sprawdz czy uszczelka pod głowicą ci nie siadła bo to ona moze ci zapowietrzać układ
nie znam tego modelu, jednak objawy wskazują na zapowietrzanie układu chłodzącego, co opóźnia otwarcie termostatu, i ogranicza przepływ płynu przez nagrzewnicę
Zapowietrzanie się układu chłodzącego może nastąpić też przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą
Ja bym raczej szedł w stronę że padła uszczelka pod głowicą i dmucha spalinami do układu chłodzenia. Zapowietrza go i wyrzuca płyn do zbiornika. Są testery obecności spalin w zbiorniku płynu chłodzącego.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Tak jak koledzy sugerują, nawet najlepsza pompka z najwyższej półki się popsuje jak będzie kręcić na sucho. Woda w takiej pompce pełni dokładnie taką samą rolę jak olej w silniku samochodowym. Po pierwsze smaruje łożyska, po drugie chłodzi pompkę. Pompkę najlepiej jest przenieść na powrót kotła, dzięki czemu do pompki nie będzie się dostawało powietrze...
Uszczelka pod głowicą nie powodowała by niedrożności układu chłodzenie! Ewentualnie zapowietrzanie lub ubytek płynu chłodzącego.
Bez względu na priorytet wyjście pieca powinno być połączone z wejściem nagrzewnicy. Taki układ jest fabrycznie montowany w pojazdach. Dzięki temu nie będzie się zapowietrzać i rozpływ cieczy chłodzącej będzie dalej poprawny.
i tak nie ma ogrzewania Ogrzewania nie ma, bo mechanizm zjawiska jest taki 1.Jak odpowietrzysz układ, to czynnik chłodzący przepływa i jest lala. 2.Niewydajny układ chłodzenia nie odprowadza temp. cieczy i ona zaczyna wrzeć! Jak wrze, to para zapowietrza ukł. chłodz. Jak zapowietrzy to nie ma obiegu i nie grzeje.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
Witam. Najbardziej prawdopodobną wersją tego uszkodzenia jest zapowietrzanie się układu chłodzącego, jak wstępnie odpowietrzyłem i zapaliłem silnik to wszystko było dobrze, ale po przejechaniu parunastu kilometrów zaczynał szarpać, albo jak ostro ruszę (o ile to można w 19 tak nazwać :D), to momentalnie zaczyna szarpać a wcześniej spokojnej jazdy nawet...
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Jak masz zamontowane chłodzenie? Chłodnica jest z przodu czy na górze? Pompka powinna być w najniższym miejscu, bo może się zapowietrzać. Jak chcesz popsuć chłodzenie to możesz wlać nawet płyn do spryskiwaczy, są dedykowane płyny do układów chłodzenia i wydaje mi się że takie najlepiej stosować. Ale jeżeli jest plomba to dopytałbym czy jej naruszenie...
Brak nawiewu to problem z termostatem, bądź układ chłodzenia się Tobie zapowietrza (nieszczelność, zasysanie powietrza). Pompa wody kiedy była wymieniana?
Witam wszystkich forumowiczów. Mam dokładnie taki sam problem jak ty tylko w audi A4 B6. Układ chłodzenie się zapowietrza przestaje działać ogrzewanie i temperatura wzrasta powyżej 100 stopni. Mechanik przeprowadził badania na zwartość CO2 w układzie ale test nic nie wykazał. Inny mechanik od razu stwierdził,że to uszczelka. Głowicę splanował, wymienił...
Witam Felę naprawiłem jakiś czas temu i napisałem posta, czy nawet dwa ale ktoś je usunął. Wymieniłem termostat a także uszczelkę pod głowicą silnika - cała się rozpadła. Moim zdaniem winne było przeciskanie się spalin do obiegu płynu chłodzącego i zapowietrzanie się układu (metalowe pierścienie uszczelniające tłoków w ww uszczelce były lekko skorodowane)....
powinno wywalić błąd zaworu-coś w stylu sygnał za słaby lub za silny. Całkowicie się mylisz. Wymiana tranzystora często jest pudrowaniem usterki. Tak naprawdę naprawy wymaga pompa. Jednym z wyjątków jest sytuacja, gdzie układ się zapowietrza i sterownik nie jest właściwie chłodzony paliwem. Drugi wyjątek, to złej jakości paliwo.
