Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
WITAM! Tyle grzebie w tym aucie ale powiedzcie mi dokladnie jak sprawdzic i ewentualnie ustawic zaplon w tym samochodzie.Powiem tylko ze do zaplonu zastosowano modul elektroniczny, czujnik zaplonu i predkosci obrotowej walu korbowego, gaznik AISAN. DZIEKI za informacje!
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? https://www.greg92.pl/modyfikacje-motocy... https://gmoto.pl/iskrownik-zaplon-elektr... Chciałem tu wcześniej na ten temat podyskutować ale Pan Moderator wywalił mnie do kosza /ma miotłę/. Mam w motocyklu własnoręcznie...
A ja myślałem że tylko Komar jest tak przeklętym pojazdem... Ja na Komarze się mechaniki nauczyłem. ;) Z zapłonem tam są zawsze problemy, może lepiej od razu zainwestować w zapłon CDI zamiast się męczyć z tym cholerstwem? https://allegro.pl/oferta/w...
Ten model silnika posiada jednak przerywacz, ale są moduły pasujące do tego silnika bez przerywacza, możesz wymienić moduł na elektroniczny. Tu masz link do filmiku z podobnym silnikiem i sposobem na rozebranie i wymianę http://www.youtube.com/watch?v=mvyyf3KJq...
To może być moduł zapłonowy. http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... Wydaje mi się że masz spuchnięte kondensatory na tej płytce, to te walce, powinny mieć płaskie zakończenia, nie wypukłe.
jest pewna mozliwosc tzn lekko przestawiony zaplon jezeli to akurat jest możliwe w mondeo z tego roku bo jest mi wiadomo że te auta mają elektroniczny zaplon ustwiany komputerem inna opcja po prostu nie przepala takiej dawki paliwa na zimnym silniku jakie daje pompa na ssaniu pozdrawiam Dodano po 3 PS. na zimnym silniku niekiedy kable zapłonowe są lekko...
Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny A w jakim celu chcesz dokonac takiej regulacji?
Ten przerywacz jest potrzebny w wypadku normalnego zaplonu. U elektronicznego zaplonu taki lub opto lub magnet-hall. Pan pytal na ustawienie zaplonu i to pisane w poprzednim linku. Mimo ustawienie komputerym jest ustawienie jednakove - przerywacz albo hall albo opto - chodzi o pore wzbudzenie iskry. Po ustawieniu 'pistu' w gurze obracać wlewo dopuki...
czy mozliwe jest stworzenie zalonu elektronicznego do motoru bez akumulatora, ale z przerywaczem. Mam do dyspozycji standardowy zaplon jak w wsk3. Czytalem na forum ze taki zaplon poprawia osiagi silnika, na allegro sa dostepne takie uklady ale po bardzo wygorowanych cenach. Prosze o wskazowki, schematy. Ewentualnie jak przerobic zaplon (jak w maluchu)...
cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
to są fotki rometa oraz zapłonu
Schematy z owych czasow u peugeota sa bardzo nieczytelne i, oczywiscie, tylko na papierze w formacie A3. Nie jest wiec latwo je zamieszczac na forum. Najczestsza przyczyna problemow z zaplonem jest w tym modelu modul elektroniczny (wzmacniacz). Pozdrawiam,
Napewno nie skrzywiles walu tego jestem pewien. Moim zdaniem to cos z zaplonem. A i pytanko masz swykly przerywacz w zaplonie czy elektroniczny (takie małe pudeleczko kwadratowe)???
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
a jesli masz zaplon elektroniczny to do aparatu zaplonowego idzie taki zielony kabel z 2 stalowymi zylami..i czesto wlasnie w nim zyly sa przerwane i wtedy rozne rzeczy sie z zaplonem dzieja..kup nowy kabel (ok.10zl) i sprawdz.
Roli zagladnij tutaj http://www.fiat-furious.pl i walnij tez tutaj post http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f...
Snop iskier mam nie za wiele to daje, czujnik temperatury przydaje się raczej przy korekcie dawki paliwa (wtryskiwacze) niż przy zmianie kąta zapłonu.
