykając odpowiednie wloty, a dmuchając w inne. Gdyby jednak membrana w N75 była uszkodzona albo był zabrudzony to myślę, że notlauf wystąpiłby przy mniejszej prędkości. Ten typ (i nie tylko AHF, bo większość 1.9TDI) po prostu tak ma. Jak nie gruszka, to znowu zapieczone łopatki w turbo, uszkodzony N75, zabrudzone...
A co może być tego przyczyną ? Gruszka, zawór, łopatki zapieczone ?
Zrób logi bs i dynamiczne. Zobacz czy sztanga się porusza, może łopatki zapieczone i zaczynają się ruszać dopiero jak się rozgrzeje.
Sprawdź czy dźwignia od turbiny chodzi lekko czy z oporem. Jeśli tym autem jeździła kobieta o "delikatnej nodze" to jak najbardziej mogą być zapieczone łopatki od turbo. Ale najpierw jak radzi (at)wopor posprawdzaj wężyki, przepływomierz a także N75 u mnie właśnie on był powodem wchodzenia w tryb awaryjny. Generalnie turbo zostaw sobie na sam koniec...
pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie : nieszczelność w dolocie lub dziurawe, popękane wężyki podciśnienia sterującego kątem nachylenia łopatek kierownicy turbiny, trzeba dokładnie posrawdzać przewody i węże idące od turbiny poprzez intercooler do kolektora ssącego oraz wężyki podciśnienia idące od N75 do guszki ze sztangą sterującą łopatkami. Dodam,...
Bez kanału może myślę, że też dałoby radę, ale jakoś średnio to widzę, chyba, że wysoko podniesiesz auto, no i zabezpieczysz, żeby nie spadło na ciebie. Z tym przewodem to jest lipna sprawa, bo kurcze nie ma żadnego podejścia tam. Śrubka kontrująca jest tak umiejscowiona, że nie wiem czy istnieją jakieś klucze, żeby to odkręcić. Usługa taka u mechanika,...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
słupek silnika to ta całość metalowa, bez elektroniki sterującej. 1. posprawdzaj podciśnienie, czy wszędzie dochodzi 2. w szczególności czy zawór EGR działa swobodnie, nie zapieczony, obsmarowany, itp. 3. podciśnienie pchające "gruchę" turbiny, czy w całym zakresie się wychyla czy nie zapieczone? samą operacje można wykonać podpinając choćby 20ml strzykawkę,...
Dobrze, że odpalił :spoko:, ale tak nie powinno być. Ten układ odpowietrza się sam. Mogły zapiec się łopatki w pompie wstepnej, jeżeli problem sie powtórzy daj pompę do zrobienia, bo kiedyś wogule nie odpalisz auta.
Witam :) autko nazwijmy najprosciej nie ciagnie po dodaniu gazu , nie ma takiego ciagu w granicach kiedy turbo powinno smigac i auto grac do przodu , zastanawia sie bardzo długo po dodaniu gazu w granicach 2500 do 4000 tys obrotow . Defektów brak w sterowniku , jazda próbna autko w wartosciach rzeczywistych cisnienia chce miec 1900 a ma 1600 i po depnieciu...
Witam. Mam taki problem, przy okazji naprawy innej usterki w silniku mechanik stwierdził że mam uszkodzoną turbinę, mianowicie uszkodzony zawór podciśnienia sterujący wychyleniem łopatek oraz zapieczone łopatki w turbinie. Koszt naprawy jest dla mnie bardzo duży. Samochód jak dla mnie ładnie przyspiesza, nie szarpie, na autostradzie rozpędza się ok...
Witam Turbo przestało dmuchać, ale się nie rozpadło nie bierze oleju nie dymi i słychać że kręci się wirnik. Samochód jeździ normalnie tylko jak bez turbo (na VAG zero ładownia ). Awaria wystąpiła około 140 km/h podczs wyprzedzania wystąpiło jakby przeładowanie które nie ustępuje po wyłączeniu. Kilka dni wcześniej rano na zimnym silniku po starcie przez...
W twoim przypadku jestem przekonany ze jest to wina turbiny daj ja do sprawdzenia bo teraz koszt naprawy może być mały prawdopodobnie masz luz na walku i przy większym obciążeniu zawadza o muszle przyhamowuje ja i wtedy występuje błąd . nie pisz takich głupot i nie siej paniki ! potwierdzam po pierwsze gdyby wirnik tarł o obudowę słychać byłoby głośny...
