cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
jest pewna mozliwosc tzn lekko przestawiony zaplon jezeli to akurat jest możliwe w mondeo z tego roku bo jest mi wiadomo że te auta mają elektroniczny zaplon ustwiany komputerem inna opcja po prostu nie przepala takiej dawki paliwa na zimnym silniku jakie daje pompa na ssaniu pozdrawiam Dodano po 3 PS. na zimnym silniku niekiedy kable zapłonowe są lekko...
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
masz małą energię iskry po prostu.
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny A w jakim celu chcesz dokonac takiej regulacji?
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem.
Wydaje mi się, że powinno być na piecyku pokrętło regulujące przepływ wody - zasada jest prosta - mniej wody = jest ona cieplejsza. Piecyk ma określoną moc grzewczą i tylko podnosi temperaturę pomiędzy określoną ilością wody zimnej wlotowej o określoną liczbę stopni. Pzdr Bartek
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
Witam!! Od niedawna jezdze Jawa TS350 i planuje zmienic zaplon na elektronika, ale oryginalny jest jak dla mnie poza zasiegiem. Czy ma ktos moze jakis sprawdzony sposob na elektronika w tym motorku? Bede wdzieczny za kazda informacjektora pomoze w realizacji mojego planu. Pozdrawiam, Robakkk
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
kolega Piotr Pajkert moze miec racje sprawdz przed odpalaniem czy w przewodzie od pompy paliwa do gaznika nie ma powietrza jesli jest to winna jest pompa (nie trzyma i paliwo splywa do baku czasem sie tak dzieje ) zaplon w malaczu z elektronika mozes regulowac polozeniem czujnika (jest przy kole napedzajacym alternator) Ale to sie raczej zadko przestawia....
Moze tak od kiedy modelarskie silniki posiadaja uklad zapłonowy ,dokladnie od momentu w ktorym zaczeto stosowac silniki benzynowe w modelarstwie :D dlaczego 6V dlatego ze wlasnie taki prad zasilana posiadaja takie uklady zaplonowe{sam posiadam takowy silnik } DL50 - http://www.arthobby.pl/index.php?page=5&... niestety takie motory sa drogie i...
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
Witam, jako ze zbliza sie sezon zamontowalem u siebie zaplon elektroniczny w jawie 350 z modulem od vw golfa II, cewka cinquecento i hall z passata. Podlaczylem wszystko zgodnie z ponizszym schematem ale brak iskry. Z pinu 5 nie dostaje sie napiecie na czujnik hall. Czy ten modul ktory jest nowy jest wadliwy czy moze on nie podaje pradu tylko musze...
a mozesz podac jakis schemat tego modulu co masz?? bo tez mam rometa i che zrobic elektroniczny zaplon bo denerwuje mnie jak kondensator pada jak muchy.a ten modul dzala z aku czy bez??
Witam. Pewnie nie ten Dział i zaraz moderator przeniesie... Poszukuje najmniejszego w gabarytach gazowego podgrzewacza wody o parametrach moc min. 19kW, zaplon elektroniczny (baterka), wszystko co znalazlem, to ma wymiary ok. 550x320x210. A jest jakis dobry jakosciowo o max. wym.: 450x270x170? Pozdrawiam, Radek.
Kable się topiły bo jakiś mądry napisał kiedyś poradnik jak przemagnesować prądnicę, w poradniku tym radził by zewrzeć styki w regulatorze odpowiedzialne za przekazanie napięcia z prądnicy do akumulatora co wiązało się z sklejeniem tych styków i wtedy pozostaje tylko kable rwać bo instalacja płonie, oczywiście można to zrobić ale przy pracującym silniku...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Witam, Czy macie inny schemat na zaplon elektroniczny ponieważ niemam akumlatora . Czy zamiast akumlatora moge zastosować baterie 12v wielokrotnego ładowania ?
marek74: chodzilo o kroki procka bo przeciez bedziesz zliczal tajmerem odelglosci miedzy zebami czyli 6000obr*ilosc zebow/czestotliwosc procka=ilosc zliczonych impulsow taktowania... bo przeciez procek musi przeliczyc to wszystko... a co do czujnika spalania stukowego to jeszcze nie wszystko... bo chyba chodzi glownie o to zeby zaplon dobrze sie wyprzedzal...