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Tak tylko sie zastanawiam po co dawac przy ustawianiu zaplonu 6000 obrotow. Przewaznie zaplon ustawia sie na wolnych obrotach, a jezeli jest on elektroniczny to przyspieszeniem go wzgledem podcisnienienia zajmuje sie elektronika.
Witam, rozwiazanie proponowane przez kolege wyzej jest dobre ale moze rozwazmy kilka prostrzych: - moze poprostu gniazdo jack z "wlacznikiem" ktore poprostu rozpoznaje fakt wlozenia wtyku jack, tu dochodzi problem ze jest to dodatkowe gniazdo na kablu laczacym bo jak rozumiem nie checemy ingerowac w uklad wzmacniacza. - wylaczanie zasilania przy wylaczaniu...
Strzela chyba w tłumik. Zdiagnozuj w co strzela :!: Głownie zapłon :!:
Witam. Problem jest pewnie banalny, ale mam watpliwosci I zero wiedzy o swietlowkach :) Kupilem akwarium ze swietlowka i zaplonem elektronicznym na prad zmienny 15V. Zaplon ten mial jednakze tylko dwa wyjscia podlaczone do dwoch "ukosnych" pinow swietlowki. Niestety byl on zepsuty. Udalo mi sie zalatwic zamiennik - niestety troche inny bo z 4 wyjsciami....
Coś mam problemy ze zdjęciami :cry: Skoro ma zapłon elektroniczny to jakąś elektronike masz. Pierwszy link nie działa, prawdopodobnie zdjęcie się nie załadowało.
cewka w polonezie 90 r jest specjalna do elektronicznego zaplonu anie z byle jakiego auta ta z klasycznego zaplonu(mloteczek kowadelko)nie bedzie pracowala poprawnie
czesc jest idea - zrobic sterowanie kata wyprzedzenia zaplonu z kabiny. Zaplon jest elektroniczny. Kreci sie kolo pasowe na ktorym jest magnes, do tego jest obok czujnik ktory wykrywa obroty kola pasowego /walu korbowego/, ten przewod idzie do modulu zaplonowego ktore daje napiecie na cewke i stamtad na swiece. Kat wyprzedzenia zaplonu ustawia sie przesuwajac...
http://marcek20.ovh.org/zaplon.html
Jest zero reakcji na przekrecenie kluczyka na szarpniecie za sznurek reaguje i odpala za pierwszym, drugim pociagnieciem i daje prad.jedynie z kkuczyka brak reakcji. Dodano po 1 Podmienilem na inny aku dobry na sto procent i tez nie odpala.chodzi o sam zaplon z kluczyka bo z szarpaka jest ok.wiadomo chcialbym go sprzedac z dzialajacym elektronicznym...
I juz po klopocie czujnik dziala, dwa skrajne to zasilanie a srodkowy to wyjscie typu otwarty kolektor. Raczej masz racje elektrit to bedzie hall a strumien magnetyczny zmienia sie jak zblizamy jakis metal wtedy hall wytwrza impuls. Dzieki za porady i pedze go montowac na kolo zamachowe do maluszka mojego kolegi.(montujemy wlasnej produkcji zaplon elektroniczny...
witam mam spory problem posiadam vw multivan 2,5tdi 1996r po otwarciu jakich kolwiek dzwi pali mi bezpiecznik na tablicy nr 21 10v i nie dziala zegar normalnie elektroniczny zegar dzialal bez wlanczania zaplonu teras nie dopiero jak wlacze zaplon zaczyna cos zgrzytac w zegarach przez pare sekund puzniej dziala ok jak wylacze zaplon znika zegar i ilosc...
