sprawdz czy uszczelka pod głowicą ci nie siadła bo to ona moze ci zapowietrzać układ
nie znam tego modelu, jednak objawy wskazują na zapowietrzanie układu chłodzącego, co opóźnia otwarcie termostatu, i ogranicza przepływ płynu przez nagrzewnicę
Zapowietrzanie się układu chłodzącego może nastąpić też przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą
Ja bym raczej szedł w stronę że padła uszczelka pod głowicą i dmucha spalinami do układu chłodzenia. Zapowietrza go i wyrzuca płyn do zbiornika. Są testery obecności spalin w zbiorniku płynu chłodzącego.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Tak jak koledzy sugerują, nawet najlepsza pompka z najwyższej półki się popsuje jak będzie kręcić na sucho. Woda w takiej pompce pełni dokładnie taką samą rolę jak olej w silniku samochodowym. Po pierwsze smaruje łożyska, po drugie chłodzi pompkę. Pompkę najlepiej jest przenieść na powrót kotła, dzięki czemu do pompki nie będzie się dostawało powietrze...
Uszczelka pod głowicą nie powodowała by niedrożności układu chłodzenie! Ewentualnie zapowietrzanie lub ubytek płynu chłodzącego.
Bez względu na priorytet wyjście pieca powinno być połączone z wejściem nagrzewnicy. Taki układ jest fabrycznie montowany w pojazdach. Dzięki temu nie będzie się zapowietrzać i rozpływ cieczy chłodzącej będzie dalej poprawny.
i tak nie ma ogrzewania Ogrzewania nie ma, bo mechanizm zjawiska jest taki 1.Jak odpowietrzysz układ, to czynnik chłodzący przepływa i jest lala. 2.Niewydajny układ chłodzenia nie odprowadza temp. cieczy i ona zaczyna wrzeć! Jak wrze, to para zapowietrza ukł. chłodz. Jak zapowietrzy to nie ma obiegu i nie grzeje.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
Witam. Najbardziej prawdopodobną wersją tego uszkodzenia jest zapowietrzanie się układu chłodzącego, jak wstępnie odpowietrzyłem i zapaliłem silnik to wszystko było dobrze, ale po przejechaniu parunastu kilometrów zaczynał szarpać, albo jak ostro ruszę (o ile to można w 19 tak nazwać :D), to momentalnie zaczyna szarpać a wcześniej spokojnej jazdy nawet...
Jak masz zamontowane chłodzenie? Chłodnica jest z przodu czy na górze? Pompka powinna być w najniższym miejscu, bo może się zapowietrzać. Jak chcesz popsuć chłodzenie to możesz wlać nawet płyn do spryskiwaczy, są dedykowane płyny do układów chłodzenia i wydaje mi się że takie najlepiej stosować. Ale jeżeli jest plomba to dopytałbym czy jej naruszenie...
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Brak nawiewu to problem z termostatem, bądź układ chłodzenia się Tobie zapowietrza (nieszczelność, zasysanie powietrza). Pompa wody kiedy była wymieniana?
Witam wszystkich forumowiczów. Mam dokładnie taki sam problem jak ty tylko w audi A4 B6. Układ chłodzenie się zapowietrza przestaje działać ogrzewanie i temperatura wzrasta powyżej 100 stopni. Mechanik przeprowadził badania na zwartość CO2 w układzie ale test nic nie wykazał. Inny mechanik od razu stwierdził,że to uszczelka. Głowicę splanował, wymienił...
Witam Felę naprawiłem jakiś czas temu i napisałem posta, czy nawet dwa ale ktoś je usunął. Wymieniłem termostat a także uszczelkę pod głowicą silnika - cała się rozpadła. Moim zdaniem winne było przeciskanie się spalin do obiegu płynu chłodzącego i zapowietrzanie się układu (metalowe pierścienie uszczelniające tłoków w ww uszczelce były lekko skorodowane)....
powinno wywalić błąd zaworu-coś w stylu sygnał za słaby lub za silny. Całkowicie się mylisz. Wymiana tranzystora często jest pudrowaniem usterki. Tak naprawdę naprawy wymaga pompa. Jednym z wyjątków jest sytuacja, gdzie układ się zapowietrza i sterownik nie jest właściwie chłodzony paliwem. Drugi wyjątek, to złej jakości paliwo.
