Powiem tak, opony przód praktycznie nowe(jeszcze nie te szerokie), tył tak samo, silnik po 3 miesiącach nie odpalania łapie od razu bez problemu, po dodaniu gazu na maksa delikatny czarny dymek który zaraz znika, blacharka jest ok, w oryginale.
Odkręć przewody i przedmuchaj. Sprawdź czy nie zagiąłeś baku pod spodem. Gdzieś coś siedzi.
Dodam jeszcze ze do tego zapowietrzania po nocy przyczyna czesto jest mostek wtryskiwacza montowany pod wałkiem rozrządu. Rozpoznać to można w dość łatwy sposób ściągając wężyk od przelewu i zobaczyć czy paliwo (ropa) jest czarna od oleju który zasysa z silnika. Jeśli jest czarna usczelka pomiedzy wtryskiwaczem a mostkiem jest do wymiany.
Zajrzyj do pompki zasilającej.
To wina zaworu zwrotnego, paliwo cofa się jak jest przód wyżej.
Podłącz pompę innym przewodem do naczynia z olejem i zobacz jak będzie szło paliwo. Jak źle to pompa jak dobrze to usterka jest w instalacji samochodu. Pozdrawiam.
sprawdz świece żarowe na początek jak dobre to jest to obiaw zapowietrzania układu paliwowego
Jeżeli paliwo dochodzi do pompy a ta nie daje rady z wtryskiwaczem to chyba wiesz co dalej. Cudów nie ma , elektrozawór sprawny?
Dzień dobry. Za radą znajomego mechanika podłączyłem chińskie webasto do sprintera 2.9 td z 1998r do przewodu paliwowego zasilającego tylko poprzez trójnik pomiędzy bakiem a pompą paliwa samochodu. Mam jednak wątpliwości czy takie rozwiązanie jest właściwe, czy np powoduje zapowietrzania układu paliwowego samochodu? Czy nie powinienem np wstawić zaworu...
wój silnik to prawdopodobnie 4C90 prod Andoria Andrychów. Jeżeli zauważasz spadek mocy i po zgaśnięciu trudno zapala to objaw zapowietrzania się układu paliwowego , np z uwagi na zabrudzony filtr paliwa. Lublin I miał gaszenie silnika na linkę w twoim samochodzie niewiem jak jest , jeżeli gasi się go stacyjką to , przyczyną mogła by być kostka pod stacyjką...
To co tam jest, brak mi słów aby to "technicznie" opisać. Kiedyś się spotkasz ze zjawiskiem notorycznego zapowietrzania się układu paliwowego w tym silniku, po ściągnięciu weżyka nadmiarowego poleci czarnna berbelucha.
Witam na podnosnik i do gory sprawdzisz czy nie ma wyciekow z zasilania paliwem .Pozdrawiam
Przywróć wszystko do stanu oryginalnego i nie kombinuj, żadnych zaworków zwrotnych nie wstawiaj bo one i tak ci nic nie dadzą. Przelewy muszą iść do zasilania pompy. Musisz tylko zlokalizować nieszczelność. Ja stawiam na trawersy.
Podpowie ktoś coś, miał ktoś taki przypadek Miałem przypadek pękniętego korpusu pompy WC.
ciśnienie na garkach pomierzone - okey sprawdzenie zapowietrzania sie układu paliwowego - okey została mi teraz diagnostyka komputerowa silnika zobaczymy co wykaże
CAT 428c ma problem z zapowietrzeniem się układu paliwowego. Po zregenerowaniu pompy chodził dobrze jakąś godzinę, później zgasł. Przepompowałem ręczną pompką, odpalił od razu, pochodził 15 sek., gaśnie. Po paru razach to samo, więc zrobiłem tzw. kroplówkę, żeby wykluczyć poszczególne elementy układu paliwowego aż do pompy. Z wstawioną elektryczną pompką...
a jakby zastosować pół metra wężyka podpiąć do pompy a drugi koniec do butelki z ropą i próbować odpalić z rana wtedy bym ominął cały układ i bym wiedział czy jest to wina zapowietrzania się układu paliwowego tylko pytanie czy mogę tak zrobić
Proponuję zacząć od rzeczy najprostszych związanych z układem zasilania paliwem - istnieje prawdopodobieństwo zasysania powietrza lub zapowietrzania się układu paliwowego po długim postoju. _ Szczelność przewodów paliwowych - zbiornik - pompa wtryskowa - wtryskiwacze. _Wymienić filtr paliwowy ( stan paliw ogólnie znany, a szczególnie po zimie i dodatkach...
