Witam Problemy są cztery: PKT 1. Niedrożna instalacja olejowa lub powietrze w układzie- i po koleii: -sprawdzić początek zasysu na dnie w zbiorniku(dość kłopotliwe ale od tego bym zaczął) -sprawdzić filtr oleju(wkład siatka lub filc) - pamiętać żeby odkręcić i zassać paliwo po wyczyszczeniu -sprawdzić filtr siatkowy w pompie - przy Danfossie imbus z...
I tu by się kolega zdziwił Niewiele mnie może zadziwić po 20 latach praktyki, choć dziwi mnie że ktoś się jeszcze dziś bawi w odkręcanie korków z powodu wymiany oleju :), może domowi mechanicy ?. ciekawe tylko co później robią ze zużytym olejem i filtrem.
(at)mrrexw Korek w odlewie jest wyżej,bo dno ma swoją grubość.Sam przestań lać wodę, spędziłem w "kanale" ponad 25 lat i te 150 czy 200ml można wsadzić między bajki. Zawsze coś zostanie,ale nie aż tyle. Najwięcej zostaje w niecce pod wałkiem nierządu,tego akurat nikt nie odsysa,bo mało kto zwraca na to uwagę.Tak samo jest ze spuszczeniem oliwy i wkręcaniem...
Uszczelka pod głowicą uszkodzona. Sprawdź jej grubość zamów i wymień. Widać na zewnątrz. Można też zmierzyć po demontażu. Nie poprawnie zrobiony remont. Nawet nie pytam skąd wiedzą, bo widzę braki i to totalne, dla tego silnika. To typowa przypadłość tych silników. Miałem przypadek, że zrobiony generalny remont silnika a nie ma ciśnienia oleju. Moja...
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Przy zapieczonych pierścieniach walił by odmą , ale też stracił by na mocy , pobierał olej i miał niską kompresje . Kiedyś zalewało się cylindry naftą i to pomagało . Zapieczone pierścienie puszczały i można było uratować silnik . :| Dodano po 4 W celach testu na szczelność pierścieni też się zalewało naftą . Jak wytrzymał do następnego dnia to był...
Witam. Tylko wspomnę. Znajomy lata temu ale w VW u mnie na garażu sam sobie uzdrawiał auto. Honownica na wiertarkę i nowe pierścienie. Poprawiło się mega i jeździł tym jeszcze kilka lat. Też byłem przeciwny roboty - ale jego sprawa i jego robota - wyszło. A innemu użyczyłem garażu na kilak dni. Sam pomagałem. Megane 2 1,6 Podejrzenie było zapieczonych...
Witam Dziś zabrałem się za wymianę oleju w silniku uno, a co za tym idzie też wymiana filtra oleju. Filtr zapiekł się i dosłownie urwał. Przy tym zostały uszkodzone 2 klucze do filtrów, ale mniejsza z nimi. Teraz jest urwany filtr, więc nie ma nawet za co złapać. Oto zdjęcie co mi zostało po filtrze: http://obrazki.elektroda.net/5_128663509...
Moja rada to dokładne sprawdzenie hamulców , cylinderki po takim okresie postoju lubia sie zapiec i oczywiście sprawdzenie stanu akumulatora i wymiany oleju i filtra po rozruchu silnika
Kolego "raissman" Ty dalej wałkujesz temat poziomu oleju, po co, według Twojego opisu i załączonego zdjęcia poziom był dobry. Napisałem w swoim pierwszym poście co Cię czeka, rozbiórka i wymiana filtra. Piszesz: po zatrzymaniu na parkingu wrzucam wsteczny a on jedzie do przodu, wrzucam każdy kolejny tylko do przodu, wrzucam N-normal też jedzie co za.......
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
zapłon nie był włączony, jedyny kłopot miałem z odkręcenie filtra bo się troche zapiekł i musiałem parę razy za pomocą śrubokręta i młotka go poluzować bo zwykłym kluczem do filtru nie mogłem go odkręcić
głównym składnikiem płukanki jest po prostu nafta. Od zawsze się robiło tak, że jak był strasznie zanagarzony silnik np w maluchu czy dużym Fiacie, to się świece wykręcało, tłoki wałem kręcąc ustawiało w miarę w połowie wszystkie, wlewało tej nafty do pełna do cylindrów i zostawiało na noc, a jeszcze lepiej na weekend. a potem się judłało rozrusznikiem...
Może wymienić świece i dwie cewki ? To nie pomoże na brak ciśnienia w cylindrach. Zakładając, że nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, to objaw wskazuje na nieszczelne zawory lub zapieczone pierścienie. Możliwe, że pomoże płukanka silnika. Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania dolewając troszkę oleju do cylindrów.
