Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wybić zapieczony sworzeń w zacisku hamulcowym. Jak mam się do tego zabrać? http://obrazki.elektroda.pl/9247169600_1...
taki ktoś nie powinien nazywać siebie mechanikiem... albo zapieczone bolce na których porusza się zacisk hamulcowy, albo zapieczony tłoczek w zacisku albo wężyk gumowy od tego zacisku spuchnięty w środku i blokuje powrót płynu. stawiam na wężyk
Jeżeli linka zardzewiała lub coś ją trzyma to zacisk nie jest w stanie jej pociągnąć z powrotem po spuszczeniu ręcznego, a jak zacisk skorodował i się zaciera to nie jest w stanie sam siebie cofnąć a i linki przy okazji. Zaciągnąć ręczny i spuścić, jeżeli linka przy zacisku będzie luźna to zacisk, a jak będzie nadal napięta to linka. Można jeszcze pchnąć...
Może też koło blokowac,zapieczony zacisk hamulcowy.
Zapieczony zacisk hamulcowy, najszybciej. Choć jak znam elektrodę to zaraz się okaże że to zarąbane na amen łożysko. Zapieczony zacisk, zależy które to koło, przód czy tył. Ściąga przy mocnym hamowaniu.
Diagnostyka komputerowa i podglad parametrow jakie pokazuje na kolach przy hamowaniu . Lub zapieczone prowadnice na zaciskach hamulcowych.
Tak Piasta wraz z łożyskiem Piastę dokręciłeś na łożysku z właściwym momentem? Złap za tarczę i poszarp na boki. Najlepiej przy ściągniętym zacisku hamulcowym, albo przynajmniej zdemontowanych klockach. Nie ma luzów? Przykręciłem tarczę dwiema śrubami Dlaczego tylko dwoma? Masz piastę na 5 szpilek, więc dwoma nijak nie uzyskasz symetrii. Poza tym obejrzyj...
Przejedź się kawałek i dotknij wszystkich felg bezpośrednio po jeździe, jak któreś będzie gorące, to znaczy, że zapiekł się zacisk i gotuje się płyn hamulcowy
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
O wiele poważniejszym powodem do wymiany opony jest np. wjechanie w duży ubytek nawierzchni (tzw. dziurę) przy prędkości kilkudziesięciu km/h, a nikt tego nie robi, bo takim wypadku na oponie nie ma zwykle żadnego śladu, ale przerysowany napis na oponie, bo samochód otarł się o krawężnik przy kilku km/h, kwalifikuje ją bezwzględnie do wymiany... owszem...
wielkie dzięki za pomoc, potraktowałem go środkiem do zapieczonych zacisków hamulcowych i wyszedł. Tej podkładki to chyba nie wymienię bez zdjęcia pokrywy klawiatury, bo jakoś nie mogę jej ruszyć? Jeżeli tak to muszę zdjąć wszystkie wtryskiwacze, a to skończy się wymianą wszystkich podkładek, oringów i tulejek, bo w tym wyciągniętym wtryskiwaczu po...
Nie ma co tu gdybać tylko rozebrać to i sprawdzić ruchomość tłoczków,. Zacisk jest nieruchomy z dwoma tłoczkami jak już kolega wyżej wspomniał, jak jeden tloczek będzie zapieczony to podczas hsmowania zacisk będzie się kosił.
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Iveco Daily 3512 - Zacisk hamulcowy tył - wpisz w wyszukiwarkę. Jest łącznie z budową zacisku.
Naprawiałem ostatnio Twingo które za dużo paliło, winne były zapieczone prowadnice zacisków hamulcowych. A mój już spala tylko 9l odkąd się ociepliło :D.
Przewód hamulcowy zastał uszkodzony poprzez użycie niewłaściwych narzędzi. W tej chwili najprościej będzie przyspawać nakrętkę na resztkę przewodu hamulcowego. Temperatura ułatwi odkręcenie. Jeśli nie pomoże to przejdź do wiercenia lewymi wiertłami, wykretaków, podgrzewania. Tłoczek hamulcowy i tak masz do wymiany, więc nie musisz obawiać się jego zniszczenia....
