Zapieczone łopatki w kierownicy w turbinie?
Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
witam, mam pytanie dot. turbiny o zmiennej geometrii grupy VAG sterowanej podciśnieniowo mianowicie diagnostyki : w "starych turbinach" np. passaty b5 1.9 tdi jeżeli chodziło luźno cięgno od turbiny to nie była przytarta. w "nowych turbinach" o zmiennej geometrii słyszałem teorie, że jak chodzi luźno cięgno od turbiny to nie oznacza, że nie jest ona...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
OK, a teraz poważne pytanie - robić to samemu (jest to ładne wytłumaczone krok po kroku ze zdjęciami), czy zapłacić grubą kasę i zaufać komuś kto to robi...
Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek??? Dodano po 3 Jaki masz silnik AJM czy ATJ ? AJM
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Był wgrany jakiś ograniczający program + zapieczone łopatki pozdro
wygląda mi to na zapieczone łopatki w turbo.
Witam, W znakomitej większości takich przypadków przyczyna to zapieczone łopatki turbiny - tak mówią fachowcy. Zrobiłem logi dynamiczne: Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_l9kH1uN.html i zastanawia mnie czy w tym przypadku nie jest to wina zaworu N75, już przy około 2300 obr/min. jest wysterowany na ponad 90%. Czy możliwe, że w tym przypadku winny...
Zapieczone łopatki = naprawić turbinę
Bo mowili mi ze to moga byc zapieczone łopatki w turbinie czy to prawda ?
Problem rozwiązany. Dla potomnych: Grucha przytkana wyczyszczona działa. Zaworki podciśnienia źle podłączone znalazłem schemat podłączyłem działa. Turbina zapieczone łopatki wyciągnięta wyczyszczona źle poskładana - nie działa, wyciągnięta ponownie obrócony pierścień poskładana - wszystko działa.
Bez kanału może myślę, że też dałoby radę, ale jakoś średnio to widzę, chyba, że wysoko podniesiesz auto, no i zabezpieczysz, żeby nie spadło na ciebie. Z tym przewodem to jest lipna sprawa, bo kurcze nie ma żadnego podejścia tam. Śrubka kontrująca jest tak umiejscowiona, że nie wiem czy istnieją jakieś klucze, żeby to odkręcić. Usługa taka u mechanika,...
Dziękuję szanownym forumowiczom za pomoc. Oczywiście były zapieczone łopatki w turbinie oraz luz na wałku.
Zrób logi bs i dynamiczne. Zobacz czy sztanga się porusza, może łopatki zapieczone i zaczynają się ruszać dopiero jak się rozgrzeje.
typowa to by była gdyby były zapieczone łopatki turbiny. a w tym przypadku bardzo ładnie pracują. Narazie bez logów moge napisac to co mi sie nie podobało: do 2000bbr ciśnienie doładowania zmierzone mniejsze niż wymagane przez sterownik. od 2000obr do 2500 wszystko dobrze. powyżej ciśnienie wyższe niż wymagane przez sterownik. oczywiście to parametry...
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika dalej to samo? W wypadku turbiny najczęstszymi problemami są albo zapieczone łopatki kierownic( błąd przeładowania, tryb awaryjny) albo problem z wężykami podciśnienia, sterującymi tymi łopatkami. Podaj błędy silnika jeśli są.
Witam. Mam taki problem, przy okazji naprawy innej usterki w silniku mechanik stwierdził że mam uszkodzoną turbinę, mianowicie uszkodzony zawór podciśnienia sterujący wychyleniem łopatek oraz zapieczone łopatki w turbinie. Koszt naprawy jest dla mnie bardzo duży. Samochód jak dla mnie ładnie przyspiesza, nie szarpie, na autostradzie rozpędza się ok...
Masakra... czujnik położenia walu szwankował, po wymianie na nowy pomogło na chwile. Rozrząd przestawiony był o 2 zęby, turbina zapieczone łopatki nie do końca się otwierały, przepustnica wymieniona. I autko odżyło.:)...
Jaką masz pewność ,ze wymieniłeś na dobra turbinę może tą co wymieniłeś ma łopatki zapieczone zmiennej geometrii. Rozkręć ja i wyczyść możesz to samemu zrobić w prosty sposób . https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqr...