Nie nie nie, nie o to chodzi. Silnik jak pracuje sobie na wolnych normalnie to ma i tak przyspieszony lekko zaplon no bo dziala przyspieszacz. A znaki akurat w starym oplu sa na zero ustawione, wiem ze w tych autach (kadett) zwiera sie ktores styki aby wylaczyc elektroniczny przyspieszacz zaplonu i ustawic z taka lampa zaplon ktora nie ma mozliwosci...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Witam, probuje zrobic jakis maly uklad elektroniczny do ustawiania zaplonu elektronicznego simsona s51, ale mi to nie wychodzi i mam nadzieje ze otrzymam od was pomoc. Wczesniej myslalem zeby zrobic cos takiego: cewka zaplonowa dostaje impuls ~12V (chyba wiecej bo czasem pali rezystory 12V i to mnie denerwuje :/ ) wtedy kiedy ma byc zaplon wiec moznaby...
zaplon niesprezonej mieszanki PP i powolne jej spalanie przed wlasciwym zaplonem.. Znam zależność w szybkości spalania mieszanki bogatej/ubogiej. Wiem co to spalanie detonacyjne, ale nie rozumię jak mieszanka może sie powoli spalać, a potem jeszcze raz zapalić... Mieszanka uwarstwiona? Tak jak w silnikach FSi grupy VW?
http://obrazki.elektroda.net/67_12582098... Dodano po 1 dzieki bardzo za pomoc Dodano po 10 a moglbys cos wiecej napisac o tym elektronicznym zaplonie CDI jak to zrobic jak ustawic zaplon http://obrazki.elektroda.net/2_125821045... bo z tego to za duzo nie widze a elektronika jest dla mnie wogole czarna magia :)
No ale system podgrzewania całości .. wraz z odcięciem płynu... hmm pomijając koszta zupełnie chyba fajny pomysł.. Do tego regulacja pracy silnika na gazie za pomocą przełącznika Econo/Normal/Sport.. hehe sterowanie zapłonem (elektroniczny zapłon w silniku gaźnikowym) + fajne gaźniki webera.. i taki dajmy na to polonezik mógłby być niezłym eksperymentem.....
kooperator : Nie było elekroników na 6V !!!!!!!!!! To jak wyjasnisz to, ze mam simka Enduro z oryginalnym zaplonem elektronicznym???? Poza tym czujnik to nie hallotron, tylko odpowiednia cewka. Hallotrony stosowane byly w MZ-tach.
Ale tam jest zapłon elektroniczny bezstykowy. Istnieją tylko Kliny przestawiające zapłon. Dodano po 13 Ale tam jest zapłon elektroniczny bezstykowy. Istnieją tylko Kliny przestawiające zapłon.
Podejrzewam problem z impulsatorem. Ta śrubka może "dawać" zbyt krótki lub zbyt słaby impuls do modułu. Trzeba to zmierzyć. A może cewka ładująca daje zbyt małe napięcie. Jw. Na jakiej podstawie sądzisz, że moduł i cewka są sprawne? Czy połączenia są prawidłowe? Na stronie zaplon.pl.tl sa układy do testowania modułów. Poczytaj.
Sprawdz zlacze czujnika skrzyni biegow. Zasilanie czujnika +po zaplonie , mase , oraz ciaglos przewodu sygnalowego miedzy czujnikiem a licznikiem.
ale moze na poczatek poczytaj troche o zasadzie dzialania zaplonu elektronicznego bo jesli uwazasz ze cos ciezkiego jest montowane na wale to sie mylisz bo to jest okragla blacha z nacieciami. ich ilosc zalezy miedzy innymi od tego jaki jest czujnik i ktorej generacji jest uklad.jesli zastosujesz czujnik halla to moze byc nawet z tworzywa sztucznego....
Chodziło mi o elektroniczny modol zaplonowy zamiast kopulki ja tak mam w moim oplu 93r czujnik hala jest wewnątrz kopulki można go sprawdzić omomierzem ale nie umiejętne sprawdzenie może go uszkodzic powinien mieć 3 końcówki i służy do wyzwalania zaplonu. Dodano po 2 A to ze nie ma mocy może być spowodowane ze zaplon jest opuzniany sterownik opuzniany...
Nie znam tegomodelu, ale z rocznika zakladam ze zaplon elektroniczny i wtrysk. Jaki jest stan ukladu zaplonowego? kable, swiece itd. Jakie sa objawy przy tym odpalaniu? Probuje zalapywac,czy nic takiego, po prostu martwy? Opisz jak najwiecej - bedzie latwiej cos wymyslic.
