Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
http://obrazki.elektroda.pl/3893553100_1... Na portalu "Elektroda" dużo jest cennych opisów wykonanych samodzielnie przez forumowiczów różnego rodzaju spawarek. Nie ma jednak jeszcze żadnego opisu spawarki elektronowej. Wypełniając tę lukę, zamieszczam opis wykonanej przeze mnie około 3 lata temu spawarki elektronowej. Nieco prowokacyjny...
-zaślepie EGR i kolektor -wyczyszczę przepustnice A co to ma wspólnego z Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny i temeratura po chwili doszła trochę przed środek a płyn się gotuje Albo uszkodzony czujnik temperatury i nieszczelności, albo uszczelka, albo pęknięta głowica albo inne nieszczelności układu chłodzenia i płynu ubuwa, a układ...
Cześć, szukam pomocy gdzie tylko się da, koszta remontu rosną, a efektu nadal nie widać, ale do rzeczy. Posiadam Audi 80 B3 2.0, problem dotyczy ciągle zapowietrzającego się układu chłodzenia na rozgrzanym silniku (na zimnym jest ok) Objawy - nagrzewnica zawsze grzeje bardzo dobrze (nowa) - chłodnica nagrzewa się równomiernie i również jest gorąca (jest...
Witam kolegów jestem tu nowy mam problem ze swoim sharikiem.Na wysokich obrotach silnika grzeje sie i wywala płyn, wentylator włancza sie,pompa wody wymieniona bo sie rozleciała, założona skf nagrzewnica prawdopodobnie przecieka bo paruja szyby .Czujnik na chłodnicy ok czujnik temperatury też ok.Objaw jest taki,do 2 tyś obrotów ok, powyrzej 2 tyś tempera...
Witam chciałem odświeżyć temat mam taki sam objaw , żeby go odpalić muszę trzymać gaz wciśnięty i zaskoczy na ok 400 obr i tyle jak puszcze to zgaśnie , przedtem dymił na czarno i obroty ucinały się na ok 3 tys. nie chciał iść. Tester pokazał błąd czujnika sondy został wymieniony i czujnik faz rozrządu , podjechałem po wymianie sondy pod dom zostawiłem...
Nadal jeździ, moc nie spadła, ogólnie jestem zadowolony choć chciałoby się żeby było bezawaryjnie. Zrobione jakieś 60 tys km - nie wiem, nie liczę. Spalanie 8 - 15 l/100km LPG (jazda spokojna na trasie, jak się da za tirem - maksymalny fun czyli wysokie obroty, mocne przyspieszenia itp). Technicznie: Co mnie martwi: 1. Przerwane ścieżki ogrzewania tylnej...
Do zagotowania wody nie dopuszczam max co miał to chyba 103 stopnie Mam nadzieję że to nie jest głowica Po odpowietrzeniu układu nie widzę żadnych bąbelków . Tylko cos odnosze takie wrazenie ze jak ma wyzsza temp to cos slabnie silnik jak by slabszy
Witam: Złożyłem układ do sterowania układu chłodzenia i podczas bardzo powolnego nagrzewania się czujnika doszło do szycia przekaźnika. I jak by można było ten układ zmodyfikować? Zastanawiam się czy dołożenie kondensatora na nóżkach zasilających przekaźnik by wyeliminowało ten problem i czy takie dołożenie kondensatora nie spowoduje spalenia tranzystorów?...
Witam, chciałbym doposażyć auto w sygnalizator dźwiękowy przekroczenia temperatury 90 C°, może ktoś robił już coś takiego? Chodzi o to żeby nie zagotować silnika w razie nie włączenia wentylatora. Sam brzęczyk zacznie piszczeć pewnie już przy 40-50 C° więc trzeba jakiś prosty :?: układ dorobić.
witam na ktodko wyszstko chodzi lecz to zle wyjscie z sytuacji moze czujnik ale dzila wiec nie on a moze stycznik (przekaznik) on rowniez jak by zalaczał i teraz niewiem co to moze być
Proszę o sprawdzenie poprawności projektu :) Układ ma za zadanie kontrolować temperaturę radiatora w zasilaczu. Jako czujnik wykorzystany będzie LM35. Napięcie z czujnika jest wzmacniane i podane do komparatorów : - IC2B włącza/wyłącza wentylator - IC2A ma za zadanie odcinać wyjścia zasilacza (a w zasadzie 2 zasilaczy) za pomocą przekaźników, gdy temperatura...