Tylko jak sprawdzić filtr paliwa i oleju? Nie przesadzacie z tą wymianą paliwa? Sprawdź stan oleju silnikowego, płynu chłodniczego i hamulcowego. Pal jeśli akumulator da radę. Przejedź się kawałek, jeśli zdecydujesz się na zakup, czytaj dalej. Wymień olej i wszystkie filtry, sprawdź "jakość" lub jeśli nie masz możliwości na wszelki wypadek wymień płyn...
1. Wentylator - może być uszkodzony przekaźnik od wentylatora. Z tego co wiem to komputer steruje jego pracą a wątpię żeby to on byl uszkodzony. Przekaźnik się zwiera zalączając wentylator ale już się nie rozwiera. Bzdurą jest wymiana wentylatora skoro pracuje. Trzeba popracować nad jego sterowaniem. 2. Obroty - uwalony silniczek krokowy albo brudna...
Zapewne może i usmażony i nic nie wnosi już jego obecność w układzie. Ale tego czy spełnia swoje funkcje dalej czy nie to nikt nie wie. Przy lutowaniu temperatury są dużo wyższe, choć przez krótszy czas. Filtrowi i odwadniaczowi nie robią szkody bo jest suchy. Bez oleju. Ty mogłeś zapiec olej, ale przy tej temperaturze jest to mało prawdopodobne. Świeżo...
Witam, takie pytanko, zawiozłem swoje auto (Golf IV) do naprawy - wymiana oleju z filtrem, nowy korek oleju, wymiana filtra paliwa i wymiana odmy Części były moje. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że całkowity koszt to prawie 800 zł!!!! I teraz niech mi ktoś wytłumaczy, miałem do wymiany korek miski bo z niego ciekło, kupiłem, go ale serwis...
Najpierw to ja radził bym wyczyścić filtr powietrza i ustawić gaźnik. Jeśli dym jest czarny, to masz rację, mogą być to pierścienie, więc zobacz czy świecę zalewa ci paliwem, czy olejem. Jak olejem, to mogą być pierścienie do wymiany lub poprostyu któryś po zimie się zapiekł, a objawy są dopiero teraz.
W opryskiwaczu w powyższym modelu nie podaje wody na lancę. https://obrazki.elektroda.pl/5858582100_... https://obrazki.elektroda.pl/4965848300_... Co może być przyc... Bezpośrednia odpowiedź Najczęstsze przyczyny „nie podaje na lancę” w tym opryskiwaczu JARMET z pompą UDOR ZETA 140/10 (ze zdjęć) to: - zawór/regulator ciśnienia...
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
Wygląda na typowe zużycie pierścieni tłokowych .Podczas pracy silnik nie pociągnie oleju przez pierścienie tłokowe,sytuacja się zmienia gdy nie ma dostatecznego wybuchu w cylindrze wtedy tłok zaciąga olej do cylindra.Nawet jak silnik normalnie pracuje ma moc itp,itd to pierścienie najczęściej zbierające będą zapieczone w rowkach i tak będzie się działo.Typowa...
Witam, ponieważ dalej walczę z tym samochodem, kolejny update: - turbo wymienione - dpf czyszczony dwukrotnie - raz metodą ultradzwiekową, raz w firmie Advanpure metodą termodynamiczną - wynik: usunięto 55 gram sadzy i ciśnienie zwrotne spadło z 76 mbar do 7 mbar - tutaj poinformowano mnie, ze filtr jest ok, ale nie jest to oryginalny filtr, tylko jakiś...
Witam, miałem to samo w swoim focusie, też 1.8 benzyna mk2, na 1000km bral ponad 1litr przy przebiegu 100tys, w serwisie powiedzieli ze to na bank zapieczone pierscienie, pojechalem do sprawdzonego i zaufanego mechanika. Okazało się, że pierścienie calkiem spoko lecz glowica "ugotowana" na dodatek dwie panewki lekko ryśnięte. Poszedl na szlif, uszczelniacze,...
Pierścienie to takie "uszczelki cylindra" żeby tłok był dobrze uszczelniony do gładzi cylindra. U ciebie są najpewniej zapieczone od sadzy, przez co nie przylegają do cylindra, a przez to silnik ma osłabioną kompresję. Najprościej to sprawdzić tzw "próbą olejową" czyli wykręcasz świecę zapłonową, wlewasz około 0,5 ml oleju, delikatnie kopiesz w dźwignię...