Witam mam malucha z 1987r i jest on na kopułce niedawno kupiłem silnik z elektronicznym zapłonem i mam zamiar tuningowac go. 1. Pytanie jakie przeróbki musze w prowadzic w elektryce samochodu aby wstawic ten silnik z elktronicznym zaplonem? 2. Pytanie Chce założyc wałek swiątka 385 i potrzeba przestawic zapłon i kilka stopni. Jak to zrobic w elektronicznym...
Witam, Czy macie inny schemat na zaplon elektroniczny ponieważ niemam akumlatora . Czy zamiast akumlatora moge zastosować baterie 12v wielokrotnego ładowania ?
Maluchy tak mają, choć w różnym stopniu: czasem faktycznie przy niskiej temperaturze ciężko ruszyć. Warto sprawdzić czy jednak ssanie całkowicie się otwiera, czy linka ssania jest prawidłowo umocowana w dźwigni na gaźniku. Jeśli to wersja bez aparatu zapłonowego, z zapłonem elektronicznym - zapłonu się nie ustawi. Jeśli wersja z aparatem zapłonowym...
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Kolego, z tego co się orientuję, to obecnie, niezależnie od producenta w dwusuwach stosowany jest zapłon elektroniczny. Taki zapłon nie wymaga ustawiania chyba, że z jakiegoś powodu zostanie ścięty klin na wale silnika przez koło magnesowe, to wówczas przestawi się zapłon.
witam mam problem z zapalaniem malca jak jest zimny !od czego to zalezy?jak mozna ustawic zaplon elektroniczny w malcu z 1995 roku ?prosze o pomoc jak najszybciej z gory dziekos
Ta cewka to dławik sluzy do podbicia napiecia w czasie zaplonu a zeby poszlo z 12V to jakas przetwornice elektroniczna trzeba dac i po sprawie tak zeby z 12 podbic do napiecia zaplonu czyli ok. 700V
ok, dosponujesz moze jakims schematem zaplonu ?
Tylko jeden problem (to było dawno). Z tego co pamiętam silnik 600 ma inne kąty wyprzedzenia zapłonu a elektroniczny zapłon od 650, sterowany obrotami i podciśnieniem może pogorszyć pracę silnika. Jeszcze proponuję rozejrzeć się za dodatkiem do benzyny dla starych samochodów wymagających benzyny ołowiowej. Może gdzieś jeszcze coś takiego jest dostępne.
w momencie zaplonu na przewodach nadajnika impulsow bialym (-) i zielonym (+) zmienia sie napiecie z 0 na 5V. wiec trzeba by podlaczyc to tych przewodow woltomierz lub np. jakas diode led i ustawic zaplon tak, by wzrost napiecia wystapil gdy tlok jest 2.5 - 3mm przed GMP. przy ustawianiu najlepiej odlaczyc przewod zielony (1) od cewki.
Podpowiedzcie mi czy elektronicznie dałoby się zmienić nastawy zaplonu wpinajac między hala A moduł zaplonowy moduł STAG TAP-02 czy są jakieś przeciwwskazania. Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/9517366700_...
Cewka ma rezystancję uzwojenia pierwotnego 0,6 oma (elektronik) lub okolo 3 omy (klasyczny,przerywaczowy) cewka oznaczona jako 4226(na bakielitowym izolatorze)-elektroniczny zapłon cewka oznaczona jako BE200B lub 4232(na bakielitowym izolatorze)-zaplon klasyczny (przerywaczowy)
Tak sterowniki napiecie 7 V rozpoznaja za wlaczony zaplon i przez to dziala wiele funkcji. Min. zalacza sie wentylator silnika, moim zdaniem ukl sterowania wentylatorem wymyslil imbecyl. Elektroniczny modul wentylatorow sterowany jest z ECU Engine. Elektronicznie PWM - impulsem wypelnienia. Ale mimo tego zasilanie 30 biegnie przez przekaznik sterownay...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Nie. Bardziej to: http://www.motocdi.com/cdi-wsk-175-m21w2... Choć nie do końca. Nie moge znaleźć tematu o który mi dokladnie chodzi.