Nie znam tegomodelu, ale z rocznika zakladam ze zaplon elektroniczny i wtrysk. Jaki jest stan ukladu zaplonowego? kable, swiece itd. Jakie sa objawy przy tym odpalaniu? Probuje zalapywac,czy nic takiego, po prostu martwy? Opisz jak najwiecej - bedzie latwiej cos wymyslic.
zaplon elektroniczny zawsze cos da no chyba ze juz jest :) lub cos lepszego
Banalnie prosto,swiece zaplonowa montujesz w rurze wudechowej za ostatnim tlumikiem,kupujesz cewke zaplonowa taka sama jak masz w samochodzie ew. z np.poloneza(jak masz klasyczny zaplon to do klasycznego,jak elektroniczny to do elektronicznego).Laczysz cewke ze swieca,prowadzisz przewody przez przelacznik/przekaznik sterowany wewnatrz samochodu(przelacznikiem/przekaznikiem.....
Witam... mam taki problem... wynajmuje mieszkanie w ktorym woda ogrzewana jest Junkersem typ jakis w11. Poniewaz wlasciciel mieszkania powiedzial ze zaplon elektroniczny jest zepsuty i pokazal jak nalezy zapalac czyli wcisnac przycisk na panelu i zapalnikiem, zapalniczka lub zapalka odpalic plomien w srodku.. i powinno sie przytrzymac ten guzik przez...
Zaplon ustawiac w CC? Jedynie co mozna zrobic to przerobic mocowanie czujnika kata wyprzedzenia (tego na wale ) tak zeby mozna go bylo przesunac w prawo albo w lewo - on niby ma mozliwosc przesuniecia (troche za malo) - ale czy to cos da to nie wiem - przeciez od sterowania jest modul elektroniczny ktory sam sobie ustala kat wyprzedzenia z zaleznosci...
czy mozliwe jest stworzenie zalonu elektronicznego do motoru bez akumulatora, ale z przerywaczem. Mam do dyspozycji standardowy zaplon jak w wsk3. Czytalem na forum ze taki zaplon poprawia osiagi silnika, na allegro sa dostepne takie uklady ale po bardzo wygorowanych cenach. Prosze o wskazowki, schematy. Ewentualnie jak przerobic zaplon (jak w maluchu)...
W tym modelu jest zaplon elektroniczny /modol nanoplex/, ale raczej wykluczam jego uszkodzenie, poniewaz sa dni ze silnik pracuje prawidlowo Cewki nie sprawdzalem jeszcze, wymienilem tez przewody w/n.
a jesli masz zaplon elektroniczny to do aparatu zaplonowego idzie taki zielony kabel z 2 stalowymi zylami..i czesto wlasnie w nim zyly sa przerwane i wtedy rozne rzeczy sie z zaplonem dzieja..kup nowy kabel (ok.10zl) i sprawdz.
Wina takiego dzialania moze tkwic tez w rozruszniku. Najczesciej powodem sa pozwierane styki komutatora. Powoduja one zwacie a co za tym idzie za maly prad na cewke zaplonowa. Jezeli w dodatku jest to zaplon elektroniczny to na pewno bedzie mial problem.
w momencie zaplonu na przewodach nadajnika impulsow bialym (-) i zielonym (+) zmienia sie napiecie z 0 na 5V. wiec trzeba by podlaczyc to tych przewodow woltomierz lub np. jakas diode led i ustawic zaplon tak, by wzrost napiecia wystapil gdy tlok jest 2.5 - 3mm przed GMP. przy ustawianiu najlepiej odlaczyc przewod zielony (1) od cewki.
I juz po klopocie czujnik dziala, dwa skrajne to zasilanie a srodkowy to wyjscie typu otwarty kolektor. Raczej masz racje elektrit to bedzie hall a strumien magnetyczny zmienia sie jak zblizamy jakis metal wtedy hall wytwrza impuls. Dzieki za porady i pedze go montowac na kolo zamachowe do maluszka mojego kolegi.(montujemy wlasnej produkcji zaplon elektroniczny...