Popychacz hydrauliczny to prosta konstrukcja i nie można go zepsuć przez demontaż.Wszystkie części są hartowane i powierzchnie szlifowane precyzyjnie(pilnikiem tego nie ruszysz) Oczywiście zakładam że demontaż jest realizowany jak na filmie.Poprawność złożenia i kompletacji sprawdza się przez naciskanie wnętrza popychacza napełnionego powietrzem -powinien...
Sprawdziłem filtr, był w dobrym stanie, bez jakichś dziur czy wżerów, profilaktycznie został wypłukany i w DB zaznaczona regeneracja. Po przeglądzie błędów widać że kilkadziesiąt razy pojawiał się i znikał błąd CEAC "Usterka sterowania pompy domieszkowania oleju napędowego układ rozwarty. miejscowy ." oraz pojawił się błąd p1434 także związany z pompką...
Po prostu nienawidzę oszustwa. Jeden warsztat kiedyś miał mi naprawić ręczny i zalewanie świecy olejem. Powiedziałem że zapłacę ile trzeba byle było dobrze. Po 3 tys od nowego oleju wmusili mi wymianę. A hamulce tyl całe do wymiany. Wiesz co zrobili? Oddali mi samochód z ciepłym silnikiem i nową świeca, stary filtr oleju, linka ręcznego skręcona na...
ja bym zaczął od sterowania geometrią turbosprężarki. Przejrzyj sobie kolego również układ zasilania powietrzem tj.: - zajrzyj do filtra, wymontuj go sobie, wytrzep piach; - wyszoruj wąż doprowadzający powietrze do sprężarki turbiny; - przejrzyj wszystkie wężyki podciśnieniowe od sterowania turbiną (te od n75, gruchy i resztę, ja zmieniłem na nowe,...
Może tak być jak Ci powiedział. Zdejmij wężyk i sprawdź jego drożność. Jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika. Nie wiem jak jest w silniku Twojego wozu, ale zainteresuj się także miejscem skąd wychodzi ten przewód na bloku silnika. Może tam być filtr w formie metalowej siatki i może wymagać oczyszczenia. Swoją drogą może to świadczyć o zwiększonej...
Znów o mojej Madzi626 2.0l diesel z 2000r: właśnie dostała nowe tarcze tył(87,08zł z VAT), nowe klocki tył (27,80 z VAT), przód robiłem w styczniu, robocizna w zaprzyjaźnionym zakładzie nieautoryzowanym (100zł bez VAT ale do ręki fachmana, prawie trzy godziny zabawy bo coś się zapiekło..). Jedno ale: syn kolegi pracuje w hurtowni, różnica w cenie detal/hurt...
Wracając do tematu 1. Ciśnienie różnicowe podczas jazdy dochodzi do max 150 2. FAP obejrzany z zawnątrz brak jakiejkolwiek ingerencji (śruby zapieczone, nie ma dziur itp) 3. Tu ciekawostka, zbiorniczek na dodatek jest pełny, na bank 3-4 litry 0g podanych do filtra wskazywało by na martwą pompkę dodatku - nie zdążyłem dziś sprawdzić DB Na jakiej podstawie...
Szukam jakiejs podpowiedzi co może dziać się z samochodem, silnik oplowski Z18XER, krótka historia poniżej: Auto po zakupie przeszło szybki serwis, wymiana plynów, filtrów, itp. zrobiłem nim kilka tys km i zauwazyłem znikanie płynu chłodniczego (ani w silniku nie było masła, śladów na bagnecie, ani w zbiorniczku wyrównawczym nie było oczek oleju), dolewałem...
dzień dobry, Jakie masz błędy w sterowniku silnika? Ile oleju Pali Twoje auto na 1000 km? -Co do błędów to nie ma ani jednego. sprawdziłem dziś po dłuższej przerwie i czysto. https://obrazki.elektroda.pl/2487057100_... -Natomiast jeśli chodzi o olej to wychodzi na to, że ok 300ml na 1K km. Olej 5W30 GM. I tak wiem, że powinienem wlać...
Witam wszystkich, podepnę się pod ten temat. W marcu b.r. kuzyn skarżył się na swoją asterkę z x16szr w LPG gdyż zaczęła brać olej (litr na 100 :D ). Na pierwszy rzut poszły uszczelniacze, wymiana nie przyniosła oczekiwanego rezultatu tak więc po uzbieraniu kasiory wzięliśmy się za demontaż głowicy, tłoki na wierzch i mamy przyczynę- zapieczone pierścienie...
Wszystko ładnie opisane i każdy czepia się pierścieni, ale dlaczego przed remontem działo się to samo tego nikt nie jest w stanie wytłumaczyć i po wyjęciu tłoka pierścienie nie były zapieczone a też tą świece zalewał i tego nie rozumię i nikt na tym forum nie jest widzę w stanie tego wytłumaczyć tylko rozbierać silnik, a pytam się po co jak wymienione...