Witam! Przeszukałem całe forum, jednak mojego problemu nie znalazłem, a ręce już opadają, mechanicy natomiast rozkładają nie wiedząc co może być. Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika przez ok 1km nie ma w ogóle mocy, po przejechaniu w/w dystansu auto odzyskuje moc, aż do ponownego...
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
ja miałem podobną przypadłość i okazało sie że bączek podciśnienia ktury zmienia kąt łopatek turbiny był pordzewiały i zapieczony po odkręceniu łopatki chodziły dobrze .Bączek wymieniłem i wszystko do tej pory gra
Witam! Podłącze się pod temat. Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika(przy temp 0 lub niższej zakręci 2 razy zanim odpali) przez ok 1km nie ma w ogóle mocy do ok 2500obr, po przejechaniu w/w dystansu auto odzyskuje moc, aż do ponownego zgaszenia(obojętne silnik ciepły czy zimny)....
Jaką masz pewność ,ze wymieniłeś na dobra turbinę może tą co wymieniłeś ma łopatki zapieczone zmiennej geometrii. Rozkręć ja i wyczyść możesz to samemu zrobić w prosty sposób . https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqr...
Kolego zapewne czeka cie czyszczenie turbiny, zapiekły sie napewno łopatki w turbinie i przy predkości o ktorej mówisz wpada ci w tryb awaryjny.
Stawiam jednak na turbinę ,sztanga może i na oko pracuje, ale sprawdziłbym, czy łopatki nie są zapieczone.
Geometria łopatek turbiny może nie domagać. Jeśli łopatki masz zapieczone i nie ma prawidłowej regulacji, to będziesz miał taki efekt.
Tester jakiś uczciwszy, czy uniwersalny OBD? Uniwersalny często nie pokazuje błędów, a tu wygląda jak klasyczne przeładowanie od zapieczonych łopatek albo padniętego legendarnego N75.
Witam Was serdecznie. W moim VW Bora 1.9tdi ALH mam problem z mocą. W zakresie 3-4 tys obrotów samochód dostaje "muła", traci moc, bardzo powoli wkręca się na obroty. Nie dzieje się to na określonym poziomie obrotów, czasem 3100, czasem 3500, czasem 3700. Czuć wyraźny spadek mocy, odczuwalny nawet przez pasażerów. Jedzie sobie przyjemnie (jak to na...
coś mogło być przyczyną tego że mi się łopatki zapiekły po 30 tys Gorąca strona turbiny może puszczać olej, wtedy nawet po 2 tys w skrajnych przypadkach może się zapiekać.
Miałeś racje, łopatki były zapieczone, dziękuje za pomoc!! Klikam pomógł i zamykam temat.
Witajcie, przeglądałem już różne fora dotyczące mojego problemu ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Na początku miałem problem taki, że autko nie miało mocy a przy ok 100-120 km/h na godzinę pojawiał się błąd (check)P0234. Pomagało ponowne uruchomienie silnika ale tylko do czasu, praktycznie znowu do osiągnięcia wspomnianej prędkości. Wyczyściłem...
Obstawiam że turbo do czyszczenia. Łopatki sie zapiekły i nie pracują w ogóle lub w małym zakresie. Zrób logi to będzie wszystko jasne.
Witam serdecznie,jestem posiadaczem Seata Toledo 1999r 1.9TDI ALH fabrycznie 90km,większe wtryski na 110km oraz zrobiony chip w profesjonalnej firmie na 131,8km, w ostatnim czasie padło mi turbo,zapieczone łopatki kierownicy,sztanga ledwo co się ruszała, przed kończeniem się turba pojawiło się brak dołu, podłoga a on nic, dopiero od 2 tyś coś się działo,później...
Co Ty kombinujesz , jak masz podciśnienie to overbost jest ok , a łopatki turbawki będą zapieczone to mocy nie będzie. Auto wchodzi w tryb pracy awaryjnej
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Finalnie. Okazało sie że to nie turbina była problemem (prawdopodobnie wszystkie 3 były dobre). Diagnoza była następująca. Stara turbina przed uszkodzeniem wirnika miała zapieczone łopatki. Tak więc nie pompowała w całym swoim zakresie a jedynie bardzo słabo - do czego się po prostu przyzwyczaiłem. W między czasie miałem wymieniane sprzęgłow i podczas...