Ja dodam że mój pojazd 106 1.0 I r95 , pali jak smok... A dodam jeszcze to że gdy jest pogoda "sucha" to jedzie tak jak by go ktoś z tyłu trzymał i hamował , a gdy pada DESZCZ to CUD ! , pomyka jak Kubica. Zapieczone zaciski hamulcowe, jeden lub obadwa najprawdopodobniej ,z przodu. Po przejechaniu trasy około 10 km, lub więcej (tylko nie w ruchu miejskim)...
Mały silnik - "ciężka buda" niestety ale wydaje mi się że nie wiele da się zrobić. Choć na bank trafi się ktoś, kto będzie bajki opowiadał że jemu pali 7,5 L w mieście. 1. Wykombinuj coś by silnik nie zasysał gorącego powietrza z komory - to ważna sprawa. 2. Sprawdż czy auto lekko się toczy (zapieczone zaciski hamulcowe, i tym podobne szumiące łożyska...
Sprawdź koniecznie prowadnice zacisków, najprawdopodobniej któraś jest zapieczona(czytaj nie ruchoma), co skutkuje właśnie takim zużyciem klocków.
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Korektor siły hamowania, zapowietrzony układ, zatkane przewody gumowe, usterka pompy hamulcowej zapieczone zaciski przednie. Zacząłbym od odpowietrzania i obejrzenia zacisków.
Witam, mam problem ze zdjęciem zacisku hamulcowego z tarczy hamulcowej. Te dwie śruby z tyłu co trzymają zacisk odkręciłem zacisk chodził góra dół ale nie chciał zejść. Jakieś porady ? Próbowałem odkręcić te śruby dwie aby wymienić klocki hamulcowe ale niestety chyba się zapiekły,będę musiał się trochę pomęczyć.
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
Ad.1 Krzywe tarcze - do wymiany Ad.2 To moze byc łozysko, albo problemy z zaciskami hamulcowymi. Zapieczone prowadzenia - nie chwytaja rowno.
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
Tłoczek zacisku hamulcowego jest zapieczony i pod wplywem jazdy i chwili korzystania sie rozrusza a pozniej znow zastyga. nie 100% Mozna rozebrac hamulce i sprobowac wcisnac tloczek.
Jeśli to jest passat poliftingowy, to powinien mieć czujnik ciśnienia układu hamulcowego, podłącz komputer i sprawdź czy ciśnienie narasta w miarę jazdy. Lub, jeśli nie ma czujnika albo nie masz komputera, po przejechaniu tych kilku kilometrów, gdy już koło zaczyna hamować poluzuj odpowietrznik. Jeśli płyn bryźnie i koło zacznie się obracać luźno znaczy...
Witam. W Skodzie Felicia 1.3 1997r. potrzebuje wymienić elastyczne przewody hamulcowe przednie. Trochę korozja zrobiła swoje z racji wieku auta. Pierwsze co to oczyszczę dokładnie połączenia i odrdzewię gwinty i zostawię na noc dobrze nasączając płynem hamulcowym. Zastanawiam się tylko alby trochę podgrzać po obwodzie przewód, który idzie do zacisku....
Odpowietrz pompe i cały układ.Z opisu wygląda że jest zapowietrzony albo zapieczone prowadnice zacisków z przodu.[/list]
do mechanika, laik nie powinien grzebac sam przy systemie odpowiedzialnym za zycie kierowcy i innych uczestnikow ruchu ps. zapieczone tloczki hamulcowe
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Pewnie felga by się grzała niesamowicie. Niekoniecznie, miałem zapieczony zacisk , do końca się nie przesuwał , skutek był taki że jeden klocek został szybciej starty a tarcza nawet zbytnio się nie rozgrzewała. W sumie dużo zależy to od konstrukcji zacisku, np. w RAV4 skończyło się wymianą zacisku bo sworzeń był tak zapieczony że nie było sensu regenerować,...
Hamulce mogą się zapowietrzyć, owszem ale pod pewnymi warunkami. Nieszczelny układ lub zbyt duża zawartość wody w płynie hamulcowym. I tak jak pisze ociz, przy zapieczonych jarzmach lub samych tłoczkach w zaciskach, po dłuższej jeździe płyn zaczyna wrzeć i w ten prosty sposób masz zapowietrzone. Proponuję sprawdzić dokładnie cały układ hamulcowy przez...