Tam gdzie zaczyna się zimny widać odpowietrznik ale ja nie widzę by była dobra śruba do odpowietrzania tam pod zaznaczeniem gdzie wąż jest zimny. Możliwe iż została ukręcona i wkręcona w prześwit co powoduje blokadę przepływu płynu chłodzącego. Najlepiej byłoby ją wymienić ponieważ przez nią zapowietrza się układ, rura do samej nagrzewnicy powinna być...
Też już podejrzewałem zapowietrzanie się układu i dlatego wymieniłem korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Póki co nie zauważyłem ubytków płynu chłodzącego, ale sprawdzę wszystkie połączenia węży a w pierwszej kolejności te nie oryginalne związane z wpięciem w układ reduktora LPG. Być może gdzieś dostaje się powietrze. Dodano po 10 Sprawdziłem...
Witam Z uwagi na to, że pierwszy raz mi się to przytrafiło zwracam się do was o poradę. Zapowietrza mi się układ chłodzący silnik (i najprawdopodobniej jeździłem na zapowietrzonym układzie chłodzenia). Objaw jest taki że po odpowietrzeniu poziom płynu się podnosi w naczyniu uzupełniającym. Po odkręceniu korka powietrze wywala mi płyn na zewnątrz. Po...
Termostat otwiera tylko przepływ chłodnicy nie ma udziału w ogrzewaniu kabiny. A jeszcze jedno, nawet jak układ posiada własny system odpowietrzania obiegu płynu chłodzącego i w układzie istnieje nieszczelność w postaci malutkiego otworu (np. szpilka) to układ będzie się zapowietrzał cały czas, tak miałem w audi b4 objaw brak ogrzewania kabiny. Wątpi...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Witam, wkurzyłem się tej zimy i założyłem zestaw do podgrzewania wnętrza samochodu plus prostownik plus grzałka płynu chłodzącego. No i z tą ostatnią jest problem, przenosiłem już grzałkę dwa razy i cały czas jest to samo, po minucie słychać i czuć drgania gotującego się płynu. Początkowo zainstalowałem tą grzałkę przed nagrzewnicą ale że to raczej...
Witam, Nie napisałeś czy to benzyna czy diesel. Jak benzyna i kopci na biało to poszła uszczelka pod głowicą. W gorszym przypadku głowica. Jeżeli ubywa Ci płynu chłodzącego to na pewno to. Może też Ci się przegrzewa lub zapowietrza układ chłodzenia. To wszystko wina uszczelki pod głowicą lub głowica. Żaden układ paliwowy - co Ci ludzie piszą?? brak...
Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody? Odpowiedź - nie. Układ chłodzenia w ogóle nie łączy się z układem paliwowym chyba że miałbyś webasto, ale M47 w E46 miał fabrycznie tylko dogrzewacz elektryczny. Może faktycznie zapowietrzać się bądź cofać paliwo, najlepiej zaobserwować w półprzeźroczystych przewodach paliwowych pompy wysokiego ciśnienia....
Po odpięciu czujnika cieczy chłodzącej kontrolka świec żarowych pali sie na liczniku do czasu odpalenia silnika. Zapala sie również kontrolka od diagnostyki silnika. Po podłączeniu czujnika diagnostyka gaśnie . Przoblem tkwi chyba w zapowietrzaniu układu
to typowa usterka głowicy lub uszczelki pod nią ubywa płynu,kopci,masło pod korkiem,brak ogrzewania i obiegu na parowniku te dwie ostatnie rzeczy są spowodowane pchaniem kompresji w układ chłodzenia i przez co sie zapowietrzają tak ja bym na to postawił choć moge sie mylić ale w poldkach to bardzo czesta usterka :)
Problem z odpalaniem samochodu. Pacjent VW Passat B5 1.9 TDi 101km (kod silnika AVB) 2003 rok. Jeśli zostawię auto przodem wyżej niż tyłem to po nocy odpali od strzała pochodzi jakieś dwie sekundy po czym gaśnie. Potem już można kręcić, aż do rozładowania akumulatora. Psiknę mu samostart czy środek do pielęgnacji wnętrza to odpala i już chodzi normalnie....