A co może być tego przyczyną ? Gruszka, zawór, łopatki zapieczone ?
Nie do końca musi to być sztanga. Zależy od tego jaki tryb jazdy masz, ja powolny to mogą być to zapieczone łopatki od zmiennej geometrii. Może to być zaworek który to reguluje, jak i również gruszka, taka puszka przy turbinie. Jedyne wyjście to diagnoza, najlepiej podczas jazdy. Wiele o tym temacie jest w necie, poszukaj bo nawet instrukcje czyszczenia...
jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone No tak, synchro ustawiłeś inne rzeczy a nie potrafisz znaleźć danych n75 ? Zobacz w grupie 11 (duty cycle).Do tego możesz go wysterować i sprawdzić działanie gruchy tak?
pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie : nieszczelność w dolocie lub dziurawe, popękane wężyki podciśnienia sterującego kątem nachylenia łopatek kierownicy turbiny, trzeba dokładnie posrawdzać przewody i węże idące od turbiny poprzez intercooler do kolektora ssącego oraz wężyki podciśnienia idące od N75 do guszki ze sztangą sterującą łopatkami. Dodam,...
N75 można sprawdzić podłączając go do 12V i zatykając odpowiednie wloty, a dmuchając w inne. Gdyby jednak membrana w N75 była uszkodzona albo był zabrudzony to myślę, że notlauf wystąpiłby przy mniejszej prędkości. Ten typ (i nie tylko AHF, bo większość 1.9TDI) po prostu tak ma. Jak nie gruszka, to znowu zapieczone łopatki w turbo, uszkodzony N75, zabrudzone...
Geometria łopatek turbiny może nie domagać. Jeśli łopatki masz zapieczone i nie ma prawidłowej regulacji, to będziesz miał taki efekt.
Witam Was serdecznie. W moim VW Bora 1.9tdi ALH mam problem z mocą. W zakresie 3-4 tys obrotów samochód dostaje "muła", traci moc, bardzo powoli wkręca się na obroty. Nie dzieje się to na określonym poziomie obrotów, czasem 3100, czasem 3500, czasem 3700. Czuć wyraźny spadek mocy, odczuwalny nawet przez pasażerów. Jedzie sobie przyjemnie (jak to na...
Sprawdź czy dźwignia od turbiny chodzi lekko czy z oporem. Jeśli tym autem jeździła kobieta o "delikatnej nodze" to jak najbardziej mogą być zapieczone łopatki od turbo. Ale najpierw jak radzi (at)wopor posprawdzaj wężyki, przepływomierz a także N75 u mnie właśnie on był powodem wchodzenia w tryb awaryjny. Generalnie turbo zostaw sobie na sam koniec...
Witam :) autko nazwijmy najprosciej nie ciagnie po dodaniu gazu , nie ma takiego ciagu w granicach kiedy turbo powinno smigac i auto grac do przodu , zastanawia sie bardzo długo po dodaniu gazu w granicach 2500 do 4000 tys obrotow . Defektów brak w sterowniku , jazda próbna autko w wartosciach rzeczywistych cisnienia chce miec 1900 a ma 1600 i po depnieciu...
W twoim przypadku jestem przekonany ze jest to wina turbiny daj ja do sprawdzenia bo teraz koszt naprawy może być mały prawdopodobnie masz luz na walku i przy większym obciążeniu zawadza o muszle przyhamowuje ja i wtedy występuje błąd . nie pisz takich głupot i nie siej paniki ! potwierdzam po pierwsze gdyby wirnik tarł o obudowę słychać byłoby głośny...
Witam Turbo przestało dmuchać, ale się nie rozpadło nie bierze oleju nie dymi i słychać że kręci się wirnik. Samochód jeździ normalnie tylko jak bez turbo (na VAG zero ładownia ). Awaria wystąpiła około 140 km/h podczs wyprzedzania wystąpiło jakby przeładowanie które nie ustępuje po wyłączeniu. Kilka dni wcześniej rano na zimnym silniku po starcie przez...
Wąż od turbiny sciaglem łopatki nie są zapieczone maja lekki luz ale zdaje mi się że jest okej. Który wąż zdejmowałeś?