Możliwe, że zacisk hamulca "trzyma" (tłoczek zapieczony) i po dłuższej jeździe nagrzewa się płyn hamulcowy, powiększa się wówczas jego objętość i w efekcie hamuje coraz mocniej. Po dłuższej jeździe sprawdź, czy zacisk hamulca jest nagrzany. Jeśli tak, to należy zdemontować zacisk hamulca, wyjąć tłoczek i sprawdzić, czy nie jest skorodowany. W zależności...
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Witam. Rzeczywiście jeśli samochód ma 7 lat to raczej nie ma mowy o pompie i luzach ,wymontuj raczej zaciski i dokładnie się im przyjrzy moga być zapieczone na prowadnicach ,dokładnie sprawdż zaciski na każdym kole ,sprawdż czy tarcze hamulcowe nie są krzywe czy nie mają bicia i czy mają odpowiednią grubość .Życzę powodzenia.
Witam. W tylnych hamulcach tarczowych zużywają mi się nadmiernie klocki zewnętrzne a te od strony tłoczka są w porządku. Według teorii którą znalazłem tu: https://www.motofaktor.pl/rodzaje-zuzyci... powinienem mieć problem z zapieczonymi prowanicami w jarzmach (zatarty zacisk) Sęk w tym że akurat prowadnice mam od roku nowe, chodzą...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Jeżeli jedno z kół jest zapowietrzone to będzie słabiej hamować. Wtedy ściąga w tę stronę, gdzie jest koło nie zapowietrzone i mocniej hamuje. Proste. Ford1991 pisze, że raz go ściaga w lewo, a raz w prawo. Może być pompa hamulcowa. Jak zapieczony jest cylinderek w zacisku to cały czas hamuje, tak? Przy lekkim hamowaniu zapieczone koło hamuje bardziej,...
Ja montuje łożyska skf polecam! Raz w życiu założyłem łożysko chińskiego pochodzenia o połowę tańszą ale wytrwało 2tygonie dlatego nie warto w taki sposób oszczędzać bo i tak więcej stracisz. Co do powodu to np.niewyważone koła, krzywe zużyte tarcze lub wadliwe bębny, zapieczony mechanizm 'pływający' zacisku traczy hamulcowej. Nieoprawny montaż łożyska....
Witam, chyba mam mały problem z hamulcami w swojej Omedze B 2.0 16v. W lipcu w lewym tylnym kole zapiekł mi się zacisk hamulcowy. Felga była strasznie brudna i gorąca. Kupiłem zestaw do regeneracji zacisku, przy okazji wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. Parę dni temu zauważyłem, że jedna felga jest wyraźnie brudniejsza od pozostałych - akurat mowa o...
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
Witam mam pytanie odnośnie skody felicji. Mam takie problem ze wymieniałem już po raz 3 zacisk hamulcowy z prawej strony i dalej nie działa tak jak należy. Tłoczek nie jest zapieczony a kolo caly czas jest zblokowane. I mam pytanie co może jej dolegać? Tylne hamulce oraz lewy przedni działa prawidłowo. Dodam jeszcze ze tarcza jest cały czas czerwona...
Nie wiem jak jest w tym audi ale jeśli te blaszki zastępują luz między zaciskiem i klockiem to możesz jej nie dawać bo służy tylko po to by się nie zapiekł klocek, jak wiadomo zacisk rdzewieje a te blaszki mosiężne nie rdzewieją.
Od kiedy matiz ma z przodu bębny hamulcowe? Bo tak wynika z kolegi opisu. Opona nie ma wewnątrz jakiegoś jaja? Może zaciski się zapiekły.
Po co ?, gdyby zacisk nie pracował na prowadnicach, co w tych hamulcach się nie zdarza, to byłby ślad z przodu tarczy, u Ciebie jest z tyłu, od strony tłoka zacisku. Klocek zapiekł się w jarzmie, i pewnie okładzina odkleiła się od blachy, hamuje tylko tam gdzie tłok naciska
Jeśli z zacisków nie cieknie płyn hamulcowy i tłok nie blokuje sie w korpusie to nie musisz wymieniać takie jest moje zdanie ale zawsze możesz twoja wola :) Jak już bedziesz wymieniał uszczelnienia w zaciskach sprawdź czy gładź tłoczków nie ma wżerów. Na pewno co trzeba sprawdzic to czy cały zacisk nie jest "zapieczony" na prowadnicach i czy swobodnie...