A ja zanim stwierdziłbym uszczelkę pod głowicą, zrobiłbym test ciśnieniowy w układzie chłodzenia (specjalny przyrząd)! Autko jest z gazem i mogą różne wycieki płynu występować a co za tym idzie zapowietrzanie się układu chłodzenia i w efekcie identyczne objawy (to odnośnie "znikającego płynu chłodzącego), natomiast w kwestii "dymienia", to napisz kolego...
Obecnie ściągnąłem głowice i dałem do splanowania, ale na uszczelce od głowicy nie widziałem żadnych uszkodzenie, poza jedną drobną rzeczą. Uszczelka była w jednym miejscu lekko napuchnięta, poza tym była idealna. Obawiam się że mogłem dać głowice niepotrzebnie do planowania. Czy może być inny powód oleju w płynie i takiego zapowietrzania się układu...
Ta oczywiście Ja powiedziałbym że masz dziurę pod głowicą i nic te wymiany płynów nie pomogą . Układ stale się zapowietrza i nie ogrzewa silnika . 1 Zapal silnik 2 lekka przegazówka niech pochodzi ..tak z 4 minuty 3 wyłącz 4 sprawdź gumowe węże czy są napuchnięte 5 delikatnie powolutku próbuj poluzować korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego...
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Witam dużo czytałem na forum miałem wyciek z pompy i czytałem że przez to może zapowietrzać sie układ , więc dałem auto aby uszczelnić pompe co sie okazało miałem też przestawiony rozrząd koszt naprawy z uszczelnieniem 400 zł teraz autko pali od strzała za każdym razem !!! Uważam temat za zamknięty Pozdrawiam
Silnik serii K, ma bardzo małą objętość cieczy chłodzącej w bloku i ze względu na konstrukcję przegrzanie bardzo mu szkodzi. Kompresja idzie do układu chłodzenia, stąd twardnieją węże, tworzy się poduszka powietrzna, nie ma obiegu płynu i silnik się przegrzewa. Do rozbiórki i naprawy.
Cześć! Przypadkowo trafiłem na tę stronę, miałem skodę 105 i twierdzę że żadnym innym samochodem nie jeździ mi się tak dobrze (oczywiście trzeba nim poćwiczyć zachowanie na śliskim). Czasami musiałem rozpalić silnik zimą tylko "na pych"(wtedy odkręcałem szybę żeby trochę ostygnąć). Z ogrzewaniem nie miałem problemów, auto stało pod chmurką, ale wprowadziłem...
po wymianie wkładu filtra powietrza Przez co układ nieustannie się zapowietrzał Po niedługim czasie w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka serwisu wraz z poduszką powietrzną i po 2 sek zgasła Totalny chaos, wszystko przytoczone tutaj nie ma ze sobą nic wspólnego. Sterownik silnika w Movano 2,5 DTI nie jest niczym chłodzony. Podaj kod usterki. Do tej...
Witam. Mam problem z moja Aprilia sr 50. Mianowicie kupiłem zestaw do zwiększenia pojemności na 70. W komp lecie mam do tego większy gaźnik. Jest to aprilia chłodzona wodą. Po przejechaniu 100km zaczęły s problemy z temperaturą. A w sumie to już wcześniej pojawiały się problemy ze się zapowietrza układ chodzenia w dolnej części silnika. Wycieków nie...