Podaj coś więcej o typie silnika, przebiegu itd.. Sprawdź świece żarowe, najlepiej z pomocą żarówki np. 12 V/21 W, tj. każdą oddzielnie i czujniki temperatury - masę informacji na ten temat w internecie. Zwróć uwagę na działanie turbiny - musi lekko się obracać (ręką) i czy nie ma ona zapieczonych łopatek ( w przypadku gdyby posiadała ruchome łopatki...
jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone No tak, synchro ustawiłeś inne rzeczy a nie potrafisz znaleźć danych n75 ? Zobacz w grupie 11 (duty cycle).Do tego możesz go wysterować i sprawdzić działanie gruchy tak?
Witam mam problem z moją A3 1.9 90KM rok 2000. Opowiem historię od początku. Gdy kupiłem Audi w grudniu zeszłego roku i wracałem do domu przy 140km/h miałem odcięcie i samochód nie chciał dalej iść. Po sprawdzeniu wszystkich mozliwych wariantów padło na zapieczone łopatki od turbiny. Gość który czyścił powiedział że łopatki mam już delikatnie powyżerane...
Wąż od turbiny sciaglem łopatki nie są zapieczone maja lekki luz ale zdaje mi się że jest okej. Który wąż zdejmowałeś?
Odpowietrznik jest w korku, wystarczy że poluzujesz i będziesz pewny że to on, ale gasła by w trakcie pracy z powodu zapowietrzenia, a u ciebie nie odpala rozgrzana kosiarka, czyli odpowietrznik możesz wyeliminować jako usterkę. Dodano po 13 ready start To jest moduł zamontowany przy tłumiku, po rozgrzaniu dźwignia odsuwa łopatkę co powoduje otwarcie...
Z tym strzałem to nie mam najmniejszego pojęcia . Przejrzałem wszystkie węże i podciśnienia i niby szczelne . Turbinka wyjęta i faktycznie łopatki zapieczone jakim sposobem to nie wiem bo tak jak pisałem to raczej dynamiczny styl jazdy preferuję . Ale stało się i tyle .Dodatkowo EGR też do czyszczenia . Co do strzału to tylko mogło chłodnicę interculera...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
zawór sterujący turbiny lub zapieczenie łopatek może byc przyczyną tej usterki
Witam ponownie po lekkiej przerwie. Obiecałem dać znać jak będzie po problemie z wyrzucaniem płynu. Było to już wyżej opisane prawdopodobne przyczyny przez kilku użytkowników, ale może w dużym skrócie opiszę dla potomnych, może komuś się przyda w nadchodzących niemiłych objawach. Wymieniłem korek (wszystkie org) zbiorniczka wyrównawczego, termostat,...
Jeżeli masz bardzo mało paliwa wtedy są maniany z gazem, ale wątpię że w Seaciku. Czyszczenie turbawki możesz zrobić nawet sam, tylko delikatnie. Auto złapało tzw. NOTLAUFA, przeładowanie w wyniku zapieczonych łopatek kierownic turbawki. Po więcej info zapraszam do naszego klubu, którego jestem klubowiczem;] WWW.TOLEDOCLUBPOLSKA.PL
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Czyli auto nie spala paliwa i wyrzuca jako nagar przez wydech - jeśli dobrze rozumiem. Źle rozumiesz. Nie spalone paliwo to biały dym. A czarny to zwyczajna sadza - czyli za mało powietrza, a za dużo paliwa. Czyli albo Twój "tuner" skopał mapę, dokładając paliwa, przy zbyt słabej turbinie, albo sama turbina ma problem z osiągnięciem zadanego ciśnienia,...
Sharan 2000r 1.9TDI 110PS. Kopci mocno na czarno przy obrotach 3000 i więcej. Podejrzewam turbinę gdyż prawie w ogóle jej nie słychać (porównywałem z pracą innych sharanów i w każdym turbina gwizdała już od 2000obr. a moją ledwie słychać przy 3000obr.). Ale przed rozebraniem auta chciałbym się was zapytać, czy na brak (gwizdu, świstu) może przyczynić...