Witam problem dotyczy Laguna 3 2.0 16v hi-flex Jakiś czas temu nie działały światła wstecznego, raz się załączały a raz nie. Wymieniłem czujnik wstecznego w skrzyni biegów i problem zniknął ale zamiast tego pojawił się inny. Samochód zaczął stale pokazywać komunikat skontroluj chamulec postojowy plus ręczny nie zwalnia się automatycznie przy ruszaniu....
Dzień dobry.Kolego Filip i Flap nie pisz rzeczy niestworzonych,że duży przebieg że wyładowany akumulator że to OPEL.....Sam jeżdzę Astrą DTL ma już 250 tyś km. Proponowałbym przed oddaniem auta w ręce mechanika samemu chociaż sprawdż opory toczenia twego auta,co za tym idzie to o czym wielu użytkowników poprostu zapomina to o czym mówił w TVN TURBO...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Zadałem pytanie nie ze złośliwości czy chęci wymądrzania, nie chodziło mi też o wiedzę z fizyki. Zadałem pytanie, bo temat leci już dwa tygodnie, panowie robią doktoraty z odkręcania odpowietrznika, w ruch idą programy komputerowe i filmy instruktażowe, a problem jest moim zdaniem prosty i do ogarnięcia w pół godziny, o czym pisałem na początku, ale...
klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
Sprawne samoregulatory?a czy zostały wstępnie wyregulowane?trzeba to zrobićc inaczej długo trwa zanim się dostawią,sprawdź też prowadnice w zaciskach z przodu-lubią się zapiec i przez to spręzyjuja powodując wpadanie pedału,i sama mechanika korozja tarcz hamulcowych np ,średnica bębnów itp..
Miałem już kilka takich przypadków że przyczyną byly zapieczone klocki. I nie tylko klocki, same cylinderki hamulcowe też muszą być sprawne i nie zapieczone. BTW - przed wymianą pompy przednie hamulce działały? Jaka była motywacja dla wymiany pompy?
A ciekawy jestem co się z nimi stało dokładnie ?? Pękły , ukręciły się czy co innego ?? Pytanie pod moim wpisem, to odpowiem :-) Jeden pękł przy odkręcaniu zacisku hamulcowego. Dwa inne rozmiary po prostu skręciły się, coś jak śruba. W każdym z tych przypadków musiałem odkręcić mocno zapieczone śruby.
Zrob tak, demontuj koło i srubokrętem płaskim cofnij tłoczki bez demontowania zacisku. Jeśli cofną się bez problemu to nie wina tłoczka/uszczelki tłoczka. Jeśli nie masz przyczynę. Następnie gdy klocki są wycofanie ruszasz zaciskiem twoja-moja jeśli chodzi luźno - OK, jeśli nie zapieczone są prowadnice jazrzma http://freno.pl/images/FOTKI/PROWADNICE/...
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Witam brat ma Lublina ostatnio klocki dojeździł do końca jeden klocek wypadł i zniszczyło tłoczek od zacisku, wymieniłem tarcze i klocki i założyłem Nowy zacisk ze szrotu okazało się że jest zapieczony mimo że zapsikałem to sprejem, kupiłem zestaw naprawczy i na nowych uszczelkach poskładałem niby się cofa ale za mało koło nie obraca się tak jak powinno...
W zimie wymieniłem tarcze i klocki. Wszystko było dobrze ale gdy zaczęły się upalne dni zacząłem słyszeć pisk z tyłu w kole, który zanikał gdy delikatnie zaciągnąłem ręczny. Po zdjęciu koła okazało się że przewód hamulcowy ktoś sprytnie skleił taśmą. Nie wiem czy to ma wpływ na zachowanie zacisku. Boję się demontować zacisk ponieważ znając moje szczęście...
Problem ten jest bardo prosty do rozwiązania wymieniając komplet uszczelek zacisków hamulcowych i oczyszczenie rowków do których te uszczelki się zakłada i nic więcej Kolego ale zacisk i jego tłok wydają się pracować prawidłowo. Problemem jest duże ciśnienie w układzie. wydaje sie jakby płyn nie wracał do pompy od razu tylko z dużym opóźnieniem. Jak...