Konstruuję stanowisko pompowe złożone z dwustopniowej łopatkowej pompy próżni wstępnej i trzystopniowej pompy dyfuzyjnej z odrzutnikiem par chłodzonym chillerem. Jako że przestrzeń wysokiej próżni będzie wstępnie odpompowywana pompą próżni wstępnej do ok. 1 Pa przed włączeniem pompy dyfuzyjnej, przydałoby się ograniczyć możliwość wnikania par oleju...
A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest woda? Ile? Jaki ma kolor? Są w zbiorniczku bąble podczas pracy silnika? Plamy oleju? Pomacaj węże prowadzące do chłodnicy. Wąż głowica-chłodnica powinien być gorący. Wąż wychodzący z chłodnicy powinien być wyraźnie chłodniejszy, ciepły. Czy chłodnica gorąca czy zimna? Bo jeśli zimna może to wszystko...
Witam Jakieś 3 miesiące temu zainstalowałem w Berlingo (rocznik 98 benzyna 1.4) instalacje SEQUENT 24 marki BRC , od tego czasu mniej więcej pojawiły się problemy z nagrzewnicą (zapach, parę razy wydmuchało płyn na szybę), zbyt wysokim ciśnieniem w ukł. chłodzenia (twarde przewody, wiecznie mokry odpowietrznik na chłodnicy), oraz dziwnymi stanami płynu...
Sprawdź szczelność układu paliwowego i czy pompa paliwa wytwarza właściwe ciśnienie. To jest układ "bez powrotu", jeśli się zapowietrza na postoju to mogą być takie objawy. Druga wersja to zakręć raz rozrusznikiem i jak nie zapali to wykręć świecie i zobacz czy są mokre. Częsta usterka silników 1.2 FIRE to przepalająca się uszczelka pod głowicą i bywa,...
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.Przez uszczelkę spaliny dostające się do płynu spokojnie go zagotują Nawet nie wiesz jak się mylisz, jeżdżę takim właśnie sejakiem od 14 lat, uszczelkę wymieniałem jakieś 3 lata temu bo własnie też "puszczała" do układu chłodzenia, zaczeło się od tego że minimalnie ubywało płynu, potem "stracił" równomierną pracę...
ja założyłem 2 lata temu Monroe olejowe- zero problemów. Magneti Marelli odradzam zdecydowanie ( fabrycznie montowane- zamarzają w zimie i masz HIP-HOP) Mam Punto I '96 rok, przebieg 170kkm. Na gazie (BRC) zrobione 120 tys. Totalnie nic nie wymieniałem, nawet filtra elektrozaworu. Spala Srednio 7.5 gazu- trochę za uboga mieszanka ale nie reguluję bo...
Witam! Mam następujący problem. Bardzo słabo grzeje w kabinie. 1. Poziom płynu chłodzącego OK. 2. Samochód rozgrzewa się normalnie, wskazówka temperatury silnika prawie na połowie. 2. Nagrzewnica była wymieniana jakieś 20 miesięcy temu. Wstawiona jest nowa. Niestety jest wstawiona trochę mniejsza od lanosa, ale pamiętam jak grzało po wymianie. Było...
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
Porównaj to dymienie z sąsiada samochodem czy jest takie samo czy u ciebie jest większe.Z biegiem lat niewielka część płynu odparowuje , choć układ z założenia jest szczelny. Gorzej jeśli płyn znika w szybszym tempie – np. w ilościach zauważalnych każdego dnia. Jeśli znajdziemy miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić...
Wlej 2l octu i dopełnij wodą ;) Daj mu na tym popracować nawet i pół godziny. Jak układ szczelny i zdrowy to nic się nie stanie a ładnie rozpuści kamień i rdzę. Dodano po 50 Tak się podepnę do tematu. Mam seja 1.1 mpi i od dwóch miesięcy powoli znika mi płyn chłodzący. Szukałem wycieku dokręcałem opaski i nic płyn jak znikał tak znika. Kupiłem sobie...
