Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
Ale inne auta nie grzeją sie tak szybko i jeszcze jedno jak włacze ogrzewanie i mocniej przespiesze słysze jakies bulgotanie tak jakby z kratek wentylacji. Czytałem tu podobne zdarzenie opisane i niby było to zapowietrzenie nagrzewnicy Jak ja odpowietrzyć jeśli w aucie nie ma srubki odpowietrzającej ??
Wszystko począwszy od stanu i poziomu płynu chłodzącego oraz termostatu poprzez zapowietrzenie układu i nagrzewnicy a skonczywszy na droznosci i połączeniu kanałów doprowadzających powietrze do kabiny.
My o dupie ty o słupie. Wentylator w KABINIE działa??? Jak działa a nowa jest nagrzewnica ,termostat to pozostaje zapowietrzenie układu lub pompa wody nie podaje.
zawór znajduje się przy scianie grodziowej od wewnątrz, przy przejsciu u przewodów do nagrzewnicy( dojście p....ne). nagrzewnica odpowietrza się sama, więc zapowietrzenie odpada. najprościej spr dotykając ręką temp obu przewodów nagrzewnicy - jeśli oba są gorące to przepływ jest ok i zawór jest ok. jeśli nie to spr. zasilanie na zaworze - przy ustawieniu...
Witam wszystko pali jeździ Ale mam taki problem wąż chłodniczy górny mam bardzo gorący i twardy nie wiem co moze byc przyczyna wymieniłem nagrzewnice wszystko zalane a w samochodzie słyszę taka przelewajaca się wodę w miejscu nagrzewnicy czy to jest jakieś zapowietrzenie ?termostat też., był wymieniony dziś wyciągnąłem go i pojechałem bez ,a ten wąż...
Witam. Dość pilnie potrzebuje pomocy. Zima w pełni, a w aucie nie działa prawidłowo nawiew. Działa na 1 na 2 i 4, na trojce się wyłącza. Do tego bardzo słabo grzeje mimo ze przekręcony na full. Czytałem trochę ze może to być 'zamulenie' nagrzewnicy lub zapowietrzenie układu. Linka sprawdzona i wydaje się ok. Sprawa pilna bo właściciel chce jechać wkrótce...
Jeszcze może być taki przypadek w którym nagrzewnica będzie się wyłączać po każdym odpaleniu z powodu zanieczyszczonego filtra paliwa który znajduje się zabudowany w pompie.Po zdjęciu pokrywy górnej z nagrzewnicy na pompie u góry znajduje się metalowy korek który należy wykręcić imbusem nr4 Po odkręceniu tego korka w dolnej jego części znajduje się...
Hmmm ... Czy to się stało nagle, po jakichś naprawach ? Jeśli nie zatkanie węży, to by mogło wskazywać na zapowietrzenie układu. Nie pytam o poziom płynu, bo to elementarz. Generalnie układ sam się odpowietrza, ale można by ewentualnie poluzować górny wąż idący do nagrzewnicy i sprawdzić czy leci płyn.
jeżeli wszystko wcześniej było dobrze to może po prostu przy montażu ktoś zapomniał lub źle podłączył przewody idące do nagrzewnicy Dodano po 2 lub zamarzła woda w nagrzewnicy i nie ma przepływu...zalezy czym miałeś zalane, zapowietrzenie tez może byc przyczyną....lub zawór jeżeli takowy jest otwierajacy przepływ wody do nagrzewnicy...
Witam wszystkich! Mam pytanie do użytkowników poldków. Mam sprzynta z 92r i dość kiepsko grzeje.Temperatura niecałe 90. Sprawdzałem węże dochodzące do nagrzewnicy z bloku silnika , ich temperatura jest równa a to chyba znaczy ze obieg przez nagrzewnicę w porzadku. Powietrze z nawiewów po nagrzaniu silnika jest letnio-ciepłe. Poziom plynu w porzadku,zadnych...