Nie można tego przerobić ,ponieważ orginalnie na wale jest umieszczony czujnik Hala.W orginale był tam zaplon elektroniczny,ale jest on uszkodzony a ponieważ jest caly zalany tworzywem naprawa jego jest nie możliwa.
Banalnie prosto,swiece zaplonowa montujesz w rurze wudechowej za ostatnim tlumikiem,kupujesz cewke zaplonowa taka sama jak masz w samochodzie ew. z np.poloneza(jak masz klasyczny zaplon to do klasycznego,jak elektroniczny to do elektronicznego).Laczysz cewke ze swieca,prowadzisz przewody przez przelacznik/przekaznik sterowany wewnatrz samochodu(przelacznikiem/przekaznikiem.....
Kombinujesz jak koń pod górę... Zapomnij o tych elementach. A palec rozdzielacza to się nadaje do kabaretu a nie go Jawy. Tu masz przydatne linki bo widzę że szukasz nie tam gdzie trzeba... http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr... http://www.jawacz.pl/modyfikacje-usprawn...
He przypomnialo mi sie jak z kumplem experymentowalismy z elektronicznym zaplonem, ktory chyba nie "nadzal" i explodowal nam tlumik srodkowy. halasu to bylo kupe. Wlasnie sprawa jest taka ze modernizacja wymaga póżniej dokladnej regulacji.
podejrzewam ze masz uszkodzony elektroniczny modul zaplonu
Prawdopodobnie układ ze strony do której zamieściłes linka nie będzie działał na 6V , ale może łatwiej było by tobie podpasować moduł zapłonu elektronicznego od simsona na 6V , miałem takiego simsona, który miał instalację 6V i zapłon elektroniczny :)
Chodzi o to że teraz mam zaplon z przerywaczem a chciałbym załóżyć sobie z modułem a jeśli chodzi o instalacje to wszystko mam podłączone na krótko wiec nie ma problemu proszę tylko napisac jak to podłączyc.
mam silnik ok hondy xl 125 4suw z oryginalnym elektronicznym zaplonem jednak nie mam pojecia jak go sprawdzic i zamątowac bo wszystko jest osobno.. modul na 7 kabli .. impulsator na dwa kable a ze silnika wychodzi 5 kabli...kolory sie nie zgadzają.. myslalem o zastosowaniu zaplonu od malucha albo cc .. co wy na to.. albo przerobieniu na platynki (chociaz...
Witam. Mam taki problem RENAULT MASTER III: Po wlaczeniu radia dziala okolo po 15 ,20 sek na wyswietlaczu wyskakuje ''LOCKED,, i cisza...Wylaczam radio zaraz je wlaczam gra 15-20 sek i komunikat LOCKED i cisza.itd. Probowalem bezradnie: 1.podstawilem radio orginalne Renault bezradnie 2.wpisywanie ponownie kody bezradnie 3.na samym zaplonie,bez zaplonu,na...
Od momentu kiedy na Ukrainie wycofano paliwa niskooktanowe borykam się z tym samym problemem jak kolega ,wcześniej tam się zaopatrywałem i nie miałem problemów z eksploatacją silnika dolno zaworowego w Fordzie GP 1941r. Z moich obserwacji i regulacji wynika że jak przyśpieszę zapłon na 4mm przed GMP to lepiej ciągnie ale strasznie się grzeje i chłodnica...
w cc 700 niema aparatu ani urzadzen z nim zwiazanzch zaplon jest na module elektronicznym i moim zdaniem to jego sprawka taki jak w maluchach elegantach
...chcialoby sie zapytac czy chodzi o statecznik czy zaplonnik elektroniczny 8) ..bo roznica nie tak wielka jak pomiedzy kamieniem wegielnym a weglem kamiennym...ale istotna :D Jak zaplonnik to pewnie pasuje od 18W..jak statecznik to roznie moze byc - chyba ze w wersji [url=http://steruj.pl/artykuy/2/44]Intel... - roznie bo nowoczesne stateczniki...