Witam. To,że nie masz jak to mówią "masła" w oleju to nie jedyny objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Płyn chłodzący może podsysać w cylindry i wtedy spala się razem z ropą w cyklu zapłonu oraz suwu pracy silnika i wydalany jest przzez wydech razem z spalinami w postaci pary wodnej. Ale jak masz napuchnięte przewody chłodzenia to są dwie przyczyny,mianowicie:...
Kolego bartaz2010 , raczej typowy objaw zapowietrzania układu, ponieważ masz instalację gazową (nie wiem jaką), najpierw sprawdziłbym czy przyczyną nie jest zagazowanie układu przez uszkodzony reduktor. Jak to sprawdzić? Zakręcić gaz na butli, wypalić lub spuścić resztę gazu z instalacji i po uzupełnieniu i odpowietrzeniu układu chłodzenia pojeździć...
Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
Tego zaworu nie rozbierałem, ale słyszałem, że często się psują, blokują, itp. Rozbierz zawór, sprawdź, czy wszystko jest ok i sprawdź uszczelki. Nie wiem, jak w tym modelu, ale nowsze modele Saeco, jeśli są w wersji OTC ONE TOUCH CAPPUCCINO, po spienianiu mleka chłodzą boiler przez elektrozawór drenażowy, lub jeśli taki nie występuje, woda jest zrzucana...
Ja mam taki problem że ciągle zapowietrza mi się układ w nagrzewnicy, zbiorniczek płynu działa jakoś podciśnieniowo. Masła na korku czy bagnetu oleju nie mam, auto nie dymi na czarno czy na biało. Termostat był wymieniany jakieś 2 miesiące temu na nowy - co nie powinno mieć żadnego wpływu. Teraz zrobiło się troche zimniej i zauważyłem że ogrzewania...
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
Witam. Wydaje mi się że należy zacząć od podstawowych obserwacji. I dopiero później można wyciągnąć wnioski. Należy sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. Uruchomić silnik (o ile będzie to możliwe) i obserwować. Jak szybko wzrasta temp. silnika. Czy włacza się wentyl chłodnicy. Czy otwiera się termostat (w takim przypadu dłonią sprawdzamy...
Witam Jestem (prawie) szczęśliwym posiadaczem Vectry B. Jest jednak pewien problem - po dłuższym staniu jest problem z jej odpaleniem. Autko jest w moich rekach od końca października więc nie wiem jak sprawa wygląda przy jego odpalaniu w ciepłe dni (czerwcowe / lipcowe). Wiem jednak że na ciepłym silniku / po małej przerwie odpala od reki. Domyślam...
Wymiana jest planowana za ok. miesiąc. A ja potrzebuję auto na dziś. Z autem nic się nigdy nie działo to i nikt pod maskę specjalnie nie zaglądał. Dziś czeka mnie trasa ok 400 km więc sprawdziłem płyny - jest ok poza tym jednym. W sumie silnik się nie przegrzewa, układ chyb się nie zapowietrza (w każdym razie ogrzewanie w kabinie działa bez zarzutu)...
Oj, trochę to trwało z braku czasu, ale po perypetiach związanych z zamawianiem rur gumowych które prowadzą z obudowy termostatu do nagrzewnicy, oraz zamiany uszczelki termostatu z typu C na oring, płyn nie ucieka ani spod termostatu ani z dziurawej rury, temperatura pracy silnika po po 20 minutach stanęła na 85 st. C i nie chce pójść w górę, normalna...
Witam, Otóż problem jest z samochodem peugeot partner 1.9D 2004 r. Auto na zimnym odpala normalnie ale po chwili gaśnie, aby w końcu zaczął normalnie pracować to trzeba go tak odpalić kilka razy lub dodać "gazu" przy odpalaniu i wtedy normalnie chodzi. Każde kolejne odpalenie jest "od tyku", samochód na ciepłym, lub po postoju do kilku godzin odpala...
Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Dzięki. Kominkiem grzeję tylko w zimie, w lecie podgrzewam wodę w bojlerze gazowym. Myślałem dzisiaj, że może zainwestować w zasobnik z dwoma wężownicami i w przyszłości pokusić się o wykonanie systemu solarnego ale to droga inwestycja. Zresztą, skoro tylko zimą grzeję wodę wymiennikiem kominkowym to przecież w lecie można było by przełączać wężownicę...
To ile mam to odpowietrzać straciłem 2,5litra płynu i nadal zapowietrzony. Tu nie chodzi o odpowietrzanie, tylko o to dlaczego się zapowietrza. Wynika z tego, że masz przedmuchy, trzeba tylko sprawdzić skąd. Testy na CO2 nie wykazały jego obecności więc trzeba szukać ewentualnych miejsc gdzie jest wytwarzane ciśnienie powietrza , a to miejsce ma kontakt...
Witam. Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na dręczący mnie problem to postanowiłem zapytać tu. Moje auto to Opel Calibra z 1992r. Kupiłem go cztery miesiące temu i aż do wczoraj nie miałem z, nim problemów, ale zacznę od początku. Przy zakupie podczas oględzin znalazłem lekko odkręcony korek zbiorniczka płynu chłodzącego, więc go dokręciłem,...
Twój kocioł od Elektrometu, zdaje się, że ma ruszt wodny. Dochodzi w tym miejscu do miejscowego "przegrzania" wymiennika kotła, co powoduje pęcherze pary wodnej w instalacji. Normalnie, przy właściwie wykonanej instalacji, jest to niezauważalne. Para wodna "uchodzi" rurą bezpieczeństwa do naczynia przelewowego i nie "wędruje" do obiegu pompy. U Ciebie,...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Mogła trzymać spaliny, olej, płyn chłodzący, ale mogła puszczać na którymś cylindrze w momencie sprężania. Przypominam, że silnik 4 suwowy :D Nie wydaje mi się, że szczelina byłaby aż tak "foszasta", że sprężoną mieszankę by przepuszczała do układu chłodzenia a sprężone spaliny już nie. I to na dwóch uszczelkach tak samo? Inna i ostateczna możliwość...
Witam, od pewnego czasu walczę ze swoją cytryną czyli C2 1,4 HDI 2006 r. wtryski SIEMENS Wszystko zaczęło się od tego, że po wymianie przewodu od płynu chłodzącego (ten czarny przewód harmonijka z tyłu) był uszkodzony i był wyciek płynu. Wracam z miasta i samochód przechodził w tryb awaryjny. Następnie po postoju 5-10 min tak jakby zapowietrzał się...
Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, że pompa ma odpowietrznik, że można z pompy wycisnąć smar płynem....Ba nawet pompą można zapowietrzyć układ. Ciekawe jak i kiedy? Pompa nie ma żadnego odpowietrznika i jako takiej się jej osobno nie odpowietrza.Ma jedynie otwór lub dwa zwane drenażowym,serwisowym,diagnostycznym itp.Pozwala on wcześnie zdiagnozować...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Miałem FSO1500 i Poloneza. -Przy normalnej jeździe w mieście na LPG temperatura na wskaźniku waha się pomiędzy 70-120 stopni. Po tym sądzę, że termostat jest sprawny, ale trochę za duży rozrzut temperatury, a za to jest odpowidzialny czujnik temperatury na chłodnicy załączający/wyłączający wentylator - za duża histereza. W moim FSO1500 temperatura była...
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
A może to problem czegoś innego, może masz instalację gazową lub problem z płynem chłodzącym, jak jest zapowietrzony układ to też gubi obroty.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Mało płynu chłodniczego albo zapowietrzony układ.
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Pompujac r134 w zapowietrzony uklad sprawiamy ze uklad pracuje na duzo wyzszym cisnieniu i nie chlodzi . Dodano po 1 A jak nabiles uklad propanem zmieszanym z powietrzem to gratuluje. Odeslij auto na ukraine jako jeżdżącą bonbe.