Wg. mnie to typowe objawy zapowietrzania się układu paliwowego po dłuższym postoju. Do sprawdzenia wężyki gumowe, przelewy i pokrywa filtru paliwa. Po wymianie filtra nie jest łatwo go odpowietrzyć. Zresztą temat zapowietrzania się 2.0 DTI jest powszechny. W moim przypadku gdy sam wymieniałem przelewy to nie udało mi się go odpalić na samostart. Męczyłem...
Nie, nie ma pompy wstępnej (jest tylko w modelu kombi). Albo jest powietrze w układzie i trzeba go ostro przegonić, albo ECU wariuje - można podłączyć go do IDS-a i wykasować błędy, albo może spróbuj na dłużej odłączyć aku. Jeżeli masz cierpliwość, to zasil go bezpośrednio do pompy z niezależnego baniaka zawieszonego wyżej i zobacz czy tak samo będzie...
Sprawdź, to co koledzy sugerują. Miałem autko z takim silnikiem i przebiegiem min. 300 tys. km, ale w zimie nie miałem problemów z odpalaniem (stał pod blokiem). Sprawdziłbym ciśnienie w cylindrach. Sprawdziłbym też świece żarowe (kiedy je zmieniałeś) bo mogą być o różnym stopniu "zużycia" i na różne napięcie np. zamiast na 5 V może któraś z nich być...
Po wyżej wymienionych objawach obstawiałbym 2 możliwości: - blokujący się EGR w pozycji zamkniętej - zapowietrzanie układu paliwowego bez podpięcia pod komputer ciężko stwierdzać na sucho
Zapowietrza się układ paliwowy . Szukaj nieszczelności .
Moim zdaniem cofanie się paliwa i zapowietrzanie układu paliwowego. Pompa lub (jeśli jest) zawór zwrotny a jeśli nie to niedomykające się wtryski i zalanie świec.
Do AUTOSAN: Poz.4 na załączonym rysunku - Jeżeli temp. paliwa jest większa niż 31 stopni, zawór w kierunku filtra jest zamknięty, otwarty jest przelot do baku, czyli poz. 6 na tym rys. Jeżeli temp. paliwa jest poniżej 15 stopni zawór otwiera się na filtr umożliwiając podgrzewania zimnego filtra i zawartego w nim paliwa przez ciepłe paliwo wracające...
dziekowa mistrzowie jutro bede badal... Zauwarzylem jeszcze ze golfisko powoli chce wyznac co go boli... Otoz zaczyna sie jakby dlawic po uplywie okolo 5 minut lub przejechaniu okolo dwoch kilometrow... (bez plaka nie odpali ) co najciekawsze wedlug mnie ma to zwiazek z temperatura silnika... (to auto to totalny rebus) Po odpaleniu do momentu zgasniecia...
tak te weżyki mogą być przyczyna zapowietrzania się i jest to bardzo częsta przyczyna A czy może wymieniałes filter paliwa ?? robiłeś coś wcześniej przy ukłądzie paliwowym A swoją droga to dobry fachowiec ze sprawdził swiece za 80 zł i czy podpiął autko pod komputer nie wykazało żadnych błedów?? I co do tego odpowietrzania to bardziej szegółowe inforamcje...
Może w filtrze paliwa albo zapowietrzającym się układzie paliwowym?
Jak ściągnąć te złączki na fotce powyżej? Ściskając po bokach nie puszczają. Rozumiem, że tam są uszczelki w smoku czy jeszcze gdzieś? Przy samych rurkach aluminiowych w smoku?
Tak się dzieje gdy niedrożne sa filtry paliwa. Pompka zasilająca nie ma siły przecisnąć przez nie paliwa, wtryskowa w końcu wypali to co w niej jest, każdą możliwą szczeliną zaczerpnie powietrza nawet przez zaworek zwrotny i w końcu silnik stanie. Druga przyczyna to duży opór ssania paliwa przez pompkę zasilającom z baku, pogłębia to jaka kolwiek niewielka...
Witam, przyczyną jest nieszczelność układu. W moim przypadku odstojnik był winowajcą.
Przyczyn nieszczelnosci moze byc wiele, np. nieszczelne moga byc przewody na zaciskach, filtr paliwa warto sprawdzic czy uszczelka na filtrze nie jest uszkodzona lub powietrze moze lapac sama pompa wtryskowa. Dochodzi do tego jeszcze brak odpowietrzania baku lub zabrudzony smok. Pozdrawiam.
np nieszczelne pompowtryski
Niby nie powinny pojawiać się bąble w przewodzie paliwowym, ale w praktyce widziałem takie i jeżdziły. Najważniejsze czy rano jest paliwo czy powietrze? Jeżeli wymieniłeś obudowę filtra paliwa, to wyeliminowałeś główną przyczynę. Trafił mi się kiedyś Opel, który zapowietrzał się gdzieś wcześniej. Pewnie złączki przy zbiorniku, ale nie sprawdzałem, bo...