Witam. Trochę odgrzewam temat bo nie chcę zakładać nowego. Czy Panowie i Panie macie jakieś konkretne rozwiązania i diagnozy w temacie tematu - czyli hamulec postojowy Scenic ? Mój pacjęt to Grand Scenic 05 2.0T. już od jakiegoś czasu walcze z materią i nic. Ale do żeczy: Początek wadliwie działającego układu był dość długi,co raz to dziwniejsze działanie,...
Witam, od kilku dni mam ogromny problem z zablokowanym przednim kołem, tylko mechanik jest zadowolony bo co wizyta mnie kasuje a usterka zostaje. Podczas jazdy felga bardzo się nagrzewa a co ciekawe to zacisk pracuje nie jest zapieczony na prowadniczkach tak samo jak i cylinderek.Wszystko było nasmarowane i wyczyszczone.Kolejną czynnością była wymiana...
Kolego.Bolec w uchwycie U musi chodzić lekko!!(przyłóż sam bolec do U bez wbijania i poruszaj nim). Bolec jest mocowany na sztywno na początki i na końcu(tam musi wchodzić ciasno) Zacisk nie będzie się sam przesuwał na zakrętach!!(trzyma go dwie sztuki prowadzeń). Bicia tarczy same odsuną klocki od niej!!(Jeśli zacisk ani cylinderek nie będzie zablokowany...
Witam W zasadzie to nie wiem po co się tyle rozpisywać . Osoby znające temat i doświadczające problem z nagminnie zapieczonymi prowadnicami w tylnich zaciskach dobrze wiedzą , że trzeba nasmarować to „ustrojstwo” za każdym razem podczas naprawy , bo następnym razem będzie problem . I chyba nie ma znaczenia jakim smarem się to natłuści /...
Witam, Posiadam Renault Safrane 2.5 dT w aucie były zapieczone linki oraz zaciski hamulców z tyłu. Linki zostały wymienione, natomiast zaciski zregenerowałem teraz chodzą płynnie. Kolejnym problemem był wpadający do końca pedał hamulca po czym została zregenerowana pompa hamulcowa. Układ został odpowietrzony niestety pedał hamulca bardzo nisko zaczyna...
Przecież wyczyściłem prowadnice po których przesuwają się klocki. A może to być wina tłoczka? W prawym kole skubaniec był tak zapieczony że za chiny nie umiałem go wkręcić, na wajche przyrządu do wkręcania tłoczków musiałem nałożyc długą przedłużke a i tak ledwo ledwo po ogromnej gimnastyce w końcu ruszył, może dziad nie odbija dobrze? Oczywiście przy...
Witam W Troszkę poczytałem . Tak na gorąco to kolego marek1977 to można bęben hamulcowy wyczyścić a nie zalane płynem hamulcowym okładziny cierne czy to na klocku czy szczęce chyba że to hamulec od karuzeli. To że przetrzesz wierzchnią powierzchnię nie znaczy że usunąłeś płyn, on ma to do siebie że wnika w okładzinę jak w gąbkę i ona też tak działa...
Jarzmo to ten element na którym pracują klocki. Jak będziesz wymieniał klocki z prawej strony to sobie skręcisz kierownicą w prawo i jak zdejmiesz zacisk i włożysz tam głowę to zobaczysz dwie śruby od jarzma. Odkręcasz je i będziesz mógł zdjąć tarczę. Na czwartym zdjęciu co dałem link widać jedną z tych śrub. Może się zdarzyć że tarcza zapiecze się...
Jak wyczyścisz to posmaruj ATE tym do tłoczków. Nie dużo, żeby nie wypływał, bo na tarczę się może dostać. Samo blokowanie prowadnic nie koniecznie może być spowodowane ich zapieczeniem, ale też ich skrzywieniem /choć pojedyńczo pracują luźno to skręcone zaciskiem blokują/. Śrub zacisku się nie smaruje. Miedziany faktycznie jest "źle widziany" w tym...
Witam wszystkich. Wymiana klocków hamulcowych zazwyczaj jest prosta, ale nie tym razem. Grzeją się i blokują tak jakby tłoczek nie wracał. Wymieniłem na nowe zaciski ,pompę, wężyki elastyczne, reduktor hamowania na belce myślę jeszcze o serwie jarzma chodzą leciutko nic nie zapieczone. Przed wymianą było ok. Pomocy może ktoś miał ten sam problem????
