Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Ale inne auta nie grzeją sie tak szybko i jeszcze jedno jak włacze ogrzewanie i mocniej przespiesze słysze jakies bulgotanie tak jakby z kratek wentylacji. Czytałem tu podobne zdarzenie opisane i niby było to zapowietrzenie nagrzewnicy Jak ja odpowietrzyć jeśli w aucie nie ma srubki odpowietrzającej ??
Wszystko począwszy od stanu i poziomu płynu chłodzącego oraz termostatu poprzez zapowietrzenie układu i nagrzewnicy a skonczywszy na droznosci i połączeniu kanałów doprowadzających powietrze do kabiny.
My o dupie ty o słupie. Wentylator w KABINIE działa??? Jak działa a nowa jest nagrzewnica ,termostat to pozostaje zapowietrzenie układu lub pompa wody nie podaje.
zawór znajduje się przy scianie grodziowej od wewnątrz, przy przejsciu u przewodów do nagrzewnicy( dojście p....ne). nagrzewnica odpowietrza się sama, więc zapowietrzenie odpada. najprościej spr dotykając ręką temp obu przewodów nagrzewnicy - jeśli oba są gorące to przepływ jest ok i zawór jest ok. jeśli nie to spr. zasilanie na zaworze - przy ustawieniu...
Witam wszystko pali jeździ Ale mam taki problem wąż chłodniczy górny mam bardzo gorący i twardy nie wiem co moze byc przyczyna wymieniłem nagrzewnice wszystko zalane a w samochodzie słyszę taka przelewajaca się wodę w miejscu nagrzewnicy czy to jest jakieś zapowietrzenie ?termostat też., był wymieniony dziś wyciągnąłem go i pojechałem bez ,a ten wąż...
Witam. Dość pilnie potrzebuje pomocy. Zima w pełni, a w aucie nie działa prawidłowo nawiew. Działa na 1 na 2 i 4, na trojce się wyłącza. Do tego bardzo słabo grzeje mimo ze przekręcony na full. Czytałem trochę ze może to być 'zamulenie' nagrzewnicy lub zapowietrzenie układu. Linka sprawdzona i wydaje się ok. Sprawa pilna bo właściciel chce jechać wkrótce...
Hmmm ... Czy to się stało nagle, po jakichś naprawach ? Jeśli nie zatkanie węży, to by mogło wskazywać na zapowietrzenie układu. Nie pytam o poziom płynu, bo to elementarz. Generalnie układ sam się odpowietrza, ale można by ewentualnie poluzować górny wąż idący do nagrzewnicy i sprawdzić czy leci płyn.
Jeszcze może być taki przypadek w którym nagrzewnica będzie się wyłączać po każdym odpaleniu z powodu zanieczyszczonego filtra paliwa który znajduje się zabudowany w pompie.Po zdjęciu pokrywy górnej z nagrzewnicy na pompie u góry znajduje się metalowy korek który należy wykręcić imbusem nr4 Po odkręceniu tego korka w dolnej jego części znajduje się...
jeżeli wszystko wcześniej było dobrze to może po prostu przy montażu ktoś zapomniał lub źle podłączył przewody idące do nagrzewnicy Dodano po 2 lub zamarzła woda w nagrzewnicy i nie ma przepływu...zalezy czym miałeś zalane, zapowietrzenie tez może byc przyczyną....lub zawór jeżeli takowy jest otwierajacy przepływ wody do nagrzewnicy...
Witam wszystkich! Mam pytanie do użytkowników poldków. Mam sprzynta z 92r i dość kiepsko grzeje.Temperatura niecałe 90. Sprawdzałem węże dochodzące do nagrzewnicy z bloku silnika , ich temperatura jest równa a to chyba znaczy ze obieg przez nagrzewnicę w porzadku. Powietrze z nawiewów po nagrzaniu silnika jest letnio-ciepłe. Poziom plynu w porzadku,zadnych...
Czy aby na pewno wczesniej opisany zawor byl w kokpicie ....hmmm . Przewaznie jest pod "maska" z przodu. Z cisnieniem ..... termodynamika plynow tlumaczy wypychanie plynu po odpaleniu auta i rozgrzewaniu .Jezeli wywala plyn prze odpowietrznik ...dopiero wtedy powinines sie tym zajac.( Takie testy powinno sie robic na kompletnie rozgrzanym silniku ,...