Też już podejrzewałem zapowietrzanie się układu i dlatego wymieniłem korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Póki co nie zauważyłem ubytków płynu chłodzącego, ale sprawdzę wszystkie połączenia węży a w pierwszej kolejności te nie oryginalne związane z wpięciem w układ reduktora LPG. Być może gdzieś dostaje się powietrze. Dodano po 10 Sprawdziłem...
Tam gdzie zaczyna się zimny widać odpowietrznik ale ja nie widzę by była dobra śruba do odpowietrzania tam pod zaznaczeniem gdzie wąż jest zimny. Możliwe iż została ukręcona i wkręcona w prześwit co powoduje blokadę przepływu płynu chłodzącego. Najlepiej byłoby ją wymienić ponieważ przez nią zapowietrza się układ, rura do samej nagrzewnicy powinna być...
Witam Z uwagi na to, że pierwszy raz mi się to przytrafiło zwracam się do was o poradę. Zapowietrza mi się układ chłodzący silnik (i najprawdopodobniej jeździłem na zapowietrzonym układzie chłodzenia). Objaw jest taki że po odpowietrzeniu poziom płynu się podnosi w naczyniu uzupełniającym. Po odkręceniu korka powietrze wywala mi płyn na zewnątrz. Po...
Termostat otwiera tylko przepływ chłodnicy nie ma udziału w ogrzewaniu kabiny. A jeszcze jedno, nawet jak układ posiada własny system odpowietrzania obiegu płynu chłodzącego i w układzie istnieje nieszczelność w postaci malutkiego otworu (np. szpilka) to układ będzie się zapowietrzał cały czas, tak miałem w audi b4 objaw brak ogrzewania kabiny. Wątpi...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Witam, wkurzyłem się tej zimy i założyłem zestaw do podgrzewania wnętrza samochodu plus prostownik plus grzałka płynu chłodzącego. No i z tą ostatnią jest problem, przenosiłem już grzałkę dwa razy i cały czas jest to samo, po minucie słychać i czuć drgania gotującego się płynu. Początkowo zainstalowałem tą grzałkę przed nagrzewnicą ale że to raczej...
Witam, Nie napisałeś czy to benzyna czy diesel. Jak benzyna i kopci na biało to poszła uszczelka pod głowicą. W gorszym przypadku głowica. Jeżeli ubywa Ci płynu chłodzącego to na pewno to. Może też Ci się przegrzewa lub zapowietrza układ chłodzenia. To wszystko wina uszczelki pod głowicą lub głowica. Żaden układ paliwowy - co Ci ludzie piszą?? brak...
Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody? Odpowiedź - nie. Układ chłodzenia w ogóle nie łączy się z układem paliwowym chyba że miałbyś webasto, ale M47 w E46 miał fabrycznie tylko dogrzewacz elektryczny. Może faktycznie zapowietrzać się bądź cofać paliwo, najlepiej zaobserwować w półprzeźroczystych przewodach paliwowych pompy wysokiego ciśnienia....
Po odpięciu czujnika cieczy chłodzącej kontrolka świec żarowych pali sie na liczniku do czasu odpalenia silnika. Zapala sie również kontrolka od diagnostyki silnika. Po podłączeniu czujnika diagnostyka gaśnie . Przoblem tkwi chyba w zapowietrzaniu układu
to typowa usterka głowicy lub uszczelki pod nią ubywa płynu,kopci,masło pod korkiem,brak ogrzewania i obiegu na parowniku te dwie ostatnie rzeczy są spowodowane pchaniem kompresji w układ chłodzenia i przez co sie zapowietrzają tak ja bym na to postawił choć moge sie mylić ale w poldkach to bardzo czesta usterka :)
A ja zanim stwierdziłbym uszczelkę pod głowicą, zrobiłbym test ciśnieniowy w układzie chłodzenia (specjalny przyrząd)! Autko jest z gazem i mogą różne wycieki płynu występować a co za tym idzie zapowietrzanie się układu chłodzenia i w efekcie identyczne objawy (to odnośnie "znikającego płynu chłodzącego), natomiast w kwestii "dymienia", to napisz kolego...