Czyli taki gotowiec nie wystarczy? https://allegro.pl/oferta/zaplon-cdi-bez... Chciałbym przywrócić 12v gdyż tam nawet żarówki nie zmienione i kiedy jezdziłem nim ostatnio kilka lat temu to miałem problem z ładowaniem.
czy mozna w jakis sposob regolowac elektroniczny zapłon w 126p EL ????
Myslalem kiedys o zrobieniu takiej lampy na diodzie laserowej (z troche zmodyfikowana optyka) albo na jasnych bialych diodach. Nie trzeba sie gmatwac z przetwornicami. Poza tym miala miec pomiar obrotow silnika, i mozliwosc ustawiania wyprzedzenia zaplonu. Znacznie ulatwia to regulacje bo zawwsze ustawia sie na znaki. Ale niestety z braku czasu...
Ta oferta z allegro: czujnik halla i moduł wzmacniacza, nie ma żadnej mapy zapłonu. Ale z tego, co widzę są dostępne moduły, takie jak masz oryginalnie zamontowany w silniku [url=https://allegro.pl/oferta/zaplon-pr...
Wina takiego dzialania moze tkwic tez w rozruszniku. Najczesciej powodem sa pozwierane styki komutatora. Powoduja one zwacie a co za tym idzie za maly prad na cewke zaplonowa. Jezeli w dodatku jest to zaplon elektroniczny to na pewno bedzie mial problem.
Można ustawić kąt wyprzedzenia przy zaplonie elektronicznym? Jeśli tak, to w jaki sposób?
W tym fiacie jest na pewno elektroniczny zaplon. Przy kole pasowym znajduje sie czujnik a na saym kole znajduja sie bodajze 3 wypustki bez ktorych samochod nie pojedzie
Program to najmniejszy problem :) 1. Wiedza na temat zasady dzialana silnika spalinowego oraz o elektronicznych systemach wtrysku i zaplonu. Musisz miec pojecie co sie dzieje z silnikiem jak zmieniasz kat zaplonu, kat wtrysku, dawke paliwa itp. 2. Minimum to szerokopasmowa sonda lambda 3. Przydatna jest hamownia aby zobrazowac wlasne dzialania Fajna...
witam dokladnie wlaczam zaplon pompa powina sie wlaczyc na okolo 1 sekunde w normalnym przydadku a u mnie po wlonczeniu zaplonu chodzi caly czas i wlasnie slyszalem ze to wina elektronicznego uzadzenia sterujacego ze niby jest w stanie awaryjnym i co o tym sadzicie o czego zaczac???
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
Zamotowalem w 2 magazynach oswietlenie jazeniowe, w kazdym jest okolo 25 lamp 2x58W, sa to nowe oprawy z zaplonem elektronicznym i w obu pomieszczeniach wybija roznicowke, podlonczenie jest ok, obudowa z tworzywa wyklucza uplywnosc do konstrukcji wiec wniosek jest jeden: usunac roznicowke i tyle.Taki jest "urok" tych lamp. Pozdrawiam
Najlepszym rozwiązaniem będzie zasilenie silników z osobnych transformatorów. Układ elektroniczny sterował by przekaźnikami załączającymi transformatory po stronie 230V AC. Możesz zastosować gotowy filtr przeznaczony do radia samochodowego: http://sklep.auto-bajer.pl/p/pl/r211_b1/...
Poszukuję schematu do zaplonu elektronicznego wsk 175 z instalacją 6 Volt, który działa i jest sprawdzony. Dzięki.
no to jak w koncu z tym jest powinno sie opóznic zaplon na gazie czy przyspieszyc :?: Jak eksperymentowalismy z kolega w jego vw polo to po przyspieszeniu zaplonu silnik byl niemrawy i chodził jak traktor a po opóznieniu dostawał niesamowitego kopa i chodził jak marzenie :) tylko jak to zrobic w mojej renówce gdzie nie mam mozliwosci przestawienia aparatu...
zalezy jakiego masz malucha jesli masz rozdzielacz zapolonu to nie w kazdym innym rodzaju instalacji zaplonowej w maluchu tak Moze przerwa na swiecach zla Ja takze polecal bym sie zajac zaplonem (wyprzedzenie 10 st OWK) i gaznikiem (np plywak moze byc utopiony, moze lapac powietrze do gaznika przez srobe reg wolnych obrotow tam jest oring na tej srobie...