Tak zastanawiam się nad ruchomymi częściami. Nie wiem czy to się nada, ale przyszło mi do głowy zastosować wąż hydrauliczny taki jak w koparkach do oleju pod ciśnieniem. Dodano po 1 A po co Ci 24 metry blachy miedzianej? Napisałeś że chcesz jeden panel zrobić. Poszukaj na necie ja widziałem ofertę 219 zł 0.5 mm 1x1 metr plus dostawa. Też myślałem o...
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Gdybyś miał kamerę termowizyjną lub pirometr, mógłbyś sprawdzić temperaturę głowic poszczególnych cylindrów, choć taki pomiar jest mało dokładny ze względu na emisyjność powierzchni metalowych. Zapewne temperatura ostatniego cylindra jest wyższa, a powodem jest zapowietrzenie układu chłodzenia. Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka pod głowicą...
Zapowietrzony , cały układ odpowietrzyć
Zamrażalnik chłodzi jak durny do -26 na kość, nie zauważyłem wahań temperatury, a już wrzuciłem do niego żywność. Myślicie, że to nie jest zapowietrzony układ? Tak sobie pomyślałem, że skoro rurki chłodzące są w ściance chłodziarki (prawdopodobnie), to tam zostaje powietrze, a czynnik jest zablokowany na dole układu w zamrażalniku? Może jakbym wywalił...
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Prawdopodobnie jest zapowietrzony układ cieczy chłodzącej.Miałem przypadek ,po wymianie przewodu chłodnicy retardera wyrzucało płyn.Odpowietrzone i problem zniknoł.
Moze masz układ zapowietrzony. Sprawdź ile masz płynu chłodzącego.
Ja jednak stawiam na zapowietrzony układ miałem to samo.W przewodach do nagrzewnicy pod szybą jest taki plastikowy korek odkręć go i zobacz czy leci płyn chłodzący,jak nie leci to układ jest zapowietrzony.
Problem rozwiązany. W tym przypadku winowajcą okazał się korek zbiornika płynu chłodzącego. Prócz tego zapowietrzony miałem układ chłodzenia. Odpowietrzenie układu i wymiana korka na nowy naprawiło problem. I jeszcze jedno, miałem mały wyciek z przewodu chłodzenia z turbiny. Jakby kiedyś ktoś miał podobny problem to zróbcie tak jak ja.
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
zapowietrzony układ chłodniczy samochodu albo po prostu brak płynu chłodzącego w układzie
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Witam Mam kłopot ze wskazaniami temperatury w samochodzie Audi A3 8l 1.9 TDI 1998 rok. Po odpaleniu i przejechaniu około 10 km wszystko jest w porządku. Samochód się rozgrzewa normalnie i po kilku km temperatura cieczy chłodzącej wskazuje 90°C, czyli tak jak ma być. Później temperatura powoli zaczyna spadać do 60°C, czyli na minimum wskaźnika i po jakimś...
Albo układ chłodzenia jest zapowietrzony albo pompa cieczy chłodzącej albo uszczelka pod głowicą.
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Problem rozwiązany no prawie gdyż auto w środę postawie u mechanika. Problem tkwił w wężach gdyż jeden wąż który wychodzi z nagrzewnicy jest złączony w takim miejscu że tego nie widać i to łączenie troszkę puściło, co skutkowało się do wycieku płynu nie jakoś wielkiej ilości ale układ chłodzący się zapowietrzył węże idą do wymiany i cały układ do odpowietrzenia...
zapowietrzać układ zapowietrzać układ paliwo układ paliwowy zapowietrzać
obliczy wentylator microsoft windows ultimate moduł ładowania laptopie
wzmacniacz gitarowy laney schemat wzmacniacz gitarowy laney schemat
Amiko A11 Green – brak możliwości instalacji Netflix, certyfikacja, Widevine L3, Android 11 Dioda blokująca do paneli fotowoltaicznych – STMicro, Vishay, TE Connectivity, dobór i zakup