Witam, przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale nagle musiałem wyjechać z kraju. Generalnie w tamtym czasie zdążyłem wyjąć i wyczyścić turbinę (łopatki było tak zapieczone że ciężko było ręką je ruszyć). Dodatkowo wymieniłem przepływomierz - kilka tygodni temu (tańszy zamiennik - 100% to chiny). Proszę spojrzeć teraz na logi które zrobiłem w dniu dzisiejszym...
Witam. Mam problem z seatem altea FR 2.0 TDi CR 170 KM. Auto czasami jest zamulone, szczególnie pod obciążeniem ( jazda pod górę). Czasami wywala błąd P0299, auto wchodzi w tryb awaryjny, miga kontrolka świec żarowych, wkręca się na max 2800 RMP. Tuż przed wywaleniem błędu, auto wyraźnie słabnie. Błąd P0299 jest opisany w moim programie jako " Turbospręzarka...
Myślę że może to być przyczyna zacinającej się turbiny ponieważ łopatki w niej mogły się zapiec więc albo trzeba je przeczyścić albo oddać turbinę do regeneracji lub jeśli chcesz to można kupić nową. Nie orientuje się ile może kosztować regeneracja turbiny ani ile kosztuje nowa. Może to być też problem przepływomierza w moim przypadku był to akurat...
Cześć mam mały problem od miesiąca moj samochód działa prawie jak SDI a nie TDI. Turbina powinna załączać się przy 1500 obrotów a ona ciągnie dopiero powyżej 2 tys. Zrobiłem logi i widać dobrze że dopiero ponad 2200 rpm jest ciśnienie doładowania takie jak powinno być. Na początku myślałem że to wina gruszki sterującej albo zapieczonych łopatek, ale...
Jest zapieczona zmienna geometria łopatek wewnątrz turbosprężarki więc turbo trzeba zdemontować z silnika i wyczyścić zmienną geometrię.
2004 silnik RHR 136 KM, czyli pozostaje zapieczona geometria łopatek? Dodano po 3 przyglądałem się kiedyś takiej gruszce, membrana porusza trzpień od czujnika kopiowania turbo a nie ramię, ramię mogło sie oderwać od membrany, zresztą Panowie po 15 biorę się za tego puga i wtedy dam znać bo szkoda na darmo postów nabijać, pozdrawiam :)
Postanowiłem wyczyścić wąż dolotu idący od filtra do turbo demontując go (był zapocony przy wejściu odmy). Przy okazji zerknąłem w turbinę po stronie zimnej........... łopatki z lekkim nagarem, w środku sucho, brak śladów oleju jedynie małe plamki chyba z dolotu. 988985 Sztanga od zmiennej geometrii nie zapieczona po odpaleniu ładnie ja wciąga. Luz...
Witam! Mam problem ze spadkiem mocy w samochodzie. Audi A3 1.9TDI, 110KM, AHF. Temat zapieczonych łopatek turbosprężarki przerabiałem półtora roku temu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... jednak teraz podejrzewam walnięty przepływomierz, bo nie jest to typowy notlauf, taki, że auto traci moc dopiero powyżej pewnych obrotów. Auto jest...
Zamieniłem zawór EGR z tym od turbo i niestety nic się nie zmieniło. Podłączyłem innymi wężykami dla pewności. Dokonałem więcej pomiarów podciśnienia a po południu zrobię logi dynamiczne na tym zmienionym zaworze. Pomiarów dokonywałem na biegu jałowym bez gazu. Podciśnienie przed zaworem, tam gdzie jest ten zbiornik na podcisnienie miernik wpięty zamiast...
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
Witam, Kilka postów niżej zwracałem się prośbą o identyfikację szlifierki, w której też padła przekładnia. Tryb stożkowy osadzony jest tak samo jak tutaj - na klinie. Dziś postanowiłem zdemontować wirnik i natknąłem się na taki sam problem - jak wyciągnąć wirnik z łożyska. Opiszę jak udało mi się to zrobić. Po umyciu korpusu z resztek smaru, oparłem...
A jak złapiesz ją palcami to też się nie rusza???? Czytałem gdzieś (jak walczyłem z golfem) że można wyczyścić to samemu( tylko nie pamiętam gdzie) ten wodzik jak to nazwałeś od gruchy ma za zadanie sterować zmienną geometrią łopatek turbiny. Jeśli się nie rusza (nawet palcami) tzn że łopatki turbiny też nie zmieniają geometrii i wtedy masz ten spadek...