"Powiem tylko ze swiece i kable nowe, filtr gazu nowy. a na benzynie auto nigdy nie palilo." Czy to znaczy ze nie chcialo palic, czy ze nigdy nie probowales? Moze warto by bylo zalac troche i sprawdzic. Te objawy moga sugerowac ze autko sie troche zalewa na zimnym. Moze to byc spowodowane albo np. za wolnym zaplonem (ale Ty chyba masz elektroniczny?)...
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
Moc silnika spalinowego możemy zwiekszyć poprzez poprawe doładowania mieszanka i umożliwienie osiągnięcie wyszszych predkości obrotowych wału. W przypadku tego pierwszego modyfikacje polegaja na zmniejszeniu oporów przepływu mieszanki czyli polerka wszystkiego z czyma na kontakt na lustrzany połysk, przebudowanie i strojenie kanałow dolotowych i wydechowych...
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
czyli masz mz-etke i nie pali czyli po pierwsze wadliwy morze być regulator napięcia znajdujoncy sie pod siedzeniem bedzie on już elektroniczny mechaniczne byly w starszych modelach ,masz jeszcze szczotki wyczyśc piersćienie na alternatorze - sprawdz odstep zaplonu czy nie jest za bardzo oddalony(tzn. jesli bedzie za duzy odstep pomiedzy tym modulikiem...
Termistor PTC 220R mozna kupic w elektronicznym ale nie wszystkie sklepy go maja. Montujesz go równolegle do kondesatora zaplonowego tak jak w schemacie swietlówki IKEA 7W kilka postów wyżej.
witam musze wymienic parownik w aucie. kupilem model podcisnieniowy. moj stary mial sterowanie elektryczne tzn jak byly impulsy z zaplonu otwieral sie zawor i bylo ok. czy do tego nowego musze podlaczac podcisnienie czy wystarczy ze podłącze tak jak ten stary a sterowanie pozostanie elektroniczne od zaplonu. czy centralka musi byc taka z przyciskiem...
Kolega chyba jest mocno odporny na zmiany - lampy zapalane indukcyjne powoli wypieraja tradycyjne swietlowki z elektrodami . Zapewne autor wątku ma tam zwykłe dwupinowe świetlówki PL-T a nie high-tech wynalazki z twojego postu (lampy indukcyjne). Problem z tymi dwupinowymi jest taki że konwencjonalna PL-T ma skrętki i starter (neonówkę z bimetalem)...
Ale zes przylozyl z tym zaplonem magnetycznym :D Zaplon nic nie ma do rzeczy...moze w koncu byc zaplonnik elektroniczny (start bez migotania) i statecznik elektromagnetyczny i dalej bedzie pulsowac w rytm 50Hz. Wazne jest aby oprawa miala statecznik elektroniczny, ktory zasila swietlowke z czestotliwoscia ok. 40kHz - co od nastepnego roku ma byc standardem,...
Nie ma takiej mozliwosci by na uzywanym elektroniku tkzw stateczniku elektronicznym swietlowka slabiej swiecila. Te stateczniki maja taka tandencje jak ma sie spalic to sie po prostu spali. Na obecna chwile elektroniczny statecznik daje wiecej swiatla z swietlowki i szybciej ja goni do zaplonu :) pozdrawiam
Profilaktycznie mozesz sprawdzic gaznik , zaplon masz przerobiony na elektroniczny czy oryginal ?
elektroniczny zaplon zaplon elektroniczny zaplon punkt zaplon
skrzypienie skręcaniu domofon cichy mikrofon astra zawór
komputer spalania wkład webasto
Volvo L30Z 2000 – demontaż bębna hamulca postojowego, budowa hamulca nożnego Panasonic TH-55DS630 TV: 1 Red Blink, Backlight Flashes 3 Times, Boards TNPA6072P, TNPA6073LDP, TNP4G587A