Jak masz sterowanie nadmuchem gorącego i zimnego powietrza? Może być klapa napędzana linką, zasłaniająca przepływ powietrza przez grzejnik nagrzewnicy - leci zimno, gdy klapa, jej sterowanie się zepsuje, i de facto, teraz masz ustawione na zimno, pomimo że ustawiłeś na gorąco. Nie linka, a elektryczny silniczek, też się psują. Zaworu chyba nie masz....
termostat jest sprawny, bo mówisz, że silnik utrzymuje stałą temperaturę i zapewne wskazówka temp. jest blisko połowy wskaźnika. Stawiałbym na zapowietrzenie układu chłodzenia, bo na przykład jest za mało płynu lub po prostu na zerwaną linkę, która łączy pokrętło temperatury nawiewu z nastawnikiem przesłony w zespole nagrzewnicy, czyli kręcisz gałką...
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Nie bardzo wiem o co koledze chodzi. Z tematu - brak ogrzewania , ale ciepłe powietrze leci, może za mało ciepłe. Informacja z ostatniego postu - węże do nagrzewnicy: jeden mocno ciepły, a drugi ciepły, czyli obieg przez nagrzewnicę jest, może tylko niewystarczający jeżeli tak duże jest schłodzenie na nagrzewnicy (czy wentylator od nagrzewnicy był wtedy...
- nie ma możliwości wyłączenia zimnego powietrza ze środkowej konsoli Żebyśmy się dobrze zrozumieli: oczywiście że jest możliwość wyłączenia zimnego powietrza ze środkowych nawiewów: przekręcasz "kręciołek" pomiędzy środkowymi nawiewami i zimne powietrze przestaje lecieć. Tak ma być, tak to zostało skonstruowane i wszystko jest w porządku - przy układzie...
Loker napisał: ....Ja się przyzwyczaiłem i na bulgotanie nie zwracam uwagi... Do czasu. Wszelkie usterki usuwa się na bieżąco - a potem opcja "mądry Polak po szkodzie". Wracając do usterki - może to być tylko zapowietrzenie układu jak pisze Loker - ale trzeba je jak najszybciej usunąć (tworzy się korek z powietrza uniemożliwiając prawidłowy przepływ...
W AC pracuję. Odosobnione przypadki zdarzają się całkiem nie rzadko. Źle wpięty reduktor z płynem nie wymienianym przez kilka lat może się zapowietrzyć i nie odpowietrzysz go za nic. Źle wpięty reduktor po raz pierwszy do układu też się nie odpowietrzy. Jeżeli przypływ nie będzie zbyt intensywny trochę powietrza może w nim pozostać i może ono tam siedzieć...
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
a przed wymianą płynu dobrze grzało bo jak tak to zapowietrzony układ będzie
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Albo zasyfiona nagrzewnica
Jak zapowietrzony to jeden wąż do nagrzewnicy będzie zimny. Jak dobrze pamiętam to najlepiej się odpowietrza cienkim wężem koło przepustnicy, ale teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam.
Zapowietrzenie wykluczone? Pompa wody daje wystarczające ciśnienie, może oberwane łopatki? Jest przepływ przez nagrzewnicę czy nie ma? Zawór sprawny, zamyka otwiera przepływ?
Może nagrzewnica się zapowietrzyła .
nagrzewnica nie grzeje? Zapowietrzony układ!
No to , zapowietrzyłeś nagrzewnicę.
Pisze , że wymieniał pompę układu chłodzenia , myślę ,że to zapowietrzenie nagrzewnicy.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
Zmień nagrzewnicę, sprawdź termostat i zalej świeży płyn.
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Kotly wiszace w czasie gdy dochodza do temp bliskiej zagotowaniu zaczynaja dosc glosno szumiec, a zwiekszone wydzielanie pecherzykow pary w nagrzewnicy (zrodlo halasu) moze chwilowo zapowietrzyc pompe. Po wylaczeniu pecherzyki skraplaja sie i wszystko wraca do normy.
Sprawdź poziom płynu chłodniczego, sprawdź czy nie jest zapowietrzony (nagrzewnica). Poziom oleju doprowadź lepiej do optymalnego stanu, czyli na miarce w połowie między min a max.
