Pan mechanik musi mieć świetny sprzęt, który odczytuje błędy o zapowietrzaniu:D ten silnik ma przelew wtryskiwaczy na zasilaniu. Często przyczyną zapowietrzania układu były przewody przelewowe wtryskiwaczy. Zdarzały się też pęknięte obudowy filtrów paliwa. Pamiętaj, że są to sugestie, a fizycznie auto może obejrzeć albo Twój majster, albo Ty. Do dzieła.
Witam, sprawdź wydajność pompki w baku, szczelność i drożność całego układu paliwowego. Jeżeli tam nie znajdziesz usterki to pompa CR siadła lub wtryskiwacz. Pozdrawiam.
Czy wtryskiwacze Bosch, Delphi, Siemens mogą zapowietrzać układ paliwowy w dieslu? Jakie objawy dają nieszczelne przewody przelewowe i O-ringi w Common Rail?
Standard w tych silnikach to podkładki pod wtryskiwacze... więc to od ich wymiany radzę zacząć jeśli to co poczyniłeś nie dało efektu.
Może tak być. Pompa wstępna pracuje? discovery 2 ma tylko pompę w zbiorniku , filtr z zaworkami zwrotnymi i regulator ciśnienia i wtryskiwacze , to jest motor landrowera nie bmw ani VW
"Dziwne jest to "granie" wtryskiwaczy i świadczy raczej o uszkodzeniu wtryskiwaczy."- raczej o ciągłym zapowietrzaniu się układu paliwowego .
Tak może być powodem.
wymien usczelniacze na mostkach wtryskiwaczy- zapowietrza sie na 100% .pozdrawiam.
Jak był czarny filtr to do wymiany uszczelniacze wtryskiwaczy,zapowietrza się
olszand widzę ze dla ciebie motoryzacja stanęła w 88roku!!!!!!!!!nie możesz odkęcać zasilania od wtryskiwaczy piezoelektrycznych jak nie wiesz dlaczego to chociaż głupot nie wypisuj. Dodano po 7 a już ci napisze dlaczego... w tym silniku instalacja powrotu na wtryskiwaczach pracuje na dodatnim ciśnieniu jest tak dlatego żeby uniknąć pęchęrzyków powietyrza...
Jeżeli pompa ok. układ nie zapowietrza się, wtryskiwacz sterujący też sprawny to innej opcji nie widzę. Chyba, że motor wylatany (zuzyty), jak koń po westernie.
Tylko pamiętajcie że do obsad musicie mieć sprzęt i czasami się urywają jarzma pompo wtryskiwaczy objawy podobne.
Może być pęknięty wąż intercoolera, może ten wąż nie wskoczył w zaczep półpierścienia, może się zapowietrzać jeden z wtryskiwaczy.
Zapowietrza się albo problem z wtryskiwaczami.
ASO Renault Trucks. Koszt całości. Na te naprawę była „dopłata producenta” - nie wiem jak to się fachowo nazywa. Zadzwoń zapytaj, z serwisem ich mam tak, że czasami łapie się za głowę ile chcą za proste sprawy, a z kolei czasem za skomplikowane nie żądają majątku, więc zawsze warto sprawdzić. A sprawdziliście zaworek zwrotny w głowicy? Od...
Z moich spostrzeżeń wynika, że wtryskiwacze Delphi czasem się zapowietrzają i bardzo trudno je odpowietrzyć, czasem pomaga tylko brutalne kilkakrotne luzowane nakrętek przewodów HP przy wysokim ciśnieniu na rampie (przy pracującym silniku, czego oczywiście nie powinno się robić). W renault pomaga test wtryskiwaczy , dopiero teraz skojarzyłem że z tego...
Najprawdopodobniej masz uszkodzony zawór w pompie wtryskowej,paliwo po prostu spływa z pompy.Druga przyczyna to zapowietrzanie się wtryskiwaczy .Sprawdź rano cz? gumowe przewody powrotu na wtryskiwaczach są suche .Najlepiej wymień je na nowe to niewielki koszt.Tamtędy lubi zasysać się powietrze po długim postoju.
[quote="lennon"]jak sprawdzic wtryskiwacze??czy to moze byc przyczyna?? Wtryskiwacze sprawdzisz na stole probierczym , najszybcjej w warsztacie nie które sklepy też wykonują to.A tu są objawy zapowietrzania się układu, gdzieś nie szczelość lub nie trzyma zaworek zwrotny.