Problem z odpalaniem samochodu. Pacjent VW Passat B5 1.9 TDi 101km (kod silnika AVB) 2003 rok. Jeśli zostawię auto przodem wyżej niż tyłem to po nocy odpali od strzała pochodzi jakieś dwie sekundy po czym gaśnie. Potem już można kręcić, aż do rozładowania akumulatora. Psiknę mu samostart czy środek do pielęgnacji wnętrza to odpala i już chodzi normalnie....
Obecnie ściągnąłem głowice i dałem do splanowania, ale na uszczelce od głowicy nie widziałem żadnych uszkodzenie, poza jedną drobną rzeczą. Uszczelka była w jednym miejscu lekko napuchnięta, poza tym była idealna. Obawiam się że mogłem dać głowice niepotrzebnie do planowania. Czy może być inny powód oleju w płynie i takiego zapowietrzania się układu...
Ta oczywiście Ja powiedziałbym że masz dziurę pod głowicą i nic te wymiany płynów nie pomogą . Układ stale się zapowietrza i nie ogrzewa silnika . 1 Zapal silnik 2 lekka przegazówka niech pochodzi ..tak z 4 minuty 3 wyłącz 4 sprawdź gumowe węże czy są napuchnięte 5 delikatnie powolutku próbuj poluzować korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego...
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Witam dużo czytałem na forum miałem wyciek z pompy i czytałem że przez to może zapowietrzać sie układ , więc dałem auto aby uszczelnić pompe co sie okazało miałem też przestawiony rozrząd koszt naprawy z uszczelnieniem 400 zł teraz autko pali od strzała za każdym razem !!! Uważam temat za zamknięty Pozdrawiam
Silnik serii K, ma bardzo małą objętość cieczy chłodzącej w bloku i ze względu na konstrukcję przegrzanie bardzo mu szkodzi. Kompresja idzie do układu chłodzenia, stąd twardnieją węże, tworzy się poduszka powietrzna, nie ma obiegu płynu i silnik się przegrzewa. Do rozbiórki i naprawy.
Cześć! Przypadkowo trafiłem na tę stronę, miałem skodę 105 i twierdzę że żadnym innym samochodem nie jeździ mi się tak dobrze (oczywiście trzeba nim poćwiczyć zachowanie na śliskim). Czasami musiałem rozpalić silnik zimą tylko "na pych"(wtedy odkręcałem szybę żeby trochę ostygnąć). Z ogrzewaniem nie miałem problemów, auto stało pod chmurką, ale wprowadziłem...
po wymianie wkładu filtra powietrza Przez co układ nieustannie się zapowietrzał Po niedługim czasie w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka serwisu wraz z poduszką powietrzną i po 2 sek zgasła Totalny chaos, wszystko przytoczone tutaj nie ma ze sobą nic wspólnego. Sterownik silnika w Movano 2,5 DTI nie jest niczym chłodzony. Podaj kod usterki. Do tej...
Witam. Mam problem z moja Aprilia sr 50. Mianowicie kupiłem zestaw do zwiększenia pojemności na 70. W komp lecie mam do tego większy gaźnik. Jest to aprilia chłodzona wodą. Po przejechaniu 100km zaczęły s problemy z temperaturą. A w sumie to już wcześniej pojawiały się problemy ze się zapowietrza układ chodzenia w dolnej części silnika. Wycieków nie...
Konstruuję stanowisko pompowe złożone z dwustopniowej łopatkowej pompy próżni wstępnej i trzystopniowej pompy dyfuzyjnej z odrzutnikiem par chłodzonym chillerem. Jako że przestrzeń wysokiej próżni będzie wstępnie odpompowywana pompą próżni wstępnej do ok. 1 Pa przed włączeniem pompy dyfuzyjnej, przydałoby się ograniczyć możliwość wnikania par oleju...
Witam Jakieś 3 miesiące temu zainstalowałem w Berlingo (rocznik 98 benzyna 1.4) instalacje SEQUENT 24 marki BRC , od tego czasu mniej więcej pojawiły się problemy z nagrzewnicą (zapach, parę razy wydmuchało płyn na szybę), zbyt wysokim ciśnieniem w ukł. chłodzenia (twarde przewody, wiecznie mokry odpowietrznik na chłodnicy), oraz dziwnymi stanami płynu...