To wychodzi na to ze pompowtryski zapowietrzają pompe na powrocie. Ja zmieniłem pompę na inną też używaną ale nie boscha i chodzi jeszcze gorzej. Na starej Boschoskiej chodził lepiej . No nic trzeba robić wtryski , i tez chyba oddam do serwisu bo nie wiem czy mam tyle skila. a to powietrze ustało?
Albo zapowietrza się układ paliwowy albo świece żarowe się skończyły a może czujnik temperatury daje informację że silnik jest ciepły i świeczki nie grzeją .
zakładam inny post na ten temat ten zamykam dziekuję za pomoc :)
O jaką miedzianą podkładkę dokładnie chodzi bo mam taki sam problem z zapowietrzaniem?
tanie zamienniki filtrów paliwa mają zbyt małą przepustowość i to one mogą zapowietrzać układ. kup filtr KNEHTA i spróbuj na nim pojeździć.
Ma pompe ale ona nie robi cisnienia, jak nie rozbierałeś to nie pisz głupot.
Witam, podłączyłem dzisiaj pod kompa i okazało się że przy każdym rozruchu wyskakuje błąd czujnika położenia wału. Także z tym zapowietrzaniem to nie jestem taki pewien. Zdemontowałem go i zauważyłem że rdza z powierzchni bloku na której siada wysunęła go około 1 mm z otworu w którym się znajduje. Jutro wszystko wyczyszczę i poskładam tak jak ma być...
Dokładnie, ale to tylko półśrodek według mnie:P
Kolego, jeżeli twój golf zapala po długim kręceniu a jak już załapie to działa "normalnie" to według mnie masz problem z zapowietrzaniem układu paliwowego, na dzień dobry powinieneś uruchomić auto dać mu chwilę popracować zgasić je i uważnie posłuchać czy w okolicy filtra paliwa nie słychać żadnych dziwnych dźwięków. Najczęściej przyczyną zapowietrzania...
Może to być spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego - powietrze dostaje się do pompy, ale również może to byś początek końca pompy. A może po prostu wlał jakieś byle jakie paliwo i pompa nie pracuje jak należy.
Klekocik 1.9 był w opinii szwagrów i kumpli w problemach paliwowych, zmieniałem w zimie filtr paliwa itd.... Rzeczywistym problemem była regulacja zaworów, profesjonalny mechanik to prawidłowo ocenił
Witam jeztem nowy na forum w zwiazku z tym z góry przepraszam jezeli pisze nie tamdgdzie powinienem. Mam problem w Voyagerem 2.5 td rok 99 mianowicie ciągle zapowietrza mi sie uklad paliwowy wymienilem weze , filtr paliwa krece rozrusznikiem az padnie akumulator dopiero po dlugim odpowietrzaniu zapala jednak na drugi dzien to samo. Wczoraj zauwazylem...
Hura :D Problem się rozwiązał, jednak winny był wypalony styk przekaźnika B5B4. Po czyszczeniu mazda zapaliła za pierwszym strzałem. Wielkie dzięki wszystkim którzy pomogli mi w tym temacie. Jedyne wydatki jakie poniosłem to filtr + specyfik do oczyszczania instalacji. Obyło się bez fachowca. Myślę, że temat został załatwiony. Życzę wszystkim szerokości....
Żadnej dodatkowej uszczelki na pewno nie było ale w obudowie wygląda na to że miejsce na uszczelkę jest. A mam jeszcze pytanie czy w tej obudowie przy zasilaniu to jest jakiś zaworek bo nie wiem jakie to ma zastosowanie
Sprawdzałeś czy układ paliwowy nie zapowietrza się przypadkiem?
te gniazda sie wymienia ??
czyszczenie układu paliwowego odpowietrzanie układu paliwowego zapowietrzanie układu paliwowego
rozrząd renault benzyna kosiarka wybór naprawa szarpaka
orange własny router zamiast funbox orange własny router zamiast funbox
Wpływ switcha na ping latency w sieci Baofeng UV-5R, UV-9R – odblokowanie częstotliwości fabrycznie zablokowanych, CHIRP, legalność, skutki