Może zapowietrzony, co było powodem wymiany, może jakaś zaślepka została?
Układ może być zapowietrzony. Rurka wychodząca od nagrzewnicy jest ciepła ?
Po rozgrzaniu silnika sprawdz rury z woda ta ktöra wchodzi tam gdzie termostat i ta co wychodzi obydwie musza byc cieple a i nieraz moze sie zapowietrzyc nagrzewnica ja w VW mialem odpowietrznik kolo nagrzewnicy niewiem jak u ciebie pozdr.
mialem podobny blad z powodu zapowietrzenia ukladu nagrzewnicy
Zapowietrzony układ, zamulona nagrzewnica, walnięty panel starowania co sprawdziłeś? Pewnie nic.
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Do zapowietrzenia może dojść z wielu powodów, także od cieknącej rury czy nagrzewnicy. Zresztą podobne objawy może dać na przykład bardzo stary płyn chłodniczy. Warto więc sprawdzić płyn i odpowietrzyć układ zanim podejmie się inne bardziej skomplikowane i kosztowne naprawy.
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Może masz zapowietrzony układ? Masz odpowietrznik na wężu nagrzewnicy w komorze silnika?
Witam . Bulgotanie płynu może sugerować zapowietrzony układ (nagrzewnica + doprowadzenia).A skoro węże gorące ,to zatkany obieg?
Witam ! Układ chłodniczy powinien być szczelny w innym wypadku nagrzewnica się zapowietrza. Napraw chłodnicę , uzupełnij płyn i wszystko powinno być ok.
Witam. Ubytki płynu chłodniczego mogą być z trójników łączących nagrzewnice z parownikiem i zapowietrzyła się nagrzewnica z braku płynu chłodniczego lub z powrotnego węża do zbiorniczka wyrównawczego pękniecie przewodu lub poluzowanie jego zacisku np.(opaski)
Zapowietrzony układ chłodzenia, przelewa się przez nagrzewnicę.
Być może masz zamuloną nagrzewnicę lub zapowietrzony układ.
Zamulona nagrzewnica , zapowietrzony układ płynu chłodniczego itp. trzeba sprawdzić.
Skoro płyn się nagrzewa a nie wieje ciepłym to albo zapchana nagrzewnica, albo klapa się nie przestawia, albo zapowietrzony układ, albo ale to auto chyba nie posiada zaworu na nagrzewnicę. Co do gotowania płynu to też zostaje zapowietrzony układ.
Potem okazuje się, że filtr był zapowietrzony, podawano mało paliwa, a nagrzewnica nagrzewała się jak gdyby bez paliwa?
Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą lub zapowietrzony układ. Jest tam powrót płynu do zbiorniczka wyrównawczego?
To sprawdź czy jest płyn.Sprawdź czy nie zapowietrzony układ,sprawdź czy nagrzewnica jest gorąca.Możesz sprawdzić ręką ,nad pedałem gazu są rurki od niej.Jak nagrzewnica gorąca to raczej któraś z linek spadła.
może zapowietrzony układ lub zasyfiona nagrzewnica
Gdyby termostat padł to silnik nie uzyskałby temperatury 90st. Możliwe, że zapowietrzony układ albo nagrzewnica zapchana.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Możliwe przyczyny: -termostat -zapowietrzony uklad -zapchana nagrzewnica -uszkodzona nagrzewnica (przecieki) -pompa wodna -przy niskich temperaturach zaslonic chlodnice
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
Może też byc walnięta uszczelka pod głowicą i nagrzewnica się zapowietrzyła.
To daj znać czy to nie uszczelka... Układ sam z siebie nie ma możliwości się zapowietrzyć. Możesz spróbować wymienić korek na zbiorniczku wyrównawczym. Przejrzyj również instalację LPG czy w jakiś sposób nie zapowietrza układu. Ewentualnie dobrze odpowietrz układ. Na zdjęciu masz zaznaczone odpowietrzniki. Zaczynasz od tego przy nagrzewnicy. https://obrazki.elektroda.pl/9767602800_...
sprawdź czy węże od nagrzewnicy są gorące na gorącym silniku, zresztą ja by był zapowietrzony to by się przegrzewał, gotował i ostatecznie wywalił uszczelkę pod głowicą więc raczej nie to nie wiem jak jest w takiej nowej zafirze ale podejrzewam że są silniczki od klapek nawiewów i któraś dźwigienka któregoś silniczka pękła i Ty sobie ustawiasz temperaturę,...