Problem z odpalaniem samochodu. Pacjent VW Passat B5 1.9 TDi 101km (kod silnika AVB) 2003 rok. Jeśli zostawię auto przodem wyżej niż tyłem to po nocy odpali od strzała pochodzi jakieś dwie sekundy po czym gaśnie. Potem już można kręcić, aż do rozładowania akumulatora. Psiknę mu samostart czy środek do pielęgnacji wnętrza to odpala i już chodzi normalnie....
Zwracam uwagę, że w Pandzie jest listwa wtryskowa "bez powrotu", więc pomijając już niestabilność ciśnienia gazu, zamarzanie końcówek wtryskiwaczy to dochodziłoby jeszcze zapowietrzanie się listwy odparowanym gazem. No i w ogóle pomijamy aspekt prawny takiej instalacji - to nie ma prawa przejść przeglądu, równie dobrze możesz kupić zestaw do instalacji...
Dodam jeszcze ze do tego zapowietrzania po nocy przyczyna czesto jest mostek wtryskiwacza montowany pod wałkiem rozrządu. Rozpoznać to można w dość łatwy sposób ściągając wężyk od przelewu i zobaczyć czy paliwo (ropa) jest czarna od oleju który zasysa z silnika. Jeśli jest czarna usczelka pomiedzy wtryskiwaczem a mostkiem jest do wymiany.
Niebieski dym silnik prawdopodobnie bierze olej. Wyciąg wtryskiwacze i sprawdź na przyrządzie. Sprawdź układ paliwowy silnik nie może się zapowietrzać ,ewentualnie pompa wtryskowa do sprawdzenia.
Masz na 100% nieszczelny układ paliwowy, na wtryskach lub jeszcze przed nimi. Jesli nie masz maty izolującej na spodzie maski, to temperatura powoduje odparowanie par paliwa i jakby zapowietrza układ wtryskiwaczy (niegroźne) - jak już zaleje wtryski paliwem, to będzie chodziło bez problemu. Gorzej właśnie z odpaleniem, jak postoi kilka godzin na pelnym...
Zmierz ciśnienie paliwa za pompą debata. Ciemne paliwo czy brudny zbiornik. Zapowietrza się czy nie chce zapalić - to dość ma duże znaczenie. Trzeba wyeliminować zapowietrzanie od strony wtryskiwaczy. Dodano po 2 Podkładki pod wtryski są specjalne ale dostępne w każdej sieci z częściami.
Tak jak kolega pisze te renault nie maja pompy elektrycznej w baku tylko wstepna na pompie wysokiego cisnienia i ewentualnie gumowa gruszke. Najprawdopodobniej masz nieszczelny uklad ,najczęściej zapowietrza sie w okolicy filtra paliwa i na powrocie od wtryskiwaczy.
Jeżeli paliwo dochodzi do pompy a ta nie daje rady z wtryskiwaczem to chyba wiesz co dalej. Cudów nie ma , elektrozawór sprawny?
Czy wtryskiwacze działają poprawnie ?
Jak żyję nie widziałem gumowej podkładki pod wtryskiem w dieslu.Sprawdź te świece.Możliwe też zapowietrzanie układu.Sprawdź węże powrotu na wtryskiwaczach.
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
Sprawdziłem, był błąd wału, wymieniłem czujnik i błąd ciśnienia wtrysku. Okazało się że paliwo wróciło również do baku, zapowietrzony układ. Odpowietrzylem go i odpalił bez problemu. Zrobiłem test przelewu i 3 wtrysk przelewa mega dużo. Ogólnie sprawa wygląda teraz tak, jeżeli odpalam codziennie samochód, działa bez zarzutu. Jeżeli nie odpalę 2-3 dni...