Ja zamierzam puscic zaplon przez elektroniczny modul zaplonowy, ktory wlasnie stabilizuje i zwieksza iskre. Jest on sprzedawany na allegro po okolo 40zl a koszt jego zrobienia wlasnorecznie zamyka sie w mniej niz 10zl wiec... :)
Tak tylko sie zastanawiam po co dawac przy ustawianiu zaplonu 6000 obrotow. Przewaznie zaplon ustawia sie na wolnych obrotach, a jezeli jest on elektroniczny to przyspieszeniem go wzgledem podcisnienienia zajmuje sie elektronika.
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
To jest dziwny problem. Moj motor to jawa pradnica 6v z dwoma cylindrami. Jedna cewka ma mocna iskre a wszystkie inne jakie testowalem nawet nowa ze sklepu daje troche slabsza nie wiem czemu, zamienialem cewki miejscami, swiece i przewody wysokiego napiecia, wyglada na to ze ta cewka jest wyjatkowa a na innych motorek nie spala dobrze mieszanki i chcialbym...
Witam .Kup sobie elektroniczny zaplon te moduły sa dość tanie,a o platynkach zapomnisz ,na prawdę warto.
Profilaktycznie mozesz sprawdzic gaznik , zaplon masz przerobiony na elektroniczny czy oryginal ?
ten konkretnie nie posiada swieczki i ma zaplon elektroniczny... a wracajac do tematu regulacji gazu to jak chcesz ustawic minimum palnika , z odczytu licznika?! ok 15 % z 2,8 m3? powodzenia ... proponuje kupic sobie wakulometr elektroniczny lepiej ci pojdzie(tylko za niego zaplacisz 1/2 ceny kotla) i dlatego koledzy grzecznie ci tlumaczyli ze twoje...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Rozumiem ze instalacja LPG starszej generacji, nie sekwencja. Przyczyny strzalow na gazie moga byc rozne -tak jak mowiono - slaba iskra, czyli kable, swiece, kopulka, palec itd -uklad zaplonowy. A takze np. styki na cewce itd. -zbyt uboga mieszanka. Sprobuj na poczatek podregulowac, dac wiecej gazu na zaworku. Spawdz droznosc ukladu gazowego (filtr...
Dobrze zrozumiales, transformator WN sam nawijalem, a drugi transformator HF to ten, ktory podalem jego uzwojenia. Trzeba tez wziasc poprawke, jaki ma sie palnik do ciecia, bo odleglosc elektrod, dlugosc przewodu, pojemnosc ukladu decyduje o wejsciu ukladu do rezonansu i wytworzenie plazmy. Ilosc zwoi moze byc calkiem inna dla innego palnika. Uklad...
proszę bardzo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... może tutaj coś znajdziesz...
Witam, Mam problem w MZ ETZ 150 z iskrą, mianowicie iskra, która idzie przy podpiętym akumulatorze, jest bardzo długa — trwa około 5 s albo jest ciągła. Zapłon elektroniczny. Co może być przyczyną? Moduł?
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
Niebieski przewód na 16 zacisk cewki biegnie on z stacyjki z pinu 15 stacyjki , na innych cewkach jest też B+ oznaczenie . są też cewki z oznakowaniem 15 i obok B+ to nowsze cewki stosowane z zapłonem elektronicznym .
Jak wsadzisz papierek cienki w przerywacz to ma ten papierek wypuscic jak tlok bedzie tak na oko (strzelam) 0.4 do 0.7 milimetra PRZED maksymalnym górnym polozeniem tloka. Jak odpali to regulujesz na wyczucie, jak na maxa obrotach kreci sie jak dziki ale nie chce chodzic bez gazu to jest za wczesnie zaplon (tlok za nisko jak przerywacz sie otwiera)...
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
zaplon elektroniczny zaplon elektroniczny zaplon zaplon elektroniczny schemat
telewizor szumy mosfet bateria laptop volvo kabina
schemat inwertera hybrydowego schemat falownika hybrydowego
Uszkodzony zaworek iglicowy w Simson SR2 - objawy Silnik 7.5 kW a prądnica wiatrowa 30 kW - współpraca