Co prawda zima się skończyła ale dała mi się we znaKI ZBYT SŁABO GRZEJĄCA NAGRZEWNICA. Temp. na wskażniku była 60-70 C.Przyczyną napewno nie jest zapowietrzony układ chłodniczy, nagrzewnica ok. Co jeszcze i jak sprawdzić. Kiedyś gdy miałem CC700 to w nim ogrzewanie lepiej i szybciej działało.
Masz zapowietrzony układ a odpowietrznik widać doskonale na zdjęciu :D
Na wyłączonym ogrzewaniu obydwa przewody powinny być gorące. Jeżeli jeden jest gorący a drugi ciepły, to albo jest zapowietrzony układ, albo zapchana nagrzewnica.
Zapowietrzony układ, niesprawny termostat
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Jeden czujnik odpowiada za wskaźnik drugi do sterownika silnika Płyn jest w chłodnicy? Węże od nagrzewnicy ciepłe? Jeżeli nie to termostat otwarty i puszcza wszystko na duży obieg tj. chłodnice Jeżeli węże ciepłe a nie grzeje to układ zapowietrzony np. wydmuchaną uszczelka pod głowicą lub uszkodzonym reduktorem lpg o ile występuje Myślę że rozwiałem...
czy woda na pewno przeplywa przez nagrzewnice?? moze byc zapowietrzony uklad.
Może masz zapowietrzony układ. Lub pompa wody ma za małą wydajność. Dolej płynu na maksa i na włączonym rozgrzanym silniku ściskaj i puszczaj wąż przy chłodnicy
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Bulgotanie przelewanie w nagrzewnicy świadczy o zapowietrzeniu i należy odpowietrzyć przez zsunięcie węża odsłonięcie otworku odpowietrzającego na króćcu do nagrzewnicy przy akumulatorze i zwiększenie obrotów do ok 2000 aż zacznie wypływać płyn.
Szukaj zaworka na przewodzie wlotowym do nagrzewnicy, moze on sie popsul. No i obserwoj na przewodzie w ktorym miejscu jest przejscie cieple/zimne. Moze po prostu masz jeszcze zapowietrzony uklad.
Jak jest konkretnie zatkana (zamulona) to życzę powodzenia w przetykaniu. Raz miałem taką tylko od renault 19 wyjętą i mogłem sobie z nią zrobić co chcę. Próbowałem najpierw różnych środków ale nic to nie dawało, rozebrałem i ... Kanały tak zamulone że szkoda gadać. Przepływ zatkany w 100% na połowie kanałów i pomogło tylko mechaniczne usunięcie. Poskładałem...
Może masz układ zapowietrzony. Warto spróbować sprawdzić też chłodnice i nagrzewnice. Maga być zakamienione. Najlepiej odpowietrzyć podciśnieniowo. Instalacje elektryczną należy sprawdzić czy nie jest gdzieś uszkodzona, styki od czujników wyczyścić szczotką i kontaktem spray. Masę na karoserii sprawdzić też należy i połączenie z silnikiem czy nie występują...
Jak odpowietrzyć chłodnicę ,nie grzeje nagrzewnica :| Myślisz że zapowietrzony a ja myślę że masz za mało płynu.P
A czy może mi ktoś powiedziec jak prawidłowo odpowietrzyc nagrzewnice. To sie zaczeło dziać pare dni po tym jak wymieniłem płyn chłodniczy ,dlatego mam podejrzenie o zapowietrzeniu ale to tylko moje domysły. Dziękuje wszystkim za pomoc:D
Czy nic nie robiłeś w układzie chłodzenia? Jeżeli tak,to go odpowietrz. Odkręć korek i połóż lużno na otworze wlewu płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Pokrętło ciepła daj na max-a i uruchom silnik niech sobie popracuje do chwili zadziałania silnika na chłodnicy.tak ze 2x.Być może gdzieś się zapowietrzył-lubi zapowietrzyć się w nagrzewnicy,
No silnik musi być niesamowicie ciepły, rzekł bym nawet gorący hehehe. Jak włączysz klime to też się nie załącza wentylatora? Jak nie masz ogrzewania to albo masz zamuloną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia, albo pompa wody dała ciała....