Pompa VP44 stosowana m.in. w Oplach DTI jest bardzo wrażliwa na powietrze w przewodach zasilających w paliwo. Do odpowietrzania zalecają specjalną pompkę Boscha, ale ja uzywam pompki-gruszki z samochodów koncernu PSA. Działa i jest skuteczna. Jeśli odpowietrzenie nie pomoże to spróbuj wymienić wężyki przelewowe z wtryskiwaczy(częsta przyczyna zapowietrzania)....
prawdopodobnie przelewy wtryskiwaczy
jeśli nie zapalała ci sie żadna kontrolka podzcas jazdy a po nocy nie możesz odpalić to są możliwe dwie przyczyny w tym typie silnika 1. sprawdź powrotne przewody od wtryskiwaczy - krótkie łączniki i przewód do pompy wtryskowej - cienkie czarne gumowe przweody jeśli optycznie sa zawilgocone - 100% do wymiany 2. jeśli punkt 1 nie pomoże to wyjmij filtr...
Opel 2.0 z tego słynie że się zapowietrza po długim staniu -przyczyna;węzyki odpływowe wtryskiwaczy lub co gorsze uszczelniacze wtryskiwaczy-naprawa wiąże sie z wyjęciem walka rozrządu
Wymiana wtryskiwaczy pomogła. Auto odpala dużo lepiej.
sprawdź kolego wtryskiwacze i ciśnienie na cylindrach. Adam7009, jak by się zapowietrzał to by nie kopcił :).
Na razie pisku pozbyłem się. Wymienione zostały uszczelki i podkładki przy pompo wtryskiwaczach bo zaczął mi się zapowietrzać po dłuższym postoju. Przy wymianie mechanik zauważył że jeden z pompo wtryskiwaczy był poluzowany (gniazdo całe). Po wymianie podkładek i ustawieniu pompo wtryskiwaczy pisk ustał a w dodatku wartości grupie 013 (VCDS) wyrównały...
Ciągnik pewnie się zapowietrza. Do wymiany zaworek przelewowy - koszt ok 6 zł i powinien palić na dotyk. Tak jak poprzednik napisał - odkręcić przewód paliwowy od któregoś wtryskiwacza i zakręcić rozrusznikiem - prawidłowo pracująca i odpowietrzona pompa poda paliwo przez ten przewód.
Trawersy jest bardzo łatwo sprawdzić. Ręczna pompka podcisnieniowa pokaże wszystko. Na upartego nawet strzykawką sprawdzi. Cuda różne się zdarzają, ktoś mógł wpiąć powrót z wtryskiwaczy w powrót pompy, żeby się nie zapowietrzała. Jednak coś mi się wydaję, że bardziej leci z uszczelniacza na pompie.
Układ paliwa się zapowietrza,po pierwsze wymień przewody przelewowe od wtryskiwaczy,jezeli problem nie ustapi to trzeba wymienic uszczelniacze od zasilaczy wtryskiwaczy są one pod deklem zaworowym.Ale to juz grubsza robota.
Sitko w smoku sprawdzone? Należy zdemontować smok i wyciągnąć je z wewnętrznej rurki ssącej smoka. Jakie ciśnienie na 600 obr. a jakie na 1800 obr.? Uszkodzonym wtryskiwaczem może przedostawać się kompresja do magistrali paliwowej. Ale w tym przypadku nie sądzę.
Cięgno pedału gazu na pompie wtryskowej? Jeżeli jest jak napisałem, to pompa "gubi" paliwo, i się zapowietrza. Radzę oddać pompę na regenerację wraz z wtryskiwaczami i Twój problem zostanie rozwiązany.
Wtryskiwacze nie podlewają, układ paliwowy się nie zapowietrza, evap sprawny, jaki układ wtryskowy ?
Czy to możliwe że z uszkodzonego wtryskiwacza przy zgaszonym silniku paliwo scieka do komory spalania i w ten sposób zapowietrzają się wtryski i aluminiowe przewody wtryskiwaczy? Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? mechanicznie możliwe, ale małoprawdopodobne. W obecnej sytuacji ciężko powiedzieć (zdiagnozować przez neta), ponieważ: W przewodzie...
Tak. Przynajmniej zużycie paliwa (1,2-2,1) oraz równoważenie cylindrów. Zawór na przewodzie zasilającym na końcu kolektora dolotowego (pod spodem) oraz szczelność na smoku i separatorze do sprawdzenia. I jak koledzy wspominali zapowietrza się poprzez cewki oraz uszkodzone wkońcówki wtryskiwaczy.