Koledzy dzis odkrecałem kolejny raz przewody od turbiny no i oleju jest dosyc sporo w nich, oprocz tego oska bedzie miala z 2mm luzu. Sprawdzałem ciegno przy turbinie jak pisał Paweł#G i było zapieczone, a z wezyka ktory do niego dochodzi nie wydostaje sie powietrze, ani nie ma tez ssania... Wiem ze musze regenerowac turbo, ale zanim to zrobie chciałbym...
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
No tak lecz wymiana oleju dobrej firmy dwa razy w roku + filtr w przykładowym Punto 1.1 to kwota około 190zł. Po 5 latach robi się 950zł a po 10latach 2000zł. Tymczasem zadbany, często w lepszej kondycji jak nasz - silnik kosztuje na aukcjach od 250 do 350zł :-) :-) a sama wymiana trwa około 3 godzinek :-) no i gwarancja na 3 miesiące ... Mi wychodzi...
Postanowiłem wyczyścić wąż dolotu idący od filtra do turbo demontując go (był zapocony przy wejściu odmy). Przy okazji zerknąłem w turbinę po stronie zimnej........... łopatki z lekkim nagarem, w środku sucho, brak śladów oleju jedynie małe plamki chyba z dolotu. 988985 Sztanga od zmiennej geometrii nie zapieczona po odpaleniu ładnie ja wciąga. Luz...
najpierw nalej sobie nafty przez otwory po świecach, tzn ustaw tłoki mniej-więcej na równo i nalej nafty/płukanki (to to samo) do pełna i zostaw na noc/na weekend najlepiej) potem pojudłaj rozrusznikiem żeby wychlupać resztę jeśli coś tam jeszcze zostało (wątpię, ale zawsze tak trzeba zrobić!), dolej z 0.5l tej nafty jeszcze do oleju i odpal niech pochodzi...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
coś mogło być przyczyną tego że mi się łopatki zapiekły po 30 tys Gorąca strona turbiny może puszczać olej, wtedy nawet po 2 tys w skrajnych przypadkach może się zapiekać. Ale turbo było robione w poważnym zakładzie wyczyścili wszystko i na nowo wyważyli wirnik, wszystko sprawdzili na maszynach, długość sztangi od gruchy ustawiona na maszynie symulującej(z...
Witam, auto jak w temacie. Objaw dość dziwny początkowo myślałem ze po prostu wilgoć w układzie wydechowym ale mimo zrobienia dłuższej trasy objaw jest nadal. Po dodatniu "gazu" za autem potrafi się pojawić dosłownie chmura siwego dymu, po nagrzaniu lekko ustępuje jednak nadal powiedziałbym ze jest coś nie tak. -Płyn chłodzący jest w normie, nie ubywa...
Jesli chodzi panowie o olej rzepakowy to mam golfa2 1,6td i lalem ten syf to jezdzil tylko do 3tys obrotow ( a czasem wcisnac trzeba zeby turbinke przedmuchac:)) a potem kichal i stekal wiec do turbiny nie polecam( choc czasem dla sportu na pol baku doleje se jeden baniaczek 5 litrowy z makro bo tani) ale kumpel ma takiego samego golfa tylko bez turbo...
Witam. Problem ma się następująco. Znajomy jechał skuterem, który według niego zaczął mulic i zgasł. Później, odpalił jeszcze na chwile i już więcej nie odpalił. Było to jeszcze przed zima. Gaźnik wyczyszczony, świeca dobra (sprawdzane na kilku), filtr ok (stożek), dostaje paliwo. Dodam ze jest w nim założony cylinder 70 który sam zakładałem, odpalał...
To i ja odgrzeję kotleta, bo zrobiłem już prawie 100tys tym silnikiem, sam silnik jest dość dobrą konstrukcją, ale ecu siemensa to totalna du......a, nikomu kto ma zafirę z tym silnikiem aulo nie pracuję idealnie a jest w mojej okolicy 5szt, czasami na lpg jest nawet lepiej niż na samej benzynie bez lpg. Zacząć trzeba od tego że auto potrzebuję oleju...
zapieczony filtr zapieczony pierścień zapieczony tłok
passat bezpiecznik przechwytywanie bluetooth interfejs landi renzo
ubiquiti unifi unifi konfiguracja
Mitsubishi Pajero 2.8 TD 4M40 – lokalizacja czujnika położenia przepustnicy (TPS/APS) na pompie wtryskowej Citroen Jumper X250 X290 244 – lokalizacja przekaźnika dodatkowego ogrzewania K05 K08