Jeżeli układ będzie zapowietrzony to również letnie z nagrzewnicy poleci
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Z tego co kojarzę to w Eskorcie nagrzewnica jest na dole /dolot i wylot w nogach pasażera/. Nawet, gdyby układ był zapowietrzony to w nagrzewnicy płyn raczej będzie się kręcił. Jeżeli silnik nagrzewa się normalnie /wskaźnik na środku/ to jak wcześniej wspomniano- zasyfiona nagrzewnica. I nie ma co kombinować z jej czyszczeniem bo to o d-pę rozbić. Wymienić.
Według mnie zapowietrzony jest układ chłodzenia (konkretnie nagrzewnica). Po otwarciu dużego obiegu opory przepływu przez chłodnic są mniejsze i przez to cały obieg zamyka się przez chłodnicę i przepływ przez nagrzewnicę maleje lub ustaje. Po zamknięciu (przymknięciu) termostatu przepływ przez nagrzewnicę jest wznawiany. Czysta fizyka.
To co piszesz to raczej naturalne, bo jak podniesiesz obroty silnika to płyn szybciej krąży w nagrzewnicy i może przez to oddać więcej ciepła, ale na najmniejszej pozycji dmuchawy powinno jednak grzać. Możesz mieć tez zapowietrzony układ i robi się w nagrzewnicy pęcherz powietrza. Pozdr.
-nagrzewnica nie jest zapchana (wiem bo cały poranek wyciągałem ją i sprawdzałem jej stan ) A jak to sprawdziłeś??? Według mnie są dwie możliwości. 1. Zapchana nagrzewnica. 2. Zapowietrzony układ. Dopiero a podwyższonych obrotach silnika gdy pompa wody ma większe obroty zaczyna krążyć płyn przez nagrzewnicę.
Ja jednak stawiam na zapowietrzony układ miałem to samo.W przewodach do nagrzewnicy pod szybą jest taki plastikowy korek odkręć go i zobacz czy leci płyn chłodzący,jak nie leci to układ jest zapowietrzony.
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Poziom płynu ok ? Zapowietrzyć się niestety potrafi, sprawdź drożność nagrzewnicy.
Nagrzewnica może być zapchana. Pompa wody może być uszkodzona. Ukłąd może być zapowietrzony. To są główne usterki
Zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkany przepływ do nagrzewnicy.
Powodem było zapowietrzenie. Układ sam się nie chciał odpowietrzyć. Po odpowietrzeniu wszystko działa ok , dzięki za podpowiedzi. Zamykam temat
Sprawdź, czy układ się nie zapowietrzył i czy przewody idące do nagrzewnicy są ciepłe, ale najpierw musisz zrobić z 10km.
Witaj W srodku auta nagrzewnica grzeje? przyczyn może być kilka, -Zatkana nagrzewnica -zatkana chodnica -zapowietrzony układ -jak pracuje auto? moze masz motorek przegrzany?
Możesz mieć zapowietrzony układ. Popuść i ściągnij troszeczkę przewód do nagrzewnicy ten wyższy.
- Doplyw lekko ciepły, odpływ zimny - zatkana nagrzewnica albo zapowietrzony układ. - oba cieple - urwane ktores ramie albo linka, klapa moze byc wtedy cały czas w pozycji zimne
Raczej niemożliwe żeby układ był zapowietrzony zwłaszcza że od wymiany płynu minęło 14 tysięcy km. A co to za różnica ile miesięcy masz zapowietrzony :D Otwórz zawory nagrzewnicy na full, zlej płyn, póżniej przy otwartych zaworach nagrzewnicy zalej jeszcze raz, tylko pomału lej żeby nie zamknąć powietrza w układzie i powinno być git :D Jak będzie git...
vaillant zapowietrzenie zapowietrzenie bojlera zapowietrzenie zbiornika
ochronnik przeciwprzepięciowy miernik pomiaru pradu tłok pierścień
TCL mleczny obraz – przyczyny, ustawienia, podświetlenie LED, T-CON, modele C72, P615 Kody błędów pralki Samsung Eco Bubble - diagnostyka