Jeśli w lato uruchamia się dobrze, to prawdopodobnie są problemy ze sprężaniem w cylindrach. Zakładam, że pompa i wtryskiwacze zostały rzetelnie sprawdzone - w pompie ciśnienie na poszczególnych sekcjach, wtryskiwacze na próbniku. Być może, że zapowietrza się układ paliwowy, ale wtedy ciepły ciągnik też będzie miał problemy z rozruchem. Odpowietrzenie...
kolego u mnie w sobotę też nie zapalił i odpalałem go na plakiem...z tym że ja mam słabe ciśnienie paliwa na szynie w pompie i do tego sie lekko zapowietrza. po odpaleniu luzowałem wszystkie rurki przy wtryskiwaczach i czekałem az sie odpowietrzy na zapalonym aucie...narazie pomogło ale nie wiem na jak długo bo pompa wstępna do wymiany.... pozdrawiam
Na start test przelewowy wtryskiwaczy, może któryś puszcza i trzeba sprawdzić czy nie zapowietrza sie. A np po nieudanej próbie rozruchu są jakieś błędy?
Przyczyną jest najprawdopodobniej zapowietrzanie się układu paliwowego.Albo z przelewów wtryskiwaczy albo przy wymianie filtra paliwa podwinęła Ci się uszczelka lub za mocno przykręciłeś pokrywę filtra paliwa i się wygięła. Jeśli masz jakiś tester diagnostyczny to podłącz i sprawdż takie dwa parametry :porządany początek wtrysku i rzeczywisty początek...
Wywaliłem filtr, ale dalej coś się dzieje i zapowietrza. Filtr dałem blaszany i zawór zwrotny przed. Podejrzewam, że mogą uszczelnienia za mostkach nadmiarowych wtryskiwaczy nie trzymać, ale nie wiem jakie są rozmiary oringów aby to wymienić. I jak to ściągnąć?
Kolego jak wkładasz używane pompo wtryskiwacze to ważne jest żeby zastosował nowe uszczelki. Włożysz na starych to głowica może się zapowietrzać (kanały paliwowe wewnątrz głowicy). I nowe śruby bo już widziałem jak pompo wtrysk urwał śrubę mocującą i głowica do remontu bo niezły bajzel w środku się narobił (z gniazda się jajo zrobiło).
Zacznij od podstaw: -czy jak kręcisz rozrusznikiem pojawia się dym z rury wydechowej? Jeśli tak to w jakim kolorze? -jeśli nie to poluzuj nakrętkę na jednym przewodzie wtryskowym, poproś kogoś żeby spróbował odpalić i zobacz czy podaje paliwo na wtryskiwacz. Może się po prostu zapowietrza przez zbutwiały oring np. przy filtrze, simmering na wałku pompy...
Witam Sprawdź czy na wtryskiwaczach na nadmiarze nie ma przecieków (wężyki itd) tam lubi pociągnąć powietrze na postoju. Bo skoro ma znaczenie jak stoi auto to raczej się zapowietrza choć zawór regulujący wysokie ciśnienie też lubi stwarzać problemy że czasem pali a czasem gorzej.
Mogą być uszkodzone wtryskiwacze lub wtryskiwacz i paliwo ucieka przelewami i też może zapowietrzać układ. Podczas rozruchu jeżeli nie wytworzy się ciśnienie zadane Komputer nie uruchomi silnika.Możesz sobie zrobić tzw próba przelewu-przelewowa jest o tym w necie .
Objawy były takie same - za jakiś czas układ się zapowietrzał i auto gasło. Pomagało ponowne odpowietrzenie wtryskiwaczy. Winowajcą był ten zaworek, za który zapłaciłem 150zł w warsztacie... akurat mieli z innej uszkodzonej pompy wtryskowej. A tak ogólnie to też nie widziałem w sprzedaży samego zaworka. Wszyscy oferowali całą pompę.
Usterka naprawiona. Okazało się że z przewodu powrotu paliwa szła piana, po wymianie oringów problem zapowietrzania się układu nie powrócił. Chociaż po stanie gniazg wtryskiwaczy obawiam się że do problemu trzeba bedzie kiedyś wrócić. Ostre ranty spolerowałem papierem, ale pomimo zwilżenia gniazd olejem bardzo ciężko wchodziły, wręcz wciskałem sprężynę...