Witam. Przed świętami byłem u elektronika ponieważ zgasły mi przednie światła. Wymienił Bsm i wszystko gra ale podczas skanowania planetem wyskoczył też błąd czujnika by pass układu chłodzenia - zwarcie do masy lub między kablami, tak to pamiętam. Rozlaczyl mi go i wtedy pokazało się że układ rozwarty. Ja chciałbym go wymienić mimo że elektryk powiedział...
'ello. wymieniłem w cc700 płyn chłodniczy i po ponownym włączeniu silnika, grzeje się. dotychczas wszystko było w porzadku, czyli temp. w granicach 90 stopni. domyślam się, iż przyczyny mogą być dwie: termostat albo zapowietrzenie układu. stawiam na to drugie. co należy zrobić w takim przypadku? aha, mimo włączonego na maxa ogrzewania leci zimne powietrze,...
Witam wszystkich jako nowy na forum i pozdrawiam. Chcę w swoim Lanosie zrobić czujnik obecności płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Pytanko do Was jak to zrobić, od czego można zaadoptować czujnik i na jakiej zasadzie ma on działać (pływak, czy lepiej jakieś sensory?). Chcę to zamontować dla spokoju eksploatacji i bezpieczeństwa silnika. Pozdrawiam Jacek
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Możesz mi powiedzieć co to dokładnie za czujnik bo nie za bardzo kojarze.
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Czytałem od początku. UPG to w skrajnych przypadkach olej w płynie czy płyn w oleju. Najczęściej kompresja idzie do płynu a płyn do cylindra jakoś nie chce, chociaż w moim "wspaniałym" golfie II 1.3 po roku jeżdżenia z przedmuchem jak rano zapalał na 3 garki a 4-ty zaskakiwał po 100 - 200m to oznaczało że jednak nadszedł czas na wymianę. Do tego momentu...
Moim zdaniem wskazówka powinna być na 1/3. U mnie i u kolegi w civicu zawsze była na 1/3 a jak podnosiła sie do 1/2 to oznaczało, że sie przegrzewa silnik. Wielokrotnie grzebałem w układzie chłodzenia, spuszczałem i ponownie nalewałem płyn i nigdy nie miałem problemów z zapowietrzaniem sie układu. Tak, że nie szukaj sztucznych problemów tylko na zimnym...
witam włącznik masz o ile pamietam z prawej strony na dole chłodnicy ( na klucz chyba 22 lub 24 ), jak te 2 przewody złączysz i będzie chodził to masz go zepsutego , ewentualnie sprawdz czy działa ci termostat bo mógł sie zaciąć , zobacz czy chłodnica robi się ciepła jak silnik osiągnie temp. u mnie był taki przypadek że na postoju jak silnik pracował...
Stawiam na uszczelkę głowicy lub problem z sama głowicą, a polega na tym że dostaje się kompresja z cylindrów do układu chłodzenia i tym sposobem zapowietrzamy układ chłodzenia który później nie pracuje tak jak ma . Ja proponuję zrobić tak: 1. Rozgrzać silnik do momentu włączenia się elektro wentylatora chłodnicy . 2. sprawdzić jakie twarde są przewody...
Witam, mondeo mk1 1.8 PB+LPG sekwencja, 115km 94r., wczoraj wymieniłem uszczelkę pod głowicą i mam podobny problem. Uszczelkę wymieniałem ze względu na zapowietrzający sie układ chłodzenia. Przed wymianą silnik palił na dotyk. Samochód nie odpala zarówno na benzynie jak i awaryjnie na LPG. Więc układ paliwowy raczej bym wykluczył. rozrusznik kręci,...