Czy aby na pewno wczesniej opisany zawor byl w kokpicie ....hmmm . Przewaznie jest pod "maska" z przodu. Z cisnieniem ..... termodynamika plynow tlumaczy wypychanie plynu po odpaleniu auta i rozgrzewaniu .Jezeli wywala plyn prze odpowietrznik ...dopiero wtedy powinines sie tym zajac.( Takie testy powinno sie robic na kompletnie rozgrzanym silniku ,...
Jak masz sterowanie nadmuchem gorącego i zimnego powietrza? Może być klapa napędzana linką, zasłaniająca przepływ powietrza przez grzejnik nagrzewnicy - leci zimno, gdy klapa, jej sterowanie się zepsuje, i de facto, teraz masz ustawione na zimno, pomimo że ustawiłeś na gorąco. Nie linka, a elektryczny silniczek, też się psują. Zaworu chyba nie masz....
termostat jest sprawny, bo mówisz, że silnik utrzymuje stałą temperaturę i zapewne wskazówka temp. jest blisko połowy wskaźnika. Stawiałbym na zapowietrzenie układu chłodzenia, bo na przykład jest za mało płynu lub po prostu na zerwaną linkę, która łączy pokrętło temperatury nawiewu z nastawnikiem przesłony w zespole nagrzewnicy, czyli kręcisz gałką...
Witam, usterka jak w temacie,zaparowane szyby tłustą parą i ciężko to odparować, czy ma ktoś doraźny sposób żeby to trochę zwalczyć - na razie nie mam możliwości wizyty u mechanika i kilka dni tak będę musiał jeździć ;/
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Witam, Mam do zamontowania układ: 1. Wentylator kanałowy 2. Nagrzewnica W opisie jest informacja, aby zastosować zabezpieczenie nagrzewnicy na wypadek uszkodzenia wentylatora, aby nie grzała w przypadku jego uszkodzenia. Nie chciałbym wchodzić za bardzo w automatykę, żeby nie mnożyć kosztów dla takiego prostego układu. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Witam. Zainstalowałem w domu rekuperator VENTS VUT 200 MINI. Działa super, ale... postanowiłem dołożyć nagrzewnicę wtórną by zachować komfort cieplny w mrozy. Pojawił się następujący problem: Rekuperator, który posiadam posiada system przeciwzamrożeniowy wymiennika, który wyłącza co jakiś czas wentylator nawiewny, by masa ciepłego powietrza wyrzucanego...
Nie bardzo wiem o co koledze chodzi. Z tematu - brak ogrzewania , ale ciepłe powietrze leci, może za mało ciepłe. Informacja z ostatniego postu - węże do nagrzewnicy: jeden mocno ciepły, a drugi ciepły, czyli obieg przez nagrzewnicę jest, może tylko niewystarczający jeżeli tak duże jest schłodzenie na nagrzewnicy (czy wentylator od nagrzewnicy był wtedy...
Witam. Posiadam garaż w którym zamontowany mam piec c.o na paliwo stałe. Piec jest dość duży i nagrzewnica (1) która jest obecnie zamontowana nie radzi sobie z wystarczającym odprowadzeniem ciepła z pieca (pojemność nagrzewnicy to tylko 8 litrów), chwila nie uwagi i temperatura na piecu szybko przekracza 100 stopni. Chcę dołożyć drugą nagrzewnicę (2)....
- nie ma możliwości wyłączenia zimnego powietrza ze środkowej konsoli Żebyśmy się dobrze zrozumieli: oczywiście że jest możliwość wyłączenia zimnego powietrza ze środkowych nawiewów: przekręcasz "kręciołek" pomiędzy środkowymi nawiewami i zimne powietrze przestaje lecieć. Tak ma być, tak to zostało skonstruowane i wszystko jest w porządku - przy układzie...
Loker napisał: ....Ja się przyzwyczaiłem i na bulgotanie nie zwracam uwagi... Do czasu. Wszelkie usterki usuwa się na bieżąco - a potem opcja "mądry Polak po szkodzie". Wracając do usterki - może to być tylko zapowietrzenie układu jak pisze Loker - ale trzeba je jak najszybciej usunąć (tworzy się korek z powietrza uniemożliwiając prawidłowy przepływ...