Musisz uszczelnic ukad paliwowy pompy i wtryskiwaczy. Tam na nieszczescie powrót z wtryskiwaczy jest polaczony z zasilaniem pompy. Powoduje to zapowietrzanie pompy. Jest dostepny zestaw naprawczy. Wymien go i dobrze odpowietrz pompe. Najlepiej przeciagnij paliwo przez pompe. Zapowietrzona pompa moze sie uszkodzic dosc latwo.
Uszkodzony wtryskiwacz, lub zawór przelewowy na listwie. Jak to możliwe skoro auto odpala? (at)brzozayz Sprawdź układ na szczelność, bo wielce prawdopodobne iż układ się zapowietrza. Dobrze by było, zdiagnozować auto, i zobaczyć czy sterownik zapisuje błędy.
Witam. Jeżeli miałeś mocno brudny filtr paliwa (czarny od oleju silnikowego) to nieszczelność układu paliwowego jest spowodowana uszkodzeniem uszczelniaczy trawersów. Między trawersem a wtryskiwaczem jest uszczelniacz i jeśli jest on uszkodzony (najczęściej przez zbyt mocne dokręcenie) to olej przedostaje się do paliwa a układ się zapowietrza. Wymiana...
zamontowałem tą pompkę.działa prawidłowo-nie zapowietrza się. ale chyba będę musiał sprawdzić uszczelniacze wtryskiwaczy bo samochód trzeba odpalać 2 razy.Za pierwszym razem zapala i jesli nie dodam gazu to zgaśnie po okolo 10 sekundach , za 2 razem tego efektu niema.Ogólnie jest ok. Dzieki doktorr za pomoc-temat uwazam za zamkniety. Pozdrawiam
Jak będzie ciśnienie uciekało to znaczy, że uszczelnienie wtryskiwacza przepuszcza i jest powodem zapowietrzania. Przy małych nieszczelnościach trochę ciężko to wyczuć a przy dużych nawet słychać syczenie. Trójniki to następna rzecz do sprawdzenia - zdarzają się pęknięcia prawie niewidoczne. Jeszcze jedno miejsce to pewna śrubka z uszczelnieniem z dołu...
Dziękuję za odpowiedzi. Samochód był u mechanika, gość sprawdził stopień sprężania (wszystkie cylindry ok) i podobno coś tam z pompą wtryskową patrzył, ale ostatecznie rozkłada ręce. Mówił tak jak kolega Modern9 że wtryskiwacze mogą się zapowietrzać... Sprawdzałem świece żarowe, każda ma rezystancję około 0,5..0,8ohm. Włączenie zapłonu powoduje podanie...
Najpierw korekta na wtryskiwaczach do sprawdzenia i logi, następnie pompa tandem, jak zasilanie i mankamenty z zapowietrzaniem zostaną wyeliminowane i jakieś proste sprawy, to potem zostaje dokładna analiza układu wtryskowego. Czasem tak miałem z nimi, że odpalał po rozgrzaniu ciężko, a już wybite były gniazda pod PD i nagrzane się wszystko rozstrajało....
Silnik jest wylatany i tyle. Remont kapitalny załatwi wszystko. Na pompie nie ustawia się ciśnienia, tylko we wtryskiwaczach-trzeba mieć przyżąd. Jednak trzeba sprawdzić wszystko: zawory, sprężanie, wtryskiwacze, kąt ustawienia zapłonu- pompę też, także możliość zapowietrzania. Zyją jeszcze mechanicy, którzy sobie latwo z tym poradzą.
Mi też dymił po odpaleniu. Też zaobserwowałem powietrze w przewodach i z nim bezskutecznie walczyłem przez kilka tygodni. Okazało się, że to zupełnie nie to. Winny był czujnik temperatury powietrza znajdujący się w filtrze powietrza. Po wymianie problem się skończył mimo, że bąble w przewodach są dalej. U Ciebie problemem raczej będzie coś innego bo...
Za mało robisz przy oplach żebyś mógł dyskutować. Masz pewną rację jak mówisz o uszczlnieniach, ale sam se tego nie zrobi-trzeba ściągać wałek rozrządu. O tym czy są walnięte uszczelnienia poprzeczne można się łatwo przekonać, i ty nie wiesz jak, to ci powiem-ściągsz przelew i patrzysz co wypłynie-jak czarna berbelucha to na bank one. Co do naprawionych...