Rok produkcji '97. W instalacji jest ciśnienie od 1,2 do 2 bara. Wskaźnik cały czas na zielonym polu. Odpowietrznik był wyczyszczony, pochodziło dwa dni i znów coś nie tak. Uszczelki pod pompą wymienione. Nabiera temperatury i zaczyna mielić powietrze. Właśnie przepłukałem całą instalacje i wlałem środku "REMEX" do czyszczenia instalacji CO itp. Nie...
Odpaliłem auto, doszlo do 90 stopni, termostat puścił ale wentylator ni chuchu i zaczeło wyrzucać wodę. Dobrze, termostat puścił i zaczęło wyrzucać wodę - jaka była wtedy była wtedy temperatura na desce? Pojezdzilem, wysiadlem, patrze pod mache chwile, wiatrak się nie włączał. I znowu pytanie jaka temperatura na desce? Ogrzewanie działało? Jeżeli temperatura...
Witam. Z góry zaznaczam, że nie przeczytałem całego wątku - starczyło mi cierpliwości na 2 strony. Chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami z pozyskiwaniem chłodu ze studni, po 2 dniach korzystania. Mieszkam pod Przemyślem, obecnie mamy upały >30*C, Termometry w domu nawet nocą pokazują 27-29*C. Jestem w tej komfortowej sytuacji, że mam nieczynną...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Raczej nie jest to wina termostatu. Bardziej bym stawiał na wirnik pompy wody. Po otwarciu maski, tuż za silnikiem zobaczysz dwa gumowe węże, średnicy około 40 mm wchodzące do grodzi. Gdy objaw się powtórzy, sprawdź ręką jaką mają temperaturę. Mam na myśli czy są zimne, gorące lub czy wyczuwasz znaczną różnicę w ich temperaturze. Hej, termostat działa...
Witam wszystkich. Ponieważ zainteresowanych rozbudową dogrzewacza, który montowany był m. in. w samochodach Wolswagen Sharan jest dość sporo, opiszę tu jak rozbudować ten właśnie dogrzewacz do pracy samodzielnej bez potrzeby odpalania silnika. Układ ten pracuje u mnie już jakieś dwa tygodnie i jestem z niego bardzo zadowolony. Zalety to ciepły silnik...
Sprawdź ciśnienie paliwa ale na listwie, nie na pompie. Pompa może mieć dobre, a pęknie wężyk który idzie z pompy do przewodu paliwowego i już będziesz miał lipe. Rozrząd dobrze ustaw, przeskoczy ci o 1-2 zęby i już lipa. Cewka może być winna. Nawet jak nie masz czujnika położenia wału który jest za kołem zębatym z przodu silnika to i tak auto odpali...
Miałem FSO1500 i Poloneza. -Przy normalnej jeździe w mieście na LPG temperatura na wskaźniku waha się pomiędzy 70-120 stopni. Po tym sądzę, że termostat jest sprawny, ale trochę za duży rozrzut temperatury, a za to jest odpowidzialny czujnik temperatury na chłodnicy załączający/wyłączający wentylator - za duża histereza. W moim FSO1500 temperatura była...
Krosno- Podkarpackie Dzisiaj znów nowe doświadczenia: wymieniłem czujnik temp znajdujący się przy obudowie termostatu (taki zielony) objawy dalej takie same. Z nowych rzeczy to po wpięciu kompa pokazało błąd czujnika (podgrzewacza) na termostacie. Po skasowaniu błędu przez godzinę wszystko jest w normie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. Natomiast...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
Zależy jaką termostat ma temperature otwierania,...po wymianie płynu nic nie powinno się zmieniać jak przed wymianą,..jak ci się otwierał na 90 stopni to tak powinien,..możliwość jest zapowietrzenia układu chłodzenia ale jeżeli nawiew dmucha gorącym powietrzem to powinien być odpowietrzony,....czy napewno dobry jest czujnik temperatury?
Układ chłodzenia jest w dalszym ciągu zapowietrzony przez co termostat nie jest zalany cieczą i nie ma skąd otrzymać czujnik 8nformacji o temperaturze.
Skoro nie ma ogrzewania i przegrzewa się silnik, to coś nie tak z układem chłodzenia. Zapowietrzony nie jest?