W AC pracuję. Odosobnione przypadki zdarzają się całkiem nie rzadko. Źle wpięty reduktor z płynem nie wymienianym przez kilka lat może się zapowietrzyć i nie odpowietrzysz go za nic. Źle wpięty reduktor po raz pierwszy do układu też się nie odpowietrzy. Jeżeli przypływ nie będzie zbyt intensywny trochę powietrza może w nim pozostać i może ono tam siedzieć...
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
a przed wymianą płynu dobrze grzało bo jak tak to zapowietrzony układ będzie
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Jak zapowietrzony to jeden wąż do nagrzewnicy będzie zimny. Jak dobrze pamiętam to najlepiej się odpowietrza cienkim wężem koło przepustnicy, ale teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam.
Albo zasyfiona nagrzewnica
Zapowietrzenie wykluczone? Pompa wody daje wystarczające ciśnienie, może oberwane łopatki? Jest przepływ przez nagrzewnicę czy nie ma? Zawór sprawny, zamyka otwiera przepływ?
Może nagrzewnica się zapowietrzyła .
nagrzewnica nie grzeje? Zapowietrzony układ!
No to , zapowietrzyłeś nagrzewnicę.
Pisze , że wymieniał pompę układu chłodzenia , myślę ,że to zapowietrzenie nagrzewnicy.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
Zmień nagrzewnicę, sprawdź termostat i zalej świeży płyn.
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Kotly wiszace w czasie gdy dochodza do temp bliskiej zagotowaniu zaczynaja dosc glosno szumiec, a zwiekszone wydzielanie pecherzykow pary w nagrzewnicy (zrodlo halasu) moze chwilowo zapowietrzyc pompe. Po wylaczeniu pecherzyki skraplaja sie i wszystko wraca do normy.
Sprawdź poziom płynu oraz zobacz czy układ nie jest zapowietrzony. Trzeba przepłukać układ, ewentualnie wymienić nagrzewnice. Mnie kiedys w Skodzie nie pomogło płukanie i dopiero wymiana nagrzewnicy rozwiązała problem.
Sprawdź poziom płynu chłodniczego, sprawdź czy nie jest zapowietrzony (nagrzewnica). Poziom oleju doprowadź lepiej do optymalnego stanu, czyli na miarce w połowie między min a max.
Może zapowietrzony, co było powodem wymiany, może jakaś zaślepka została?
Układ może być zapowietrzony. Rurka wychodząca od nagrzewnicy jest ciepła ?
Po rozgrzaniu silnika sprawdz rury z woda ta ktöra wchodzi tam gdzie termostat i ta co wychodzi obydwie musza byc cieple a i nieraz moze sie zapowietrzyc nagrzewnica ja w VW mialem odpowietrznik kolo nagrzewnicy niewiem jak u ciebie pozdr.
mialem podobny blad z powodu zapowietrzenia ukladu nagrzewnicy
Zapowietrzony układ, zamulona nagrzewnica, walnięty panel starowania co sprawdziłeś? Pewnie nic.
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Do zapowietrzenia może dojść z wielu powodów, także od cieknącej rury czy nagrzewnicy. Zresztą podobne objawy może dać na przykład bardzo stary płyn chłodniczy. Warto więc sprawdzić płyn i odpowietrzyć układ zanim podejmie się inne bardziej skomplikowane i kosztowne naprawy.
Kamien w nagrzewnicy. Mozna przeplukac, dostep jest latwy. Albo uklad zapowietrzony.
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Witam . Bulgotanie płynu może sugerować zapowietrzony układ (nagrzewnica + doprowadzenia).A skoro węże gorące ,to zatkany obieg?
Może masz zapowietrzony układ? Masz odpowietrznik na wężu nagrzewnicy w komorze silnika?
vaillant zapowietrzenie zapowietrzenie ekspresu zapowietrzenie bojlera
praca wyspa instrukcja pralka siemens odpowietrzenie beretta
interfejs diagbox bateria parkside
Samsung UE32D5000 – wyłączanie napisów, SUBT, menu Transmisja, napisy z USB Reset dekodera Horizon, Polsat Box, Orange – czy kasuje nagrane programy DVR i Cloud-PVR?