Od najmniej kosztownych: sprawdzić pobór prądu przez świece, podac paliwo z bańki, zmierzyc cisnienie sprężania, sprawdzic kąt wtrysku, sprawdzić wtryskiwacze, na końcu zabrać się za pompę.
TDI i zapłon HHmmm, chyba za młody samochód dla mnie bo w starszych zapłonu nie widziałem, może że mowa o pompie i momencie wtrysku(nastawniku). Jeżeli piszesz o tym dymie, to zwrócił bym uwagę na końcówki wtryskiwaczy, lub masz niezbyt szczelne przewody i rzeczywiście się zapowietrza, sprawdź przewody przy wtryskach. A jak ze sprężaniem? gdyż diesel...
Wszystkie filtry zostaly wymienione, uklad przeczyszczony zanim doszlismy, że awarii uległ wtryskiwacz. W ukladzie sa 2 filtry: jeden w pompce elektromagnetycznej, drugi za nią. Paliwo beproblemowo jest dostarczane do pompy wtryskowej. Wiec absolutnie wykluczam niedobór paliwa a tymbardziej jego zapowietrzanie. Chyba, cos jest nie tak z pracą pozostalych...
Witam Mam DW8 Citroen Berlinga, drugi raz wymieniłem zapowietrzający się filtr z pompką, po roku to samo!!! Chciałbym dołożyć pompkę ręczną z zaworem zwrotnym i filtr np od VW, pytanie jaki model filtra polecicie? Co zrobić z oryginalnym wężykiem od przelewu wtryskiwaczy, zaślepienie odpada, a nie mogę nigdzie znaleźć podpowiedzi.. Z góry dziękuję za...
Wita. Mam problem z astrą 2.0 DTL ponieważ gdy postoi przez noc to rano nie odpala i trzeba kręcić około minuty żeby załapał. Wymieniłem gumowe przewody powrotu z trójnikami i nic nie pomogło. Ale zauważyłem że filtr paliwa który wymieniłem miesiąc temu jest z dołu do połowy czarny jakby od oleju. Czyżby do wymiany były uszczelniacze trawersów wtryskiwaczy...
Występowanie kontrolki EDC, powoduje zamrożenie ramki z konkretnym błędem lub błędami. Więc diagnostyka komputerowa musi wykazać elementy stanowiące problem, o ile była robiona. Problem, może leżeć po stronie: pompka wstępna ,pompa paliwa ,zawór Cvt, czujnik ciśnienia paliwa, wtryskiwacze, filtr paliwa.
Ja bym zaczął od sprawdzenia filtra oleju - jak czarno to do wymiany uszczelnienia wtryskiwaczy. Może też się zapowietrzać - do wymiany wężyki powrotu i sławetny o ring w pompie. Jak dzieje ci się coś takiego tylko w okolicach zera ( gdzieś tak od +5 do -5) - powyżej i po niżej jest ok? To niestety jest już zużyty silnik - podobno było nowe oprogramowanie...
A może po prostu układ zasilania paliwem się zapowietrza? Proponuję sprawdzić właśnie czy w tych momentach, kiedy silnik nie chce zastartować, sprawdzić czy podawane jest paliwo na wtryskiwacze.
U mnie tez komputer nic nie wykazal. Ale wykrylem zaleznosc: gdy jest zimny - zawsze odpala na chwilke i gasnie. Kolejny mechanik sprawdza go pod katem zapowietrzania. Dodatkowo wymienia filtr powietrza i uszczelki pod wtryskiwaczami (mimo, ze uszczelki byly 2 tygodnie temu wymienione...). Zobaczymy. A moze to pompa wtryskowa "wpuszcza" powietrze ?...
wtrysk objawia się przy uruchomieniu wtedy ja robie testy wtryskow lub test szczelności przelewow natomiast gasnięcie podczas jazdy wymaga obserwacji dynamicznej parametrow w trakcie jak pracuje i gasnie zawor przelewowy czujnik cisnienia do weryfikacji proba z wymiana filtra i obserwacja na przewodzie przezroczystym pod katem zapowietrzania
Pewnie się zapowietrza (paliwo cofa się do zbiornika) i zapala, na tej reszcie paliwa z pompy... Nawet nieszczelności na przewodach przelewowych na wtryskiwaczach może być przyczyną... Do sprawdzenia układ zasilania paliwem...