Co Ty kombinujesz , jak masz podciśnienie to overbost jest ok , a łopatki turbawki będą zapieczone to mocy nie będzie. Auto wchodzi w tryb pracy awaryjnej
Witam ponownie po lekkiej przerwie. Obiecałem dać znać jak będzie po problemie z wyrzucaniem płynu. Było to już wyżej opisane prawdopodobne przyczyny przez kilku użytkowników, ale może w dużym skrócie opiszę dla potomnych, może komuś się przyda w nadchodzących niemiłych objawach. Wymieniłem korek (wszystkie org) zbiorniczka wyrównawczego, termostat,...
Zamieniłem zawór EGR z tym od turbo i niestety nic się nie zmieniło. Podłączyłem innymi wężykami dla pewności. Dokonałem więcej pomiarów podciśnienia a po południu zrobię logi dynamiczne na tym zmienionym zaworze. Pomiarów dokonywałem na biegu jałowym bez gazu. Podciśnienie przed zaworem, tam gdzie jest ten zbiornik na podcisnienie miernik wpięty zamiast...
ma_pok - przerabiałem ten temat w Audi A3 1.9TDI. Zacznij od podstaw. Prześledź dokładnie mój temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... a zobaczysz co możesz mieć nie tak w aucie :) Przerobiłem to na własnej skórze, bo sam wszystko robiłem. Masz tam opisy wykonane przeze mnie. Wprawdzie auto inne, ale podobny problem możesz mieć też...
Witam mam problem z moją A3 1.9 90KM rok 2000. Opowiem historię od początku. Gdy kupiłem Audi w grudniu zeszłego roku i wracałem do domu przy 140km/h miałem odcięcie i samochód nie chciał dalej iść. Po sprawdzeniu wszystkich mozliwych wariantów padło na zapieczone łopatki od turbiny. Gość który czyścił powiedział że łopatki mam już delikatnie powyżerane...
Z tym strzałem to nie mam najmniejszego pojęcia . Przejrzałem wszystkie węże i podciśnienia i niby szczelne . Turbinka wyjęta i faktycznie łopatki zapieczone jakim sposobem to nie wiem bo tak jak pisałem to raczej dynamiczny styl jazdy preferuję . Ale stało się i tyle .Dodatkowo EGR też do czyszczenia . Co do strzału to tylko mogło chłodnicę interculera...
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Tester jakiś uczciwszy, czy uniwersalny OBD? Uniwersalny często nie pokazuje błędów, a tu wygląda jak klasyczne przeładowanie od zapieczonych łopatek albo padniętego legendarnego N75.
Panowie a co powiecie o notorycznie stających dęba kierownicach w turbosprężarkach w grupie vw. Jak dotąd raz mi się zdarzyło mieć w łapach turbinkę z 2,2 dci z zapieczonymi kierami, w toyotach to się chyba wcale nie zdarza a tak to tylko w koło grupa starszych vw. Czy to jest wada w konstrukcji czy w pracy EGR czy ki diabeł, że babka turlajaca się...
zawór sterujący turbiny lub zapieczenie łopatek może byc przyczyną tej usterki
Jeżeli masz bardzo mało paliwa wtedy są maniany z gazem, ale wątpię że w Seaciku. Czyszczenie turbawki możesz zrobić nawet sam, tylko delikatnie. Auto złapało tzw. NOTLAUFA, przeładowanie w wyniku zapieczonych łopatek kierownic turbawki. Po więcej info zapraszam do naszego klubu, którego jestem klubowiczem;] WWW.TOLEDOCLUBPOLSKA.PL
Witam tak to też może być uszkodzony zawór upustowy na turbinie ,ale z reguły zacina sie po jezdzie z uszkodzoną przepływką,przy 110-ce dochodzi do zapieczenia łopatek turbiny. Pozdrawiam
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
zapieczone łopatki turbiny łopatki wiatrak łopatki śmigła
głośnik przenośny bateria głośnik rozmowa samsung serwis warszawa wzmacniacz
p0481 boxer rower spalinowy sugestie
Brak komunikacji ze sterownikiem silnika Opel Vivaro 2.5 - diagnostyka i rozwiązania Uszczelki do silnika Lombardini V490/LA490 – gdzie kupić, numery katalogowe, zamienniki