Witam. Mam problem z moim escortem a mianowicie z przednim prawym kołem które się blokuje podczas hamowania.Obstawiałem że zapiekł się tłoczek ale po wymianie tłoczka nadal to samo, gumy i uszczelki w zacisku w dobrym stanie wszystko zostało porządnie przesmarowane i oczyszczone ale nie dało to rezultatu dodam ze cały układ był odpowietrzony i wymieniony...
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Wszyscy uczepili się tego korektora siły hamowania, a tymczasem wadą tylnego układu hamulcowego w wersjach GE europejskich (tarcze na tylnej osi) jest zapiekanie się zacisków. Problem nie dotyczy wersji USA Cronos (bębny). Po prostu wystarczy cały zacisk rozebrać, wyczyścić, zaopatrzyć się w zestaw gum naprawczych i po poskładaniu do kupy sprawność...
Kolego jeśli jesteś pewien, że tłoczek nie jest zapieczony i prawidłowo go wciskałeś w tylne położenie (wciskanie z jednoczesnym wkręcaniem specjalnym przyrządem), to po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca klocki dotykają tarczy hamulcowej. Ponadto każda linka od hamulca ręcznego (prawidłowo podwieszona, bez zacięć i przesmarowana np. towotem) ma...
Postanowiłem Wam przedstawić ciekawą "zabawkę" idealna dla mechanika, ale i nie tylko. Z tego aparatu (indukcyjnego), korzystam już około 1.5 roku i jako, że nie widziałem, żeby ktoś, gdzieś wspominał o nim, postanowiłem przedstawić go tutaj, jako bardzo pomocny wynalazek :). Jedynie w tym czasie (1,5 roku) wymianie (bo uszkodziłem) uległ element zaznaczony...
Wcale nie musi być tarcza winna. Trzeba sprawdzić możliwość ruchu samego zacisku (równolegle do osi obrotu koła). Miałem kiedys podobną sytuacje, "pływanie" zacisku sie zapiekło i przestało kompensować nierówność tarczy. Ale jesli pływanie działą to ewidentnie tarcze do wymiany z kompletem klocków. A to co pisze kolega cefaloid... hmm. Ile to auto wogole...
Masz rację 😁 Dodano po 50 Jeszcze tylko jedno panie inżynierze robokop. Oprócz klocków tarczy i zacisków które kiedyś widziałeś były też bębny szczęki i cylinderki które niemal że bezpośrednio przenosiły temp na płyn. Nie bez powodów producenci rezygnują z tego rozwiązania. swoją drogą to mnie zmotywowało do tego wywodu. Tu masz rację że w przypadku...
Witam ponownie. Może to co tu napiszę komuś pomoże. Ja rozwiązałem swój problem tak: 1,Zdjąłem ponownie koło. 2.Nalałem sporą porcje znanego wszystkim (reklamy są na całym świecie!) gazowanego napitku (nazywanego pieszczotliwie odrdzewiaczem),odczekałem ok. pół godzinki. 2.Przywaliłem raz a dobrze śrubokrętem udarowym (kiepskiej co prawda firmy- już...
Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
Jesli chodzi o problem autora wystarczy sprawdzic w jakim stanie są zaciski /przewody i cała reszta. Wymieniam powiedzmy 10 kpl miesięcznie od hmm 10 lat i nie widziałem takich rzeczy żeby z jednej strony było prawie jak nowe a z drugiej blacha... Oczywiście zakładając że przyczyną miała by być krzywizna/łożysko etc. W takim razie teoretycznie mogą...
Samochód się zużywa jako całość, każdy jego element podlega zużyciu, z konstrukcją nośną włącznie (i nie mam tu na myśli korozji). Wiele osób nie bierze pod uwagę, że zużywają i starzeją się nie tylko elementy układu napędowego, ale również np. lampy, szyby, uszczelki drzwi, zawiasy drzwi, zamki, fotele, elementy wnętrza, izolacja przewodów. Po drugie,...