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
Koledzy, u mnie pojawił się podobny problem (spadek mocy). Znajomy mechanik jeszcze bez obejrzenia samochodu powiedział, że to będzie "przepływka". Ale, co się okazało, po bliższych oględzinach zdiagnozował zapieczoną kierownicę łopatek na turbinie (mam silnik AHH). Bez rozbierania spróbował rozruszać i przyniosło efekty. Dzisiaj byłem swoim paskiem...
A dobrą stroną go założyłeś? lub staneło jakoś bokiem? a to niby wysprzęganie jest efektem działania samoregulatora? nie pamietam czy tam jest. Nie ma tam tego... łozysko jest załozone dobrze tą strona co się obraca w strone słoneczka docisku, a takie dwa ucha wchodzą na łopatki widełek. teraz zastanawia mnie ta tuleja... stare łozysko się kompletnie...
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia ;) przez kolegę szopek241) to nie ten przypadek, Ciebie powinna...
Witam serdecznie, mam problem z wymontowaniem silnika z klimatyzatora Honeywell Cl30xc. Udało mi się odkręcić wszystkie śruby i zdjąć tylną obudowę silnika, jednak nie mogę usunąć przedniej, by dokonać konserwacji silnika i usunąć potencjalną rdzę. Czy mam użyć jakiegoś metalowego klina i wbić w otwór pierścienia, a wtedy silnik wyskoczy, czy zrobić...
Na 100% w turnina do czyszczenia zapiekł się trzpień sterujący regulacją łopatek,ten który łączy mieszek podciśnienia i turbinę.Na początek można spróbować prysnąć tam jakimś specyfikiem i rozruszac go fizycznie ,kilku osobom to pomogło ale nie zawsze.
ma_pok - przerabiałem ten temat w Audi A3 1.9TDI. Zacznij od podstaw. Prześledź dokładnie mój temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... a zobaczysz co możesz mieć nie tak w aucie :) Przerobiłem to na własnej skórze, bo sam wszystko robiłem. Masz tam opisy wykonane przeze mnie. Wprawdzie auto inne, ale podobny problem możesz mieć też...
Pompa jest nie do naprawienia ,obudowa jest sprasowana i by dostać się do środka zmasakrujesz ja cała, pompa zatarła się gdyż nie miała przepływu paliwa (brak paliwa w baku)a łożyska i łopatki są smarowane i chłodzone paliwem, podostaje ci kupno drugiej jesli chodzi o wtryskiwacze to nie ma z nimi problemu sam zrobiłem odcięcie pompy i nic z nimi się...
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
Turbo pracuje, przepływomierz podmieniony, n75 również, egr zaślepiony, klapa gasząca nie blokuje, brak pomysłów ... dolot szczelny a doładowania jak nie ma z dołu tak nie ma ... Auto trafiło z wymienioną niedawno turbiną (podobno przedtem też mocy nie miał), łopatki całe, wężyki też sprawdzane kilka razy. Skręcałem sztangę od turbo (skracałem) co dziwne...
Przyjmijmy jak piszesz, że presostat podłączony prawidłow. Otworek ma btyć, więc go już nie dotykam, zaślepiłem delikatnie kawałkiem wykałaczki. Komin sprawdzany, z pieca wychodzi kolano i metr ruty, wszystko drożne, miałem na mysli rozkręcenie obudowy wentylatora, bo tam zajrzałem od dołu i łopatki są całe, czyste ale może ta rurka pitota zasyfiona....
Pompa wspomagania (hydrauliczna) ma luz poprzeczny. Nie cieknie. Za to jest trochę słabsze wspomaganie i po uruchomieniu czasem wcale nie ma i przy tym jakby koło pompy blokowało się - pasek się ślizga. Pasek jest ok, suchy; koło ok, napinacz ok. Magiel dobry, krzyrzak nie zapieczony. Może coś z zaworem bypass w pompie (też)? Te pompy zdaje się mają...
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
Kupiłem ze złomu kosę Texas CG260B — taką samą jaką mam, tyle że rok młodsza (2006). Poprzedni właściciel musiał być technicznym barbarzyńcą. W skutek nieudolnej wymiany zapadek rozrusznika zostały zniszczone niemal wszystkie łopatki wentylatora na kole magnesowym, co doprowadziło do silnego przegrzewania silnika. Od temperatury stopił się plastikowy...
