Pan mechanik musi mieć świetny sprzęt, który odczytuje błędy o zapowietrzaniu:D ten silnik ma przelew wtryskiwaczy na zasilaniu. Często przyczyną zapowietrzania układu były przewody przelewowe wtryskiwaczy. Zdarzały się też pęknięte obudowy filtrów paliwa. Pamiętaj, że są to sugestie, a fizycznie auto może obejrzeć albo Twój majster, albo Ty. Do dzieła.
Tylko pamiętajcie że do obsad musicie mieć sprzęt i czasami się urywają jarzma pompo wtryskiwaczy objawy podobne.
Czy wtryskiwacze Bosch, Delphi, Siemens mogą zapowietrzać układ paliwowy w dieslu? Jakie objawy dają nieszczelne przewody przelewowe i O-ringi w Common Rail?
"Dziwne jest to "granie" wtryskiwaczy i świadczy raczej o uszkodzeniu wtryskiwaczy."- raczej o ciągłym zapowietrzaniu się układu paliwowego .
[quote="lennon"]jak sprawdzic wtryskiwacze??czy to moze byc przyczyna?? Wtryskiwacze sprawdzisz na stole probierczym , najszybcjej w warsztacie nie które sklepy też wykonują to.A tu są objawy zapowietrzania się układu, gdzieś nie szczelość lub nie trzyma zaworek zwrotny.
Z moich spostrzeżeń wynika, że wtryskiwacze Delphi czasem się zapowietrzają i bardzo trudno je odpowietrzyć, czasem pomaga tylko brutalne kilkakrotne luzowane nakrętek przewodów HP przy wysokim ciśnieniu na rampie (przy pracującym silniku, czego oczywiście nie powinno się robić). W renault pomaga test wtryskiwaczy , dopiero teraz skojarzyłem że z tego...
Tak może być powodem.
Niebieski dym silnik prawdopodobnie bierze olej. Wyciąg wtryskiwacze i sprawdź na przyrządzie. Sprawdź układ paliwowy silnik nie może się zapowietrzać ,ewentualnie pompa wtryskowa do sprawdzenia.
olszand widzę ze dla ciebie motoryzacja stanęła w 88roku!!!!!!!!!nie możesz odkęcać zasilania od wtryskiwaczy piezoelektrycznych jak nie wiesz dlaczego to chociaż głupot nie wypisuj. Dodano po 7 a już ci napisze dlaczego... w tym silniku instalacja powrotu na wtryskiwaczach pracuje na dodatnim ciśnieniu jest tak dlatego żeby uniknąć pęchęrzyków powietyrza...
Jeżeli paliwo dochodzi do pompy a ta nie daje rady z wtryskiwaczem to chyba wiesz co dalej. Cudów nie ma , elektrozawór sprawny?
wymien usczelniacze na mostkach wtryskiwaczy- zapowietrza sie na 100% .pozdrawiam.
Jak był czarny filtr to do wymiany uszczelniacze wtryskiwaczy,zapowietrza się
Zwracam uwagę, że w Pandzie jest listwa wtryskowa "bez powrotu", więc pomijając już niestabilność ciśnienia gazu, zamarzanie końcówek wtryskiwaczy to dochodziłoby jeszcze zapowietrzanie się listwy odparowanym gazem. No i w ogóle pomijamy aspekt prawny takiej instalacji - to nie ma prawa przejść przeglądu, równie dobrze możesz kupić zestaw do instalacji...
ASO Renault Trucks. Koszt całości. Na te naprawę była „dopłata producenta” - nie wiem jak to się fachowo nazywa. Zadzwoń zapytaj, z serwisem ich mam tak, że czasami łapie się za głowę ile chcą za proste sprawy, a z kolei czasem za skomplikowane nie żądają majątku, więc zawsze warto sprawdzić. A sprawdziliście zaworek zwrotny w głowicy? Od...
Zapowietrza się albo problem z wtryskiwaczami.
Ciągnik pewnie się zapowietrza. Do wymiany zaworek przelewowy - koszt ok 6 zł i powinien palić na dotyk. Tak jak poprzednik napisał - odkręcić przewód paliwowy od któregoś wtryskiwacza i zakręcić rozrusznikiem - prawidłowo pracująca i odpowietrzona pompa poda paliwo przez ten przewód.
Jeżeli pompa ok. układ nie zapowietrza się, wtryskiwacz sterujący też sprawny to innej opcji nie widzę. Chyba, że motor wylatany (zuzyty), jak koń po westernie.
Może być pęknięty wąż intercoolera, może ten wąż nie wskoczył w zaczep półpierścienia, może się zapowietrzać jeden z wtryskiwaczy.
Dodam jeszcze ze do tego zapowietrzania po nocy przyczyna czesto jest mostek wtryskiwacza montowany pod wałkiem rozrządu. Rozpoznać to można w dość łatwy sposób ściągając wężyk od przelewu i zobaczyć czy paliwo (ropa) jest czarna od oleju który zasysa z silnika. Jeśli jest czarna usczelka pomiedzy wtryskiwaczem a mostkiem jest do wymiany.