A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest woda? Ile? Jaki ma kolor? Są w zbiorniczku bąble podczas pracy silnika? Plamy oleju? Pomacaj węże prowadzące do chłodnicy. Wąż głowica-chłodnica powinien być gorący. Wąż wychodzący z chłodnicy powinien być wyraźnie chłodniejszy, ciepły. Czy chłodnica gorąca czy zimna? Bo jeśli zimna może to wszystko...
Sprawdź szczelność układu paliwowego i czy pompa paliwa wytwarza właściwe ciśnienie. To jest układ "bez powrotu", jeśli się zapowietrza na postoju to mogą być takie objawy. Druga wersja to zakręć raz rozrusznikiem i jak nie zapali to wykręć świecie i zobacz czy są mokre. Częsta usterka silników 1.2 FIRE to przepalająca się uszczelka pod głowicą i bywa,...
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.Przez uszczelkę spaliny dostające się do płynu spokojnie go zagotują Nawet nie wiesz jak się mylisz, jeżdżę takim właśnie sejakiem od 14 lat, uszczelkę wymieniałem jakieś 3 lata temu bo własnie też "puszczała" do układu chłodzenia, zaczeło się od tego że minimalnie ubywało płynu, potem "stracił" równomierną pracę...
ja założyłem 2 lata temu Monroe olejowe- zero problemów. Magneti Marelli odradzam zdecydowanie ( fabrycznie montowane- zamarzają w zimie i masz HIP-HOP) Mam Punto I '96 rok, przebieg 170kkm. Na gazie (BRC) zrobione 120 tys. Totalnie nic nie wymieniałem, nawet filtra elektrozaworu. Spala Srednio 7.5 gazu- trochę za uboga mieszanka ale nie reguluję bo...
Witam! Mam następujący problem. Bardzo słabo grzeje w kabinie. 1. Poziom płynu chłodzącego OK. 2. Samochód rozgrzewa się normalnie, wskazówka temperatury silnika prawie na połowie. 2. Nagrzewnica była wymieniana jakieś 20 miesięcy temu. Wstawiona jest nowa. Niestety jest wstawiona trochę mniejsza od lanosa, ale pamiętam jak grzało po wymianie. Było...
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
Porównaj to dymienie z sąsiada samochodem czy jest takie samo czy u ciebie jest większe.Z biegiem lat niewielka część płynu odparowuje , choć układ z założenia jest szczelny. Gorzej jeśli płyn znika w szybszym tempie – np. w ilościach zauważalnych każdego dnia. Jeśli znajdziemy miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić...
Wlej 2l octu i dopełnij wodą ;) Daj mu na tym popracować nawet i pół godziny. Jak układ szczelny i zdrowy to nic się nie stanie a ładnie rozpuści kamień i rdzę. Dodano po 50 Tak się podepnę do tematu. Mam seja 1.1 mpi i od dwóch miesięcy powoli znika mi płyn chłodzący. Szukałem wycieku dokręcałem opaski i nic płyn jak znikał tak znika. Kupiłem sobie...
Witam. To,że nie masz jak to mówią "masła" w oleju to nie jedyny objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Płyn chłodzący może podsysać w cylindry i wtedy spala się razem z ropą w cyklu zapłonu oraz suwu pracy silnika i wydalany jest przzez wydech razem z spalinami w postaci pary wodnej. Ale jak masz napuchnięte przewody chłodzenia to są dwie przyczyny,mianowicie:...
Kolego bartaz2010 , raczej typowy objaw zapowietrzania układu, ponieważ masz instalację gazową (nie wiem jaką), najpierw sprawdziłbym czy przyczyną nie jest zagazowanie układu przez uszkodzony reduktor. Jak to sprawdzić? Zakręcić gaz na butli, wypalić lub spuścić resztę gazu z instalacji i po uzupełnieniu i odpowietrzeniu układu chłodzenia pojeździć...
zapowietrzać układ zapowietrzać układ paliwo układ paliwowy zapowietrzać
sterowanie fototranzystora grzanie octavia chrysler voyager wentylator
nagrzewnica modus schematy panasonic
Mercedes Sprinter 311: Świeci prawy kierunkowskaz po włączeniu świateł Podłączenie pinów NFR/NFL radia RNS310 do chińskiego radia z CarPlay