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
witam, miałem podobny problem od 2 lat walcze z miękkim pedałem hamulca. U mnie sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana bo cały układ hamulcowy to krótko mówiąc puzle. Do rzeczy: golf II 1.6 gaznik, standarowe pełne tarcze z przodu tył bębny bez absu, zmieniłem całą belke na taką z mk2 gti łącznie z korektorem siły hamowania jako że miałem całe gti...
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
Witam. Sprawa wygląda tak. Auto nie przeszło przeglądu ze względu na stan hamulców z tyłu. Wziąłem się za wymianę tarcz, klocków oraz linki ręcznego . Rzecz jasna wszystko po obu stronach. Były jaja bo najpierw z prawej strony na tyle złamał się przewód hamulcowy. Kupiony i wymieniony sztywny i elastyczny. Następnie zerwała się główka od jednej ze śrub...
Cześć chłopaki, podpowiedźcie radą w czym mam problem. 2 miesiące temu czyściłem tłoczki we wszystkich kołach, wszystko było OK, ostatnio słyszę cykanie/szemranie/dzwonienie metalu pod autem odchodzące z tylnich kół. Jarzma zacisków wyczyszczone i nasmarowane sm. grafitowym w miejscu gdzie chodzą klocki hamulcowe. Auto z góry ładnie zjeżdża (nie wygląda...
napięcie na lewym ebsie było 0,64v a na prawym 2,45V Zakładam, że to pewnie napięcia czujników zużycia klocków nierównomiernie zużytych. postanowiłem wymienic ten zawór kupił drugi używany Zakładam, że to Knorr. po podłączeniu dalej jest 0,64v ale i też z prawej to samo wyskoczyło nie widzi zużycia klocków po prawej i lewej stronie a wszystko widział...
Witam. Regeneracja zacisków okazała się nie taka straszna. Zrobiłem to bez komputera. Po zdemontowaniu zacisku torxem t30 wypchnąlem zabrudzone, zapieczone tłoczki, wszystko przeczyściłem, przesmarowalem i poskłladałem na zestawach naprawczych. Jedyny problem był z odkręceniem rurek pomiędzy zaciskiem a przewodem elastycznym. Rurka stalowa powleczona....
Moi drodzy, Kupiłem 307 sw, 2.0 16V, 2004 r. (przed fl), premium. Stąd moja prośba o kilka prostych (mam nadzieję) spraw: 1. Poszukuję kratki bagażnika (takiej jakie były montowane jako trwała przegroda do oddzielenia kabiny od bagażu dla potrzeb VAT) - chodzi o to, że w aucie będzie czasami wożony pies i stąd bezpieczeństwo. Przeszukuję allegro/olx...
Robota wykonana. Wszystko to co chciałem zrobiłem, chodź nie obyło się bez drobnych przeszkód. Korzystając z okazji oprócz piasty opiszę resztę praca. WYMIANA TARCZ HAMULCOWYCH i KLOCKÓW firmy ATE (krok po kroku) Dla własnej wygody i bezpieczeństwa auto ustawiłem na stojakach opartych na wahaczach. Zdemontowałem koła z obu stron i zacząłem pracę. 1....
1) Ściągnięte koło pasowe wraz z paskiem 2) Ściągnięta obręcz mocująca tylna pokrywę 3) Odpięte zaciski grzałki i termostatu 4) Nie wymontowana kapilara termostatu, ponieważ nie mogę zatrybić czym tą gumową otoczkę potem przykleić. 5) Tylna pokrywa wychodzi mi tylko do miejsca tylnej obudowy, ponieważ nie mogę wybić bębna (a bęben jest szerszy od tylnego...
Witam. Otóż mam pewien problem z tylnymi hamulcami w Fordzie Mondeo. A wiec sprawa miała się tak: Jakiś dwa tygodnie temu zaczęła grzać mi się lewa tylna felga. Pomyślałem na początku że może to łożysko czy coś ale na drugi dzień ustało już się nie grzała. Lecz problem nie znikł bo po 2 dniach znowu zaczęła się grzać. Więc w poniedziałek odkręciłem...
zacisk hamulcowy stukać zacisk hamulcowy jarzmo zacisk hamulcowy
twingo kontrolka silnik 65535 internal moduł memory error ciśnienie r407c
ekspres tchibo cafissimo gorący silnik pralka amica
Lokalizacja ulubionych miejsc w AutoMapie Junak 901 - Zgubiona kostka elektryczna, jak wygląda?