Tak jak kolega pisze te renault nie maja pompy elektrycznej w baku tylko wstepna na pompie wysokiego cisnienia i ewentualnie gumowa gruszke. Najprawdopodobniej masz nieszczelny uklad ,najczęściej zapowietrza sie w okolicy filtra paliwa i na powrocie od wtryskiwaczy.
Sitko w smoku sprawdzone? Należy zdemontować smok i wyciągnąć je z wewnętrznej rurki ssącej smoka. Jakie ciśnienie na 600 obr. a jakie na 1800 obr.? Uszkodzonym wtryskiwaczem może przedostawać się kompresja do magistrali paliwowej. Ale w tym przypadku nie sądzę.
jeśli nie zapalała ci sie żadna kontrolka podzcas jazdy a po nocy nie możesz odpalić to są możliwe dwie przyczyny w tym typie silnika 1. sprawdź powrotne przewody od wtryskiwaczy - krótkie łączniki i przewód do pompy wtryskowej - cienkie czarne gumowe przweody jeśli optycznie sa zawilgocone - 100% do wymiany 2. jeśli punkt 1 nie pomoże to wyjmij filtr...
Witam Sprawdź czy na wtryskiwaczach na nadmiarze nie ma przecieków (wężyki itd) tam lubi pociągnąć powietrze na postoju. Bo skoro ma znaczenie jak stoi auto to raczej się zapowietrza choć zawór regulujący wysokie ciśnienie też lubi stwarzać problemy że czasem pali a czasem gorzej.
Najprawdopodobniej masz uszkodzony zawór w pompie wtryskowej,paliwo po prostu spływa z pompy.Druga przyczyna to zapowietrzanie się wtryskiwaczy .Sprawdź rano cz? gumowe przewody powrotu na wtryskiwaczach są suche .Najlepiej wymień je na nowe to niewielki koszt.Tamtędy lubi zasysać się powietrze po długim postoju.
Dla mnie jedynym logicznym wyjaśnieniem jest zapowietrzanie układu paliwowego Minimalnie popuść zamocowanie nakrętki na przewodzie paliwowym wtryskiwacza. Jak w trakcie kręcenia będzie wydostawało się spienione paliwo - to jest zapowietrzone.
Uszkodzony wtryskiwacz, lub zawór przelewowy na listwie. Jak to możliwe skoro auto odpala? (at)brzozayz Sprawdź układ na szczelność, bo wielce prawdopodobne iż układ się zapowietrza. Dobrze by było, zdiagnozować auto, i zobaczyć czy sterownik zapisuje błędy.
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
Czy wtryskiwacze działają poprawnie ?
Wymiana wtryskiwaczy pomogła. Auto odpala dużo lepiej.
Zmierz ciśnienie paliwa za pompą debata. Ciemne paliwo czy brudny zbiornik. Zapowietrza się czy nie chce zapalić - to dość ma duże znaczenie. Trzeba wyeliminować zapowietrzanie od strony wtryskiwaczy. Dodano po 2 Podkładki pod wtryski są specjalne ale dostępne w każdej sieci z częściami.
Jak żyję nie widziałem gumowej podkładki pod wtryskiem w dieslu.Sprawdź te świece.Możliwe też zapowietrzanie układu.Sprawdź węże powrotu na wtryskiwaczach.
Sprawdziłem, był błąd wału, wymieniłem czujnik i błąd ciśnienia wtrysku. Okazało się że paliwo wróciło również do baku, zapowietrzony układ. Odpowietrzylem go i odpalił bez problemu. Zrobiłem test przelewu i 3 wtrysk przelewa mega dużo. Ogólnie sprawa wygląda teraz tak, jeżeli odpalam codziennie samochód, działa bez zarzutu. Jeżeli nie odpalę 2-3 dni...
prawdopodobnie przelewy wtryskiwaczy
Alfred dzięki za wskazówkę jak by co to skorzystam. Tymczasem zauważyłem ropę pomiędzy głowicą a wtryskiwaczem (pierwszy od rozrządu). Wygląda na to że jest tam nieszczelność. Próbowałem dokręcić ale jest już max. Czy możliwe jest że z tego powodu pompa się zapowietrza.
Kolego jak wkładasz używane pompo wtryskiwacze to ważne jest żeby zastosował nowe uszczelki. Włożysz na starych to głowica może się zapowietrzać (kanały paliwowe wewnątrz głowicy). I nowe śruby bo już widziałem jak pompo wtrysk urwał śrubę mocującą i głowica do remontu bo niezły bajzel w środku się narobił (z gniazda się jajo zrobiło).
Opel 2.0 z tego słynie że się zapowietrza po długim staniu -przyczyna;węzyki odpływowe wtryskiwaczy lub co gorsze uszczelniacze wtryskiwaczy-naprawa wiąże sie z wyjęciem walka rozrządu
Witam, sprawdź wydajność pompki w baku, szczelność i drożność całego układu paliwowego. Jeżeli tam nie znajdziesz usterki to pompa CR siadła lub wtryskiwacz. Pozdrawiam.