Jeśli nie kopci od razu, znaczy ze nie dostaje paliwa należało by wymienić filtry sprawdzić czy przypadkiem pompa sie nie zapowietrza czasem wystarczy słabo dokręcony którykolwiek króciec. Nie mówiłem o tym ale wymieniając a potem regulując wtryskiwacze trzeba zwrócić uwagę czy "trzymają" zdarzały mi sie nowe które ładnie rozpylały ale nie trzymały,...
Wnioskuję z twojej naprawy że luzujesz nakrętki od wtryskiwaczy żeby się odpowietrzyły wtryskiwacze ale tutaj temperatura nie ma znaczenia, po prostu spada ciśnienie w układzie i zapowietrza się . Ja bym sprawdził czy jest cały czas paliwo przed pompą ? jeśli tak to jest problem z pompą, są w niej zaworki ,które muszą utrzymać ciśnienie cały czas.
Spróbuj starego sposobu i zasil nowy, zalany paliwem filtr paliwa z dodatkowego baniaka zawieszonego nad silnikiem. Do baniaka wlej paliwo z jeszcze innej stacji, np z BP (skoro jest podejrzenie o złe paliwo). Ponieważ w 2.0l tdci pompa wysokiego ciśnienia zasysa paliwo sama ze zbiornika (nie ma pompy podającej paliwo do filtra), to w układzie paliwowym...
sprawdź przelewy tzn zdejmij z wtrysków przewody gumowe i zobacz czy jakiś wtrysk nie puszcza przelewem bo bedzie sie pompa zapowietrzać tak miałem na wtrysku z czujnikiem iglicy w vw 3tdi pozdro
przełączanie się na benzynę to wynik spadku ciśnienia na reduktorze w wyniku jego zbyt małej wydajności. Z całą pewnościa nie obsługuje mocy którą deklaruje producent. Ważny jest też sposób jego montażu, długośc węży , zapowietrzanie czy chłodzenie zimną strugą powietrza. W każdym razie nie wtryskiwacze . Do sensownej diagnozy musisz miec interfejs...
Miałem kiedyś podobny problem w scenicu, i problemem okazało sie zapowietrzanie układu paliwowego, przejrzyj wszystkie wężyki paliwowe miedzy zbiornikiem a filtrem paliwa i wymień przelewy między wtryskiwaczami, nawet, jeśli wyglądają dobrze.
Problem polega na tym, iż samochód z silnikiem F8Q632 1.9d kangoo, megan, Clio 2 i pompa lucas epic zapowietrza się na dłuższym postoju tzn. Z przewodów wysokiego ciś do wtryskiwaczy ubywa paliwo. Założyłem zaworek zwrotny na zasilanie od filtra i nic moje pytanie brzmi czy miał ktoś z was taki problem? I czy te dwa zawory na pompie mają coś z tym wspólnego?...
wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej Zapowietrza się, lub za niskie ciśnienie paliwa. Powietrze w układzie prowadzi do zakłóceń pracy 1 wtryskiwacza, może niepotrzebnie zmieniali wtrysk?
Jeszcze może być nieszczelność na wtryskiwaczach(gumowe uszczelnienie wtryskiwacza),ale to się wiąże z wyjęciem wałka rozrządu-mankament tych silników ;-(
Co wy na takie wynalazki? To nie żadne wynalazki.Twoje myślenie jest odwrotne.Pompa się pewnie kończy albo się zapowietrzał i ktoś wstawił dodatkową pompę.W tym silniku przelew wtryskiwaczy jest oryginalnie podłączony do zasilania pompy.Ma to na celu wytworzenie podciśnienia na przelewie. Po to by paliwo nie dostawało się do silnika przy uszkodzeniu...
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
Witam. Nadal mecze się z tym transitem. Sytuacja teraz wygląda tak, zmieniłem obudowę filtra wraz z nowym filtrem paliwa i nadal gdzieś ciągnie powietrze, jutro zamierzam wymienić przewody od filtra do baku . Natomiast mam jeszcze jedno pytanie, gdy podłącze przewod zasilający i powrotny pod banke, zakrece rozrusznikiem, to pompa ciągnie ale gdy przestaje...