Albo układ chłodzenia jest zapowietrzony albo pompa cieczy chłodzącej albo uszczelka pod głowicą.
Sprawdź układ chłodzenia może być zapowietrzony
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Jeśli czujnik jest sprawny to poziom płynu w zbiorniku wyrownawczym opada niemal do dna lub bardziej. Jeśli nkesprawny to dla bezpieczeństwa silnika napraw. W tym aucie układ chłodzenia wariuje przy usterkach, wyciekach lub zapowietrzeniu, ta kontrolka nie jest niepotrzebnym bajerem.
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 2004 1.9 SDI. Auto od początku nie nagrzewało się tak, jak powinno, więc najpierw wymieniłem termostat, było to samo. Teraz wymieniłem czujnik temperatury, zalałem płyn, odpaliłem, na wolnych obrotach nagrzał się, ale chłodnica była zimna. Dzisiaj, jadąc do pracy, auto nagrzało się tak, jak powinno, ale chłodnica dalej zimna....
Witam mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w focusie. Wskaźnik pokazuje tem. ok. natomiast załączają się wentylatory i tak schładzają silnik że termostat nie może się otworzyć,termostat i czujnik tem. głowicy nowy. Czyjest jakiś odpowietrznik?
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
Te objawy napewno nie wskazują na zapowietrzenie lecz na uszkodzenie czujnika lub wskaźnika , zacznij od sprawdzenia styków złącza przy czujniku jeśli nie pomoże to wymień czujnik.
Może nie czujnik, może słaby obieg wody, zapowietrzenie, słaba pompa wody, zakamieniona chłodnica, najpierw to trzeba wykluczyć.
Zakładając że wszystkie układy są sprawne, czujniki właściwe dla danego modelu a układ całkowicie szczelny to proszę na postoju nagrzać go kilka razy aż zostanie otworzony termostat i załączy się wentylator. Wszystko po to aby się upewnić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, podczas nagrzewania uciskać stosując rękawice węże układu chłodzenia...
Zapowietrzony układ chłodzenia i /lub czujnik załączający wentylator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
Chyba jest rozwiązanie. Pod akumulatorem znalazłem utleniony i oderwany od kostki czerwony przewód. To prawdopodobnie jest prąd na wentylator. Dlatego pisałem (na krótko go przy czujniku)
Albo temperatura parownika jest za niska (zapowietrzony układ chłodzenia), jeżeli podłączony został czujnik temperatury. Taki problem miałem kiedyś u siebie. Pozdrawiam.
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Nieewiem jaka temperature powinien posiadac twuj silnik ale możesz miec dwie przyczyny które powodują takie zachowanie. Pierwsza to taka ze możesz miec uszkodzony termostat a druga to taka że masz zapowietrzony układ chłodzenia. Ponieważ czujnik temperatury znajduje sie w innym miejscu niż termostat to w wyniku zapowietrzenia możesz miec przegrzewany...
Moduł elektroniczny mierzy rezystancje termistora w czujniku. Jeśli odepniesz wtyczkę rezystancja będzie nieskończenie wielka a dla modułu będzie to oznaczało nieskończenie wielką temperaturę dlatego właśnie włączają się wentylatory. Tak więc albo uszkodzony jest czujnik albo na przykład masz zapowietrzony układ chłodzenia.
Wskaźniki lubią oszukiwać, jak sobie tak sprawdzasz z otwartym korkiem, wrzuć prawdziwy termometr "w płyn". Możesz mieć zapowietrzony układ, miałem podobne przejścia z agregatem morskim. Najpierw się zagotowywał i wylewało spod korka, po dolewce i odpowietrzaniu blokował od czujnika przegrzania, ale już nie wylewał spod korka, po kolejnej dolewce aż...
zapowietrza układ chłodzenia zapowietrza układ układ chłodzenia czujnik
telewizor uszkodzi samsung wymiana touchpada pralka filtr czyszczenie
naprawa odkurzacza naprawa odkurzacza
Jak sprawdzić induktor Rbin 2000: Pomiar i diagnostyka Arduino: Wyłączanie diody po 2 sekundach przytrzymania przycisku