A autko jakoś nadmiernie nie kopci? -nie bierze oleju? silniki jtd cf3 te miały turbinę ze zmienną geometrią łopatek;może się zapiekły? albo coś z czujnikiem ciśnienia doładowania...Po przekroczeniu ok 3k obrotów wywali błąd-marchewa. Jedz na kompa (lub kup kabel +FES) i będziesz miał diagnozę. Po odpięciu przepływki nie zaświeci ci się marchewa zostanie...
Czy w Twoim samochodzie jest turbina ze zmienną geometrią łopatek ? Jeśli tak to prawdopodobnie się zapiekły i trzeba je wyczyścić. Usterka wygląda na przeładowanie. Turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i sterownik włącza tryb awaryjny powodujący właśnie gwałtowny spadek mocy.
zzym84 - nie wiem czy już kupiłeś ten samochód, czy nie, ale mam Audi A3 1.9TDI rok 1999 115KM. Ogólnie mam pół roku i nic mi się nie psuje jak na razie. Zwróć jednak uwagę na ważną rzecz przy zakupie: przede wszystkim czy autem daje się przekroczyć 140/h (powiedzmy ok. 3000 obr/min):) Jeśli nie tzn., że: - zapieczona jest turbosprężarka - turbo wymaga...
Czesc, posiadam vw sharan z 98roku, 1.9 tdi mam problem z moca auta, do jakiejs "setki" radzi sobie ale o wiekszych predkosciach typu 130-150km/h moge zapomnec. Slysze jak turbine rozlacza przy jakis 1800-2000 obr/min. (im wyzszy bieg tym wczesniej ja rozlacza). Wyprzedzanie tym autem jest nieosiagalne. Jakis rok temu padla mi elektronika na pomie,...
Witam. Proponuje zregenerować turbinę. W golfach IV był montowane turbiny ze zmienną geometrią kierownic (łopatek). to właśnie zapieczenie tego elementu jest odpowiedzialne za Twoje problemy. Niemcy wkładali dwa typy turbin GARRET 1 oraz KKK. Regeneracja Garretta to koszt od 850 zł netto, gorzej jest z KKK tej turbiny się nie regeneruje. Koszt nowej...
Cześć Pacjent to Xsara MKII 2.0HDi, 109KM (bez dpf, dwumasy), sprężarka ze zmienną geometrią, IC. Kupiłem samochodzik niedawno jako dupowóz do pracy, zastanawiam się nad jedną rzeczą, mianowicie przyspieszaniem. Jak powoli dodaję gazu, jakby razem z przyszpieszaniem samochodu, to turbo słychać i auto żwawo przyspiesza (choć powyżej 3000 RPM już go nie...
Łopatka (dźwignia regulacyjna) powinna działać lekko bez żadnych oporów. Jak zdejmiesz górną obudowę to palcem przesuwając powinna lekko pracować. Czasem na tej śrubie co jest przykręcona zapiecze się, wd 40 powinno pomóc, albo oczyścić otwór po wykręceniu śruby. Możesz odpalić kosiarkę na zdjętej osłonie i tą łopatką poruszając ją możesz "dodawać gazu",...
nie znam się na logach ale mam golfa IV z takim silnikiem i miałem okresowy spadek mocy - powód zapieczone kierowniczki w turbinie - bo w nim jest turbina ze zmienna geometria łopatek - co ciekawe VAG nie pokazywał takiego błędu
Witam! Dopiero teraz pokazujesz że są jeszcze inne podkładki, o których nie wspominałeś że pominąłeś na zdjęciach.... Do rzeczy: - kierownicę blaszaną na zdjęciu masz dobrze ułożoną, dobrą stroną - leży ona przy zakładaniu na krawędziach kierownicy stałej odlewanej tak jak na zdjęciu - "luźno", jest ona tylko dociskana osłoną blaszaną turbinek na samym...
zapieczone łopatki turbiny łopatki wiatrak łopatki śmigła
scenic zegar overmax tablet włączać sprawdzić tętnienia oscyloskopem
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
Mycie przewodu wspomagania kierownicy - jak to zrobić? Lokalizacja bezpieczników kierunkowskazów Renault Trafic II