Jak narazie autko jest u mechanika wyskoczył błąd związany ze sterownikiem wtryskiwacza mechanik podejrzewa przewody od wtrysku jutro ma się tym zając zobaczymy co wymyśli :)
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Mam problem z diagnozą. Silnik odpali pochodzi 30 sekund zaczyna przerywać i gaśnie. Nie można go uruchmić. Dzisiaj odpalił i chodził z 1 godzinę. Po zgaszeniu nie odpalił ponownie. Zrobiłem zbiornik paliwa z baniaczka by wyeliminować zapowietrzanie. Usterek w pamięci zero. Gdy nie pali to nie przebija wtryskiwacza jeden wyjciągnięty. Sterownik pompy...
Proponuję zacząć od rzeczy najprostszych związanych z układem zasilania paliwem - istnieje prawdopodobieństwo zasysania powietrza lub zapowietrzania się układu paliwowego po długim postoju. _ Szczelność przewodów paliwowych - zbiornik - pompa wtryskowa - wtryskiwacze. _Wymienić filtr paliwowy ( stan paliw ogólnie znany, a szczególnie po zimie i dodatkach...
sprawdź przepływomierz (pożycz od kolegi ze sprawnego auta) ustawienie i regulacja pompo wtryskiwaczy w głowicy silnika musi być wykonana przez mechanika który ma pojęcie! sprawdź szczelność układu paliwowego może się zapowietrza sprawdź zawór EGR
Jeżeli kupiłeś ciągnik u handlarza to nie męcz się tylko wymontuj pompę wtryskową, wtryskiwacze i oddaj je do regeneracji. Handlarze dużo mówią, ciągnik na pokaz odpalą a potem kupiec niech sobie łeb urwie.
Być może że zawiesiła się ońcówka wtryskiwacza i silnik będzie stukał metalicznie.Sprecyzuj ten dzwięk i czy występuje w rytmie pracy tłoka .Może się zapowietrzać przez to pompa wtryskowa i też nie będzie mocy.
Coś mi tutaj nie pasuje z tym cdi ale ok. Co do tematu. Czy układ paliwowy szczelny, nie zapowietrza się? Jeśli nie to pompa i wtryski do sprawdzenia. Mówisz, że błędów nie pokazuje, a sprawdzałeś w wartościach pracę np. wtryskiwaczy?
Układ paliwowy zapowietrza się.Poprawić uszczelki na filtrze i dobrze odpowietrzyć układ.Jeśli nie będzie poprawy ,zwrócić uwagę na przelewy wtryskiwaczy mogą być sparciałe.Jeśli są sparciałe to je wymień.Układ jest bardzo wrażliwy na nieszczelności.Po naprawach trzeba dobrze odpowietrzyć układ paliwowy.Pozdrawiam.
Wymień te gumowe wężyki przelewowe pod pokrywą silnika idące od wtryskiwaczy do pompy paliwa. Żeby po ich wymianie uruchomić silnik (bo przez ich zdjęcie zapowietrzysz pompę) zatkaj na szczelno wlew paliwa, np. korkiem od dymionu z założonym wentylem i przy pomocy pompki do materaca wytwórz niewielkie ciśnienie w zbiorniku paliwa i dopiero próbuj uruchomić...
Witam Jestem (prawie) szczęśliwym posiadaczem Vectry B. Jest jednak pewien problem - po dłuższym staniu jest problem z jej odpaleniem. Autko jest w moich rekach od końca października więc nie wiem jak sprawa wygląda przy jego odpalaniu w ciepłe dni (czerwcowe / lipcowe). Wiem jednak że na ciepłym silniku / po małej przerwie odpala od reki. Domyślam...
Jest taka możliwość, zwłaszcza jeśli sposób ustawienia samochodu ma wpływ na usterkę. Ta pompa lubi się zapowietrzać - ważna jest nawet ta uszczelka między korpusem a sterownikiem, poza tym miedziane podkładki (jednorazowe!) przy króćcach, no i wężyki powrotne z wtryskiwaczy.
kodować wtryskiwacz wtryskiwacz piezoelektryczny tulejka wtryskiwacz
sprężarka śrubowy potencjometr przepustnica peugeot komunikacja bluetooth
Nie odnaleziono sesji w systemie - przyczyny i rozwiązania Objawy uszkodzonych świec żarowych w dieslu: trudności z rozruchem i dymienie