Masz na 100% nieszczelny układ paliwowy, na wtryskach lub jeszcze przed nimi. Jesli nie masz maty izolującej na spodzie maski, to temperatura powoduje odparowanie par paliwa i jakby zapowietrza układ wtryskiwaczy (niegroźne) - jak już zaleje wtryski paliwem, to będzie chodziło bez problemu. Gorzej właśnie z odpaleniem, jak postoi kilka godzin na pelnym...
sprawdź kolego wtryskiwacze i ciśnienie na cylindrach. Adam7009, jak by się zapowietrzał to by nie kopcił :).
Pompa VP44 stosowana m.in. w Oplach DTI jest bardzo wrażliwa na powietrze w przewodach zasilających w paliwo. Do odpowietrzania zalecają specjalną pompkę Boscha, ale ja uzywam pompki-gruszki z samochodów koncernu PSA. Działa i jest skuteczna. Jeśli odpowietrzenie nie pomoże to spróbuj wymienić wężyki przelewowe z wtryskiwaczy(częsta przyczyna zapowietrzania)....
Standard w tych silnikach to podkładki pod wtryskiwacze... więc to od ich wymiany radzę zacząć jeśli to co poczyniłeś nie dało efektu.
Czy to możliwe że z uszkodzonego wtryskiwacza przy zgaszonym silniku paliwo scieka do komory spalania i w ten sposób zapowietrzają się wtryski i aluminiowe przewody wtryskiwaczy? Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? mechanicznie możliwe, ale małoprawdopodobne. W obecnej sytuacji ciężko powiedzieć (zdiagnozować przez neta), ponieważ: W przewodzie...
Trawersy jest bardzo łatwo sprawdzić. Ręczna pompka podcisnieniowa pokaże wszystko. Na upartego nawet strzykawką sprawdzi. Cuda różne się zdarzają, ktoś mógł wpiąć powrót z wtryskiwaczy w powrót pompy, żeby się nie zapowietrzała. Jednak coś mi się wydaję, że bardziej leci z uszczelniacza na pompie.
Jeśli w lato uruchamia się dobrze, to prawdopodobnie są problemy ze sprężaniem w cylindrach. Zakładam, że pompa i wtryskiwacze zostały rzetelnie sprawdzone - w pompie ciśnienie na poszczególnych sekcjach, wtryskiwacze na próbniku. Być może, że zapowietrza się układ paliwowy, ale wtedy ciepły ciągnik też będzie miał problemy z rozruchem. Odpowietrzenie...
Może tak być. Pompa wstępna pracuje? discovery 2 ma tylko pompę w zbiorniku , filtr z zaworkami zwrotnymi i regulator ciśnienia i wtryskiwacze , to jest motor landrowera nie bmw ani VW
Usterka naprawiona. Okazało się że z przewodu powrotu paliwa szła piana, po wymianie oringów problem zapowietrzania się układu nie powrócił. Chociaż po stanie gniazg wtryskiwaczy obawiam się że do problemu trzeba bedzie kiedyś wrócić. Ostre ranty spolerowałem papierem, ale pomimo zwilżenia gniazd olejem bardzo ciężko wchodziły, wręcz wciskałem sprężynę...
Układ paliwa się zapowietrza,po pierwsze wymień przewody przelewowe od wtryskiwaczy,jezeli problem nie ustapi to trzeba wymienic uszczelniacze od zasilaczy wtryskiwaczy są one pod deklem zaworowym.Ale to juz grubsza robota.
Wywaliłem filtr, ale dalej coś się dzieje i zapowietrza. Filtr dałem blaszany i zawór zwrotny przed. Podejrzewam, że mogą uszczelnienia za mostkach nadmiarowych wtryskiwaczy nie trzymać, ale nie wiem jakie są rozmiary oringów aby to wymienić. I jak to ściągnąć?
Na start test przelewowy wtryskiwaczy, może któryś puszcza i trzeba sprawdzić czy nie zapowietrza sie. A np po nieudanej próbie rozruchu są jakieś błędy?
Na razie pisku pozbyłem się. Wymienione zostały uszczelki i podkładki przy pompo wtryskiwaczach bo zaczął mi się zapowietrzać po dłuższym postoju. Przy wymianie mechanik zauważył że jeden z pompo wtryskiwaczy był poluzowany (gniazdo całe). Po wymianie podkładek i ustawieniu pompo wtryskiwaczy pisk ustał a w dodatku wartości grupie 013 (VCDS) wyrównały...
Wtryskiwacze nie podlewają, układ paliwowy się nie zapowietrza, evap sprawny, jaki układ wtryskowy ?
wtryskiwacz zetor wtryskiwacz continental wtryskiwacz volvo
saunier duval działanie pioneer stereo transoptor rezystor
zmywarka whirpool mruga start electrolux mruga start
Tranzystor B22 – zamienniki AC125, AC128, AC151, AC153 do układów audio vintage Problemy z otwieraniem drzwi samochodu: przyczyny i rozwiązania